abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23723175
Ok wat heb ik.

Ik heb een brommobiel zie http://www.wirelessnetworking.nl/brommobiel

Ik werk erg veel aan dit "autotje" en had het pas met iemand erover om een auto afstandsbestuurbaar te maken .
Dit leek me leuk maar om het dan te doen met een kleiner autotje, dus de brommobiel.

Hoe zal ik te werk gaan? Heeft iemand ervaring met radiografische apparatuur (niet al te duur)

Hoe moet ik het sturen doen, het stuur is helemaal omgedraaid in 1.75 slag. Het sturen gaat erg soepel enz. enz.
Verder is het gas geven geen probleem, schakelen hoeft gelukkig niet. Maar remmen, dat moet toch met een bepaalde kracht gebeuren denk ik.

Ook wil ik nog 'gewoon' er in kunnen rijden, dus dat alles makkelijk te verwijderen is.

Heeft iemand dit wel eens gedaan? Ervaringen zijn welkom!
pi_23723233
OMG pimp my ride...

Koop liever eerst een fatsoenlijke auto.. stop daar je geld in..
Maar goed, je huisvlijt weet ik wel te waarderen..
pi_23723529
gaaf! wil ik ook nog altijd een keer doen

als je wilt weten hoe: kijk een paar afleveringen van de mythbusters op discovery en wat van scrapheap of junkyard wars ofzo.. bij de mythbusters hebben ze het al vaker gedaan

ik heb op mn pc ook nog ergens een filmpje van een amerikaanse camry waarbij ze dat gedaan hebben en die rijden ze dan uiteindelijk helemaal in puin
Hopeloos benzine verslaafd
pi_23723568
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:16 schreef Youp het volgende:
gaaf! wil ik ook nog altijd een keer doen

als je wilt weten hoe: kijk een paar afleveringen van de mythbusters op discovery en wat van scrapheap of junkyard wars ofzo.. bij de mythbusters hebben ze het al vaker gedaan

ik heb op mn pc ook nog ergens een filmpje van een amerikaanse camry waarbij ze dat gedaan hebben en die rijden ze dan uiteindelijk helemaal in puin

dat laatste maar niet doen maar idd, erg cool heb
nu wat tijd over duslijkt me een leuke bezigheid
pi_23723622
Dit filmpje denk ik?

http://www.leech.dk/1982_Toyota_Camry_RC.wmv

echt geniaal
je ziet trouwens ook een beetje hoe ze 't gedaan hebben alleen dat is niet echt makkelijk weg te halen denk ik

edit, hmm die auto url van fok werkt niet meer ofzo naja dan maar met [url]
pi_23723664
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:19 schreef sdk het volgende:
Dit filmpje denk ik?

echt geniaal
je ziet trouwens ook een beetje hoe ze 't gedaan hebben alleen dat is niet echt makkelijk weg te halen denk ik

ok ff binnenhalen. Het is alleen voor op tereintjes (denk ik ) wat ook cool is, aan de rechterkant gaan zitten, en dan rijden :D:D moet je de mensen zien kijken
pi_23723744
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:19 schreef sdk het volgende:
Dit filmpje denk ik?

echt geniaal

edit, hmm die auto url van fok werkt niet meer ofzo naja dan maar met [url]

pi_23723951
owjezus dat filmpje ik lach me rot man maar laat ik het niet zo erg maken
pi_23724154
Ik heb alle spullen zo bij de hand denk ik.
De zender ontvanger kit kost je nieuw 130 eu.
Een linak voor de remmen is te vinden via Ebay betaalbaar
het sturen doe je met een accuboormachine, met een extra reductie van hier tot ginder.
gas geven doe je direct op de carb, met een RC servo

Oftwel, met een paar euros en een weekendje knutselen is dat dik in orde.

Alleen het kijken is wat anders. maar een ouwe laptop, webcam en een draadloze verbinding lijken me geen enorm probleem.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_23724261
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:37 schreef Blackheart het volgende:
het sturen doe je met een accuboormachine, met een extra reductie van hier tot ginder.

Alleen het kijken is wat anders. maar een ouwe laptop, webcam en een draadloze verbinding lijken me geen enorm probleem.

en een automaatbak ritselen...
pi_23724267
quote:

natuurlijk! accuboor een linak? wat is dat? ik zoek ondertusse wel ff opgoogle enzo.
pi_23724285
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:41 schreef Youp het volgende:

[..]

en een automaatbak ritselen...

het is een automaat dat is juist lekker makkelijk
pi_23724396
ok, zo'n linak, hoeveel N zal ik moeten nemen? mn rempedaal moet dr niet uit worden getrokken
pi_23724509
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:42 schreef jeroen-heeft-koffie-nodig het volgende:

[..]

het is een automaat dat is juist lekker makkelijk

ja dat zijn brommobielen wel vaker

nee ik bedoelde in t algemeen als je een auto tot RC mobiel om gaat toveren
pi_23724553
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:50 schreef Youp het volgende:

[..]

ja dat zijn brommobielen wel vaker

nee ik bedoelde in t algemeen als je een auto tot RC mobiel om gaat toveren

ok
pi_23724885
quote:

dus ongeveer alles bijelkaar, max 250 euro. Laptop en webcam en alles heb ik, maar dat is niet nodig?
  donderdag 2 december 2004 @ 22:12:36 #17
64019 crew  foton
__--*--__
pi_23725055
quote:

OK, maar nu in de praktijk. Die bak gaat rijden en rijdt net eventjes buiten het bereik van jou zender. Dan blijft de snelheid dus gelijk en gaat hij ergens in puin...
pi_23725097
quote:
Op donderdag 2 december 2004 22:12 schreef foton het volgende:

[..]

OK, maar nu in de praktijk. Die bak gaat rijden en rijdt net eventjes buiten het bereik van jou zender. Dan blijft de snelheid dus gelijk en gaat hij ergens in puin...

binnenbereik houden dus
pi_23725111
dit kan toch ook voldoen?

edit : oeps remmen moet natuurlijk ook kunnen
pi_23725134
quote:
Op donderdag 2 december 2004 22:12 schreef foton het volgende:

[..]

kan je zo instellen dat de servo's dan naar de 0 stand gaan.... regel je ff dat dat gas dicht + rem is, fluitje van een cent
pi_23726222
verder iemand nog wat ideeen?

Ik heb iets gevonden,

--------
Er zit 1 servo bij, deze kan 3 KG trekken, dat is voldoende voor de rem.
Hoe werkt zo'n servo nou, gewoon aansluiten en hij werkt draadloos en alles? (of heb ik nog een ontvanger nodig?)

Dan de accuboormachine, moet ik deze ook op een servo aansluiten? Zoja hoe?

edit: heb deze boormachine gevonden, http://cgi.ebay.nl/ws/eBa(...)VI_ReBay_Pr4_PcY_BID zal wel sterk genoeg zijn neem ik aan.

[ Bericht 41% gewijzigd door jeroen-heeft-koffie-nodig op 02-12-2004 23:46:21 ]
pi_23727604
in principe kan ik mn volvo 850 automaat op remote control laten rijden.. Zou inpricipe al leuk zijn als je met het gas kan spelen. Dat is eenvoudig iets.. Het sturen wordt wat lastiger, maar zou met servo/stappen motoren ook te doen moeten zijn.. Dan moet ie ook nog van P naar D kunnen. Daarvoor heb je toch wel wat schakelmotoren voor nodig... En een zender die die kan bedienen.
pi_23727767
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:45 schreef KonnieKipke het volgende:
in principe kan ik mn volvo 850 automaat op remote control laten rijden.. Zou inpricipe al leuk zijn als je met het gas kan spelen. Dat is eenvoudig iets.. Het sturen wordt wat lastiger, maar zou met servo/stappen motoren ook te doen moeten zijn.. Dan moet ie ook nog van P naar D kunnen. Daarvoor heb je toch wel wat schakelmotoren voor nodig... En een zender die die kan bedienen.

ja die accuboor is idd wel leuk(en krachtig genoeg).....maar je kan niet met knop a en b naar links of rechts.

Want en je moet "gas"geven op de accuboor als je gaat sturen. En dan moet je nog es naar links of rechts. Toch?
pi_23727801
ja, die accuboor is flauwekul.. Je wilt het toch goed doen? Je moet daarvoor een paar sterke servo's hebben.
pi_23727908
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:53 schreef KonnieKipke het volgende:
ja, die accuboor is flauwekul.. Je wilt het toch goed doen? Je moet daarvoor een paar sterke servo's hebben.

ok. Duur? Wil het zeker goed doen, maar niet al te gek maken. Weet jij hier antwoord op?:

quote:

Er zit 1 servo bij, deze kan 3 KG trekken, dat is voldoende voor de rem.
Hoe werkt zo'n servo nou, gewoon aansluiten en hij werkt draadloos en alles? (of heb ik nog een ontvanger nodig?)
pi_23727977
nee, dat weet ik niet.. Modelbouw was niet mijn specialiteit
pi_23727983
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:00 schreef KonnieKipke het volgende:
nee, dat weet ik niet.. Modelbouw was niet mijn specialiteit

ok hier hetzelfde
pi_23732467
Ok, waarom een accuboor op het stuur. Omdat er geen betaalbare RC servo's bestaan op dat formaat.
De sterkste betaalbare is de Hitec BS805bb kost hier een vrolijke 55 eu per stuk. En die levert "maar" 19.5 kg/cm voor 90° op de arm.Zeker niet genoeg.
Met een accuboor van ¤15 en een servo'tje van ¤10 kan je redelijk simpel het stuur laten draaien.
Wil je het wel direct RC servo doen, dan komt er wat meer bij kijken en zit je aan te hikken tegen een euro of 500. En dan komt er nog een berg huisvlijt bij kijken.

Wat betreft de veiligheid. Met een duurdere zender kan je de ingebouwde veiligheden gebruiken, bij diegene ik voorstelde moet je dus failsafes(apparte RC onderdelen) gebruiken , op zijn minst alleen op het gas.

En neen een servo die 3 kg kan trekken is zeker niet voor de rem. Of rem je met je kleine teen?
Wat betreft de linak voor de rem die ik in gedachte had, da's redelijk simpel, je drukt op de rem, je trekt die er niet uit.En een normale 3000N is meer dan zat.wil je wat minder vermogen erop, geef die dan minder volt. Met elke halvering van voltage halveer je de kracht, maar ook snelheid.

Bof , voor mijn mederoboteers en mij is het geen probleem. Zou een weekje kosten om de spullen te verzamelen, en dan een weekendje knutselen.Mits wat meer werk zou ie dual gebruik kunnen worden. Alles zodanig gezet dat je er zelf nog mee kan rijden.
pi_23732751
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 10:17 schreef Blackheart het volgende:
Ok, waarom een accuboor op het stuur. Omdat er geen betaalbare RC servo's bestaan op dat formaat.
De sterkste betaalbare is de Hitec BS805bb kost hier een vrolijke 55 eu per stuk. En die levert "maar" 19.5 kg/cm voor 90° op de arm.Zeker niet genoeg.
Met een accuboor van ¤15 en een servo'tje van ¤10 kan je redelijk simpel het stuur laten draaien.
Wil je het wel direct RC servo doen, dan komt er wat meer bij kijken en zit je aan te hikken tegen een euro of 500. En dan komt er nog een berg huisvlijt bij kijken.

Wat betreft de veiligheid. Met een duurdere zender kan je de ingebouwde veiligheden gebruiken, bij diegene ik voorstelde moet je dus failsafes(apparte RC onderdelen) gebruiken , op zijn minst alleen op het gas.

En neen een servo die 3 kg kan trekken is zeker niet voor de rem. Of rem je met je kleine teen?
Wat betreft de linak voor de rem die ik in gedachte had, da's redelijk simpel, je drukt op de rem, je trekt die er niet uit.En een normale 3000N is meer dan zat.wil je wat minder vermogen erop, geef die dan minder volt. Met elke halvering van voltage halveer je de kracht, maar ook snelheid.

Bof , voor mijn mederoboteers en mij is het geen probleem. Zou een weekje kosten om de spullen te verzamelen, en dan een weekendje knutselen.Mits wat meer werk zou ie dual gebruik kunnen worden. Alles zodanig gezet dat je er zelf nog mee kan rijden.

Bedankt voor je reactie!

3 kg niet genoeg voor de rem? Ik heb het gister geprobeerd en het zou lukken als ik de rem met een verlengstuk iets langer maak.(dat verkleint de kracht). maar is zo'n servo snel genoeg?

Ok, hoe moet ik dat dan doen met een accuboor? Zoals ik al zei, je moet "gas"geven met de boor, EN de richting bepalen.

En heb ik ook nog een ontvanger nodig?(of is het een kwestie van de server op 12v aansluiten en klaar?

[ Bericht 1% gewijzigd door jeroen-heeft-koffie-nodig op 03-12-2004 10:43:00 ]
pi_23734256
Je hebt bij een TX(transmitter) en RX(reciever) kit altijd een ontvanger. Een servo alleen heeft alleen een klein motortje, een reductiekastje en een klein stuurprintje in zich. Die moet een stuursignaal en stroom krijgen van een bijhorende ontvanger.
Bij mijn weten heeft Multiplex(een merk van RC spullen) een Brick systeem, een ontvanger met 2 servo's in 1 piepklein blokje.maar dat is bedoelt om in toepassingen waar gewicht en afmetingen zeer doorslaggevend zijn, zoals bij indoor flyers.
Ook kan zo'n ontvanger geen 12V slikken en is 4.8 tot 6V normaal.

Hoe het te doen met die accuboor. we hebben een systeempje waarmee je met 1 servo de snelheid en de richting kan omzetten op de orginele schakelaar van de de accuboormachine. Andere, vluggere maar stuk duurdere oplossing is een RC snelheidsregelaar kopen.(reken maar op 50 eu minimaal-en dan heb je iets primitiefs)

Wat betreft die 3 kg van de servo. Die levert ie op 1 cm van de as, en dat over 90° ,45° naar elke kant van de 0 positie. Ik weet niet hoeveel kracht jij zet met een voet, maar ik ga ver over de 3 kg als ik rem hoor, en meer dan de 16mm (90° op een cirkel van 2 cm doorsnee) die de servo kan leveren-
pi_23734364
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 11:45 schreef Blackheart het volgende:
Je hebt bij een TX(transmitter) en RX(reciever) kit altijd een ontvanger. Een servo alleen heeft alleen een klein motortje, een reductiekastje en een klein stuurprintje in zich. Die moet een stuursignaal en stroom krijgen van een bijhorende ontvanger.
Bij mijn weten heeft Multiplex(een merk van RC spullen) een Brick systeem, een ontvanger met 2 servo's in 1 piepklein blokje.maar dat is bedoelt om in toepassingen waar gewicht en afmetingen zeer doorslaggevend zijn, zoals bij indoor flyers.
Ook kan zo'n ontvanger geen 12V slikken en is 4.8 tot 6V normaal.

quote:

[Hoe het te doen met die accuboor. we hebben een systeempje waarmee je met 1 servo de snelheid en de richting kan omzetten op de orginele schakelaar van de de accuboormachine. Andere, vluggere maar stuk duurdere oplossing is een RC snelheidsregelaar kopen.(reken maar op 50 eu minimaal-en dan heb je iets primitiefs)

Hoeveel kost zoiets en naar wat voor soort moet ik kijken EN waar is dat te koop?

quote:

Wat betreft die 3 kg van de servo. Die levert ie op 1 cm van de as, en dat over 90° ,45° naar elke kant van de 0 positie. Ik weet niet hoeveel kracht jij zet met een voet, maar ik ga ver over de 3 kg als ik rem hoor, en meer dan de 16mm (90° op een cirkel van 2 cm doorsnee) die de servo kan leveren-

Heb je gelijk in, vooral met een noodstop komt er veel druk op de rem.

Dus die servor van 3kg zal ik bijvoorbeeld voor het gas moeten gebruiken?
pi_23734477
Die 3 kg servo kan je direct op de carburator monteren, en dan zou ie de job moeten kunnen doen.

Voor RC spullen Quartel is een bekende leverancier. Sla eens een gouden gids open, of bezoek anders ons forum eens http://rw.bugs.nl

Prijskaartje, zoveel je zelf wil. Znders/ontvangers zijn al te vinden van 80 eu ofzo(luizge brol) tot 1500 en meer voor veel kanaals computergestuurde programeerbare zenders.

Ikzelf koop voornamelijk mijn nieuwe spullen bij de winkels hier in de buurt. De Albatros in Muizen(bij de zoo van Plankendael) of anders, iets korter bij de TAM in Grimbergen.
Oftewel, Omgeving Brussel/Mechelen.
pi_23734735
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 11:56 schreef Blackheart het volgende:
Die 3 kg servo kan je direct op de carburator monteren, en dan zou ie de job moeten kunnen doen.

Voor RC spullen Quartel is een bekende leverancier. Sla eens een gouden gids open, of bezoek anders ons forum eens http://rw.bugs.nl

Prijskaartje, zoveel je zelf wil. Znders/ontvangers zijn al te vinden van 80 eu ofzo(luizge brol) tot 1500 en meer voor veel kanaals computergestuurde programeerbare zenders.

Ikzelf koop voornamelijk mijn nieuwe spullen bij de winkels hier in de buurt. De Albatros in Muizen(bij de zoo van Plankendael) of anders, iets korter bij de TAM in Grimbergen.
Oftewel, Omgeving Brussel/Mechelen.

ok, dus http://cgi.ebay.nl/ws/eBa(...)VI_ReBay_Pr4_PcY_BIN is een goede keus?
pi_23734790
:D:D Geweldig, kheb me nooit zo kapot gelachen

Wacht nou maar een paar jaartjes tot je je rijbewijs hebt en spaar je geld voor een echte auto.

Het idee van een auto op afstand bestuurbaar te maken is leuk, maar niet een brommobiel pimpen
pi_23735777
Die Ebay aanbieding is net niet wat je nodig hebt. is een 2 kanaals zender, en je bet er 3 nodig voor de brommobiel. Of je zou heel creatief met gas en rem functie kunnen omgaan. Trouwens, zit er een voor en achteruit op?Zo ja dan moet je nog een extra systeem hebben.
pi_23736014
Gisteren was er zo'n auto in het programma MythBusters op Discovery.. Radiografische Politieauto
pi_23736311
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:06 schreef YottaBrain het volgende:
Gisteren was er zo'n auto in het programma MythBusters op Discovery.. Radiografische Politieauto

aaahhh en dan zeg je dat niet even
pi_23745754
In alle geval, in dit geval 2Fast 2Axiam

toch vind ik het een geinig idee.
Ik kan nog verder gaan hierin, en heb hier nog de basis voor een handbediende NOS instalatie.
pi_23746524
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 20:24 schreef Blackheart het volgende:
In alle geval, in dit geval 2Fast 2Axiam

toch vind ik het een geinig idee.
Ik kan nog verder gaan hierin, en heb hier nog de basis voor een handbediende NOS instalatie.

ok jongens, even een update, ik heb met Blackheart het één en ander doorgenomen,

Voor ¤ 119,- koop ik dit van hem : zender + ontvanger en 1 servo die 3 kg kan trekken, genoeg voor het gas dus

Dan voor de rem komt er een linak. Op de linak komt een RCRelais.

Het sturen zal gaan met de Accuboormachine, ikzelf zit te denken aan een rubberenband, het stuur zal gelukkig kunnen blijven zitten
Ook de boormachine zal met een servo worden aangestuurd.
pi_23746940
Graupner X412, al bijna de standaard in robot gevechten. Aan de zender zal het niet liggen iig.

6 kanaals, dus kan je die lachgas er ook nog op zetten.
mvg,
Leo.
pi_23747819
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 21:18 schreef rcc-robotwars het volgende:
Graupner X412, al bijna de standaard in robot gevechten. Aan de zender zal het niet liggen iig.

6 kanaals, dus kan je die lachgas er ook nog op zetten.

1. gas
2. rem
3. stuur
4. achterruit
5. lachgas?
6. verzin es wat.
pi_23747899
iemand die me wil sponseren
pi_23749258
joh het dure heb je al. Die Aixam's zijn niet goedkoop.
mvg,
Leo.
pi_23750265
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 22:54 schreef rcc-robotwars het volgende:
joh het dure heb je al. Die Aixam's zijn niet goedkoop.

ja ok daarom ga ik hem ook niet zo sloopen zoals bovenstaande auto (film)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')