abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23768564
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:36 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Als Wilders wordt vermoord ga je ook niet roepen dat hij dan maar niet zulke idiote uitspraken had moeten doen.
Oh, ik wel hoor.
  zaterdag 4 december 2004 @ 23:43:53 #252
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23768590
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:41 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Hier kots ik gewoon van
Ach ja... dat zijn dezelfde mensen die ook roepen "eigen schuld" als een zeer sexy gekleed meisje tijdens het stappen een keer wordt verkracht. Zo gaat dat
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23768616
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:43 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ach ja... dat zijn dezelfde mensen die ook roepen "eigen schuld" als een zeer sexy gekleed meisje tijdens het stappen een keer wordt verkracht. Zo gaat dat
Ja

Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_23768636
quote:

[..]

Nee, dan zeg ik dat er enige mate van eigen verantwoordelijkheid bij zo'n meisje rust. Misschien niet helemaal politiek correct, maar ja.
pi_23768638
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh, ik wel hoor.
dat kun je niet menen.

had je dat ook gezegd als bijv een El Moumni vermoord was? of een imam Fawaz?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23768643
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:46 schreef milagro het volgende:

[..]

dat kun je niet menen.

had je dat ook gezegd als bijv een El Moumni vermoord was? of een imam Fawaz?
Ja. Als je bewust provoceert en haat uit draagt dan kun je een gelijke of ergere reactie verwachten.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2004 23:47:13 ]
pi_23768665
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:41 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Hier kots ik gewoon van
Waarom? Waarom in vredesnaam zou ze niet aangesproken mogen worden op de kosten-baten van haar werk en projecten?
pi_23768681
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, dan zeg ik dat er enige mate van eigen verantwoordelijkheid bij zo'n meisje rust. Misschien niet helemaal politiek correct, maar ja.
totdat het je eigen meisje is.

Hoe kun je dat nu zeggen als de grens van wat te sexy is voor jou in grote mate verschilt met die van de dader?
Hij vindt ms blote schouders al te ver gaan, en kan zich daarom niet beheersen.
En dan zou er sprake zijn van een mate van eigen verantwoordelijkheid vh meisje?

Sorry, maar dan spoor je echt niet.
pi_23768691
quote:

[..]

Wat een rare vergelijking.
Maar de meeste meisjes weten wel dat ze beter 's nachts niet alleen over dat enge bospad moeten fietsen waar het afgelopen jaar al 4 keer een ander meisje is aangerand. Dat maakt ze niet schuldig als er wel wat gebeurt, het maakt dat ze niks overkomt.
pi_23768711
quote:

[..]

Ja. Als je bewust provoceert en haat uit draagt dan kun je een gelijke of ergere reactie verwachten.
Ze heeft dat risico heel bewust genomen en iemand anders in haar val meegesleept, ik vind het nogal wat.
pi_23768728
quote:

[..]

Aha, ik zal het onthouden, gelly.
Grove taal kun je met moord bekopen, dat is te verwachten, en dus moet je niet zeuren.

Het is alleen zo lastig te bepalen wat voor de ander zo'n reactie kan oproepen, maar ach, hè...
pi_23768767
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:36 schreef scanman01 het volgende:
Als Wilders wordt vermoord ga je ook niet roepen dat hij dan maar niet zulke idiote uitspraken had moeten doen.
Oproepen tot haat roept nou eenmaal felle reacties op. Hij neemt wel heel doelbewust dat risico en dat hoeft ie niet te doen. Al vind ik het bij hem anders dan bij HA. Hij is echt bezig met politiek bedrijven, met een doel. HA maakt een filmpje dat tot niets leidt tot wat vreugdedansjes bij de intellectuele witte elite en de moslimhaters. Niet tot een goed gesprek of een begin van een oplossing voor wat dan ook.
  zaterdag 4 december 2004 @ 23:52:18 #263
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23768780
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom? Waarom in vredesnaam zou ze niet aangesproken mogen worden op de kosten-baten van haar werk en projecten?
Omdat extreme Moslimfanaten altijd wel een reden vinden om weer een trieste actie te ondernemen. En als die er niet echt is laten ze zonder echt aanwijsbare reden toch nog vliegtuigen in een wolkenkrabber knallen. Die mensen hebben niet echt types als Ayaan, Wilders of Fortuyn nodig om hun aanslagen uit te voeren.
pi_23768800
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:52 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Omdat extreme Moslimfanaten altijd wel een reden vinden om weer een trieste actie te ondernemen. En als die er niet echt is laten ze zonder echt aanwijsbare reden toch nog vliegtuigen in een wolkenkrabber knallen. Die mensen hebben niet echt types als Ayaan, Wilders of Fortuyn nodig om hun aanslagen uit te voeren.
Ja tuurlijk vinden ze daar een reden voor. Maar dat is geen antwoord op de vraag die ik stelde.
pi_23768801
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat ze vaak genoeg van te voren heeft aangekaart dat dit en dat te verwachten was, maar van alle kanten vond Nederland dat onzin....
En ze heeft iedereen die meewerkte goed gewaarschuwd maar niemand zag het gevaar, het enige wat ze gedaan heeft is de ogen ge-opend....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  zaterdag 4 december 2004 @ 23:53:56 #266
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23768823
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze heeft dat risico heel bewust genomen en iemand anders in haar val meegesleept, ik vind het nogal wat.
Wat een walgelijke opmerking. We gaan het nu dus echt meemaken dat Ayaan van slachtoffer zo ongeveer als dader wordt neergezet door jullie. Hoe diep kun je zinken zeg. Ik gebruik deze smiley zelden, maar nu...
pi_23768826
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:48 schreef milagro het volgende:

[..]

totdat het je eigen meisje is.
Mijn meisje loopt niet als een halve hoer op straat. Verkrachting kan natuurlijk altijd gebeuren, bij sommige meisjes is het risico echter wat groter. Dan kun je wel roepen 'dat moet toch niet uitmaken !', nee heb je ook gelijk in, maar je zet je fiets ook op slot op het station. Ik vind persoonlijk mensen die zeggen dat mannen gewoon met hun poten van een meisje hebben af te blijven nogal wereldvreemd, ook al hebben ze theoretisch gelijk.
quote:
Hoe kun je dat nu zeggen als de grens van wat te sexy is voor jou in grote mate verschilt met die van de dader?
Hij vindt ms blote schouders al te ver gaan, en kan zich daarom niet beheersen.
En dan zou er sprake zijn van een mate van eigen verantwoordelijkheid vh meisje?

Sorry, maar dan spoor je echt niet.
Sommige meisjes kleding zich uitdagend en gaan dan met mannen flirten door uitdagend voor ze te dansen etc.. Als dan een man een kneep in de kont geeft is men verontwaardigt "want het meisje had er immers niet om gevraagd". Nee, het zal. Je kunt er wel gewoon rekening mee houden, in het openbare leven zijn theoretische opvattingen niet van toepassing. Hetzelfde geldt voor de vrijheid van meningsuiting. Je gaat toch ook niet in de Schilderswijk met een paar flappen van 500 zwaaien, ook al mag je niet beroofd worden. Gezond verstand lijkt ver te zoeken vandaagdedag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2004 23:54:31 ]
  zaterdag 4 december 2004 @ 23:54:05 #268
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23768833
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:50 schreef milagro het volgende:

[..]

Aha, ik zal het onthouden, gelly.
Grove taal kun je met moord bekopen, dat is te verwachten, en dus moet je niet zeuren.

Het is alleen zo lastig te bepalen wat voor de ander zo'n reactie kan oproepen, maar ach, hè...
Nee, je moet verdomme mensen niet bewust op hun tenen trappen. Dan mag je wel zeggen dat ze 3 meter lang zijn, maar dan ben je gewoon een ziekelijke troll. Als je als 'politica' dit soort dingen maakt dan moeten de overige kamerleden gewoon hard optreden en diegene verstoten. Aan sfeerverziekers hebben we niets. We horen SAMEN te leven en niet TEGENOVER elkaar.
Op de Dag der Opstanding zal Allah het vuur opzij laten gaan voor het gezicht van iemand die de eer van zijn moslim broeder verdedigde, buiten diegene zijn aanwezigheid om. (Sahih Sunan At-Tirmidhi)
pi_23768857
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:53 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Omdat ze vaak genoeg van te voren heeft aangekaart dat dit en dat te verwachten was, maar van alle kanten vond Nederland dat onzin....
En ze heeft iedereen die meewerkte goed gewaarschuwd maar niemand zag het gevaar, het enige wat ze gedaan heeft is de ogen ge-opend....
Ze wist dat het ging gebeuren maar dacht: ach, ik maak toch maar gezellig die film en dan vraag ik vriend Theo met zijn kogelvrije buik? Zoiets? Wat probeer je nou te zeggen. Dat ze helderziend is ofzo? Als ze wist dat dit ging gebeuren dan heeft ze helemaal niemand geholpen met die film.

Ik vind het een beetje hetzelfde als met een ajax-shirt in een vak vol den haag supporters gaan zitten en dan later gaan miepen dat ze zo gemeen deden.
pi_23768877
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:52 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Precies.

En wanneer ga je te ver?
Dat bepalen zij, niet jij.
Jij kan dus al te ver gaan voor sommigen door als ongelovige uberhaupt de naam vd profeet te noemen, een moskee in te gaan of noem maar iets.

Je kunt niet van te voren inschatten wat voor die ander te ver gaat, niet altijd.
Iedere kritiek kan een ander over de streep trekken.
Hoe kun je dan ooit verwachten of verantwoordelijk geacht worden voor je eigen dood.

Een meisje dat te sexy gekleed gaat , draagt in zekere zin dus schuld, door te provoceren.
Maar wie bepaalt wat te sexy is?
De dader.
En als die een direct oogkontakt al te uitdagend vindt, had je hem dan maar niet moeten aankijken?
pi_23768880
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:50 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je niet moet zeuren, ik zeg dat je ook je eigen verantwoordelijkheid moet nemen. Nu doe je net alsof ik moord goedkeur, terwijl dat helemaal niet het geval is.
  zaterdag 4 december 2004 @ 23:56:35 #272
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23768900
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:54 schreef gelly het volgende:

Dan kun je wel roepen 'dat moet toch niet uitmaken !', nee heb je ook gelijk in, maar je zet je fiets ook op slot op het station.
Inderdaad, netjes gezegd. Zoals een hadith in de Islam verteld, bind eerst je kameel vast en vertrouw dan op Allah.
Op de Dag der Opstanding zal Allah het vuur opzij laten gaan voor het gezicht van iemand die de eer van zijn moslim broeder verdedigde, buiten diegene zijn aanwezigheid om. (Sahih Sunan At-Tirmidhi)
pi_23768905
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:54 schreef AbdelGhafied het volgende:

[..]

Nee, je moet verdomme mensen niet bewust op hun tenen trappen. Dan mag je wel zeggen dat ze 3 meter lang zijn, maar dan ben je gewoon een ziekelijke troll. Als je als 'politica' dit soort dingen maakt dan moeten de overige kamerleden gewoon hard optreden en diegene verstoten. Aan sfeerverziekers hebben we niets. We horen SAMEN te leven en niet TEGENOVER elkaar.
Precies, niets meer en niets minder. Alleen samen kunnen we uitwassen aanpakken, moslims hebben er net zoveel last van als autochtonen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 23:57:16 #274
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23768917
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:48 schreef SCH het volgende:
Wat een rare vergelijking.
Maar de meeste meisjes weten wel dat ze beter 's nachts niet alleen over dat enge bospad moeten fietsen waar het afgelopen jaar al 4 keer een ander meisje is aangerand. Dat maakt ze niet schuldig als er wel wat gebeurt, het maakt dat ze niks overkomt.
Dus meisjes moeten maar niet meer sexy gekleed gaan stappen, meisjes moeten niet meer uitdagend kijken naar een jongen, meisjes moeten niet meer wel gaan zoenen met een jongen en op het laatste moment "nee" zeggen als hij iets verder wil gaan.... Lekkere wereld krijg je als iedereen zo doet als jij het voorstelt. Kun je beter meteen in de kist gaan liggen.
Ik verbaas me niet eens meer over jouw reactie.
pi_23768933
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:53 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Wat een walgelijke opmerking. We gaan het nu dus echt meemaken dat Ayaan van slachtoffer zo ongeveer als dader wordt neergezet door jullie. Hoe diep kun je zinken zeg. Ik gebruik deze smiley zelden, maar nu...
Wat is er walgelijk aan??? Doe even rustig man. Ik vind haar wel degelijk verantwoordelijk voor haar daden ja, hier wordt notabene van tevoren gezegd dat ze wist dat dit ging gebeuren.
Waarom wil jij een slachtoffer van haar maken? Waar is ze dan het slachtoffer van? Van haar eigen naieve domheid inderdaad.

Ze had gewoon haar werk moeten doen in plaats van een beetje letters op een blote vrouw te gaan schilderen. Laat haar liever Blijf-van-mijn-lijf-huizen bezoeken, maar daar voelt mevrouw zich te groot voor.

En jij gaat haar nu als een soort heilige martelares afschilderen? Hou toch op. Ze is gewoon een zeer middelmatig kamerlid dat weinig voor elkaar krijgt en de verkeerde keuzes maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')