abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23730655
Spreken is gewoon kut
pi_23730965
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 04:24 schreef HotFudge het volgende:

[..]

Wat een onwijze onzin... Ik ben nu sinds september bezig met hooguit één a twee uur per week en met een goede basis (drukke eerste twee weken qua tonen leren) lukt het spreken en schrijven steeds beter en beter... Volgens mij is het allemaal onzin en is het overdreven, dat Chinees "zo'n moeilijke taal" is. 現在我去睡覺。

Totdat je in china belandt.
Je kan wel alles lezen, maar van de bevolking sta versta je geen hol met je nepaccentje
pi_23738753
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 07:29 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Totdat je in china belandt.
Je kan wel alles lezen, maar van de bevolking sta versta je geen hol met je nepaccentje

Dat valt heel erg mee, maar er zit niet voor niets een jaar studie in China bij in de studie
En al mijn docenten zijn Chinees of kunnen heel erg goed Mandarijn spreken.
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
pi_23738770
En ik heb ook nog language partners natuurlijk
pi_23738921
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:06 schreef HotFudge het volgende:

[..]

Dat valt heel erg mee, maar er zit niet voor niets een jaar studie in China bij in de studie
En al mijn docenten zijn Chinees of kunnen heel erg goed Mandarijn spreken.

Goed, qua schrijven is het niet moeilijk.
En daarbij is het voordeel voor jou dat mandarijns 4 maar verschillende tonen heeft (kantonees heeft er 8) en waarschijnlijk leer je simplified schrijven wat ook in je voordeel is.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is om te leren, en ook niet dat het supermoeilijk is om te leren.
Maar ik geloof niet dat je in 2 weken 4 verschillende tonen kan uitspreken / kan onderscheidden.
Maar ik vind het wel top dat je het probeert te leren hoor respect.
  zaterdag 4 december 2004 @ 02:39:11 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23752939
Ik vond Chinees (Mandarijn) heel erg meevallen kwa moeilijkheid toen ik net was begonnen.
Het is natuurlijk een prettige verrassing dat je geen werkwoorden hoeft te vervoegen en geen verleden tijd...
Maar later werd het toch wel wat ingewikkelder, rare zinsconstructies enzo.
Verder valt het mij op dat mensen die ik ken die er al jaren mee bezig zijn vaak nog steeds het journaal op TV niet kunnen verstaan...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_23753692
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:39 schreef SeLang het volgende:
Verder valt het mij op dat mensen die ik ken die er al jaren mee bezig zijn vaak nog steeds het journaal op TV niet kunnen verstaan...

dat bedoel ik
pi_23763530
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:14 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Goed, qua schrijven is het niet moeilijk.
En daarbij is het voordeel voor jou dat mandarijns 4 maar verschillende tonen heeft (kantonees heeft er 8) en waarschijnlijk leer je simplified schrijven wat ook in je voordeel is.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is om te leren, en ook niet dat het supermoeilijk is om te leren.
Maar ik geloof niet dat je in 2 weken 4 verschillende tonen kan uitspreken / kan onderscheidden.
Maar ik vind het wel top dat je het probeert te leren hoor respect.
Met Cantonees heb ik meer moeite inderdaad... Maar ja, daar leer ik eigenlijk alleen maar schelden van mijn vriendin
Ik leer geen simplified en ik kan de woorden zelf wel goed uitspreken, maar als je mij een Chinees geeft en die gaat woorden tegen mij zeggen, als ik dan de pinyin zou moeten opschrijven zou ik inderdaad moeite hebben met de tonen te bepalen. Maar ik beweer niet dat mijn uitspraak perfect is, er zal na vier maanden best nog wel wat aan te sleutelen zijn, maar het gaat de goede richting uit in ieder geval. En ik kon al een andere tonentaal spreken... maar ja... ik kan mezelf wel blijven verdedigen Zolang de Chinezen me verstaan en ik hen versta vind ik alles prima
pi_23763891
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 09:36 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

dat bedoel ik
We gaan nu zo offtopic, maar ik had nog een kleine opmerking.
Welke leek kan in hemelsnaam iets begrijpen van windows in het Chinees? Ik kan wat Chinees maar de vertalingen naar uitdrukkingen zoals internetopties... Die kan je gewoon niet begrijpen! Zelfs mn ouders begrijpen maar weinig van, in een westerse taal als Engels is het veel logischer.
  zaterdag 4 december 2004 @ 22:08:33 #60
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_23766398
Geen fotos van leuke chinese dames?
Ik zoek langbenig, volume en geile look.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')