quote:Bron : Nu.nl
Hirsi Ali werkt aan vervolg Submission
ROTTERDAM - VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali werkt aan een vervolg op Submission, de film over de mishandeling van moslimvrouwen die ze eerder met de vermoorde cineast Theo van Gogh maakte.
Het ondergedoken Kamerlid zegt dat maandag in een interview met NRC/Handelsblad. Het is het eerste interview met het zwaar bedreigde Kamerlid sinds de moord op Van Gogh.
Dat was ook gelijk mijn eerste gedachte!quote:Op maandag 29 november 2004 11:13 schreef Echo99 het volgende:
Is ze nou echt zo dom? Of doet ze maar alsof?
Een eigenwijs kreng is t. Niks anders.quote:Op maandag 29 november 2004 11:18 schreef err het volgende:
Strijdbaar vrouwtje, gelukkig krijgt men haar er niet onder.
Respect voor haar.
voelde jij je soms ook al -naar 17e eeuws concept- beledigd door haar vorige film ofzo?quote:Op maandag 29 november 2004 11:19 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Een eigenwijs kreng is t. Niks anders.
quote:Hirsi Ali werkt aan vervolg op Submission
ROTTERDAM, 29 NOV. Het Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) werkt aan een vervolg op de film Submission. Dat zegt ze in een interview met NRC Handelsblad, dat de krant vandaag publiceert.
Het is het eerste interview met Hirsi Ali sinds de moord op cineast Theo van Gogh, met wie zij samen de film Submission part I maakte.
In het vraaggesprek gaat Hirsi Ali in op haar persoonlijke situatie, haar politieke toekomst en haar ideeën over de toestand in Nederland op dit moment. Ze zegt: ,,Het thema van Submission part II is: hoe de islam het individu onderdrukt. Met als uitgangspunt de positie van de vrouw. En daarnaast wil ik nog steeds het islamitisch onderwijs afschaffen. Niet afbranden dus! Dat is heel iets anders. De ondertitel is: Shortcut to enlightenment. Ik wil moslims de korte weg wijzen naar de Verlichting.''
Hirsi Ali zit sinds de moord op Theo van Gogh ondergedoken. NRC Handelsblad-redacteur Frank Vermeulen sprak uitgebreid met Hirsi Ali. De krant ging akkoord met de voorwaarde dat ,,de locatie van het gesprek en de tijd en de tijdszone'', in het belang van de veiligheid van het Kamerlid, niet bekend worden gemaakt.
Benieuwd hoeveel moskeeen er gaan als zij gaat.quote:Op maandag 29 november 2004 11:19 schreef paultjuhhh het volgende:
volgens mij wil ze gewoon dood![]()
Inderdaad, Kom op Ayaan , laat je niet de mond snoeren en strijd voor wat jij nodig vindt,quote:Op maandag 29 november 2004 11:18 schreef err het volgende:
Strijdbaar vrouwtje, gelukkig krijgt men haar er niet onder.
Respect voor haar.
Pertinent niet. En ze moet lekker doen wat ze niet laten kan. Alleen dan niet als een of andere derde rangs loser onderduiken omdat ze eigenlijk donders goed weet dat ze met vuur speelt.quote:Op maandag 29 november 2004 11:19 schreef err het volgende:
[..]
voelde jij je soms ook al -naar 17e eeuws concept- beledigd door haar vorige film ofzo?
nou zo klink je wel, iemand wordt - in haar plaats- ritueel afgeslacht en wat, moet zij vrolijk haar boodschappen op de Albert Cuijp blijven doen? Het enige laffe is de doodwens naar haar toe.quote:Op maandag 29 november 2004 11:24 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Pertinent niet. En ze moet lekker doen wat ze niet laten kan. Alleen dan niet als een of andere derde rangs loser onderduiken omdat ze eigenlijk donders goed weet dat ze met vuur speelt.
Erg strijdbaar trouwens. Dat onderduiken.
PS: Nee ik ben geen moslim en ook geen sympathisant.
Maar je bent wel lekker thuis blijven wonen toen je bedreigd werd?quote:Op maandag 29 november 2004 11:24 schreef Echo99 het volgende:
PS: Nee ik ben geen moslim en ook geen sympathisant.
Vraag het haar ipv hierquote:Op maandag 29 november 2004 11:35 schreef Loedertje het volgende:
Waarom neemt ze geen ontslag en zoekt ze een baan die beter bij haar past?
als we een tolerant land waren hoefde ze geen ontslag te nemen en kon ze gewoon haar 2e kamer werk blijven doen.quote:Op maandag 29 november 2004 11:35 schreef Loedertje het volgende:
Toen dat gebeurde had ze zich toch moeten realiseren dat ze zich een hoop problemen op de hals heeft gehaald. En nee, ik vind het niet laf dat ze ondergedoken is. Dat zou ik zelf ook gedaan hebben. Maar dat ze vanaf dat onderduik adres verder gaat met mensen beledigen, dat vind ik stronteigenwijs. Of kappen met die onzin, onderduiken en hopen dat t overgaat. Of je hebt echt schijt aann je vijanden en je gaat midden op de dam een toneelstukje a la submission opvoeren.quote:Op maandag 29 november 2004 11:25 schreef err het volgende:
[..]
nou zo klink je wel, iemand wordt - in haar plaats- ritueel afgeslacht en wat, moet zij vrolijk haar boodschappen op de Albert Cuijp blijven doen? Het enige laffe is de doodwens naar haar toe.
Dat heb ik steeds al gezegd, dit heeft niets met haar kamerwerk te maken.quote:Op maandag 29 november 2004 11:35 schreef Loedertje het volgende:
enquote:Is ze nou echt zo dom? Of doet ze maar alsof?
enquote:Een eigenwijs kreng is t. Niks anders.
Deze reakties zijn pas diep triest! Van jullie mogen we dus ook geen mening meer uiten. Bang voor de gevolgen hier van. Kom op zeg! Zijn jullie nu al uitgeschakeld? zitten jullie al in jullie bunkers?quote:volgens mij wil ze gewoon dood
Jij vindt dat ze zich maar door één van die laffe varkens moet af laten maken?quote:Op maandag 29 november 2004 11:24 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Pertinent niet. En ze moet lekker doen wat ze niet laten kan. Alleen dan niet als een of andere derde rangs loser onderduiken omdat ze eigenlijk donders goed weet dat ze met vuur speelt.
weet je wat nadat jij besneden bent als meisje en onderdrukt door een achterlijk geloof. en op het moment dat je er een film over maakt om de mensen te laten zien hoe achterlijk het is en je wordt met de dood bedreigd en moet tijden lang onderduiken omdat je anders ritueel geslacht wordt.quote:Op maandag 29 november 2004 11:35 schreef Loedertje het volgende:
Alsof iemand 24 uur per dag alleen maar met politiek moet bezig zijn. Zij hebben ook nog (in haar geval helaas niet meer) vrije tijd.quote:Op maandag 29 november 2004 11:35 schreef Loedertje het volgende:
ik zou het niet beter kunnen brengenquote:Op maandag 29 november 2004 11:22 schreef N.icka het volgende:
[..]
Inderdaad, Kom op Ayaan , laat je niet de mond snoeren en strijd voor wat jij nodig vindt,
Diep respect
Als ze dat daadwerkelijk zou doen dan had ze nu niet ondergedoken hoeven zitten nietwaar?quote:Op maandag 29 november 2004 11:38 schreef evert het volgende:
[..]
als we een tolerant land waren hoefde ze geen ontslag te nemen en kon ze gewoon haar 2e kamer werk blijven doen.
maar nee, verdedig maar de mensen die haar het gewoon werken onmogelijk maken.![]()
Waarom zou ik mijn mening niet mogen geven? Is iemand ziek dan kan iemand thuis gaan zitten, is iemand door een bepaalde situatie gedwongen onder te duiken dan ontkom je daar niet aan.quote:en wat ze naast haar gewone werk doet, moet ze vooral zelf weten. geen wet die verbiedt dat een kamerlid in haar eigen tijd ook dingen doet. en zij heeft hier voor gekozen, diep respect. het was veel makkelijker om gewoon je mond maar te houden.
Zie mijn post van 11.42. Iedereen moet lekker vooral doen waar ze zelf zin in hebben. Maar dan niet achteraf gaan lopen janken!!!quote:Op maandag 29 november 2004 11:44 schreef pooier het volgende:
[..]
en
[..]
en
[..]
Deze reakties zijn pas diep triest! Van jullie mogen we dus ook geen mening meer uiten. Bang voor de gevolgen hier van. Kom op zeg! Zijn jullie nu al uitgeschakeld? zitten jullie al in jullie bunkers?
Dus na de moord op Theo moeten we maar onze mond houden? Want dat is beter zo, dan hebben we geen gezeik meer... (steek je kop maar in het zand)
quote:Op maandag 29 november 2004 11:17 schreef Loedertje het volgende:
Het is toch zot dat zij een fors salaris krijgt en helemaal niets voor *de burgers* in NL doet?
Jij mag blijkbaar wel een oordeel vellen zonder dat je het meegemaakt hebt...quote:Op maandag 29 november 2004 11:45 schreef GewoneMan het volgende:
DAN mag jij een oordeel vellen ok ???
quote:Op maandag 29 november 2004 11:48 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Jij mag blijkbaar wel een oordeel vellen zonder dat je het meegemaakt hebt...![]()
quote:Op maandag 29 november 2004 11:48 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Jij mag blijkbaar wel een oordeel vellen zonder dat je het meegemaakt hebt...![]()
Hoe goedkoop om het over deze boeg te gooien. Maak je druk om duizenden andere geldverslindende mislukkingen, kansloze subsidies en uitgerangeerde 1-dags politici die een forse uitkering ontvangen. Deze vrouw is gewoon een politica en deze film is niet uit mijn portemonnee gemaakt.quote:Op maandag 29 november 2004 11:46 schreef Loedertje het volgende:
Zij wil graag naar buiten treden met al haar ideetjes en creatieve uitspattingen, prima, maar dan niet op kosten van de burgers die hier geen ruk mee kunnen.
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waar zij nu mee bezig is. Vanuit welke functie spreekt zij, als lid van het parlement of als de persoon Hirsi Ali?quote:Op maandag 29 november 2004 11:21 schreef Henk-Wim het volgende:
Ik vind het geweldig dat ze dit doet!
Wat nou, bedreigingen enzo? Ayaan gaat door! Dat zal ze leren, die middeleeuwse kneuzen!
Lieve schat, het zou toch wat zijn als alle vrouwen in NL die in hun jeugd sexueel zijn misbruikt of slachtoffer zijn geweest van ernstige mishandeling zich gaan bezig houden met het maken van allerlei films terwijl zij eigenlijk hun WERK zouden moeten doen?quote:Op maandag 29 november 2004 11:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
weet je wat nadat jij besneden bent als meisje en onderdrukt door een achterlijk geloof. en op het moment dat je er een film over maakt om de mensen te laten zien hoe achterlijk het is en je wordt met de dood bedreigd en moet tijden lang onderduiken omdat je anders ritueel geslacht wordt.
DAN mag jij een oordeel vellen ok ???
Het maken van een film op kosten van de burgers? Wie heeft Submission betaalt? De overheid soms? Is ze minder in de Kamer geweest toen Submission 1 gemaakt werd? Heeft ze minder gewerkt?quote:Op maandag 29 november 2004 11:46 schreef Loedertje het volgende:
Zij wil graag naar buiten treden met al haar ideetjes en creatieve uitspattingen, prima, maar dan niet op kosten van de burgers die hier geen ruk mee kunnen.
Voegt het voor JOU persoonlijk iets toe als zij zich voor de volle 100% gaat bezighouden met het maken van filmpjes dan?
Onderschat de tijd namelijk niet die dit vergt, dat gaat écht niet om een lullige vrijetijdsbesteding Evert.
Hoezoquote:Op maandag 29 november 2004 11:53 schreef err het volgende:
[..]
Hoe goedkoop om het over deze boeg te gooien.
Wie zegt jou dat ik mij daar niet aan erger en er niet op reageer?quote:Maak je druk om duizenden andere geldverslindende mislukkingen, kansloze subsidies en uitgerangeerde 1-dags politici die een forse uitkering ontvangen.
Als persoon Hirsi Ali natuurlijk.quote:Op maandag 29 november 2004 11:54 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waar zij nu mee bezig is. Vanuit welke functie spreekt zij, als lid van het parlement of als de persoon Hirsi Ali?
Ze heeft dus ervaring met de islam...quote:Persoonlijk: Ayaan Hirsi Ali wordt op 13 november 1969 geboren in Mogadishu in Somalië. Haar vader heeft vijf dochters en een zoon bij vier vrouwen. Omdat haar vader een politieke tegenstander is van de Somalische dictator Mohamed Siad Barre vlucht de familie via Saoedi-Arabië en Ethiopië naar Kenia.
Hirsi Ali krijgt een orthodox-islamitische opvoeding en wordt - zonder enige verdoving - besneden. Wanneer Hirsi Ali hoort dat ze zal worden uitgehuwelijkt aan een neef in Canada vlucht ze via Duitsland naar Nederland. Daar komt ze aan in 1992. Sinds 1997 is ze genaturaliseerd tot Nederlandse.
wie zit er achteraf te janken? juist omdat ze doorgaat heeft ook Ayaan schijt aan eventuele belagers.quote:Op maandag 29 november 2004 11:46 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Zie mijn post van 11.42. Iedereen moet lekker vooral doen waar ze zelf zin in hebben. Maar dan niet achteraf gaan lopen janken!!!
Respect voor theo want die had van te voren al schijt aan zijn eventuele belagers.
quote:Op maandag 29 november 2004 11:58 schreef Falco het volgende:
Top dat ze nog steeds zo eigenwijs is!
Goed, gaan we daarover verder.quote:Op maandag 29 november 2004 11:58 schreef evert het volgende:
Heeft ze minder gewerkt?
Zolang ze haar gewone werk doet
Ze heeft ervaring met een islam.quote:Op maandag 29 november 2004 11:59 schreef pooier het volgende:
Ze heeft dus ervaring met de islam...
Ik vind je een lafaard als je t lef hebt om een hele grote smoel te hebben (maar dan wel op een stiekem geheim plekje wat niemand weet te vinden) omdat er anders wel eens boze mannen kunnen komen. Want oh oh oh, je zal toch eens ter verantwoording worden geroepen.quote:Op maandag 29 november 2004 11:59 schreef evert het volgende:
[..]
wie zit er achteraf te janken? juist omdat ze doorgaat heeft ook Ayaan schijt aan eventuele belagers.
als het niet koste gaat van haar werk is het gewoon een onzin reactie. Als ik de 40 uur per week bij mijn baas volmaak, mag ik daarna 40 uur besteden aan wat anders.quote:Op maandag 29 november 2004 11:56 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Lieve schat, het zou toch wat zijn als alle vrouwen in NL die in hun jeugd sexueel zijn misbruikt of slachtoffer zijn geweest van ernstige mishandeling zich gaan bezig houden met het maken van allerlei films terwijl zij eigenlijk hun WERK zouden moeten doen?
Ik zie het al voor mij dat de basisschool directrice niets bij draagt aan hetgeen er in haar schooltje speelt maar wél filmpjes gaat maken onder invloed van een trauma uit het verleden?
Snap je ook wat ik wil zeggen eigenlijk?
Hirsi moet vooral doen wat zij wil maar niet vanuit haar huidige functie.
Daar zijn de geleerden t nog niet over eens. De ene keer roept ze extreem linkse dingen en de andere keer extreem rechtse... Niemand die t weet volgens mij...quote:Op maandag 29 november 2004 12:02 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Goed, gaan we daarover verder.
Wat doet zij eigenlijk ?
je draait het om! Een 'grote smoel' hebben zou moeten kunnen in nederland. maar de extreme islam heeft lange tenen en kan niet accepteren dat iemand in nederland zegt wat zij denkt.quote:Op maandag 29 november 2004 12:03 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik vind je een lafaard als je t lef hebt om een hele grote smoel te hebben (maar dan wel op een stiekem geheim plekje wat niemand weet te vinden) omdat er anders wel eens boze mannen kunnen komen. Want oh oh oh, je zal toch eens ter verantwoording worden geroepen.
Tot het moment dat het haar door die gekken onmogelijk werd gemaakt, functioneerde ze als een 'gewoon' kamerlid. zat in de commissies waar ze namens de fractie inzat, zat bij de vergaderingen en in de 2e kamer. ze was daar zichtbaarder en meer aanwezig dan minstens 90 andere kamerleden (zo is er een SP er die al een jaar niet in de kamer aanwezig is geweest).quote:Op maandag 29 november 2004 12:02 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Goed, gaan we daarover verder.
Wat doet zij eigenlijk ?
Ik leg de schuld bij niemand neer. Wat ik probeer te zeggen is: als je de ballen hebt om grote dingen te roepen, moet ze ook de ballen hebben om de grote consquenties te accepteren. Meer onder het mom van: If you can't stand the heat, keep out of the kitchen...quote:Op maandag 29 november 2004 12:07 schreef evert het volgende:
[..]
je draait het om! Een 'grote smoel' hebben zou moeten kunnen in nederland. maar de extreme islam heeft lange tenen en kan niet accepteren dat iemand in nederland zegt wat zij denkt.
je moet de schuld niet bij haar leggen maar bij die randdebielen die het haar onmogelijk maken te zeggen wat zij denkt en tegelijkertijd veilig over straat te lopen.
Ik snap niet goed waarom jij je druk maakt over wat zij in haar vrije tijd doet. Dat dat ook nog's een nobel doel betreft doet laat ik buiten beschouwing. Zij wordt betaald voor haar werk als politica- werk dat zij helaas niet kan uitvoeren op dit moment. Nogmaals, die activiteiten buiten haar werk om worden niet uit jouw en mijn zak betaald.quote:Op maandag 29 november 2004 11:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hoezo
Als de Minister van Justitie zich niet meer bezig wil houden met de dingen die hij moet doen maar bezig is om* alle * vaders in Nederland te wijzen op het feit dat het systematisch af ranselen van hun kroost middeleeuws is zou NL ook reageren hoor.
[..]
Wie zegt jou dat ik mij daar niet aan erger en er niet op reageer?
On topic graag, het gaat hier over Hirsi en haar activiteiten.
Zo natuurlijk is dat niet, het onderscheid is niet helder. Ze had er ook voor kunnen kiezen om de film onder een andere naam te maken, maar dat heeft ze - misschien wel opzettelijk - niet gedaan.quote:Op maandag 29 november 2004 11:59 schreef pooier het volgende:
Als persoon Hirsi Ali natuurlijk.
DIT SLAAT ALLES. Dus als ik tegen iemand anders zeg dat die gene lomp bezig is moet ik maar accepteren dat ik klappen kan krijgen dan wel niet een kogel omdat die gene het daar niet mee eens is.quote:Op maandag 29 november 2004 12:11 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik leg de schuld bij niemand neer. Wat ik probeer te zeggen is: als je de ballen hebt om grote dingen te roepen, moet ze ook de ballen hebben om de grote consquenties te accepteren. Meer onder het mom van: If you can't stand the heat, keep out of the kitchen...
Nee nee nee, je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel niet dat ze moet accepteren dat ze de kogel gaat krijgen ofzo. Ik bedoel meer te zeggen dat: als ze t er niet mee eens is, er niet met de botte bijl door moet gaan maar in discussie gaan met de mensen waar ze t niet mee eens. Dit klinkt heel idealistisch ik weet 't. Maar zeg nou zelf: als ze misstanden binnen de Islam aan de kaak had willen stellen had dit misschien ook iets genuanceerder gekund dan Submission Part I niet?quote:Op maandag 29 november 2004 12:16 schreef pooier het volgende:
[..]
DIT SLAAT ALLES. Dus als ik tegen iemand anders zeg dat die gene lomp bezig is moet ik maar accepteren dat ik klappen kan krijgen dan wel niet een kogel omdat die gene het daar niet mee eens is.
Zie Pim en theo, we moeten dan ook maar accepteren dat zijn de kogel kregen. (Dan moesten zij maar hun mond houden)
maar is de film geen manier om in discussie te gaan?quote:Op maandag 29 november 2004 12:20 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Nee nee nee, je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel niet dat ze moet accepteren dat ze de kogel gaat krijgen ofzo. Ik bedoel meer te zeggen dat: als ze t er niet mee eens is, er niet met de botte bijl door moet gaan maar in discussie gaan met de mensen waar ze t niet mee eens. Dit klinkt heel idealistisch ik weet 't. Maar zeg nou zelf: als ze misstanden binnen de Islam aan de kaak had willen stellen had dit misschien ook iets genuanceerder gekund dan Submission Part I niet?
De discussie is er zeker nuquote:Op maandag 29 november 2004 12:25 schreef evert het volgende:
[..]
maar is de film geen manier om in discussie te gaan?
en was submission 1 nu echt zo met de botte bijl?
dus ze moet haar mond maar houden en net doen alsof haar neus bloed ? want anders vraagt ze om ritueel geslacht te wordenquote:Op maandag 29 november 2004 11:42 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Toen dat gebeurde had ze zich toch moeten realiseren dat ze zich een hoop problemen op de hals heeft gehaald. En nee, ik vind het niet laf dat ze ondergedoken is. Dat zou ik zelf ook gedaan hebben. Maar dat ze vanaf dat onderduik adres verder gaat met mensen beledigen, dat vind ik stronteigenwijs. Of kappen met die onzin, onderduiken en hopen dat t overgaat. Of je hebt echt schijt aann je vijanden en je gaat midden op de dam een toneelstukje a la submission opvoeren.
Niet dat halfslachtige gezeik van: ik heb schijt aan ze maar ik duik voor de zekerheid wel onder.
Ik blijf bij mijn standpunt: Eigenwijs kreng.
![]()
![]()
Precies.quote:Op maandag 29 november 2004 12:14 schreef evert het volgende:
als aanvulling: ieder 2e kamer lid heeft bijna nevenfunties.
yeah right en hoe had jij je dat voorgesteld ? vergeet niet dat in de islam een vrouw niet veel bijzonders is en een niet gelovige (dat is ze nu) volgens de sharia HOOGSTENS een 2e rang burger is. denk jij nou werkelijk dat ze in dialoog kan gaan met die mensen ???quote:Op maandag 29 november 2004 12:20 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Nee nee nee, je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel niet dat ze moet accepteren dat ze de kogel gaat krijgen ofzo. Ik bedoel meer te zeggen dat: als ze t er niet mee eens is, er niet met de botte bijl door moet gaan maar in discussie gaan met de mensen waar ze t niet mee eens. Dit klinkt heel idealistisch ik weet 't. Maar zeg nou zelf: als ze misstanden binnen de Islam aan de kaak had willen stellen had dit misschien ook iets genuanceerder gekund dan Submission Part I niet?
Op zich is een nevenfunctie niet bezwaarlijk zolang dit niet conflicteert met de eigenlijke functie. In het geval van Hirsi Ali is dat op zijn minst een twijfel geval.quote:Op maandag 29 november 2004 12:14 schreef evert het volgende:
als aanvulling: ieder 2e kamer lid heeft bijna nevenfunties.
en waar baseer je je mening op dat Ayaan haar hoofdtaken verwaarloost door het maken van een film en Koenders door zijn nevenfuncties niet?quote:Op maandag 29 november 2004 12:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Precies.
Én hoofdtaken .
LOL, my point exactlyquote:Op maandag 29 november 2004 12:28 schreef Skyclad het volgende:
En wat voor iets gaat het dit keer worden?
Gaat ze weer een filmpje maken waar ze er voor zorgt dat de manier waarop ze het doet al de religie beledigt, zelfs al is het onderwerp wel nuttig om ter discussie te brengen?
Dat is net zoiets als een filmpje maken waar een Jesus lookalike door een paus-lookalike wordt afgezogen, vervolgens klaar komt op een Bijbel, en dat dan proberen te gebruiken om homosexualiteit bespreekbaar te maken onder SGPers.
voor je geheugen, de boeken van reve en hermans in de jaren 50 en 60 waren niet anders hoor! en hebben wel zeker meegeholpen aan de Verlichting!quote:Op maandag 29 november 2004 12:28 schreef Skyclad het volgende:
En wat voor iets gaat het dit keer worden?
Gaat ze weer een filmpje maken waar ze er voor zorgt dat de manier waarop ze het doet al de religie beledigt, zelfs al is het onderwerp wel nuttig om ter discussie te brengen?
Dat is net zoiets als een filmpje maken waar een Jesus lookalike door een paus-lookalike wordt afgezogen, vervolgens klaar komt op een Bijbel, en dat dan proberen te gebruiken om homosexualiteit bespreekbaar te maken onder SGPers.
Feiten? Waarom conflicteert dit? is haar mening als politica een andere dan haar mening als kamerlid?quote:Op maandag 29 november 2004 12:31 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Op zich is een nevenfunctie niet bezwaarlijk zolang dit niet conflicteert met de eigenlijke functie. In het geval van Hirsi Ali is dat op zijn minst een twijfel geval.
Beetje fundamentalist denkt er wel zo over ja. De moslims die ik ken zijn eigenlijk gewoon net mensen met wie je ook kan praten enzo.quote:Op maandag 29 november 2004 12:31 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
yeah right en hoe had jij je dat voorgesteld ? vergeet niet dat in de islam een vrouw niet veel bijzonders is en een niet gelovige (dat is ze nu) volgens de sharia HOOGSTENS een 2e rang burger is. denk jij nou werkelijk dat ze in dialoog kan gaan met die mensen ???
en dus praat je die mensen maar na? Heb je zelf geen mening?quote:Op maandag 29 november 2004 12:27 schreef Echo99 het volgende:
[..]
De discussie is er zeker nu![]()
Ik vond het em niet zo schokkend maar mensen met een andere geloofsovertuiging blijkbaar wel.
Heb je de film al gezien?quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
![]()
Wat gaat hirsi ali aan wat Islaam is
dit valt niet onder meningsuiting maar Belediging van een geloof
Ik denk dat het standpunt van haar als kamerlid niet geheel in overeenstemming zal zijn met dit creatieve stukje huisvlijt.quote:Op maandag 29 november 2004 12:35 schreef evert het volgende:
[..]
Feiten? Waarom conflicteert dit? is haar mening als politica een andere dan haar mening als kamerlid?
Je kan op geen enkele manier jouw posting onderbouwen.
neeh maar een geloof steeds zwarter maken is niet goedquote:Op maandag 29 november 2004 12:38 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Heb je de film al gezien?
quote:Op maandag 29 november 2004 12:39 schreef Meki het volgende:
[..]
neeh
Hoe weet je dan of ze de Islam steeds zwarter maakt? Zoiets werd van tevoren ook van deel 1 gedacht, maar dat vond ik een verademing vergeleken met het gebruikelijke werk van Ali en Van Gogh.quote:Op maandag 29 november 2004 12:39 schreef Meki het volgende:
[..]
neeh maar een geloof steeds zwarter maken is niet goed
Heb zeker wel een mening. Heb je mijn posts niet gelezenquote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef err het volgende:
[..]
en dus praat je die mensen maar na? Heb je zelf geen mening?
fout! ze brengt in beeld dat de islam een achterlijk geloof is. dat een moslim dat als een belediging ziet is weer wat anders.quote:Op maandag 29 november 2004 12:39 schreef Meki het volgende:
[..]
neeh maar een geloof steeds zwarter maken is niet goed
en ze beledigt alleen Moslims![]()
1. terugsturen gaat lastig, ze is nederlands staatsburger (en geen dubbel paspoort).quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
![]()
ik dacht dat ze na Theo beter ging nadenken wat ze allemaal doet
er zijn gestoorden die Hirsi ali willen vermoorden
en hiermee maakt ze het erger![]()
![]()
terugsturen die hirsi , want ze maakt het hier erger![]()
ik denk?quote:Op maandag 29 november 2004 12:39 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik denk dat het standpunt van haar als kamerlid niet geheel in overeenstemming zal zijn met dit creatieve stukje huisvlijt.
Hoezo doet zij niets voor 'de burgers'? Dat ze ondergedoken zit kun je haar momenteel niet kwalijk nemen vind ik.quote:Op maandag 29 november 2004 11:17 schreef Loedertje het volgende:
Kan zij zich niet beter gewoon met politiek gaan bemoeien of anders gezellig op het mediapark gaan solliciteren (een radio of tv programma waarin ze haar eieren kwijt kan?)
Het is toch zot dat zij een fors salaris krijgt en helemaal niets voor *de burgers* in NL doet?
jazeker, je vindt dat ze laf is, haar mond moet houden, niet nog meer moet stoken etc etc. Maar zelf neem je eigenlijk helemaal geen aanstoot aan de film, m.a.w je neemt de mening over van anderen.quote:Op maandag 29 november 2004 12:41 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Heb zeker wel een mening. Heb je mijn posts niet gelezen![]()
En wie ben jij om te beoordelen dat hun religie achterlijk is?quote:Op maandag 29 november 2004 12:41 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
fout! ze brengt in beeld dat de islam een achterlijk geloof is. dat een moslim dat als een belediging ziet is weer wat anders.
maar meki jij weet het allemaal zo goed, vertel mij eens wat de noodzaak was om haar te besnijden ???
quote:Op maandag 29 november 2004 12:41 schreef evert het volgende:
[..]
1. terugsturen gaat lastig, ze is nederlands staatsburger (en geen dubbel paspoort).
2. wat jij belediging vindt, vind ik meningsuiting.
3. het bewijs dat islamieten 'wat langere tenen hebben'.
4. jij vond toch ook dat de imam de uitgestoken hand van de minister mocht weigeren? vrijheid van meningsuiting was dat, en geen belediging.
5. probeer eens te redeneren vanuit de nederlandse democratie: je mag hier een andere mening en ook kritische mening over de islam hebben. het is hier geen midden oosten waar je wel de joden dood mag wensen maar kritiek op de islam verboden is.
achterlijk als in 'achtergebleven', 'geen verlichting gehad' in tegenstelling tot christendom in bijv. Nederland.quote:Op maandag 29 november 2004 12:43 schreef Echo99 het volgende:
[..]
En wie ben jij om te beoordelen dat hun religie achterlijk is?
ik weet genoeg (lees teveel) over de koran en de sharia om van mening te zijn om te kunnen zeggen dat het een achterlijk geloof is. en jij ?quote:Op maandag 29 november 2004 12:43 schreef Echo99 het volgende:
[..]
En wie ben jij om te beoordelen dat hun religie achterlijk is?
'Beter nadenken' in de trand van: Laat ik mijn visie op het gebeuren maar loslaten aangezien mijn mening weleens mijn doodsvonnis zou kunnen betekenen?quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
![]()
![]()
Het zal mij een rotzorg zijn wat zij wil publiceren. Als zij de islam zwart wil maken of welke overtuiging of religie dan ook: geen enkel probleem. Er geldt immers vrijheid van meningsuiting in Nederland. Wat mij irriteert is dat ze geen greintje respect heeft voor de godsdienst van andere mensen. De combinatie gebrek aan respect, een grote smoel hebben, en toch onderduiken hebben mij doen besluiten om haar een jankerd te vinden.quote:Op maandag 29 november 2004 12:42 schreef err het volgende:
[..]
jazeker, je vindt dat ze laf is, haar mond moet houden, niet nog meer moet stoken etc etc. Maar zelf neem je eigenlijk helemaal geen aanstoot aan de film, m.a.w je neemt de mening over van anderen.
Als de politie jouw veiligheid niet kan garanderen en je niet wilt sterven als martelaar heb je geen andere keuze.quote:Op maandag 29 november 2004 12:11 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik leg de schuld bij niemand neer. Wat ik probeer te zeggen is: als je de ballen hebt om grote dingen te roepen, moet ze ook de ballen hebben om de grote consquenties te accepteren. Meer onder het mom van: If you can't stand the heat, keep out of the kitchen...
Ik beoordeel niemand als achterlijk. Ook al ben ik het niet met hun standpunten eens.quote:Op maandag 29 november 2004 12:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik weet genoeg (lees teveel) over de koran en de sharia om van mening te zijn om te kunnen zeggen dat het een achterlijk geloof is. en jij ?
Hoe de fuck kan je een geloof beledigen ???quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
![]()
![]()
quote:Op maandag 29 november 2004 12:48 schreef Echo99 het volgende:
quote:Als zij de islam zwart wil maken of welke overtuiging of religie dan ook: geen enkel probleem.
begrijp je jezelf nog?quote:Wat mij irriteert is dat ze geen greintje respect heeft voor de godsdienst van andere mensen.
als jij vrouw was en ze hadden toen je een klein meisje was delen van je vagina weggesneden zou jij er vast ook anders over denken!quote:Op maandag 29 november 2004 12:48 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Het zal mij een rotzorg zijn wat zij wil publiceren. Als zij de islam zwart wil maken of welke overtuiging of religie dan ook: geen enkel probleem. Er geldt immers vrijheid van meningsuiting in Nederland. Wat mij irriteert is dat ze geen greintje respect heeft voor de godsdienst van andere mensen. De combinatie gebrek aan respect, een grote smoel hebben, en toch onderduiken hebben mij doen besluiten om haar een jankerd te vinden.
Waarbij je je mag afvragen of ze in dat geval nog mag aanblijven, er zijn legio gevallen van politici die in opspraak kwamen omdat hun privégedrag, al dan niet in het verleden ervoor zorgden dat ze niet meer hun functie konden uitoefenen, een staatssecretaris die in een militie van Bouterse zat, Buttiglione, een keer op de foto tijdens het uitbrengen van de Hitlergroet.quote:Op maandag 29 november 2004 12:39 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik denk dat het standpunt van haar als kamerlid niet geheel in overeenstemming zal zijn met dit creatieve stukje huisvlijt.
geen greintje respect heeft? dus als je kritiek hebt, is het respect weg?quote:Op maandag 29 november 2004 12:48 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Het zal mij een rotzorg zijn wat zij wil publiceren. Als zij de islam zwart wil maken of welke overtuiging of religie dan ook: geen enkel probleem. Er geldt immers vrijheid van meningsuiting in Nederland. Wat mij irriteert is dat ze geen greintje respect heeft voor de godsdienst van andere mensen. De combinatie gebrek aan respect, een grote smoel hebben, en toch onderduiken hebben mij doen besluiten om haar een jankerd te vinden.
Hmmm... Klinkt beetje dubbel he?quote:Op maandag 29 november 2004 12:51 schreef err het volgende:
[..]
[..]
[..]
begrijp je jezelf nog?
quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
![]()
![]()
Dat gaat ons allemaal aan omdat de islaam naar Nederland is gekomen door emigranten. En wij Nederlanders kunnen het niet zo vinden met sommige standpunten van de islaam. Wij leven in 2004 en de islaam loopt vaak nog zo'n 1000 jaar achter op sommige punten. Nederland is een westers land, en geen midden-oosten.quote:Wat gaat hirsi ali aan wat Islaam is
Heel Nederland is gaan nadenken hoe verrot sommige in elkaar zitten en wat voor een gevaar het wel niet is.quote:ik dacht dat ze na Theo beter ging nadenken wat ze allemaal doet
Dus we moeten onze mond maar houden.quote:terugsturen die hirsi , want ze maakt het hier erger
Ach ach :'(quote:Op maandag 29 november 2004 12:52 schreef Dagonet het volgende:
De vraag of het verstandig is dat een lid van de commissie van integratiebeleid zo loopt te schoppen tegen het geloof van een substantiëel deel van de immigranten is er zeker één die gesteld mag worden.
kijk, dit snijdt tenminste hout. geen gezeur over 'goh, zou het ten koste gaan van haar 'gewone' werk en meer van dat soort drogredenen'.quote:Op maandag 29 november 2004 12:53 schreef SCH het volgende:
Ik vind het wel een beetje eng worden dat er nu een soort verzetsheldin van haar wordt gemaakt.
Het maakt ineens niet zoveel meer uit wat ze zegt of doet, ik heb de indruk dat veel users nauwelijks nadenken over wat ze eigenlijk wil met haar filmpjes, maar dat alleen telt dat ze nog wat doet. In de trant van: laat je niet kisten en go Ayaan go. Natuurlijk moet ze zich niet tegen laten houden door terreur maar ik hoop dat ze wel goed nadenkt over de vorm die ze kiest en over de inhoud en het niet louter doet vanuit de gedachte: "kijk eens wat ik durf".
Hehe... een medestanderquote:Op maandag 29 november 2004 12:53 schreef SCH het volgende:
Ik vind het wel een beetje eng worden dat er nu een soort verzetsheldin van haar wordt gemaakt.
Het maakt ineens niet zoveel meer uit wat ze zegt of doet, ik heb de indruk dat veel users nauwelijks nadenken over wat ze eigenlijk wil met haar filmpjes, maar dat alleen telt dat ze nog wat doet. In de trant van: laat je niet kisten en go Ayaan go. Natuurlijk moet ze zich niet tegen laten houden door terreur maar ik hoop dat ze wel goed nadenkt over de vorm die ze kiest en over de inhoud en het niet louter doet vanuit de gedachte: "kijk eens wat ik durf".
Kritiek prima. Belachelijk maken is weer een ander verhaalquote:Op maandag 29 november 2004 12:53 schreef evert het volgende:
[..]
geen greintje respect heeft? dus als je kritiek hebt, is het respect weg?
dus al die ex calvinisten die hevig uithalen naar hun 'roots', ik noem Freek, Maarten ''t Hart, etc., dat vind je ook jankerds en je vindt ze ook respectloos?
Je kan kritiek leveren zonder meteen maar nutteloze beledigingen er aan toe te voegen. Wanneer een Nederlandse bisschop zou zeggen dat condooms slecht zijn kan je in discussie gaan over het nut van condooms en vragen stellen over het nut om aan 2 duizend jaar oude Bijbeltekstsen vast te houden wanneer de maatschappij zo drastisch is veranderd, of je kan gaan roepen dat die man eigenlijk AIDS heeft en gewoon alle koorjongetjes die hij anaal verkracht wil kunnen besmetten.quote:Op maandag 29 november 2004 12:53 schreef evert het volgende:
[..]
geen greintje respect heeft? dus als je kritiek hebt, is het respect weg?
dus al die ex calvinisten die hevig uithalen naar hun 'roots', ik noem Freek, Maarten ''t Hart, etc., dat vind je ook jankerds en je vindt ze ook respectloos?
quote:Op maandag 29 november 2004 13:02 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Je kan kritiek leveren zonder meteen maar nutteloze beledigingen er aan toe te voegen. Wanneer een Nederlandse bisschop zou zeggen dat condooms slecht zijn kan je in discussie gaan over het nut van condooms en vragen stellen over het nut om aan 2 duizend jaar oude Bijbeltekstsen vast te houden wanneer de maatschappij zo drastisch is veranderd, of je kan gaan roepen dat die man eigenlijk AIDS heeft en gewoon alle koorjongetjes die hij anaal verkracht wil kunnen besmetten.
Vind je die tweede mogelijkheid even respectvol?
nee, zeker niet even respectvol. de vraag is echter of je een 'echte verlichting' kan realiseren door niet een keer de knuppel in het hoenderhok te gooien. En dan verwijs ik weer naar de geruchtmakende boeken van Reve en Hermans.quote:Op maandag 29 november 2004 13:02 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Je kan kritiek leveren zonder meteen maar nutteloze beledigingen er aan toe te voegen. Wanneer een Nederlandse bisschop zou zeggen dat condooms slecht zijn kan je in discussie gaan over het nut van condooms en vragen stellen over het nut om aan 2 duizend jaar oude Bijbeltekstsen vast te houden wanneer de maatschappij zo drastisch is veranderd, of je kan gaan roepen dat die man eigenlijk AIDS heeft en gewoon alle koorjongetjes die hij anaal verkracht wil kunnen besmetten.
Er was zelfs een reportage waarin Hirsi n.a.v. deel I het *debat* aan wilde gaan met Islamistische vrouwen in een Blijf van m'n Lijf huis.quote:Op maandag 29 november 2004 12:31 schreef pooier het volgende:
Is er dan al eens iemand binnen de islamitische gemeenschap opgestaan voor een debat?
speed als in snelheid, of de mind altering substancequote:Op maandag 29 november 2004 13:06 schreef speedfreak1 het volgende:
Gaat het niet eerder om een aantal bijzonder gestoorde gebruiken die in de moslimwereld nog altijd door een niet onaanzienlijk deel volkomen normaal worden gevonden, maar die verder feitelijk losstaan van het geloof zelf?
Er staat nergens in de Koran dat een man zijn vrouw de tering mag meppen, excusez le mot, toch doet een aantal dat en verkondigen vervolgens dat het geloof dat voorschrijft. Ik vind het alleen maar goed dat het aan de kaak gesteld wordt, zo'n film is daar toevallig een uiterst toegankelijk medium voor. Gaat het om belediging van wat dan ook? Nee, het gaat om het aan de kaak stellen van achterlijke uitwassen van een cultuur. In Nederland is mishandeling toevallig gewoon een misdrijf, ook binnen het huwelijk. Mensen die dat probleem aankaarten wijzen gewoon op de wet, meer niet.
Verder, respect? Respect heb je voor mensen die dat hebben verdiend. Dus zeker niet voor randdebielen die hun vrouw mishandelen. Respect voor een geloof? Nooit, ik ben toevallig een pure atheïst.
Simpel, niemand kan mij vertellen wat haar hoofdtaken zijn en of zij haar taken naar behoren doet.quote:Op maandag 29 november 2004 12:32 schreef evert het volgende:
en waar baseer je je mening op dat Ayaan haar hoofdtaken verwaarloost door het maken van een film ....
Zoals Submission bedoel je?quote:Op maandag 29 november 2004 13:04 schreef evert het volgende:
[..]
je zal een vorm moeten kiezen die 'duidelijk' is maar niet bij voorbaat alle inhoudelijke discussies de grond inboort.
Ik hoop dat de licht ironische ondertoon voelbaar is.quote:Op maandag 29 november 2004 13:10 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Zoals Submission bedoel je?
Ze heeft ooit zelf deze religie genoten, en dat is haar bijna duur komen te staan. Toen ze nog in Somalie woonde.quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
Daarover zijn de meningen nog verdeeld.quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
Dat heeft ze gedaan, vandaar Submission IIquote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
En nu moet ze haar mond houden ?!..... dat werkt niet. Zeker niet omdat ze een politieke functie heeft.quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:er zijn gestoorden die Hirsi ali willen vermoorden
Geen idee, ik weet niet hoe de nieuwe film eruit komt te zien.quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
![]()
Terugsturen...waarom ?!. ze doet niets strafbaars conform de Nederlandse wet. Het kan zijn dat sommige mensen daar anders over denken, maar dan kun je altijd nog naar de rechter stappen.quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
Dan is de vraag: waardoor heeft het christendom wel de verlichting gehad die de islam mist?quote:Op maandag 29 november 2004 13:07 schreef Echo99 het volgende:
Ben zelf niet van mening dat de boeken van Reve (hermans kan ik geen objectief oordeel over vellen want dat vind ik helemaal niks) een substantiele bijdrage hebben geleverd aan de modernisering van het westerse christendom.
Snelheid!quote:Op maandag 29 november 2004 13:07 schreef Marcel1984 het volgende:
[..]
speed als in snelheid, of de mind altering substance
Hou toch op zegquote:Op maandag 29 november 2004 12:45 schreef evert het volgende:
achterlijk als in 'achtergebleven', 'geen verlichting gehad' in tegenstelling tot christendom in bijv. Nederland.
en dat weet je van alle andere kamerleden wel?quote:Op maandag 29 november 2004 13:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Simpel, niemand kan mij vertellen wat haar hoofdtaken zijn en of zij haar taken naar behoren doet.
C'est le ton qui fait la music.quote:Op maandag 29 november 2004 13:12 schreef evert het volgende:
[..]
Als 'afvalligen' schrijnende opvattingen aan de kaak stellen, daar is in mijn optiek helemaal niets mis mee.
De val van het christendom heeft ze vooral aan haarzelf te wijten dankzij interne strijd en verregaande corruptie, maar da's een ander verhaal.quote:Op maandag 29 november 2004 13:12 schreef evert het volgende:
[..]
Dan is de vraag: waardoor heeft het christendom wel de verlichting gehad die de islam mist?
Zelfkritiek? Kritiek van buitenstaanders? Niet alle kritiek bij voorbaat afdoen als discriminatie of belediging?
Als 'afvalligen' schrijnende opvattingen aan de kaak stellen, daar is in mijn optiek helemaal niets mis mee.
vrouwen mogen wel lid zijn van de SGP, maar helemaal mee eens dat zij 'niet van deze tijd zijn'.quote:Op maandag 29 november 2004 13:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hou toch op zeg
De zetels van de SGP mogen ook alleen door mannen bezet worden en op de veluwe heb je ook nog steeds stromingen die niet van deze tijd zijn.
Val???? Hadden we t niet over verlichting????quote:Op maandag 29 november 2004 13:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De val van het christendom heeft ze vooral aan haarzelf te wijten dankzij interne strijd en verregaande corruptie, maar da's een ander verhaal.
Je maakt weer een valse toeschrijving zodat de discussie langzamerhand weer dichtslibt.quote:Op maandag 29 november 2004 13:02 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Ga jij es effe op ONZ modereren.quote:Op maandag 29 november 2004 13:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hou toch op zeg
De zetels van de SGP mogen ook alleen door mannen bezet worden en op de veluwe heb je ook nog steeds stromingen die niet van deze tijd zijn.
Zodra zij dagelijks de media opzoeken met alleen aandacht voor hun nevenactiviteiten./hobbies zal ik ook daar idd gaan vragen of ze nog wel voldoen aan hetgeen waarvoor zij ooit zijn aangenomen.quote:Op maandag 29 november 2004 13:13 schreef evert het volgende:
en dat weet je van alle andere kamerleden wel?
die is voelbaar ja!quote:Op maandag 29 november 2004 13:11 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de licht ironische ondertoon voelbaar is.
en zelfs die stromingen lopen nog 1000 jaar voor op de islamquote:Op maandag 29 november 2004 13:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hou toch op zeg
En waardoor dus m.i. de discussie al bij voorbaat uitgesloten was.quote:Op maandag 29 november 2004 13:18 schreef evert het volgende:
[..]
die is voelbaar ja!
bij submission 1 is in mijn optiek een vorm gekozen die wel heel esthetisch mooi was maar teveel nadruk op de vorm heeft gelegd waardoor de inhoud in de discussie onderbelicht is gebleven.
jawel, maar je maakt er nu ineens een punt van in je kruistocht tegen Ayaan en dat vind ik op zijn minst dubieus.quote:Op maandag 29 november 2004 13:17 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Zodra zij dagelijks de media opzoeken met alleen aandacht voor hun nevenactiviteiten./hobbies zal ik ook daar idd gaan vragen of ze nog wel voldoen aan hetgeen waarvoor zij ooit zijn aangenomen.
Is dat zo gek dan?
Dat recht heb je als inwoner van NL toch? Net als stemrecht?
dat heeft ook te maken met de lange tenen, die langer waren dan ingeschat was.quote:Op maandag 29 november 2004 13:19 schreef Echo99 het volgende:
[..]
En waardoor dus m.i. de discussie al bij voorbaat uitgesloten was.
quote:Op maandag 29 november 2004 13:16 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je maakt weer een valse toeschrijving zodat de discussie langzamerhand weer dichtslibt.
de voorbeelden die Ayaan aanhaalde mbt Mohammed de profeet staan letterlijk in de Koran (en volgens de Islamieten zijn de geschreven teksten 100% waarheid), de toeschrijving die jij aan een willekeurige bisschop maakt niet, dat is laster.
Als Ayaan iedere moslm beticht van incest en of bestialiteiten ben ik het met je eens, maar vooralsnog komt zij niet met kortzichtige vergelijkingen als jij.
Kritiek leveren op nazi's door te zeggen dat Hitler een massamoordenaar was, althans eindverantwoordelijke en opdrachtgever vind iedereeen doodnormaal, dat is kritiek en geen belediging aan de personen die geloven in deze man.
Zie je het verschil?
quote:Op maandag 29 november 2004 13:19 schreef evert het volgende:
jawel, maar je maakt er nu ineens een punt van in je kruistocht tegen Ayaan en dat vind ik op zijn minst dubieus.
quote:Hirshi Ali heeft inmiddels een prijs gekregen voor haar inzet voor de emancipatie van met name moslimgelovige vrouwen. Dat zij goed werk doet is hiermee dus bewezen.
Dat zij de islam bekritiseert is haar goed recht en als volksvertegenwoordiger haar plicht. Het is haar taak, haar werk bij te dragen aan de de vrijmaking van vrouwen. Dat doet zij op een voor Nederlanders volkomen heldere manier. Scherp, intelligent en gedreven, op het scherp van de snede.
Dat er moslims zijn die het met haar wijze van werken niet eens zijn is hun goed recht. Dat zegt veel over hun opvattingen over democratie, islam, Koran en vrouwenvrijheid.
- Scottie
Ik weet niet welke trhead jij hebt gelezen maar ik heb dat hier niet kunnen constateren .quote:Op maandag 29 november 2004 13:39 schreef ExTec het volgende:
Veel mensen die in deze thread het versleten argument bezigen:![]()
"Maar wat AHA zegt is zo hard voor de moslimsZo luisteren ze nooit...
"
Jahoor, Loedertje,quote:Op maandag 29 november 2004 13:44 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik weet niet welke trhead jij hebt gelezen maar ik heb dat hier niet kunnen constateren .
Als je nu eens op pagina 1 begint met lezen en pas een reactie plaatst als je uitgelezen bent dan begrijpen wij ook waar je het over hebt.
En daar gaat het me primair niet om.quote:Op maandag 29 november 2004 11:13 schreef Echo99 het volgende:
Is ze nou echt zo dom? Of doet ze maar alsof?
Kruistochtquote:Op maandag 29 november 2004 13:19 schreef evert het volgende:
[..]
jawel, maar je maakt er nu ineens een punt van in je kruistocht tegen Ayaan en dat vind ik op zijn minst dubieus.
Dat schiet dan lekker op .quote:Geachte heer/mevrouw ***** ** ****,
Hartelijk dank voor de e-mail die u onlangs aan de
VVD-Tweede-Kamerfractie stuurde.
Mevrouw Hirsi Ali is gekozen volksvertegenwoordiger in de Tweede Kamer.
Zij is lid van de liberale VVD fractie waar zij woordvoerder is op het
terrein van integratie.
Met vriendelijke groet,
VVD-Voorlichting
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Die reactie was van mij. Kaaskop in hart en nieren. En ik sluit me aan bij loedertje: je klinkt niet alsof je de (en mijn) posts heb gelezen.quote:Op maandag 29 november 2004 13:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zou graag willen weten wat wij NL'ers nu vinden van dat filmpje, en consequent hoe wij dienen te staan tov moslims die het wel als beledigend ervaren.
Mag ik jou bedanken voor je bijdrage.quote:Op maandag 29 november 2004 14:20 schreef Monidique het volgende:
Ik vond het maar een saai filmpje.
Uiteraard.quote:Op maandag 29 november 2004 14:20 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Mag ik jou bedanken voor je bijdrage.
LOL.quote:Op maandag 29 november 2004 14:22 schreef Drugshond het volgende:
Al was het maar voor de laatste 5 seconden bij de aftiteling wie de regisseur was.![]()
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op maandag 29 november 2004 14:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uiteraard.
Goed punt. Ik snap ook nooit zo wat deze mensen precies willen bewerkstelligen. Ze kunnen uiteraard op hun buik schrijven dat moslims over de hele wereld zich gaan aanpassen aan hun wensen. Het lijkt een soort van protest in ballingschap, waar niets mis mee is, alleen richten ze dit op de Nederlandse maatschappij die vervolgens het onderscheid niet meer kan maken tussen Nederland en fundamentalistische landen waar ze niets mee te maken hebben.quote:Op maandag 29 november 2004 14:28 schreef amazigh80 het volgende:
Men moet in Nederland gaan inzien dat zolang wij toestaan dat mensen als Hirsi Ali en Ashfin Elian, die uit hun land van herkomst zijn gevlucht voor problemen, hun problemen mee naar Nederland nemen om ze vervolgens hier openlijk uit te vechten, we een heel verziekt klimaat in Nederland blijven hebben.
Ik bedoel we hebben het in Nedelnd over het besnijden van vrouwen terwijl dit een Afrikaanse traditie is, die alleen nog in bepaalde Afrikaanse landen op grote schall voor komt. We hebben discussies over het recht om niet te geloven, okmdat de heer Elian in Iran niet ongelovig mocht zijn, terwijl wij in Nederlnd al eeuwen het recht hebben om niet te geloven, etc., etc.
Totale onzin.....quote:Op maandag 29 november 2004 14:28 schreef amazigh80 het volgende:
Men moet in Nederland gaan inzien dat zolang wij toestaan dat mensen als Hirsi Ali en Ashfin Elian, die uit hun land van herkomst zijn gevlucht voor problemen, hun problemen mee naar Nederland nemen om ze vervolgens hier openlijk uit te vechten, we een heel verziekt klimaat in Nederland blijven hebben.
Ik bedoel we hebben het in Nedelnd over het besnijden van vrouwen terwijl dit een Afrikaanse traditie is, die alleen nog in bepaalde Afrikaanse landen op grote schall voor komt. We hebben discussies over het recht om niet te geloven, okmdat de heer Elian in Iran niet ongelovig mocht zijn, terwijl wij in Nederlnd al eeuwen het recht hebben om niet te geloven, etc., etc.
Ik hoop dat juist deze mensen ons een aantal eeuwen terug brengen, in ieder geval het debat althans, dus Nederland wordt wakker voor het te laat is!!
Voor het aan de kaak stellen van het probleem van mishandeling van Islamitische vrouwen heb je echt geen naakte vrouw nodig met Koran teksten op haar lichaam. Zij wist zelf maar al te goed en dat heeft ze aangegeven in een intervieuw dat wanneer ze op deze manier met heilige teksten om zou gaan dan zou de hele islamitische gemeenschap over haar heen vallen, maar toch doet ze dit, dan zet ik toch echt grote vraagtekens bij haar doelen.quote:Op maandag 29 november 2004 13:06 schreef speedfreak1 het volgende:
. Ik vind het alleen maar goed dat het aan de kaak gesteld wordt, zo'n film is daar toevallig een uiterst toegankelijk medium voor. Gaat het om belediging van wat dan ook? Nee, het gaat om het aan de kaak stellen van achterlijke uitwassen van een cultuur. In Nederland is mishandeling toevallig gewoon een misdrijf, ook binnen het huwelijk. Mensen die dat probleem aankaarten wijzen gewoon op de wet, meer niet.
wij leven in NL en niet in Spanje of de VS, graag ontopic blijven aub.quote:Op maandag 29 november 2004 14:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Totale onzin.....
Had Madrid of NY dan een Hirsi Ayaan. ?!. (voor de aanslagen) ?
Nee Hirsi en Theo heeft iets naar de bovenwereld getrokken wat eerst in de onderwereld zat.,
Het zat er wel, alleen het was niet zichtbaar. Maar die onschuld zijn we inmiddels kwijt.
Relkloonquote:Op maandag 29 november 2004 14:37 schreef amazigh80 het volgende:
[..]
wij leven in NL en niet in Spanje of de VS, graag ontopic blijven aub.
We moeten ons focussen op de problemen die wij in Nederlnd hebben.quote:Op maandag 29 november 2004 14:38 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Relkloon
Ik ben ontopic....quote:Op maandag 29 november 2004 14:37 schreef amazigh80 het volgende:
wij leven in NL en niet in Spanje of de VS, graag ontopic blijven aub.
Kan het wel zeggen, maar jullie vinden het niet interresant.quote:Op maandag 29 november 2004 14:19 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Die reactie was van mij. Kaaskop in hart en nieren. En ik sluit me aan bij loedertje: je klinkt niet alsof je de (en mijn) posts heb gelezen.
zie mijn vorige reactie over het klimaat in Spanje.quote:Op maandag 29 november 2004 14:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik ben ontopic....![]()
Je bijdrage wil niets anders impliceren dat Nederland een andere samenleving heeft dat Spanje of de VS.
Dat heb ik nergens gezegd en daar gaat de hele discussie niet over, ik heb het over het klimaat wat onstaat als mensen als Hirsi Ali bijven doen wat zij doen.quote:En dat aanslagen hier niet voor kunnen komen en dat er geen extremistische elementen in de samenleving zijn (we wonen toch onze sociale welvaartsstaat ?! = Nederland, en zulke dingen mogen niet benoemd worden of we negeren ze gewoon).
Jij vindt dat we politieke vluchtelingen alleen op moeten nemen als asielzoeker en verder de ogen moeten sluiten als men problemen die men in eigen land kent wil aankaarten omdat ze ook op ons land van toepassing kunnen zijn?quote:Op maandag 29 november 2004 14:28 schreef amazigh80 het volgende:
Ik hoop dat juist deze mensen ons een aantal eeuwen terug brengen, in ieder geval het debat althans, dus Nederland wordt wakker voor het te laat is!!
Wie ben jij om dat voor te schrijven? Het heeft toevallig zijn uitwerking niet gemist, iedereen moest en zou die film zien. Wel eens gehoord van "artists' impression"?quote:Op maandag 29 november 2004 14:36 schreef amazigh80 het volgende:
[..]
Voor het aan de kaak stellen van het probleem van mishandeling van Islamitische vrouwen heb je echt geen naakte vrouw nodig met Koran teksten op haar lichaam.
Dus dan moet het maar niet gemaakt worden? Fijne meningen en idealen hang je aan, zeg, omdat een bepaalde bekrompen groep tegen is en in staat is om te moorden moeten dingen maar achterwege blijven? Het komt mij dan eerder voor dat die groep keihard aangepakt moet worden, zo'n groep staat namelijk gewoon lijnrecht tegenover de fundamenten van onze rechtsstaat, onder andere de vrijheid om te maken wat je zelf wilt. Voor jouw mening bestaat een woord wat tegenwoordig weer erg actueel is: censuur. Dat is iets voor totalitaire landen, zoals je in het MO nog geregeld terugvindt. Dat het geen stand houdt is reeds bewezen door het uiteenvallen van de Sowjet-Unie. En ook in het MO beginnen al reeds grote scheuren steeds duidelijker te worden. Zie bijvoorbeeld Irak. Daar gaat het er echt niet om dat er wat amerikanen in het land zitten, als wel dat een groep islamo-fascisten de macht wil grijpen.quote:Zij wist zelf maar al te goed en dat heeft ze aangegeven in een intervieuw dat wanneer ze op deze manier met heilige teksten om zou gaan dan zou de hele islamitische gemeenschap over haar heen vallen, maar toch doet ze dit, dan zet ik toch echt grote vraagtekens bij haar doelen.
quote:Op maandag 29 november 2004 14:51 schreef amazigh80 het volgende:
Zij zegt namelijk de moslims te willen verlichten, dan is de eerste vraag die ik mijzelf stel, willen moslims dat wel?
Dat als deze mensen zo doorgaan, dat we een prettige leefklimaat in Nederland voor goed vaarwel kunnen zeggen.quote:Op maandag 29 november 2004 14:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
What's your point my dear friend?
Zij willen helemaal niet dat moslims over de hele wereld zich aanpassen aan de hier geldende regels. Rituele slachtingen, Sharia-invoeringen, besnijdingen en de inferieure positie van de vrouw in de samenleving zullen altijd plaatsvinden in landen waar dat is toegestaan en daar hebben wij hier ook niets mee te maken, mits zij in overeenstemming zijn met de universele verklaring van de rechten van de mens.quote:Op maandag 29 november 2004 14:32 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Goed punt. Ik snap ook nooit zo wat deze mensen precies willen bewerkstelligen. Ze kunnen uiteraard op hun buik schrijven dat moslims over de hele wereld zich gaan aanpassen aan hun wensen. Het lijkt een soort van protest in ballingschap, waar niets mis mee is, alleen richten ze dit op de Nederlandse maatschappij die vervolgens het onderscheid niet meer kan maken tussen Nederland en fundamentalistische landen waar ze niets mee te maken hebben.
watt bedoel je hier precies mee?quote:Op maandag 29 november 2004 14:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]Nu is dat nog een vrijwillige keuze, maar ik zou niet vreemd opkijken dat (over 5 jr.) dit straks een formele eis gaat worden.
quote:Op maandag 29 november 2004 15:01 schreef amazigh80 het volgende:
watt bedoel je hier precies mee?
Laten we hopen dat het zo ver nooit zal komen.quote:Op maandag 29 november 2004 15:06 schreef Drugshond het volgende:Geen geloofstekens (kruisjes, hoofddoekjes, burka's) meer in het straatbeeld, geloof doe je maar thuis.
Ik weet niet wat ik er van moet denken..... maar sommige landen zetten al dergelijk soort stappen. Frankrijk/Belgie....... Nederland zal snel volgen denk ik.quote:Op maandag 29 november 2004 15:09 schreef Monidique het volgende:
Laten we hopen dat het zo ver nooit zal komen.
Voor de mensen waar Ayaan het nu voor opneemt geldt niet echt een prettig leefklimaat.quote:Op maandag 29 november 2004 14:59 schreef amazigh80 het volgende:
[..]
Dat als deze mensen zo doorgaan, dat we een prettige leefklimaat in Nederland voor goed vaarwel kunnen zeggen.
Ik wel, zo ook afschaffen van elke vorm van religieus onderwijs. Gaat in Frankrijk ook uitstekend, koran lessen zijn daar een prive aangelegenheid, en wordt dus niet door de overheid gefinancieerd.quote:Op maandag 29 november 2004 15:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is héél wat anders dan streven naar een verwijdering van religieuze elementen uit het straatbeeld.quote:Op maandag 29 november 2004 15:25 schreef err het volgende:
[..]
Ik wel, zo ook afschaffen van elke vorm van religieus onderwijs. Gaat in Frankrijk ook uitstekend, koran lessen zijn daar een prive aangelegenheid, en wordt dus niet door de overheid gefinancieerd.
het 2e.quote:Op maandag 29 november 2004 15:25 schreef SCH het volgende:
Maar Elgigante: wat vind jij dan van het gegeven dat Ayaan maar heel erg weinig steun lijkt te krijgen van de groep waarvoor ze het zegt op te nemen? Is dat een teken dat ze misschien niet de goede manier kiest, of hebben die vrouwen het licht nog niet gezien?
Het is een stap in de goede richting. Hoofddoekjes heb ik niet zoveel problemen mee, maar die spoken in hun Burka's mogen wat mij betreft zeker wel verboden worden die te dragen. Om precies dezelfde redenen waarom het in Antwerpen is verboden. Maar dit alles is offtopic.quote:Op maandag 29 november 2004 15:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is héél wat anders dan streven naar een verwijdering van religieuze elementen uit het straatbeeld.
Dat is een betere (humane) methode.... maar binnen de huidige NL wetgeving heb je dan een probleem.quote:Op maandag 29 november 2004 15:25 schreef err het volgende:
Ik wel, zo ook afschaffen van elke vorm van religieus onderwijs. Gaat in Frankrijk ook uitstekend, koran lessen zijn daar een prive aangelegenheid, en wordt dus niet door de overheid gefinancieerd.
Waarom dat?quote:Op maandag 29 november 2004 15:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, daar kan ik niet zo mee zitten, wel kan ik zitten met een overheid die bepaalt dat zulke dingen dragen verboden is op straat. Ik vind het al een grove schending van de scheiding tussen Kerk en staat dat leerliingen in Frankrijk geen religieuze symbolen mogen dragen, dus als dat ook bij ons op straat zou gelden, nou, dat vind ik véél te ver gaan.quote:Op maandag 29 november 2004 15:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom dat?
Lijkt je dat zo erg, een maatschappij, verstoken van burqa's, keppeltjes, kruisjes etc?
Ik kan er niet wakker om liggen, iig.
Zolang het geloof de ideale voedingsbodem is en blijft om een conflict uit voort te laten komen is het onvermijdbaar Monidique.quote:Op maandag 29 november 2004 15:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik geloof dat het recht om niet te geloven bedreigd wordt door bepaalde andere groeperingen, die er evenmin vies van zijn hun problemen mee te nemen of deze zelfs te scheppen.quote:Op maandag 29 november 2004 14:28 schreef amazigh80 het volgende:
Ik bedoel we hebben het in Nedelnd over het besnijden van vrouwen terwijl dit een Afrikaanse traditie is, die alleen nog in bepaalde Afrikaanse landen op grote schaal voor komt. We hebben discussies over het recht om niet te geloven, omdat de heer Elian in Iran niet ongelovig mocht zijn, terwijl wij in Nederlnd al eeuwen het recht hebben om niet te geloven, etc., etc.
Ik denk dat juist deze mensen ons een aantal eeuwen terug brengen, in ieder geval het publieke debat althans, dus Nederland wordt wakker voor het te laat is!!
En welke uitwerking mag dat dan wel zijn? Dat iedereen die film wilde zien is puur vanwege de controverse en naderhand toen Theo vermoord was. Ik geloof niet dat iemand er iets nuttigs uit heeft gehaald en moslims (voor wie het zogenaamd bedoeld was) al helemaal niet (wat uiteraard logisch is aangezien een dergelijk 'kunstzinnige' onzinfilm totaal niet aansluit bij de bedoeling deze mensen iets duidelijk te maken).quote:Op maandag 29 november 2004 14:53 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Wie ben jij om dat voor te schrijven? Het heeft toevallig zijn uitwerking niet gemist, iedereen moest en zou die film zien. Wel eens gehoord van "artists' impression"?
Het staat eenieder vrij zich met de pen te verweren tegen pogingen tot bekering die hem niet aanstaan. Ik maak mij sterk dat er zo een boeiende discussie zou ontstaan, waarbij het lang niet gezegd is dat mevr. Ali in alle gevallen het gelijk aan haar kant heeft. Zoals er een NMO is, zo mag er ook een kritisch filmmaker zijn.quote:Op maandag 29 november 2004 14:51 schreef amazigh80 het volgende:
Zij zegt namelijk de moslims te willen verlichten, dan is de eerste vraag die ik mijzelf stel, willen moslims dat wel?
Vreemd, Ik heb nog nooit gezien dat iemand er van beschuldigd werd niet te geloven en daarvoor werd bedreigd.quote:Op maandag 29 november 2004 15:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik geloof dat het recht om niet te geloven bedreigd wordt door bepaalde andere groeperingen, die er evenmin vies van zijn hun problemen mee te nemen of deze zelfs te scheppen.
Daar kan ik inkomen; t'gaat je om je vrijheid.quote:Op maandag 29 november 2004 15:40 schreef Monidique het volgende:
....wel kan ik zitten met een overheid die bepaalt dat zulke dingen dragen verboden is op straat.
quote:Ik vind het al een grove schending van de scheiding tussen Kerk en staat dat leerliingen in Frankrijk geen religieuze symbolen mogen dragen, dus als dat ook bij ons op straat zou gelden, nou, dat vind ik véél te ver gaan.
Ik heb wel gezien dat Joden en homosexuelen werden bedreigd omdat ze onrein waren.quote:Op maandag 29 november 2004 15:56 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Vreemd, Ik heb nog nooit gezien dat iemand er van beschuldigd werd niet te geloven en daarvoor werd bedreigd.
De geloven staan op voet van oorlog met elkaarquote:Op maandag 29 november 2004 15:47 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zolang het geloof de ideale voedingsbodem is en blijft om een conflict uit voort te laten komen is het onvermijdbaar Monidique.
De samenleving die wij kennen met vrijwel onbeperkte vrijheden is natuurlijk een farce, zeker als er mensen in moeten leven die verschillende geloven hebben en deze geloven staan op voet van oorlog met elkaar.
Ik ook. Wat heeft dat met je vorige punt te maken?quote:Op maandag 29 november 2004 15:57 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik heb wel gezien dat Joden en homosexuelen werden bedreigd omdat ze onrein waren.
Dit is uit het vorige punt voortgekropen. Ze waren namelijk geen Moslim.quote:Op maandag 29 november 2004 15:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik ook. Wat heeft dat met je vorige punt te maken?
Oh, die achterlijke radicale bedreigingen tegen homo's en Joden waren omdat ze geen moslim waren, niet omdat ze homo's en Joden waren.quote:Op maandag 29 november 2004 16:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dit is uit het vorige punt voortgekropen. Ze waren namelijk geen Moslim.
Dat hoeft niet hoor, het hangt namelijk sterk samen.quote:Op maandag 29 november 2004 16:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Oh, die achterlijke radicale bedreigingen tegen homo's en Joden waren omdat ze geen moslim waren, niet omdat ze homo's en Joden waren.
Hier moet ik nog even over nadenken.
Dus Ayaan is slim en moslimvrouwen zijn dom, zoiets?quote:Op maandag 29 november 2004 15:27 schreef err het volgende:
[..]
het 2e.
Dat is natuurlijk een erg grijs gebied en eigenlijk tegroot om hier een reden voor te geven.quote:Op maandag 29 november 2004 15:25 schreef SCH het volgende:
Maar Elgigante: wat vind jij dan van het gegeven dat Ayaan maar heel erg weinig steun lijkt te krijgen van de groep waarvoor ze het zegt op te nemen? Is dat een teken dat ze misschien niet de goede manier kiest, of hebben die vrouwen het licht nog niet gezien?
Onzin natuurlijk. Er zijn zoveel ongelovigen. Die niet bedreigd worden. Als je denkt dat Joden en homo's door hen verafschuwd worden omdat ze toevallig geen moslim zijn mis je een beetje de kern denk ik.quote:Op maandag 29 november 2004 16:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat hoeft niet hoor, het hangt namelijk sterk samen.
Tuurlijk, je bent pas slim als je de Westerse normen en waarden accepteert.quote:Op maandag 29 november 2004 16:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus Ayaan is slim en moslimvrouwen zijn dom, zoiets?
Als iemand de ogen van deze vrouwen terecht probeert te openen en hun ervan probeert te overtuigen zichzelf te ontwikkelen en te ontplooien, zich niet door hun man thuis laten opsluiten of te laten slaan, en zij willen dat dan niet horen omdat het allemaal maar "beledigend" is, tsja, dan kan je dat best dom noemen.quote:Op maandag 29 november 2004 16:08 schreef SCH het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 november 2004 16:13 schreef Posdnous het volgende:
Tuurlijk, je bent pas slim als je de Westerse normen en waarden accepteert.
Moeilijk he, je verplaatsen in andere denkkaders? Je zal maar eens doorkrijgen waarom mensen daadwerkelijk iets anders denken dan jij.quote:Op maandag 29 november 2004 16:19 schreef err het volgende:
[..]
![]()
In Nederland niet, maar als je de werken letterlijk neemt (waarop ze gebaseerd zijn) wel. De fundamentalisten krijgen steeds meer aanhang en als Bush zich als wereldleider al openlijk gaat bezighouden met morele zaken als het homohuwelijk en dat doet uit religieuze gronden ipv maatschappelijk (wenselijk) dan zie ik een tijd aankomen waarin geëist wordt dat men kleur bekend, het bekende en verwerpelijke; Either you're with us or you're against us.quote:Op maandag 29 november 2004 15:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
De geloven staan op voet van oorlog met elkaar
Dus jij vindt het maar niks, die westerse normen en waarden? Ik zou zeggen, probeer het 's in Saudie Arabie als het je hier niet aan staat.quote:Op maandag 29 november 2004 16:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Moeilijk he, je verplaatsen in andere denkkaders? Je zal maar eens doorkrijgen waarom mensen daadwerkelijk iets anders denken dan jij.
Zwak, het gaat er niet om of ik het met hen eens ben of niet. Het gaat er om of andere mensen zich per se aan mijn waarden en normen moeten houden, omdat ze anders dom zijn.quote:Op maandag 29 november 2004 16:34 schreef err het volgende:
[..]
Dus jij vindt het maar niks, die westerse normen en waarden? Ik zou zeggen, probeer het 's in Saudie Arabie als het je hier niet aan staat.
ja absoluut. En het gaat niet om jouw normen en waarden maar om die van de Westerse beschaving en die van NL in het bijzonder. Zelf JP gaat er prat op.quote:Op maandag 29 november 2004 16:43 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het gaat er om of andere mensen zich per se aan mijn waarden en normen moeten houden
Neuh, ze worden alleen dom gehouden.quote:Op maandag 29 november 2004 16:08 schreef SCH het volgende:
[..]
He ja haal de holocaust er nog 's bijquote:Op maandag 29 november 2004 16:52 schreef Monidique het volgende:
Uit welke Westerse waarden vloeide de Holocaust?
Dus de hele wereld moet maar doen en laten wat het Westen zegt?quote:Op maandag 29 november 2004 16:46 schreef err het volgende:
[..]
ja absoluut. En het gaat niet om jouw normen en waarden maar om die van de Westerse beschaving en die van NL in het bijzonder. Zelf JP gaat er prat op.
Dat je je daar van afkeert, betekent niet per definitie dat je dom bent, maar op z'n minst onverstandig.
Nou ja, die vond ook dat hij en zijn volk de enigen waren die de wijsheid in pacht hadden en dat de rest van de wereld maar moest luisteren, dus zo gek is dat niet.quote:Op maandag 29 november 2004 16:55 schreef err het volgende:
[..]
He ja haal de holocaust er nog 's bij![]()
Ik geloof niet dat Hitler en z'n mannen representatief zijn voor de westerse normen en waarden is het wel?
L_E_Z_E_Nquote:Op maandag 29 november 2004 16:56 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dus de hele wereld moet maar doen en laten wat het Westen zegt?
Ik respecteer haar enorm , ik zou willen dat ik maar een fractie van haar lef en doorzettingsvermogen had.quote:Op maandag 29 november 2004 17:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Lassiehond Hirsi, verdient absoluut geen respect. En diegenen die haar wel respecteren hebben een forse aambei van formaat in hun ogen zitten, want deze "dame" doet niets anders dan andere Moslims kwetsen met goedkope prul die alleen succesvol is omdat een groot deel van de Nederlandse bevolking blij is en bijna hun levers verkopen bij het zien van Islam-vernegativisering
Westerse normen en waarden. Laat me niet lachen !quote:Op maandag 29 november 2004 16:46 schreef err het volgende:
[..]
ja absoluut. En het gaat niet om jouw normen en waarden maar om die van de Westerse beschaving en die van NL in het bijzonder. Zelf JP gaat er prat op.
Dat je je daar van afkeert, betekent niet per definitie dat je dom bent, maar op z'n minst onverstandig.
Aangezien jij leeft volgens de overleveringen van Allah maak je hioer natuurlijk een kapitale blunder. Ook je tegenstander verdient namelijk respect, dat geldt immer zo.quote:Op maandag 29 november 2004 17:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Lassiehond Hirsi, verdient absoluut geen respect. En diegenen die haar wel respecteren hebben een forse aambei van formaat in hun ogen zitten, want deze "dame" doet niets anders dan andere Moslims kwetsen met goedkope prul die alleen succesvol is omdat een groot deel van de Nederlandse bevolking blij is en bijna hun levers verkopen bij het zien van Islam-vernegativisering
KIJK, een moslimquote:Op maandag 29 november 2004 17:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Westerse normen en waarden. Laat me niet lachen !De holocaust was toch echt een Westerse aangelegenheid, met geen enkele Islamitische invloed. En ik kan me niet aan de aandacht ontrekken dat jij de holocaust indirect gewoon duidelijk bagetaliseert. Anders zou je nooit zo'n hoge pet ophebben van de westerse normen en waarden. Vergeet niet dat deze "normen en waarden" uiteindelijk fataal zijn geworden voor ca. een paar miljoen joden !
Ow je bedoelt dat groepje radicalen hier, zeg dat dan meteen. Dat is niet bepaald de afspiegeling van de Nederlandse moslimbevolking.quote:Op maandag 29 november 2004 17:07 schreef err het volgende:
[..]
L_E_Z_E_N
Het gaat hier om MENSEN IN NEDERLAND
Helaas is doorzettingsvermogen niet altijd een voordeel. Als ik bv. wijlen Adolf H. ter voorbeelde neem, dankzij zijn onwelskundige doorzettingsvermogen zijn er vandaag de dag een goede paar miljoen Joden die het niet meer kunnen navertellen. Hirsi "haring" Ali slaat dezelfde weg in door Islamhaat te omhullen met een mooi jasje dat zij kritiek noemt. Als een psychiater haar zou ondervragen een tijd lang zou zij op den duur in huilen uitbarsten, dat mens is zo labiel als een wels weverzwijn, ze is gewoon nog steeds verdrietig omdat ze waarschijnlijk nooit meer bevredigd kan worden, zelfs niet met miljarden dollarsquote:Op maandag 29 november 2004 17:10 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik respecteer haar enorm , ik zou willen dat ik maar een fractie van haar lef en doorzettingsvermogen had.
Dat is geen voorbeeld meer, WIJLEN adolf hitler is al met iedereen vergelekenquote:Op maandag 29 november 2004 17:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helaas is doorzettingsvermogen niet altijd een voordeel. Als ik bv. wijlen Adolf H. ter voorbeelde neem, dankzij zijn onwelskundige doorzettingsvermogen zijn er vandaag de dag een goede paar miljoen Joden die het niet meer kunnen navertellen. Hirsi "haring" Ali slaat dezelfde weg in door Islamhaat te omhullen met een mooi jasje dat zij kritiek noemt. Als een psychiater haar zou ondervragen een tijd lang zou zij op den duur in huilen uitbarsten, dat mens is zo labiel als een wels weverzwijn, ze is gewoon nog steeds verdrietig omdat ze waarschijnlijk nooit meer bevredigd kan worden, zelfs niet met miljarden dollars
Wanneer ziet de rest dat nou eens in ? Hirsi Ali en kornuiten zijn "brandhout" die het vuur van terrorisme alleen maar aanwakkeren, zoals Mohammed B. een goedkope reclamecampagne is voor Wilders. Zonder Mohammed B. zou Wilders uiteindelijk uit de politiek verdwijnen, zekers
We hadden het onder andere over de vrouwen tot wie Hirsi Ali zich richt, weet je nog? Die je niet "dom" mag noemen omdat ze zich nniet willen overgeven aan westerse normen en waarden. Dus ik weet niet waar je hebt gelezen dat het om "de hele wereld" gaat. Het zal mij werkelijk aan m'n reet roesten wat voor normen en waarden ze er in die zandbak in het midden oosten op nahouden.quote:Op maandag 29 november 2004 17:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ow je bedoelt dat groepje radicalen hier, zeg dat dan meteen. Dat is niet bepaald de afspiegeling van de Nederlandse moslimbevolking.
Helaas is nederland te klein om geheel zelfstandig te zijn. Via onze (handels en historische) belangen zijn we verplicht om vanuit de regering de kant van het Christendom/het Westen/Europa te kiezen, een recessie omvat iedere land, dus een grootschalig conflict ook.quote:Op maandag 29 november 2004 16:30 schreef Posdnous het volgende:
Oke, Maar dat is wat anders dan de situatie in Nederland, waar ik dacht het over te hebben. En trouwens ook anders dan het gewone dagelijkse leven van mensen hier, in Amerika en in de Islamitische landen.
Dat er bepaalde gewelddadige en extreme figuren zijn, die hun geloof misbruiken (moslimidioten en Bush-figuren) is zeer gevaarlijk, maar ik verwacht niet dat wij Nederlanders massaal met dat trieste gedoe geconfronteerd gaan worden.
Als er een iemand is die een psychiater nodig heeft ben jij het wel , je hebt werkelijk elke zin tot realiteit verlorenquote:Op maandag 29 november 2004 17:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helaas is doorzettingsvermogen niet altijd een voordeel. Als ik bv. wijlen Adolf H. ter voorbeelde neem, dankzij zijn onwelskundige doorzettingsvermogen zijn er vandaag de dag een goede paar miljoen Joden die het niet meer kunnen navertellen. Hirsi "haring" Ali slaat dezelfde weg in door Islamhaat te omhullen met een mooi jasje dat zij kritiek noemt. Als een psychiater haar zou ondervragen een tijd lang zou zij op den duur in huilen uitbarsten, dat mens is zo labiel als een wels weverzwijn, ze is gewoon nog steeds verdrietig omdat ze waarschijnlijk nooit meer bevredigd kan worden, zelfs niet met miljarden dollars
Wanneer ziet de rest dat nou eens in ? Hirsi Ali en kornuiten zijn "brandhout" die het vuur van terrorisme alleen maar aanwakkeren, zoals Mohammed B. een goedkope reclamecampagne is voor Wilders. Zonder Mohammed B. zou Wilders uiteindelijk uit de politiek verdwijnen, zekers
Daar heb je wel een punt en dat zet je toch aan het denken over die potentiele Wilders stemmersquote:Op maandag 29 november 2004 17:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Zonder Mohammed B. zou Wilders uiteindelijk uit de politiek verdwijnen, zekers
Je snapt natuurlijk dat de westerse normen en waarden niet alleen stammen uit het interbellum, maar wat meer voeten in aarde hebben dan de 20e eeuw. Het westen (als je daarover kunt spreken) heeft verschrikkelijke dingen op zijn geweten, meestal voortkomend uit winstbejag of invloeduitbereiding, iets wat absoluut niet ontkent of zelfs maar gebagatelliseerd mag worden, wel is enige nuance vereist aangezien de tijdsgeest en de context van de ontwikkeling van het weseten erg belangrijk zijn.quote:Op maandag 29 november 2004 17:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Westerse normen en waarden. Laat me niet lachen !De holocaust was toch echt een Westerse aangelegenheid, met geen enkele Islamitische invloed. En ik kan me niet aan de aandacht ontrekken dat jij de holocaust indirect gewoon duidelijk bagetaliseert. Anders zou je nooit zo'n hoge pet ophebben van de westerse normen en waarden. Vergeet niet dat deze "normen en waarden" uiteindelijk fataal zijn geworden voor ca. een paar miljoen joden !
Als hij geen grond had voor zijn politieke ideeen, zouden we waarschijnlijk in een veel beter klimaat hebben geleefd. Jammer dat dat niet zo is. En begin niet over de vermeende domheid van Wilders stemmen, je moet jezelf niet boven een paar miljoen stemmers verheffen, want ik geloof niet dat jij in zo'n positie verkeert.quote:Op maandag 29 november 2004 17:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt en dat zet je toch aan het denken over die potentiele Wilders stemmers
Zo zijn Turken en Armeniërs (met een verwijzing naar de genocide) niet representatief voor de islamitsche normen. Of Dafur... of Afganistan....quote:Op maandag 29 november 2004 16:55 schreef err het volgende:
He ja haal de holocaust er nog 's bij![]()
Ik geloof niet dat Hitler en z'n mannen representatief zijn voor de westerse normen en waarden is het wel?
Je zou het natuurlijk ook dom kunnen noemen dat iemand probeert mensen de ogen te openen met artsyfartsy-gedoe dat haar doelgroep niet gaat bereiken.quote:Op maandag 29 november 2004 16:17 schreef err het volgende:
[..]
Als iemand de ogen van deze vrouwen terecht probeert te openen en hun ervan probeert te overtuigen zichzelf te ontwikkelen en te ontplooien, zich niet door hun man thuis laten opsluiten of te laten slaan, en zij willen dat dan niet horen omdat het allemaal maar "beledigend" is, tsja, dan kan je dat best dom noemen.
Ik merkte alleen maar op dat de mensen die op Wilders stemmen dat waarschijnlijk alleen doen vanwege zijn uitspraken over de Islam. Ik heb het idee dat de andere punten van zijn partij er totaal niet meer toe doen. Of dat dom of slim is mag je zelf uitmaken.quote:Op maandag 29 november 2004 17:29 schreef err het volgende:
[..]
Als hij geen grond had voor zijn politieke ideeen, zouden we waarschijnlijk in een veel beter klimaat hebben geleefd. Jammer dat dat niet zo is. En begin niet over de vermeende domheid van Wilders stemmen, je moet jezelf niet boven een paar miljoen stemmers verheffen, want ik geloof niet dat jij in zo'n positie verkeert.
Haar manier van kritiek voeren stinktquote:Op maandag 29 november 2004 17:31 schreef Marcel1984 het volgende:
waar kom dat haring eigenlijk vandaan in je verhaal .
Hirsi "haring" Ali
Daar heeft zij voldoende redenen voor, zij vindt waarschijnlijk dat ze nog niet klaar is met het aan de kaak stellen van bepaalde zaken, vandaar Part II.quote:Op maandag 29 november 2004 17:30 schreef Drugshond het volgende:
Ik bewonder H.A. op sommige punten, maar zeker niet op alle punten. Ik blijf na submission 1 met de volgende vragen zitten.Wat is het nut van submission II
Onwaarschijnlijk, al is het maar omdat ze voor de hele film gemaakt is al afgebrand wordt door jan en alleman, autochtonen incluis.quote:Krijgt ze hierdoor een samenleving in beweging..
He ja, met mediahoer Premquote:Vanavond komt er een ander programma "Hoezo, Jihad ?". Wat een veel kleurrijker discussie programma is veel meer in- en output. Waarbij ik ook een veel betere response verwacht.
Jazeker, wie kan het beter doen dan een intelligente politica die notabene zelf aan den lijven ondervonden heeft waar ze tegen strijdt? Een autochtoon hoeft natuurlijk al helemaal niet met zoiets aan te komen. Oh ja, er was er één maar die is al dood.quote:En is H.A. wel de juiste aangewezen persoon om dit soort politiek/maatschappelijk getinte films te maken ?!?
En Prem is een 'mediahoer' en Hirsi Ali niet, omdat...?quote:Op maandag 29 november 2004 17:36 schreef err het volgende:
He ja, met mediahoer Prem
Over de manier waarop ze het brengt kun je inderdaad je bedenkingen hebben, ik vond het ook een vrij vaag fimpje idd. Ik zou het anders (duidelijker) hebben gebracht. Maar dat was ws de hand van Theo, mogelijk ziet deel 2 er heel anders uit?quote:Op maandag 29 november 2004 17:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je zou het natuurlijk ook dom kunnen noemen dat iemand probeert mensen de ogen te openen met artsyfartsy-gedoe dat haar doelgroep niet gaat bereiken.
En er dan nog een vervolg op gaan maken.
V.
1 - Het nut van Submission is dat er nu in ieder geval veel meer over gepraat wordt dan voordat de film uitkwam. En ja, dat was ook al vóór de moord op Theo van Gogh. Deel 2 gaat weer over een ander aspect van de Islam.quote:Op maandag 29 november 2004 17:30 schreef Drugshond het volgende:Wat is het nut van submission II Krijgt ze hierdoor een samenleving in beweging.. Ik betwijfel dat. Vanavond komt er een ander programma "Hoezo, Jihad ?". Wat een veel kleurrijker discussie programma is veel meer in- en output. Waarbij ik ook een veel betere response verwacht. En is H.A. wel de juiste aangewezen persoon om dit soort politiek/maatschappelijk getinte films te maken ?!?
Je zou het dom kunnen noemen, en dat is jouw mening.quote:Op maandag 29 november 2004 17:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je zou het natuurlijk ook dom kunnen noemen dat iemand probeert mensen de ogen te openen met artsyfartsy-gedoe dat haar doelgroep niet gaat bereiken.
En er dan nog een vervolg op gaan maken.
V.
En gaat ze het dan weer uit laten zenden op de VPRO op zondagavond om een uur of elf? Het tijdstip waarop haar doelgroep massaal naar deze omroep kijkt?quote:Op maandag 29 november 2004 17:40 schreef err het volgende:
[..]
Over de manier waarop ze het brengt kun je inderdaad je bedenkingen hebben, ik vond het ook een vrij vaag fimpje idd. Ik zou het anders (duidelijker) hebben gebracht. Maar dat was ws de hand van Theo, mogelijk ziet deel 2 er heel anders uit?
omdat ik hem gewoon niet serieus kan nemen. Gewoon mijn mening.quote:Op maandag 29 november 2004 17:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
En Prem is een 'mediahoer' en Hirsi Ali niet, omdat...?
V.
Ho kom je daar nou bij? Dat is zeker niet wat ik hoor. Ik hoor vrij veel zeer positieve geluiden.quote:Op maandag 29 november 2004 17:36 schreef err het volgende:
Onwaarschijnlijk, al is het maar omdat ze voor de hele film gemaakt is al afgebrand wordt door jan en alleman, autochtonen incluis.
Omdat hij niet normaal kan praten, hij kan alleen maar schreeuwen.quote:Op maandag 29 november 2004 17:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
En Prem is een 'mediahoer' en Hirsi Ali niet, omdat...?
V.
Dat is niet per se mijn mening, die is iets genuanceerder dan dat. Het was meer een reactie op het gebruik van de term 'dom' ivm een doelgroep die het niet schijnt te willen snappen.quote:Op maandag 29 november 2004 17:42 schreef Elgigante het volgende:
Je zou het dom kunnen noemen, en dat is jouw mening.
Waar zie je mij stellen dat de boodschap fout zou zijnquote:Dat de boodschap niet aangekomen is na deel 1, wil niet automatisch zeggen dat ie fout was natuurlijk
En dat maakt iemand een 'mediahoer'?quote:Op maandag 29 november 2004 17:45 schreef Marcel1984 het volgende:
[..]
Omdat hij niet normaal kan praten, hij kan alleen maar schreeuwen.
quote:Op maandag 29 november 2004 17:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
En gaat ze het dan weer uit laten zenden op de VPRO op zondagavond om een uur of elf? Het tijdstip waarop haar doelgroep massaal naar deze omroep kijkt?
V.
Dus iemand die jij niet serieus kan nemen is een mediahoer.quote:Op maandag 29 november 2004 17:43 schreef err het volgende:
[..]
omdat ik hem gewoon niet serieus kan nemen. Gewoon mijn mening.
Ja klopt. Ik ben Moslim. Dat verandert niemand. Al verzuilt heel de wereld, ik zal met Gods wil als Moslim sterven !quote:Op maandag 29 november 2004 17:40 schreef Marcel1984 het volgende:
Bij mensen als bansheeboy maakt hun o zo heilige geloof deel uit van hun identiteit.
Als je kritiek geeft moet het wel nut hebben en niet dienen als zelfverrijking zoals in het geval van Hirsi "waar zit ik nu weer?" Ali !quote:Als je vervolgens kritiek hebt op dat geloof voelen ze zich aangevallen.
Dan mag je mij radicaal vinden. Omdezelfde reden haat ik wijlen Hitler ook, ook vanwege mijn geloof, als dat radicaal heet dan ben ik er trots op een radicale te zijn en mag je wat mij betreft hoessein@gmail.com doorspelen naar de AIVD, dat is nl. mijn persoonlijke emailadresquote:En als je iemand haat omdat hij/zij kritiek (op wat voor manier dan ook) uit op je geloof vind ik je radicaal ja
omdat hij in een discussie de "if you cant confince them with real arguments, dazzle em with a load of bullshit"-tactiek gebruikt.quote:Op maandag 29 november 2004 17:48 schreef Verbal het volgende:
[..]
En dat maakt iemand een 'mediahoer'?
Zozo. Ik duizel van de sterke argumenten.
V.
Hitler voerde ook argumenten en kritiek maar heeft uiteindelijk als duidelijk Westers exponent de dood van een goede paar miljoen Joden op zijn gewetenquote:Op maandag 29 november 2004 17:43 schreef speedfreak1 het volgende:
Misschien dat meneer Banshee nu zelf enig denkwerk kan verrichten om er achter te komen hoe stompzinnig het is om in deze discussie de holocaust er bij te halen. En misschien dat ie er dan ook achterkomt dat zijn eigen denkbeeld in feite gewoon rascistisch zijn. Ik weet het, dat laatste klinkt hard, het is mijn kijk op het één en ander.
Dus de hoofdreden dat je Hitler haat is dat hij kritiek had op de islamquote:Op maandag 29 november 2004 17:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik ben Moslim. Dat verandert niemand. Al verzuilt heel de wereld, ik zal met Gods wil als Moslim sterven !
[..]
Als je kritiek geeft moet het wel nut hebben en niet dienen als zelfverrijking zoals in het geval van Hirsi "waar zit ik nu weer?" Ali !
[..]
Dan mag je mij radicaal vinden. Omdezelfde reden haat ik wijlen Hitler ook, ook vanwege mijn geloof, als dat radicaal heet dan ben ik er trots op een radicale te zijn en mag je wat mij betreft hoessein@gmail.com doorspelen naar de AIVD, dat is nl. mijn persoonlijke emailadres
Als je toch bezig ben, stuur ze een link van mijn postgeschiedenis, hebben ze wat leesvoer
Kloon van Akkersloot ?quote:Op maandag 29 november 2004 17:56 schreef fjs het volgende:
Laat ze maar doen. Perfect.
Ik zeg maar zo: 'aan de vrucht herkent men de boom'.
De vrucht die de Islam door de hele geschiedenis heen heeft voortgebracht, heeft ook zijn natuur aan het licht gebracht.
Die vrucht is: angst, terreur en bloedvergieten. Daarmee is deze godsdienst altijd gekenmerkt. Vanaf zijn ontstaan!
Geloof me, dit is tegen dovemansoren gericht hierquote:Op maandag 29 november 2004 17:58 schreef scanman01 het volgende:
Heel veel ellende op deze aardbol komt voort uit geloof. Dat wil nog niet zeggen dat iedereen die gelooft ook per definitie slecht is. Dat zijn in alle gevallen slechts een aantal fanatiekelingen.
Hitler.quote:Op maandag 29 november 2004 17:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Hitler voerde ook argumenten en kritiek maar heeft uiteindelijk als duidelijk Westers exponent de dood van een goede paar miljoen Joden op zijn geweten
En ik racistisch, ik lach je uit in je gezicht !Aan de hand van welke quote redeneer je zoiets ridicuuls :')
Daarom haal ik het erbij. Hirsi Ali slaat dezelfde weg in
ik heb niks tegen de islam , alleen tegen de uitwassennquote:Op maandag 29 november 2004 18:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Geloof me, dit is tegen dovemansoren gericht hier![]()
Kun je mij tegenspreken dan?quote:Op maandag 29 november 2004 17:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kloon van Akkersloot ?
Het lijkt mij vrij duidelijk dat er sprake is van een conflicterende situatie. Door het maken van Submission nam ze een risico waardoor ze nu niet meer in staat is haar hoofdtaken uit te voeren. Dan is het maken zo'n film in mijn ogen niet verantwoord ten opzichte van de hoofdtaak.quote:Op maandag 29 november 2004 12:35 schreef evert het volgende:
Feiten? Waarom conflicteert dit? is haar mening als politica een andere dan haar mening als kamerlid?
Je kan op geen enkele manier jouw posting onderbouwen.
Wat ik denk is ongeschikt en bovendien zijn er teveel ongelovigen om ze allemaal eens te bedreigen. Dat er in dit geval sprake was van kaffirfobie, was echter duidelijk. Zoals extremistische Christenen er doorgaans ook eerder toe over gaan anderen te bedreigen omdat ze 'heidenen' zijn.quote:Op maandag 29 november 2004 16:11 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Er zijn zoveel ongelovigen. Die niet bedreigd worden. Als je denkt dat Joden en homo's door hen verafschuwd worden omdat ze toevallig geen moslim zijn mis je een beetje de kern denk ik.
Vrouwenmishandeling is voor iedereen wel herkenbaar denk ik. Het 'foute' van zo'n film is dat de mishandelaars niet bekeerd worden, maar de rest van gemeenschap (moslims in dit geval) wel beledigd worden. Je bereikt er dus niks mee. Ik zie liever dat Ali doet waarvoor ze in de kamer zit; iets met integratie en vrouwen was het geloof ikquote:Op maandag 29 november 2004 18:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Submission is trouwens ook...herkenbaar voor wie enigzins ervaring heeft met de uitwassen van Christelijke orthodoxie.
En je denkt niet dat Submission daar ook mee te maken heeft?quote:Op maandag 29 november 2004 18:45 schreef gelly het volgende:
Ik zie liever dat Ali doet waarvoor ze in de kamer zit; iets met integratie en vrouwen was het geloof ik
Zolang ze die vrouwen daarmee tegen zich in het harnas jaagt niet nee.quote:Op maandag 29 november 2004 18:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En je denkt niet dat Submission daar ook mee te maken heeft?
Wat is dat toch, die bekrompenheid? Waarom wordt extremistisch/othodox gedrag wat zij aan de kaak stelt, collectief als beledigend ervaren voor een hele bevolkingsgroep? Is het soms moeilijk afstand te nemen van mensen die vrouwen niet meer dan stront vinden? Blijkbaar hebben ze er dan toch veel meer mee gemeen dan we dachten! En jij, wie ben jij om te zeggen dat "de rest van de gemeenschap beledigd wordt"? Hoor jij daar soms bij? Of spreek je namens hen?quote:Op maandag 29 november 2004 18:45 schreef gelly het volgende:
maar de rest van gemeenschap (moslims in dit geval) wel beledigd worden.
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 29 november 2004 18:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Je bereikt er dus niks mee.
Je vergeet kennelijk dat koranteksten op blote lichaamsdelen ook voor de gematigde moslims knap beledigend is. Heel leuk dat jij het doodnormaal vindt, mij boeit het ook niet, maar voor ons is die film niet gemaakt. Je kunt vrouwenmishandeling binnen de islam toch ook op een ander manier aan de kaak stellen, op een manier waarbij niet iedere moslim zich aangesproken hoeft te voelen ?quote:Op maandag 29 november 2004 18:53 schreef err het volgende:
[..]
Wat is dat toch, die bekrompenheid?
Is er wat bereikt dan ? Volgens mij 1 dode en veel haatgevoelens in een groep waarvoor Ali zegt op te komen. Wil je dat een succes noemen ?quote:Op maandag 29 november 2004 18:54 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
dat is dus blijkbaar hun grote probleem, er is namelijk geen enkele reden waarom iedere moslim zich aangesproken zou moeten voelen. Ik ken zat moslims die er zich totaal niet druk om maken, dus blijkbaar gaat het niet om een "de gehele moslimbevolking" maar om een minderheid met hele lange tenen.Ze kunnen er toch gewoon boven staan? Ik voel me als voetbalsupporter toch ook niet persoonlijk beledigd als het gedrag van een stel hooligans aan de kaak worden gesteld, of zelfs belachelijk worden gemaakt, voor zover daar in Sumbission al sprake van zou zijn?quote:Op maandag 29 november 2004 18:56 schreef gelly het volgende:
op een manier waarbij niet iedere moslim zich aangesproken hoeft te voelen ?
Hoe weet je dat er haat is? Dat kan je alleen weten als er over gesproken wordt. En hoe meer er over gesproken wordt, hoe beter. Er is een landerlijke discussie over ontstaan. En na de moord op Van Gogh zijn er ook buitenlandse zenders geweest die interesse hebben getoond en waar er een discussie over is ontstaan. Maar ik denk niet dat je nu al kan inventariseren en ik denk dat je niet alles kan meten, maar dat er over gesproken wordt is duidelijk. Misschien heeft het nog wel een paar jaar nodig voordat het op een andere manier wordt besproken, namelijk in het licht van een islamitische verlichting, maar je kan het effect niet met een cynische opmerking bagatelliseren.quote:Op maandag 29 november 2004 18:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Is er wat bereikt dan ? Volgens mij 1 dode en veel haatgevoelens in een groep waarvoor Ali zegt op te komen. Wil je dat een succes noemen ?
Denk je dat hooligans het licht gaan zien als voetbal belachelijk wordt gemaakt, en zou de maker van zo'n film ook op de nodige bedreigingen kunnen rekenen ? Stel je hooliganisme aan de kaak door voetbal een achterlijke sport te noemen ? Ali kan alleen op zoveel steun rekenen omdat ze de islam aan de kaak stelt, het onderwerp is niet eens van belang. Als dit land veel voetbalhaters zou kennen dan zou z'n film ook enorm gewaardeerd worden. Niet alleen omdat men hooliganisme zo verwerpelijk vindt, maar het gehele voetbal. De hele discussie is niet zuiver, en de motieven al helemaal niet.quote:Op maandag 29 november 2004 19:03 schreef err het volgende:
[..]
Ik voel me als voetbalsupporter toch ook niet persoonlijk beledigd als het gedrag van een stel hooligans aan de kaak worden gesteld, of zelfs belachelijk worden gemaakt, voor zover daar in Sumbission al sprake van zou zijn?
zoals ik al zei, ik zou me op geen enkele manier beledigd voelen. Ook niet als ze voetbal een achterlijke sport noemen. Ze doen maar, ze roepen maar, ik sta erboven want ik weet hoe ik zelf ben. Precies datgene wat de minderheid met de lange tenen (en nogmaals; echt niet de gehele moslimbevolking zoals jij beweert) zouden moeten doen. Tenzij zij geen zuiver geweten hebben misschien? Overigens geloof ik dat je hier Fortuyn en Hirsi Ali doormekaar hebt gehaald, maar dat terzijde.quote:Op maandag 29 november 2004 19:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Denk je dat hooligans het licht gaan zien als voetbal belachelijk wordt gemaakt, en zou de maker van zo'n film ook op de nodige bedreigingen kunnen rekenen ? Stel je hooliganisme aan de kaak door voetbal een achterlijke sport te noemen ? Ali kan alleen op zoveel steun rekenen omdat ze de islam aan de kaak stelt, het onderwerp is niet eens van belang. Als dit land veel voetbalhaters zou kennen dan zou z'n film ook enorm gewaardeerd worden. Niet alleen omdat men hooliganisme zo verwerpelijk vindt, maar het gehele voetbal. De hele discussie is niet zuiver, en de motieven al helemaal niet.
Die film is wel degelijk ook voor ons gemaakt! Het is een nieuwe poging van Hirsi Ali om die kwalijke zaken die ook in ons land gebeuren onder de aandacht te brengen en ter discussie te stellen. En daar is ze wel zeker in geslaagd. Wat mij betreft kun je hier nooit te veel aandacht aan schenken. En dat Hirsi ali het met een film heeft gedaan, een vrij populair medium, is haar keuze geweest! De film is gefinancierd door Van Gogh. Alleen maar lof dus!quote:Op maandag 29 november 2004 18:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Je vergeet kennelijk dat koranteksten op blote lichaamsdelen ook voor de gematigde moslims knap beledigend is. Heel leuk dat jij het doodnormaal vindt, mij boeit het ook niet, maar voor ons is die film niet gemaakt.
Nou, idd, in Pakistan was Newsweek al uitverkocht voor het uit de schappen kon worden gehaald omdat de authoriteiten het wilde verbieden.quote:Op maandag 29 november 2004 18:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Je vergeet kennelijk dat koranteksten op blote lichaamsdelen ook voor de gematigde moslims knap beledigend is.
Wat een BS ! Haar vermoorde vriend had het zeker weten prima gevonden dat ze nu met deel 2 zou komen. En er is geen beter moment om met het vervolg te komen dan NU! De discussie is zeer actueel en daarom zal er veel over gesproken worden en zal het veel aandacht krijgen. Dat is precies wat Hirsi Ali wil natuurlijk!quote:Op maandag 29 november 2004 19:54 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Imo maakt Ayaan misbruik van de situatie (zo kort na de moord en de nasleep ervan) om juist nu haar deel II te gaan aankondigen.
Door het juist nu te doen geeft een golf van publiciteit, en dat wil ze blijkbaar graag, ookal is dit over de rug van haar pas vermoorde vriend.
Dat is idd precies wat ze wil, maar ik vind het weinig respectvol, niet alleen tegenover Theo van Gogh die min of meer het leven heeft moeten laten voor Part I, maar gezien Ayaan opkomt voor de onderdrukte moslims (en vrouwen in het bijzonder) is dit niet bepaald het juiste moment, er zijn genoeg spanningen om even geen olie op het vuur te gooien wat mij betreft.quote:Op maandag 29 november 2004 19:57 schreef scanman01 het volgende:
Wat een BS ! Haar vermoorde vriend had het zeker weten prima gevonden dat ze nu met deel 2 zou komen. En er is geen beter moment om met het vervolg te komen dan NU! De discussie is zeer actueel en daarom zal er veel over gesproken worden en zal het veel aandacht krijgen. Dat is precies wat Hirsi Ali wil natuurlijk!
Het probleem is meer dat de hooligans die je schijnbaar met je film wil raken er nog minder van onder de indruk zijn dan jij, aangezien die film vol zit met hooligans met teksten uit het wedstrijdreglement op hun lichaam, waar iedereen alleen maar een beetje naar zit te staren, maar wat nergens over gaat.quote:Op maandag 29 november 2004 19:03 schreef err het volgende:
Ik voel me als voetbalsupporter toch ook niet persoonlijk beledigd als het gedrag van een stel hooligans aan de kaak worden gesteld, of zelfs belachelijk worden gemaakt, voor zover daar in Sumbission al sprake van zou zijn?
Daarnaast is het gewoon lame om een film te maken en niet op de premiere te verschijnen.quote:Op maandag 29 november 2004 19:54 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Imo maakt Ayaan misbruik van de situatie (zo kort na de moord en de nasleep ervan) om juist nu haar deel II te gaan aankondigen.
Door het juist nu te doen geeft een golf van publiciteit, en dat wil ze blijkbaar graag, ookal is dit over de rug van haar pas vermoorde vriend.
Eindelijk weer een verstandige uitspraak.quote:Op maandag 29 november 2004 20:19 schreef robh het volgende:
[..]
Daarnaast is het gewoon lame om een film te maken en niet op de premiere te verschijnen.
nee die hooligans gaan niet het licht zien, die illusie heb ik niet, maar aan de andere kant zijn er geen bevolkingsgroepen die voetballiefhebber zijn die er hevige aanstoot aan nemen.quote:Op maandag 29 november 2004 20:18 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het probleem is meer dat de hooligans die je schijnbaar met je film wil raken er nog minder van onder de indruk zijn dan jij, aangezien die film vol zit met hooligans met teksten uit het wedstrijdreglement op hun lichaam, waar iedereen alleen maar een beetje naar zit te staren, maar wat nergens over gaat.
Als je denkt hooligans het licht gaan zien met zo'n filmpje ben je wel heel wat naiever dan gelovigen die volgens de makers zogenaamd naief zijn.
lame? Lame is dat ze niet op die premiere kan verschijnen omdat sommigen haar willen afslachten. Haar eigen leven is haar wat meer waard dan de opinie van enkelingen zoals jij, dunkt me.quote:Op maandag 29 november 2004 20:19 schreef robh het volgende:
[..]
Daarnaast is het gewoon lame om een film te maken en niet op de premiere te verschijnen.
Klopt, alleen misschien een paar extremen die sowieso al licht ontvlambaar zijn en willen rellen.quote:Op maandag 29 november 2004 20:28 schreef err het volgende:
[..]
nee die hooligans gaan niet het licht zien, die illusie heb ik niet, maar aan de andere kant zijn er geen bevolkingsgroepen die voetballiefhebber zijn die er hevige aanstoot aan nemen.
Sarcasm is wasted on people like youquote:Op maandag 29 november 2004 20:29 schreef err het volgende:
[..]
lame? Lame is dat ze niet op die premiere kan verschijnen omdat sommigen haar willen afslachten. Haar eigen leven is haar wat meer waard dan de opinie van enkelingen zoals jij, dunkt me.
Ach joh, dat mense moet een keer een psycholoog opzoeken en haar jeugdtrauma's lekker in Ethiopie gaan verwerken.quote:Op maandag 29 november 2004 20:29 schreef err het volgende:
lame? Lame is dat ze niet op die premiere kan verschijnen omdat sommigen haar willen afslachten. Haar eigen leven is haar wat meer waard dan de opinie van enkelingen zoals jij, dunkt me.
alleen roept nu iedereen dat "een hele bevolkingsgroep" wordt beledigd, zie je het verschil?quote:Op maandag 29 november 2004 20:30 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Klopt, alleen misschien een paar extremen die sowieso al licht ontvlambaar zijn en willen rellen.
grappig dat mensen vanuit de linkse hoek nu allemaal roepen dat ze het land uit moetquote:Op maandag 29 november 2004 20:32 schreef robh het volgende:
[..]
Ach joh, dat mense moet een keer een psycholoog opzoeken en haar jeugdtrauma's lekker in Ethiopie gaan verwerken.
De rechtse kerk zou precies hetzelfde zeggen wanneer Hirsi Ali niet hun straatje zou lullen.quote:Op maandag 29 november 2004 20:37 schreef err het volgende:
[..]
grappig dat mensen vanuit de linkse hoek nu allemaal roepen dat ze het land uit moetDa's ook voor het eerst
ja natuurlijk, de rechtse kerk wil alle allochtonen het land uitschoppen, toch? Dus dat is niks nieuwsquote:Op maandag 29 november 2004 20:40 schreef schatje het volgende:
[..]
De rechtse kerk zou precies hetzelfde zeggen wanneer Hirsi Ali niet hun straatje zou lullen.
Mooi moment hèquote:Op maandag 29 november 2004 20:37 schreef err het volgende:
grappig dat mensen vanuit de linkse hoek nu allemaal roepen dat ze het land uit moetDa's ook voor het eerst
quote:Op maandag 29 november 2004 20:41 schreef robh het volgende:
[..]
Mooi moment hè![]()
Nu kunnen we het samen roepen!![]()
'Allemaal', ookquote:Op maandag 29 november 2004 20:37 schreef err het volgende:
[..]
grappig dat mensen vanuit de linkse hoek nu allemaal roepen dat ze het land uit moet
Als je de verschillende threads over haar leest, zul je zien dat het verassend vaak geroepen wordt, door diegenen die zich graag als "links" manifesteren.quote:Op maandag 29 november 2004 20:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
'Allemaal', ook
V.
Ja, het was me inderdaad al niet opgevallen.quote:Op maandag 29 november 2004 20:47 schreef err het volgende:
[..]
Als je de verschillende threads over haar leest, zul je zien dat het verassend vaak geroepen wordt, door diegenen die zich graag als "links" manifesteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |