Dat werd 2 weken geleden ook al eens gezegd...quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:52 schreef vdo28 het volgende:
Ik denk ook dat het einde van de week niet meer gehaald word...
Niet door mij.....quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:53 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dat werd 2 weken geleden ook al eens gezegd...![]()
Ik denk het ook wel ja.quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:54 schreef vdo28 het volgende:
Niet door mij.....
Maar ik denk dat het nu wel aardig menens is...
Tja 't is een Duitser, hé?quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:32 schreef flugeltje het volgende:
Zal idd wel echt menens zijn nu, maar ik durf er toch geen tijd aan te hangen hoor....
Die ouwe is gruwelijk taai!!
die meer voor Nederland heeft gedaan , als jij in heel je leven bijelkaar kan dromenquote:Op dinsdag 30 november 2004 14:33 schreef sijkweiv het volgende:
[..]
Tja 't is een Duitser, hé?![]()
ttquote:Veel familie bij prins Bernhard
SOESTDIJK Koningin Beatrix is aan het
eind van de middag bij de zieke prins
Bernhard op Soestdijk aangekomen.Eerder
op de dag kreeg de prins al bezoek van
prinses Margriet,prinses Irene en prins
Maurits en zijn vrouw.Gisteren meldde
de RVD dat Bernhards krachten afnemen.
Vandaag zijn geen nadere berichten over
de gezondheidstoestand bekendgemaakt.De
93-jarige prins lijdt aan longkanker en
heeft ook een tumor in de darmen.
Prinses Margriet heeft een vijfdaagse
reis naar Kenia afgezegd.De koninklijke
familie is morgen wel aanwezig bij de
uitreiking van de Prins Claus Prijs aan
de Palestijnse dichter Mahmoud Darwish.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....drop it like it's hot...
Hoewel zijn einde nu wel erg dichtbij is, vind ik dit soort berichten toch niet erg koosjer.quote:Kamer houdt kortere rouw bij dood Bernhard
ANP
DEN HAAG - De Tweede Kamer zal na het overlijden van prins Bernhard minder lang het werk neerleggen dan bij de dood van prinses Juliana. Dat heeft het bestuur van het parlement besloten.
Na het overlijden van prinses Juliana legde de Kamer tot en met de bijzetting alle activiteiten stil. Dat betekende een rouwperiode van tien dagen. GroenLinks, SP en vice-premier Zalm vonden dat het parlement best kon doorwerken. Het kabinet werkte in die periode wel door.
Nu is besloten dat de Kamer het werk meteen neerlegt als het bericht komt dat Bernhard is overleden. Tot aan de herdenkingsbijeenkomst van de Eerste en Tweede Kamer liggen alle politieke activiteiten vervolgens stil. Na die bijeenkomst gaan de parlementariërs weer aan het werk. Een uitzondering wordt gemaakt voor de dag van de uitvaart.
Maandag maakte de Rijksvoorlichtingsdienst bekend dat de gezondheid van de ernstig zieke prins geleidelijk achteruit gaat. De zieke prins Bernhard kreeg dinsdag op Soestdijk weer veel bezoek van familieleden, onder anderen van zijn drie dochters koningin Beatrix, prinses Margriet en prinses Irene. Ook zijn kleinzoon Maurits en diens vrouw Marilène, kleinzoon Pieter-Christiaan en prinses Máxima brachten Bernhard dinsdag een bezoek.
Nadere berichten over de toestand van de prins kon de Rijksvoorlichtingsdienst dinsdag niet geven. Koningin Beatrix, prins Willem-Alexander, prinses Máxima, prins Friso, prinses Mabel, prins Constantijn en prinses Laurentien zijn woensdag naar verwachting ook gewoon in het Koninklijk Paleis in Amsterdam bij de uitreiking van de Prins Claus Prijs aan de Palestijnse dichter Mahmoud Darwish. Prins Friso reikt de niet geheel onomstreden prijs uit.
Bron: De Volkskrant
Ik weet wel dat het verhaal gaat dat Prins Claus de eerste verkeersdrempels van Nederland heeft laten aanleggen op het terrein van Kasteel Drakesteijn, omdat schoonpapa daar altijd zo hard de oprijlaan kwam opgescheurd...quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:30 schreef Nyluzzz het volgende:
Prins Bernard heeft trouwens een bekeuring gekregen.
quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:25 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Volgens mij haalt ie vrijdag niet hoor
Wat een klote opmerking is dat zeg, echt waar jij mist wat met je verstand.quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:29 schreef Priapus het volgende:
]quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:33 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hoewel zijn einde nu wel erg dichtbij is, vind ik dit soort berichten toch niet erg koosjer.
Het werkwoord willen kent in de verleden tijd twee vervoegingen: zowel de regelmatige vormen wilde en wilden als de onregelmatige vormen wou en wouden of wouen. De enkelvoudsvorm wou wordt minder in de schrijftaal gebruikt; de meervoudsvorm wou(d)en is geheel beperkt tot de spreektaal.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:00 schreef Harry_Sack het volgende:
wouden ze dat? ()
We worden allemaal weleens emotioneel he?quote:Op woensdag 1 december 2004 00:04 schreef milagro het volgende:
[..]
Het werkwoord willen kent in de verleden tijd twee vervoegingen: zowel de regelmatige vormen wilde en wilden als de onregelmatige vormen wou en wouden of wouen. De enkelvoudsvorm wou wordt minder in de schrijftaal gebruikt; de meervoudsvorm wou(d)en is geheel beperkt tot de spreektaal.
Oh sorry, spreektaal zomaar gebruikt, schande, straf, boete, hel en verdoemenis
Verder nog iets, meneer?quote:Op woensdag 1 december 2004 00:05 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
We worden allemaal weleens emotioneel he?![]()
Niet op jou nee, ik hoop dat Bernhard nu flink ligt te zweten om al die dingen waarvan wij weten dat hij op zijn kerfstok heeft en om alles dat 'slechts' de doofpot heeft gehaald. Ik weet zeker dat hij zijn laatste jaren last heeft gehad van een knagend geweten en dat is het beste dat ik de man heb kunnen gunnen eigenlijk.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:06 schreef milagro het volgende:
[..]
Verder nog iets, meneer?
Nee, mooi
wat ben jij een zielig mannetje zeg!quote:Op woensdag 1 december 2004 00:11 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Niet op jou nee, ik hoop dat Bernhard nu flink ligt te zweten om al die dingen waarvan wij weten dat hij op zijn kerfstok heeft en om alles dat 'slechts' de doofpot heeft gehaald. Ik weet zeker dat hij zijn laatste jaren last heeft gehad van een knagend geweten en dat is het beste dat ik de man heb kunnen gunnen eigenlijk.
Ik vind dat zijn vrouw overigens een beter lot verdiende.
allebij wel een zuinig mondje hoorquote:Op woensdag 1 december 2004 00:19 schreef milagro het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
wat lijken die 2 op elkaar , hè
dus...? jij bent ook niet helemaal lekker, maakt dat wat uit... neequote:Op woensdag 1 december 2004 00:24 schreef Harry_Sack het volgende:
wisten jullie eigenlijk dat Hitler Bernhard een idioot vond?
ja, en toch zijn ze beiden erg charmantquote:Op woensdag 1 december 2004 00:24 schreef Re het volgende:
[..]
allebij wel een zuinig mondje hoor
Och, ik hou me bij feiten, dat deed Theo ookquote:Op woensdag 1 december 2004 00:24 schreef Re het volgende:
[..]
dus...? jij bent ook niet helemaal lekker, maakt dat wat uit... nee
Met Juul in het gesticht zeker.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:29 schreef Harry_Sack het volgende:
je moet er toch niet aan denken dat die man ooit stadhouder van Nederland zou zijn geworden (met hulp van 'vadertje Drees')
ik denk er dan ook nooit aan, jij blijkbaar wel en dat moet je niet doen, dan, hè, als het je zo slecht bekomtquote:Op woensdag 1 december 2004 00:29 schreef Harry_Sack het volgende:
je moet er toch niet aan denken dat die man ooit stadhouder van Nederland zou zijn geworden (met hulp van 'vadertje Drees')
Ja, de Greet Hofmans affaire. Dat was een 'schande' namelijk. Greet moest via de achterdeur verdwijnen, anders eiste Bernhard de curatele over Juliana op. De hofhouding was toen zo gedwee, dat Drees zonder vragen of toelichting Bernhard in het zadel had geholpen. Dat had hem een positie gegeven die boven die van de Minister-President zou staan.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Met Juul in het gesticht zeker.
Milagro, ik doe het puur uit respect, voor het grootste gedeelte voor mijn vader. Hij had er genoeg tijd in gestoken om zeker te weten dat Bernhard niet deugde.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:33 schreef milagro het volgende:
[..]
ik denk er dan ook nooit aan, jij blijkbaar wel en dat moet je niet doen, dan, hè, als het je zo slecht bekomt
Het is een hele verbetering, maar het blijft belachelijk. De kamer blijft zichzelf als een overbodig speeltje beschouwen. Je krijgt voor het overlijden van je eigen vrouw volgens de standaard regeltjes iets van twee dagen vrij en voor je buurman nog geen minuut. De kamer gaat echter 'uit respect' dus minstens twee dagen niet werken, omdat de hoogbejaarde man van een dode mevrouw die een kwart eeuw geleden koningin was, dood gaat.quote:Kamer houdt kortere rouw bij dood Bernhard
ANP
DEN HAAG - De Tweede Kamer zal na het overlijden van prins Bernhard minder lang het werk neerleggen dan bij de dood van prinses Juliana. Dat heeft het bestuur van het parlement besloten.
Na het overlijden van prinses Juliana legde de Kamer tot en met de bijzetting alle activiteiten stil. Dat betekende een rouwperiode van tien dagen. GroenLinks, SP en vice-premier Zalm vonden dat het parlement best kon doorwerken. Het kabinet werkte in die periode wel door.
Nu is besloten dat de Kamer het werk meteen neerlegt als het bericht komt dat Bernhard is overleden. Tot aan de herdenkingsbijeenkomst van de Eerste en Tweede Kamer liggen alle politieke activiteiten vervolgens stil. Na die bijeenkomst gaan de parlementariërs weer aan het werk. Een uitzondering wordt gemaakt voor de dag van de uitvaart.
Ik heb er inderdaad ook wat moeite mee, maar ik vermoed dat dit zo'n overblijfsel is uit de 'oudheid' Als iemand van het koninklijk huis sterft dient het kabinet in de hofrouw mee te gaan...quote:Op woensdag 1 december 2004 08:03 schreef multatuli het volgende:
[..]
Het is een hele verbetering, maar het blijft belachelijk. De kamer blijft zichzelf als een overbodig speeltje beschouwen. Je krijgt voor het overlijden van je eigen vrouw volgens de standaard regeltjes iets van twee dagen vrij en voor je buurman nog geen minuut. De kamer gaat echter 'uit respect' dus minstens twee dagen niet werken, omdat de hoogbejaarde man van een dode mevrouw die een kwart eeuw geleden koningin was, dood gaat.
Ik roep hierbij hierbij heel Nederland ditzelfde respect te betonen! Massaal vrijnemen tot de ondernemingsraad een afscheidsbijeenkomst georganiseerd heeft en op de dag van de bijzetting ook weer gezellig thuis gaan zitten.
Ik dacht altijd dat het Parlement ons vertegenwoordigde in Den Haag en dat er nog wel wat belangrijke zaken te bespreken waren?
Ik ben het hier helemaal mee eens, Bernard is niet zo'n lievertje als iedereen wel denkt en wat mij betreft kan hij niet snel genoeg gaan (na wat zweten uiteraard) want in mijn ogen heeft hij helemaal NIETS voor Nederland gedaan.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:11 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Niet op jou nee, ik hoop dat Bernhard nu flink ligt te zweten om al die dingen waarvan wij weten dat hij op zijn kerfstok heeft en om alles dat 'slechts' de doofpot heeft gehaald. Ik weet zeker dat hij zijn laatste jaren last heeft gehad van een knagend geweten en dat is het beste dat ik de man heb kunnen gunnen eigenlijk.
Ik vind dat zijn vrouw overigens een beter lot verdiende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |