quote:'Niet eerlijk over eten'
Kan ik nu wel of niet met gerust hart het eerste fruithapje voor mijn zoontje van een gewone bespoten appel maken? Ja, hoor, helemaal veilig, meent het Voedingscentrum. "Onverantwoord, menen Milieudefensie en Natuur en Milieu. Hoe onafhankelijk en betrouwbaar is dé vraagbaak over eten?
"Het is een toeter van het ministerie van Volksgezondheid."
quote:Op vrijdag 3 december 2004 20:33 schreef dutchie het volgende:
Léon is nu sinds iets meer dan 2 weken aan de groentehap en sinds deze week ook aan de fruithap. Ik ben begonnen met potjes, omdat dat er wel supergepureerd uitzag en dit me beter leek. Nu hij best goed reageert op de verschillende smaken ben ik de uitdaging aan gegaan om hem alvast aan moeders kookkunsten te laten wennen (en ik wil niet opscheppen -doe het lekker toch- maar die is best goed). Doperwtjes met verkruimeld aardappeltje en een beetje appelmoes, ging er goed in. Vanavond courgettes met banaan, meneer vond het feest!
Dus heb ik maar het idee opgevat om het een beetje af te wisselen. De ene keer een potje en de andere keer eigen brouwsels.
Heb van mijn zus zo'n boekje gekregen: "Met de paplepel ingegoten" ofzoiets.
Wat doen jullie?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:07 schreef jessie het volgende:
(Janneke had met 4 maanden al tandjes, dus we hoefde niet lang te pureren)
Ook als we pittig aten kregen ze meestal hetzelfde als wij.quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:20 schreef beefcake het volgende:
Ik heb geen zin om apart te gaan koken voor Dylan. Het probleem bij ons is, dat we van pittig eten houden en ik bijna altijd pittig eten klaarmaak. Dylan krijgt dus eigenlijk altijd potjes. Gelukkig vindt hij het heerlijkLaatst aten we boerenkool en daarvan heeft Dylan wel gewoon meegegeten. Het ligt er dus een beetje aan hier
zo, en hoe weet jij dat zo zeker?quote:Op maandag 6 december 2004 13:15 schreef Roellio het volgende:Er is nog nooit iemand slechter geworden van een beetje bestrijdingsmiddel in z'n fruithapje hoor!
Ja, en daar ben jij zelf het schoolvoorbeeld vanquote:Op maandag 6 december 2004 13:15 schreef Roellio het volgende:
Er is nog nooit iemand slechter geworden van een beetje bestrijdingsmiddel in z'n fruithapje hoor!
Voor zolang het nog duurtquote:Op woensdag 8 december 2004 15:43 schreef beefcake het volgende:
Hij vindt mijn kookkunsten erg geslaagd moet ik zeggen![]()
Mijn god, probeer je 'm een trauma aan te smeren of zo ??quote:Op woensdag 8 december 2004 15:54 schreef dutchie het volgende:
Pure peultjes met aardappel gepureerd.![]()
Stond in een boekje als receptidee. Het is ook maar een topje van een banaan, om het iets zoeter te maken.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:31 schreef Luchtbel het volgende:
Dat je die dingen uberhaupt in huis hebt gehaald
Jolietje lust graag bloemkool, appel en sperziebonen.
Wie heeft er trouwens bedacht om bananen en courgettes door elkaar te doen? Waarom doe je groente en fruit door elkaar heen?
Da's waar, dat doen wij inderdaad ook niet. Hoewel we onlangs zoonlief terugvonden, zittend midden op het aanrecht, gelukzalend etend uit een open potje. Ik dacht nog even dat het de pindakaas was maar het was toch echt de sambalquote:Op woensdag 8 december 2004 15:43 schreef beefcake het volgende:
Een beetje pittig zou ik ook wel geven, maar zo pittig dat je neus loopt als een open kraan en je lippen in brand staan... Dat vind ik een beetje zielig
Hoezo minderen, ik hou ook heel erg van pittig eten en tijdens mijn zwangerschap was dat nog erger, ik heb hele potjes ingemaakte pepers leeggevrotenquote:Op woensdag 8 december 2004 17:30 schreef Luchtbel het volgende:
Anneja dat proeven ze echt wel hoor! Maf zeg dat ze dat gewoon opaten. Ik heb vroeger te veel heet gegeten, toen ik zwnager was ging ik minder sambal etenik moest gewoon afkicken
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |