Omdat ik vond dat dit toch een ander soort vraag was dan dat. Dit gaat over of ik 2 verschillende stoffen voor hetzelfde doeleinde kan gebruiken, dat topic in FOT niet helemaal. Als ik t nu doe valt dat onder crossposting (denk ik) en dat mag niet.quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:05 schreef Modwire het volgende:
Waarom vraag je het niet in dat topic?
Ja, maar dat is al een ouder topic en krijgt dus niet meer zoveel views als een nieuw topic, dat eigenlijk ook anders is van onderwerp en dus ook in een ander forum thuishoort.quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:10 schreef Modwire het volgende:
Offtopic wel, maar ik denk dat de mensen die je daar aanraden om alcohol te gebruiken, ook wel weten of wasbenzine ook geschikt is voor dat doel....
Ik denk dat je in de war bent met terpentine, wasbenzine en thinner verdampen allebei volledig bij mijn weten. Trouwens restresidu is dubbelop.quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:15 schreef dahei het volgende:
Wasbenzine laat restresidu achter en alcohol niet. Ik vind het zowiezo onzin, want het helpt geen zak.
Nooit doen, dan gaat het sneller oxideren, en de meeste oxides isoleren perfect.quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:54 schreef qltel het volgende:
Ik heb dat topic niet gelezen, maar als de batterycontactpunten vuil zijn zou ik er even voorzichtig een schuurpapiertje overheen halen.
De meeste batterijcontacten zijn gewoon van iets staalachtigs en als je daar het vuillaagje afschuurt gaan ze echt niet sneller oxideren, lijkt me.quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:08 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nooit doen, dan gaat het sneller oxideren, en de meeste oxides isoleren perfect.
ze hebben wel een beschermlaagje, dunkt me... Die schuur je er dan dus vrolijk vanaf. (bij veelgebruikte contacpuntjes kan je ook duidelijk zien waar de laag gesleten is)quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:44 schreef qltel het volgende:
[..]
De meeste batterijcontacten zijn gewoon van iets staalachtigs en als je daar het vuillaagje afschuurt gaan ze echt niet sneller oxideren, lijkt me.
Met 2 batterijen ja...maar in mijn camera zitten er 4. Flitsen doe ik idd veel, zoomen ook en schermpje gebruik ik ook veelvuldig...ik vind 50 foto's met 1 lading echt niet normaal. als ik eerlijk benquote:Op zaterdag 4 december 2004 19:31 schreef dahei het volgende:
Restresidu is inderdaad wel een vreemd woord. Bedankt voor de tip!
Verder blijft het onzin, hoog batterijverbruik komt niet door slechte contacten, door slechte contacten zou je camera het af en toe niet doen. Indien je echt slecht contact zou hebben zou ik gewoon met een glasvezelborsteltje (verkrijgbaar bij de halfords) je camera schoonmaken. Voor roest hoef je niet bang te zijn, op het moment dat er vocht in je camera komt is het toch wel einde verhaal en het laatste waar je je dan druk om maakt zijn roestende contactpuntjes. Ik persoonlijk vind het wel redelijk 50 foto's met 2 batterijen. Vaak kijk je nog even op je schermpje en zoom je een paar keer heen en weer, flitsen helpt ook aardig mee. Test resultaten zijn echt altijd onzin. Ik heb vroeger in een camera winkel gewerkt en (inderdaad) kun je het aantal foto's wat je kunt maken delen door 4. Als je alle foto's zonder flits, zonder zoom, zonder display en achter elkaar neemt zonder de camera uit te zetten kom je hierop uit.
Contactspray plakt. En dan gaat er nog meer vuil aan je contactpunten zitten. Da's toch het bezwaar van vloeistoffen. Meestal zit er oxide op contactpunten en die haal je er niet af met alcohol enzo.quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:47 schreef Jordy-B het volgende:
Je hebt gewoon iets als "contactspray", hoor... Werkt het beste.
Je overschat de meeste contactpunten. En ik heb het niet over werken met vijlen of minutenlang schuren. 1 of 2 keer een schuurpapiertje eroverheen en je oxide is eraf, en een evt. beschermlaagje (wat er meestal niet eens opzit) zit er nog keurig op.quote:ze hebben wel een beschermlaagje, dunkt me... Die schuur je er dan dus vrolijk vanaf. (bij veelgebruikte contacpuntjes kan je ook duidelijk zien waar de laag gesleten is)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |