abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23645861
Te raden meneer:

- Meneer was inwoner van de Sovjet-Unie aan het begin van deze eeuw.
- Meneer schreef (niet alleen gedichten, ook schreef hij wel verhaaltjes)
- De autoriteiten waren niet zo heel blij met meneers activiteiten, getuige het feit dat hij verbannen is uit de stad waar hij vandaan kwam, later in een psychiatrisch ziekenhuis terecht gekomen is en tenslotte in de gevangenis gestorven is.
pi_23646392
Ach kijk, we zijn weer in de lucht Laat ik er, bij wijze van gok en subtiel verzoek om hints-bevattende antwoorden, de naam Solzjenitsyn eens tegenaan gooien.
Slaapt winter
en zomer
pi_23646409
daniil charms
deze shit is vetter dan Han Peekel in een bad vol satésaus
  maandag 29 november 2004 @ 16:19:06 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_23646478
Tja, ik heb even gedacht aan Nabokov...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 29 november 2004 @ 16:23:30 #5
84948 WillemDeZwijger
Zwijgt zelden tot nooit...
pi_23646573
Aleksandr Aleksandrovich Blok?
Two Rules of Success : 1) Don't tell everything you know.
pi_23648337
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:15 schreef Coenebaas het volgende:
daniil charms
Dat is het enige goed antwoord (alhoewel ik "Kharms" ook goed gerekend had).

Volgende plaatje!
pi_23658634
Of zullen we er gewoon mee ophouden?

.
pi_23663217
Heeft u er geen zin meer an, m'neer Gellius?

Aldus.
pi_23663819
En misschien heb ik 'U' op het verkeerde spoor gezet, maar 'U' mag natuurlijk ook mee raden met dit plaatjes. Het is niet dat deze alleen voor Gellius is.
Aldus.
pi_23663941
In Cronenberg Jim Jarmusch heb ik overigens altijd wel zin
pi_23664005
Gister Coffe and Cigarettes gezien... Ik ga maar weer eens opzoek naar een onraadbaar plaatje
Aldus.
pi_23664039
Die moest ik ook maar eens gaan bekijken dan.

Is met Iggy Pop en Tom Waits , toch? .
pi_23664270
O.a. met Iggy en Tom maar de hele cast is mooi. Niet alle scene's even sterk, maar een paar hele mooie. Had je 'Night On Earth' ook al eens gezien?
Aldus.
pi_23678509
terugvindplaatje .

uiteraard te eenvoudig om te raden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_23681454
Sherlock Holmes!
pi_23681534
Basil Rathbone!
Zo heette hij!
pi_23688115
?
Slaapt winter
en zomer
pi_23688201
Het lijkt wel een beeld van een stripfiguur m'neer bolo. Is het een duitser?

En één bijzonder goede morgen natuurlijk.
Aldus.
pi_23688264
quote:
Op woensdag 1 december 2004 09:42 schreef Z het volgende:
Het lijkt wel een beeld van een stripfiguur m'neer bolo. Is het een duitser?
Een stripfiguur? Heden, neen! Duitser was m'neer evenmin. Hij had het juist regelmatig aan de stok met het herenvolk.
quote:
En één bijzonder goede morgen natuurlijk.
Dank u, neem er zelf ook één
Slaapt winter
en zomer
pi_23688499
De dakpannen leken me duits, maar de ramen doen dan weer frans aan. Het zal dan wel een fransman zijn, volgens mij zie ik ook een rolluik in dezelfde kleur als de muren, dat doen alleen fransen volgens mij. Mooi, ik ben blij dat dat uit de weg is. Een franse held, die het regelmatig aan de stok had met de duitsers, schreef hij alleen boze brieven of trok hij ook daadwerkelijk ten strijde?
Aldus.
pi_23688657
quote:
Op woensdag 1 december 2004 10:06 schreef Z het volgende:
De dakpannen leken me duits, maar de ramen doen dan weer frans aan. Het zal dan wel een fransman zijn, volgens mij zie ik ook een rolluik in dezelfde kleur als de muren, dat doen alleen fransen volgens mij. Mooi, ik ben blij dat dat uit de weg is. Een franse held, die het regelmatig aan de stok had met de duitsers, schreef hij alleen boze brieven of trok hij ook daadwerkelijk ten strijde?
Laat u niet misleiden, heer Z, en ook 'U' niet. M'neers beeld staat niet in het land waar m'neer vandaan kwam. Bovendien staat het land waar het beeld staat bekend om zijn antropologisch misleidende architectuur.

M'neer was dan ook geen m'sieur. Krijgshaftig was hij wel. Hij leidde hoogstpersoonlijk zijn bezettingsmacht op Duitse grond.
Slaapt winter
en zomer
pi_23692648
Mijnheer is een Zweed?
pi_23692905
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:33 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer is een Zweed?
Mijn waarde 'ius,

Tot mijn spijt moet ik u mede delen dat u dezelfde fout maakt als heer Z. U verwart m'neer met een vijand van m'neer. Hoewel de Zweed op enig moment ook bondgenoot was van m'neer. Ach, als Machiavelli dat eens mee had mogen maken

Aardig om te zien ook dat m'neer niet goed opgelet had bij de lessen van voornoemde N.M. te F. Met name bij het lesje over huurlingen had m'neer stevig zitten tukken
Slaapt winter
en zomer
pi_23708287
hmmzz, de aandacht verslapt te RJP. Laat ik u (en Z) eens een hint verschaffen.

M'neer is gelieerd aan twee landen, had een dubbele nationaliteit zo u wilt. Tegenwoordig maakt men daarover nogal wat ophef, maar voorzover ik weet vond men dat in het geval van m'neer allemaal niet zo'n punt. De twee landen zijn zijn vaderland wat in dezen een rare term is, daar papa eveneens aan beide landen gelieerd was en het land waar het standbeeld staat.
Slaapt winter
en zomer
pi_23708497
Kijk meneer Parabeulo, ik zou me graag volledig richten op uw prachtige plaat, maar het is helaas zo dat ik het een beetje druk heb. Dat heb ik het overigens bij vlagen dus misschien dat ik later op de dag wat scherpe opmerkingen kan maken of wat rake vragen stellen, dat weet ik nu nog niet. Maar nu even niet dus ...

En wat heeft 'U' voor'n excuus?

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 02-12-2004 17:06:05 ]
Aldus.
pi_23719923
quote:

De twee landen zijn zijn vaderland (...) en het land waar het standbeeld staat.

Dus de twee landen die zijn vaderland zijn, zijn nu één land. Of staat het beeld in twee landen, die allebei zijn vaderlanden waren, wat een rare term is, omdat zijn vader in beide landen banden had?

Of is het gewoon mijnheer Van der Putten?
pi_23731291
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:43 schreef Gellius het volgende:

[..]

Dus de twee landen die zijn vaderland zijn, zijn nu één land. Of staat het beeld in twee landen, die allebei zijn vaderlanden waren, wat een rare term is, omdat zijn vader in beide landen banden had?

U vat dat mooi samen 'ius, hulde. Natuurlijk slaat u de plank ook volledig mis, laat staan dat u de spijker in die plank raakt, of zelfs maar in de buurt van de kop komt. Staat u mij toe een ander toe te lichten.

M'neer's standbeeld staat in een land, laten we dat land Standbeeldland noemen. M'neers vader kwam uit een ander, naburig, land, dat we voor het gemak even Vaderland noemen. M'neer had 'iets' met beide landen, evenals zijn vader. Standbeeldland en Vaderland zijn zowel nu als toen twee landen.

quote:

Of is het gewoon mijnheer Van der Putten?

Ik zou het op prijs stellen wanneer u de arme mijnheer Van der Putten hier buiten laat. Hij heeft part noch deel in deze kwestie. Het merkwaardige gedrag van zijn vrouw brengt hem toch al in verlegenheid, laten wij hem niet verder stigmatiseren door zijn naam te pas en te onpas naar voren te brengen.
Slaapt winter
en zomer
pi_23731573
Andere boeg.

Mijnheer ziet er ondanks dat goedmoedige embonpoint toch krijgshaftig uit. En hij staat met een papier te wapperen. En hoewel ik een rastervormige paginaindeling bespeur, meen ik toch niet dat dit een pagina uit de Donald Duck zal zijn. Het papier zal dus wel een charter, een edict, een acta of whathaveyou moeten verbeelden. Wellicht door middel van enige militaire massage verkregen. Enfin, u voelt wel aan dat ik een beetje om de hete brij aan het heen dansen ben. Dat zou maar zo eens kunnen komen omdat ik werkelijk nog steeds geen idéé heb wie dit is.

Een wanhoopsdaad is geboden: Habsburger?
pi_23731786
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:11 schreef Gellius het volgende:
Andere boeg.

Mijnheer ziet er ondanks dat goedmoedige embonpoint toch krijgshaftig uit. En hij staat met een papier te wapperen. En hoewel ik een rastervormige paginaindeling bespeur, meen ik toch niet dat dit een pagina uit de Donald Duck zal zijn. Het papier zal dus wel een charter, een edict, een acta of whathaveyou moeten verbeelden. Wellicht door middel van enige militaire massage verkregen. Enfin, u voelt wel aan dat ik een beetje om de hete brij aan het heen dansen ben. Dat zou maar zo eens kunnen komen omdat ik werkelijk nog steeds geen idéé heb wie dit is.

Een wanhoopsdaad is geboden: Habsburger?

Ik vermoed dat het inderdaad een charter, een edict, een acta of whathaveyou moet verbeelden, 'ius. Ik ga daarin volledig met u mee. En dat m'neer (met wisselend succes weliswaar) aan militaire massage deed, kan ik volmondig beamen. Ik vrees dat het u niet gek veel zal helpen. Wat wellicht helpt is om de landen te noemen waar m'neer zijn massage op toepaste (en door wie hij gevoeglijk teruggemasseerd werd). Dat waren het bisdommen Bremen en Verden en het Zweedse Koninkrijk. Wellicht helpt deze informatie u om m'neer geografisch te plaatsen.
Slaapt winter
en zomer
pi_23732246
Ach ja, maar nu zie ik pas dat het m'nheer Wallenstein is. Zijn gezicht zat ook een beetje in de schaduw van zijn prachtige hoed, hè?
pi_23732411
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 10:02 schreef Gellius het volgende:
Ach ja, maar nu zie ik pas dat het m'nheer Wallenstein is. Zijn gezicht zat ook een beetje in de schaduw van zijn prachtige hoed, hè?

'ius! Zet die zonnebril af Hij belemmert duidelijk je gezichtsvermogen.

M'neer had zijdelings wel met Wallenstein van doen overigens. De laatste drong bijvoorbeeld bij zijn keizer aan op een wapenstilstand met m'neer. hier geef ik hem praktisch weg
Slaapt winter
en zomer
pi_23733899
Ernst von Mansfeld?
pi_23734184
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 11:28 schreef Johan_de_With het volgende:
Ernst von Mansfeld?

Ach, heer_de_With, u hier?

U zit er niet gek ver naast. U heeft de juiste oorlog te pakken en komt ook geografisch aardig in de buurt. Maar m'neer was geen huurling. Hij huurde er wel veel, maar dat was in die tijd geen uitzondering. Kort nadat von Mansfeld klop kreeg van Wallenstein, kreeg ook m'neer klop van Wallenstein.
Slaapt winter
en zomer
pi_23744427
Geheel overtuigd ben ik niet, maar het zal wel Koning Christiaan IV zijn.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_23793755
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:29 schreef pyl het volgende:
Geheel overtuigd ben ik niet, maar het zal wel Koning Christiaan IV zijn.
Christiaan IV (1577-1648). koning van Denemarken en Noorwegen het is.

Het beeld op de foto staat in Kristiansand, Noorwegen
Slaapt winter
en zomer
  maandag 6 december 2004 @ 10:04:19 #36
66444 Lord_Vetinari
pi_23793934
Nu ikke:

pi_23794032
Dat is een actrice, Lord_V. En tot mijn grote verbazing weet ik haar naam ook nog. Dat is vreemd, want entertainment is nu niet bepaald mijn specialiteit, en namen onthouden van actrices al helemaal niet. Enfin, laat ik niet te veel uitwijden, ik loop het risico een afgrijselijke flater te slaan als ik miszit en/of dat iemand mij voor is. Voorzover ik weet is dit Sian Phillips, zij speelde Mohiam in Dune.
Slaapt winter
en zomer
  maandag 6 december 2004 @ 10:14:02 #38
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_23794060
-zip-

Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
  maandag 6 december 2004 @ 10:14:48 #39
66444 Lord_Vetinari
pi_23794070
quote:
Op maandag 6 december 2004 10:11 schreef Parabola het volgende:
Dat is een actrice, Lord_V. En tot mijn grote verbazing weet ik haar naam ook nog. Dat is vreemd, want entertainment is nu niet bepaald mijn specialiteit, en namen onthouden van actrices al helemaal niet. Enfin, laat ik niet te veel uitwijden, ik loop het risico een afgrijselijke flater te slaan als ik miszit en/of dat iemand mij voor is. Voorzover ik weet is dit Sian Phillips, zij speelde Mohiam in Dune.
<zucht>

Jullie zijn niet leuk
  maandag 6 december 2004 @ 10:16:09 #40
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_23794085
Nieuwe dan maar...

maandag 6 december 2004 @ 10:22:19 #41
66444 Lord_Vetinari
pi_23794187
Trek m een uniform aan en je hebt Petain. Maar dat zal wel niet...
pi_23794207
quote:
Op maandag 6 december 2004 10:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Trek m een uniform aan en je hebt Petain. Maar dat zal wel niet...
Jij bent ook niet leuk
Slaapt winter
en zomer
  maandag 6 december 2004 @ 10:23:51 #43
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_23794208
U onderschat u eigen inzicht.
Het is weldegelijk Marshal Petain.
  maandag 6 december 2004 @ 10:27:03 #44
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_23794265

Nog maar een inkoppertje dan?
  maandag 6 december 2004 @ 10:29:37 #45
66444 Lord_Vetinari
pi_23794308
Chamberlain.

pi_23794414
Zeg
Slaapt winter
en zomer
  maandag 6 december 2004 @ 10:36:18 #47
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_23794416

De symptomen van de dit weekend opgedane Korsakov zijn nog vollop aanwezig....
  maandag 6 december 2004 @ 10:36:59 #48
66444 Lord_Vetinari
pi_23794425
quote:
Op maandag 6 december 2004 10:36 schreef Parabola het volgende:
Zeg
Say "Yooooo!"
pi_23794497
later...

[ Bericht 88% gewijzigd door Parabola op 06-12-2004 10:52:02 ]
Slaapt winter
en zomer
  maandag 6 december 2004 @ 10:43:19 #50
66444 Lord_Vetinari
pi_23794516
quote:
Op maandag 6 december 2004 10:41 schreef Parabola het volgende:
Eat this:

[afbeelding]
He, en mijn plaatje dan?

Dat was niet Korsakov, hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')