quote:Sjiitische leider veroordeelt moord Van Gogh
BEIROET - Een hoge sjiitische geestelijke heeft Nederlandse moslims opgeroepen geen geweld te gebruiken in reactie op de anti-islamitische aanslagen in Nederland sinds de dood van Theo van Gogh.
Volgens grootayatollah sjeik Hussein Fadlallah, geestelijk leider van 1,2 miljoen sjiitische moslims in Libanon en een belangrijke figuur binnen de extremistische Hezbollah-beweging, moeten moslims in Nederland de dialoog aangaan en afzien van geweld. Het oordeel van Fadlallah is vervat in een fatwa in antwoord op vragen van een Nederlands-sjiitische organisatie in het noorden van het land. Een kopie van de in het Arabisch geschreven uitspraak van Fadlallah is in het bezit van het persbureau Associated Press.
Fadlallah, een gezaghebbende figuur voor sjiitische moslims wereldwijd, zegt dat de moord op Van Gogh "een illegale daad" is met negatieve gevolgen voor de islamitische gemeenschap in Nederland. Hij roept zijn volgelingen op "de orde te bewaren in het goede land dat velen de kans heeft gegeven een bestaan op te bouwen". Ook de Nederlandse sjiitische leiders veroordelen in hun correspondentie met Fadlallah de aanslag op Van Gogh.
quote:"...een belangrijke figuur binnen de extremistische Hezbollah-beweging..."
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:41 schreef harrie1 het volgende:
leuk voor ons dat er in het midden oosten nog iemand rond loopt die moord veroordeeld
maar wat hebben we er aan?
wie luistert er naar hem?
de radicale moslim niet !!
en de reljongeren al helemaal niet (die geloven niet (s)
dus wie luistert er wel?
een paar goede moslims die over blijven
quote:Op vrijdag 3 december 2004 06:43 schreef HarigeKerel het volgende:
Alleen denk ik niet dat de Soennieten in Nederland daar naar luisteren en het merendeel van de Marokkanen is dat nog altijd.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:49 schreef milagro het volgende:
[..]
En die hadden dit soort 'voorzetjes' toch al niet nodig.
"t is ergens toch te treurig voor woorden dat we iemand gaan prijzen als hij iets doodnormaals doet, namelijk een moord afkeuren?
Net zo goed als er in een ander topic gereageerd wordt " keurig dat ze naar de rechter stappen, zo hoort het!", alsof de keel doorsnijden al iets is wat we kunnen verwachten van deze mensen.
Is net zo als ik mijn 15 jarige zoon ga prijzen dat ie keurig op de wc schijt ipv in zijn broek
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:56 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Meten met 2 maten. Ik hoorde volgens mij iedereen janken dat niemand de moord afkeurde en tevens dat de mensen uit het Midden-Oosten zoveel invloed hebben op de Westerse Wereld. Nu zie je het zelf, het zal wel WEER niet goed zijn...
"t is ergens toch te treurig voor woorden dat we iemand gaan prijzen als hij iets doodnormaals doet, namelijk een moord afkeuren?
quote:Net zo goed als er in een ander topic gereageerd wordt " keurig dat ze naar de rechter stappen, zo hoort het!",
quote:alsof de keel doorsnijden al iets is wat we kunnen verwachten van deze mensen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:53 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Ik hoor anders nu nog geen schaap mekkeren over het doodvonnis dat boven Salman Rushdi's hoofd hing ook werd uitgesproken door een Sji'iet. Maar dat zal dan wel weer anders zijn.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:56 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Meten met 2 maten. Ik hoorde volgens mij iedereen janken dat niemand de moord afkeurde en tevens dat de mensen uit het Midden-Oosten zoveel invloed hebben op de Westerse Wereld. Nu zie je het zelf, het zal wel WEER niet goed zijn...
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:59 schreef milagro het volgende:
Het is de reactie van 1 man en we zijn , ook ik, als een kind zo blij.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:02 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Wie is hem aan het prijzen dan?
Hij doet overigens meer dan een moord afkeuren; hij roept moslims op geen geweld te gebruiken in reactie op de anti-islamitische aanslagen.
[..]
Dat roept niemand in het andere topic. (en wat heeft dat topic hier nu weer mee te maken?)
[..]
Wat heeft deze opmerking van doen met het oordeel van de Grootayatollah sjeik Hussein Fadlallah?
Reageer eens on-topic svp.
dus beter lezen, Cosma.quote:Deze mensen hebben gang naar de Rechter gekozen, vind ik een bewonderingswaardige geweldloze actie.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:02 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Hij doet overigens meer dan een moord afkeuren; hij roept moslims op geen geweld te gebruiken in reactie op de anti-islamitische aanslagen.
Dat zal wel komen omdat je dat schaap meteen ritueel slacht en niet de moeite neemt om een dialoog met het schaap te starten en haar vertrouwen te winnen.quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:53 schreef AbdelGhafied het volgende:
Ik hoor anders nu nog geen schaap mekkeren over het doodvonnis dat boven Salman Rushdi's hoofd hing ook werd uitgesproken door een Sji'iet. Maar dat zal dan wel weer anders zijn.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:06 schreef milagro het volgende:
Dat werd wel gezegd in dat andere topic
dus beter lezen, Cosma.
En ik reageer on topic, ik leg slechts even een link met dat andere topic, omdat het exact dezelfde reactie is.
quote:Blij zijn met iets dat feitelijk doodnormaal is, impliceert dus direct dat het blijkbaar helemaal niet normaal is dat moslims geweld afkeuren of naar de rechter stappen ipv geweld te gebruiken.
Hetgeen dus tegenstrijdig is met het eeuwige geroep dat Islam Vrede is
[..]
En die hadden dit soort 'voorzetjes' toch al niet nodig.
Net zo goed als er in een ander topic gereageerd wordt " keurig dat ze naar de rechter stappen, zo hoort het!", alsof de keel doorsnijden al iets is wat we kunnen verwachten van deze mensen.
Is net zo als ik mijn 15 jarige zoon ga prijzen dat ie keurig op de wc schijt ipv in zijn broek
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:18 schreef gargamel het volgende:
[..]
We gaan ook jengelen als er iets niet gezegd wordt. Het is toch fijn te weten dat mensen waarvan wij denken dat het een stelletje moordenaars zijn laten weten dat ze op moorden geen prijs stellen. Ik zie het probleem niet zo.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:06 schreef milagro het volgende:
Dat werd wel gezegd in dat andere topic
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Neen, je pakt 1 zin van 1 persoon en haalt hem uit (zijn verband) de rest van zijn reply terwijl je doet voorkomen alsof "men in het andere topic" blij was met een "doodnormale zaak".
Niemand in het andere topic was blij, en jij bent ook in dit topic de eerste die aangeeft blij te zijn.
Dagdag![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:28 schreef milagro het volgende:
Je snapt niet wat ik bedoel, dat is duidelijk.
Toch eens wat eerder naar bed gaan Cosma, ik zie dat je moe bent
quote:Ik blijf het niet uitleggen.
quote:Het werd een bewonderingswaardige actie genoemd.
quote:Ik zie gewoon niet in wat er bewonderingswaardig aan iets dat doodnormaal is, is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |