quote:Op vrijdag 3 december 2004 04:24 schreef HotFudge het volgende:
[..]
Wat een onwijze onzin... Ik ben nu sinds september bezig met hooguit één a twee uur per week en met een goede basis (drukke eerste twee weken qua tonen leren) lukt het spreken en schrijven steeds beter en beter... Volgens mij is het allemaal onzin en is het overdreven, dat Chinees "zo'n moeilijke taal" is. 現在我去睡覺。
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:29 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Totdat je in china belandt.
Je kan wel alles lezen, maar van de bevolking sta versta je geen hol met je nepaccentje
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:06 schreef HotFudge het volgende:
[..]
Dat valt heel erg mee, maar er zit niet voor niets een jaar studie in China bij in de studie
En al mijn docenten zijn Chinees of kunnen heel erg goed Mandarijn spreken.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 02:39 schreef SeLang het volgende:
Verder valt het mij op dat mensen die ik ken die er al jaren mee bezig zijn vaak nog steeds het journaal op TV niet kunnen verstaan...
Met Cantonees heb ik meer moeite inderdaad... Maar ja, daar leer ik eigenlijk alleen maar schelden van mijn vriendinquote:Op vrijdag 3 december 2004 15:14 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Goed, qua schrijven is het niet moeilijk.
En daarbij is het voordeel voor jou dat mandarijns 4 maar verschillende tonen heeft (kantonees heeft er 8) en waarschijnlijk leer je simplified schrijven wat ook in je voordeel is.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is om te leren, en ook niet dat het supermoeilijk is om te leren.
Maar ik geloof niet dat je in 2 weken 4 verschillende tonen kan uitspreken / kan onderscheidden.
Maar ik vind het wel top dat je het probeert te leren hoorrespect.
We gaan nu zo offtopic, maar ik had nog een kleine opmerking.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |