Kijk kijk, daar kan ik wat meequote:Op maandag 29 november 2004 16:31 schreef DutchTrain het volgende:
Heb zelf ook deze camera met HAPE 2300 MAh batterijen van de Kijkshop (9,95 per 4 stuks)
Deze batterijen moet je echt minimaal 3 keer helemaal opgeladen en ontladen hebben voordat ze het goed doen. In het begin kon ik er ook maar 60 foto's mee maken. Nu meer dan 150 op een vol setje batterijen met de LCD altijd aan, hoogste resoluties, enkele filmpjes, regelmatig terugkijken, en 5 - 10% flits.
Ofwel: een 256MB kaartje is eerder vol dan de batterijen leeg zijn.
Lees ook de bijgevoegde handleiding: na het eerste gebruik de batterijcontactpunten in de camera schoonmaken met alcohol. Dat helpt ook.
En als laatste tip is er nog dat je batterijlader waarschijnlijk automatisch uitgaat na 12 uur - althans dat doet de mijne - maar dan zijn de batterijen nog niet vol. Nog een keer 8 uur in het stopcontact en ze zijn dat wel.
Succes!
Over dat alcohol. Dat kan gewoon met een wattenstaafje met....alcohol ? Moet dat iets speciaals zijn, die alcohol ? Ik hoop maar dat het werkt. Ik bedoel, het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat er iets met die camera is waardoor ie zoveel stroom vreet, maar wat dat dan is weet ik niet. iemand enig idee wat dan de oorzaak zou kunnen zijn ?quote:Op maandag 29 november 2004 16:31 schreef DutchTrain het volgende:
Heb zelf ook deze camera met HAPE 2300 MAh batterijen van de Kijkshop (9,95 per 4 stuks)
Deze batterijen moet je echt minimaal 3 keer helemaal opgeladen en ontladen hebben voordat ze het goed doen. In het begin kon ik er ook maar 60 foto's mee maken. Nu meer dan 150 op een vol setje batterijen met de LCD altijd aan, hoogste resoluties, enkele filmpjes, regelmatig terugkijken, en 5 - 10% flits.
Ofwel: een 256MB kaartje is eerder vol dan de batterijen leeg zijn.
Lees ook de bijgevoegde handleiding: na het eerste gebruik de batterijcontactpunten in de camera schoonmaken met alcohol. Dat helpt ook.
En als laatste tip is er nog dat je batterijlader waarschijnlijk automatisch uitgaat na 12 uur - althans dat doet de mijne - maar dan zijn de batterijen nog niet vol. Nog een keer 8 uur in het stopcontact en ze zijn dat wel.
Succes!
Ja, met wattenstaafje en alcohol (zo'n flesje van de drogist). Het stond bij mij beschreven op een los blaadje dat bij de handleiding was gevoegd en ook in een review op internet heb ik het ergens gelezen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 15:13 schreef CoolGuy het volgende:
Over dat alcohol. Dat kan gewoon met een wattenstaafje met....alcohol ? Moet dat iets speciaals zijn, die alcohol ? Ik hoop maar dat het werkt. Ik bedoel, het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat er iets met die camera is waardoor ie zoveel stroom vreet, maar wat dat dan is weet ik niet. iemand enig idee wat dan de oorzaak zou kunnen zijn ?
heb iig die contactpunten in de batterijhouder nooit schoongemaakt nee. Dat maar eens doen dan.
Jij reageert snelquote:Op dinsdag 30 november 2004 15:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, met wattenstaafje en alcohol (zo'n flesje van de drogist). Het stond bij mij beschreven op een los blaadje dat bij de handleiding was gevoegd en ook in een review op internet heb ik het ergens gelezen.
Ik neem aan dat er iets van een anti-corrosielaagje zit op die batterijpunten, dat wat vet kan zijn, waardoor de geleiding niet helemaal 100% is. Met alcohol haal je dat dan weg.
Hopelijk is het dat, dan hoef je 'm niet terug te sturen.
Ik zou toch liever gewoon alcohol gebruiken die je bij drogist of apotheekjazeker de apothekerquote:Op woensdag 1 december 2004 08:11 schreef CoolGuy het volgende:
<knip> waarop zij dus reageerde met die jenever.
off: Yep rare post. Je hebt toch zeker niet tussen het schoonmaken door een slokje genomen hoop ik. *Hikquote:Op woensdag 1 december 2004 14:48 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik zou toch liever gewoon alcohol gebruiken die je bij drogist of apotheekjazeker de apotheker.... haalt. Die is behalve met 90+ %veel alcoholischer (jenever haalt hooguit 35% en zeg nou zelf, zo schoon zien zwervers er ook niet uit), maar bevat daarnaast geen bijzaken die vervuilender zijn dan de alcohol reinigend.
Komt nog bij dat die alcohol veel goedkoper is dan jenever. Alleen moet je het niet in je familie gieten
.want dan heb je niks meer om schoon te maken
wat een rare post eigenlijk
Ik zou ze allemaal even onder handen nemenquote:Op woensdag 8 december 2004 18:39 schreef CoolGuy het volgende:
Euh...Dutchtrain, ik zie aan je posthistory dat je paar min. geleden nog actief was @ fok, dus post ik maar gauw deze vraag nu:
Ik heb dus een flesje alcohol (70%). Is het de bedoeling dat ik de batterijpunten (dus van de batterijen zelf) schoonmaak en/of bedoel je de veertjes in het batterijhuis van de camera zitten en/of bedoel je die uhm...ja...metalen puntjes op het batterijafdekklepje ?
Nou, ik heb dus alle contactpunten van de batterij (boven en onderkant), en de bovenkanten van de veertjes in het batterijhuis 'aangeraakt' en wat geveegd met een uhm...wattenstaafje gedoopt in alcohol. Ik heb wel uitgekeken dat er geen druppel aan dat wattenstaafje hing, zodat er ook geen druppels in de camera zijn gevallen. Toen ik dat gedaan had heb ik de camera op zn achterkant gelegd zodat de alcohol goed kon verdampen...om de een of andere reden dacht ik dat dat wel nodig zou zijnquote:Op woensdag 8 december 2004 18:49 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik zou ze allemaal even onder handen nemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |