Dat is het enige goed antwoord (alhoewel ik "Kharms" ook goed gerekend had).quote:Op maandag 29 november 2004 16:15 schreef Coenebaas het volgende:
daniil charms![]()
quote:Op woensdag 1 december 2004 09:42 schreef Z het volgende:
Het lijkt wel een beeld van een stripfiguur m'neer bolo. Is het een duitser?
Dank u, neem er zelf ook éénquote:En één bijzonder goede morgen natuurlijk.
Laat u niet misleiden, heer Z, en ook 'U' niet. M'neers beeld staat niet in het land waar m'neer vandaan kwam. Bovendien staat het land waar het beeld staat bekend om zijn antropologisch misleidende architectuur.quote:Op woensdag 1 december 2004 10:06 schreef Z het volgende:
De dakpannen leken me duits, maar de ramen doen dan weer frans aan. Het zal dan wel een fransman zijn, volgens mij zie ik ook een rolluik in dezelfde kleur als de muren, dat doen alleen fransen volgens mij. Mooi, ik ben blij dat dat uit de weg is. Een franse held, die het regelmatig aan de stok had met de duitsers, schreef hij alleen boze brieven of trok hij ook daadwerkelijk ten strijde?
Mijn waarde 'ius,quote:Op woensdag 1 december 2004 13:33 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer is een Zweed?
quote:
De twee landen zijn zijn vaderland (...) en het land waar het standbeeld staat.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:43 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dus de twee landen die zijn vaderland zijn, zijn nu één land. Of staat het beeld in twee landen, die allebei zijn vaderlanden waren, wat een rare term is, omdat zijn vader in beide landen banden had?
quote:
Of is het gewoon mijnheer Van der Putten?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 09:11 schreef Gellius het volgende:
Andere boeg.
Mijnheer ziet er ondanks dat goedmoedige embonpoint toch krijgshaftig uit. En hij staat met een papier te wapperen. En hoewel ik een rastervormige paginaindeling bespeur, meen ik toch niet dat dit een pagina uit de Donald Duck zal zijn. Het papier zal dus wel een charter, een edict, een acta of whathaveyou moeten verbeelden. Wellicht door middel van enige militaire massage verkregen. Enfin, u voelt wel aan dat ik een beetje om de hete brij aan het heen dansen ben. Dat zou maar zo eens kunnen komen omdat ik werkelijk nog steeds geen idéé heb wie dit is.
Een wanhoopsdaad is geboden: Habsburger?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:02 schreef Gellius het volgende:
Ach ja, maar nu zie ik pas dat het m'nheer Wallenstein is. Zijn gezicht zat ook een beetje in de schaduw van zijn prachtige hoed, hè?
quote:
Christiaan IV (1577-1648). koning van Denemarken en Noorwegen het is.quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:29 schreef pyl het volgende:
Geheel overtuigd ben ik niet, maar het zal wel Koning Christiaan IV zijn.
<zucht>quote:Op maandag 6 december 2004 10:11 schreef Parabola het volgende:
Dat is een actrice, Lord_V. En tot mijn grote verbazing weet ik haar naam ook nog. Dat is vreemd, want entertainment is nu niet bepaald mijn specialiteit, en namen onthouden van actrices al helemaal niet. Enfin, laat ik niet te veel uitwijden, ik loop het risico een afgrijselijke flater te slaan als ik miszit en/of dat iemand mij voor is. Voorzover ik weet is dit Sian Phillips, zij speelde Mohiam in Dune.
Jij bent ook niet leukquote:Op maandag 6 december 2004 10:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Trek m een uniform aan en je hebt Petain. Maar dat zal wel niet...
Say "Yooooo!"quote:
He, en mijn plaatje dan?quote:
Nee, dat weet ik, maar ik heb wel last van Korsakov...quote:Op maandag 6 december 2004 10:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat was niet Korsakov, hoor..
quote:Op maandag 6 december 2004 10:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
He, en mijn plaatje dan?![]()
Dat was niet Korsakov, hoor..
You couldn't be more wrongquote:Op maandag 6 december 2004 10:54 schreef Parabola het volgende:
M'neer is een staatsman uit de Hollandsche klei
Um, nee?quote:Op maandag 6 december 2004 11:01 schreef Bimmel het volgende:
Mijnheer melkt duiven en is tevens schuldig aan grofschalig Brits financieel zwendelarij?
U onderschat me, oh adelijke dierendocterd, ik kan dat wel degelijk.quote:
quote:Op maandag 6 december 2004 11:10 schreef Bimmel het volgende:
Goed, terug naar het A-B-C van RJP.
Meneer was Europees?
Meneer was wetenschapper?
Meneer was een eerzaam burger?
Meneer is beroemd om een toevoeging aan de maatschappij?
Inderdaad, u kon nog fouterquote:Op maandag 6 december 2004 11:12 schreef Parabola het volgende:
[..]
U onderschat me, oh adelijke dierendocterd, ik kan dat wel degelijk.
M'neer was een persmuskiet in de VS van A en kwam een duister zaakje op het spoor.
Ik had daar graag nog wat aan toegveoegd over m'neers vrijetijdsbesteding, maar daar m'neer bruin noch gespierd is, zie ik daar maar vanaf
Meneer was redelijk tot zwaar exact bezig. M'neer was ook een goede bekende van onze vriend A. Einstein.quote:Op maandag 6 december 2004 11:23 schreef Bimmel het volgende:
Exacte wetenschap of betreden we hier het gebied der ´zwerigheid´?
quote:Op maandag 6 december 2004 11:28 schreef Bimmel het volgende:
Quantum theoretiek?
quote:Max Karl Ernst Ludwig Planck was born in Kiel, Germany, on April 23, 1858, the son of Julius Wilhelm and Emma (née Patzig) Planck. His father was Professor of Constitutional Law in the University of Kiel, and later in Göttingen.
Planck studied at the Universities of Munich and Berlin, where his teachers included Kirchhoff and Helmholtz, and received his doctorate of philosophy at Munich in 1879. He was Privatdozent in Munich from 1880 to 1885, then Associate Professor of Theoretical Physics at Kiel until 1889, in which year he succeeded Kirchhoff as Professor at Berlin University, where he remained until his retirement in 1926. Afterwards he became President of the Kaiser Wilhelm Society for the Promotion of Science, a post he held until 1937. The Prussian Academy of Sciences appointed him a member in 1894 and Permanent Secretary in 1912.
Planck's earliest work was on the subject of thermodynamics, an interest he acquired from his studies under Kirchhoff, whom he greatly admired, and very considerably from reading R. Clausius' publications. He published papers on entropy, on thermoelectric ity and on the theory of dilute solutions.
At the same time also the problems of radiation processes engaged his attention and he showed that these were to be considered as electromagnetic in nature. From these studies he was led to the problem of the distribution of energy in the spectrum of full radiation. Experimental observations on the wavelength distribution of the energy emitted by a black body as a function of temperature were at variance with the predictions of classical physics. Planck was able to deduce the relationship between the ener gy and the frequency of radiation. In a paper published in 1900, he announced his derivation of the relationship: this was based on the revolutionary idea that the energy emitted by a resonator could only take on discrete values or quanta. The energy for a resonator of frequency v is hv where h is a universal constant, now called Planck's constant.
This was not only Planck's most important work but also marked a turning point in the history of physics. The importance of the discovery, with its far-reaching effect on classical physics, was not appreciated at first. However the evidence for its validi ty gradually became overwhelming as its application accounted for many discrepancies between observed phenomena and classical theory. Among these applications and developments may be mentioned Einstein's explanation of the photoelectric effect.
Planck's work on the quantum theory, as it came to be known, was published in the Annalen der Physik. His work is summarized in two books Thermodynamik (Thermodynamics) (1897) and Theorie der Wärmestrahlung (Theory of heat radiat ion) (1906).
He was elected to Foreign Membership of the Royal Society in 1926, being awarded the Society's Copley Medal in 1928.
Planck faced a troubled and tragic period in his life during the period of the Nazi government in Germany, when he felt it his duty to remain in his country but was openly opposed to some of the Government's policies, particularly as regards the persecuti on of the Jews. In the last weeks of the war he suffered great hardship after his home was destroyed by bombing.
He was revered by his colleagues not only for the importance of his discoveries but for his great personal qualities. He was also a gifted pianist and is said to have at one time considered music as a career.
Planck was twice married. Upon his appointment, in 1885, to Associate Professor in his native town Kiel he married a friend of his childhood, Marie Merck, who died in 1909. He remarried her cousin Marga von Hösslin. Three of his children died young, leaving him with two sons.
He suffered a personal tragedy when one of them was executed for his part in an unsuccessful attempt to assassinate Hitler in 1944.
He died at Göttingen on October 4, 1947.
From Nobel Lectures. Physics 1901-1921, Elsevier Publishing Company, Amsterdam, 1967
This autobiography/biography was written at the time of the award and later published in the book series Les Prix Nobel/Nobel Lectures. The information is sometimes updated with an addendum submitted by the Laureate. To cite this document, always state the source as shown above.
For more updated biographical information, see: Planck, Max, Scientific Autobiography and Other Papers. Philosophical Library, New York, 1949.
Hoe raadt u het zo.....?quote:Op maandag 6 december 2004 11:53 schreef Parabola het volgende:
Iets zegt mij dat m'neer iets met de radio van doen heeft. En m'neer is overduidelijk Britsch, anders eet ik mijn handboek frenologie op
quote:Op maandag 6 december 2004 11:57 schreef Parabola het volgende:
En dan het formaat schelp van de koptelefoon. Die doet denken aan de jaren '70. Het formaat van m'neers kraag en revers bevedtigen dit alleen nog maar. Leeft m'neer nog?
ik moet u trouwens onbegeleid de middag in sturen. 'later![]()
Tjsa...plaatja onlangs in RJP4D gebruikt, dus eigenlijk een inkopper, maar ik wist dat Parabola daar zelden komt....quote:
quote:Op maandag 6 december 2004 13:45 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Tjsa...plaatja onlangs in RJP4D gebruikt, dus eigenlijk een inkopper, maar ik wist dat Parabola daar zelden komt....
Kijk, heren 4D-ers, aan Mijnheer_de_Withustrated kunt u nog eens een voorbeeld nemen. Die plaatst een rake opmerking zonder meteen platvoers in de radelarij te duiken. En dat is mooi, want het biedt mij de mogelijkheid om in een breedsprakig antwoord wat subtiele hints te verwerken, of natuurlijk alleen maar te doen alsof ik dat doe. En dat, dus niet het al dan niet gebruiken van zoekmachines, is het subtiele onderscheid tussen het stof en de dommie. Plaatjes dienen met eerbied behandeld. Het is potdomme geen oud speelgoed.quote:Op maandag 6 december 2004 16:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Geen frivole Duitser, dit.
Natuurlijk is het niet raadzaam om in alles aan vriend Sports een voorbeeld te nemen. Het blijft natuurlijk toch een onbeschaafde hork, die alleen vanwege zijn oneindige pruisenkennis in dit stoffige heerenverblijf getolereerd wordt. Zijn snijderijen nemen wij op de koop toe.quote:Op maandag 6 december 2004 16:56 schreef Johan_de_With het volgende:
Zeg schmierder, ik heb gezegd.
Ik heb hier de text-only versie liggen, Beeer. Maar er is al wel sprake van een koe die haar poot gebroken heeft. Drama alom dus. Wil ik je een exemplaartje toezenden?quote:Op maandag 6 december 2004 20:45 schreef beeer het volgende:
Er zijn maar weinig mensen die nooit van,, Solomon T. Plaatje,
, gehoord hebben. Het boek móét gewoon wel briljant zijn. Ik reis z.s.m. af naar Amsterdam!
Plaatje:
[afbeelding]
Ik hoop alleen wel dat er voldoende bekoorlijke erotische passages in zitten.
Wie heeft het hier over e-boeks? Ik niet hoor. Verhuis nou es uit dat achterlijke gat waar je zit naar een woonplaats met een fatsoenlijke boekhandel en je leest Solomon T in een alleszins schappelijke pocketeditie mèt boekenlegger en gezet in een rondborstige garamond. Barbaar.quote:Op maandag 6 december 2004 21:14 schreef beeer het volgende:
Mijn beste Gellius, je weet dat ik veel te oud ben om niet te walgen van het idee een boek van het computerscherm af te lezen. Ik ga voor de rijk geillustreerde gebonden versie.
Nou, de nineties haalde hij niet.quote:Op maandag 6 december 2004 22:51 schreef Gellius het volgende:
Hij heeft een pager. How eighties can you get?
Zwijn Bimmel meldt zich....quote:Op maandag 6 december 2004 17:56 schreef Parabola het volgende:
Heer Bimmel
Dat u mijn diepste zieleroerselen afdoet als langdradig, is uw goed recht. Wij hebben in dit land immers een accute aanval van vrijheid van meningsuiting. Als u dat kwijt moet, dan moet dat. Men kan het zwijn moeilijk kwalijk nemen dat het geen paarlen lust, nietwaar? Dat het u daarom ontgaat dat er tussen de paarlen subtiele hints verborgen lagen, ach. Het zij zo. Het is de prijs die u betaalt voor uw directheid. M'neer is dan ook niet al die dingen die u van de toren meent te moeten blazen.
Ik had u gewaarschuwd.
Mijn excuses voor mijn overbescheiden opstelling de afgelopen anderhalve dag, heren U en Z.quote:Op dinsdag 7 december 2004 09:34 schreef Z het volgende:
Goedemorgen m'neer Parabola en 'U' ook een goedemergen natuurlijk. Ik wilde nog even van uw plaatje zeggen m'neer Parabolo, dat het een 19e eeuwer uit Engeland was. Wellicht een industrieel, of uitvinder van het vliegwiel of een ander werktuig. Dat zijn broer bekend was, is natuurlijk van geen belang.
Wat dunkt je, mijn waarde 'ius, zou mijn provinciestadje mogelijk ook beschikken over een fatsoenlijke boekhandel, als bedoeld in bovenstaand citaat? Het lijkt mij wel een aardig hebbe(n)dingetje namelijk. hoewel de inhoud van het betreffende schrijfsel wellicht iets te eng voor mij is. Kun je iets meer vertellen over die koe? Heeft ze veel pijn in haar poot? Wordt deze pijn levendig beschreven?quote:Op maandag 6 december 2004 21:29 schreef Gellius het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over e-boeks? Ik niet hoor. Verhuis nou es uit dat achterlijke gat waar je zit naar een woonplaats met een fatsoenlijke boekhandel en je leest Solomon T in een alleszins schappelijke pocketeditie mèt boekenlegger en gezet in een rondborstige garamond. Barbaar.
quote:Op woensdag 8 december 2004 15:59 schreef Bimmel het volgende:
Het doet mij deugt uw gekrabbel hier weer te zien Bola.
Ik moet bekennen dat het mij de laatste dagen heeft achtervolgd dat ik niet verder kwam met de identiteit van deze fraaie tronie.
Ondanks al uw verwijzingen naar overige subtieliteiten moet ik toch een antwoord verschuldigt
U bent uwesondanks warmer dan u denkt, mijn beste Bimmelmans. Hoewel m'neer van de wijsbegeerte geen kaas gegeten had, scribuleerde hij dat het een lust had. Zijn schrijverijen, en die van zijn broer, zouden U en Z en ik vermoedelijk niet als hoogstaand betitelen, maar zij hadden, hoe zal ik het zeggen, hun plaats in de vorming van de identiteit van een jonge natie. Het is daaraan dat de gebroeders, en m'neer in het bijzonder, hun faam danken.quote:blijven en verzoek ik u verdere details over het heerschap uit den spreekwoordelijke doeken te doen.
U noemt mijnheer 'minder praktisch'.Was mijnheer wellicht scribulent ende soof hij filo? Of was meneer een didactisch figuur?
Afijn, ik verkneukel mij reeds om uw antwoord dat ongetwijfeld genadeloos afstraffend zal zijn en ik bedenk me dat het later allemaal lachenswaardig zal blijken.
Vanuit een zuiver hobbyïstische interesse naar de invloed van vooroordelen op gedragingen ben ik uitermate benieuwd naar de betreffende afleiding.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:20 schreef Bimmel het volgende:
Mijnheer (en zijn broeder) zijn naar ik mag afleiden Amerikaans?
In het kader van mijn, eveneens puur hobbyïstische, belangstelling voor de populariteit van het gezegde 'wat men van ver haalt is lekker', versus 'het gras bij de buren is altijd groener' zie ik in u een ronduit boeiend studie-subject.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:29 schreef Bimmel het volgende:
Achwel, u verwijst achterlings naar een jonge natie. Dan denk ik aan de V.S. maar dat is dan mijn abuis. Alternatief zou Australie kunnen zijn.
M'neer is geboren in het huidige Nederland inderdaad. Het zal u niet veel moeite meer kosten uit te vinden over welke jonge natie ik het eerder had.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:54 schreef Bimmel het volgende:
Ach Wee...de heer is Hollandscher dan de aardappel?
M'neer is, ik zei het al, geboren in het huidige Nederland, maar inderdaad, meneer ontleent zijn bekendheid voornamelijk aan zijn inzet voor de Vlaamse zaak. Wij mogen dan ook aannemen dat hij, het grootste deel van zijn leven woonachtig in Antwerpen, zich eerder Vlaming dan Nederlander voelde. Voorzover ik weet hebben m'neer en m'neer's broer steeds de Nederlandse nationaliteit behouden.quote:Op woensdag 8 december 2004 20:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De heer is een Belg.
Ik dank u voor het compliment, heer omgevallen kastje vol nutteloze wetenswaardigheden. In het onderhavige geval zaten echter 4 titels uit m'neer's oeuvre in mijn gebruikelijke gewauwel vervat.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:16 schreef OllieA het volgende:
Het blijft toch een hele kunst om met een omslag van woorden geen subtiele hints te geven in de richting van twee vergeten schrijvers van Vlaamse streekromans.
Aha! Stond mijnheer in contact met Nederlanders/buitenlandse fysici?quote:Op donderdag 9 december 2004 20:06 schreef Z het volgende:
Welnu mijnheer de With, meneers levensverhaal zou een mooi boek opleveren, sterker nog; over meneer is wel eens een boek geschreven en zelfs een documentaire gemaakt. maar dat doet er nog niet toe. Meneer was een bezig baasje maar hield het vooral bij de astronomie, natuurkunde en had een grote interesse in muziek.
Nope, meneer was geen componist.quote:Op vrijdag 10 december 2004 09:45 schreef Bimmel het volgende:
Gustav Holst?
Dan zal het m'neer Röntgen wel niet zijnquote:Op vrijdag 10 december 2004 11:01 schreef Z het volgende:
Volgens mij zijn het gewoon heterodyning oscillators.
Dus?quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:04 schreef Bimmel het volgende:
Oh god dat technische muziek instrument de Themerin oid...
-edit-
Die hebben we hier al eens eerder voorbij zien komen
Copntinent, nieuwe wereld, continent.quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:05 schreef Johan_de_With het volgende:
Meneer werkte op 't Continent, of in de Nieuwe Wereld?
Opzoeken is toegestaan in deze versie van RJP, buurman Bimmel. Aangaande het verkeerd vervoegen van een werkwoord in de derde persoon enkelvoud zijn we echter een stuk minder tolerant.quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:18 schreef Bimmel het volgende:
Moet bekennen dat ik de naam van de uitvinder niet in mijn parate kennis heb zitten en het dus zal moeten opzoeken wat mij automatisch disqualificeerd voor deze vraag. Ik speel hem dan ook door aan de denktank!
Vaderschap stemdt mild.quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:26 schreef Parabola het volgende:
[..]
Opzoeken is toegestaan in deze versie van RJP, buurman Bimmel. Aangaande het verkeerd vervoegen van een werkwoord in de derde persoon enkelvoud zijn we echter een stuk minder tolerant.
U had mij niet dieper kunnen beledigen Bimmelaarquote:Op vrijdag 10 december 2004 11:34 schreef Bimmel het volgende:
Ambtenaar bij Min.v.Onderwijs zeker
tisalgoedtisalgoed, doe nou maar een palaatjequote:Op vrijdag 10 december 2004 11:45 schreef Bimmel het volgende:
Mijn spijt is groter dan mijn onbezonnenheid Bola...
Het ontfloepte mij.
Ik zal trachten correct taalgebruik te hanteren en u met alle respect te woord te staan.
maar een beetje zuurpruim ben je wel af en toe Bola..
Iedem ditto.quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:42 schreef Parabola het volgende:
[..]
U had mij niet dieper kunnen beledigen Bimmelaar![]()
Ik hecht gewoon aan correct taalgebruik. Dat de trieste pubers in POL (inclusief de volwassen pubers aldaar) niet in staat zijn hun bedorven meningen (vrij naar OllieA) eloquent te verwoorden, heb ik inmiddels geaccepteerd. In deze vrijstaat van stoffig intellectualisme hoop ik echter op een eilandje van correct taalgebruik in de oceaan der ontspelden.
Jiddisch?quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Meneer is onbekend. Het gaat meer om de situatie. Natuurlijk geen Pruis (die janken niet), maar het heeft wel iets met Pruisschen van doen.
Nee.quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:59 schreef du_ke het volgende:
Is er zojuist een bekend man omgekomen?
Dat kan, of zijn moeder fluisterde hem zojuist in dat hij die avond zuurkool kreeg als schaftquote:Op vrijdag 10 december 2004 11:59 schreef du_ke het volgende:
Is er zojuist een bekend man omgekomen?
Bijna goed. Het is wel een gevolg van de intrede van de Wehrmacht, maar Mijnheer woonde zuidelijker.quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:00 schreef Parabola het volgende:
Het is zo'n kikkervreter. Die hebben de traankliertjes nogal aan de oppervlakte zitten. En de gebeurtenis is de intocht van de Wehrmacht in Parijs.
Nee laat maar....quote:Op zaterdag 11 december 2004 14:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Tweede Wereldoorlog, Frankrijk, Midi. Nog meer aanduidingen?
Dat zou wel geil zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 16 december 2004 00:21 schreef Gellius het volgende:
Of een tussenpoldertj.. heu.. plaatje? Ik zie iets voor me in de trant van een bevallig halsje, een licht afzakkend lamswollen truitje en een ranke bic-pen tussen halfgeopende lippen; een lelieblanke hand op de halfbeschreven pagina van een in geruite stof gevat notitieboek. Met een slotje. Maar alleen dáárop dan een slotje. En op de achtergrond een licht murmelende sonate van geleerde folio's, en het gekwinkeleer van halfbegrepen maar diepgevoelde dichtbundeltjes en rare, verontrustende maar jubelende kriebels in de ... ach, laat ook maar weer.
quote:Op donderdag 16 december 2004 10:27 schreef Gellius het volgende:
Op zich wel weer fraai dat RJP door zijn hoeven zakt met de foto van een huilende meneer, en een mevrouw van der putten naast hem. Helemaal achteraan staat Julius Streicher, valt me ineens op.
Ik heb wel iets van de onderkant weggesneden, maar geen Bernhard.quote:Op donderdag 16 december 2004 20:31 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Is prins Bernhard ter linkerzijde van het plaatje afgeknipt? En dat dit dus de baas van Lockheed is?
De schoft wist wèl waar toe te slaan dus!quote:Op donderdag 16 december 2004 21:00 schreef Z het volgende:
meneer deed alleen aan nette buurten.
Ik wacht even op beeer, die jongen heeft al zo weinig. Ik gun hem dit echt.quote:Op donderdag 16 december 2004 21:32 schreef Z het volgende:
Pffft Batuwu, ik ga je niet verder helpen. Wie kopt 'm even voor hem in?
hmmmzz, beeer was voorstander van dequote:Op donderdag 16 december 2004 21:45 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik wacht even op beeer, die jongen heeft al zo weinig. Ik gun hem dit echt.
quote:Charles Darrow is widely considered to be the inventor of the board game Monopoly; however in 1973 a San Francisco State University economics professor named Ralph Anspach, invented Anti-Monopoly, and for this was sued by Parker Brothers. In a 10 year suit that went all the way to the Supreme Court, it was discovered that Darrow had actually stolen the idea, copying down the rules directly (even the misspelling of Marven Gardens) from an earlier game created in 1904 known as The Landlords Game which also later spawned the game Finance
Pffft...quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:37 schreef du_ke het volgende:
Verstrooid ornitholoog?
Onderstaande 'ius, onderstaande. Bovenstaande m'neer was immers de oplossing van het gelijknamige bordspel, die jij beeer in woord wel, doch in daad niet gunde.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:12 schreef Gellius het volgende:
Ik kan me niet precies herinneren of ik bovenstaande m'neer al eens geplaatst had:
Het kan hoor. Vriend 'ius haalt ook 'onderstaande' en 'bovenstaande' door elkaar, dus waarom 'mevrouw' en 'm'neer' niet?quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:47 schreef Z het volgende:
Volgens mij is het een vrouw m'neer Parabola!
Ook geen kust morfologische interessen?quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:53 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer is mijnheer hoor, en niet beroepsmatig geïnteresseerd in de vogeltjes, fyscia of gambieten.
Dat liet hij wel aan z'nquote:Op vrijdag 17 december 2004 09:53 schreef Gellius het volgende:
... en niet beroepsmatig geïnteresseerd in de vogeltjes.
smeerlel...quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:57 schreef Z het volgende:
[..]
Dat liet hij wel aan z'npoesje
over. Ik ben hard aan het denken over een scherpe vraag, maar ben eigenlijk meer geïnteresseerd in dat prachtige poesje.
Dat wil ik niet uitsluiten, mijn bovenstebiste heer Bemmel, maar mijn bronnen zwijgen erover.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:56 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Ook geen kust morfologische interessen?
Heer 'ius,quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:58 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat wil ik niet uitsluiten, mijn bovenstebiste heer Bemmel, maar mijn bronnen zwijgen erover.
neenee, integendeel. Heer Z heeft gelijk. Het poesbeest staat in fiere pose aan de voeten van m'neer, alsof ze(?) hem verdedigt tegen het naderende kwaad. Z's interesse is te waarderen in dezen.quote:
Politiker? Dat kan toch niet!quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:04 schreef Bimmel het volgende:
Meneer is oud politiker met een voorliefde voor feline schepselen.
Geen politiker. Uw tweede suggestie is uiteraard juist:quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:04 schreef Bimmel het volgende:
Meneer is oud politiker met een voorliefde voor feline schepselen.
Ik geloof dat mijnheer vooral een begenadigd brief- en dagboekschrijver is geweest. En bepaaldelijk een genieter van de poes. Zo lees ik hier dat hij er méér dan driehonderd in zijn leven bezeten moet hebben. Drièhònderd poesjes! Dat vind ik dan weer indrukwekkend.quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:12 schreef Z het volgende:
Schreef meneer wellicht toneelstukken als hij even niet met z'n poesjebezig was?
Waar komt dit, overigens onjuiste, inzicht vandaan?quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:23 schreef Bimmel het volgende:
Maar wij kennen hem om een andere reden blijkbaar.
Eén van de driehonderd, DEO2. En hij hield van allen evenveel. Dat kàn.quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Da's een andere poes.
U negeerde mijn eerdere aanteiging van auteurschap jegens deze heer met oorverdovende koelte...quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:24 schreef Gellius het volgende:
[..]
Waar komt dit, overigens onjuiste, inzicht vandaan?
Het moet me toch even van het hart dat u erg op moet passen met hoe u 'bezeten' en 'poesjes' taalkundig combineert. Misverstanden zijn snel geboren, zeker bij een vluchtig medium als internet. Laat ik, namens de poes van Huize Bola, vooropstellen dat men een poes niet kan bezitten. Met veel goede wil kan men een poes bewegen residentie te kiezen bij men thuis. Hoe sympathieker men zelve is, hoe eenvoudiger poes daartoe te overreden is. Daarnaast kan men van poezen bezeten zijn. Ik neem aan dat voor m'neer en zijn 300 harige metgezellen beide versies opgaan.quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:15 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik geloof dat mijnheer vooral een begenadigd brief- en dagboekschrijver is geweest. En bepaaldelijk een genieter van de poes. Zo lees ik hier dat hij er méér dan driehonderd in zijn leven bezeten moet hebben. Drièhònderd poesjes! Dat vind ik dan weer indrukwekkend.
De Poes van huize Bola ookquote:
quote:Correctorbetalen ze je daar voor?
Oeh, dan moet ik even oppassen dat Bola mij niet factureert voor al het spellingsleed.
quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:15 schreef Gellius het volgende:
Ik vind het zo beter staan, Z.
Enfin: mijnheer was een volwaardig schrijver, Bool.
Talk about an identity crisis.....quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:56 schreef Z het volgende:
Alles aan deze meneer is natuurlijk duits, ook z'n werk, maar hij werd in 1937 amerikaan, en later zelfs Israelier.
Dat zeg ik.quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:56 schreef Z het volgende:
amerikaan
Daar zegt wiki niks over ...quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:58 schreef Gellius het volgende:
[..]
Is er een beroemd instituut naar m'nherr vernoemd?
U doelt op Ernest Bloch neem ik aan?quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:58 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat zeg ik.
Is er een beroemd instituut naar m'nherr vernoemd?
Die is het iig niet!quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:17 schreef Bimmel het volgende:
[..]
U doelt op Ernest Bloch neem ik aan?
Integendeel!quote:Op vrijdag 17 december 2004 18:34 schreef Proteron het volgende:
Het komt mij voor dat meneer een begenadigd dirigent was, maar ik zal de plank wel weer volledig misslaan.
quote:Victor Klemperer, the son of a Jewish couple, was born in Germany in 1882. When he was nine his family moved to Berlin and during the First World War served in the German Army.
When Adolf Hitler came to power he was head of Romance and Literature at Dresden Technical University. He published several books on 17th and 18th French literature before being expelled from his post in 1935. He also lost his house and was forced to live in what were known as Jewish houses.
Married to a non-Jew, Klemperer remained free until receiving his deportation notice on 13th February, 1945. That night the massive Allied bombing raid of Dresden took place. In the confusion caused by the firestorm, Klemperer was able to escape.
Klemperer kept a diary of his daily life in Nazi Germany and after the war was published in two volumes I Will Bear Witness: A Diary of the Nazi Years: 1933-1941 and To the Bitter End: 1942-1945. Victor Klemperer died in 1960.
Avec excuses:quote:Op zondag 19 december 2004 11:18 schreef Z het volgende:
Geen Viktor, maar Otto.
Mijnheer schapte noch tuurde..quote:Op maandag 20 december 2004 10:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Schapte deze heer weten?
Of tuurde deze heer litera?
Meneer is zekers een kunstenaar te noemen. Hij produceerde echter geen echte tastbare kunst en een architect was hij allerminst.quote:Op maandag 20 december 2004 11:08 schreef Z het volgende:
Meneer was kunstenaar? Of meer waarschijjnlijk, architect?
Als u alvast uw mond gaat spoelen ivm de 'ordinaire muzikant' opmerking dan geef ik u de zeep aan en vertel ik u dat mijnheer een der groten is in het componeren.quote:Op maandag 20 december 2004 11:16 schreef Z het volgende:
Ah, een componist. Of niet natuurlijk, dan zou het een ordinaire muzikant kunnen zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |