abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23652252
VI-uitgever neemt Johan over, 5 man weg

Voetbal International-uitgever WP Sportmedia neemt het maandblad Johan over van uitgever Tema, als de contracten binnenkort getekend zijn. Van de 6-mansredactie mag alleen coördinator Rob van der Sande mee. "Met 6 vaste mensen is er nooit een rendabel blad van te maken", vindt VI's Johan Derksen, "dan kun je beter met freelancers werken." Johan-hoofdredacteur Frans Oosterwijk: "We wilden te groot worden. [ ] 6 vaste mensen is te veel voor een blad met een oplage van 20.000." Hij verwijt zichzelf en de uitgever geen oog voor de toekomst gehad te hebben.
---------------------------------------------------------------------

Ik kijk er verdomme iedere maand naar uit, de Joha. Voor mij het enige echte voetbalblad met een goede mix tussen actuele voetbalverhalen en mooie historie en leuke bijzaken en vooral: goede journalistiek. Op journalistiek niveau verslaan ze VI op alle fronten, en wat gebeurt er: de VI neemt Johan over.

En niet zonder gevolgen, de goede journalisten (Jaap Visser en Frans Oosterwijk, beide oud-Vrij Nederland) worden ontslagen. En van binnenuit hoorde ik dat het plan is om er een 'soort Linda over voetbal' van te maken waarin de grote interviews voortaan door Wilfred Genee worden gemaakt.

Zo'n blad dus. Doodzonde
pi_23652325
Hoe kunnen ze dit nou doen? Wie zit er nou te wachten glossy met vriendelijke verhaaltjes?
That's all folks!
  Trouwste user 2022 maandag 29 november 2004 @ 20:45:56 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_23653117
Doodzonde.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23653123
Tja, idealistische bladenmakers kom je zelden nog tegen.
De uitgeverij-wereld is nou eenmaal geen filantropische instelling en bladen worden geacht minimaal rendabel te zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_23653154
Ik heb een boos mailtje gestuurd.

Helpt vast!!!

Maar ik vind het heel erg, het is echt het blad voor iemand als ik - het is de manier waarop ik voetbal beleef.
pi_23653489
Ik las het vanmorgen ook in de krant. Gloeiende gloeiende...

En die arrogante opmerkingen van Derksen ook: "Je kan nooit een rendabel blad maken als mensen hobbyisme bedrijven".

Hij hoeft er niet op te rekenen dat ik de Johan nog ga kopen.
pi_23653520
Alsof Vrij Nederland altijd zulke goede journalistiek bedrijft.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_23653588
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:02 schreef cultheld het volgende:
Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken?
pi_23653763
Zie ook www.johan.nl, de teloorgang!
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  Trouwste user 2022 maandag 29 november 2004 @ 21:10:43 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_23653765
quote:
Waar slaat dit op

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23654094
quote:
Nee hoor, dat beweer ik ook niet. Ik gaf gewoon aan dat beide redacteuren vroeger sportjournalist bij Vrij Nederland waren. Helaas zijn ze daar niet opgevolgd.

Johan is een machtig mooi blad, waarin ik bijna alle artikelen verslind en toevallig zijn beide heren daar de initiatiefnemers van en ik heb weinig vertrouwen in het vervolg, als ik dat zo hoor.
pi_23654573
Dat is nu het mooie van een democratie dat zoiets nu kan. Opent toch de weg voor jou om een gelijk of beter blad op de markt te brengen? Je hebt al 5 mensen voor je redactieteam die ervaring hebben.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_23655009
SCH, je hebt helemaal gelijk. Johan is een topblad. Lees hem zelf heel graag. Prachtige LANGE verhalen staan er soms in. Niet van die zoet-sappige verhaaltjes van 1,5 kantje. Nee hoppa lekker leesvoer van 4 a 6 bladzijdes. Heel vaak interessante verhalen over voetbal die je nergens anders leest. Ook leuk de foto rubrieken.
pi_23655082
Ja met name de verhalen over obscure clubs uit het Oostblok of Zuid-Amerika zijn het mooist om te lezen. FC Obilic bijvoorbeeld
pi_23655228
Ik zal mijn exemplaar met het interview bij van Hooijdonk thuis in Turkije koesteren.
Viper 4 life
pi_23655265
Of van die anekdote verhalen - dit nummer weer over de eerste supportersrellen in Nederland, met Tottenhamsupporters in de UEFA-finale tegen Feyenoord. Gaan ze politie-agenten opzoeken die er destijds bij betrokken waren.
  Trouwste user 2022 maandag 29 november 2004 @ 22:25:13 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_23656130
Het verhaal met van Hooijdonck behoort ook tot mijn favorieten.

pi_23658728
Dat is balen. Eindelijk een blad met diepgang en niet zo'n hautain toontje als Hard Gras en niet zo'n pulp als Sportweek. Heel jammer.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 30 november 2004 @ 00:57:02 #19
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_23660032
Johan Derksen wil gewoon ook de baas zijn bij het blad dat naar hem vernoemd is.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_23665429
Ben sinds het eerste nr abonnee, maar dit kan weinig goeds beloven. Maar misschien schrappen ze die boekenrecensies van endt nu wel...
pi_23666402
Zonde, ben nu dik 3 jaar abo en ik koester de bladen. Die bladen zijn heilig, 10 keer beter dan die zapverhalen van de VI, die staan alleen stil bij de top 3. Bij Johan komen de mensen ACHTER de voetballer tevoorschijn.

Afgelopen editie het schitterende artikel gelezen over mijn held THEO LUCIUS!
Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
  dinsdag 30 november 2004 @ 12:57:07 #22
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_23666578
Ik ben nauwelijks geinteresseerd in voetbal als sport, maar de Johan lees ik altijd wel, omdat de verhalen veel meer omvatten dan alleen het spelletje. Goed blad. Eeuwig zonde.
pi_23666854
Ach ja.. allemaal herkenbaar. Zelfde gebeurde onlangs ook met muziekblad Aloha. Maar vooralsnog is het niveau van Aloha : People & Music gehandhaafd. Al vraag ik me af hoe lang dat nog duurt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 november 2004 @ 13:11:06 #24
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_23666870
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:56 schreef Showtime het volgende:
Ik zal mijn exemplaar met het interview bij van Hooijdonk thuis in Turkije koesteren.
Was een mooi verhaal
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_23667496
Ik baal nu dat ik nooit abonnee ben geworden, misschien had ik het blad net kunnen redden..

Helaas heb ik nu een heleboel edities gemist...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')