In
Pats hier met je GSM zien we de meest hi-tech mobieltjes voorbij komen, maar bijna iedereen is begonnen met een telefoontje waar je nu om lacht. Post daarom hier jouw GSM-geschiedenis om te zien hoe jouw smaak en eisen zijn gegroeid en veranderd.
TS begint.
![]()
.
In 1997 was ik een van de eersten in mijn omgeving met een superhippe mobiel. Het was de kleine en gestroomlijnde Bosch;
Specs;
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Netwerk GSM 900 Geïntroduceerd 1997 Afmetingen Afmetingen 134 x 53 x 17 mm Gewicht 189 g Eigenschappen Display Graphics Trilfunctie Nee Messaging Games Nee Infrarood poort Nee Data snelheid Stand-by Nee Talen Nummers in toestel 0 SMS Capaciteit 10 uitgaande, 10 ontvangen, 10 gemiste gesprekken Alarm Nee GPRS Klok Nee Ringtones Kleuren Nee |
In den beginne was iedereen jaloers, maar na een half jaartje was ik het lachertje van de buurt met mn koelkast. :'( ! Pas toen de Bosch van pure ellende uit elkaar viel, heb ik een nieuwe gekocht;
De Nokia 8210
![]()
In vergelijking met mn Bosch was dit telefoontje echt súperklein en het woog geen drol (79 gram en de Bosch was 189 gram!)
Na de dood van de 8210, kwam de 6100;
![]()
Deze had kleurenscherm (de 8210 was zwart-grijs of geel, hoe je het ook wil omschrijven) De 8210 had 5 regels om berichten te bekijken en deze 8!
Dit is de eerste telefoon die ik heb weggedaan, voor hij dood ging, want ik kreeg van vriendlief de
![]()
![]()
![]()
Nokia 6260! Mét camera, radio, MP3speler, geile spelletjes, voicerecorder etc etc.
![]()
!
Kortom, mijn telefoontjes kunnen steeds meer en meer. Ik verwacht dan ook dat mijn volgende telefoon de afwas kan doen.
![]()
.
Wat is jouw GSM-geschiedenis? Hoe belachelijk was je eerste telefoon? En hoeveel waanzinnige functies heeft de laatste?