abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1647251
(vraag me af waarom dit topic er nog niet is???)

Vanavond meerdere malen vernomen, en ergens bevreemd het me dat zij een heel land de oorlog verklaren terwijl het om een kleine groep gaat die zich daar ophouden, nu zullen vele onschuldige burgers moeten boeten voor hetgeen de Taliban doet, en waar zij ook niet achter staan.

Inmiddels heeft Pakistan alle medewerking toegezegd aan de VS (luchtruim, basis etc.), en heeft Afghanistan laten weten dat indien dit werkelijk gebeurd of indien welk islamitisch dan land ook de medewerking verleend aan de VS zij hen ook de oorlog zullen verklaren.

Ik vind dit alles heel beangstigend (voor zover het dat al niet was), dit gaat veel mensen levens kosten, en kan uitmonden in een oorlog op veel grotere schaal als louter de VS versus Afghanistan.

Ik begrijp dat de VS dergelijke daden moeten en willen vergelden, maar wat nu gaat gebeuren is veel meer dan dat, graag hoor ik jullie mening hierover.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1647364
bron
  zondag 16 september 2001 @ 01:24:56 #3
15833 Jimbo78
He will return
pi_1647373
Bron?

Teletekst
TV
het www
Radio
Ikke
etc

Het is een geile wereld
  zondag 16 september 2001 @ 01:26:06 #4
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_1647384
In een ander topic heb ik zonet dit ook al even aangehaald, maar zal het hier dan nog eens herhalen.

Ik ben van mening dat de schuldige groepering aangevallen moet worden.

Niet een land vol mensen (Afghanistan). Het meerendeel van de Afghaanse bevolking leeft al jaren onder bloedige onderdrukking door de Taliban. Ik ben dus van mening dat wanneer Bin Laden (die komt toch niet uit Afghanistan??)achter deze aanslag zit, hij, en zijn aanhang gepakt moet worden.
Het zou in en in triest zijn, in mijn ogen, wannneer een onderdrukte bevolking er een nieuwe tragedie bijkrijgt!

Wat er is gebeurt is niet onder woorden te brengen. De beelden de ik heb gezien, de puinhoop, de diepe angst en pijn die de getroffen mensen hebben gehad, de wanhopig zoekende familieleden, dit alles is hartverscheurend.
Mensen willen wraak zien, dat is menselijk en rechtvaardig, maar IK wil straks niet weer deze zelfde beelden zien uit een ander land.

Ik hoop dan ook met heel mijn hart dat alleen de schuldigen zullen worden getroffen!

zondag 16 september 2001 @ 01:27:41 #5
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_1647398
Ze hebben niet officieel de oorlog aan Afghanistan verklaard toch?
Love will be my strongest weapon
pi_1647402
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:13 schreef Cosma-Shiva het volgende:
(vraag me af waarom dit topic er nog niet is???)
Geen idee, op de frontpage loopt de discussie al een tijdje http://www.fokzine.net/news.fok?id=11113
quote:
Vanavond meerdere malen vernomen, en ergens bevreemd het me dat zij een heel land de oorlog verklaren terwijl het om een kleine groep gaat die zich daar ophouden,
Dat kleine groepje wordt wel gesteund door de Taliban regering van dat land. Begint behoorlijk dicht in de buurt te komen van staatsterrorisme dus.
quote:
nu zullen vele onschuldige burgers moeten boeten voor hetgeen de Taliban doet, en waar zij ook niet achter staan.
Als de geallieerden in de WO11 ook zo hadden gedacht dan hadden Hamburg en Dresden ook niet gebombardeerd mogen worden???
quote:
Inmiddels heeft Pakistan alle medewerking toegezegd aan de VS (luchtruim, basis etc.), en heeft Afghanistan laten weten dat indien dit werkelijk gebeurd of indien welk islamitisch dan land ook de medewerking verleend aan de VS zij hen ook de oorlog zullen verklaren.
Met die paar wapens die de Taliban nog over heeft? Als Pakistan achter Amerika staat kunnen ze op militaire steun van de NAVO rekenen, denk dat de Taliban daar weinig tegen in kan brengen.
quote:
Ik vind dit alles heel beangstigend (voor zover het dat al niet was), dit gaat veel mensen levens kosten, en kan uitmonden in een oorlog op veel grotere schaal als louter de VS versus Afghanistan.

Ik begrijp dat de VS dergelijke daden moeten en willen vergelden, maar wat nu gaat gebeuren is veel meer dan dat, graag hoor ik jullie mening hierover.

Meer dan terecht. Keihard aanpakken dat fundamentalistische moslim-terrorisme, niet alleen daar maar overal in de wereld. Hier in Nederland zitten tussen vluchtelingen ook minstens 200 Taliban aanhangers die extreem te noemen zijn (EO reportage op Nederland1 gisteravond). Wordt allemaal maar oogluikend toegestaan. zou vanaf nu ook hard aangepakt moeten worden.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 16-09-2001 01:31]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zondag 16 september 2001 @ 01:28:15 #7
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1647410
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:24 schreef Jimbo78 het volgende:
Bron?

Teletekst
TV
het www
Radio
Ikke
etc

ik heb slechts teletekst tot mijn beschikking, maar daar wordt GEEN expliciete melding gemaakt van een officiele oorlogsverklaring.....
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  zondag 16 september 2001 @ 01:29:00 #8
15833 Jimbo78
He will return
pi_1647421
Het lullige is dat je niet weet wie de daders zijn, OK het zijn terroristen en moslims en door Bin laden uit te schakelen ben je er niet helemaal niet als landen als Afghanistan dit soort mensen dulden dus Bush zal ieder regeringsgebouw daar platgooien + Bin laden en ieder ander land dat terroristen herbergt
Het is een geile wereld
pi_1647433
Er is geen sprake van dat de VS de oorlog verklaart heeft aan Afghanistan.

Bush heeft gezegd dat ie zijn land in staat van oolog beschouwd, maar hij heeft niet een land genoemd.

Zijn "oorlog" wil hij voeren tegen het terrorisme en alle landen die terrostisten huisvesten.

Bush beschouwt alle landen die zijn standpunten niet onderschrijven als potentiële vijanden, maar nogmaals Cosma:

hij heeft Afghanistan (nog) niet de oorlog verklaard.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 16 september 2001 @ 01:30:52 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_1647438
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:28 schreef don_quichot het volgende:

[..]

ik heb slechts teletekst tot mijn beschikking, maar daar wordt GEEN expliciete melding gemaakt van een officiele oorlogsverklaring.....

http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/121

...........In oorlog verkeert met bin Laden......

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zondag 16 september 2001 @ 01:32:01 #11
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1647454
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:29 schreef Jimbo78 het volgende:
Het lullige is dat je niet weet wie de daders zijn, OK het zijn terroristen en moslims en door Bin laden uit te schakelen ben je er niet helemaal niet als landen als Afghanistan dit soort mensen dulden dus Bush zal ieder regeringsgebouw daar platgooien + Bin laden en ieder ander land dat terroristen herbergt
Mooi toch? Gooi maar lekker plat.

Mensen kunnen wel gaan zeggen dat het allemaal zo zielig is en dat je boven wraak moet staan, maar zo werkt de wereld gewoon niet.
Soms moet je je tanden laten zien, en is het eten of gegeten worden. Dan eet ik dus liever.

Osama Bin Laden is een varken
  zondag 16 september 2001 @ 01:37:49 #12
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_1647501
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:32 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Mensen kunnen wel gaan zeggen dat het allemaal zo zielig is en dat je boven wraak moet staan, maar zo werkt de wereld gewoon niet.
Soms moet je je tanden laten zien, en is het eten of gegeten worden. Dan eet ik dus liever.

Dan hoop ik dat als jij gegeten gaat worden dat er nog iemand over is om jou te helpen!
  zondag 16 september 2001 @ 01:38:58 #13
15651 HeindeKort
pi_1647510
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:37 schreef Thorka het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat als jij gegeten gaat worden dat er nog iemand over is om jou te helpen!

Zoals gezegd, ik eet liever.
pi_1647520
quote:

[..]

Ach kijk, daar heb je haar ook weer met z'n domme geschreeuw

Beetje teveel Counter Strike gespeeld op je computertje zeker? In werkelijkheid zul je wel zo'n watje zijn die op de eerste de beste hindernisbaan z'n enkel verstuikt. Je mening geven is goed maar ik wordt zo moe van die grote bek van jou telkens

Surfin' Afghanistan
  zondag 16 september 2001 @ 01:42:53 #15
15651 HeindeKort
pi_1647537
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:40 schreef Purno het volgende:

[..]

Ach kijk, daar heb je haar ook weer met z'n domme geschreeuw

Beetje teveel Counter Strike gespeeld op je computertje zeker? In werkelijkheid zul je wel zo'n watje zijn die op de eerste de beste hindernisbaan z'n enkel verstuikt. Je mening geven is goed maar ik wordt zo moe van die grote bek van jou telkens

Nee sorry ik speel geen computerspelletjes.
Suf man..

PS. Ik word net zo moe van jouw geflame dus...

zondag 16 september 2001 @ 01:43:39 #16
15833 Jimbo78
He will return
pi_1647543
Het is nu of nooit er moet een einde komen aan die terroristen als je ze in een keer allemaal afmaakt voorkom je er in de toekomst nieuwe aanslagen mee.
Tja als daarbij onschuldigen om het leven komen...

Je kunt zoiets niet blijven uitstellen

Het is een geile wereld
pi_1647560
je gelooft toch niet echt dat je alle terroristen uit kunt schakelen ? gaan de amerikanen dan ook gelijk noord spanje bombarderen of een inval doen bij de Friesche Vrijheids Beweging ? Je zal altijd mensen met een afwijkenden mening houden die denken dat hun wil wet is.
  zondag 16 september 2001 @ 01:46:13 #18
15651 HeindeKort
pi_1647563
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:43 schreef Jimbo78 het volgende:
Het is nu of nooit er moet een einde komen aan die terroristen als je ze in een keer allemaal afmaakt voorkom je er in de toekomst nieuwe aanslagen mee.
Tja als daarbij onschuldigen om het leven komen...

Je kunt zoiets niet blijven uitstellen

Idd

Alleen dat sommigen die schijnen maar altijd en eeuwig dat uit willen stellen, terwijl ze ondertussen niet zien dat de vijand wel gewoon door gaat met aanslagen plegen.

pi_1647566
quote:

[..]

Benieuwd of je nog zo'n held bent als zo'n taliban je ballen er afsnijdt
  zondag 16 september 2001 @ 01:47:09 #20
15651 HeindeKort
pi_1647573
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:46 schreef gelly het volgende:
je gelooft toch niet echt dat je alle terroristen uit kunt schakelen ? gaan de amerikanen dan ook gelijk noord spanje bombarderen of een inval doen bij de Friesche Vrijheids Beweging ? Je zal altijd mensen met een afwijkenden mening houden die denken dat hun wil wet is.
De ETA pleegt geen aanslagen buiten Spanje.
De IRA niet buiten GB.

Alleen deze moslimfundamentalisten gaan de grens over.

pi_1647576
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:30 schreef golfer het volgende:
Er is geen sprake van dat de VS de oorlog verklaart heeft aan Afghanistan.

Bush heeft gezegd dat ie zijn land in staat van oolog beschouwd, maar hij heeft niet een land genoemd.

Zijn "oorlog" wil hij voeren tegen het terrorisme en alle landen die terrostisten huisvesten.

Bush beschouwt alle landen die zijn standpunten niet onderschrijven als potentiële vijanden, maar nogmaals Cosma:

hij heeft Afghanistan (nog) niet de oorlog verklaard.

Beste Golfer, toen iemand mij vanavond belde met deze mededeling zei ik hetzelfde als jij nu tegen mij zegt, tot ik het journaal zag waarin letterlijk werd gezegd: VS verklaard oorlog aan Afghanistan.

Ik zal even proberen een quoot te zoeken op een nieuwssite.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 16-09-2001 01:48]

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zondag 16 september 2001 @ 01:47:53 #22
15651 HeindeKort
pi_1647578
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:46 schreef Topic het volgende:

[..]

Benieuwd of je nog zo'n held bent als zo'n taliban je ballen er afsnijdt

Benieuwd of jij nog zo'n grote mond hebt als het eerste vliegtuig in Nederland door je huiskamer komt vliegen.
pi_1647587
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:47 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

De IRA niet buiten GB.

De ira deed het oa in duitsland en ierland .
De eta deed het oa in frankrijk.
  zondag 16 september 2001 @ 01:49:18 #24
15833 Jimbo78
He will return
pi_1647590
En als je daar nu een keer een daad tegenoverstelt...
Het is een geile wereld
pi_1647593
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:47 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

De IRA niet buiten GB.

Alleen deze moslimfundamentalisten gaan de grens over.

Het ging mij om het punt dat je nooit mensen hun extreme mening af zult kunnen nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')