abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2005 @ 17:13:33 #176
86072 thatsme
and That's you!
pi_24885390
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 00:19 schreef Hellrazor het volgende:

en als ik ergens anders kijk zie ik belagelijke prijzen (279 euro in de aanbieding )
kijk eens op dixons.nl daar staat ie rond de 230, dus dat is ie dan ook gewoon in de winkel
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_24886011
maar dat is nog een erg groot verschil bij digicamshop.nl kost hij 189 euro en kan ik voor 235 een A85 kopen
  woensdag 2 februari 2005 @ 19:13:43 #178
65870 Eddie__
ja.......dus?
pi_24887475
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:12 schreef WaVe het volgende:
Eddy en CTRL-Z, ik heb een minolta G400. Die word ondertussen niet meer gemaakt, maar kijk ;s naar de andere G- modellen van minolta, zijn klein, goede specs en goede camera's.
Bedankt voor de tip! Ik zal zeker de Minolta gaan bekijken in de winkel!
Het moeilijkste van alles is net te doen alsof je het druk hebt wanneer dat niet zo is
  donderdag 3 februari 2005 @ 17:35:20 #179
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_24905004
Jullie kunnen mij vast helpen. Want ik zoek een digitale camera die ik vanavond wil gaan halen.

Ik zoek iets tussen de prijsklasse van 200 tot 300 euro. En wil er graag eentje met een li-ithion batterij. Zit zelf aan iets van sony of canon te denken. Maar als jullie betere suggesties hebben hoor ik dat graag.

Ik wil gewoon mooie foto's kunnen maken (dat wil iedereen natuurlijk) maar het hoeft niet allemaal super-deluxe met alle soorten mogelijk functies. Ik ga hem vooral gebruiken voor vakanties en om auto's te fotograferen.

Dus barst maar los met suggesties
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_24952614
Ik ben opzoek naar een cam van ong. 300 euro, min. 3 megapixels, optische zoom (10x?), macro, en andere dingen waar je mee kan "spelen" (veel dingen om in te stellen enzow dus )

Iemand tips waar ik voor moet kijken?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_24952636
oja en wat is handiger (mooier) om te hebben, hoge resolutie of hogere optische zoom?
pi_24953051
Na wat zoeken kwam ik de Fuji FinePix S5500 tegen, met 4 Megapixel res. en 10x optische zoom, voor 319e.

Is dat wat?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 februari 2005 @ 14:41:03 #183
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24953187
quote:
Op zondag 6 februari 2005 14:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Na wat zoeken kwam ik de Fuji FinePix S5500 tegen, met 4 Megapixel res. en 10x optische zoom, voor 319e.

Is dat wat?
We hebben hier een aantal tevreden gebruikers van de S5000
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_24953543
Das zowiezo mooi te horen

maar ik kwam net op vergelijk.nl de HP Photosmart 945 tegen, iets hogere resolutie, iets lagere optische zoom, en een stuk goedkoper..

reden om te twijfelen?

en weet iemand nog meer alternatieven?
pi_24956877
ik heb ondertussen een Canon powershot A85 gekocht en het is een heeel mooi cameratje
  dinsdag 8 februari 2005 @ 09:48:06 #186
21210 Paladin82
In Black and White
pi_24983948
Ondertussen de trotse bezitter van een Canon S70, camera heeft een 7,1 MP CCD en een 28-100 lens, dus je kan er groothoek opnames mee maken, verder heeft ie nogal wat instel mogelijkheden wat redelijk uniek is voor zo'n compacte camera.

Verder zijn er redelijk wat accesoires beschikbaar en kan je ook een onderwater behuizing kopen.
die ik als alles goed gaat volgende maand ga aanschaffen.
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
  woensdag 9 februari 2005 @ 14:34:50 #187
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_25006626
Hallo,
ik ben eerst gevallen voor de mju mini.
Omdta ik het simpelweg een heel mooi toestelletje vind. qua looks dan.
Alleen schijnt het dus dat ik er niet zo heel gek veel mee in kan stellen en is de kleine accu snel leeg, en ik zou graag bijvoorbeeld zelf sluitertijden kiezen om mee te klooien, en meer van dat soort ongein. Tuurlijk moeten de standaard functies en scenes er ook wel opzitten, mijn vriendin wil ook wat natuurlijk.

Binnen mijn budget en met de eisen min 4 megapixel, en min 2x optische zoom, kwam ik op de
canon A85 of de A95. weet niet meer welke dat uitklapscherm had, maar die dus. Daar kon ik véél op instellen, niet dat ik dat altijd wil, had genoeg megapixels, en dat uitklapschermpie is echt handig.
Maar is dit wel een betere keus, dan die olympus mju-mini? (ik kijk ff niet naar hoe ie eruit ziet)
Imperare sibi maximum imperium est
  Moderator woensdag 9 februari 2005 @ 18:52:21 #188
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_25009668
Ik denk dat Canon een kei mooi toestelletje is om ook nog veel mee te doen, in te stellen en alles aan te passen, een dingetje die je helemaal naar jezelf kan zetten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_25009908
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 14:34 schreef de_priester het volgende:
Hallo,
ik ben eerst gevallen voor de mju mini.
Omdta ik het simpelweg een heel mooi toestelletje vind. qua looks dan.
Alleen schijnt het dus dat ik er niet zo heel gek veel mee in kan stellen en is de kleine accu snel leeg, en ik zou graag bijvoorbeeld zelf sluitertijden kiezen om mee te klooien, en meer van dat soort ongein. Tuurlijk moeten de standaard functies en scenes er ook wel opzitten, mijn vriendin wil ook wat natuurlijk.

Binnen mijn budget en met de eisen min 4 megapixel, en min 2x optische zoom, kwam ik op de
canon A85 of de A95. weet niet meer welke dat uitklapscherm had, maar die dus. Daar kon ik véél op instellen, niet dat ik dat altijd wil, had genoeg megapixels, en dat uitklapschermpie is echt handig.
Maar is dit wel een betere keus, dan die olympus mju-mini? (ik kijk ff niet naar hoe ie eruit ziet)
De A80 en A95 hebben uitklapschermpjes , en ik zou voor de Canon gaan want voor de mju betaal je vooral voor het uiterlijk
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:30:50 #190
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_25010246
oke, ik twijfel nou dus tussen de Canon A95 en de A80
De A85 valt af, ook leuk, maar dat uitklapschermpje is pleite.

Als je kijkt naar het prijsverschil tussen de twee, laten we zeggen, bij dixons, is dat 100 euro.
De A95 heeft 5 megapixel ipv de 4 van de A80
Ook heeft ie een iets groter schermpje, en naar mijn idee is de videofunctie een stuk beter dan die van de A80, die ipv 20 maar 10 fps heeft.
Ook schijnt de A80 meer last te hebben van 'purple fringing' whatever that may be
De redeye reduction op de A95 is weer minder.

Is de extra prijs voor de A95 het waard?

xtra: als ik een keer een foto wil laten printen, zeg bij de hema, op a3 formaat, Is die 4 Mpixel dan genoeg, of de 5 wel veel beter
Imperare sibi maximum imperium est
pi_25016074
ik zoek een leuke camera van 200 max (heel iets meer kan wel maar zeker niet teveel) ik ben geen proff. fotomaker maar hij moet wel mooie fotos maken maar dat doen ze allemaal wel neem ik aan...

• fatsoenlijk zoomen
  • fatsoenlijke ECHTE MPs
  • flitser
  • handig formaat niet te groot en niet te klein

wat ik heel graag wil weten is hoe het PRECIES zit met dat effectieve MP gezeur??? want dat is dus niet het echte aantal MPs maar hij verzint er wat bij. ik wil weten hoeveel hij er bij verzint en of je dat uit kan schakelen? en zo ja hoeveel hou je dan over?

voorbeeld:
    stel ik koop een camera met effectieve 4,1 MP en zet het effectieve pixels bij verzinnen uit hoeveel MP heb ik dan?
  • When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_25016625
    ik heb het een en ander gelezen en wat in de tweakers pricewatch gekeken. nou weet ik weinig van fotografie en wil een miskoop voorkomen (of iig voorkomen dat ik een betere keus kan maken)

http://www.dpreview.com/news/0402/04021207nikoncp4200_5200.asp

dit is een review van de Nikon Coolpix 4200 en die kost in de pricewatch 204,- is dit een goeie koop of is er een betere te krijgen voor dat geld? als ik de specs zo lees klinkt het heel goed )
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_25016952
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 19:30 schreef de_priester het volgende:
    oke, ik twijfel nou dus tussen de Canon A95 en de A80
    De A85 valt af, ook leuk, maar dat uitklapschermpje is pleite.

Als je kijkt naar het prijsverschil tussen de twee, laten we zeggen, bij dixons, is dat 100 euro.
    De A95 heeft 5 megapixel ipv de 4 van de A80
    Ook heeft ie een iets groter schermpje, en naar mijn idee is de videofunctie een stuk beter dan die van de A80, die ipv 20 maar 10 fps heeft.
    Ook schijnt de A80 meer last te hebben van 'purple fringing' whatever that may be
    De redeye reduction op de A95 is weer minder.

Is de extra prijs voor de A95 het waard?

xtra: als ik een keer een foto wil laten printen, zeg bij de hema, op a3 formaat, Is die 4 Mpixel dan genoeg, of de 5 wel veel beter
    de A80 is haast nergens meer leverbaar
    pi_25023161
    Iemand al de Konica Minolta DiMAGE Z5 of is die nog te nieuw?
    pi_25023390
    Altijd de powershot a95 nemen, de beste op dit moment. Hanteerbaar(de meeste zijn toch bakbeesten in deze kwaliteit), alles in te stellen met de hand en superfunctioneel.
    Lullig voor iedereen die net aan de minolta is of fuji maar hier valt niet aan te tippen.

Enige wat ik mij afvraag: De extra lenzen die hiervoor beschikbaar zijn, zoals de teleconvertor, zijn deze de moeite waard of blijft het behelpen omdat het een digicam is?
    Facet!
    pi_25023723
    das weer een nuttige post, bedankt !

(samenvatting: alles is stom behalve de camera die ik heb, en waag het niet te beweren dat andere cams ook best ok kunnen zijn)
    voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
    pi_25024070
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 14:46 schreef knuppelhout het volgende:
    das weer een nuttige post, bedankt !

(samenvatting: alles is stom behalve de camera die ik heb, en waag het niet te beweren dat andere cams ook best ok kunnen zijn)
    je vergeet het feit dat hij niet eens met duidelijke argumenten komt waarom. en daarnaast begrijpt hij ook niet dat het afhankelijk is van budget, ik zoek b.v. een goedkopere...

kan iemand aub even de review bekijken die ik iets hoger heb gepost en me aanbevelingen geven??? ik hjeb wat reviews gelezen en voor zover ik kan zeggen als nitwit op dit gebied is dit een hele goede voor 204,- wat dus ongeveer mijn limiet is...
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_25024697
    nikons schijnen vaak een tikkie traag te zijn. is een a80 of a520 geen optie voor jou?
    de a520 is de a85 maar dan met 2 ipv 4 batterijen en 4 ipv 3x zoom. kosten weet ik zo ff niet
    pi_25024878
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 16:03 schreef knuppelhout het volgende:
    nikons schijnen vaak een tikkie traag te zijn. is een a80 of a520 geen optie voor jou?
    de a520 is de a85 maar dan met 2 ipv 4 batterijen en 4 ipv 3x zoom. kosten weet ik zo ff niet
    Je vergeet dat het budget erg belangrijk is in deze! (maar ik zie dat je al in de goede richting zit, nu nog even a95 erbij!)
    Trouwens erg fijn dat je je persoonlijke frustratie hier tentoonstelt, vermakelijk. Wel erg jammer van je bullshit-regel over NIKON(lees: Nikon is sloom, de rest is snel!), ongefundeerde kutpost.
    Facet!
    pi_25024959
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 16:20 schreef JanKort het volgende:

[..]

Je vergeet dat het budget erg belangrijk is in deze! (maar ik zie dat je al in de goede richting zit, nu nog even a95 erbij!)
    Trouwens erg fijn dat je je persoonlijke frustratie hier tentoonstelt, vermakelijk. Wel erg jammer van je bullshit-regel over NIKON(lees: Nikon is sloom, de rest is snel!), ongefundeerde kutpost.
    man wat ben jij vermoeiend. ik probeer die gast te helpen door te zeggen wat ik weet. ik zei "nikon schijnt soms een tikkie sloom te zijn" , ga me dan niet verwijten dat ik een nikon-frustratie heb ajb. Ik zeg gewoon wat ik ervan gehoord en gelezen heb, misschien is het wel helemaal anders volgens jou, maar beargumenteer dat dan effe.

hij gaf aan dat de a95 te duur was, dus noem ik wat goedkopere cams. zoals ik erbij zei weet ik niet wat de prijs van de a520 is, maar ach.
    hou dus op met je gedoe en geef gefundeerde tips.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')