abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2004 @ 15:14:32 #1
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23714969
Eerst was er Submission, geschreven door Hirsi Ali en geregisseerd door Theo van Gogh.

(Voor mensen die de film willen zien: http://www.ifilm.com/ifilmdetail/2655656?htv=12 )
Er komt eerst even reklame, maar dan begint de film

Nu heeft Hirsi Ali dus bekend gemaakt dat ze bezig is aan Submission part 2. Met als gevolg:

quote:
Moszkowicz eist verbod op vervolg film Submission

Uitgegeven: 2 december 2004 10:50

RIJSWIJK - Advocaat R. Moszkowicz eist namens een aantal islamitische cliënten een verbod op het uitbrengen van een vervolg op de film Submission van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de vermoorde filmmaker Theo van Gogh. Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.

Vorige week werd bekend dat de ondergedoken VVD-politica werkt aan een vervolg op Submission. Deze film van haar en Van Gogh ging over de mishandeling van moslimvrouwen. Het thema van het tweede deel van Submission is de manier waarop volgens Hirsi Ali de islam het individu onderdrukt.

Het kort geding waarin het verbod wordt gevraagd, wordt naar verwachting bij de rechtbank in Den Haag behandeld, zegt Moszkowicz. Dat was volgens hem de laatste bekende woon- en verblijfplaats van Hirsi Ali. Een datum is nog niet bekend

Dit topic is een vervolg op http://forum.fok.nl/topic/633527
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 2 december 2004 @ 15:17:24 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 2 december 2004 @ 15:18:23 #3
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_23715054
Lang leve de vrije kunstbeoefening.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 2 december 2004 @ 15:19:51 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23715091
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Lang leve de vrije kunstbeoefening.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23715140
Deel 1 ging over de vrouw, deel 2 gaat over het individu. Ben benieuwd.
  donderdag 2 december 2004 @ 15:25:44 #6
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23715241
Ikk an er nog steeds niet bij dat er nu al een rechtzaak tegen iets wordt aangespannen dat nog niet eens is gemaakt. Straks worden er nog mensen aangeklaagd wegens uitspraken die ze mogelijk in de toekomst gaan doen .... Het wordt steeds gekker hier
pi_23715312
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:25 schreef scanman01 het volgende:
Ikk an er nog steeds niet bij dat er nu al een rechtzaak tegen iets wordt aangespannen dat nog niet eens is gemaakt. Straks worden er nog mensen aangeklaagd wegens uitspraken die ze mogelijk in de toekomst gaan doen .... Het wordt steeds gekker hier

quote:

Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.

donderdag 2 december 2004 @ 15:34:34 #8
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_23715453
En dat allemaal op onze belastingcenten die rechtszaak. Trouwens, wat kost al dat moslimgereutel wel niet, aan dit soort onzin, dat nog bovenop de kosten voor nationale veiligheidskwesties, staatsruif, subsidies, detentie etc komt?

Deze zaak moet direct NO (niet ontvankelijk) verklaard worden, vanwege de reden die scanman aangeeft. En mochten ze als de film eenmaal uit is weer bezig gaan, ach er is genoeg jurisprudentie om ze dan alsnog van een koude kermis thuis te laten komen. Is 'Life of Brian' ooit verboden in nederland? Of Spaan en Vermeegen met Popie Jopie?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_23715500
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:25 schreef scanman01 het volgende:

Je hebt een goed punt.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
  donderdag 2 december 2004 @ 16:02:48 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23716160
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:28 schreef nikk het volgende:

[..]

[..]

beter een rechtzaak waarbij men duidelijk kan maken dat dit soort onzin niet kan dan dat ze voor eigen rechtertje gaan spelen, niet...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 2 december 2004 @ 16:05:49 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23716257
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
En dat allemaal op onze belastingcenten die rechtszaak. Trouwens, wat kost al dat moslimgereutel wel niet, aan dit soort onzin, dat nog bovenop de kosten voor nationale veiligheidskwesties, staatsruif, subsidies, detentie etc komt?

Laten we zeggen dat, als hier onze belastingcenten aan worden uitgegeven, ik het liever aan dit soort processen doe dan nu het geval is tegen Mohammed B.
  donderdag 2 december 2004 @ 16:07:44 #12
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23716303
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:05 schreef Re het volgende:
Laten we zeggen dat, als hier onze belastingcenten aan worden uitgegeven, ik het liever aan dit soort processen doe dan nu het geval is tegen Mohammed B.

Helaas denk ik niet dat de figuren die nu die rechtzaak willen aanspannen extremisten zijn
pi_23716384
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:02 schreef Re het volgende:

[..]

beter een rechtzaak waarbij men duidelijk kan maken dat dit soort onzin niet kan dan dat ze voor eigen rechtertje gaan spelen, niet...?

Natuurlijk, maar dat wil nog niet zeggen dat het iets positiefs moet zijn.
  donderdag 2 december 2004 @ 16:10:40 #14
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23716387
Ik heb misschien vaak laten blijken en laten overkomen dat ik respect heb voor Ayaan Hirsi Ali, daar wil ik nu vanaf. Ik wil duidelijk maken dat ik, Bansheeboy, zo goed als iedereen respecteer, maar "mensen" als Hirsi Ali, die er alleen maar op uit is euro's vast te nagelen aan haar inmiddels grote portemonnee en wel over de ruggen van 1 miljoen bonafide inwoners, heb ik absoluut geen respect, en dan druk ik me nog degelijk uit

Een pluim voor de Jood Abraham Moskowitcz

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 2 december 2004 @ 16:14:58 #15
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23716497
Jij bent duidelijk alleen maar bezig om reacties uit te lokken door zo grof mogelijk je "mening" hier neer te zetten. Ik neem je helaas al een tijdje niet serieus meer.
pi_23716505
Het inlevingsvermogen is een eigenschap die ieder mens zich eigen kan maken. Het hangt voor een deel van de aard van een persoon af in welke mate iemand zich kan overgeven aan het inlevingsvermogen. Dat komt omdat inlevingsvermogen afhankelijk is van een combinatie in intelligentie en ervaringen samen. Ook is het inlevingsvermogen op basis van het voorafgaande afhankelijk van de beeldvorming die zich afspeelt in een maatschappij. Zo kunnen er foutieve denkbeelden ontstaan wanneer deze herhaaldelijk naar buiten gebracht worden en er gering op geantwoord wordt.

Een mooi voorbeeld van een uiterst clichématige kenmerk die heden ten dage met de grootste regelmaat over de buizen verschijnt, is het te pas en on te pas radicaliseren van moslims door ze te bestempelen als extremisten dan wel fundamentalisten. Het feit dat er geen verschil wordt gemaakt in een extremistische daad en een fundamentalistische daad heeft te maken met egocentrisch gedrag. Egocentrisme heeft ieder mens in zich, alleen is niet ieder mens in dezelfde mate egocentrisch. Egocentrisme is het tegenovergestelde van inlevingsvermogen.

Als we de twee bekendste profeten uit het Chistendom en de Islam beschouwen, dan hebben we het over Jezus en Mohammed, vrede en zegeningen zij met hen. Ieder gelovig mens is overtuigt van de waarheid die de profeet aan de mens heeft verkondigt en ziet de profeet ook als een groot voorbeeld. Deze profeten worden in beide religies als uitgangspunt genomen voor de manier waarop men wenst te leven. Je kunt zeggen dat doordat deze profeten zich houden aan het Woord van God dat hun voorbeeld aan de mensheid het fundament is van het geloof volgens de Wil van God.

Het verwarren van een extremist met een fundamentalist is hetzelfde als het verwarren van de leugen met de waarheid. Wat voor de 1 als waarheid gezien wordt, hoeft natuurlijk door een ander niet als waarheid gezien te worden. Echter heeft een ander vanuit ethisch oogpunt het recht om d.m.v. criminaliserende vergelijkingen, immers een extremist is een crimineel, de lijn tussen een fundamentalist en een extremist gelijk te trekken? Het getuigt in ieder geval van geen respect voor andermans overtuiging, daar waar de gelovige fundamentalist dat vanuit zijn overtuiging wel heeft voor de ander. Waar is dan dat zogenaamde gelijkheidsbeginsel dat de basis vormt voor een liquide democratie?
  donderdag 2 december 2004 @ 16:16:59 #17
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23716544
lamaar..
  donderdag 2 december 2004 @ 16:17:59 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23716580
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb misschien vaak laten blijken en laten overkomen dat ik respect heb voor Ayaan Hirsi Ali, daar wil ik nu vanaf. Ik wil duidelijk maken dat ik, Bansheeboy, zo goed als iedereen respecteer, maar "mensen" als Hirsi Ali, die er alleen maar op uit is euro's vast te nagelen aan haar inmiddels grote portemonnee en wel over de ruggen van 1 miljoen bonafide inwoners, heb ik absoluut geen respect, en dan druk ik me nog degelijk uit

Een pluim voor de Jood Abraham Moskowitcz

je maakt een denkfout, als jij vanuit jezelf een zuiver geweten hebt en de overtuiging dat je goed bezig bent zou het je niet eens hoeven boeien om iemand zo af te schilderen. Waar in jouw zuiverheid is er plaats voor disresepct?
  donderdag 2 december 2004 @ 16:19:17 #19
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23716609
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:14 schreef scanman01 het volgende:
Jij bent duidelijk alleen maar bezig om reacties uit te lokken door zo grof mogelijk je "mening" hier neer te zetten. Ik neem je helaas al een tijdje niet serieus meer.

Hoewel je standpunten vrij ridicuul zijn neem ik je uit respect-overwegingen je toch zo serieus mogelijk, respect is toch het uitgangspunt, en niet alleen in het geval van oppositie maar ook daarentegen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23716626
..

[ Bericht 99% gewijzigd door BiLaL op 02-12-2004 16:20:41 ]
  donderdag 2 december 2004 @ 16:20:37 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23716648
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:15 schreef BiLaL het volgende:
~knip~
Je vergeet dat in ons "vrije" westen iets al gauw extremistisch/fundamentalitisch wordt genoemd omdat het niet aan onze standaarden voldoet
  donderdag 2 december 2004 @ 16:21:19 #22
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23716663
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoewel je standpunten vrij ridicuul zijn neem ik je uit respect-overwegingen je toch zo serieus mogelijk, respect is toch het uitgangspunt, en niet alleen in het geval van oppositie maar ook daarentegen

Je komt over als een parodie op de extreem rechtse stemmer. Vandaar dat ik het niet meer serieus kan nemen. Je overdrijft je stellingen net iets te veel.
pi_23716674
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:20 schreef Re het volgende:

[..]

Je vergeet dat in ons "vrije" westen iets al gauw extremistisch/fundamentalitisch wordt genoemd omdat het niet aan onze standaarden voldoet

Standaarden? Wat is dan de standaard? Iets wat de meerderheid doet? En wat is dan de grens?
pi_23716709
Waarschijnlijk omdat het verschil tussen de fundamentalist en de extremist bijzonder klein is. Daarnaast, waarom zou fundamentalisme niet fout kunnen zijn? De Islam fundamentistisch belijden lijkt mij in ieder niet helemaal passen binnen bepaalde humanistische en liberale waarden van het 'moderne' Europa.
pi_23716717
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:10 schreef BansheeBoy het volgende:

Toch jammer dat onze fok-moslim zich net zo gekwetst voelt als Bouyeri, als de Koran en zijn uitwassen wordt bekritiseerd, iets wat niet geheel onterecht is mijns inziens. Ik had gedacht dat je daar boven zou staan. En zie hier het "probleem" van de fanatieke moslims, het gebrek aan zelfkritiek en het overdreven aangekweekte morele superioriteitsgevoel dat alleen maar sterker wordt bij elke (terechte) kritiek.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')