http://www.bosch-huishoud(...)roduct.php?id=105521quote:Op maandag 29 november 2004 20:09 schreef amaranta het volgende:
Nee? Triest hoor. Heb je de 'manual' niet gelezen? Staat het vast in. Zoek het anders even op.
Nee je eten van een bord met zeepresten eten, das pas lekker.quote:Op maandag 29 november 2004 20:14 schreef jpzegthallo het volgende:
Je verspilt water.
Nee dusquote:Op maandag 29 november 2004 20:23 schreef Avani het volgende:
Niet dat ik vaak afwas, maar ik spoel ook altijd alles af. Ik dacht weer dat iedereen dat deed![]()
Dat kun je niet menen!quote:Op maandag 29 november 2004 20:29 schreef Coconut het volgende:
Afwassen, afdrogen en de kast in.
Zo doe ik 't ook. Beetje water, inzepen, afspoelen en in 't rekquote:Op maandag 29 november 2004 20:33 schreef DNi het volgende:
met water het ergste erafspoelen > met een spons inzepen > dan weer met water goed afspoelen > rek in.
Een glaasje "vul in" drinken met een lekkere frisse citroen smaak zie ik niet echt zitten
Met jou kan ik praten.quote:Op maandag 29 november 2004 22:16 schreef -moi- het volgende:
ja iedereen zit te zeiken op mij als ik op mijn manier afwas, namelijk kraan open en alles tegelijk afsoppen en afwassen.. maar een hele hoop anderen doen het in een sopje en drogen het zo af, bahvies enzo, al die bacterien die eraan blijven hangen.
Ben ik niet helemaal met je eens. De pannen die over het algemeen het meest vies zijn gaan dan in water wat al niet zo schoon is. Hierdoor zal het nooit écht helemaal schoon worden.quote:Op dinsdag 30 november 2004 07:56 schreef Klonk het volgende:
voorspoelen is ook niet nodig als je van schoon naar vies afwast.
Om dit enigzins te voorkomen kun je ook een bepaalde volgorde aanhouden:quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Met jou kan ik praten.
Echt te ranzig voor woorden, als je veel afwas hebt krijg je gewoon extreem goor water.
Dan ga je daar je borden en glazen toch niet doorheen halen?
Om de paar dingen die ik afwas laat ik sowieso even alles weglopen.
Ik spoel het ook nog even na, en dan laat ik het even staan en droog het af.
quote:Op dinsdag 30 november 2004 09:39 schreef BrickTop het volgende:
[..]
Om dit enigzins te voorkomen kun je ook een bepaalde volgorde aanhouden:
- eerst de glazen
- dan het bestek
- vervolgens de borden
- dan de schalen
- als laatste de "exstreem" vuile dingen
hehe, ik ook niet... ik weet wel dat hij na het wassen droogt met warme lucht... maar of hij de zeep er van te voren afspoelt...?quote:Op maandag 29 november 2004 20:08 schreef Ruis het volgende:
ik heb geen idee hoe de vaatwasser dat doet
Ja dat menen we wel, dikke milieuvervuiler ben je. Dat spul is er op gemaakt om zo gebruikt te worden. Afspoelen na de tijd is nergens voor nodig.quote:Op maandag 29 november 2004 20:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat kun je niet menen!
Dit ook mijn optie ik moet bij het afwassen dus ook altijd dikke rubberen handschoenen aan en anders doen ze het zelf maar.quote:Op dinsdag 30 november 2004 07:47 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik extreem heet water van 60 tot 70 graden met slechts een heel klein beetje Dreft. Alles wat ik afwas is reeds voorgespoeld zodat je geen ranzig water krijgt. Vervolgens was ik de spullen af, en als ik ze uit het water trek zit er geen schuim meer op. Alleen bij voorwerpen met veel gaatjes spoel ik nog een keer extra af.
De vaat is bij mij glanzend schoon, en smaakt geenzins naar zeep
Ik mis dus de keuze: afspoelen, afwassen, drogen klaar.
Ik pak een schone theedoek uiteraard! Aangezien de vaat brandschoon is nadat hij bij mij onder handen is geweest, komt er weinig vuil aan. Doordat de vaat ook nog eens loeiheet is, verdampt het grootste gedeelte van het water, dus de doek wordt ook niet erg nat.quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:11 schreef Thorical het volgende:
[..]
Dit ook mijn optie ik moet bij het afwassen dus ook altijd dikke rubberen handschoenen aan en anders doen ze het zelf maar.
En aan drogen doe ik ook niet steeds dezelfde vieze lap over m'n schone vaat?
Dát is pas smerig... Toevallig is het afdrogen één van de belangrijkste onderdelen van het afwassen als het gaat om de puur reinigende functie... En dat meen ik serieus...quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:27 schreef amaranta het volgende:
Nee, drogen vind ik ook niks, ik zet het meestal in het afdruiprek (ofzoiets).
Het nat wegzetten is inderdaad érg onhygiënisch. Uit onderzoek is echter aangetoond dat het laten drogen in een droogrek, alvorens het op te ruimen, hygiënischer is dan met een theedoek. De reden is dat er bizar veel bacteriën in zo'n theedoek belanden.quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:43 schreef innovative het volgende:
[..]
Dát is pas smerig... Toevallig is het afdrogen één van de belangrijkste onderdelen van het afwassen als het gaat om de puur reinigende functie... En dat meen ik serieus...
edit: wat dat betreft zijn vaatwassers ook niet alles...
Het zal niet op mij slaan, maar ik moet toch bekennen dat ik selectieve smetvrees heb jaquote:Op dinsdag 30 november 2004 18:49 schreef Shaii het volgende:
hoezo smetvrees?
Zo doe ik het zelf ook hoor, maar dan nog af en toe verversen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 09:39 schreef BrickTop het volgende:
[..]
Om dit enigzins te voorkomen kun je ook een bepaalde volgorde aanhouden:
- eerst de glazen
- dan het bestek
- vervolgens de borden
- dan de schalen
- als laatste de "exstreem" vuile dingen
Niet als je fatsoenlijk heet water gebruikt! Dan kan je een enorme vaat doen zonder een natte theedoek te krijgen. Alles droogt bijna compleet vanzelf, je wrijft het alleen nog even op met de doek.quote:Op woensdag 1 december 2004 18:12 schreef amaranta het volgende:
Ik ben nog steeds van het rekje.
Zo'n theedoek is drie keer niks, is na 1 bord al kletsnat en dan moet de hele vaat nog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |