quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:53 schreef joostbruijsten het volgende:
1. pirate 1 needs 0 other people to vote for him. so he votes for himself and takes all the money. 2. pirate 2 needs 0 other people to vote for him. so he votes for himself and takes all the money. pirate 1 gets 0. 3. pirate 3 needs 1 other person to vote for him. he gives 1 coin to pirate 1 for his vote - if we are reduced to 2 pirates, pirate 1 gets 0 so pirate 1 knows 1 is better than none. pirate 3 takes 99. pirate 2 gets 0. 4. pirate 4 needs 1 other person to vote for him. he gives 1 coin to pirate 2 - if we reduce to 3 pirates, pirate 2 gets 0 so pirate 2 knows 1 is better than none. pirate 4 takes 99. pirate 3 gets 0. pirate 1 gets 0. 5. pirate 5 needs 2 other people to vote for him. its clear now that the 2 people he needs to convince are the 2 who get shafted in the 4 pirate scenario - pirate 3 and pirate 1. so he can give them each 1 coin (which is better than 0 - what they would get otherwise) and keep 98 for himself.
De laatste stap gaat het fout. De wortel van -1 bestaat niet, omdat alleen positieve getallen een vierkantswortel kennen.quote:Op zondag 5 december 2004 17:55 schreef Yosomite het volgende:
Deze kende ik nog niet. Waar gaat de berekening fout?
[afbeelding]
De vierde vergelijking is onjuist.quote:Op zondag 5 december 2004 17:55 schreef Yosomite het volgende:
Deze kende ik nog niet. Waar gaat de berekening fout?
[afbeelding]
Niet als a = -1quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:13 schreef Landmass het volgende:
Dit komt er ook nog eens bij kijken:
wortel(a) * wortel(a) = wortel(a2)
Ik wilde de drager dood laten gaan, maar het komt op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:50 schreef MarkyB het volgende:
1 drager:
Dag 1: reiziger heeft voor 4 dagen eten en drinken, de drager ook. Dag 1 eten en drinken beide personen van de drager.
Dag 2: reiziger heeft nog steeds voor 4 dagen eten en drinken, de drager nog maar voor 2 dagen. Deze dag eten en drinken de reiziger en drager het pakket van de drager op. Nu gaat de drager naar huis
Dag 3 t/m 6: De reiziger heeft voldoende eten en drinken voor deze 4 dagen.
Toevoeging dag 3: drager komt om van de dorst, op 1 dag lopen van huis...quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:50 schreef MarkyB het volgende:
1 drager:
Dag 1: reiziger heeft voor 4 dagen eten en drinken, de drager ook. Dag 1 eten en drinken beide personen van de drager.
Dag 2: reiziger heeft nog steeds voor 4 dagen eten en drinken, de drager nog maar voor 2 dagen. Deze dag eten en drinken de reiziger en drager het pakket van de drager op. Nu gaat de drager naar huis
Dag 3 t/m 6: De reiziger heeft voldoende eten en drinken voor deze 4 dagen.
1xquote:Op dinsdag 7 december 2004 15:35 schreef bonke het volgende:
grinnik, sorrie ik was eerst dus ik heb gewonnen
voor de liefhebbers nog een raadsel
ik heb een hele grote kubus gemaakt waarvan ik de binnenkant heb bekleed met allemaal spiegels
nu sta ik in de kubus, hoevaak zie ik mezelf ??
0 keer aangezien er geen licht is in een volledig met spiegels beklede kubus.quote:Op dinsdag 7 december 2004 15:35 schreef bonke het volgende:
ik heb een hele grote kubus gemaakt waarvan ik de binnenkant heb bekleed met allemaal spiegels
nu sta ik in de kubus, hoevaak zie ik mezelf ??
Eens in de zoveel tijd zendt een mens wel een foton uit, misschien als je heel lang in die kubus blijft en er kan geen licht ontsnappen, dat je jezelf na een paar eeuwen kan zienquote:Op dinsdag 7 december 2004 22:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
0 keer aangezien er geen licht is in een volledig met spiegels beklede kubus.
quote:Op dinsdag 7 december 2004 22:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat weet je toch niet? Bonke heeft niet gezegt dat het er niet is. Dus het zo kunnen zijn dat het er wel is.quote:Op dinsdag 7 december 2004 22:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |