abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23669543
Even een vraagje omtrent mijn vensterbanken. Ik heb 2 mooi vensterbanken alleen wil ik ze wit hebben. De vensterbanken zijn van geperst hout met zo'n plastic laagje erop van houtkleur. Hoe kan ik deze vensterbanken wit maken? Volgens de meeste mensen kan ik dit niet zomaar verven!

Nog een vraagje over mijn vensterbank, weet iemand waar je een vensterbankkussen op maat kan kopen? Zodat je lekker in je vensterbank kunt gaan zitten.
Komkommertje
pi_23669705
Door dat plastic laagje is het inderdaad (haast) onmogelijk om daar een mooie laag verf op te krijgen. Verf hecht niet goed op die laag. Je zou in de bouwmarkt of hobbywinkel op zoek kunnen naar plakplastic van de gewenste kleur en dat er overheen plakken. Alternatief koop je nieuwe vurenhouten planken, of platen MDF, en maak je daar nieuwe vensterbanken van.
pi_23669769
Kan je ook niet een soort van metaalverf erop smeren? Volgens mij is het probleem dat het niet zuigt, metaal zuigt volgens mij ook niet. Als ik het nou gewoon een beetje opschuur en dan een metaalverfje erover heen!??!!?
Kan wel nieuwe vensterbanken kopen maar ik heb deze net gekregen en net op maat gezaagd (mijn vriend dan)
Komkommertje
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:17:53 #4
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_23669796
Als je een paar vierkante kussens naast elkaar wil leggen; die kan je bijna overal wel kopen. Bij de Hema, Xenos, V&D, etc etc.
Geluk is een richting, geen punt
pi_23669839
Ik wil het liefste 1 kussen, een langwerpige dus.
Komkommertje
pi_23669887
Ik vond dit op de Flexa site:
Grondmaterialen voor kunststof
Ook op kunststof kunt u schilderen. Bewerk dan voor met Flexa grondverf kunststof (op alkydbasis). Geschikt voor binnen.

Als ik dit dus eerst gebruik lukt het dan wel denken jullie???
Er zitten hier toch wel een paar kenners?
Komkommertje
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:22:38 #7
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_23669905
Ik denk dat dat lastig zal worden.
Je kan natuurlijk ook zelf een kussen maken; een binnenkussen, met het wattig spul erin. Dan maak je een hoesje voor eromheen, en klaar is kees. Alles precies zoals jij het wil.
Geluk is een richting, geen punt
pi_23670190
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:21 schreef komkommertje het volgende:
Ook op kunststof kunt u schilderen. Bewerk dan voor met Flexa grondverf kunststof (op alkydbasis). Geschikt voor binnen.

Je zou het kunnen proberen op zijn minst. Ik was me iig niet van het bestaan bewust.
pi_23671345
Wij hebben ook zo'n vensterbank laten verven. Er is toen wel bij gezegd dat we voorzichtig moeten doen, niet met plantenpotten schuiven enzo. Ik moet zeggen dat er na een jaar nog geen krassen enzo opzitten. Het is dus absolut het proberen waard, vooral als je kunststofverf neemt. Wij gebruikten gewone lak.
Maar ja, voor ons was het tijdelijk, wij wisten dat we nieuwe kozijnen moesten. En godzijdank komen die over een paar weken.
Spoilers!
pi_23671601
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:21 schreef komkommertje het volgende:

Je kunt ook een kunststof primer bij de verfboer halen. Of een alles primer. Zijn meestal wat goedkoper dan flexa of histor.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_23672329
Kijk even bij de lokale bouwmarkt wat een nieuwe vensterbank kost. Ik weet niet om hoeveel meter het gaat, maar de kans is groot dat de verven en primers plus kwasten en tijd een stuk duurder zijn dan twee nieuwe vensterbankjes. Zeker voor dat geperste hout betaal je bijna niets.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')