quote:
Mijn vragen:
1. was dit een verkapte verkoop truc voor een lening die ik niet nodig heb of moet ik me echt zorgen gaan maken?
2. bij een studentenrekening mag ik toch verwachten dat ik eventjes in de min kan staan of is dit nu iets heel raars wat ik zeg?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:58 schreef pooier het volgende:
[..]
Ze informeren je alleen. Ze blokkeren nu automatische incasso's omdat ze waarschijnlijk toch nooit geld kunnen afschrijven omdat je rood (in de min) staat. Dus mag je voortaan zelf je acceptgiro op de bus doen om geld naar een instantie over te maken. (Als het maar op tijd is)
Verder zou ik een baantje zoeken ofzo, lijkt me erg irritant om vaak in de min te staan, en de bank denk ik ook. De bank houdt echt geen rekening met je opdat je een student bent en het dus heel normaal is om vaak in de min te staan...
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:00 schreef MociN het volgende:
Je kunt alleen rood staan volgens mij als je daar ook daadwerkelijk een overeenkomst voor hebt ondertekend. Ik dacht nl. dat dat niet standaard zat bij een studentenrekening.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:30 schreef OMG het volgende:
1. was dit een verkapte verkoop truc voor een lening die ik niet nodig heb of moet ik me echt zorgen gaan maken?
quote:
2. bij een studentenrekening mag ik toch verwachten dat ik eventjes in de min kan staan of is dit nu iets heel raars wat ik zeg?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:53 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Als je de instructies in de brief niet opvolgt wordt je rekening, incl. passen, geblokkeerd. Eigen ervaring enzo, bla bla. Dus gewoon doen wat er in die brief staat.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:00 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Een bank heeft een zorgplicht (daar zijn bij dexia nog even fijn op gewezen), vandaar dat als iemand regelmatig rood staat er een brief verstuurd wordt. Het is een beetje slordig dat ze daar geen grens in stellen, bijvoorbeeld vanaf ¤200. Het is ook wel een beetje raar dat ze je dan een lening aan gaan smeren.
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
De bank wil weten waar ze aan toe is. Je kunt dus of een lening afsluiten, of dit niet doen en dan de consequenties accepteren (Het blokkeren van automatische incasso zodat er geen ongeoorloofde debet-standen meer kunnen ontstaan).
[..]
Rood staan kan alleen als je dat expliciet bent overeengekomen. Je zou eens een rabobank kunnen binnenstappen en vragen of je een kleine roodlimiet kunt krijgen (Bijv. 250 of 500 euro). Natuurlijk dan wel proberen je saldo boven de 0 te houden, dat straks niet hetzelfde optreedt bij negatieve saldi van 250 of 500 euro.
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:14 schreef Alicey het volgende:
Rood staan kan alleen als je dat expliciet bent overeengekomen. Je zou eens een rabobank kunnen binnenstappen en vragen of je een kleine roodlimiet kunt krijgen (Bijv. 250 of 500 euro).
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:25 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik ga morgenochtend eens bij de bank langs, eens vragen over het hoe of wat over het rood staan. Een lening zie ik niet zo zitten (en die zijn vanaf 1000 euro) en het rood staan is tot 1000 euro, dus hopelijk valt dat nog te activeren.
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Toen ik krediet wilde, wilde ik het minimum en dat was 1000 euro. Geen studentenrekening trouwens, maar Rabo Totaalpakket.
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heeft misschien te maken met de registratie-drempel. Bedragen van 500 euro en lager worden niet bij het BKR geregistreerd, en ik denk dat een bank dit voor studenten wel wenselijk acht.
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:46 schreef Swolly het volgende:
[..]
Maar Angel_of_Dth heeft geen studentenrekening![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm zie ik nu pas.
Zou ook kunnen dat ze hopen iets meer rente te cachen..
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:58 schreef longinus het volgende:
De rabobank heeft het een keer gepresteerd om mij te vertellen hoe ik mijn geld het beste uit kon geven.
En dat terwijl ik nooit rood stond, ze gingen uit van mijn leeftijd.
Meteen de bank opgezegt en naar een betere bank verhuist.
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:25 schreef OMG het volgende:
[..]
Dus morgen eens naar de bank, vragen of dat nog mogelijk is (rood staan activeren) en per wanneer dat dan in gaat.
Wederom bedankt iedereen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet dus. Alleen automatische incasso wordt geblokkeerd. Het gehele positieve saldo is daarna alsnog beschikbaar.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:50 schreef Just.an.Illusion het volgende:
[..]
Waarom werd mijn creditcard, bankpas en rekening geblokkeerd dan? Ik stond over de kredietlimiet en had de eerste brief nooit gelezen of vergeten. Ik moest toen naar de bank, mijn verhaal doen, kreeg in eerste instantie mijn creditcard niet meer terug en mijn bankpas moest opnieuw aangevraagd worden.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:50 schreef Just.an.Illusion het volgende:
[..]
Waarom werd mijn creditcard, bankpas en rekening geblokkeerd dan? Ik stond over de kredietlimiet en had de eerste brief nooit gelezen of vergeten. Ik moest toen naar de bank, mijn verhaal doen, kreeg in eerste instantie mijn creditcard niet meer terug en mijn bankpas moest opnieuw aangevraagd worden.
Leg mij dat dan eens uit?
En voor de duidelijkheid: ik mag 1000 rood staan. Stond 1130 rood. Brief gehad (dezelfde als TS), niet gelezen of vergeten, blokkade. Punt.
En dat was niet eerder gebeurd.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat niet in de brief is gemeld dat alles geblokkeerd/opgeheven zou worden. Was dit overigens rabo bank of een andere bank? Ik weet dat ze bij ABN wel vrij rigoreus zijn, dat geeft ABN echter ook duidelijk aan in de brieven die zij sturen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:03 schreef Just.an.Illusion het volgende:
[..]
Rabo. En nee, dat stond niet in de brief. Maar toen ik niet op hetgeen wat wel in de brief stond reageerde, werd de blokkering gewoon doorgezet.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:53 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Als je de instructies in de brief niet opvolgt wordt je rekening, incl. passen, geblokkeerd. Eigen ervaring enzo, bla bla. Dus gewoon doen wat er in die brief staat.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:54 schreef OMG het volgende:
Vanochtend eens naar de bank geweest. Binnen 10 minuten was het geregeld en ik kan er vanaf morgen gebruik van maken. Kredietlimiet tot ¤1000.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |