Vanavond meerdere malen vernomen, en ergens bevreemd het me dat zij een heel land de oorlog verklaren terwijl het om een kleine groep gaat die zich daar ophouden, nu zullen vele onschuldige burgers moeten boeten voor hetgeen de Taliban doet, en waar zij ook niet achter staan.
Inmiddels heeft Pakistan alle medewerking toegezegd aan de VS (luchtruim, basis etc.), en heeft Afghanistan laten weten dat indien dit werkelijk gebeurd of indien welk islamitisch dan land ook de medewerking verleend aan de VS zij hen ook de oorlog zullen verklaren.
Ik vind dit alles heel beangstigend (voor zover het dat al niet was), dit gaat veel mensen levens kosten, en kan uitmonden in een oorlog op veel grotere schaal als louter de VS versus Afghanistan.
Ik begrijp dat de VS dergelijke daden moeten en willen vergelden, maar wat nu gaat gebeuren is veel meer dan dat, graag hoor ik jullie mening hierover.
Ik ben van mening dat de schuldige groepering aangevallen moet worden.
Niet een land vol mensen (Afghanistan). Het meerendeel van de Afghaanse bevolking leeft al jaren onder bloedige onderdrukking door de Taliban. Ik ben dus van mening dat wanneer Bin Laden (die komt toch niet uit Afghanistan??)achter deze aanslag zit, hij, en zijn aanhang gepakt moet worden.
Het zou in en in triest zijn, in mijn ogen, wannneer een onderdrukte bevolking er een nieuwe tragedie bijkrijgt!
Wat er is gebeurt is niet onder woorden te brengen. De beelden de ik heb gezien, de puinhoop, de diepe angst en pijn die de getroffen mensen hebben gehad, de wanhopig zoekende familieleden, dit alles is hartverscheurend.
Mensen willen wraak zien, dat is menselijk en rechtvaardig, maar IK wil straks niet weer deze zelfde beelden zien uit een ander land.
Ik hoop dan ook met heel mijn hart dat alleen de schuldigen zullen worden getroffen!
quote:Geen idee, op de frontpage loopt de discussie al een tijdje http://www.fokzine.net/news.fok?id=11113
Op zondag 16 september 2001 01:13 schreef Cosma-Shiva het volgende:
(vraag me af waarom dit topic er nog niet is???)
quote:Dat kleine groepje wordt wel gesteund door de Taliban regering van dat land. Begint behoorlijk dicht in de buurt te komen van staatsterrorisme dus.
Vanavond meerdere malen vernomen, en ergens bevreemd het me dat zij een heel land de oorlog verklaren terwijl het om een kleine groep gaat die zich daar ophouden,
quote:Als de geallieerden in de WO11 ook zo hadden gedacht dan hadden Hamburg en Dresden ook niet gebombardeerd mogen worden???
nu zullen vele onschuldige burgers moeten boeten voor hetgeen de Taliban doet, en waar zij ook niet achter staan.
quote:Met die paar wapens die de Taliban nog over heeft? Als Pakistan achter Amerika staat kunnen ze op militaire steun van de NAVO rekenen, denk dat de Taliban daar weinig tegen in kan brengen.
Inmiddels heeft Pakistan alle medewerking toegezegd aan de VS (luchtruim, basis etc.), en heeft Afghanistan laten weten dat indien dit werkelijk gebeurd of indien welk islamitisch dan land ook de medewerking verleend aan de VS zij hen ook de oorlog zullen verklaren.
quote:Meer dan terecht. Keihard aanpakken dat fundamentalistische moslim-terrorisme, niet alleen daar maar overal in de wereld. Hier in Nederland zitten tussen vluchtelingen ook minstens 200 Taliban aanhangers die extreem te noemen zijn (EO reportage op Nederland1 gisteravond). Wordt allemaal maar oogluikend toegestaan. zou vanaf nu ook hard aangepakt moeten worden.
Ik vind dit alles heel beangstigend (voor zover het dat al niet was), dit gaat veel mensen levens kosten, en kan uitmonden in een oorlog op veel grotere schaal als louter de VS versus Afghanistan.Ik begrijp dat de VS dergelijke daden moeten en willen vergelden, maar wat nu gaat gebeuren is veel meer dan dat, graag hoor ik jullie mening hierover.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 16-09-2001 01:31]
quote:ik heb slechts teletekst tot mijn beschikking, maar daar wordt GEEN expliciete melding gemaakt van een officiele oorlogsverklaring.....
Op zondag 16 september 2001 01:24 schreef Jimbo78 het volgende:
Bron?Teletekst
TV
het www
Radio
Ikke
etc
Bush heeft gezegd dat ie zijn land in staat van oolog beschouwd, maar hij heeft niet een land genoemd.
Zijn "oorlog" wil hij voeren tegen het terrorisme en alle landen die terrostisten huisvesten.
Bush beschouwt alle landen die zijn standpunten niet onderschrijven als potentiële vijanden, maar nogmaals Cosma:
hij heeft Afghanistan (nog) niet de oorlog verklaard.
quote:http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/121
Op zondag 16 september 2001 01:28 schreef don_quichot het volgende:[..]
ik heb slechts teletekst tot mijn beschikking, maar daar wordt GEEN expliciete melding gemaakt van een officiele oorlogsverklaring.....
...........In oorlog verkeert met bin Laden......
quote:Mooi toch? Gooi maar lekker plat.
Op zondag 16 september 2001 01:29 schreef Jimbo78 het volgende:
Het lullige is dat je niet weet wie de daders zijn, OK het zijn terroristen en moslims en door Bin laden uit te schakelen ben je er niet helemaal niet als landen als Afghanistan dit soort mensen dulden dus Bush zal ieder regeringsgebouw daar platgooien + Bin laden en ieder ander land dat terroristen herbergt
Mensen kunnen wel gaan zeggen dat het allemaal zo zielig is en dat je boven wraak moet staan, maar zo werkt de wereld gewoon niet.
Soms moet je je tanden laten zien, en is het eten of gegeten worden. Dan eet ik dus liever.
quote:Dan hoop ik dat als jij gegeten gaat worden dat er nog iemand over is om jou te helpen!
Op zondag 16 september 2001 01:32 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Mooi toch? Gooi maar lekker plat.
Mensen kunnen wel gaan zeggen dat het allemaal zo zielig is en dat je boven wraak moet staan, maar zo werkt de wereld gewoon niet.
Soms moet je je tanden laten zien, en is het eten of gegeten worden. Dan eet ik dus liever.
quote:Zoals gezegd, ik eet liever.
Op zondag 16 september 2001 01:37 schreef Thorka het volgende:[..]
Dan hoop ik dat als jij gegeten gaat worden dat er nog iemand over is om jou te helpen!
quote:Ach kijk, daar heb je haar ook weer met z'n domme geschreeuw
Beetje teveel Counter Strike gespeeld op je computertje zeker? In werkelijkheid zul je wel zo'n watje zijn die op de eerste de beste hindernisbaan z'n enkel verstuikt. Je mening geven is goed maar ik wordt zo moe van die grote bek van jou telkens
quote:Nee sorry ik speel geen computerspelletjes.
Op zondag 16 september 2001 01:40 schreef Purno het volgende:[..]
Ach kijk, daar heb je haar ook weer met z'n domme geschreeuw
Beetje teveel Counter Strike gespeeld op je computertje zeker? In werkelijkheid zul je wel zo'n watje zijn die op de eerste de beste hindernisbaan z'n enkel verstuikt. Je mening geven is goed maar ik wordt zo moe van die grote bek van jou telkens
PS. Ik word net zo moe van jouw geflame dus...
Je kunt zoiets niet blijven uitstellen
quote:Idd
Op zondag 16 september 2001 01:43 schreef Jimbo78 het volgende:
Het is nu of nooit er moet een einde komen aan die terroristen als je ze in een keer allemaal afmaakt voorkom je er in de toekomst nieuwe aanslagen mee.
Tja als daarbij onschuldigen om het leven komen...Je kunt zoiets niet blijven uitstellen
Alleen dat sommigen die schijnen maar altijd en eeuwig dat uit willen stellen, terwijl ze ondertussen niet zien dat de vijand wel gewoon door gaat met aanslagen plegen.
quote:Benieuwd of je nog zo'n held bent als zo'n taliban je ballen er afsnijdt
quote:De ETA pleegt geen aanslagen buiten Spanje.
Op zondag 16 september 2001 01:46 schreef gelly het volgende:
je gelooft toch niet echt dat je alle terroristen uit kunt schakelen ? gaan de amerikanen dan ook gelijk noord spanje bombarderen of een inval doen bij de Friesche Vrijheids Beweging ? Je zal altijd mensen met een afwijkenden mening houden die denken dat hun wil wet is.
Alleen deze moslimfundamentalisten gaan de grens over.
quote:Beste Golfer, toen iemand mij vanavond belde met deze mededeling zei ik hetzelfde als jij nu tegen mij zegt, tot ik het journaal zag waarin letterlijk werd gezegd: VS verklaard oorlog aan Afghanistan.
Op zondag 16 september 2001 01:30 schreef golfer het volgende:
Er is geen sprake van dat de VS de oorlog verklaart heeft aan Afghanistan.Bush heeft gezegd dat ie zijn land in staat van oolog beschouwd, maar hij heeft niet een land genoemd.
Zijn "oorlog" wil hij voeren tegen het terrorisme en alle landen die terrostisten huisvesten.
Bush beschouwt alle landen die zijn standpunten niet onderschrijven als potentiële vijanden, maar nogmaals Cosma:
hij heeft Afghanistan (nog) niet de oorlog verklaard.
Ik zal even proberen een quoot te zoeken op een nieuwssite.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 16-09-2001 01:48]
quote:Benieuwd of jij nog zo'n grote mond hebt als het eerste vliegtuig in Nederland door je huiskamer komt vliegen.
Op zondag 16 september 2001 01:46 schreef Topic het volgende:[..]
Benieuwd of je nog zo'n held bent als zo'n taliban je ballen er afsnijdt
quote:De ira deed het oa in duitsland en ierland .
Op zondag 16 september 2001 01:47 schreef HeindeKort het volgende:[..]
De ETA pleegt geen aanslagen buiten Spanje.
De IRA niet buiten GB.
quote:Het ging mij om het punt dat je nooit mensen hun extreme mening af zult kunnen nemen.
Op zondag 16 september 2001 01:47 schreef HeindeKort het volgende:[..]
De ETA pleegt geen aanslagen buiten Spanje.
De IRA niet buiten GB.Alleen deze moslimfundamentalisten gaan de grens over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |