VI-uitgever neemt Johan over, 5 man wegVoetbal International-uitgever WP Sportmedia neemt het maandblad Johan over van uitgever Tema, als de contracten binnenkort getekend zijn. Van de 6-mansredactie mag alleen coördinator Rob van der Sande mee. "Met 6 vaste mensen is er nooit een rendabel blad van te maken", vindt VI's Johan Derksen, "dan kun je beter met freelancers werken." Johan-hoofdredacteur Frans Oosterwijk: "We wilden te groot worden. [ ] 6 vaste mensen is te veel voor een blad met een oplage van 20.000." Hij verwijt zichzelf en de uitgever geen oog voor de toekomst gehad te hebben.
---------------------------------------------------------------------
Ik kijk er verdomme iedere maand naar uit, de Joha. Voor mij het enige echte voetbalblad met een goede mix tussen actuele voetbalverhalen en mooie historie en leuke bijzaken en vooral: goede journalistiek. Op journalistiek niveau verslaan ze VI op alle fronten, en wat gebeurt er: de VI neemt Johan over.
En niet zonder gevolgen, de goede journalisten (Jaap Visser en Frans Oosterwijk, beide oud-Vrij Nederland) worden ontslagen. En van binnenuit hoorde ik dat het plan is om er een 'soort Linda over voetbal' van te maken waarin de grote interviews voortaan door Wilfred Genee worden gemaakt.
Zo'n blad dus.
![]()
Doodzonde