quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:40 schreef MarcellusW het volgende:
[..]
dat hangt m.i. af van de manier waarop ze in het ongelijk gesteld worden.( wederom speculeren )
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik durf er eigenlijk wel mijn hand voor in het vuur te steken dat ze wél geweldadig worden als ze ongelijk krijgen. Nou ja, als, dit is bij voorbaat kansloos omdat toetsing enkel achteraf kan plaatsvinden.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:32 schreef scanman01 het volgende:
We moeten schijnbaar al blij zijn dat ze niet meteen iemand neerknallen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik durf er eigenlijk wel mijn hand voor in het vuur te steken dat ze wél geweldadig worden als ze ongelijk krijgen. Nou ja, als, dit is bij voorbaat kansloos omdat toetsing enkel achteraf kan plaatsvinden.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:49 schreef scanman01 het volgende:
Dat moet je even uitleggen, want ik begrijp niet wat je wilt zeggen.
quote:Grieken willen geen homofiele Alexander
'Oliver Stone maakt zich schuldig aan geschiedvervalsing'
Massamoordenaar, machtswellusteling, vreemdganger of psychiatrisch patiënt. Van Alexander de Grote mag je veel zeggen in Griekenland. Regisseur Oliver Stone heeft ervaren dat je over één ding maar beter kunt zwijgen: de vermeende biseksualiteit van de van oorsprong Macedonische krijgsheer.
Een groep van vijfentwintig Griekse advocaten dreigt filmproducent Warner Bros en regisseur Oliver Stone voor het gerecht te slepen vanwege de biseksualiteit van de hoofdpersoon in de film Alexander. In de film zoent hoofdrolspeler Colin Farrell tweemaal met iemand van het mannelijk geslacht. Een bedscène tussen hem en een andere man sneuvelde al in de montage. De advocaten eisen van Stone dat hij in de aftiteling vermeldt dat Alexander gaat om een gedramatiseerde versie van de werkelijkheid. Eerder verbood de Griekse regering de regisseur om de film in Griekenland op te nemen, waarna Stone uitweek naar Marokko en Tunesïe.
Volgens de advocaten maakt Stone zich schuldig aan geschiedvervalsing. Advocaat Yannis Varnakos: 'We maken bezwaar tegen zijn biseksualiteit. Het is wellicht beledigend voor sommige mensen maar seksualiteit was in die tijd iets heel anders. Er is geen historisch bewijs voor de biseksualiteit van Alexander.'
Diverse historici denken daar heel anders over. Algemeen wordt aangenomen dat Alexander de Grote er naast zijn huwelijk met Roxane ook een minnaar op nahield. De Grote zou een jarenlange relatie hebben gehad met zijn jeugdvriend Hephaistion. Het verhaal gaat dat Alexander de Grote zo verdrietig was na het overlijden van zijn minnaar dat hij een dag en een nacht bovenop het lijk heeft gelegen, om vervolgens drie dagen geen woord te spreken.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:56 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Waarom neemt niemand aanstoot aan dit bericht?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 02:00 schreef scanman01 het volgende:
Waarom wel dan? Er is een film gemaakt (die is dus al AF!) en sommige mensen menen dat het een verkeerd beeld van de werkelijkheid is en stappen daarom naar de rechter. Waarom zou ik daar aanstoot aan moeten nemen dan?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 02:10 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
De zin die ik van jou quote stond mooi model voor een bepaald sfeertje (niet jij persoonlijk)
Mbt het artikel, vervang het woord "grieken" voor "moslims" en maak je een voorstelling van de reacties in een evt. topic indien het daadwerkelijk moslims betrof (het is nu uiteraard niet topicwaardig).
quote:Op vrijdag 3 december 2004 02:10 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Mbt het artikel, vervang het woord "grieken" voor "moslims" en maak je een voorstelling van de reacties in een evt. topic indien het daadwerkelijk moslims betrof (het is nu uiteraard niet topicwaardig).
quote:Op vrijdag 3 december 2004 02:23 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dan zie ik nog niet in wat er zo heftig aan is eerlijk gezegd. Okee, het is belachelijk dat ze om die reden een rechtzaak aanspannen, maar het is hun goed recht en ze weten waar ze het over hebben omdat de film al uit is! Dat is in het geval van Sub2 niet zo en dus heel anders!
Natuurlijk hoop ik ook dat die Grieken met de grondgelijk worden gemaakt tijdens die rechtzaak.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 02:20 schreef evert het volgende:
het enige dat ik aangeef is dat je niet een verbod kan vragen zonder dat 'het werk' af is. en dat zou je op zijn minst kunnen onderschrijven.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 02:45 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met dit soort zaken, maar gezien de zaak in behandeling is genomen zal het blijkbaar mogelijk zijn om op voorhand een verbod te eisen?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 02:44 schreef Karzeuler het volgende:
maar wel raar dat een gezonde nuchtere Hoillander op alle mogelijke manier wordt dwars gezeten door die linkse fascistiese politiek correcte gestapo-marionetten van de EU?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 02:23 schreef scanman01 het volgende:
Dan zie ik nog niet in wat er zo heftig aan is eerlijk gezegd. Okee, het is belachelijk dat ze om die reden een rechtzaak aanspannen, maar het is hun goed recht en ze weten waar ze het over hebben omdat de film al uit is! Dat is in het geval van Sub2 niet zo en dus heel anders!
Natuurlijk hoop ik ook dat die Grieken met de grondgelijk worden gemaakt tijdens die rechtzaak.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 03:04 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Die is idd al uit (niet in Griekenland overigens).
Maar het betreft hier Alexander, en niet Alexander part II.
Indien er een part I was welke omstreden zou zijn geweest in Griekenland vanwege de biseksuele liefdesscenes van A. dan zouden er bij de aankondiging van part II bij diezelfde groep mogelijk ook problemen rijzen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 02:53 schreef scanman01 het volgende:
Nee, is echt ONMOGELIJK. Maar ze doen het toch om een soort van statement te maken denk ik. Alleen is het vreemd dat Mosckovicz daarin meegaat. Laatstgenoemde zal het wel doen om wat meer naamsbekendheid te krijgen ofzo. Maar de zaak op zich heeft 0% kans van slagen, dat weet ook iedereen die een klein beetje verstand van recht en de wet heeft.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 03:21 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Het is onmogelijk dat het kans van slagen heeft, maar je kunt blijkbaar wel zo'n eis indienen.
Ik denk trouwens dat de indieners dit de media in hebben geslingerd, of staat het een advocaat vrij de eisen van zijn clienten aan de media door te bellen?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb misschien vaak laten blijken en laten overkomen dat ik respect heb voor Ayaan Hirsi Ali, daar wil ik nu vanaf. Ik wil duidelijk maken dat ik, Bansheeboy, zo goed als iedereen respecteer, maar "mensen" als Hirsi Ali, die er alleen maar op uit is euro's vast te nagelen aan haar inmiddels grote portemonnee en wel over de ruggen van 1 miljoen bonafide inwoners, heb ik absoluut geen respect, en dan druk ik me nog degelijk uit
Een pluim voor de Jood Abraham Moskowitcz
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:56 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Waarom neemt niemand aanstoot aan dit bericht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |