abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23778694
Iemand die digitale dynax al vast gehad? Bij mij in de buurt hebben ze 'm nog niet... :-(
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 5 december 2004 @ 15:19:57 #17
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23778857
quote:
Op zondag 5 december 2004 15:10 schreef WinterNight het volgende:
Iemand die digitale dynax al vast gehad? Bij mij in de buurt hebben ze 'm nog niet... :-(
Ik zag hem laatst ergens in een folder verschijnen. Voor ik hem vasthou moet ie eerst een jaar of tien uit produktie zijn
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_23797257
quote:
Op zondag 5 december 2004 15:02 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Wel eens aan de Digitale Dynax gedacht Van het prijsniveau van een Nikon D100, maar met de volgende voordelen:
  • Gestabiliseerde sensor, waardoor je onder de meest belabberde omstandigheden nog scherpe plaatjes produceert
  • Look&Feel van een Dynaxen die ben je gewend
  • Bruikbaar met alle optieken die je al had

Omdat Minolta de langste history met AF-optieken heeft is het aanbod aan objectieven minstens zo groot als dat voor Canon
  • De Dimage heeft een vast lens, dus lenzen moet ik toch los gaan kopen bij een nieuwe camera.
    Daarnaast ligt de prijs van een Dynax nog best wel een stukje hoger. Ik zag op de site van Canon ook lenzen staan met een beeldstabilisator. Heb alleen geen idee wat voor prijskaartje daar aan hangt. En als laatste wil ik aangeven dat ik het eigenlijk wel een beetje gehad heb met Minolta. Eerst een 2330, welke alles véél te donker op de gevoelige plaat zette, en nu een nog geen anderhalf jaar oude Dimage 7i welke er spontaan mee ophoudt.
    Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
    pi_23855549
    Ik wil graag een digitale camera kopen en wil er rond de 150 euro voor uitgeven. Wat is een aanrader? Het moet een beetje makkelijk te bedienen zijn en aardige kwaliteit fotos kunnen maken (ook bij minder licht enz). Had zelf al de Sony DSC-P41 in gedachten maar weet uit ervaring dat de P71 slechte fotos maakt in het donker, iemand die weet of dat bij de P41 ook zo is?
      Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 9 december 2004 @ 15:30:27 #20
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_23855848
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 15:16 schreef Mordreth het volgende:
    Ik wil graag een digitale camera kopen en wil er rond de 150 euro voor uitgeven. Wat is een aanrader? Het moet een beetje makkelijk te bedienen zijn en aardige kwaliteit fotos kunnen maken (ook bij minder licht enz). Had zelf al de Sony DSC-P41 in gedachten maar weet uit ervaring dat de P71 slechte fotos maakt in het donker, iemand die weet of dat bij de P41 ook zo is?
    150 eur zit momenteel een tikkie onder de kritieke grens voor een goeie camera. Die ligt momenteel ergens tussen de 200 en 250, exclusief accu's en extra geheugen.

Binnen dat budget zijn er ineens een heleboel goeie camera's leverbaar, met wat mij betreft de Canonn A-serie als absolute aanrader.
    pi_23856169
    Ik heb sinds 3 maanden de Sony Cybershot 5.1 megapixel met zo'n Carl Zeiss lens. De camera zelf is erg klein, lichtgewicht, neemt redelijk goeie foto's overdag, alleen 'savonds is er geen goeie plaat mee te schieten. Het bewaren van foto's gaat redelijk snel, de meegeleverde 32MB sim heb ik uitgebreid door een 128MB te kopen, dit omdat ik ook soms korte videootjes neem - gelukkig heeft Sony geen 30seconden begrenzing, wat ik best belangrijk vind. Verder wat je in je overweging zou kunnen meenemen is het feit dat boven de 4 tot 5 megapixel er geen verschil is bij het printen tot A4 formaat, hoogstens als je ingezoomd iets wil laten zien.

Dus: maak een duidelijk lijst met wat je precies met de camera gaat doen, wat je minimumeisen zijn en wat je verder "leuk maar minder belangrijk" vindt. En natuurlijk een duidelijk budget.
    pi_23857719
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 15:16 schreef Mordreth het volgende:
    Als ik op dit moment persé een digitale camera zou willen aan aanschaffen en ik heb niet meer als 150 euren te besteden, dan zou ik mijn centen bij elkaar schrapen en alle bereikbare kruidvatten langs gaan in de hoop dat ik nog ergens een Nikon coolpix 3100 te vinden is.
    Heb met dergelijke camera kort geleden op het werk een aantal foto's gemaakt en het is een leuke camera, zeker voor dat geld.
    en ook toen al had ik zelf de canon S1, die natuurlijk veel fijner is en veel meer mogelijkheden bied, maar die is ook zeker 2x zo duur
    pi_23858276
    quote:
    Op zondag 5 december 2004 15:09 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Met welke camera's dan ook, in de meeste gevallen fotografeer je dingen .

Wat je bij deze Kodak al heel snel gaat missen is optische zoom. Binnen het gestelde budget zou ik eerder aankloppen bij de A-serie van Canon die kwalitatief dik in orde is en voor zijn geld enorm veel features biedt, en toch zo simpel bedient als een tube tandpasta.
    Begin voor de aardigheid eens te kijken naar een Canon A75 die voor een euro of 180 van de hand gaat. Reken bij die prijs nog wel wat voor een goed setje accu's en een fatsoenlijke CompactFlash-card.
    Achja je snapt wat ik bedoel .
    Wat is precies die optische zoom en wat is ik eraan? Ik kwam ook de Olympus 360z tegen voor ¤199. Daar zit alleen geloof ik alleen ook geen optische zoom op. En de specs zijn weer Hier te bekijken.
    Learn the rules and break them.
      Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 9 december 2004 @ 18:42:56 #24
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_23860080
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 17:18 schreef Elocyp het volgende:

[..]

Achja je snapt wat ik bedoel .
    Wat is precies die optische zoom en wat is ik eraan? Ik kwam ook de Olympus 360z tegen voor ¤199. Daar zit alleen geloof ik alleen ook geen optische zoom op. En de specs zijn weer Hier te bekijken.
    Bij optische zoom is de beeldhoek van je lens instelbaar, de resolutie blijft in alle standen gelijk.

Bij digitale zoom gaat je camera simpelweg het beeld van de sensor uitvergroten, en daarmee ook eventuele fouten. Naast resolutie gaat digitale zoom dus ook ten koste van je beeldkwaliteit, en is daarom een zo goed als waardeloze feature.

Ideaal in de voordeliger camera's zijn zoomlenzen met een bereik van zo'n 3* . Meestal komen die qua beeldhoek overeen met een 35-105 voor kleinbeeld, en dat is een bereik waar je heel veel mee kunt doen .
      vrijdag 10 december 2004 @ 10:12:15 #25
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_23872937
    Ik verdenk mijn vriend ervan een digitale camera voor mij besteld te hebben. Hij had eerst een digitale camcorder besteld en liet dat een beetje doorschemeren. Toen zei ik dat ik daar niet veel mee kan en dat ik veel liever een digitale camera had (wat een ondankbare bitch ben ik toch )
    Ik had ook toevallig net de technische info van de Eos 300D uitgeprint om te laten zien. Diezelfde avond belde de miep van Wehkamp (waar hij de camcorder had besteld, als verrassing) en begon doodleuk tegen mij te vertellen over de camcorder ( ik geloofde hem eerst namelijk niet) Hij baalde als een stekker want die muts had in de computer moeten zetten dat het een kadootje voor mij was en dat ze dus naar Meneer moesten vragen. Domme doos!! Verrasing verklapt dus, maar dat geeft op zich niets want hij heeft 'm direkt geannuleerd. Maarja nu loopt hij te verkondigen dat ik niets meer ga krijgen maar ondertussen heeft hij wel aandachtig de info van de Eos zitten lezen, heb ik 'm door de Otto zien neuzen (in de fotografie afdeling) en gisteravond begon hij erover dat Sony ook digicams maakten. Ik wist dat niet dus ik ga ertegenin, maar toen liet hij me deze foto zien!

Shock!!

Ik denk dat hij nu dus deze heeft besteld voor mij.....aaaargh, ik zou helemaal gek worden als dat waar is....Maar hij zwijgt nu in alle talen, ik kan zelfs met mijn vergevorderde manipuleer en ontfutseltechnieken geen piep uit hem krijgen....
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      vrijdag 10 december 2004 @ 10:28:07 #26
    70795 GiSH
    waiting for sun
    pi_23873122
    een collega van me gaat weg (met pensioen) nu heb ik zo wat collega's wat geld af handig gemaakt, Ik zo beetje 150 euro begroot voor een camera. (want dit wilde hij graag) Nu moet het ook een vrij simple camera zijn want hij is niet zo handig met dit soort dingen. Nu had ik mijn ogen laten vallen op de olympus 310. Is dit wat of hebben jullie betere suggesties???
    Made love to an Angel, but her wings are in the way
    pi_23877454
    Owkey, in verband met een reis naar australie over een maand ben ik van plan een nieuwe camera aan te schaffen en ik denk aan de Sony DSC-W12.

Ik zat te twijfelen tussen de canon ixus40, ixus 430 en die sony DSC-W1/W12 (W12 is W1 in het zwart + extra tas en batterijen). De redenen om voor de sony te kiezen zijn de snelheid van het toestel, kwaliteit van de fotos, handmatige instellingen van vooral sluitertijd (tot 30 seconden), het feit dat deze op AA batterijen loopt en erg lang met 1 setje doet. Al met al denk ik dat ik met die Sony dus het meeste kan. Het voordeel van de ixus40 was vooral de grootte... maar verder was ik niet enorm onder de indruk van de kwaliteit van de fotos. De ixus430 is iets kleiner dan de sony, loopt wel weer op compactflash maar voor zover ik weet wat minder handmatige instellingen, minder snel, iets mindere fotos, gaat minder lang mee.

Heeft iemand ervaring met dit toestel? Want uiteindelijk is alles bij elkaar toch zo'n 400 euro (inclusief 512 mb memorystick) en dat is een hoop geld. Vandaar dat ik gekozen heb voor een wat groter toestel met wat meer mogelijkheden.
      zaterdag 11 december 2004 @ 15:42:08 #28
    27929 piere
    doe mij maar bier
    pi_23899373
    Hey m0riidin. Ik heb net juist de ixus 40 besteld want ik vond de kwaliteit van de foto's juist erg goed. je kan ermee filmen met geluid en hij is natuurlijk superklein. De recensies die ik erover heb gelezen waren ook alleen maar lovend eigenlijk. (ik schaf hem wel aan voor vakantiekiekjes en huis- tuin- en keukengebruik). Dat ie op een accu loopt ipv batterijen vind ik eigenlijk ook geen probleem want 8 batterijen + lader is ongeveer even duur als een nieuwe (extra) accu. Daarnaast is hij ook nog eens supersnel en vind ik het gewoon een mooi dingetje. Door zijn formaat denk ik ook dat ik hem sneller mee zal nemen en daardoor meer leuke plaatjes zal schieten.
    fok you ja!
    pi_23900849
    Gisteren de digitale dynax vast gehad. Heb er vannacht niet van geslapen, zo'n mooi beest is het. Nou alleen nog ergens 1500 euro vandaan zien te halen...
      Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 december 2004 @ 17:59:53 #30
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_23902074
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 17:06 schreef WinterNight het volgende:
    Gisteren de digitale dynax vast gehad. Heb er vannacht niet van geslapen, zo'n mooi beest is het. Nou alleen nog ergens 1500 euro vandaan zien te halen...
    Over een paar jaar lachen we erom . Ik kan me ook nog prijzen voor de geest halen van digtale compactcamera's die in geen verhouding stonden met de geboden waar . Momenteel zie de ondergrens van het bedrag waarvoor je een bruikbare digicompact koopt vrij gestaag dalen . Dat gaat zich voor de DSLR ook voltrekken, momenteel betaal je er veel en veel te veel voor.

Een normale prijs voor die Dynax (of een Nikon D100 of een Canon EOS20D) zou zo rond de 500 eur moeten zijn, meer waarde vertegenwoordigen ze niet, de onderste verdieping in het prijzengebouw zou zo rond de 350 eur moeten liggen.

Maar ja, we vinden die dingen met zijn allen te mooi om even en bloq de fabrikanten uit te knijpen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')