Tomaz | donderdag 2 december 2004 @ 13:12 |
Onder welke gezamenlijke naam opereren die merken ook alweer? ...groep? | |
Xtreem | donderdag 2 december 2004 @ 13:12 |
VAG Volkswagen Automotive Group AG | |
Brad_Prit | donderdag 2 december 2004 @ 13:13 |
VAG | |
Brad_Prit | donderdag 2 december 2004 @ 13:13 |
kut jij was eerder.1-0 voor jou | |
MikeyMan | donderdag 2 december 2004 @ 13:14 |
En Bugatti, Lamborghini en Bentley vergeet je nog... ![]() | |
CreativeMind | donderdag 2 december 2004 @ 13:15 |
VAG kut te laat ![]() | |
Tomaz | donderdag 2 december 2004 @ 13:16 |
Thanx! Dat was 't ja! Net een gesprek had met een Audi-dealer en 't nu alweer vergeten zijn ![]() | |
Tiger_Woods | donderdag 2 december 2004 @ 15:12 |
VAG Kut te laat. | |
nikky | donderdag 2 december 2004 @ 15:13 |
Vag dat weet ik zelfs ![]() | |
PeuRac | donderdag 2 december 2004 @ 15:45 |
quote: Bugatti en Lamborghini vallen onder Audi, en niet direct onder VAG. | |
MikeyMan | donderdag 2 december 2004 @ 16:45 |
quote: ![]() Audi is 100% van VAG, dus Bugatti en Lamborghini horen net zo goed tot VAG | |
yup | donderdag 2 december 2004 @ 17:13 |
All youre ![]() VW is wel verdomde groot zeg ![]() | |
Dualdude | donderdag 2 december 2004 @ 19:39 |
GM niet zeker? ![]() | |
mvt | donderdag 2 december 2004 @ 19:45 |
Ik adcht dat Porsche ook bij VAG zat | |
yup | donderdag 2 december 2004 @ 21:23 |
quote: Bla bla geschiedenis enzo samenwerking enzo maar Porsche zit 100% zeker niet in VAG nu. Samenwerking bla bla kan wel maar Porsche is een eigen 100% merk. | |
Impreza_driving_Nutcase | donderdag 2 december 2004 @ 21:27 |
Kut ik rijd dus in feite in een veredelde (sl)Opel | |
yup | donderdag 2 december 2004 @ 21:30 |
quote: Wat voor bak? Impreza GTT/WRX/STi?? Dat is geen veredelde Opel, volgens mij zit er geen enkele Opel onderdeel in. De nieuwe Subaru's ofzo hebben wel wat met Saab enzo weet niet. | |
De_Hertog | donderdag 2 december 2004 @ 21:31 |
quote: Ik zie GM anders nog een flink stuk groter zijn | |
Paladin82 | maandag 27 december 2004 @ 12:36 |
Toch is het plaatje wat vreemd want Na GM is toyota de grootste auto producent ter wereld. ik geloof zelf dat als ik het me nog goed herinner VW op de 3de of 4de plek staat. Maar het blijft een heel groot concern en dan te bedenken dat Hitler het ooit heeft opgezet ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 december 2004 @ 13:18 |
VAG Kut, te laat ![]() | |
Threepio | maandag 27 december 2004 @ 14:45 |
quote:Saab verkoopt in de VS impreza's plus onder de naam Saab 9-2x. Ze zijn qua uiterlijk nog wel aangepast, maar de techniek blijft 100% Subaru. | |
GiSH | maandag 27 december 2004 @ 23:37 |
quote:Automotive Group , leuk verzonnen... maar slaat nergens op. het is gewoon Volkswagen AG en AG stands for a German Joint Stock Company, a capital funded company which exists as a legal entity. The shareholders are co-owners of the Share Capital, which has been divided up into shares. The goal of a Joint Stock Company is to accumulate capital for investment and the like by means of share emissions, in order to divide the entrepreneurial risk as much as possible among the shareholders | |
yup | maandag 27 december 2004 @ 23:40 |
OMGGGGGG Gish i am stupid. Heb zelf altijd gedacht dat het Volkswagen Audi Group was... Maar vergeten dat AG net zoetis als BV/NV is... Dom dom dom... VAG = Volkswagen AG | |
Steve-O | maandag 27 december 2004 @ 23:54 |
Tering GM is groot ![]() Jammer dat er een hoop prutmerken tussen zitten ![]() | |
Dagblad_De_Limburger | dinsdag 28 december 2004 @ 00:04 |
quote:De VAG groep is gewoon de beste ![]() met de topmerken bentley,bugatti ,audi en volkswagen seat en skoda zijn gewoon goed | |
PNG | dinsdag 28 december 2004 @ 00:12 |
VAG = Volkswagen Aktien Gesellschaft | |
yup | dinsdag 28 december 2004 @ 00:14 |
Less is more... BMW is beste vinnik, zij hebben weinig problemen nu qua financien... Niet zo verwonderlijk ook, zij hebben de Mini (succesvol en kleine autootje met BMW techniek) en Rolls Royce in handen... Is beter dat ze maar weinig merken hebben, en toevallig hebben ze 2 zeer goeie merken in handen... Vrijwel alleen maar voordelen... | |
Dagblad_De_Limburger | dinsdag 28 december 2004 @ 00:16 |
quote:alleen jammer dat ze lelijke auto's maken | |
De_Hertog | dinsdag 28 december 2004 @ 00:31 |
quote:Met Rolls Royce hebben ze anders aardig wat problemen gehad. Problemen met, jawel, Volkswagen, die Bentley en de gezamenlijke fabriek voor de neus van BMW wegkaapten. En nu hebben ze inderdaad Mini, maar daarvoor hadden ze een heel Brits pakket onder de Rover-vlag dat ze met aardig wat verlies (en zonder Mini) hebben doorverkocht. Volgens mij was de reden dat Mini niet bij die verkoop zat trouwens dat ze al zo veel geld hadden gestoken in de ontwikkeling van de nieuwe Mini. Verder wil ik Volkswagen, Bentley, Audi, Seat, Skoda en Lamborghini ook niet onsuccesvol noemen. En met Bugatti gaat het ook nog wel goed komen, als ze ooit die nieuwe uit gaan brengen ![]() | |
Kogando | dinsdag 28 december 2004 @ 00:33 |
quote:watch it! | |
Hihat | dinsdag 28 december 2004 @ 00:34 |
En hoe zit het met Donkervoort? Dat wordt bijvoorbeeld verkocht door de Van Mossel Groep (Audi, Volkswagen dealer). Valt dat ook onder VAG? | |
Passione | dinsdag 28 december 2004 @ 00:35 |
BMW heeft toch niet alles van Rolls Royce in handen? Alleen de motoren toch? Of in ieder geval, er was iets mee... Volkswagen heeft er ook een dikke vinger in de pap. | |
De_Hertog | dinsdag 28 december 2004 @ 00:36 |
quote:Donkervoort is volgens mij nog steeds onafhankelijk. Ik denk alleen dat dealers die alleen Donkervoorts verkopen weinig bestaansrecht hebben ![]() Ze werken wel samen met Audi, aldus www.donkervoort.nl: quote: | |
Cyberdogg | dinsdag 28 december 2004 @ 00:38 |
quote:Volkswagen heeft Bentley en BMW heeft Rolls Royce in handen. | |
Dagblad_De_Limburger | dinsdag 28 december 2004 @ 00:38 |
quote:die bmw neus staat mij gewoon niet aan en laten ze die nou net op iedere bmw zetten... ![]() bmw 8serie vind ik daarintegen wel cewl ![]() | |
Kogando | dinsdag 28 december 2004 @ 00:43 |
quote: ![]() ![]() Prachtig! ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 28 december 2004 @ 00:44 |
quote:Anders lees je mijn post even ![]() Rolls-Royce en Bentley werden toen in dezelfde fabriek gemaakt, en zagen er toen redelijk hetzelfde uit ook, geloof ook. BMW wilde dat hele zooitje kopen, maar volkswagen gooide roet in het eten. BMW blokkeerde toen de verkoop omdat ze de vliegtuigmotoren van Rolls-Royce al in handen hadden. Uiteindelijk heeft Volkswagen de merknaam Bentley en de fabriek gekregen, en BMW Rolls-Royce (waar ze een nieuwe fabriek voor moesten bouwen) Ik geloof dat er ook nog zoiets als een overgansperiode was, waarin BMW dus nog als enige iets te zeggen had bij Rolls-Royce/Bentley. In die tijd is dus alleen maar aandacht besteed aan Rolls-Royce, en alle ontwikkelruimte in de Phantom gestopt. Toch mooi van Volkswagen dat de Bentley Continental mooier is dan de Polls-Royce Phantom (maar dat is misschien persoonlijk ![]() | |
yup | dinsdag 28 december 2004 @ 00:51 |
Door BMW heeft de Mini een fantastische come-back gemaakt. VW New Beetle vind ik crap bijv... Echt Kever opvolg-onwaardig... Maar de Mini, een vlijmscherp sturende wagen die er ook nog eens dik ok uitziet... De Mini verkoopt ook nog eens erg goed, volgens mij ook een reden om Mini niet te verkopen... | |
De_Hertog | dinsdag 28 december 2004 @ 00:57 |
quote:Die verkoop waar ik het over had was toen de Mini nog lang niet klaar was, en het succes nog zeker niet vanzelfsprekend. Volgens mij hadden de eerste tests het ook over een te lomp uitgevallen mislukte kloon van een heel leuke auro, of zo ![]() Nu is het idd een verkoopsucces en vast een prima auto. Ik vind de oude mooier, maar ik rijd zelf ook in een oude auto. (En als ik zeg wat voor een vinden jullie vast dat ik totaal geen smaak heb ![]() | |
yup | dinsdag 28 december 2004 @ 01:03 |
Ik vind de nieuwe absoluut een waardige opvolger. Kan je bijv. van de New Beetle niet zeggen... Dat bedoelde ik... | |
Ahura | dinsdag 28 december 2004 @ 10:28 |
De VAG groep is al geruime tijd gesplits: Seat - Lamborghini - Audi en VW - Skoda - Bugatti - Bentley | |
De_Hertog | dinsdag 28 december 2004 @ 10:34 |
quote:Dat zijn inderdaad de twee 'merkengroepen', maar het blijft allemaal vag (zie ook: http://www.volkswagen-ag.de/german/defaultNS.html) quote:En dat is dan weer heel persoonlijk ![]() | |
Ahura | dinsdag 28 december 2004 @ 10:35 |
The new Beetle is ontzettend lomp | |
1299 | dinsdag 13 december 2005 @ 00:02 |
Subtiele kick ![]() Heeft iemand nog die afbeelding waar de meest voorkomende autoconerns op afgebeeld staan? Ik zit er al jaren naar te zoeken, maar tot dusver ter vergeefs ![]() | |
1299 | dinsdag 13 december 2005 @ 00:02 |
dubbel | |
funkmaster | dinsdag 13 december 2005 @ 11:49 |
quote:the new Beetle is gewoon FAG ipv van VAG | |
M5 | dinsdag 13 december 2005 @ 11:58 |
VAG is idd Volkswagen AG. (d'r wordt ook wel eens Volkswagen Audi Gruppe van gemaakt, maar dat is niet officieel dus) Porsche is geen onderdeel van VAG, sterker nog, Porsche heeft een aandeel in VAG gekocht. | |
pAin | dinsdag 13 december 2005 @ 12:03 |
Was toch VAG ofzoiets?? ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 13 december 2005 @ 12:03 |
quote:Nee, het is net andersom... Opel is dus een veredelde sjonniebak... ![]() | |
Anne | dinsdag 13 december 2005 @ 12:04 |
quote:VAGina ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 13 december 2005 @ 12:04 |
quote:* Herr.Flick mompelt iets over seat en skoda een jaartje of 10-15 geleden.... ![]() | |
Xtreem | dinsdag 13 december 2005 @ 12:05 |
quote: ![]() Ik zocht net even dat plaatje wat hierboven gevraagd wordt. Vond het niet, dus zocht op VAG. Ik zit in de bieb en het resultaat kun je wel raden ![]() | |
Dr_Crouton | dinsdag 13 december 2005 @ 12:09 |
VAG. Kut, te laat. ![]() | |
Anne | dinsdag 13 december 2005 @ 12:10 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
1299 | dinsdag 13 december 2005 @ 12:11 |
quote:Hahah ![]() Mocht iemand het plaatje nog hebben hou ik me nog steeds aanbevolen! | |
Tommeh | dinsdag 13 december 2005 @ 12:11 |
GAV ![]() | |
Steve-O | dinsdag 13 december 2005 @ 12:12 |
quote:Toen zat seat nog bij Fiat toch ![]() skoda zat helemaal nergens bij . | |
Herr.Flick | dinsdag 13 december 2005 @ 12:13 |
quote:geeft alleen maar aan dat het in het verleden ook prutmerken waren... | |
Catch22- | dinsdag 13 december 2005 @ 23:18 |
Ik las laatst iets over een naamswijziging btw. Het zou 1 van de oude Audi namen gaan krijgen omdat Volkswagen anders een te groot deel in het concernmerk zou hebben.. ben alleen ff kwijt welke ookalweer | |
Dr_Frickin_Evil | dinsdag 13 december 2005 @ 23:46 |
Auto Union? | |
Steve-O | woensdag 14 december 2005 @ 00:19 |
Horch,Auto union, DKW ![]() | |
TheSwooshdockSaints | woensdag 14 december 2005 @ 00:21 |
Vag denk ik | |
Catch22- | woensdag 14 december 2005 @ 00:49 |
Auto Union volgens mij idd | |
Catch22- | woensdag 14 december 2005 @ 00:52 |
po wikipedia hebben ze het over de Volkswagen Audi Gruppe dat stond mij ook bij | |
Alexxxxx | woensdag 14 december 2005 @ 17:33 |
quote:Porsche heeft toch 40% van de aandelen VAG? | |
Alexxxxx | woensdag 14 december 2005 @ 17:36 |
quote:ik heb wel een bestandje met 3500 vrachtwagenmerken, indeelbaar op groep(eigenaar) ![]() ![]() | |
Automatic_Rock | woensdag 14 december 2005 @ 19:11 |
quote:Ja, heb ik. Zal ik m mailen?? ![]() | |
M5 | woensdag 14 december 2005 @ 19:11 |
quote:idd. Porsche heeft een gedeelte van VAG in handen, en VAG dus niet in Porsche | |
VOLVOMEISTER | woensdag 14 december 2005 @ 19:33 |
Er was hier toch ooit een plaatje gepost waarbij je de grootte, het aantal merken bij iedere groep kon zien?! | |
M5 | woensdag 14 december 2005 @ 20:01 |
quote: ![]() deze denk ik? klopt al niet helemaal meer met Alfa Romeo en Maserati, MG/Rover, Mitsubishi, Deawoo, en vast nog wel wat. de percentages van wie waar een belang in heeft even min. [ Bericht 1% gewijzigd door M5 op 14-12-2005 20:17:38 ] | |
1299 | woensdag 14 december 2005 @ 20:13 |
Mijn dank is bijzonder groot! |