abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25273723
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:26 schreef Fuxl het volgende:
Welke cameras zijn nou de opvolgers van welke cameras?
De Conon poweshot a510 en a520 de opvolger van de Canon powershot a85 en a95 of andersom?

Want de a510 en a520 zijn beide mooie toestellen, alleen ik wil geen verouderd model kopen..
de A510 en A520 zijn de opvolgers...

maar een ouder model wil niet perse zeggen dat het slechter is.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_25273766
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:52 schreef Powderfinger het volgende:

[..]

A520 is de opvolger van de A85 (die weer de opvolger was van de A70) en A95 is opvolger van de A80. De A520 en A95 zijn aan elkaar gewaagd qua prestaties. De A95 heeft het roterende scherm wat erg handig is 1MP meer, terwij De A520 iets compacter is.
je vergeet te vermelden dat de A520 maar 2 batterijen gebruikt ipv 4 en 4x optische zoom heeft ipv 3x
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_25275501
Als jij mocht kiezen? A520 of A95?
pi_25275637
quote:
Op zondag 27 februari 2005 01:24 schreef Fuxl het volgende:
Als jij mocht kiezen? A520 of A95?
A520 om diverse redenen
voordelen:
2 batt. ipv 4
4x zoom ipv 3x
compacter formaat
goedkoper

nadelen:
4MP ipv 5MP
geen zwenkscherm
  FOK!fotograaf zondag 27 februari 2005 @ 07:30:30 #280
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25278179
Ik zou juist voor de A95 gaan.
voor dat Scherpje laat mij voor die gaan.
de ene zoom minder is op te lossen met die 1 mp meer.
hij is compact zat naar mijn idee.
4 batterijen is geen punt, beetje gewicht in je hand is lekker, bovendien lijkt het me dat je langer kan fotograferen op 1 set batterijen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_25281569
quote:
Op zondag 27 februari 2005 07:30 schreef Xilantof het volgende:
Ik zou juist voor de A95 gaan.
voor dat Scherpje laat mij voor die gaan.
de ene zoom minder is op te lossen met die 1 mp meer.
hij is compact zat naar mijn idee.
4 batterijen is geen punt, beetje gewicht in je hand is lekker, bovendien lijkt het me dat je langer kan fotograferen op 1 set batterijen.
nee, de reden dat die A95 4 batt heeft zal eerder liggen aan het feit dat hij meer stroom verbruikt.
pi_25283596
Ik wil ook een cameratje aanschaffen en heb me oog laten vallen op
de konica-minolta x31 (vanwege kosten overweging) of de iets duurdere modellen
(dus resp. "x31", "z10" en "Xg") tot 200,-

Mijn vraag is dus, wie heeft ervaring met deze camera's van minolta
En kan me iets vertellen over de kwaliteit ervan?

The canon powershot a75 is een tukkie godkoper, maar weet niet of ie beter is.
Hij is iig. een stuk groter dacht ik. En hij gebruikt 3-4 batterijen.

minolta x31

vs.

canon powershot a75

help please..

[ Bericht 6% gewijzigd door danni op 27-02-2005 17:07:13 ]
pi_25283926
quote:
Op zondag 27 februari 2005 16:57 schreef danni het volgende:
Ik wil ook een cameratje aanschaffen en heb me oog laten vallen op
de konica-minolta x31 (vanwege kosten overweging) of de iets duurdere modellen
(dus resp. "x31", "z10" en "Xg") tot 200,-

Mijn vraag is dus, wie heeft ervaring met deze camera's van minolta
En kan me iets vertellen over de kwaliteit ervan?

The canon powershot a75 is een tukkie godkoper, maar weet niet of ie beter is.
Hij is iig. een stuk groter dacht ik. En hij gebruikt 3-4 batterijen.

minolta x31
[afbeelding]

vs.

canon powershot a75
[afbeelding]

help please..
ok ik weet er (nog) niet zoveel vanaf maar in mijn zoektocht heb ik een mooie gevonden en het een en ander opgestoken. wat ik zonder specs al kan melden:

• de canon is veel fijner vast te houden dan dat andere geval, dat helpt om fatsoenlijke fotos te maken zeker in combinatie met zoomen
  • volgens mij is de lens van de canon iets groter wat beter is voor het vangen van licht (dus ook betere fotos)
  • de canon gebruikt idd 4 batt. maar maakt dat uit? je koopt een setje oplaadbare batt. en klaar.

uit de specs haal ik heel snel al verschillen die wederom in het voordeel zijn van de canon
  • 3,2MP ipv 3,0
  • canon kan ISO 50, 100, 200 en 400 aan en de minolta slechts ISO 50 of 200 (dit is voor de lichtgevoeligheid ofzo)

verder kan ik er weinig over zeggen maar dit is wat ik als leek in 3 min kon vermelden. ik zou zeggen de canon!!!
  • When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_25284124
    Geen ervaring met de camera, maar als ik een paar reviews lees zou ik voor de Canon gaan.

De Canon is iets groter en zwaarder door de 4 baterijen. Dit is niet altijd een nadeel, omdat een zwaardere camera over het algemeen beter in de hand ligt. Eigenlijk is het nogal afhankelijk waar je hem voor wil gebruiken. De minolta schijnt nogal last te hebben met scherpstelling in lichtslechte omstandigheden.

Canon
    Minolta
    Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
    pi_25284166
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 17:38 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
    Geen ervaring met de camera, maar als ik een paar reviews lees zou ik voor de Canon gaan.

De Canon is iets groter en zwaarder door de 4 baterijen. Dit is niet altijd een nadeel, omdat een zwaardere camera over het algemeen beter in de hand ligt. Eigenlijk is het nogal afhankelijk waar je hem voor wil gebruiken. De minolta schijnt nogal last te hebben met scherpstelling in lichtslechte omstandigheden.

Canon
    Minolta
    dat zei ik als leek ook al zonder een review gelezen te hebben
    pi_25286679
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 17:38 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

Canon
    Minolta
    Ok. dankje wel jullie beiden
    Ik wil denk ik vnl macro-fotos maken, heb iets met kleine objecten en dan van dichtbij.
    Ook wil ik nietsvermoedende voorbijgangers fotograferen
    Maar veel digitale cameras zonder sluitertijd (?) hebben last van die 'veeg-foto's'
    ik hoop dat die canon daar geen last van heeft

Over het algemeen kan ik toch niet zo heel veel verwachten van een dig. camera
    topt 200- denk ik

bedankt.
      dinsdag 1 maart 2005 @ 07:47:34 #287
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_25307823
    Goed, het is weer zover, heb mijn huidige camera bijna een jaar en ik wil weer wat nieuws, weer een stapje hoger, flinke stap hoger in dit geval, en heb mijn oog laten vallen op een qua fotografie voor mij onbekend merk namelijk Panasonic.

Ik liep er min of meer toevallig tegen aan, de Panasonic Lumix DMC-FZ20EG-S, ding heeft alles aan boord wat je zou willen incl. een leica lens, en een beeldstabilisator.

Iemand die ervaring heeft met panasonic als camerabouwer ?, ik heb het gevoel dat je voor het geld (net geen 600 euro in Duitsland) weinig beters kunt kopen.

http://www.produkte.panasonic.de/product/product.asp?sStr=3@-@10@22@@@@@@@DMC-FZ20EG-S@Lumix-Digitalkameras@&altMod=N&prop=TEST
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 maart 2005 @ 07:53:24 #288
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_25307835
    Je kunt beter even verwijzen naar de specs

Ik kan er zelf weinig van zeggen, maar deskundigen genoeg hier
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      dinsdag 1 maart 2005 @ 08:31:54 #289
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_25308008
    die panasonics zijn idd erg mooi, met name de IS is fantastisch. Maar... de reviews zijn niet allemaal even positief. Kijk bijv. ook eens naar de KM Z3, een stuk goedkoper (bijna de helft) en ook met IS.
    verder: als ik 600 euro zou willen uitgeven ging ik toch zeker loeren naar goedkoper dslr's, de 300D kit is tegenwoordig al voor <700 te koop!

verder: de panasonic Z20 is al voor 522 te koop, en op dpreview zijn ze igg enthousiast over deze cam. Enige echte nadeel is de ruis die optreedt bij iso >100. Mooi speeltje, dat is zeker, maar voor dat geld zou ik toch overwegen om (voor wat extra) een dslr te kopen
    voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
      dinsdag 1 maart 2005 @ 08:42:54 #290
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_25308083
    300d had ik ook naar zitten kijken, maar ik mis daar voor mij persoonlijk iets heel belangrijks, nl een beeldstabilisator, beetje lastig om zo uit te leggen maar die heb ik door een kleine handicap echt nodig, heb nu een a75 van canon en daar kan ik gewoon geen mooie foto's meer mee maken, wat proeffoto's op de panasonic vielen voor mij stukken beter uit. En als ik het allemaal zo lees heb je voor die 700 euro alleen de body en een dure lens moet er dan nog bijgekocht worden. (toch ?)
      dinsdag 1 maart 2005 @ 09:09:07 #291
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_25308310
    nee. 700 e is incl kitlens. maar het klopt wel dat je er nog vanalles bij moet tellen zoals extra accu, tasje, geh. kaart, enz

voor <600 euro zijn er echter meer camera;s te koop met IS.
    kijk ook eens naar de KM-modellen, de canon S1 en de oudere panasonic Z-modellen
    voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
      FOK!fotograaf dinsdag 1 maart 2005 @ 09:11:43 #292
    89055 CompuMess
    Bzzz ?!?
    pi_25308341
    De Panasonic Z20 heeft inmiddels een paar opvolgers gekregen in de vorm van de DMC FZ4 en DMC FZ5. Beide zijn uitgerust met 12x optische zoom en beeldstabilisatie (IS)
    Je kan ze hier naast elkaar bekijken en vergelijken.
    Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
    Fotooz
    - Fotowerk Indian Summer Festivals -
    pi_25308356
    de 300d kit heeft een lens, namelijk een 18-55mm. Je hoeft geen dure lens te kopen als uitbreiding, daarmee bedoel ik "geen canon lens' want ook Sigma enzo zijn vrij prijzig.

bij pcwebwinkel staat een kit aan 699,00 euro.

Het voordeel is dat je andere lenzen kan kopen en daarmee een betere kwaliteit hebt dan met een 12x zoom (6mm-72mm) komt overeen met kleinbeeld 35mm-432mm Hoewel de lichtsterkte van de Leica lens (op de panasonic), met f2.8, wel goed is.
    Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
      dinsdag 1 maart 2005 @ 09:46:38 #294
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_25308702
    dat valt idd dan wel weer mee, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik heel huiverig ben voor camera's zonder beeldstabilisatie, wil gewoon niet weer een miskoop doen, ik ga maar eens kijken of ik wat proeffoto's kan maken met een 300d.
      dinsdag 1 maart 2005 @ 11:00:43 #295
    96372 lone_wolf
    bijdehansje
    pi_25309717
    quote:
    Op zondag 12 december 2004 20:57 schreef coolbabe het volgende:
    Ik ben op zoek naar een nieuwe camera om foto`s van (voornamelijk) mijn kinderen te maken. Optische zoom vind ik erg handig, ook zou ik graag filmpjes (met geluid) kunnen maken. Ik wil de foto`s af laten drukken om in het fotoalbum te kunnen plakken.
    Ik zit te twijfelen over de fuji finepix S5500 maar misschien is dat wat de hoog gegrepen. Ik weet het niet :-/
    Heb ik net gekocht alleen ik vindt de bediening nogals ingewikkeld...Maar ik was dan ook een klikklkak kamera gewend...
    Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
    pi_25314587
    Nog even terugkomend op de Pentax, ik heb de *IST Ds in mijn handen gehad bij Foto Osinga te Hoorn (grote noord). En ik ben gelijk verkocht, alleen nog ff sparen
      dinsdag 1 maart 2005 @ 16:34:18 #297
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_25314741
    @gewone man, weet niet of het mag van de mods, maar ik heb als je intresse hebt een powershot 75a te koop, ongeveer 9 maanden oud, om te voorkomen dat ik als spammerd word gezien, kijk maar even in V&A naar het topic van mij wat daarover gaat.
    pi_25316420
    quote:
    Op dinsdag 1 maart 2005 16:34 schreef Klonk het volgende:
    @gewone man, weet niet of het mag van de mods, maar ik heb als je intresse hebt een powershot 75a te koop, ongeveer 9 maanden oud, om te voorkomen dat ik als spammerd word gezien, kijk maar even in V&A naar het topic van mij wat daarover gaat.
    als je terugleest zie je dat ik al een Olympus C0765 heb gekocht en die bevalt
      dinsdag 1 maart 2005 @ 20:52:22 #299
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_25318357
    oeps, sorry

en om mijn verhaal af te maken, ik kom net zeer tevreden terug uit duitsland alwaar ik een prachtige Panasonic heb gekocht Lumix DMC-FZ20EG, mag hem 2 weken uit proberen en als ie niet bevalt mag ik hem weer terugbrengen.
      dinsdag 1 maart 2005 @ 22:00:20 #300
    58224 voss
    That's foxx in English
    pi_25319710
    Hey klonk, ik weet niet of het mag van de mods, maar ik heb een bod gedaan in je topic
    Voss is de naam, deze keer WEL met 3 essen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')