abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:14:07 #1
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_23737596
Wanhopig word ik er van.
Stapels papierwerk, legio stempels die gehaald moeten worden (van mijn werkgever voor de papieren van mijn man, en andersom). En straks de rekening van het kdv vooruitbetalen, en dan élke maand een kopie van de rekening van het kdv naar de twee intermediaire organisaties sturen. Bovendien moet ook de Belastingdienst nog van een en ander op de hoogte worden gebracht.

En over een half jaar mogen we weer opnieuw, want dan gaat de zoon naar de nso, en junior naar het kdv.

Errug leuk.

Nog te bedenken dat we geluk hebben, dat beide werkgevers bijdragen.

Grrrrr. Onuitvoerbaar deze regeling.

misschien meer een onderwerp voor klaagbaak
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_23737656
en je bent nog te laat ook geloof ik. (moest toch vóór 1 dec?)
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:17:49 #3
109497 Icaä
pi_23737694
JAH!
Grrrrr.

Ik wacht nog steeds op stempels! (Het lijkt hier verdorie wel een voormalig Oostblokland)
pi_23737786
Succes...
pi_23737868
Ik vind het ook maar een gedoe. Vooral de overgang zeg maar. Al heb ik nu nog niks met kinderopvang te maken even. Maar om voor die vergoeding in aanmerking te komen, moet het kinderdagverblijf gecertificeerd zijn. En veel kinderopvangcentra hier in de buurt zijn dat dus niet
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_23737893
Het enige wat wij hoefden te doen was een formulier van de belasting invullen Was helemaal niet veel werk, gewoon elektronisch gedaan. We hebben de bevestiging al binnen ook
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:44:30 #7
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23738270
zoals Icaä het omschrijft zou het bij ons gaan als we kleintje naar kdv brengen.
leek me ook wel frusty gedoe ja
onze kleine gaat straks dan ook niet naar het kdv

bij ons zou alleen maybe mijn werkgever mee kennuh betalen, vriendlief heeft eigen bedrijf dus die bijdrage moet hij zelf betalen. zou ook erg duur grapje geworden voor ons.
pi_23738588
Geen enkel probleem mee gehad. Het kinderonthaalhuis waar onze kinderen verblijven hadden alles al voor ons uitgewerkt. alleen ff een van de "baas " en ons was nodig.
pi_23738954
'k Heb er ook enorm tegenaan zitten hikken, dacht dat we veel meer moesten gaan betalen en wilde dat eigenlijk niet weten.
Toen ik er afgelopen maandag voor ben gaan zitten, bleek het zo gepiept (idd ook elektronisch gedaan). Gaat zelfs nog 6 euro minder kosten (zet niet echt zoden aan de dijk, maar tis toch minder...)
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:05:26 #10
109497 Icaä
pi_23742757
De Belastingdienst is ook niet het ergste vind ik. Die is rechtdoorzee, en duidelijk.

Wat bij ons de meeste papierwinkel oplevert, zijn de formulieren van de intermediaire organisaties (KidsConcern, Kintent voor wie het wat zegt), die door onze beide werkgevers in de arm genomen zijn om de werkgeversbijdrage te laten uitbetalen.

We zijn straks overigens iets meer kwijt dan nu, maar ja, of het nou 400 euro of 430 euro is, dat is ook bijna geen verschil meer. Het blijft waanzinnig veel geld, voor 1 kind, 3 dagen per week.
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:54:44 #11
109497 Icaä
pi_23743731
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:25 schreef texelonia het volgende:
(...) Maar om voor die vergoeding in aanmerking te komen, moet het kinderdagverblijf gecertificeerd zijn. En veel kinderopvangcentra hier in de buurt zijn dat dus niet

Misschien is het hetzelfde probleem: hier wordt door de intermediaire organisaties vereist dat het kdv geregistreerd is. Maar dat is in lang niet alle gevallen al zo. Eén van de twee neemt daarom genoegen met een kopie van de vergunning. En die heeft een kdv als het goed is wel.
pi_23747724
Met al dat intermediaire gedoe erbij is het waarschijnlijk wel veel werk. Voor mij is de nieuwe wet echt de uitkomst, en de reden dat ik kan gaan werken. In de oude regeling kwamen we in aanmerking voor een subsidieplaats, maar dat kon maar in een paar kdv's en die hebben hier in het centrum een wachtlijst van gemiddeld 4 jaar, dus dat schiet niet echt op. Door de nieuwe wet kinderopvang, kan ik bij veel meer kdv's terecht en krijg ik toch nog bijna alles terug. Ik heb nu een prima kdv, vlakbij mijn werk en ik betaal ongeveer een tientje per dag opvang. Dus dat is met twee dagen per week goed te doen. Heb er maar één electronisch formuliertje voor hoeven invullen. Ik ben echt dolblij met die nieuwe wet!

overigens is de deadline voor het invullen van het vt-formulier verschoven naar 1 januari 2005, omdat nog niet genoeg ouders het allemaal rond hadden. Je hebt dan alleen wel kans dat de betaling iets later op gang komt.

Martineke: juist voor ondernemers is deze regeling vaak behoorlijk gunstig. Het werkgeversdeel van je man, wordt dan -naar inkomen- vergoed door de staat. Dat is één van de redenen dat het bij ons zo gunstig uitpakt. Dus ik zou dat toch nog maar eens nakijken als ik jou was.

Icaä, kun je niet iets met die intermediairs regelen dat je bijvoorbeeld de eerste factuur opstuurt en het contract en dat ze aan de hand daarvan uitbetalen? En dat je bijvoorbeeld aan het eind van het jaar de rest van de facturen opstuurt? Lijkt me een beetje overdreven op deze manier.
mooi he, alles
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:38:51 #13
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24571276
Ik heb inmiddels sinds gisteren de rekening van ons KDV binnen. Een pittig bedrag dat ik echt niet zomaar op kan hoesten. Nu zou er deze maand door mijn werkgever, de werkgever van mijn vriend en de belastingdienst geld naar ons moeten worden gestort zodat wij deze rekening kunnen betalen.
Tot op heden heb ik echter alleen nog maar iets ontvangen van mijn werkgever.

Heeft iemand van jullie al iets gehad van de Belastingdienst of van werkgevers?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_24571358
De belastingdienst stort op de 17e
pi_24571370
Ik moet zelfs nog declareren bij mijn werkgever: formulier invullen, kopie van de rekening meesturen, kopie van het contract met het KDV meesturen en een werkgeversverklaring van mijn vriend.
Ik kan dit dus ook door het KDV laten doen voor 3 euro per maand. Dan hoef ik het dus niet eerst helemaal voor te schieten en later het geld zelf terug te vragen aan onze werkgevers, maar dat regelt het KDV dan voor je. Alleen heb ik persoonlijk geen trek om daar 3 euro per maand voor te betalen. Ik doe het zelf wel. Maar gezeur blijft het wel
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:48:14 #16
37150 livelink
pi_24571454
Oh, dat wist ik niet. Nou, als de werkgever van mijn vriend ook rond de 17e betaald heeft, kan ik de nota van het kdv nog redelijk op tijd betalen.

Het is voor die kinderdagverblijven toch ook een stuk moeilijker geworden om hun geld binnen te krijgen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:50:00 #17
8885 moralia
Grip op je zak
pi_24571488
Belasting weet ik nog niet, daar heb ik wel vertrouwen in, maar de eerste miskleun is er al en die is van Kintent. Volgens hun is de factuur die ik van het KDV meestuur niet goed genoeg. Die is namelijk berekend in dagdelen en niet in uren.....Dus.... betalen ze nog niet... grrrrrrrrr. Ik bel het KDV.... Ja ik ben al de zoveelste met dit probleem, zij dealen met iets van 10 bemiddelaars en alleen Kintent doet moeilijk.
Zij hebben nu geregeld dat als ik een kopie van de plaatsingsovereenkomst meestuur, dat Kintent Januari iig uitbetaalt.
Ik vind het een schande, mijn werkgeefster betaalt voor de service van Kintent, zij draagt bij in mijn kinderopvangkosten, dus recht op t geld heb ik zowiezo denk ik, dit is gewoon mierenneuken van hun kant.

Natuurlijk was ik zo braaf om de rekening van het KDV voor te schieten, met in mijn hoofd dat Kintent beloofde binnen 5 dagen te betalen....... lijkt er op van niet
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:55:33 #18
37150 livelink
pi_24571611
Mijn werkgever maakt ook gebruik van een bemiddelaar en die deden ook vrij moeilijk. Had ik eindelijk alle formulieren opgestuurd met kopieen van het contract en de goedkeuring van mijn werkgever enz. enz., kreeg ik alles terug, omdat mijn handtekening niet op het contract stond met het kdv.

Nee, want mijn vriend had dat contract getekend namens ons . Moest alles weer opnieuw met mijn handtekening erbij. En dit terwijl mijn werkgever alles al goed had gekeurd.

Maar achteraf gezien heb ik van deze bemiddelaar uiteindelijk heel vlot mijn geld gestort gekregen, dus uiteindelijk viel het nog mee.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:57:56 #19
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24571650
Ik, die eerst oppas uit eigen zak moest betalen, ben zeeeeeeer tevreden met nieuwe regeling en gang van zaken. Gemeente en belasting betalen direct aan gastouderburo en zij incasseren de rest bij mij. Moet voor deze service wel 5 euro extra per maand aan bemiddelingskosten betalen maar dat kan niet anders aangezien de Gemeente niet op rekening van die client wil storten in verband met mensen die het geld dan ergens anders voor zouden gebruiken. Maar die 5 euro betaal ik er graag voor want eerder ging ruim 1/3 deel van mijn inkomen op aan opvang en dan had ik nog niet eens tijd genoeg voor alles op school. Nu heb ik ruim een halve dag extra opvang en ben slechts 1/9 deel van mijn inkomen kwijt aan opvang. Die 5 euro en de moeite is het voor mij dubbel en dwars waard!!!!
pi_24571653
Jeetje, misschien kan ik maar beter blij zijn dat onze werkgevers niet meebetalen...
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:00:25 #21
37150 livelink
pi_24571697
Ik betaal nu hetzelfde als voorheen, ik ben er niet op vooruit, maar gelukkig ook niet op achteruit gegaan. Voor mij is het enige verschil dat ik nu meer administratieve romslomp heb.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:01:27 #22
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24571724
Ja dan is het strontirritant Livelink en zul je het moeten doen met mijn blijheid
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:02:41 #23
8885 moralia
Grip op je zak
pi_24571744
Ach op zich is die regeling wel goed, je hebt in principe meer controle over de kosten en in ons geval gaan we er op vooruit en betalen we minder. Dus best tevreden over de regeling op zich. Alleen dat zo'n instantie als Kintent dan weer roet in het eten gooit..... ze zouden blij moeten zijn dat ze er nog zijn want technisch gesproken zou je een bemiddelaar niet eens nodig hebben...
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:03:23 #24
37150 livelink
pi_24571752
Ik ben blij met jou en met alle anderen voor wie de wet een uitkomst is, natuurlijk
pi_24571787
Voor ons is het ook dé uitkomst, maar dat heb ik geloof ik al tienduizend keer verteld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')