abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23636746
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:57 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Stoer toch, als er een 25kw naked naast je staat die geen randen meer heeft
Hoe vaak zie je dat nou?
pi_23637114
Goede raad, koop hem nu (die had je zelf al wel door blijkbaar) in de winter kan je koopjes doen.

Wat de moto betreft (uitgaande je voor een supersport gaat):

- Je eerste moto verkoop je vroeg of laat toch, dus pieker niet te hard over je 'zin' te vinden. Het is pas na dat je een moto hebt dat je de nadelen er zelf van ondervindt. Koop gewoon wat jou het mooiste/beste lijkt. Laat je niet afleiden door andere, wat voor een ander nadelig is, is misschien niet nadelig voor jou. Als jij een zixxer 750 wil, koop je die gewoon.
- Probeer iets rond de 600/700 cc te kiezen.
- Laat je niet verleiden door 900/1000 cc fietsen (supersports dan toch)

Wat het geld betreft:

-Als je, na 2 jaar het ding verkoopt en niet te veel verlies wilt hebben koop dan tactisch. Koop er één met lage km's, geen krassen en geen model van de afgelopen 3 jaar. Als echter geld niet zo een issue is (maakt je niet uit dat je binne 2 jaar 2000/3000 euro moet laten vallen) koop je best een nieuwer model
-Koop niet te vlug, er is mommenteel keuze te over. Probeer vooral af te pingenlen.

Anyway, ik heb mijn 600tje in september verkocht en vorige maand heb ik zulks lekker ding gekocht:

http://www.sportsbikeworl(...)blade-2002/front.jpg
http://www.motoplanete.com/honda/cbr954RR.jpg

Natuurlijk wel mét akrapovic ondertussen
pi_23638117
Cool ding erroken Mijn buurjongen heeft precies dezelfde, alleen ik vind ze wat saai, de oudere Blades hadden meer karakter
pi_23638124
quote:
Op maandag 29 november 2004 05:55 schreef ploderus het volgende:

[..]

Hoe vaak zie je dat nou?
Uh, tja? Zat?
pi_23638591
hehe, saai zeg je.
hangt ervan af, ik heb men A rijbewijs nu nog geen jaar (en al mijn 2de moto toe hehe) maar ben best blij met het 'rustige' karakter van de 954. Geeft geen verschil met mijn cbr600f , je zit precies op een 600 ... zolang je het gas niet meer dan 1/4 opendraait dat is ideaal vind ik...
  maandag 29 november 2004 @ 11:06:27 #31
104675 Klouwie
preludiculous
pi_23639148
Nice TS. Alleen beetje jammer dat je zo genaaid bent door je rijschool.
Maar wat kost zo'n kreng eigenlijk in onderhoud (vergeleken met een auto bijv) gemiddeld? Heb er geen idee van, maar zou t wel eens willen weten..
pi_23641172
quote:
Op maandag 29 november 2004 11:06 schreef Klouwie het volgende:
Nice TS. Alleen beetje jammer dat je zo genaaid bent door je rijschool.
Maar wat kost zo'n kreng eigenlijk in onderhoud (vergeleken met een auto bijv) gemiddeld? Heb er geen idee van, maar zou t wel eens willen weten..
Wat voor auto.

Een Kadett zal ALTIJD goedkoper zijn dan WELKE motor dan ook. Al zit de halve front van je Kadett inmekaar, je gaat gewoon naar de sloop last een ander voorkant erop en klaar is kees Onderdelen kan je krijgen voor een paar knikkers en een scheet Maar als je het over een BMW E36 325i hebt denk ik dat de motor wint qua onderhoudskosten
pi_23641254
quote:
Op maandag 29 november 2004 10:37 schreef errorken het volgende:
hehe, saai zeg je.
hangt ervan af, ik heb men A rijbewijs nu nog geen jaar (en al mijn 2de moto toe hehe) maar ben best blij met het 'rustige' karakter van de 954. Geeft geen verschil met mijn cbr600f , je zit precies op een 600 ... zolang je het gas niet meer dan 1/4 opendraait dat is ideaal vind ik...
Heb t over karakter.....

De oudere Blade wou nog weleens naar t baasje bijten...
pi_23641666
Dat wil ik dus zeggen hé....

Ik heb nog niet veel ervaring, maar wou toch van het 600 gevoel af. Vooral het koppel in de lage toeren begon op mijn zenuwen te werken. Verder doet de F zich voor als een wanabe supersport, het is eerder iets tussen in. Vond ik ook al storend. De 954 vind ik super geil en kan ook goed bereden worden door minder ervaren motorrijders zonder dat je er met schrik moet afkomen.

Heb nog even getwijfeld tussen de sp1/sp2, maar al bij al vond ik dat vierkant draaien toch niet alles en is de sp2 boven mijn budget. De sp1 zou wel gaan, maar dan spreken we toch van een moto die ondertussen 5 jaar oud is en die nagenoeg nogal veel kost... (deze 954 had ik goedkoper dan een sp2 terwijl die van '02 is)

Trouwens, als je speciaal een moto koopt omdat je wilt dat die wat bijt ben je ofwel ervaren ofwel stom...

[ Bericht 93% gewijzigd door errorken op 29-11-2004 13:16:55 ]
pi_23641708
Ok hè
pi_23641818
heb het nog wat aangepast, had wat rap op 'invoeren' geduwd
  maandag 29 november 2004 @ 14:35:03 #37
104675 Klouwie
preludiculous
pi_23643823
quote:
Op maandag 29 november 2004 12:46 schreef yup het volgende:

[..]

Wat voor auto.

Een Kadett zal ALTIJD goedkoper zijn dan WELKE motor dan ook. Al zit de halve front van je Kadett inmekaar, je gaat gewoon naar de sloop last een ander voorkant erop en klaar is kees Onderdelen kan je krijgen voor een paar knikkers en een scheet Maar als je het over een BMW E36 325i hebt denk ik dat de motor wint qua onderhoudskosten
K bedoelde een normale 2e hands auto
Neem bijvoorbeeld een mazda 323 uit 97 oid. Maar wat ik bedoelde was vooral hoe zit t met verzekering en wegenbelasting en die rompslomp? Want dat belet me er nu van een auto te kopen.. (samen met t feit dat ik nog geen vast inkomen heb )
pi_23645784
quote:
Op maandag 29 november 2004 13:10 schreef errorken het volgende:

Trouwens, als je speciaal een moto koopt omdat je wilt dat die wat bijt ben je ofwel ervaren ofwel stom...
Dan zal ik wel stom zijn
  maandag 29 november 2004 @ 23:47:53 #39
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23658530
quote:
Op maandag 29 november 2004 13:10 schreef errorken het volgende:
Trouwens, als je speciaal een moto koopt omdat je wilt dat die wat bijt ben je ofwel ervaren ofwel stom...
Dat heet karakter hoor.

Wat is er mooier dan een motor echt moeten "mennen" tijdens het rijden. Weten dat er iets gigantisch fout kan gaan als je iets fout doet. Daar mee om leren gaan, dat is geweldig!
pi_23662230
Ik denk dat ik de eerste 50 rondjes op de Ring toch liever een wat lievere motor heb


Ik moet t/m zaterdag tot van 09:00 tot 21:00 werken
pi_23663256
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:30 schreef Schwarzwalder het volgende:
ik ben vorige week vrijdag geslaagd voor mijn A-tje wel 25kw moeten lessen en afrijden omdat ik 20 was

ik snap dat het niet het beste weer is om te gaan rijden nu, maar wachten tot maart zie ik ook niet zitten


dussss waar het om gaat: ik zoek wat hulp bij het zoeken van een motor, ik ben sinds donderdag 21 dus ik heb maar 1 week 25kw hoeven rijden, dus ik mag nu gewoon vol vermogen rijden.

ik ben wel op zoek naar iets sportiefs, van dat gecruise houd ik niet

-max 6000 euro
-niet al te duur in onderhoud
-moet sportief ogen

ik had zelf al een paar motoren in gedachte: namelijk, gsx-600-r uit 99 of een oudere honda 900

wat denken jullie? volgens mij lopen hier best wel wat motorrijders met ervaring rond

Hoooooi
Een GSX-R 600 is echt een prima motor Stuurt super fijn Maar pas wel op het het vermogen als je net je rijbewijs hebt! Je gaat jezelf snel overschatten en dan.....

Ik zou voor een GSX-R gaan maar pas super goed op in het begin!!!
  dinsdag 30 november 2004 @ 12:28:58 #42
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_23665972
quote:
Op maandag 29 november 2004 23:47 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Dat heet karakter hoor.

Wat is er mooier dan een motor echt moeten "mennen" tijdens het rijden. Weten dat er iets gigantisch fout kan gaan als je iets fout doet. Daar mee om leren gaan, dat is geweldig!
Ik heb met m'n max nog nooit gemend,wa is da
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_23666039
quote:
men·nen (ov.ww.)
1 door middel van een leidsel of toom besturen
Uit de paardensport dus De enige link die ik hier met motoren kan leggen is het aantal paardenkrachten in zo'n apparaat
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:07:00 #44
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23666792
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:32 schreef 205_Lacoste het volgende:
Uit de paardensport dus De enige link die ik hier met motoren kan leggen is het aantal paardenkrachten in zo'n apparaat
.. in combinatie met wegligging en gashandle.

Het gashandle is hier de leiband zo je wilt, en motortjes kunnen aardig kwispelen hoor.
En wat dacht je van een highsider..
Via de achterpoten wordt je afgeworpen door het verkeerd gemende paard.

Motorrijden komt toch aardig overeen met paardrijden vind ik..
Als had ik die vergelijking niet direct getrokken.

Je bent wel degelijk met mennen bezig = voor mij aftasten hoe ver je kan gaan en een bepaalde controle hebben over de -van-bijna-vlees-en-bloed-machine.

Mits je een beetje lekker en serieus bezig bent natuurlijk.
pi_23666885
Ik weiger verder dan 10 graden te kantelen in bochten

  dinsdag 30 november 2004 @ 13:14:31 #46
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23666959
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:11 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik weiger verder dan 10 graden te kantelen in bochten

Je moet ook niet meer te hard rijden als je een spijker in je achterband gehad hebt.
pi_23667259
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 07:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik denk dat ik de eerste 50 rondjes op de Ring toch liever een wat lievere motor heb


Ik moet t/m zaterdag tot van 09:00 tot 21:00 werken
Mietje mietje geef mij maar een ZX10r voor op de ring
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:46:39 #48
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23669109
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 07:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik moet t/m zaterdag tot van 09:00 tot 21:00 werken
Maar in januari kus je de extra loonstrook met het overwerk erop.

1998 had ik ook een rotmaand in december, was flink verrot.
Maar er bleek wel 1.000 piek extra binnen te komen.
En dan ben je alles weer vergeten..
pi_23673865
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:27 schreef yup het volgende:

[..]

Mietje mietje geef mij maar een ZX10r voor op de ring
Ben serieus benieuwd hoeveel bochten je heel doorkomt......... 1 misschien?
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:18:46 #50
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23675769
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Ben serieus benieuwd hoeveel bochten je heel doorkomt......... 1 misschien?
Met geluk misschien .. omdat hij in-3-versnellingen-te-hoog-en-daardoor-te laag-in-toeren-zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')