quote:Op donderdag 2 december 2004 21:16 schreef Youp het volgende:
gaaf! wil ik ook nog altijd een keer doen
als je wilt weten hoe: kijk een paar afleveringen van de mythbusters op discovery en wat van scrapheap of junkyard wars ofzo.. bij de mythbusters hebben ze het al vaker gedaan
ik heb op mn pc ook nog ergens een filmpje van een amerikaanse camry waarbij ze dat gedaan hebben en die rijden ze dan uiteindelijk helemaal in puin![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:19 schreef sdk het volgende:
Dit filmpje denk ik?
http://www.leech.dk/1982_Toyota_Camry_RC.wmv
echt geniaal
je ziet trouwens ook een beetje hoe ze 't gedaan hebben alleen dat is niet echt makkelijk weg te halen denk ik
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:19 schreef sdk het volgende:
Dit filmpje denk ik?
http://www.leech.dk/1982_Toyota_Camry_RC.wmv
echt geniaal
je ziet trouwens ook een beetje hoe ze 't gedaan hebben alleen dat is niet echt makkelijk weg te halen denk ik
edit, hmm die auto url van fok werkt niet meer ofzo naja dan maar met [url]
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:37 schreef Blackheart het volgende:
Ik heb alle spullen zo bij de hand denk ik.
De zender ontvanger kit kost je nieuw 130 eu.
Een linak voor de remmen is te vinden via Ebay betaalbaar
het sturen doe je met een accuboormachine, met een extra reductie van hier tot ginder.
gas geven doe je direct op de carb, met een RC servo
Oftwel, met een paar euros en een weekendje knutselen is dat dik in orde.
Alleen het kijken is wat anders. maar een ouwe laptop, webcam en een draadloze verbinding lijken me geen enorm probleem.
het sturen doe je met een accuboormachine, met een extra reductie van hier tot ginder.
Alleen het kijken is wat anders. maar een ouwe laptop, webcam en een draadloze verbinding lijken me geen enorm probleem.
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:42 schreef jeroen-heeft-koffie-nodig het volgende:
[..]
het is een automaatdat is juist lekker makkelijk
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:50 schreef Youp het volgende:
[..]
ja dat zijn brommobielen wel vaker
nee ik bedoelde in t algemeen als je een auto tot RC mobiel om gaat toveren
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:12 schreef foton het volgende:
[..]
OK, maar nu in de praktijk. Die bak gaat rijden en rijdt net eventjes buiten het bereik van jou zender. Dan blijft de snelheid dus gelijk en gaat hij ergens in puin...
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:12 schreef foton het volgende:
[..]
OK, maar nu in de praktijk. Die bak gaat rijden en rijdt net eventjes buiten het bereik van jou zender. Dan blijft de snelheid dus gelijk en gaat hij ergens in puin...
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:45 schreef KonnieKipke het volgende:
in principe kan ik mn volvo 850 automaat op remote control laten rijden.. Zou inpricipe al leuk zijn als je met het gas kan spelen. Dat is eenvoudig iets.. Het sturen wordt wat lastiger, maar zou met servo/stappen motoren ook te doen moeten zijn.. Dan moet ie ook nog van P naar D kunnen. Daarvoor heb je toch wel wat schakelmotoren voor nodig... En een zender die die kan bedienen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:53 schreef KonnieKipke het volgende:
ja, die accuboor is flauwekul.. Je wilt het toch goed doen? Je moet daarvoor een paar sterke servo's hebben.
quote:
Er zit 1 servo bij, deze kan 3 KG trekken, dat is voldoende voor de rem.
Hoe werkt zo'n servo nou, gewoon aansluiten en hij werkt draadloos en alles? (of heb ik nog een ontvanger nodig?)
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:00 schreef KonnieKipke het volgende:
nee, dat weet ik niet.. Modelbouw was niet mijn specialiteit
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:17 schreef Blackheart het volgende:
Ok, waarom een accuboor op het stuur. Omdat er geen betaalbare RC servo's bestaan op dat formaat.
De sterkste betaalbare is de Hitec BS805bb kost hier een vrolijke 55 eu per stuk. En die levert "maar" 19.5 kg/cm voor 90° op de arm.Zeker niet genoeg.
Met een accuboor van ¤15 en een servo'tje van ¤10 kan je redelijk simpel het stuur laten draaien.
Wil je het wel direct RC servo doen, dan komt er wat meer bij kijken en zit je aan te hikken tegen een euro of 500. En dan komt er nog een berg huisvlijt bij kijken.
Wat betreft de veiligheid. Met een duurdere zender kan je de ingebouwde veiligheden gebruiken, bij diegene ik voorstelde moet je dus failsafes(apparte RC onderdelen) gebruiken , op zijn minst alleen op het gas.
En neen een servo die 3 kg kan trekken is zeker niet voor de rem. Of rem je met je kleine teen?
Wat betreft de linak voor de rem die ik in gedachte had, da's redelijk simpel, je drukt op de rem, je trekt die er niet uit.En een normale 3000N is meer dan zat.wil je wat minder vermogen erop, geef die dan minder volt. Met elke halvering van voltage halveer je de kracht, maar ook snelheid.
Bof , voor mijn mederoboteers en mij is het geen probleem. Zou een weekje kosten om de spullen te verzamelen, en dan een weekendje knutselen.Mits wat meer werk zou ie dual gebruik kunnen worden. Alles zodanig gezet dat je er zelf nog mee kan rijden.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:45 schreef Blackheart het volgende:
Je hebt bij een TX(transmitter) en RX(reciever) kit altijd een ontvanger. Een servo alleen heeft alleen een klein motortje, een reductiekastje en een klein stuurprintje in zich. Die moet een stuursignaal en stroom krijgen van een bijhorende ontvanger.
Bij mijn weten heeft Multiplex(een merk van RC spullen) een Brick systeem, een ontvanger met 2 servo's in 1 piepklein blokje.maar dat is bedoelt om in toepassingen waar gewicht en afmetingen zeer doorslaggevend zijn, zoals bij indoor flyers.
Ook kan zo'n ontvanger geen 12V slikken en is 4.8 tot 6V normaal.
quote:
[Hoe het te doen met die accuboor. we hebben een systeempje waarmee je met 1 servo de snelheid en de richting kan omzetten op de orginele schakelaar van de de accuboormachine. Andere, vluggere maar stuk duurdere oplossing is een RC snelheidsregelaar kopen.(reken maar op 50 eu minimaal-en dan heb je iets primitiefs)
quote:
Wat betreft die 3 kg van de servo. Die levert ie op 1 cm van de as, en dat over 90° ,45° naar elke kant van de 0 positie. Ik weet niet hoeveel kracht jij zet met een voet, maar ik ga ver over de 3 kg als ik rem hoor, en meer dan de 16mm (90° op een cirkel van 2 cm doorsnee) die de servo kan leveren-
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:56 schreef Blackheart het volgende:
Die 3 kg servo kan je direct op de carburator monteren, en dan zou ie de job moeten kunnen doen.
Voor RC spullen Quartel is een bekende leverancier. Sla eens een gouden gids open, of bezoek anders ons forum eens http://rw.bugs.nl
Prijskaartje, zoveel je zelf wil. Znders/ontvangers zijn al te vinden van 80 eu ofzo(luizge brol) tot 1500 en meer voor veel kanaals computergestuurde programeerbare zenders.
Ikzelf koop voornamelijk mijn nieuwe spullen bij de winkels hier in de buurt. De Albatros in Muizen(bij de zoo van Plankendael) of anders, iets korter bij de TAM in Grimbergen.
Oftewel, Omgeving Brussel/Mechelen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:06 schreef YottaBrain het volgende:
Gisteren was er zo'n auto in het programma MythBusters op Discovery.. Radiografische Politieauto
quote:Op vrijdag 3 december 2004 20:24 schreef Blackheart het volgende:
In alle geval, in dit geval 2Fast 2Axiam
toch vind ik het een geinig idee.
Ik kan nog verder gaan hierin, en heb hier nog de basis voor een handbediende NOS instalatie.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:18 schreef rcc-robotwars het volgende:
Graupner X412, al bijna de standaard in robot gevechten. Aan de zender zal het niet liggen iig.
6 kanaals, dus kan je die lachgas er ook nog op zetten.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:54 schreef rcc-robotwars het volgende:
joh het dure heb je al. Die Aixam's zijn niet goedkoop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |