abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2004 @ 17:26:18 #51
81992 Githa
pi_23673100
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:22 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Heavenswoman, daar had ik me ook zo op verheugd maar ik krijg bijna niets Zielig he
niet ?

* Githa wil wel een kaartje sturen naar Ladybos hoor mail je adres maar
pi_23673195
* Anitra is zaterdag vergeten kaarten te halen voor een aantal forumdames, waaronder jou ladybos
pi_23673915
Hahaha wat zijn jullie toch een lieverds Ik heb blijkbaar een familie die niet zo scheutig is, aan mijn man's kant is dit dan ook het 25e kleinkind dus alles wat we hebben gehad is een rompertje van zijn broer waar we veel mee omgaan, voor de rest heeft er nog niet eens een broer of zus (hij heeft er 9) een kaartje gestuurd.. Ik heb maar 1 broer en daar hebben we een pyama'tje van gehad, en van mijn ouders de kinderwagen Maar van mijn schoonmoeder hebben we dus ook niets gehad. Na ja, wie weet bewaren ze het allemaal tot na de bevalling
pi_23674573
Ladybos: klinkt bekend...volgens mij bewaart mijn schoonvader ook de cadeautjes voor na de bevalling (wat ook vaak gebeurt hoor) want hij is erg trots dat hij opa wordt...mijn schoonmoeder heeft trouwens wel twee babypakjes (ontzettend schattig!) al cadeau gegeven (ze zijn gescheiden, dus vandaar).

Is wel erg leuk om cadeautjes te krijgen he....
pi_23674652
Ik heb trouwens wel kaartjes gekregen...ééntje waarvan ik echt ontroerd was, die is van mijn gehandicapte zus, ze lag toen in het ziekenhuis (voor zes weken, en de ZOVEELSTE keer) en ze stuurde mij een zelfgemaakt kaartje met : 'Succes met de laatste loodjes, ik denk aan je en hou van je'...
Dat is toch ontzettend schattig!!?? Ligt ze zelf in het ziekenhuis en denkt ze aan haar kleine zusje dat zwanger is! toen kreeg ik echt tranen in m'n ogen hoor...
Heb nog één of twee andere kaartjes gekregen, van mijn tante en trouwens ook ééntje van mijn man toen ik net zwanger was, dat was op moederdag: 'Happy Mother-to-Be's Day'...vond ik ook erg leuk.
pi_23674840
Hier helaas hetzelfde liedje.
Mijn ouders staan er zelfs erg aan de zijlijn te kijken.
Heb mijn moeder meegevraagd naar een echo , maar ze wil niet. In eerste instantie begon het met een smoesje dat ze dan vrij moest vragen van dr werk , maar ze heeft elke vrijdag vrij en dus zou ik het ook op een vrijdag kunnen plannen...
Maar toen was het ook meteen een nee.
Cadeautjes van ze heb ik ook niet gehad , eigenlijk lijkt het net alsof ze het niet leuk vinden dat ik zwanger ben.
Dat steekt wel.

Mijn schoonmoeder vind het wel leuk , het word haar 3e kleinkind , ze heeft me een zwangerschaps dagboekje en het boek oei ik groei gekocht en een paar sokjes en 2 hoeslakentjes die ze ergens in de aanbiedingsbak zag liggen.
Ze heeft het niet echt breed en leeft itt. mijn eigen ouders op haar manier erg mee.
pi_23675263
Xanthe jammer is dat he als ze niet meeleven, juist de zwangerschap van haar dochter zou toch een hele bijzondere periode moeten zijn. Mijn ouders leven wél heel erg mee, veel meer zelfs dan ik ooit had gedacht, en daar ben ik superblij mee. Dat op zich is al een mega-kado Maar in mijn schoonfamilie ben ik best wel teleurgesteld, komop zeg hij heeft 9 broers en zussen (nou ja eigenlijk 8 want met 1 hebben we geen contact meer). En het voelt dan inderdaad net of ze het niet leuk vinden voor ons, ik weet ook dat de meesten mij niet zo mogen in zijn familie dus dat zal ook wel schelen. Bij de vorige die een kind kreeg hingen er in ieder geval tig kaarten aan de muur en ze kregen heel veel kadootjes, ik weet nog dat ik toen dacht 'wow dat krijg ik ook als ik zwanger ben', vandaar dat het nu misschien wat tegenvalt
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:50:44 #58
103793 kozakken
Living the life
pi_23678203
vinden jullie het ook zo stil rondom anniebaby? of heb ik iets gemist?
anders: hup annieb
pi_23678228
Mijn moeder leeft ONTZETTEND mee, echt heel erg lief. Ze heeft met vanalles geholpen, en heeft gordijnen voor me gemaakt voor in de kraamtijd (we hebben een scheiding tussen slaapkamer en huiskamer met deur en raam en er zat geen gordijn voor) en vitrage voor in de slaapkamer...en een gordijntje voor een kast in de babykamer...ze heeft nog meer dingen voor me genaaid en ook kleine leuke dingetjes gekocht. En dat terwijl ik haar derde dochter ben die kinderen krijgt en het haar 12e kleinkind is! (jaja, ik ben de jongste van 8 en m'n oudste zus heeft 8 kinderen)

Ze is tot nu toe bijna iedere keer meegeweest naar de verloskundige (en dat terwijl zo'n bezoekje toch echt niet veel voorstelt, lief he) en komt vaak op bezoek.
pi_23678246
Het is inderdaad verdacht stil...ik hoop wel dat alles goed is...
pi_23678257
nou ja, zo gek is het natuurlijk niet dat ze niet meteen aan Fok!ken toekomt na de bevalling. want ik ga er vanuit dat die inmiddels achter de rug is. ik hoop van harte dat alles goed gaat met haar & de BabyB!
pi_23687347
* texelonia meldt zich vast!

Lag klaarwakker in bed en alles doet beetje pijn dus kon ook niet meer lekker liggen. Had ik gisteren ookal rond deze tijd, maar toen had ik geen zin om op te staan Maar duik er straks nog wel even in

Kadoomeldplicht voor Githa: van gisteren nog, het was een latertje geworden, want Micha had na z'n werk nog cursus, en toen was ie bíjna thuis, had een vriend van hem een aanrijding gehad (niks ernstigs verder) en ging ie daarheen dus tegen 11 uur!!! pas cadeautje uitgepakt! Ben trots op mezelf dat ik het heb volgehouden Het was een spijkerjasje met bodywarmertje
En nu maar weer aftellen tot een uur of 5
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 december 2004 @ 08:21:53 #63
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23687444
Wat een leuke dingen krijg je allemaal, Tex
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23687468
quote:
Op woensdag 1 december 2004 08:21 schreef Rewimo het volgende:
Wat een leuke dingen krijg je allemaal, Tex
Ja gaaf he Het enige nadeel is dat ik commentaar krijg als ik één keertje zelf iets koop. Maar verder klaag ik niet hoor!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_23687672
tex, morgen moet ik in Utrecht zijn, bij het gak, ik kan dan eventueel wel de doos meenemen
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2004 @ 09:26:26 #66
43556 miss_dynastie
pi_23687972
Tex, wat geweldig leuk weer
  woensdag 1 december 2004 @ 10:09:04 #67
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23688541
goedemorgen

Tex wat een leuke dingen krijg je toch van je zus, je boft met zo'n zus!

weet niet meer wie het vroeg, ik geloof Githa me verlof bevalt tot nu toe wel hoor, ik hou me beetje bezig met fotoboeken inplakken (zijn er 4), zo heb ik wat te doen, vriendlief helemaal blij dat fotoos worden ingeplakt

Lily bijna verlof he 1 dagje he geniet er maar van.

ik heb vann8 echt niet fijn geslapen we slapen in de woonkamer aangezien ze nog bezig zijn op de slaapkamer,gang,hal en badkamer (vandaag laatste dag geloof ik), maar beneden slaapt niet zo fijn als boven, kheb tegenwoordig een vriendje die om half 6 al wakker ligt en niet meer kan slapen onbewuste spanningen misschien?? en verder heb ik als ik wakker word standaard een zere buik ben er al achter dat dat echt eraan ligt dat ik moet plassen, daarna trekt het weg nml en ik slaap op me linkerzij altijd, word nu al 2 dagen wakker vd pijn in me linkerheup dan draai ik om en ga op de rechterkant liggen (na buik aangespannen te hebben met omdraaien wat ook alweer zeer doet), en dan word ik ook weer wakker vd pijn in me rechterheup volgens mij word ik te zwaar of zo voor me heupen, of iemand een andere suggestie?

dat was mijn verhaal

en dan heb ik nog niet verteld dat ik gedroomd heb dat ik werd onderdrukt door een chinese lilliputter, en ik me niet liet onderdrukken want dat zit niet in mijn karakter, dus vette ruzie. en dan ook nog eens dat vriendlief naar een prostituee ging en ik het nog goed vond ook
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2004 @ 10:17:31 #68
81992 Githa
pi_23688674
Tex, ]
ohw, gelukkig heeft die vriend niks ernstig
11.00 u is idd knap tex maaruh het is natuurlijk wel zo, hoe langer je wacht hoe korter het duurt voor het volgende pakje open mag
Spijkerjasjes met een bodywarmer zijn zoooooo stoer
Ik heb vorige week van mijn zus een bomberjack gehad met zo'n muts en alles ernaan
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2004 @ 10:25:46 #69
81992 Githa
pi_23688775
quote:
Op woensdag 1 december 2004 10:09 schreef Martineke het volgende:
goedemorgen

weet niet meer wie het vroeg, ik geloof Githa me verlof bevalt tot nu toe wel hoor, ik hou me beetje bezig met fotoboeken inplakken (zijn er 4), zo heb ik wat te doen, vriendlief helemaal blij dat fotoos worden ingeplakt
Dat was ik
Ik kan beter ook iets gaan bedenken voor als ik me straks niet meer op mijn werk mag vertonen. Je hebt nu wel alle tijd om er echt iets moois van et maken Martineke
quote:
ik heb vann8 echt niet fijn geslapen we slapen in de woonkamer aangezien ze nog bezig zijn op de slaapkamer,gang,hal en badkamer (vandaag laatste dag geloof ik), maar beneden slaapt niet zo fijn als boven, kheb tegenwoordig een vriendje die om half 6 al wakker ligt en niet meer kan slapen onbewuste spanningen misschien?? en verder heb ik als ik wakker word standaard een zere buik ben er al achter dat dat echt eraan ligt dat ik moet plassen, daarna trekt het weg nml en ik slaap op me linkerzij altijd, word nu al 2 dagen wakker vd pijn in me linkerheup dan draai ik om en ga op de rechterkant liggen (na buik aangespannen te hebben met omdraaien wat ook alweer zeer doet), en dan word ik ook weer wakker vd pijn in me rechterheup volgens mij word ik te zwaar of zo voor me heupen, of iemand een andere suggestie?
niet meer als wat je al doet, omdraaien naar je andere heup
Heb er zelf ook veel last van en blijf zo dus maar rondjes draaien in bed, het houd je bezig he
quote:
en dan heb ik nog niet verteld dat ik gedroomd heb dat ik werd onderdrukt door een chinese lilliputter, en ik me niet liet onderdrukken want dat zit niet in mijn karakter, dus vette ruzie. en dan ook nog eens dat vriendlief naar een prostituee ging en ik het nog goed vond ook

Wat zul jij moe wakker zijn geworden....
Ik had vannacht gedroomd dat mijn hummeltje al geboren was veel te vroeg dus en ik maar stressen want we hebben nog geen kamertje, en ik moest nog werken en en en ....... idioot he
  woensdag 1 december 2004 @ 11:11:45 #70
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_23689630
AnnieB al langsgewaaid ergens??
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2004 @ 11:13:14 #71
81992 Githa
pi_23689662
quote:
Op woensdag 1 december 2004 11:11 schreef heavenswoman het volgende:
AnnieB al langsgewaaid ergens??

Ik denk dat ze gewoon lekker ligt te genieten van haar kleintje
maar wij zijn zo nieuwsgierig he
pi_23690129
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:58 schreef Ladybos het volgende:
Xanthe jammer is dat he als ze niet meeleven, juist de zwangerschap van haar dochter zou toch een hele bijzondere periode moeten zijn.
Het valt mij ook behoorlijk tegen die afstandelijkheid , maar hoe heb ik ook ooit kunnen denken dat ze wel die intesse zou hebben voor d'r kleinkind?
Ze had amper intresse in mij toen ik klein was.
Ze zijn jaren bezig geweest om zwanger te worden , wat niet lukte en de rest van de verhalen heb ik van familie moeten horen....
Ze kwam er bij de dokter achter dat ze al 5 maanden zwanger was terwijl ze zich erbij neer had gelegd geen kinderen meer te krijgen.
Ergens heb ik altijd het gevoel gehad niet meer zo welkom te zijn en dat gevoel bekruipt me hoe langer hoe meer.
Ik mis een echte moeder figuur en die heb ik al mijn hele leven gemist.
Verder krijg ik dus alleen maar te horen dat wat ik hun heb aangedaan niet zo maar vergeten kan worden.Ik ben weggelopen toen ik 17 was en we liepen al jaren bij diverse hulpverlenings instanties omdat ik zo "onhandelbaar" was , terwijl er in elk dossier staat dat ik emotioneel affectioneel mishandeld ben.
En alle dingen die mijn moeder mij heeft aangedaan , alle negatieve opmerkingen die ik altijd heb moeten incaseren van haar.... Nee dat moet ik zomaar even naast me neer leggen.
Vorig jaar dacht ik nog dat ze wel degelijk intresse toonde , dat ze meeleefden dat we in de medische malle molen terecht kwamen en ze zelf belde hoe het met ons ging.
Ik ben erg teleurgesteld in mijn ouders en dat doet pijn erg pijn.
En dat terwijl ik 8 jaar geleden voor mezelf besloten had dat ze me nooit meer zoveel pijn zouden kunnen doen... En verdorie het is ze weer gelukt!
  woensdag 1 december 2004 @ 11:38:39 #73
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23690161
ff snel vraagje:
een kennisje van mij kreeg vanmorgen van de vk te horen dat haar kindje te hard gegroeid was. Ze moet nu vrijdag naar de gyn.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
(ik zat zelf al te denken dat het met zwangerschapsdiabetes te maken zou kunnen hebben) Ik zit nu op m'n werk en heb geen zwangershapsboek oid bij de hand en kan ook ff nisk uitgebreid nazoekn op i-net..
Weten jullie nog wat? (behalve dan dat 't ook gewoon een groot kind kan zijn..)
(ze is in maart uitgerekend, dus nu zo'n .. ehm.. *denkt* rond de 25 weken zijn)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 1 december 2004 @ 11:42:31 #74
103793 kozakken
Living the life
pi_23690235
Xanthe
Volgens mij hakken dit soort dingen er juist in wanneer je zwanger bent. Je wordt nu zelf een "ouder" en dat betekent dat ik mijn ouders bv ook anders ben gaan bekijken.
Mijn schoonouders waren ook totaal niet betrokken bij mijn zwangerschap. Ook tot bijna negatief aan toe. Nu zijn de zoooo gek met 'm. Dat maakt veel goed, maar ik ben het echt niet vergeten... oeh, wat klinkt dat dreigend. bedoel meer dat het gewoon zijn impact heeft gehad
pi_23690407
E.T. het eerste wat mij te binnen schiet is idd zwangerschapsdiabetes. Vaak worden juist de grote baby's gecontroleerd op diabetes als ze geboren zijn, volgens mij. Maar meer weet ik ook niet
  woensdag 1 december 2004 @ 11:52:21 #76
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23690480
- Edit -

[ Bericht 49% gewijzigd door Luchtbel op 01-12-2004 16:17:21 ]
pi_23690599
Ik denk niet dat ik nog ga verwachten dat ze gek met ons kind zullen zijn.
Ik weet hoe ze ander mans kinderen vind , at betekend extra schoonmaken zodra ze het huis weer uit zijn en dat is irritant...
Zo zal ze straks ook wel zijn.
Zo was ze bij mij en ik denk niet dat zij nog qua innerlijk veranderd.
Ik heb de hoop nog gehad voordat ik zwanger werd , maar ze blijft mij dingen verwijten uit mijn pubertijd.
Halloooo??? Ik ben 28!!!!
Tuurlijk doet het extra pijn nu je zwanger bent , maar bij haar stond de hele familie klaar en hebben ze zelf amper dingen gekocht , alles kwam uit de familie en wij hebben van hun nog niets behalve een koude felicitatie.
Extra pijnlijk is het als je weet dat ze er zeer warm bij zitten financieel , zie het als 2 personen met 3 fulltime banen.
Mijn vader heeft 2 inkomens en mijn moeder werkt ook.
Niet dat het verplicht is , maar gewoon het idee dat ze best iets cadeau zouden kunnen geven voor de pret die het voor ons geeft....
Nee , ik ben nu weer met mijn neus op de feiten gedrukt ; ik moet niets hopen en niets verwachten als het om mijn ouders gaat.
Zou eraan gewend moeten zijn , zo gaat het tenslotte al mijn hele leven...
En ik pas ervoor dat ze mijn kind net zo gaan behandelen als ze bij mij hebben gedaan.
pi_23690715
quote:
Op woensdag 1 december 2004 11:52 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Echter wat ik nu heb met Jolie, dat betekent zoveel. Het betekent dat houden van bestaat, dat ik er alles aan zal doen om haar gelukkig te maken. Dat ze niet dezelfde problemen zal krijgen, dat ze zal weten wat het is om lief te hebben en om geliefd te zijn. Dat mijn eigen bestaan niet meer ontkent wordt. Dat zal bij jou ook komen. Echt waar
Inderdaad verstandelijk hechten maar niet met je hart.

Bij de quote brak ik even helemaal .
Soms ben ik zo bang , zo bang dat ik net zoals mijn moeder ben.
Dat als onze gup er is de geschiedenis zich gaat herhalen , dat het me zo tegen gaat vallen dat ouderschap en dat ik het niet waard ben om een kind te mogen opvoeden.
Dat ik mijn kind dezelfde pijn zal bezorgen als die ik heb gekend.
Aan de andere kant weet ik hoe het niet moet en wil ik er alles aan doen om het naar eer en geweten goed te doen , anders te doen.
Inderdaad lief te hebben en duidelijk maken hoe welkom hij/zij is.
  woensdag 1 december 2004 @ 12:05:12 #79
103793 kozakken
Living the life
pi_23690732
ET, heb op 't internet gekeken maar kom nog niet zo heel veel tegen.
Of diabetes of gewoonweg een iets te veel verontruste VK. (wat vrienden van ons overkomen is).
Kom geen al te enge dingen tegen
Hoop voor hun dat 't meevalt.

[ Bericht 11% gewijzigd door kozakken op 01-12-2004 12:14:05 (niet genuanceerd genoeg) ]
  woensdag 1 december 2004 @ 12:06:30 #80
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23690760
quote:
Op woensdag 1 december 2004 12:04 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Inderdaad verstandelijk hechten maar niet met je hart.

Bij de quote brak ik even helemaal .
Dat als onze gup er is de geschiedenis zich gaat herhalen , dat het me zo tegen gaat vallen dat ouderschap en dat ik het niet waard ben om een kind te mogen opvoeden.
Dat ik mijn kind dezelfde pijn zal bezorgen als die ik heb gekend.
Aan de andere kant weet ik hoe het niet moet en wil ik er alles aan doen om het naar eer en geweten goed te doen , anders te doen.
Inderdaad lief te hebben en duidelijk maken hoe welkom hij/zij is.
Ik zal straks even uitgebreider reageren op je, ik weet hoe het is om je zo te voelen. Ik ga nu ff Jolie eten geven en daarna de stad in (Sint...) maar ik kom er daarna nog even op terug. Want echt het is onnodige angst, het zit in je!
  woensdag 1 december 2004 @ 12:07:29 #81
103793 kozakken
Living the life
pi_23690776
Xanthe, je bent wie je bent. Juist omdat je het zo niet wil denk ik dat het je ook niet zal gebeuren. (Plus dat as papa ook nog een stem in 't capittel heeft ) Zorg dat je met elkaar je angsten bespreekt.
Ik zie je hier vnl zo fijn aanwezig zijn, dat ik me niet kan voorstellen dat je zoiets zal gaan gebeuren. Plus dat opa en oma van papa toch wel leuk zijn? Nou, dan is dat (helaas) voldoende!
Echt, je gaat het super doen!
gejat van 't Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat-topic, maar niet minder mooi:
pi_23691101
Opa van papa's kant is al 10 jaar dood.
Oma is eigenwijs en doet dingen die je niet wilt.
Ze is wel gek met dr klein kinderen , maar als je zegt dat je kleine geen chocola mag hebben propt ze dat erin.
Koemelk allergie? Bestaat niet dus hupsakee bedorven melk in het bekkie...
Yoghurt over datum? Wat suiker erin en dan proef je er niets meer van.
Mijn gedachten bij oma zijn wat dat betreft niet zo denderend....
Verder kan ze erg lief zijn hoor , maar ook een vervelend wijf... Het is gewoon een aparte...
Maar de kleine zal nooit zonder toezicht bij haar zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 december 2004 @ 12:27:51 #83
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23691224
Xanthe

E.T., het kan inderdaad zwangerschapsdiabetes zijn, lijkt het meest voor de hand liggen (heeft de vk geen urine getest?). Wat ook zou kunnen misschien, is dat ze langer zwanger is dan aangenomen wordt. Of het is 'gewoon' een groot kind...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23691262
Xanthe dikke en knuffel voor jou.
  woensdag 1 december 2004 @ 12:29:42 #85
103793 kozakken
Living the life
pi_23691264
sorry Xanthe, bedoelde eigenlijk gewoon je schoonouders. (dus dan opa en oma van je ukkepuk)
snap je 'm nog?
trekt zich nu maar even terug
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2004 @ 12:39:08 #86
43556 miss_dynastie
pi_23691442
quote:
Op woensdag 1 december 2004 12:04 schreef Xanthe het volgende:
Xanthe, ik herken dat gevoel zo goed
Dikke
  woensdag 1 december 2004 @ 12:47:12 #87
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23691623
Xanthe, ik snap heel goed dat je je zo voelt. Ik heb hetzelfde gedacht toen ik zwanger ben.
Maar op de momenten dat die gedachten me bekropen ging ik er bewust tegenin: "Nee, ik ben niet zoals m'n moeder.. ik heb zo goed gezien hoe ik het NIET moet aanpakken dat ik heel bewust de keuzes kan maken die WEL goed zijn voor m'n kindje"

En nu Saskia geboren is.. gaat dat eigenlijk hartstikke vanzelf
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_23691653
quote:
Op woensdag 1 december 2004 12:29 schreef kozakken het volgende:
sorry Xanthe, bedoelde eigenlijk gewoon je schoonouders. (dus dan opa en oma van je ukkepuk)
snap je 'm nog?
trekt zich nu maar even terug
Ja begreep m nog hahaha , zo reageerde ik ook...
Ik heb zelf nl. geen oma meer sinds vorige jaar en mijn vriend heeft nog wel een oma en beiden zijn schatten van mensen...
pi_23691706
Heerlijk zo'n uitlaat klep.
Ben blij dat ik het hier gezegd heb en dat er met mij dus nog meer (as) mama's met dezelfde gevoelens zijn.
pi_23692820
Wow...wel heftig hoor, om zulke dingen van jullie te horen. Ik besef dan weer hoe gelukkig ik mag zijn met een lieve moeder die veel om me geeft en erg meeleeft...en lieve broers en zussen die meeleven...!

Heel veel sterkte Xanthe, het deed me veel wat je schreef en ik moet zeggen dat ik me kan voorstellen dat je bang bent om de zelfde keuzes te maken...maar het feit DAT je er bang voor bent zegt voor mij al genoeg dat dat niet zal gebeuren!
Mijn man is ook in een gebroken gezin opgegroeid (tot zijn 13e, toen moest hij uit huis omdat z'n moeder dacht dat hij psychisch niet helemaal 100% was, terwijl ZIJ het psychisch niet aankon om meerdere kinderen in haar eentje op te voeden na de scheiding) maar ik weet ZEKER dat hij een goede vader zal zijn. Hij is dol op kinderen en is nu al weg van het idee dat we straks een kleintje hebben. Het heeft wel zijn sporen achtergelaten dat hij eigenlijk geen 'thuis' meer heeft gehad sinds zijn 13e (pleeggezin, internaat, jeugdinstelling etc.) maar daarom zal hij éxtra een warm thuis willen aanbieden aan ons kindje.
Gelukkig is zijn moeder helemaal veranderd, ze is nu echt lief en meelevend en heeft volgens mij ook wel spijt van wat ze gedaan heeft vroeger. Dat is ook een groot voordeel en daar ben ik echt heel blij mee!

[ Bericht 0% gewijzigd door Suzanna op 01-12-2004 14:03:30 ]
pi_23692833
Met mij gaat trouwens alles nog rustig, niets aan de hand qua weeën etc. Helaas.
pi_23694119
Xanthe, heel herkenbaar . . .

Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  woensdag 1 december 2004 @ 14:45:14 #93
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_23694340
Nog niets van Annie dus.
De vk kan aan de buitenkant niet 'zien' of het kind zo groot is of dat er veel vruchtwater is. Zou de eerste vk in NL met röntgenogen . Het hoeft ook helemaal niet zoveel bijzonders te zijn. Kan ook een groeispurt zijn. Verstandig om even verder te laten kijken.
Ik ben vandaag weer, met beebs, naar de gyn geweest en ze doen het goed. Ze wegen nu ieder 3 pond en daar waren alle aanwezigen tevreden over. Zoals het er nu uitziet kan ik 'gewoon' bevallen ipv een keizersnee. Beeb 1 ligt namelijk met het hoofd richting uitgang. (En beeb 1 is een lekker brutaal ding, kruipt zo voor. Het heeft nu al de halve wereld, MAAR broer of zus de andere helft ) Mooi maatschappijtje daar binnenin .
pi_23694580
quote:
Op woensdag 1 december 2004 08:55 schreef Anitra het volgende:
tex, morgen moet ik in Utrecht zijn, bij het gak, ik kan dan eventueel wel de doos meenemen
Thanx, maar morgen ben ik net de hele dag weg..
Laat anders maar, zoveel gedoe, en heb het eigenlijk ook niet nodig. Heb nog een ladekastje met 2 laatjes dat ook nog ingeruimd moet worden. Wel lief dat je aan mij dacht!
quote:
Op woensdag 1 december 2004 10:09 schreef Martineke het volgende:
dat was mijn verhaal
Ik heb de laatste tijd ook overal pijn als ik wakker word. Niet perse m'n heupen, maar ook m'n rug bijvoorbeeld. Als ik een tijdje uit bed ben gaat het vrij snel weer over. Maar ja, om nou midden in de nacht uit bed te gaan is ook weer zowat he Ik probeer dan gewoon een andere houding te vinden die minder pijn doet.
quote:
Op woensdag 1 december 2004 10:17 schreef Githa het volgende:
Tex, ]
ohw, gelukkig heeft die vriend niks ernstig
11.00 u is idd knap tex maaruh het is natuurlijk wel zo, hoe langer je wacht hoe korter het duurt voor het volgende pakje open mag
Spijkerjasjes met een bodywarmer zijn zoooooo stoer
Ik heb vorige week van mijn zus een bomberjack gehad met zo'n muts en alles ernaan
Ja nu nog maar ruim 2 uur wachten voor het volgende pakje
Het erge was gisteren wel, toen Micha mij belde over die aanrijding, vroeg ik eerst of ie niet eerst langs huis kon komen voor dat cadeautje, en ik vroeg niet eens hoe het met die vriend ging Nou had ik hem ook niet helemaal uit laten praten, Micha zei al dat ie ergens heen moest voordat ie over die aanrijding begon, en ik vond dus dat ie eerst thuis moest komen voor cadeautje
Bomberjack is ook stoer Wij hebben voor de eerste maanden ook zo'n soort ski-winter-pakje, en dan met van die wantjes aan touwtjes door de mouwen
Maar eigenlijk zijn alle babykleertjes zo lief!! Dat kind is er nog niet eens, en ik zie er nu al tegenop dat ie bepaalde kleertjes niet meer past
©Dumbo
  woensdag 1 december 2004 @ 15:15:34 #95
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23694927
-oke genoeg-

[ Bericht 99% gewijzigd door Luchtbel op 01-12-2004 16:15:34 ]
pi_23694941
Vanavond ga ik zwangerschaps zwemmen.
Had al een tijdje verschrikkelijk veel zin om te gaan zwemmen en kreeg van een vriendin te horen dat dat zwangreschaps zwemmen zo ontzettend ontspannend was...
Dus ik er vanavond maar eens heen. Ben benieuwd weet niet wat ik ervan moet verwachten.
  woensdag 1 december 2004 @ 15:31:12 #97
103793 kozakken
Living the life
pi_23695226
Lieve Luchtbel. :') Je omschrijft het zo mooi. voor jou en Jolie.

Mag ik daar als "gewone mama met veel gewoner verleden" nog iets aan toevoegen vanuit mijn perspectief:
Ik heb ook heel veel twijfels gehad gedurende mijn zwangerschap. Kan ik wel... Wil ik wel... durf ik wel... Kan ik ons kindje wel opvoeden? Ben ik wel goed genoeg voor deze uk? breek ik niet onder de spanning?
Maar zo'n kleintje houdt van je vanaf het moment dat het er is. Je hoeft alleen nog maar verder in te vullen hoe je wilt dat je bent. (lukt niet altijd, maar je hebt je eigen leidraad gesteld)
pi_23695233
Gatver heel bericht getypt en nu is ie zomaar verdwenen....
Bah bah bah!
pi_23695284
Owjah! Wat ik nog wilde vragen. Ik schrok toenstraks ineens wakker omdat ik me bedacht dat ik nog helemaal geen ziekenhuis-tas klaar heb gemaakt. Nu ik de 37 weken voorbij ben mag ik daar weleens mee beginnen lijkt me. Vroeg me alleen af wat je in hemelsnaam allemaal mee moet nemen?

Pyama, schoon ondergoed en schone kleren leken me logisch. Kleertjes voor de baby, misschien zelfs meerdere maten omdat je niet weet hoe groot ie is, leek me ook logisch. Maar verder? Tja, tandenborstel ofzow, maar die gebruik ik normaal ook thuis natuurlijk. Al heb ik wel een reserve. En deo is ook wel handig natuurlijk.
En dingen als luiers en maandverband? Hebben ze daar wel neem ik aan?
Owjah maxi-cosi om kind mee naar huis te nemen is ook wel handig.

Maar ik vergeet vast nog een heleboel?
©Dumbo
  woensdag 1 december 2004 @ 15:38:25 #100
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23695377
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:31 schreef kozakken het volgende:
Lieve Luchtbel. Je omschrijft het zo mooi. voor jou en Jolie.

Mag ik daar als "gewone mama met veel gewoner verleden" nog iets aan toevoegen vanuit mijn perspectief:
Ik heb ook heel veel twijfels gehad gedurende mijn zwangerschap. Kan ik wel... Wil ik wel... durf ik wel... Kan ik ons kindje wel opvoeden? Ben ik wel goed genoeg voor deze uk? breek ik niet onder de spanning?
Maar zo'n kleintje houdt van je vanaf het moment dat het er is. Je hoeft alleen nog maar verder in te vullen hoe je wilt dat je bent. (lukt niet altijd, maar je hebt je eigen leidraad gesteld)
Dat mag je zeker toevoegen, want zo ongewoon als het allemaal lijkt is het heel gewoon!

Tex, kraamverband en luiers hebben ze daar. Neem wel 2 setjes mee voor de baby, je weet nooit. Fototoestel met extra batterijen enzo. Iets om te lezen, muntgeld voor de automaten, iets met veel suiker! En euhm een hydrofiel handdoek ofzo, ik vond dat een stuk fijner om daaronder mee af te drogen lalala dan met een handdoek met pluisjes van het ziekenhuis. Tis toch een open wond lalala. Slippers voor onder de douche. Telefoonnummers van iedereen (soms kan je je die dingen ineens niet meer voor de geest halen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')