Allah had zijn boodschapper beter in china kunnen uitkiezen. Dan wisten we ten minste of thee verboden zou zijn. Maar misschien kon Allah in china niet de gewenste pedofiel vindenquote:Op dinsdag 30 november 2004 21:41 schreef gr8w8 het volgende:
Zou je helemaal strikt de regels volgen, kun je het eten van chocolade bijvoorbeeld ook wel vergeten als moslim
Rookte ze al tabak in de tijd van Mohammed ?quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:13 schreef gr8w8 het volgende:
Pcies. In mijn google zoektocht kwam zelfs ter sprake dat roken niet mag, omdat het je partner kan benadelen, aangezien je eerder ziek wordt. Buiten de effecten voor jezelf uiteraard.
Rot fruit is ook niet ongezond. Zit bomvol met vitaminen.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:10 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Allah had zijn boodschapper beter in china kunnen uitkiezen. Dan wisten we ten minste of thee verboden zou zijn. Maar misschien kon Allah in china niet de gewenste pedofiel vinden![]()
Thee is trouwens niet ongezond. Er zitten namelijk veel anti-oxidanten in.
Een rijpe banaan (met een gele schil) zit vol met suiker. Puur vergif dus.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:29 schreef Alicey het volgende:
Rot fruit is ook niet ongezond. Zit bomvol met vitaminen.
quote:Op woensdag 1 december 2004 19:11 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Rookte ze al tabak in de tijd van Mohammed ?
Dat is de Nederlandse vertaling. Een betere vertaling is in feite offerfeest of zelfs feest van het breken van het vasten.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:38 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Een rijpe banaan (met een gele schil) zit vol met suiker. Puur vergif dus.
Ha. Mohammed verbood dus alcohol maar voerde wel het suikerfeest in
Euh. Ik dacht dat met het offerfeest "herdacht" wordt dat Abraham zijn zoon wou offeren (alsof Abraham die met God spreekt (volgens het verhaaltje) even veel in God gelooft dan die het alleen maar met de koran van Mohammed moeten doenquote:Op woensdag 1 december 2004 19:46 schreef gr8w8 het volgende:
Dat is de Nederlandse vertaling. Een betere vertaling is in feite offerfeest of zelfs feest van het breken van het vasten.![]()
Weet je ook onderdelen van wat daar onder valt, en eventueel ook waarom?quote:Op woensdag 1 december 2004 19:54 schreef Da.Rock het volgende:
Naast halal en haram heb je ook nog mekruh (ik weet niet of ik het goed heb geschreven), een grijs gebied zeg maar. Hierbij is er geen duidelijk verbod maar wordt het gewoon afgeraden.
Hoppa. Even wezen vissen en direkt beet.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:50 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Euh. Ik dacht dat met het offerfeest "herdacht" wordt dat Abraham zijn zoon wou offeren (alsof Abraham die met God spreekt (volgens het verhaaltje) even veel in God gelooft die het alleen maar met de koran van Mohammed moet doen).
Zoals ik het heb begrepen vallen hier dingen onder waarvan het niet echt duidelijk is of het direct schadelijk is voor je. Zo werd roken heel erg lang mekruh bevonden tot er ergens in de vorige eeuw duidelijkheid kwam over de schadelijkheid ervan waarna het in de categorie haram werd ingedeeld.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Weet je ook onderdelen van wat daar onder valt, en eventueel ook waarom?
De islam is, net als het christendom, een bemoei-religie. Daarmee bedoel ik dat over de niet volgelingen van de betreffende godsdienststichters wordt gezegd dat ze "ongelovigen" of "ondankbaren" zijn of zelfs "geleid worden door de duivel".quote:Op woensdag 1 december 2004 20:00 schreef gr8w8 het volgende:
Modje, van mij kan er een slotje op, mijn vraag is afdoende beantwoord. Het wel of niet verbieden hangt erg af van de interpretatie
Deze user is nu eenmaal niet met "interpretaties" zoet de houden als het over een boek gaat van een "alwetende" "profeet". "Thee verboden door de koran ? " schept nu eenmaal hoge verwachtingen. Net zo iets als "ruimtereizen verboden door de koran ? ".quote:Moeten alle mogelijke topics nu verkracht worden tot een aanval op de Islam of de Koran?
En de rest van mijn reactie(s)? Die sla je maar over?quote:quote:
Moeten alle mogelijke topics nu verkracht worden tot een aanval op de Islam of de Koran?
Deze user is nu eenmaal niet met "interpretaties" zoet de houden als het over een boek gaat van een "alwetende" "profeet". "Thee verboden door de koran ? " schept nu eenmaal hoge verwachtingen. Net zo iets als "ruimtereizen verboden door de koran ? ".
quote:Op woensdag 1 december 2004 18:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wilde nou juist ontopic blijven en deze geloven niet allemaal op een hoop gooien, maar idd zijn er hele grote overeenkomsten te vinden. heeft waarschijnlijk met het eerste boek te maken waar de rest een copy van is.
quote:Op woensdag 1 december 2004 20:15 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De islam is, net als het christendom, een bemoei-religie. Daarmee bedoel ik dat over de niet volgelingen van de betreffende godsdienststichters wordt gezegd dat ze "ongelovigen" of "ondankbaren" zijn of zelfs "geleid worden door de duivel".
Daarom is het gewoon interessant om na te gaan hoeveel er wel en niet klopt van de vermeende alwetendheid van die "profeten".
Hoe de hersenspinsels van Mohammed staan tegenover thee, koffie en suiker lijkt mij dus wel interessant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |