Bedanktquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Idd
En heb me idd ook even aangemeld op het weeronline forum, thats right(GJ Dokkum
)
Ik zal jou naam ook even op de website vermelden
Aangezien je hier vaker zal komen wil ik je ook verwelkomen bij de "De atmosfeer Staat Op Ontploffen" Team
Noord west = vochtige koude lucht.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:14 schreef drelletje het volgende:
Heheh Speedy nu ook op WO forum?
Maar nog even een vraagje.. De WC he wat brengt hij nou voor een weer... KOmt de wind dan uit het westen dus?? En krijgen we vochtige en ook koude? lucht??
We zullen zienquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:22 schreef drelletje het volgende:
Nouja toch nog activiteit in het forum
Had het niet verwacht na een dag als vandaag
Tact:3.6
Echte vorst zal wel niet komen.. of het moet helder worden... Wel had ik gehoord dat het morgen nacht wel flink kan gaan vriezen...
Neuh, dit klopt welquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Noord west = vochtige koude lucht.
Zuid west = Warme vochtige lucht.
Het beste is gewoon eerst een noordooste wind hebben en daarna de sneeuwbuien(noord west
Of heb ik het fout :p
Aha okequote:Op zaterdag 11 december 2004 22:28 schreef Herrtee het volgende:
[..]
Neuh, dit klopt welAlleen hoe koud is koud, wind van over zee geeft zelden vorst, zeker in de NW-helft en al helemaal in december, nu die visbak nogal vies warm is. Een nw-stroming met zeer koude (boven)lucht(en) geeft vaak wel sneeuw, maar in een echt doorstomende wc is daar weinig ruimte voor omdat de depressies elkaar snel opvolgen en de hitte van de een de koude achterkamer van de ander alweer gauw wegwerkt.
Voor mij persoonlijk is n sneeuwfront met daarachter een naar noordoost draaiende wind, succes verzekerdHelaas is noordoost een bijna verboden windrichting in Nederland
![]()
Woordgrapje:quote:Op zondag 12 december 2004 17:17 schreef flugeltje het volgende:
Okay, dus volgende week ff een paar dagen boven de 5 graden?? hoop, hoop, hoop, hoop
En dan in januari een échte winter? Zou tijd worden zeg... Het is nu echt supersaai allemaal. (al mag dat ook wel nu)
* flugeltje verlangt al weer hevig naar ernstig zomeronweer...
WC is gewoon afkorting voor West-Circulatie. Levert zo goed als altijd een zacht en vochtig weertype op in de winter, vaak ook met veel wind. In de zomer brengt het soms veel neerslag bij een koel weertype. In feite is het de overheersende stroming hier in Nederland.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:14 schreef drelletje het volgende:
Heheh Speedy nu ook op WO forum?
Maar nog even een vraagje.. De WC he wat brengt hij nou voor een weer... KOmt de wind dan uit het westen dus?? En krijgen we vochtige en ook koude? lucht??
* flugeltje kan best tegen een plagerijtje hoor...quote:Op zondag 12 december 2004 17:27 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Woordgrapje:
Don't get your hopes up ...Get them down
Misschien erg slechtmaar ik kon'm niet laten
Kan goed hoorquote:Op zondag 12 december 2004 20:18 schreef plankie het volgende:
Leeuwarden is nu weer behoorlijk mistig na een dag die toch redelijk helder (zeker na de afgelopen week) is verlopen. Gegevens van het meest nabije weerstation:
Temp: 2.3, Wind: 0, Vochtigheid 94%, luchtdruk 1031.4 hPa
[afbeelding]
Zicht 10 meter
Bedoel je de GFS? Die is al enkele dagen flink aan het twijfelen tussen een NW stroming en een NO stroming... Neerslag komt er iig wel zo te zien.quote:Op maandag 13 december 2004 13:35 schreef JoeKurr het volgende:
Zoals de 16-daagse verwachting er nu bij ligt, zouden we zomaar eens een witte Kerst kunnen krijgen.
Maar aangezien het een lange-termijn-verwachting is, blijft het afwachten.
Het zou wel leuk zijn
De 16-daagse verwachting?quote:Op maandag 13 december 2004 13:35 schreef JoeKurr het volgende:
Zoals de 16-daagse verwachting er nu bij ligt, zouden we zomaar eens een witte Kerst kunnen krijgen.
Maar aangezien het een lange-termijn-verwachting is, blijft het afwachten.
Het zou wel leuk zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |