Als je bij iedere kunstvorm rekening moet gaan houden wie het eventueel kan kwetsen en het dan dus vervolgens niet op die manier gaat doen, ben je jezelf dus aan het censureren. Lijkt me niet de juiste weg, wel dan? Als je meent iets te moeten aanpakken, moet je dat opje eigen manier doen en niet aan zelfcensuur gaan doen, want dan ben je niet juist bezig denk ik.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, ik ken de uitleg. Maar dat neemt niet weg dat Ali wist dat het uitermate beledigend is voor moslims en dat ze bewust deze manier van provoceren heeft gekozen.
[..]
Niet-moslims zijn net zo snel beledigd, het is maar net wat je ter sprake brengt.
Het zou best kunnen ja.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Moslims voelen zich helemaal niet aangesproken door hetgeen Ali aankaart, ze voelen zich aangesproken door de manier waarop ze dat doet.
Klopt helemaal. Alleen het verschil is dat ik dergelijke achterlijkheden niet wil accepteren. Als iedereen er nog zo over dacht hadden we nu nog in de middeleeuwen geleefd.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet raar dat je doodgeschopt wordt als je in het F-side vak 'kankerjoden' gaat roepen, jij wel ? Ik vind het niet normaal, maar ik ben ook niet zo naïef te denken dat het roepen van controversiële en beledigende dingen zonder gevolgen blijft.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:14 schreef gelly het volgende:
Ik doel ook op de beveiliging die ettelijke tonnen kost.
Zou het niet komen doordat een aantal lieden niet tegen de waarheid kan waarmee het wordt geconfronteerd en een barbaarse weg heeft gekozen?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Haha, nee hoor. Ik heb niks met geloof. Ik vind echter wel dat anderen de vrijheid moeten hebben te geloven in welke onzin dan ook zolang dat binnen wettelijke kaderen blijft. Van mij mag Ali roepen wat ze wil, echter wel met het oogpunt op eigen verantwoordelijkheid. Ik wens dus niet mee te betalen aan de beveiliging van iemand die bewust de provocatie opzoekt.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heeft gelly zich al bekeerd tot de islam, trouwens?
Dat is niet haar schuld maar van de achterlijken die menen haar te moeten bedreigen vanwege haar mening en visie. Maar kennelijk is jouw mening dat Hirsi Ali haar bek moet houden of dat je deze achterlijken hun zin moet geven, geen slapende honden wakker maken en je kop weer verder in het zand steken. Slaap rustig verder gelly.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Provocatie is relatief, gelly.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Haha, nee hoor. Ik heb niks met geloof. Ik vind echter wel dat anderen de vrijheid moeten hebben te geloven in welke onzin dan ook zolang dat binnen wettelijke kaderen blijft. Van mij mag Ali roepen wat ze wil, echter wel met het oogpunt op eigen verantwoordelijkheid. Ik wens dus niet mee te betalen aan de beveiliging van iemand die bewust de provocatie opzoekt.
Blijf toch niet van dit soort onzin posten. Je misbruikt de vrijheid van meningsuiting voor je eigen verwerpelijke ideologieënquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:15 schreef ExTec het volgende:
Of je staat pal voor de vrijheid van meningsuiting,
Belachelijke opmerking. Dan moet je toch echt iets doen aan die mensen die ervoor zorgen dat die beveiliging nodig is! Weet je wat de politie kost tijdens een risico wedstrijd? Die wedstrijden maar gaan verbieden dan? Lijkt me wel he, gezien jouw manier van denken.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Haha, nee hoor. Ik heb niks met geloof. Ik vind echter wel dat anderen de vrijheid moeten hebben te geloven in welke onzin dan ook zolang dat binnen wettelijke kaderen blijft. Van mij mag Ali roepen wat ze wil, echter wel met het oogpunt op eigen verantwoordelijkheid. Ik wens dus niet mee te betalen aan de beveiliging van iemand die bewust de provocatie opzoekt.
Ik wilde serieus op je bericht reageren... tot ik die laatste zin lasquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:21 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Blijf toch niet van dit soort onzin posten. Je misbruikt de vrijheid van meningsuiting voor je eigen verwerpelijke ideologieënDe vrijheid van meningsuiting houdt op wanneer de vrijheid van een ander in gevaar komt. Een hetze tegen de moslims voeren en het belachelijk van hen is duidelijk een grens te ver die met alles behalve vrijheid van meningsuiting te maken heeft.
Leuk trouwens zeg, als je dat gedrocht ooit gebaard moet hebben, zal de familie in Somalië leuk vinden
Ben je ook van mening dat Abu Jarjar van de Ven politiebeveiliging moet krijgen ?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Provocatie is relatief, gelly.
Hoe wil je dit meten?
Voorzetje: "ja, gemene dingen zeggen over de islam is provoceren"
Laat ons even weten of je een goeie prijs vangt, gelly
Ja, zo kom je er natuurlijk ook makkelijk vanafquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:23 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik wilde serieus op je bericht reageren... tot ik die laatste zin las
Je moet beide kanten aanpakken, zowel het moslimextremisme als de mensen die onnodig kwetsend en beledigend zijn. Het houdt elkaar namelijk in stand.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Belachelijke opmerking. Dan moet je toch echt iets doen aan die mensen die ervoor zorgen dat die beveiliging nodig is! Weet je wat de politie kost tijdens een risico wedstrijd? Die wedstrijden maar gaan verbieden dan? Lijkt me wel he, gezien jouw manier van denken.
Abdul Jabbar van de Ven.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Ben je ook van mening dat Abu Jarjar van de Ven politiebeveiliging moet krijgen ?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:21 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Blijf toch niet van dit soort onzin posten. Je misbruikt de vrijheid van meningsuiting voor je eigen verwerpelijke ideologieën
Bij mijn weten heeft nog geen rechter AHA veroordeeeld, dus rot jij maar weer op naar de steen waar je onder vandaan gerold bent.quote:De vrijheid van meningsuiting houdt op wanneer de vrijheid van een ander in gevaar komt. Een hetze tegen de moslims voeren en het belachelijk van hen is duidelijk een grens te ver die met alles behalve vrijheid van meningsuiting te maken heeft.
Ja.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Ben je ook van mening dat Abu Jarjar van de Ven politiebeveiliging moet krijgen ?
Ok, for the sake of argument.... stel je voor dat er geen blote dame met teksten op haar lichaam te zien was geweest in Submission. Dan was het prima geweest?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet beide kanten aanpakken, zowel het moslimextremisme als de mensen die onnodig kwetsend en beledigend zijn. Het houdt elkaar namelijk in stand.
Ik ben eigenlijk je biologische vaderquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
WTF are you dude? Heb ik met je geknikkerd ofzo?
Er zijn wel meer dingen die je niet zomaar door een rechter veroordeelt kunt krijgen. Nu zijn we er nog mee bezig, maar jij maakt het geheel van te voren al belachelijk. Identiteitscrisisje?quote:Bij mijn weten heeft nog geen rechter AHA veroordeeeld, dus rot jij maar weer op naar de steen waar je onder vandaan gerold bent.
Mij maakt het sowieso weinig uit, maar ik denk dat het dan voor moslims geen enkel probleem was geweest. Uiteraard heb je er altijd malloten tussen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:27 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ok, for the sake of argument.... stel je voor dat er geen blote dame met teksten op haar lichaam te zien was geweest in Submission. Dan was het prima geweest?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:28 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk je biologische vader![]()
![]()
Nope, geen grijs gebied.quote:Er zijn wel meer dingen die je niet zomaar door een rechter veroordeelt kunt krijgen. Nu zijn we er nog mee bezig, maar jij maakt het geheel van te voren al belachelijk. Identiteitscrisisje?Er bestaat nog altijd een grijs gebied van iemand niet veroordeeld kunnen krijgen, maar toch een onacceptabele samenloop van omstandigheden
Dus geen vrijheid van meningsuiting meer? Stel je voor dat je iemand zou beledigen zeg... verschrikkelijk...quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet beide kanten aanpakken, zowel het moslimextremisme als de mensen die onnodig kwetsend en beledigend zijn. Het houdt elkaar namelijk in stand.
Hey maar gelly,quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Hot item hè.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:35 schreef scanman01 het volgende:
Topic 4 al.... en ook hier zijn we al over de helft. Toch wonderlijk wat een politica die een filmpje van 10 minuten heeft gemaakt kan losmaken onder delen van de bevolking.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |