abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23730750
quote:
Sjiitische leider veroordeelt moord Van Gogh

BEIROET - Een hoge sjiitische geestelijke heeft Nederlandse moslims opgeroepen geen geweld te gebruiken in reactie op de anti-islamitische aanslagen in Nederland sinds de dood van Theo van Gogh.

Volgens grootayatollah sjeik Hussein Fadlallah, geestelijk leider van 1,2 miljoen sjiitische moslims in Libanon en een belangrijke figuur binnen de extremistische Hezbollah-beweging, moeten moslims in Nederland de dialoog aangaan en afzien van geweld. Het oordeel van Fadlallah is vervat in een fatwa in antwoord op vragen van een Nederlands-sjiitische organisatie in het noorden van het land. Een kopie van de in het Arabisch geschreven uitspraak van Fadlallah is in het bezit van het persbureau Associated Press.

Fadlallah, een gezaghebbende figuur voor sjiitische moslims wereldwijd, zegt dat de moord op Van Gogh "een illegale daad" is met negatieve gevolgen voor de islamitische gemeenschap in Nederland. Hij roept zijn volgelingen op "de orde te bewaren in het goede land dat velen de kans heeft gegeven een bestaan op te bouwen". Ook de Nederlandse sjiitische leiders veroordelen in hun correspondentie met Fadlallah de aanslag op Van Gogh.

bron: Telegraaf.

Deze man staat echt voortdurend in de schijnwerpers, in dat opzicht is het niet verbazend dat hij ook van zich laat horen mbt de situatie in Nederland.

Vele interviews met Grootayatollah sjeik Hussein Fadlallah zijn middels Yahoo terug te vinden, met name MSNBC en Newsweek interviewen hem geregeld mbt de situatie in Irak.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_23730765
Tja ok, en nu?
  vrijdag 3 december 2004 @ 06:43:53 #3
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23730874
Alleen denk ik niet dat de Soennieten in Nederland daar naar luisteren en het merendeel van de Marokkanen is dat nog altijd.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 3 december 2004 @ 06:45:55 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23730879
Het is in ieder geval het soort geluid waar om gevraagd wordt harigekerel, en dan niet van een of andere imam van wie nooit iemand gehoord heeft maar een vooraanstaand leider.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 3 december 2004 @ 06:52:02 #5
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23730884
Tja, jammer dat het geen nut verder heeft maar het gebaar is aardig.
Het is weer eens wat anders dan zo'n prachtige sip kijkende stille tocht die ik op mijn scherm voorbij zie komen tijdens het nuttigen van kaakjes met een laagje strooikaas.
  vrijdag 3 december 2004 @ 07:04:11 #6
99738 Geertsema
Voor Eigen Erf
pi_23730897
quote:
"...een belangrijke figuur binnen de extremistische Hezbollah-beweging..."

Hezbollah (De Partij van God), betrouwbare club.. Niks mis mee? Als een soepjurk uit Libanon advies uitbrengt hoe wij hiero de boel bij mekaar moeten gaan houden, enfin vul zelf maar in... Laat die broodmongool lekker de klerezooi in Libanon gaan opruimen.
pi_23731004
leuk voor ons dat er in het midden oosten nog iemand rond loopt die moord veroordeeld
maar wat hebben we er aan?
wie luistert er naar hem?
de radicale moslim niet !!
en de reljongeren al helemaal niet (die geloven niet (s)

dus wie luistert er wel?
een paar goede moslims die over blijven
pi_23731038
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 07:41 schreef harrie1 het volgende:
leuk voor ons dat er in het midden oosten nog iemand rond loopt die moord veroordeeld
maar wat hebben we er aan?
wie luistert er naar hem?
de radicale moslim niet !!
en de reljongeren al helemaal niet (die geloven niet (s)

dus wie luistert er wel?
een paar goede moslims die over blijven

En die hadden dit soort 'voorzetjes' toch al niet nodig.

"t is ergens toch te treurig voor woorden dat we iemand gaan prijzen als hij iets doodnormaals doet, namelijk een moord afkeuren?
Net zo goed als er in een ander topic gereageerd wordt " keurig dat ze naar de rechter stappen, zo hoort het!", alsof de keel doorsnijden al iets is wat we kunnen verwachten van deze mensen.

Is net zo als ik mijn 15 jarige zoon ga prijzen dat ie keurig op de wc schijt ipv in zijn broek
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 3 december 2004 @ 07:53:48 #9
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23731064
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 06:43 schreef HarigeKerel het volgende:
Alleen denk ik niet dat de Soennieten in Nederland daar naar luisteren en het merendeel van de Marokkanen is dat nog altijd.

Ik hoor anders nu nog geen schaap mekkeren over het doodvonnis dat boven Salman Rushdi's hoofd hing ook werd uitgesproken door een Sji'iet. Maar dat zal dan wel weer anders zijn.
Op de Dag der Opstanding zal Allah het vuur opzij laten gaan voor het gezicht van iemand die de eer van zijn moslim broeder verdedigde, buiten diegene zijn aanwezigheid om. (Sahih Sunan At-Tirmidhi)
  vrijdag 3 december 2004 @ 07:56:17 #10
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23731075
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 07:49 schreef milagro het volgende:

[..]

"t is ergens toch te treurig voor woorden dat we iemand gaan prijzen als hij iets doodnormaals doet, namelijk een moord afkeuren?
Net zo goed als er in een ander topic gereageerd wordt " keurig dat ze naar de rechter stappen, zo hoort het!", alsof de keel doorsnijden al iets is wat we kunnen verwachten van deze mensen.

Is net zo als ik mijn 15 jarige zoon ga prijzen dat ie keurig op de wc schijt ipv in zijn broek

Meten met 2 maten. Ik hoorde volgens mij iedereen janken dat niemand de moord afkeurde en tevens dat de mensen uit het Midden-Oosten zoveel invloed hebben op de Westerse Wereld. Nu zie je het zelf, het zal wel WEER niet goed zijn...
Op de Dag der Opstanding zal Allah het vuur opzij laten gaan voor het gezicht van iemand die de eer van zijn moslim broeder verdedigde, buiten diegene zijn aanwezigheid om. (Sahih Sunan At-Tirmidhi)
pi_23731092
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 07:56 schreef AbdelGhafied het volgende:

[..]

Meten met 2 maten. Ik hoorde volgens mij iedereen janken dat niemand de moord afkeurde en tevens dat de mensen uit het Midden-Oosten zoveel invloed hebben op de Westerse Wereld. Nu zie je het zelf, het zal wel WEER niet goed zijn...

Jij kunt niet lezen, dat is duidelijk.

Ik zeg niet dat het niet goed is, ik zeg dat het ergens treurig is dat we nu al zover zijn dat wat feitelijk een doodnormale reactie is als iets bijzonders gaan beschouwen.
Het is de reactie van 1 man en we zijn , ook ik, als een kind zo blij.

Dat impliceert dus dat dit soort reacties NIET de standaard reactie is, en dát is dus treurig.

Snap je het nu?
pi_23731102
quote:

Wie is hem aan het prijzen dan?

Hij doet overigens meer dan een moord afkeuren; hij roept moslims op geen geweld te gebruiken in reactie op de anti-islamitische aanslagen.

quote:
Net zo goed als er in een ander topic gereageerd wordt " keurig dat ze naar de rechter stappen, zo hoort het!",

Dat roept niemand in het andere topic. (en wat heeft dat topic hier nu weer mee te maken?)

quote:
alsof de keel doorsnijden al iets is wat we kunnen verwachten van deze mensen.

Wat heeft deze opmerking van doen met het oordeel van de Grootayatollah sjeik Hussein Fadlallah?
Reageer eens on-topic svp.
pi_23731107
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 07:53 schreef AbdelGhafied het volgende:

[..]

Ik hoor anders nu nog geen schaap mekkeren over het doodvonnis dat boven Salman Rushdi's hoofd hing ook werd uitgesproken door een Sji'iet. Maar dat zal dan wel weer anders zijn.

geen schaap zul je horen ,nee, over dat boek.

Er is overal en dus ook hier genoeg gemekkerd door mensen over die achterlijke actie van destijds
Juist onlangs vanwege de moord op van Gogh en omdat die suffe Mohammed Rabbae kwam miepen over Femke Halsema's houding in deze.

De Rabbae die destijds ook vond dat het boek De Duivelsverzen hier verboden moest worden.
Toen hem gevraagd werd welke passages dan zo beledigend waren, kon meneer daar niet eens antwoord op geven, ergo de man had het boek dus duidelijk niet gelezen, maar blaatte gewoon de Ayatollah maar na, zoals het gros vd beledigde moslims dat deden.
pi_23731108
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 07:56 schreef AbdelGhafied het volgende:

[..]

ben je zo doom of ben ik zo slim

dat heet niet meten met 2 maten
maar 2 maten die 2 meningen hebben
er zijn verschillende mensen met verschillende meningen
ga eens in op het gesprek in plaats van lama gedrag

iedereen janken is generalizeren
tja daar zijn JULLIE ALLEMAAL goed in (klinkt dom he)

het is niet goed het is niet fout
het is niets maar toch wel iets

ga eens in op het onderwerp
pi_23731111
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 07:59 schreef milagro het volgende:

Het is de reactie van 1 man en we zijn , ook ik, als een kind zo blij.

Niet zo overdrijven Milagro.
pi_23731119
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:02 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Wie is hem aan het prijzen dan?

Hij doet overigens meer dan een moord afkeuren; hij roept moslims op geen geweld te gebruiken in reactie op de anti-islamitische aanslagen.
[..]

Dat roept niemand in het andere topic. (en wat heeft dat topic hier nu weer mee te maken?)
[..]

Wat heeft deze opmerking van doen met het oordeel van de Grootayatollah sjeik Hussein Fadlallah?
Reageer eens on-topic svp.

Dat werd wel gezegd in dat andere topic
quote:
Deze mensen hebben gang naar de Rechter gekozen, vind ik een bewonderingswaardige geweldloze actie.
dus beter lezen, Cosma.

En ik reageer on topic, ik leg slechts even een link met dat andere topic, omdat het exact dezelfde reactie is.
Blij zijn met iets dat feitelijk doodnormaal is, impliceert dus direct dat het blijkbaar helemaal niet normaal is dat moslims geweld afkeuren of naar de rechter stappen ipv geweld te gebruiken.
Hetgeen dus tegenstrijdig is met het eeuwige geroep dat Islam Vrede is
pi_23731143
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:02 schreef Cosma-Shiva het volgende:

en jij denk dat er geluistert wordt naar hem??

zo ja dan geeft dat aan dat al die moslims iets van plan zijn (wat niet goed is)

zo nee wat hebben we/ze/wij/ons er aan?

denk er maar eens goed over na
  vrijdag 3 december 2004 @ 08:12:38 #18
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23731157
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 07:53 schreef AbdelGhafied het volgende:

Dat zal wel komen omdat je dat schaap meteen ritueel slacht en niet de moeite neemt om een dialoog met het schaap te starten en haar vertrouwen te winnen.
pi_23731164
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:05 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Niet zo overdrijven Milagro.

als een schaap zo blij dan.
pi_23731181
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:06 schreef milagro het volgende:

dus beter lezen, Cosma.

En ik reageer on topic, ik leg slechts even een link met dat andere topic, omdat het exact dezelfde reactie is.

Nee het is verre van dezelfde reactie.
In het andere topic zeiden sommigen (waaronder ik zelf) zaken in de trand van : het is ook nooit goed.
(ook omdat hun actie mogelijk een discussie op gang brengt)

Na 37 van Gogh topics waarin men continue toch beweerde dat wanneer iemand zich door wie dan ook onrecht aangedaan voelde hij of zij een advocaat in de arm diende te nemen etc.
Nu gebeurd dat en is het weer niet goed, komt het lage incasseringsvermogenbla weer aan bod.

quote:
Blij zijn met iets dat feitelijk doodnormaal is, impliceert dus direct dat het blijkbaar helemaal niet normaal is dat moslims geweld afkeuren of naar de rechter stappen ipv geweld te gebruiken.
Hetgeen dus tegenstrijdig is met het eeuwige geroep dat Islam Vrede is

Niemand is blij behalve jij, hetgeen iets anders impliceert.
pi_23731189
quote:

[..]

We gaan ook jengelen als er iets niet gezegd wordt. Het is toch fijn te weten dat mensen waarvan wij denken dat het een stelletje moordenaars zijn laten weten dat ze op moorden geen prijs stellen. Ik zie het probleem niet zo.
pi_23731211
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:18 schreef gargamel het volgende:

[..]

We gaan ook jengelen als er iets niet gezegd wordt. Het is toch fijn te weten dat mensen waarvan wij denken dat het een stelletje moordenaars zijn laten weten dat ze op moorden geen prijs stellen. Ik zie het probleem niet zo.

lees dan wat ik zeg!

ik vind het ook goed!
maar tegelijk is het treurig dat we doodnormaal gedrag of doodnormale reacties als iets bijzonders zijn gaan beschouwen.
iemand snijdt iemand de strot door, en een ayatollah keurt dat af.
wij openen er een topic over, want blijkbaar opvallend dat dit gebeurt.

het zou net zo treurig zijn als we autochtonen zouden prijzen als ze niet naar hoofddoekdragende meiskes zouden spugen, omdat dat dus zou impliceren dat het WEL doen, de norm is en DAT zou treurig zijn.
pi_23731225
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:06 schreef milagro het volgende:

Neen, je pakt 1 zin van 1 persoon en haalt hem uit (zijn verband) de rest van zijn reply terwijl je doet voorkomen alsof "men in het andere topic" blij was met een "doodnormale zaak".

Niemand in het andere topic was blij, en jij bent ook in dit topic de eerste die aangeeft blij te zijn.

Dagdag
pi_23731235
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Neen, je pakt 1 zin van 1 persoon en haalt hem uit (zijn verband) de rest van zijn reply terwijl je doet voorkomen alsof "men in het andere topic" blij was met een "doodnormale zaak".

Niemand in het andere topic was blij, en jij bent ook in dit topic de eerste die aangeeft blij te zijn.

Dagdag

Je snapt niet wat ik bedoel, dat is duidelijk.
Toch eens wat eerder naar bed gaan Cosma, ik zie dat je moe bent
Ik blijf het niet uitleggen.

En ik heb de reactie helemaal niet uit zijn verband gehaald.
Het werd een bewonderingswaardige actie genoemd.
Ik zie gewoon niet in wat er bewonderingswaardig aan iets dat doodnormaal is, is.
pi_23733590
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:28 schreef milagro het volgende:

Je snapt niet wat ik bedoel, dat is duidelijk.
Toch eens wat eerder naar bed gaan Cosma, ik zie dat je moe bent

Ik ben er weer (even) nog steeds
Ik begrijp dat je de discussie een bepaalde kant op wilt trekken, je impliceert dat wij allen blij zijn wanneer moslims zich eens normaal gedragen alsof dat eerder uitzondering als regel is, en dat is onzin, imo gedragen alle moslims zich doodnormaal op een paar uitzonderingen na.

quote:
Ik blijf het niet uitleggen.

Ik ook niet.

quote:
Het werd een bewonderingswaardige actie genoemd.

Door 1 persoon, maar die opmerking werd gevolgd door de zin dat die persoon de hoop uit sprak dat door deze actie er mogelijk een discussie op gang kwam.

Maar ok, stel dat 1 persoon het om welke reden dan ook een bewonderingswaardige actie noemde, jij doet net alsof de hele teneur van dat topic was dat iedereen blij was en het bewonderenswaardig vond, terwijl de toon vooral was dat de betreffende personen lange tenen hadden, iemand op voorhand de mond wilden snoeren etc.
Van blijdschap is er echt totaal geen sprake in betreffende topic.

quote:
Ik zie gewoon niet in wat er bewonderingswaardig aan iets dat doodnormaal is, is.

Niemand vond het doodnormaal, de meesten vonden het bizar omdat de film nog niet eens af is, of repten over het beperkte incasseringsvermogen.
1 persoon vond het bewonderenswaardig, daar kun je mee in discussie gaan, maar ga nu svp niet doen alsof juist die poster namens de massa spreekt.

Zullen we het weer over Grootayatollah sjeik Hussein Fadlallah hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')