abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 november 2004 @ 20:59:45 #1
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_23633739

CPU:
CPU Main processor: ARM946E-S (67MHz)
Cache: 8KB data 4KB
TCM : 32KB data 16KB
Sub processor: ARM7TDMI (33MHz)
Memory Main memory: 4MB (evenveel als PS2 )
ARM9/ARM7: 32KB (2 times 16KB)

Work RAM: 64KB
VRAM: 656KB
LCD Display two screens of 256x192 pixels (RGB)
Colors maximum of 262,144 colors

2D graphics
- Engine BG 4 layers maximum
- OBJ 128 objects maximum

3D graphics
- Engine Coordinate conversion maximum of 4M / second
- Polygon drawing capability maximum of 120K polygon s
- Pixel drawing capability maximum of 30M pixels/second

Other:
- Sound 16 channels (ADPCM/PCM)
- Microphone input
- Wireless communication IEEE802.11 protocol
Het innerlijk van de DS: http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3530

PSP CPU Core
MIPS R4000 32-bit core
128-bit bus
1-333MHz (1.2V)
8MB eDRAM main memory
2.6Gbps bus bandwidth
FPU, VFPU (2.6 billion flops)
3D graphics extended instructions
I Cache, D Cache

PSP Media Engine
MIPS R4000 32-bit core
128-bit bus
1-333MHz (1.2V)
2MB eDRAM submemory
I-Cache, D-Cache
90nm CMOS

PSP Graphics Core
1-166MHz (1.2V)
256-bit bus
2MB eDRAM (VRAM)
5.3Gbps bus bandwidth
664 million pixels per second pixel fill rate
3D curved surface and 3D polygon engine
Support for compressed textures, hardware clipping, morphing, bone, tessellation, bezier, b-spline (NURBS)
Maximum of 33 million polygons per second
24-bit full color (RGBA)

Sound Core
VME (Virtual Mobile Engine)
Reconfigurable DSP
166MHz (1.2 V)
128-bit bus
5 giga operations per second
CODEC capabilities
3D sound, 7.1 channels
Synthesizer, effecter, and other abilities
ATRAC3 plus, AAC, MP3 for audio

Media
UMD (Universal Media Disc)
60mm-diameter disc
660nm laser diode
1.8GB capacity (dual-layered disc)
11Mbps transfer rate
AES crypto system
Unique disc ID
Shockproof
Regional code system
Parental lock system
Repeat ordering system

Other Specifications
16:9-format widescreen TFT LCD (480x272 pixels, 24-bit full color)
MPEG4 AVC decoder
Wireless LAN (802.11)
IrDA (Infrared Data Association)
USB 2.0
Memory Stick
AV in/out
Stereo headphone out
Lithium ion battery
Expansion port

Wie gaat er deze battle winnen?

Sony PSP vs. Nintendo DS
Het vervolg van: http://forum.fok.nl/topic/587967
GAME ON!

[ Bericht 1% gewijzigd door nlboy op 29-11-2004 18:11:36 ]
pi_23633813
Hey hier zocht ik net naar. ik ga denk ik voor de PSP, maar ik moet nog even verder neuzen, op tweakers.net enzo. Daar hebben ze er verstand vna .
  zondag 28 november 2004 @ 21:05:57 #3
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_23633946
Ja idd.
Ik weet het nog niet, maar ik sta nu nog aan de kant van PSP.
Omdat die een hele nieuwe game concept heeft en Nintendo DS is zo standaard met hun Mario, Zelda, etc.
En de Nintendo Gameboy heeft voor het grote deel RPG's/Roleplaying games en dat spreekt mij niet zoveel aan. Nu nog even afwachten welke games er komen voor de PSP.
pi_23633949
Ik zou persoonlijk voor de PSP gaan. Maar ja, ik ga er geen honderde euro's voor zo'n pokke ding uitgeven.
pi_23634262
quote:
Op zondag 28 november 2004 21:05 schreef nlboy het volgende:
Ja idd.
Ik weet het nog niet, maar ik sta nu nog aan de kant van PSP.
Omdat die een hele nieuwe game concept heeft en Nintendo DS is zo standaard met hun Mario, Zelda, etc.
En de Nintendo Gameboy heeft voor het grote deel RPG's/Roleplaying games en dat spreekt mij niet zoveel aan. Nu nog even afwachten welke games er komen voor de PSP.
daar ga je nou de fout in
  maandag 29 november 2004 @ 03:17:53 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23635989
PSP ziet er supergelikt uit, en de DS meer als een speelgoedje. Maargoed, ik wacht de boel nog effe af
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_23635996
Ik vindt het zoiezo knap van Nintendo dat ze met een 67/33Mhz proc dual screen en daarbij een NIET opvolger van de GBA (SP) in strijd kan gaan met de PSP, voor PSP zullen er meer games uitkomen, maar voor de DS komen er originelere games uit, ik vind een psp echt een handheld voor mensen die geen console thuis hebben staan.
Ik ga voor allebij maar eerst de DS want de PSP mag eerst wel eens wat zakken in prijs of / en een betere batterij erbij leveren voor dat geld.
pi_23636354
Allereerst wil ik opmerken dat ik het nogal tendensieus vind dat de topicstarter een gedateert concept plaatje van de DS gebruikt om een vergelijking te maken met de PSP. De DS is allang ge-released en het is vrij bekend dat het uiteindelijke design van de DS redelijk is veranderd.

Verder denk ik dat het prestatieverschil tussen beide apparaten schromelijk is overdreven. Zoveel verschil grafische kwaliteit zie ik niet als de in-game plaatjes bekijk. Wel is jammer dat in tegenstelling tot de PSP de DS geen linear filtering ondersteunt, echter op een klein scherm met bewegende beelden zul je het vast niet merken.

Persoonlijk zou ik, als ik een keuze moest maken, gaan voor de DS om verschillende redenen. Zo vind ik het hele concept van de DS orgineler dan de PSP en zit er meer potentie in (creativiteit van de developers moet nog komen). Daarnaast is de first party support een belangrijke factor met voor de DS toekomstige releases van Zelda, Mario en Metroid games (verder denk ik dat ook third parties meer dan de voorgaande Nintendo consoles de DS zullen gaan supporten). Tenslotte spelen voor mij ook de accuduur (het is een portable) en het prijskaartje een rol, beiden punten waarop de DS het beste scoort.

Met het doorslaande succes van de DS de afgelopen week in Amerika moet ik nog maar zien hoe de PSP het gaat doen. Mijn verwachting is dat Nintendo marktleider zal blijven in de handheld markt; wellicht dat Sony in toekomst enig marktaandeel pakt en ook een prominente speler wordt.
pi_23636798
Wart, het mag dan wel een beetje gaan om het uiterlijk. Maar heel veel veranderd zal de console nou wel niet zijn.. Zelfs als je er op googelt. Is er nog niet echt een goed plaatje van de vinden. Ik denk niet echt dat het mensen die voor de ds kiezen uitmaakt hoe hij er uitziet, meestal zijn dat toch die hard fans etc etc. Die al een sp en een advance hebben gehad..
  maandag 29 november 2004 @ 17:32:09 #10
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_23648209
quote:
Op zondag 28 november 2004 21:16 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

daar ga je nou de fout in
Was bij de GBA SP wel zo.
En nu hebben ze wel een rip gemaakt van Mario 64 en nog een leuk kaartje erbij gemaakt en vragen daarvoor ¤50,- of wel meer.
Ach ja ik weet nog niet of ik de PSP ga kopen of de DS.
Ik weet alleen dat ik even ga wachten todat de prijs lekker laag is.
pi_23648277
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:32 schreef nlboy het volgende:

[..]

Was bij de GBA SP wel zo.
Ach ja ik weet nog niet of ik de PSP ga kopen of de DS.
Ik weet alleen dat ik even ga wachten todat de prijs lekker laag is.
ehm de GBA heeft vrij weinig met de DS te maken hoor
de DS gaat gewoon naast de GBA in de verkoop
  maandag 29 november 2004 @ 17:36:19 #12
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_23648324
Ow oke.
pi_23648486
Waarom staat het oude design van de DS in de startpost

Ziet er een stuk beter uit
pi_23648503
doe mij maar een PSP, is alleen zo belachelijk duur
pi_23648538
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:43 schreef jimjim1983 het volgende:
doe mij maar een PSP, is alleen zo belachelijk duur
De ds is toch niet veel minder duur?
pi_23648642
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:44 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

De ds is toch niet veel minder duur?
jawel toch? zou een paar honderd euro schelen.
  maandag 29 november 2004 @ 17:55:26 #17
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_23648830
Nintendo DS natuurijk met nieuwe mario bros. en met nog veeeeeeeeeeel meer Nintendo games
pi_23648872
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:48 schreef jimjim1983 het volgende:
Dat weten we pas zodra ze beide in Europa verkrijgbaar zijn. Maar reken er maar op dat "een paar honderd euro verschil" de grootste onzin is!
  maandag 29 november 2004 @ 17:57:10 #19
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_23648879
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:55 schreef King_of_cubes het volgende:
Nintendo DS natuurijk met nieuwe mario bros. en met nog veeeeeeeeeeel meer Nintendo games
Eigenlijk zou ik alleen een DS willen vanwege de nieuwe mario bros. De rest spreekt mij (nog) niet aan.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_23648903
Als de PSP in het gunstigste geval 250 dollar in Amerika gaat kosten kun je er op rekenen dat je er hier minstens 300 euro voor neer mag leggen. Dat scheelt al gauw 100 euro met de DS.
  maandag 29 november 2004 @ 18:00:50 #21
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_23648972
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:57 schreef wart het volgende:
Als de PSP in het gunstigste geval 250 dollar in Amerika gaat kosten kun je er op rekenen dat je er hier minstens 300 euro voor neer mag leggen. Dat scheelt al gauw 100 euro met de DS.
Dan zou ik opeens meer interesse tonen in importeren van hardware. Iemand hier die daarmee ervaring heeft? Want volgens mij ben ik hier echt (te) duur uit.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 29 november 2004 @ 18:12:38 #22
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_23649238
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:42 schreef Xrenity het volgende:
Waarom staat het oude design van de DS in de startpost
[afbeelding]
Ziet er een stuk beter uit
Gefixt.
pi_23652740
Ik ga ze beide kopen , maar als ik er één moest kiezen ging ik voor de DS. Waarom ? Er zijn daar tot nu toe meer en betere games voor aangekondigt . De enige reden waarom ik een PSP ga halen is Lumines ( van de maker van REZ www.lumines.jp ) , games als Ridge Racer en Vampire Chronicle (Dark Stalkers) zijn ook wel leuk , maar geen reden om een PSP voor te kopen .
pi_23653309
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:48 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Hmmz .. En toch ga ik voor de psp .
pi_23653422

DS doet het goed!
pi_23653870
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:58 schreef knater het volgende:
DS doet het goed!
DS is lelijk!

Nee... even serieus... ik ben blij voor Nintendo en z'n fans en ik had eigenlijk ook niet anders verwacht! Op het eventuele succes van de PSP kunnen we op dit moment gewoon nog helemaal niks zeggen. (hoewel ik geloof dat 'ie het in ieder geval in Japan erg goed gaat doen).
  maandag 29 november 2004 @ 21:20:45 #27
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_23654061
Als ik de line-up van de DS ziet wordt ik niet bepaald opgewonden. PSP ziet er voor mij veel intressanter uit. maar technisch ben ik benieuwd of het apparaat gaat waarmaken wat er wordt verwacht. Iedereen weet van de kuren met de battery-life, daarnaast staat sony niet bekend om hun degelijke spullen, een handheld van hun hand maakt me dan erg nieuwsgierig naar de levensduur/stabiliteit van het apparaat. Of te wel, ik kijk het allemaal nog even aan.
  maandag 29 november 2004 @ 23:13:51 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_23657582
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:57 schreef Sharkdoggie het volgende:
Eigenlijk zou ik alleen een DS willen vanwege de nieuwe mario bros. De rest spreekt mij (nog) niet aan.
Alleen Metroid Prime spreekt me aan. Maar van de PSP alleen een mogelijke Final Fantasy. Qua spellen kan ik er nu nog niet zoveel over zeggen.

Toch denk ik dat ik voor de DS ga. De prijs is wat schappelijker (ik zie het meer als gadget dan serieus tijdverdrijf) en ik vind die touchscreen teh kinky.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 29 november 2004 @ 23:23:16 #29
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_23657856
welke spellen zijn er aangekondigd voor de PSP dan?
pi_23659661
quote:
Op maandag 29 november 2004 23:23 schreef Frankeinstein het volgende:
welke spellen zijn er aangekondigd voor de PSP dan?
een paar maar
waarvan de meeste bordspellen zijn zoals mahjong, shougi en igo

niet echt iets om een handheld voor te kopen
moh
pi_23660598
Das grotendeels voor de Japanse markt, GT4 Mobile vind ik wel een reden om een handheld (PSP) te kopen
pi_23661109
Duidelijk de PSP
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:21:19 #33
5637 koekiemonster
Goede reaktie ------------>
pi_23667088
duidelijk de nds, psp is een draagbare ps2. PS2 games speel ik wel thuis; mooier en goekoper.
NDS biedt net evne dat nieuwe, hetgeen ik zoek in een nieuw speeltje.
koekje erbij?
pi_23667168
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:21 schreef koekiemonster het volgende:
duidelijk de nds, psp is een draagbare ps2. PS2 games speel ik wel thuis; mooier en goekoper.
wat is er dan zo vernieuwend aan? dat het een touchscreen heeft? de spellen zijn gewoon hetzelfde als altijd voor zover ik kan zien.
pi_23667277
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:21 schreef koekiemonster het volgende:
Liever een draagbare PS2 dan een draagbare N64!
pi_23667457
Ik heb zelf (nog) geen ps2. En de DS moet het vooral hebben van zijn 1st party support. Nou zeg ik niet dat er wat schort aan de kwaliteit daarvan maar mijn smaak is het gewoon niet.
Daarnaast vind ik een Darkstalkers of andere 2D fighter en een GT en zo wel erg interessant.
Nu heeft die DS wel een hoop erg orginele en toch leuke games, zoals Feel the magic , maar voor de prijs wat dat spul gaat kosten wil ik toch liever een GT of Guilty gear X.

Als we de technische specs tegen mekaar zetten is het performance tegen orginaliteit. En daar moet ik de DS toch wel een pluim geven. Maar het belangrijkst zijn toch altijd de games, en zoals het er nu uitziet lijkt de PSP toch de interessanstte te worden van de 2.

Maar ik zal toch moeten afwachten tot er wat meer gereleased is en Sony mijn vertrouwen in gebrekkig hardware (gare batterij, gehaaste release) kan laten winnen.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:38:23 #37
5637 koekiemonster
pi_23667530
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:24 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wat is er dan zo vernieuwend aan? dat het een touchscreen heeft? de spellen zijn gewoon hetzelfde als altijd voor zover ik kan zien.
touchscreen, wifi, microfoon.....

2 schermen biedt mogelijkheden. Op andere fora (amerikaans) is men lyrisch over de mini-games in mario64 Ds. Games die nergens anders mogelijk op zijn. Dat is in mijn ogen best wel vernieuwend. Ook feel the magic schijnt geweldig te zijn. Een game als Yoshi's Toch & go kan gewoon niet op andere hardware en dat geeft mij toch wel de kriebels (positief).
check vids:http://media.ds.ign.com/media/682/682834/vids_1.html

Daarnaast de mogelijkheden zijn best wel enorm. Wat dacht je bijvoorbeeld van een command & conquer online op de DS (is 'nog' niet aangekondigd, maar valt wle in de mogelijkheden). RTS, point & click en FPS zullen zich erg thuis voelen op de NDS.

Daarnaast de mogelijkheid dat het apparaat online kan (Xlink + warppipe) + het feit dat je de DS nu al kan hebben hebben voor mij de doorslag gegeven.

Al met al echt meer dan een PSP. Ik bedoel MP3 zit al op mijn telefoon, dus daar hoef ik geen PSP voor. Movies ga ik niet kopen, door het aparte formaat UMD, waardoor ik al mijn DVDs dus weer opnieuw zou moeten kopen als ik ze onderweg wil kijken. De games zijn signifikant ge-downgrade ten opzichte van de PS2 (MGS is niet eens een actie/stealth game, maar een kaartspelletje) en graphics alleen overtuigen mij niet. Als ik Sony games wil, kan ik dus beter kiezen voor de goedkopere PS2.

Dat was het
koekje erbij?
pi_23667938
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:38 schreef koekiemonster het volgende:
touchscreen, wifi, microfoon.....

2 schermen biedt mogelijkheden. Op andere fora (amerikaans) is men lyrisch over de mini-games in mario64 Ds. Games die nergens anders mogelijk op zijn. Dat is in mijn ogen best wel vernieuwend. Ook feel the magic schijnt geweldig te zijn. Een game als Yoshi's Toch & go kan gewoon niet op andere hardware en dat geeft mij toch wel de kriebels (positief).
check vids:http://media.ds.ign.com/media/682/682834/vids_1.html

Daarnaast de mogelijkheden zijn best wel enorm. Wat dacht je bijvoorbeeld van een command & conquer online op de DS (is 'nog' niet aangekondigd, maar valt wle in de mogelijkheden). RTS, point & click en FPS zullen zich erg thuis voelen op de NDS.

Daarnaast de mogelijkheid dat het apparaat online kan (Xlink + warppipe) + het feit dat je de DS nu al kan hebben hebben voor mij de doorslag gegeven.

Al met al echt meer dan een PSP. Ik bedoel MP3 zit al op mijn telefoon, dus daar hoef ik geen PSP voor. Movies ga ik niet kopen, door het aparte formaat UMD, waardoor ik al mijn DVDs dus weer opnieuw zou moeten kopen als ik ze onderweg wil kijken. De games zijn signifikant ge-downgrade ten opzichte van de PS2 (MGS is niet eens een actie/stealth game, maar een kaartspelletje) en graphics alleen overtuigen mij niet. Als ik Sony games wil, kan ik dus beter kiezen voor de goedkopere PS2.

Dat was het
Ik moet toegeven dat de touchscreen en microfoon interessante opties bieden! (misschien nog wel meer dat de 2 schermen!) Maar vergeet niet dat de PSP óók wifi heeft! En de systemen beoordelen op de spellen die nú gereleased/aangekondigd zijn slaat natuurlijk nergens op! De DS is nog maar net gereleased! PSP is nog nergens ter wereld te krijgen, laat staan games ervoor! Ik zou zeggen, geef beide systemen een jaar en kijk dàn naar het spellenaanbod, hoe de gameplay is, hoe origineel ze zijn enz.

De eerste line-up van de PS2 was ook waardeloos. Nu is de PS2 de populairste console ter wereld.
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:07:29 #39
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23668177
quote:
Op maandag 29 november 2004 23:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Alleen Metroid Prime spreekt me aan. Maar van de PSP alleen een mogelijke Final Fantasy. Qua spellen kan ik er nu nog niet zoveel over zeggen.

Toch denk ik dat ik voor de DS ga. De prijs is wat schappelijker (ik zie het meer als gadget dan serieus tijdverdrijf) en ik vind die touchscreen teh kinky.
Er zullen denk ik veel Final Fantasys komen voor de DS. FF3 komt er sowieso aan.

En je moet is Touch! Kirby's Magic Paintbrush is checken. DIE SPEL IS UBER!
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:11:44 #40
5637 koekiemonster
pi_23668272
er is overigens al een chat-applicatie in de maak bij Nintendo...
koekje erbij?
pi_23668403
DS

Nintendo hè

En naast alle aangekondigde spellen die gewoon super zijn, wacht ik op 1 ultiem ultiem super ultiem bericht: Pokémon multi player wifi! Need I say more?
pi_23669195
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:18 schreef IndoGuyver het volgende:
DS

Nintendo hè

En naast alle aangekondigde spellen die gewoon super zijn, wacht ik op 1 ultiem ultiem super ultiem bericht: Pokémon multi player wifi! Need I say more?
Joepie... Pokémon.
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:50:45 #43
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_23669211
een soort MMORPG maar dan pokemon?
pi_23669302
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:50 schreef P-Style het volgende:

[..]

Joepie... Pokémon.
Heb je het ooit gespeeld? Ooit open gestaan ervoor? Zo ja, ok, smaken verschillen, zo nee, dan mis je toch *heel* wat.

Btw. het is niet officiëel ofzo, het is iets wat ik zou willen zien, Pokémon MMORPG en volgens mij leent de DS zich er *perfect* voor. Voice command voor de Pokémon, in een giga wereld waar iedere speler als een trainer rondloopt.
pi_23669541
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:55 schreef IndoGuyver het volgende:
Heb je het ooit gespeeld? Ooit open gestaan ervoor? Zo ja, ok, smaken verschillen, zo nee, dan mis je toch *heel* wat.

Btw. het is niet officiëel ofzo, het is iets wat ik zou willen zien, Pokémon MMORPG en volgens mij leent de DS zich er *perfect* voor. Voice command voor de Pokémon, in een giga wereld waar iedere speler als een trainer rondloopt.
Als je het zo stelt is het misschien wel cool ja... Maar inderdaad, smaken verschillen en pokémon is niks voor mij...
pi_23670057
Krijgen we cker een mario golf ultra, donkey kong country mega world en pikachu's super adventures op de DS?
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:34:59 #47
65330 Ruzbeh
pi_23670220
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:29 schreef Markster het volgende:
Krijgen we cker een mario golf ultra, donkey kong country mega world en pikachu's super adventures op de DS?

Maarja, als de huidige launchtitels niet leuk vind voor de DS, kanje natuurlijk de andere 500 GBA games spelen op je DS.

En dat zijn ook leuke games he...
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:02:19 #48
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_23670971
DS.

Ik zie het niet zitten een loopwerkje in een handheld,een paar keer stuiteren en stuk is ie.
(en je kunt erop wachten dat zoiets gebeurt)

Verders kan Sony-games me eigenlijk ook niet zo boeien,ik ben nog van de "ouwe stempel"

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:12:28 #49
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_23671244
Ik wacht nog even met aanschaffen, voor mij staat er gewoon te weining boeiends in de line-up.
Bij de DS kan alleen Mario 64X4 mij boeien en de PSP Metal gear acid
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_23671377
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:29 schreef Markster het volgende:
Dat is toch in principe hetzelfde als een nieuwe Ridge Racer , Gt 4 , Ape Escape 3 en nog een paar vervolg games op de PSP ?
pi_23671421
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:02 schreef Herr.Flick het volgende:
Verders kan Sony-games me eigenlijk ook niet zo boeien,ik ben nog van de "ouwe stempel"

Typisch dat je het hier hebt over "Sony-games", terwijl alle Playstation consoles juist zo groot zijn geworden door een enorm sterke third-party-support.
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:27:57 #52
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_23671657
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:19 schreef P-Style het volgende:

[..]

Typisch dat je het hier hebt over "Sony-games", terwijl alle Playstation consoles juist zo groot zijn geworden door modchips en ander illegaal third-party-support.
Zo klopt het...

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_23671825
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:27 schreef Herr.Flick het volgende:
Zo klopt het...

Wat een onzin.
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:37:24 #54
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_23671926
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:33 schreef P-Style het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Klopt, ik heb altijd die modchips onzin gevonden.

Denk jij nou echt dat Sony en M$ zoveel verkochten als die dingen nooit gehackt waren?
De meeste kopen juist daarom een PS of X-box omdat ze dan kunnen copy's kunnen draaien.
(niet dat dat me wat uit maakt overigens)

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_23671946
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:37 schreef Herr.Flick het volgende:

Denk jij nou echt dat Sony en M$ zoveel verkochten als die dingen nooit gehackt waren?
De meeste kopen juist daarom een PS of X-box omdat ze dan kunnen copy's kunnen draaien.

Heb je cijfers?
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:39:14 #56
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_23671979
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:38 schreef P-Style het volgende:

[..]

Heb je cijfers?
Jep

Stichting bein heeft ze voor je,

Ga ze daar maar vragen

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_23671982
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:37 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

troe zo denk ik er ook over
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:40:37 #58
65330 Ruzbeh
pi_23672017
Volgens mij heeft het niet zoveel met modchips te maken...

En dit is geen console-wars topic maar handheld-wars.
pi_23672024
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:39 schreef Herr.Flick het volgende:
Jep

www.brein.nl

Ga ze daar maar vragen

Dat zijn geen cijfers!
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:44:10 #60
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_23672102
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:40 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat zijn geen cijfers!
Ach kom op, iedereen weet dat dat gewoon zo is, net als kazaa,emule,ect.ect.
En jij hebt je Sony gemod om "back-ups" te draaien.... omdat je bang bent omdat anders het orgineel beschadigd,tuurlijk dat mag.....

Nogmaals MIJ maakt het GEEN HOL uit,doe wat je leuk vind, dat doe ik ook.Maar dit is gewoon een feit,ontken het aub niet,je zet hooguit jezelf voor joker.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_23673201
Artikel over wat er mis is met de PSP, zitten wel een paar goeie argumenten tussen
pi_23673345
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:30 schreef gamecube_master het volgende:
Artikel over wat er mis is met de PSP, zitten wel een paar goeie argumenten tussen
Toevallig dat het van een Nintendo Fansite komt .
pi_23673358
eeuwig fanboy gemierennaai, blegh!
pi_23673368
quote:
zitten wel een paar goeie argumenten tussen maar het is wel een heel erg triest artikel, geschreven door iemand die anti Sony lijkt.
pi_23673714
quote:
Dat is hetzelfde als een artikel over wat er allemaal slecht is aan windows, op een linux site. Zegt helemaal nix dus
  dinsdag 30 november 2004 @ 17:51:07 #66
65330 Ruzbeh
pi_23673739
Ja, triest. Ja, fanboy.

Maar het zijn verder gewoon sterke argumenten.

Als jullie allemaal het even goed doorlezen...
  dinsdag 30 november 2004 @ 17:52:35 #67
65330 Ruzbeh
pi_23673779
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:50 schreef Markster het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als een artikel over wat er allemaal slecht is aan windows, op een linux site. Zegt helemaal nix dus
Dude, volgens mij heb je het niet eens gelezen. Gelijk maar " "

Verder heb ik nog NOOIT op een linux site gelezen hoe slecht windows is.
  dinsdag 30 november 2004 @ 17:56:09 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23673878
quote:
Pff, wat een pretentieus artikel met bijbehorende zielige pruilliptoon. Dat ga ik niet eens lezen, aangezien je het voor geen cent kan vertrouwen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_23673930
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:51 schreef Ruzbeh het volgende:
Ja, triest. Ja, fanboy.

Maar het zijn verder gewoon sterke argumenten.

Als jullie allemaal het even goed doorlezen...
er staat echt veel flauwekul in hoor.
het begint al met die disc read errors die ik nog nooit heb gehad en vrienden van mij met een ps2 ook niet. verder staat er bij dat stuk waarom de PSP geen goeie MGS zou kunnen afspelen dat de GBC wel een fantastische MGS had, terwijl dat niet te vergelijken is, is een heel ander spel.
en met die prijzen dan komt hij met een heel valuepack dat je moet kopen, ja dan wordt het wel heel wat duurder.
halverwege het artikel ben ik gestopt met lezen want ik wordt hier een beetje moe van, kijk gewoon voor jezelf welke spellen je het leukst vindt en koop dan dat ding dat daarbij hoort. als je vantevoren al gaat roepen dat de PSP of de DS nep is omdat het van Sony danwel Nintendo is dan ben je gewoon zielig.
pi_23674293
quote:
Op maandag 29 november 2004 03:18 schreef knater het volgende:
Ik vindt het zoiezo knap van Nintendo dat ze met een 67/33Mhz proc dual screen en daarbij een NIET opvolger van de GBA (SP) in strijd kan gaan met de PSP, voor PSP zullen er meer games uitkomen, maar voor de DS komen er originelere games uit, ik vind een psp echt een handheld voor mensen die geen console thuis hebben staan.
Weet je wat het is? Nintendo verkoopt de DS tegen de onderdelenprijs of mogelijk zelfs met winst. Sony kan die PSP echt *NOOIT* voor 150 dollar in elkaar schroeven.

Sony kiest er dus voor om de PSP onder de constructieprijs te verkopen en hopen daarmee de mensen over te halen en zo een groot marktaandeel te krijgen. In feite kopieeren ze hiermee Nintendo's acties toen de NES uit kwam. Om tegen de Atari 2600 te kunnen concurreren heeft Nintendo destijds de NES voor onder de kostprijs uitgebracht.

Maar Nintendo heeft dat grote marktaandeel al en ze weten dat het niet alleen de hardware is die een console pusht. Software is ook belangrijk, en wat dat betreft zit het wel aardig snor met Nintendo. Bij de GC hebben ze het een beetje verzaakt, maar voor de DS hebben ze al flink wat 3rd party developers kunnen contracteren.

Ik lees overigens nergens wat de kosten van een game gaat worden voor de PSP. Games voor de DS zullen volgens Nintendo vast op $29,95 liggen. Ik geloof van z'n leven niet dat PSP games voor die prijs verkocht gaan worden. Wacht maar af, die games zullen rond de 'normale' prijs van $50,00 liggen. Misschien wel meer, want anders verdient Sony niks op de PSP en nog eens niks op de spellen.

En Sony gaat ook voor de films. Ook daar zullen ze op willen verdienen.

De Sony heeft geen touch-screen, hé? Dus is het apparaat slecht/niet bruikbaar voor andere dingen dan het spelen van games, audio of films. Aangezien een touch-screen weinig meer toevoegt aan de prijs, verdenk ik Sony ervan dat ze er expres geen touch-screen op hebben gemaakt. Dat beperkt de dingen die je met de PSP kunt doen. En zullen kopers ervan zich moeten beperken tot het spelen van games, audio of films. De PSP is daarmee sneller, maar minder veelzijdig en dwingt je in feite tot het kopen (of kopieeren) van software. Dus imo wijst alles erop dat Sony heel graag wil dat er software verkocht gaat worden omdat ze daarmee hun verdiensten terug willen verdienen.

Bij Nintendo is het allemaal wat minder risky denk ik en ik denk dat Nintendo meer zal verdienen aan de DS dan Sony aan de PSP. Misschien verkoopt Nintendo minder units en minder software, maar ze zullen er wel geld mee verdienen. Sony's break-even point zal op iets van 2-3 jaar liggen, die van Nintendo waarschijnlijk al op een paar weken of maanden.
pi_23674343
Hehe, het argument van die DRE daar begint hij gewoon mee. Ik heb nog nooit een PS of PS2 gehad dus ik kan hier gewoon niets over zeggen, ik geef dat het voordeel van de twijfel.

Maar de argumenten over de prijs en de batterijduur zijn ijzersterk! Hij praat over $ maar iedereen weet dat je die niet zonder enige extra kosten om kunt rekenen naar ¤.
Maar ook hier, misschien zijn de PSP gamers rijk en is dat voor hun geen probleem.

Die batterijduur gaat echt een major probleem worden denk ik. Ik weet wel dat je extra batterypacks kunt kopen ($50 ) maar ik weet niet hoe groot ze zijn (tis en blijft portable natuurlijk).

Over die memorysticks, ik dacht dat er gigabit sticks uitkwamen ervoor? Goed dan betaal je je wel blauw natuurlijk

Tot zover heb ik eigenlijk gelezen, ik ga maar eens verder lezen

PSP
DS

Ow, dan heb ik het nog niet eens over die vreemde IMD discs die je niet eens in je dvdspeler kunt pleuren (bij een film bijvoorbeeld).
pi_23674622
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:57 schreef jimjim1983 het volgende:
het begint al met die disc read errors die ik nog nooit heb gehad en vrienden van mij met een ps2 ook niet.
http://www.google.nl/sear(...)+disc+read+error&lr=

No further comment.

Ik heb ook een PS2 liggen die na 1.5 jaar geen DVD's meer wilde lezen.

En ik heb één van de eerste PSX-en, een Japanse nog, welke ik op zijn zijkant moet zetten om hem nog disks te laten lezen. Uit arren moede heb ik maar een andere 2ehandse PSX gekocht en die gemod. Helaas heeft de nieuwe PSX geen S-VHS uitgang en de Japanse wel. Daardoor heb ik een RGB kabel moeten kopen. Sony biedt die voor f79,95 aan, maar 'gelukkig' waren er destijds al 3rd party aanbieders en heb ik 'maar' 30 gulden hoeven betalen .

Dit bewijst dus 2 dingen van wat die kerel zegt: dat Sony's drives inderdaad niet lekker zijn (Sega Dreamcasts doen het b.v. nog steeds en CD-i's ook nog prima) en dat Sony's uitbreidingen onbetaalbaar zijn.

Van de andere dingen die die kerel zegt vind ik dat hij ook heel dicht bij de waarheid zit.

Edit:

Ik wil ook even aangeven dat ik geen fanboy van een speciaal merk ben. Ik bezit zo ongeveer 80% van alle consoles die ooit uitgekomen zijn. De meeste van die consoles doen het gewoon nog. Uitzonderingen zijn de Nintendo NES (hij doet het nog wel, maar de welbekende connector is gaar), de PSX (moet ik op de zijkant zetten) en de PS2.

[ Bericht 5% gewijzigd door RetepV op 30-11-2004 18:35:23 ]
pi_23675003
hmm...ik zelf heb 2 ps2's gehad (eentje heb ik laten vallen ) en nooit problemen mee gehad.
over die batterijduur, die is idd wel erg kort en dat is ook een heel erg groot nadeel.
dat de psp duurder wordt dan de ds lijkt me logisch aangezien het meer kan en mooiere graphics krijgt.
en ds spellen voor 30 euro in de winkel? lijkt me heel erg sterk, Gameboy en GBA spellen zijn ook altijd hartstikke duur geweest.
pi_23675362
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:15 schreef IndoGuyver het volgende:
Ow, dan heb ik het nog niet eens over die vreemde IMD discs die je niet eens in je dvdspeler kunt pleuren (bij een film bijvoorbeeld).
En die nintendo cartidges kun je natuurlijk wel in een dvd-speler proppen...

Wat een onzin argument zeg!
pi_23675454
Fanboys vs fanboys
pi_23675471
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:27 schreef RetepV het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)+disc+read+error&lr=

No further comment.
http://www.google.nl/sear(...)rror&btnG=Zoeken&lr=

pi_23675487
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:06 schreef Markster het volgende:
Fanboys vs fanboys
Wat had je dan verwacht van een "Nintendo DS vs. Sony PSP"-topic?!
pi_23675540
Ik ben in ieder geval een fanboy voor Nintendo
Gamemail, wekelijkse gameupdates in je mailbox!
pi_23675620
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:09 schreef Metroid het volgende:
Ik ben in ieder geval een fanboy voor Nintendo
jij bent dus nep?
pi_23675765
ik had ook een ps2 die kreeg ook constand leesfouten
maarre voor de handhelds de DS word van mij misschien koop ik de PSP nog ooit is als hij is afgeprijst ofzo
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:21:43 #81
63302 rockstah
New World Disorder
pi_23675856
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:02 schreef P-Style het volgende:

[..]

En die nintendo cartidges kun je natuurlijk wel in een dvd-speler proppen...

Wat een onzin argument zeg!
Het gaat erom dat die extra features vaak als argument gebruikt worden om hem de hemel in te prijzen terwijl de boel eigenlijk helemaal niet zo goed in elkaar zit.

Ik heb bijvoorbeeld mensen horen zeggen dat ze hem zien als een nieuwe Ipod ofzo, Moet je eens zien hoeveel muziek en filmpjes je op die 32MB memorystick kwijt kan, of je moet bereid zijn om het geheugen uit te breiden. En sony blijft natuurlijk gewoon koppig memory stick's gebruiken, Het duurste geheugen medium die er is
En die UMD disc's zijn ook niet echt praktisch voor een handheld lijkt me, plus dat je die films dus apart op UMD disc's mag gaan kopen als je ze op je PSP wil zien. Mij niet gezien.

Ik wil ze trouwens allebij wel hebben.
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:38:32 #82
65330 Ruzbeh
pi_23676284
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:06 schreef P-Style het volgende:

[..]

http://www.google.nl/sear(...)rror&btnG=Zoeken&lr=

Resultaten 1 - 10 van circa 11.800 voor nintendo gamecube disc read error (0,12 seconden)
Resultaten 1 - 10 van circa 56.300 voor sony playstation disc read error (0,07 seconden)

En daarboven op krijg je nog eens netjes als eerste resultaat (bij GameCube) de Nintendo customer service website!!!
pi_23676564
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:12 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

jij bent dus nep?
Nee
Gamemail, wekelijkse gameupdates in je mailbox!
pi_23677317
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:38 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Resultaten 1 - 10 van circa 11.800 voor nintendo gamecube disc read error (0,12 seconden)
Resultaten 1 - 10 van circa 56.300 voor sony playstation disc read error (0,07 seconden)

En daarboven op krijg je nog eens netjes als eerste resultaat (bij GameCube) de Nintendo customer service website!!!
D'r zijn ook minimaal 5x zoveel ps2's verkocht.
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:41:09 #85
65330 Ruzbeh
pi_23677944
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:15 schreef NutKees het volgende:

[..]

D'r zijn ook minimaal 5x zoveel ps2's verkocht.
Whoops.

Nou en. Nintendo ownt.
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:54:29 #86
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_23678304
vergeet deze niet, een outsider die al een jaar op de markt is.

qua gfx is de psp beter, maar de Zodiac doet zeker niet onder aan de DS
voordeel is da het loopt op palm os dus zeer veel homebrew.
pi_23678348
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:54 schreef err het volgende:
vergeet deze niet, een outsider die al een jaar op de markt is.

[afbeelding]

qua gfx is de psp beter, maar de Zodiac doet zeker niet onder aan de DS
voordeel is da het loopt op palm os dus zeer veel homebrew.
nadeel is dat er nauwelijks spellen voor zijn?
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:08:44 #88
44699 err
pi_23678668
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:56 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

nadeel is dat er nauwelijks spellen voor zijn?
nee hoor, meer dan voor de ds en psp samen

lijstje
pi_23678770
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:08 schreef err het volgende:

[..]

nee hoor, meer dan voor de ds en psp samen

lijstje
hmm oke. wel een leuk dingetje.

maar dit topic is voor de PSP en de DS. wegwezen
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:15:16 #90
44699 err
pi_23678849
ik wil een ook psp. Mag ik nu blijven?
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:15:26 #91
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_23678853
En DS'ers jullie hebben het nu wel steeds over die Disc Error, maar laatst bleek dat de DS dode pixels heeft.
Dat is zeker irritant op z'n klein display.

Maar ja ik moet eerst kijken welke games er voor de PSP & DS uitkomen, daarna weet ik pas welke ik ga kopen.
pi_23678915
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:02 schreef Herr.Flick het volgende:
DS.

Ik zie het niet zitten een loopwerkje in een handheld,een paar keer stuiteren en stuk is ie.
(en je kunt erop wachten dat zoiets gebeurt)

En dacht je dat de ds niet stuk gaat als je hem laat vallen. Je moet geen van beide laten vallen.

Zie berichten van ign:
quote:
Overnight I charged my DS and today my ds games will not work. The DS is not reading the stylus. I can't even calibrate it. One problem could be is I dropped it and did no external damage. Please e-mail me your idea on what happened.

LS

You're screwed. While charging the DS is most obviously routine and beneficial, dropping it is not. There are precisely 2 million things that could go wrong in a game system when maimed, accidentally or otherwise, and there's a good chance your DS unit is suffering from one or more of them. First, head over here: http://www.nintendo.com/consumer. Then, try returning that sucker. Good luck.

-- Juan

--------------------------------------------------------------------------------

I DROPPED MY DS LESS THAN 2 FEET ONTO A RUG AND THE TOP SCREEN CRACKED FROM THE INSIDE. THERES NO SIGNS OF DENTS ANYWHERE AND THE SCREEN ISNT EVEN SCRATCHED do you think i could pass it off as a power surge and get it fixed from best buy?

Manuel

My sympathies. See above.

-- Juan
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:17:26 #93
44699 err
pi_23678918
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:15 schreef nlboy het volgende:
En DS'ers jullie hebben het nu wel steeds over die Disc Error, maar laatst bleek dat de DS dode pixels heeft.
lijkt me sterk dat ze allemaal dead pixels hebben. Een enkeling kan een of meerdere dead pixles hebben vanwege een fabrieksfoutje.
pi_23678973
quote:

Maar ja ik moet eerst kijken welke games er voor de PSP & DS uitkomen, daarna weet ik pas welke ik ga kopen.
Alsof elke ds dode pixels heeft. Als je er toevallig eentje hebt met dode pixels heb je altijd nog garantie.
pi_23679004
quote:

Het is ook nog helemaal niet zeker of de PSP er geen heeft
Dode pixels bestaan al sinds LCD schermen (dacht ik) dus er is gewoon weinig aan te doen.
Vooral omdat Nintendo er aardig wat af wil hebben is de controle niet geweldig.
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:31:20 #96
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_23679348
-lama hangen-
pi_23680037
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:15 schreef err het volgende:
ik wil een ook een DS. Mag ik nu blijven?
nu wel
pi_23680359
Ik twijfel nog, de DS valt me eigenlijk toch een beetje tegen als ik de reviews lees. Aan de andere kant wil ik wel Mario!!

PSP is wel leuk, alleen het enige spel wat tot nu toe mijn interesse heeft opgewekt is Ridge Racer.

Anyway, ik wacht nog wel even af (mischien dat de zwarte DS mij kan overhalen?!?)
Houd van een lijntje.
pi_23681765
quote:
hopsakee
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:22:23 #100
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_23683124
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:17 schreef Biggs. het volgende:

[..]

En dacht je dat de ds niet stuk gaat als je hem laat vallen. Je moet geen van beide laten vallen.

Zie berichten van ign:
[..]
Het gaat er niet over uit dat de DS niet stuk kan,integendeel.
Maar het is algemeen bekend dat mechanische delen veel gevoeliger zijn dan electronische,en je kunt er donder op zeggen dat ie een keertje valt.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_23685696
ik heb nu een poosje met de DS gespeeld en het valt me op dat het me met handhelds echt niet om de te koele grapics gaat, maar om de speelbaarheid, en dat je snel een game kan spelen, mario is zeker een mooie game grapic wise, en alles ziet er heel mooi uit, maar de simpele mini games boeien me het meest, en ik denk dat nintendo daar op gebied van handheld erg goed mee bezig is.

just my 2 cents
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')