abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23632824
Dit topic heb ik eerder ook al geopent, maar toen werd het afgedaan als onzin. Ik bedoel dit dus echt serieus dat, ik vind dat je echt geen vriendin nodig hebt om te leven. Je gaat lekker je eigen gangetje zonder, als je echt even zin hebt kan je wel even zo'n dronken geval uit de kroeg oppikken.
Vriendinnen kosten eigenlijk alleen maar geld en tijd, wat heb je er nu eigenlijk aan?
Wat zijn jullie opvattingen erover? (+argumenten!)
pi_23632901
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:29 schreef ikbendebeste het volgende:
Je gaat lekker je eigen gangetje zonder, als je echt even zin hebt kan je wel even zo'n dronken geval uit de kroeg oppikken.
Dat noem je liefde?
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_23632910
En toch heb je liefde nodig. Liefde kan ook in andere dingen zitten, maar uiteindelijk zijn er toch maar weinig mensen die heel leven uit willen zitten zonder de warmte van een liefdesrelatie.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_23632926
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:32 schreef Glacius het volgende:

[..]

Dat noem je liefde?
Nee, maar sommige mensen zien liefde onlosmakelijk van seks.
pi_23632936
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:32 schreef Glacius het volgende:

[..]

Dat noem je liefde?
hij is in de war met sex
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23632974
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:33 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

hij is in de war met sex
Maar dat heb je wel nodig
pi_23632977
Als je bedoelt dat je geen vriendin als in relatie niet nodig hebt, dan is de tt niet zo handig gekozen.

Ik vind dat je inderdaad geen vriendin (relatie) nodig hebt om te leven. Liefde heb je wel nodig.
pi_23632992
Waarom heb je volgens jou geen liefde nodig maar wel sex? Het lijkt mij dat je uiteindelijk beter zonder sex kunt dan zonder liefde.
pi_23633048
Goed, nieuwe start dan:

Van sex heb je als man zijnde altijd last van, denken mannen dan ook altijd aan liefde? Ik niet namelijk...
Maar ik bedoel in dit topic dus gewoon het hebben van een relatie van man/vrouw.
pi_23633094
Zow topictitel even aangepast...
pi_23633197
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:37 schreef ikbendebeste het volgende:
Goed, nieuwe start dan:

Van sex heb je als man zijnde altijd last van, denken mannen dan ook altijd aan liefde? Ik niet namelijk...
Maar ik bedoel in dit topic dus gewoon het hebben van een relatie van man/vrouw.
De drang naar sex is meestal een vluchtige periode van lust waaraan voldaan moet worden. (Hetzij door geslachtsgemeenschap, hetzij door zelfbevrediging) De drang naar liefde gaat dieper, en openbaart zich op de meest eenzame momenten.
pi_23633938
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk wat heb meegemaakt, maar eigenlijk nog nooit een wil naar liefde heb gehad, maar ik geloof dat ik hier erg ongelofelijk overkom voor andere mensen...
pi_23634063
quote:
Op zondag 28 november 2004 21:05 schreef ikbendebeste het volgende:
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk wat heb meegemaakt, maar eigenlijk nog nooit een wil naar liefde heb gehad, maar ik geloof dat ik hier erg ongelofelijk overkom voor andere mensen...
Ongeloofwaardig bedoel je? En tja, bij de meeste mensen is die drang naar liefde erg sterk ontwikkeld, in sommige gevallen overdreven sterk. In de zin dat vrijgezel zijn not done is en er binnen luttele weken na het stranden van een relatie alweer een verse partner gevonden moet zijn.
pi_23634072
quote:
misschien zegt dat meer over jou dan over de gemiddelde mens?
Hee buurman, ik hier?
  zondag 28 november 2004 @ 21:13:17 #15
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_23634176
Vrijgezel zijn heeft een hele boel voordelen, dus ik ben het wel redelijk met je eens.
Zolang je niet eenzaam wordt...
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  zondag 28 november 2004 @ 21:16:07 #16
106639 Nomad_k9
Nu zonder ziel
pi_23634249
quote:
Tuurlijk heb je geen liefde nodig in de vorm van een partner voor het het leven, alhoewel uit jouw argumenten meer blijkt dat je het als een last ziet. In zeker zinnen is het dat ook wel maar omdat je zo verliefd bent ervaar je het heel anders. Ik ben dus eigenlijk meer van mening dat jij de juiste niet bent tegen gekomen.
An optimist believes that we live in the best of all possible worlds.
A pessimist fears that this is true
pi_23634321
Natuurlijk heb je geen relatie nodig om te leven.

Samen door het leven gaan heeft echter toch ook veel leuks.
Alleen maar dronken dingen uit de kroeg oppikken om te neuken is ook wat leeg.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
  zondag 28 november 2004 @ 23:21:30 #18
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_23634543
Vrouwen zijn net paddestoelen...als je de verkeerde treft...ga je er kapot aan.
Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...
pi_23634622
Een relatie heb je niet per sé nodig, 't is leuk en het kan je leven interessanter maken, maar alleen kan ook prima. Seks is ook geen vereiste, maar iedereen heeft liefde nodig en om dat te krijgen heb je natuurlijk ook niet echt een partner nodig, als is het wel handig
pi_23634645
Als men niet kan krijgen, wat men wenste
verzint men zelf een leuk verhaal om in te geloven en zodoende
heb je niemand meer nodig op den duur...
Mensen zijn geen eenlingen want we wonen nu eenmaal niet graag op een onbewoond eiland.
En ja het kan natuurlijk zijn dat je er zo over bent gaan denken, maar vraag je je zelf niet af waarom?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_23634677
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:21 schreef GODFLESH het volgende:
Mensen zijn net paddestoelen...als je de verkeerde treft...ga je er kapot aan.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 28 november 2004 @ 23:27:07 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_23634684
quote:
Op zondag 28 november 2004 21:44 schreef NiNi het volgende:

Samen door het leven gaan heeft echter toch ook veel leuks.
Alleen maar dronken dingen uit de kroeg oppikken om te neuken is ook wat leeg.
Ach, het geeft ook veel gezeik en je kunt je leven prima vullen met andere dingen. Ik heb iig ook niet zo'n relatie-drang en dat bevalt me prima.
pi_23634763
"Ik wil nog voor de Kerst een leuke partner, hoe moet ik anders die feestdagen doorkomen? snik ende snotter.."

Een veelgehoord geklaag deze tijden, werkt bij mij vaak behoorlijk op de lachspieren.
  maandag 29 november 2004 @ 08:36:46 #24
107780 bermuda17
Huup Huup Barbatruc
pi_23637219
Liefde en Sex hoort dat niet een beetje bij elkaar? als je toch een goede relatie hebt dan heb je toch ook minstens 1× per week sex .. toch?
Zo Nu Eerst Een Bavaria !
  maandag 29 november 2004 @ 08:44:07 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_23637264
Persoonlijk hebben we het niet als eerste levensbehoefte nodig.

Maar voor de mensheid is het wel noodzakelijk.

Maar ach ik heb ook wle eens gedacht om toch maar vrijgezel te blijven voor de rest van mn leven. Duurde maar 1 maand ofzo , toen moest iok dat weer overboord gooien voor een leuk meisje.
pi_23637324
Ik zou uiteindelijk toch voor de relatie gaan....dat maakt het voor mij wel completer.
Maar ik denk dat het ieder voor zich is, de één behoudt liever zijn vrijgezelle bestaan en de ander gaat voor de relatie.
bla bla bla......
pi_23637357
het is gewoon persoonlijk idd, sommige mensen willen liever geen relatie en zijn heppie alleen, anderen zijn alleen en willen misschien wel een relatie, mensen die een relatie hebben kunnen misschien met weemoed terugkijken op de tijd toen ze alleen waren en anderen zijn gewoon heppie in hun relatie.

en wat is "nodig" hebben? kun je zonder niet functioneren? ik denk dat je zonder prima kan functioneren, sommige mensen miss beter zonder dan met, anderen voelen zich wel prettiger erbij en minder prettig als ze alleen zijn...

tis maar net wie je bent, wat je wilt voor jezelf en waar je heppie mee bent en al dat kan steeds veranderen aangezien mensen steeds veranderen...

wat nu goed voor je lijkt te zijn was dat eerst miss niet of andersom.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_23637678
quote:
ik vind dat je echt geen vriendin nodig hebt om te leven.
dat klopt op zich wel, want dat doe ik toch al 25 jaar en ik leef nog altijd

Maar ik mis toch echt wel wat voor mijn gevoel, en zeker als die lange winteravonden er weer aankomen. Dan zit je maar alleen in je appartementje en lijkt het alsof je op tv alleen maar gelukkige stelletjes ziet langskomen. Dan heb ik het wel even moeilijk soms, maarja that's life.
pi_23637679
Ik ben het met de TS eens, liefde, vriendschap, af en toe es een arm om je heen, dat heeft iedereen wel eens nodig ja, maar een relatie...
Ik vind ook dat mensen dat vaak verkeerd benaderen, dan zeggen ze dat ze wel aan een relatie toe zijn in hun leven.. maar is dat niet een beetje de omgekeerde wereld, eerst aan een relatie toezijn en dan iemand zoeken die in dat profieletje past?
Imho is het zo dat je iemand tegen kan komen met wie het zo klikt dat je veel voor elkaar gaat voelen en van daaruit ontstaat dan wellicht een relatie..
De uitspraak dat iemand anders je compleet maakt, vind ik eigenlijk heel eng, ik ben van mening dat 1+1 2 is.
Ik denk dat je, zolang je helemaal blij bent met jezelf, prima kunt leven zonder een partner en dat een relatie niet zaligmakend is, gelukkig zijn zit dieper dan het wel of niet hebben van bepaalde dingen en liefde is in veel meer vormen dan alleen een relatie.
En je geluk moet je nooit af laten hangen van een ander, er is maar 1 verantwoordelijk voor je geluk en dat ben jezelf.
  maandag 29 november 2004 @ 09:36:03 #30
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23637715
Ik sluit me volledig bij Marmar aan! Ik had het zo zelf opgeschreven kunnen hebben.
pi_23637741
quote:
Op maandag 29 november 2004 09:33 schreef Evertje het volgende:

[..]

dat klopt op zich wel, want dat doe ik toch al 25 jaar en ik leef nog altijd

Maar ik mis toch echt wel wat voor mijn gevoel, en zeker als die lange winteravonden er weer aankomen. Dan zit je maar alleen in je appartementje en lijkt het alsof je op tv alleen maar gelukkige stelletjes ziet langskomen. Dan heb ik het wel even moeilijk soms, maarja that's life.
Waarom heb je dan geen vriendin? het is niet life dat het moeilijk is dat je geen vriendin hebt...het is jouw leven, jij kan er wat aan doen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_23637795
quote:
Op maandag 29 november 2004 09:37 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Waarom heb je dan geen vriendin? het is niet life dat het moeilijk is dat je geen vriendin hebt...het is jouw leven, jij kan er wat aan doen
omg

micky, lees mijn post es, toe es?

"je kan er wat aan doen" hoezo, kan je vriendinnen kopen bij de HEMA dan tegenwoordig? Je zal toch gewoon iemand tegen het lijf moeten lopen met wie het klikt voordat het echt iets kan worden en dat is imho toeval en als het niet gebeurt, dan niet, so be it

Liefde (en dan heb ik het over echte liefde en niet het scoren van een vriendinnetje) kan je niet afdwingen.
pi_23637948
quote:
Op maandag 29 november 2004 09:42 schreef MarMar het volgende:

[..]

omg

micky, lees mijn post es, toe es?
quote:
"je kan er wat aan doen" hoezo, kan je vriendinnen kopen bij de HEMA dan tegenwoordig? Je zal toch gewoon iemand tegen het lijf moeten lopen met wie het klikt voordat het echt iets kan worden en dat is imho toeval en als het niet gebeurt, dan niet, so be it

Liefde (en dan heb ik het over echte liefde en niet het scoren van een vriendinnetje) kan je niet afdwingen.
nee ok, het is jammer dat je ze niet in een voordeelverpakking bij de HEMA kan kopen, maar je bij de pakken neergooien van: "ach...thats life" is ook niet de manier om iemand te vinden die bij je past

heb je bijvoorbeeld een hobby? kijk eens wat daar voor vrouwen/mannen rondlopen etc...pas als je elkaar leert kennen weet je toch ook of iemand bij je past?
pi_23637977
Ach jah, als je niet ergens komt waar meer mensen komen, leer je nooit iemand kennen... maar persoonlijk zou mijn insteek zijn om gewoon mensen te leren kennen en niet het zoeken naar een relatie. Mensen ontmoeten en af en toe eens een mooi persoon die je treft, dat vind ik altijd super.
pi_23638031
quote:
Op maandag 29 november 2004 09:55 schreef MarMar het volgende:
Ach jah, als je niet ergens komt waar meer mensen komen, leer je nooit iemand kennen... maar persoonlijk zou mijn insteek zijn om gewoon mensen te leren kennen en niet het zoeken naar een relatie. Mensen ontmoeten en af en toe eens een mooi persoon die je treft, dat vind ik altijd super.
Precies, je moet niet mensen aanspreken om het krijgen van een relatie, maar in gemeende interesse in de ander. Als je insteek al verkeerd is, moet je niet denken dat er veel liefde in het spel zal komen
pi_23638034
quote:
Op maandag 29 november 2004 09:42 schreef MarMar het volgende:

[..]

Bijna helemaal mee eens. Ik geloof namelijk niet in toeval. Het is gewoon het lot wat mij tot nu toe tot niemand heeft gebracht. Dat ik nog geen vriendin zal uiteraard meerdere redenen en oorzaken hebben, maar om het nu op boote pech of toeval te houden, dat gaat me te ver.
pi_23638109
quote:
Op maandag 29 november 2004 09:59 schreef Evertje het volgende:

[..]

Bijna helemaal mee eens. Ik geloof namelijk niet in toeval. Het is gewoon het lot wat mij tot nu toe tot niemand heeft gebracht. Dat ik nog geen vriendin zal uiteraard meerdere redenen en oorzaken hebben, maar om het nu op boote pech of toeval te houden, dat gaat me te ver.
Goedzo, met deze instelling ben je nu al erg lang vrijgezel

Het is ook niet uitsluitend pech of toeval dat je geen relatie hebt, als je persé wilt dat de liefde joú vindt, kan je soms ook erg lang wachten
pi_23638113
quote:
Op maandag 29 november 2004 09:53 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

maar je bij de pakken neergooien van: "ach...thats life" is ook niet de manier om iemand te vinden die bij je past

heb je bijvoorbeeld een hobby? kijk eens wat daar voor vrouwen/mannen rondlopen etc...pas als je elkaar leert kennen weet je toch ook of iemand bij je past?
Het is niet bij de pakken neergooien die uitspraak van mij. Het is op dit moment gewoon een keiharde conclusie gebaseerd op feiten. Ik heb zeker hoop dat ik nieuwe mensen zal ontmoeten waar misschien wel die mooie persoon tussen zit. En ik ontmoet ook soms nieuwe mensen, maarja.....

Hobby's heb ik wel, maar die zijn vaak erg apart of ik ben er weer te fanatiek in waardoor het afschrikt. En de grootste hobby die ik heb, daar komen niet al teveel vrouwen.

Op dit moment ben ik echter meer bezig om met mezelf gelukkig te worden en misschien kom ik dan wel tot de conclusie dat ik eigenlijk helemaal geen relatie nodig heb om gelukkig te zijn. Maar het is voor jullie moeilijk meepraten denk ik als je niet in mijn situatie op je 25e zit.
pi_23638140
quote:
Op maandag 29 november 2004 10:05 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Goedzo, met deze instelling ben je nu al erg lang vrijgezel

Het is ook niet uitsluitend pech of toeval dat je geen relatie hebt, als je persé wilt dat de liefde joú vindt, kan je soms ook erg lang wachten
Ik zeg niet dat de liefde mij moet vinden. Maar die persoon ontmoeten die ook wat meer voor mij voelt en die ik ook een mooi persoon vind. Dat kan ook van mijn kant uitkomen, maar het zou ook wel eens leuk zijn als het wederzijds is
pi_23638284
quote:
Op maandag 29 november 2004 09:59 schreef Evertje het volgende:

[..]

Hmm ik geloof niet in het lot, ik denk dat er meer logica achter zit dan dat. Je trekt namelijk mensen aan die bij je persoonlijkheid passen, dat is geen toeval, dat is gewoon een selectieprocedure, zelf zal je ook sneller op iemand afstappen, voor een babbeltje ofzo, die jou aanspreekt qua uitstraling etc. en vaak heb je dan toch ook al raakvlakken qua persoonlijkheid.
Ik geloof ook niet dat er maar 1 ware is die ergens rondloopt en die je ooit tegen het lijf loopt ofzo en ja, je vergroot je kansen om mensen tegen te komen met wie je een band kan opbouwen of eventueel een relatie, door meer onder de mensen te komen.

Das dus mijn visie
pi_23638569
quote:
Dit topic heb ik eerder ook al geopent, maar toen werd het afgedaan als onzin. Ik bedoel dit dus echt serieus dat, ik vind dat je echt geen vriendin nodig hebt om te leven. Je gaat lekker je eigen gangetje zonder, als je echt even zin hebt kan je wel even zo'n dronken geval uit de kroeg oppikken.
Vriendinnen kosten eigenlijk alleen maar geld en tijd, wat heb je er nu eigenlijk aan?
tis een beetje onnatuurlijk niet?
in bad zitten met een joint, en keihard the doors op
  maandag 29 november 2004 @ 10:40:29 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_23638647
Mischien moet iedereen dit maar voor zichzelf bepalen
pi_23639224
quote:
Op maandag 29 november 2004 10:40 schreef Hexagon het volgende:
Mischien moet iedereen dit maar voor zichzelf bepalen
En dus zijn we eruit dat het niet [b[nodig[/b] is dat is namelijk heel wat anders dan dat je het wel zou willen imho.
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat het erg prettig kan zijn om iemand te hebben bij wie je savonds lekker kan wegkruipen, maar om heel eerlijk te zijn, kan ik dat dus ook wel bij heel goede vrienden die ik gewoon kan bellen van "ey, ik heb even een levend kussen nodig, dan mag jij de ab vasthouden deal?"

ik heb momenteel overigens wel een relatie
  maandag 29 november 2004 @ 12:04:58 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_23640201
quote:
Op maandag 29 november 2004 11:10 schreef MarMar het volgende:

[..]

En dus zijn we eruit dat het niet [b[nodig[/b] is dat is namelijk heel wat anders dan dat je het wel zou willen imho.
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat het erg prettig kan zijn om iemand te hebben bij wie je savonds lekker kan wegkruipen, maar om heel eerlijk te zijn, kan ik dat dus ook wel bij heel goede vrienden die ik gewoon kan bellen van "ey, ik heb even een levend kussen nodig, dan mag jij de ab vasthouden deal?"

ik heb momenteel overigens wel een relatie
Je gaat niet dood van vrijgezel zijn. Dus in principe is het ook wel zo.
pi_23641296
Ik ben het gedeeltelijk eens met TS. Voorheen wilde ik een relatie omdat iedereen een relatie had. Die relatie duurde amper een jaar, maar ik was zeer ongelukkig. Toen dacht ik ook dat relaties amper iets zouden toevoegen aan het leven. Maar afgelopen zomer viel ik als een blok voor een vriendin die ik al een aantal jaren kende. Gelukkig was het ook andersom. Ik moet zeggen dat zij mijn leven veel leuk geeft momenteel en ze staat echt voor mij klaar. Als iemand om je geeft en graag met jou verder wil, dan is dat het mooiste gevoel wat je kan overkomen.
pi_23641573
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:33 schreef ikbendebeste het volgende:

[..]

Nee, maar sommige mensen zien liefde onlosmakelijk van seks.
Meestal zijn dat ook de mensen die niet iemand oppikken uit een cafe, maar die ergens anders een band opbouwen met iemand, waar een relatie uit groeit, waar vervolgens seks bij komt kijken...

en nee, een relatie heb je niet nodig, maar het kan je overkomen en met de juiste is een relatie eerder een verrijking dan een belasting... Een relatie moet een aanvulling zijn op je leven, geen opvulling van je leven.
pi_23641978
hmm liefde versus seks, dan gaan we weer een hele andere kant op...
binnen een relatie zijn imho die twee zeker wel met elkaar verbonden, als het liefde zonder seks is, heet het voor mij een vriendschap en niet een relatie, bij de liefde in een relatie hoort ook verlangen, lichamelijke aantrekkingskracht, intimiteit, lust.. al die dingen meer, dus dat seks en liefde (in die specifieke vorm) als onlosmakelijk gezien worden, kan ik helemaal snappen.
pi_23646427
Op den duur wil iedereen een leuke partner vinden, het kan zijn dat je daar in je jeugd niet direct aan toe bent, maar als je zo wat ouder wordt en om je heen krijgen de meeste mensen duurzame relaties dan gaat het zelf ook aan je knagen. Zover is het bij mij niet, maar ik kan me voorstellen dat wanneer ik straks afgestudeerd ben de behoefte toch wel erg sterk komt.

Wel grappig trouwens dat het altijd mensen zijn die zelf in een gelukkige relatie zitten die lopen te verkondigen dat je eigenlijk helemaal geen relatie nodig hebt om gelukkig te zijn.
  maandag 29 november 2004 @ 16:20:59 #49
97955 Axioma
ik denk tegendraads mee
pi_23646512
quote:
Op maandag 29 november 2004 09:36 schreef Aventura het volgende:
Ik sluit me volledig bij Marmar aan! Ik had het zo zelf opgeschreven kunnen hebben.
wMs (what Marmar said)
- Live Life Live -
Een axioma is in de wiskunde en logica sinds Euclides en Aristoteles een niet te bewijzen, maar als grondslag aanvaarde stelling; een axioma kan als zelf als bewijs voor andere stellingen dienen.
pi_23648262
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:16 schreef nozem het volgende:
Wel grappig trouwens dat het altijd mensen zijn die zelf in een gelukkige relatie zitten die lopen te verkondigen dat je eigenlijk helemaal geen relatie nodig hebt om gelukkig te zijn.
Ik ben al heel lang vrijgezel hoor.
pi_23648866
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:34 schreef ikbendebeste het volgende:

[..]

Ik ben al heel lang vrijgezel hoor.
Hoe lang dan als ik vragen mag, en heb je wel eens korte scharrels?
pi_23648935
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:35 schreef nozem het volgende:
Waarom heb je volgens jou geen liefde nodig maar wel sex? Het lijkt mij dat je uiteindelijk beter zonder sex kunt dan zonder liefde.
Sex is eerder een eerste levensbehoefde. Zeker voor mannen.
pi_23648974
Mijn beste vriendin is echt mijn maatje! We spreken/zien elkaar elke dag en we raken niet uitgepraat! Eigelijk hebben we wel een soort "relatie" maar sex en dat soort dingen hebben we gewoon met jongens
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
pi_23648994
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Als men niet kan krijgen, wat men wenste
verzint men zelf een leuk verhaal om in te geloven en zodoende
heb je niemand meer nodig op den duur...
Mensen zijn geen eenlingen want we wonen nu eenmaal niet graag op een onbewoond eiland.
En ja het kan natuurlijk zijn dat je er zo over bent gaan denken, maar vraag je je zelf niet af waarom?
Soms kunnen mensen gewoon niet krijgen wat ze eigenlijk willen en dan moet je accepteren dat er niet meer in zit. En ja ook voor sommige mensen zit een relatie er niet in. Er zijn genoeg mensen die een hele leven noodgedwongen alleen blijven ondanks alle mooie sprookjes die anderen altijd verkondigen. En dat is misschien niet ideaal maar je gaat er ook niet dood van. Dus nee een relatie heb je uiteindelijk niet nodig.
pi_23649097
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:56 schreef nozem het volgende:

[..]

Hoe lang dan als ik vragen mag, en heb je wel eens korte scharrels?
Mijn hele leven als je het echt graag weten wilt, en nee, ik heb eigenlijk geen behoefte aan scharrels.
  maandag 29 november 2004 @ 18:09:14 #56
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_23649151
je hebt idd niet perse een vriendin/vriend nodig.
Zonder kun je ook leven.Maar het is wel fijn als je er wel 1 hebt.Iemand die weet wat er in je omgaat,iemand waarmee je over van alles kunt praten, iemand die naast je in bed ligt en je warm houdt. Ect ect ect
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_23649612
Ik heb geen behoefte om alles aan iemand te vertellen, en iemand die weet wat er in me omgaat. Behalve het feit dat ik het niet wil vertellen, zou ik ook direct voor gek uitgemaakt worden, als iemand mijn gehele achtergrond wist.
pi_23650627
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:59 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Sex is eerder een eerste levensbehoefde. Zeker voor mannen.
Dat is echt grote onzin. Sex is qua primaire behoeftes behoorlijk overrated. Wedden dat je uiteindelijk de rest van je leven zonder sex kunt?
pi_23650940
Daar gaan we weer.

Nee, een relatie is geen noodzaak. Sterker nog, ik zie vaak zat mensen met een relatie die echt beter even alleen kunnen zijn. Maar alleen is een eng woord, en zodra ze alleen zijn komen ze hier zeiken over wat ze missen. Nou, ik zou zeggen, doe dáár eens wat aan. Want dat heeft geen fuck te maken met het feit dat je geen relatie hebt.

Als je lekker in je vel zit, en tevreden bent met jezelf, ben je dat ook alleen.
  maandag 29 november 2004 @ 19:28:30 #60
73888 DIA
die ja .....
pi_23651069
ligt aan de persoon.......... is voor iedereen anders..... maar het is niet zo dat je sterft aan geen relatie hebben .........
pi_23651318
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:12 schreef nozem het volgende:

[..]

Dat is echt grote onzin. Sex is qua primaire behoeftes behoorlijk overrated. Wedden dat je uiteindelijk de rest van je leven zonder sex kunt?
Dat kan ik ook. Maar ik kan denk ik nog makkelijker zonder vaste relatie.
pi_23651355
quote:
Deze tekst mag voor mij op een wc-tegeltje.

OT: Ik denk dat je in zekere zin wel liefde nodig hebt. Als je alleen bent ''mis'' je wel iets. Ik noem passie,knuffelen, etc.
pi_23651423
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:12 schreef nozem het volgende:
Wedden dat je uiteindelijk de rest van je leven zonder sex kunt?
Ja, het zou kunnen. Maar of het een pretje is?

filmTip: 40days 40nights.
pi_23651804
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:42 schreef Wouter.1984 het volgende:

[..]

Ja, het zou kunnen. Maar of het een pretje is?

filmTip: 40days 40nights.
Ik geloof dat masturbatie in die film ook uit den boze is. Laten we het op sexgebied even bij de geslachtsgemeenschap tussen 2 personen houden. 40 dagen droogstaan is echt peanuts.
pi_23652936
quote:
Ik was dezelfde mening toegedaan... maar zie de dingen sinds kort heel anders. Ze zeggen wel eens dat op ieder potje een dekseltje past... zal allemaal wel. Maar er zijn potjes die zo ongelovelijk goed op een bepaald dekseltje passen... en dan gaat jouw verhaaltje echt niet op hoor.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_23653054
quote:
Misschien kom je nog wel eens iemand tegen die je van mening doet veranderen. Dat hoeft helaas niet positief te zijn, maar daar gaat het effe niet om.
pi_23653393
quote:
Ik kan het met je eens zijn, maar ik zou het anders opvatten. Als je geen partner hebt die in de essentie iets toe te voegen aan je leven hebt, waarom zou je een partner hebben dan? Je hebt ook helemaal geen vriendin nodig, het moet een keuze zijn om er één te willen hebben, een vrije keuze. Langdurige zinloze relaties op jonge leeftijd kostten ook alleen maar tijd en geld en je leert er weinig van, hoogstens hoe het niet moet. Op die conclusie had je als redelijk analyserend mens met een goed zelfbeeld ook al kunnen komen zonder daarvoor jarenlang een relatie te hebben gehad.

In zekere zin is het nutteloos tijdverdrijf inderdaad, net zoals sport een vrij nodeloos tijdverdrijf kan zijn. Dat wil echter niet zeggen dat je er geen plezier aan kan beleven. Het is gewoon leuk om een vriendin te hebben om leuke dingen mee te doen, meet te vrijen, te knuffelen etc. Voor mij is dat dus alleen leuk als ik vind dat diegene echt een meerwaarde in mijn leven is. Is dat niet zo, dan blijf ik liever alleen.

Over die potjes; op sommige potjes horen helemaal geen deksels. Voor sommige potjes is helemaal geen deksel bedoeld, laten we elkaar geen mietje noemen...
pi_23653705
Mja... er zijn idd vast wel van die potjes waar echt geen deksel op past. Maar das een minderheid.
pi_23653818
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
Mja... er zijn idd vast wel van die potjes waar echt geen deksel op past. Maar das een minderheid.
3 miljoen alleenstaanden in Nederland, dat is geen minderheid al zal daar de helft daarvan maar geheel zonder deksel eindigen. Het is de grootst mogelijk onzin aan mensen te verkondigen dat er ook echt wel voor hen iemand is van wie het waarschijnlijk is dat ze die tegenkomen. De kans is denk ik veel groter dat ze diegene niet tegenkomen. Komen ze die wel tegen dan dient men ook nog rekening te houden met de kans dat de 'uitverkorene' zelf niet wil/kan.
pi_23655946
quote:
Hadden jouw vrouwen een schimmelziekte?
pi_23656073
3 miljoen alleenstaanden... dat getal zegt niet zo heel erg veel natuurlijk. Vrij normaal dat je eerst op jezelf gaat wonen en later pas samen... dus al die mensen vallen al af.

Maar ik snap wel wat je bedoelt en er zit zeker wat in.
  maandag 29 november 2004 @ 22:31:08 #72
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_23656308
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ach op z'n minst de deksel van het graf.

Of de deksel van de urn.

En als je een Soprano bent, de deksel van de kofferbak.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_23663176
seks zonder liefde hou ik langer vol dan liefde (in relatievorm dan dus) zonder seks

liefde is toch niet alleen maar een relatie, als je een boel goede vrienden hebt en daarnaast wat losse flodders voor leuke nachten, vermaak je je echt wel hoor
  dinsdag 30 november 2004 @ 10:14:14 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_23663533
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:06 schreef ikbendebeste het volgende:

[..]

Mijn hele leven als je het echt graag weten wilt, en nee, ik heb eigenlijk geen behoefte aan scharrels.
Nu komt de aap uit de mouw
pi_23663673
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:12 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

3 miljoen alleenstaanden in Nederland, dat is geen minderheid al zal daar de helft daarvan maar geheel zonder deksel eindigen. Het is de grootst mogelijk onzin aan mensen te verkondigen dat er ook echt wel voor hen iemand is van wie het waarschijnlijk is dat ze die tegenkomen. De kans is denk ik veel groter dat ze diegene niet tegenkomen. Komen ze die wel tegen dan dient men ook nog rekening te houden met de kans dat de 'uitverkorene' zelf niet wil/kan.
dat is idd een dooddoener "op ieder potje past een dekseltje"
en ik denk ook dat sommige mensen helemaal niet zitten te wachten op een relatie bovendien is mijn insteek nogsteeds dat je pas een relatie met iemand wilt als je veel voor diegene gaat voelen en kom je zo iemand niet tegen, wat heb je dan aan een relatie

en de stelling dat een verkeerde persoon treffen je kapot maakt vind ik slap, het kwetst je en het suckt op dat moment hard als je veel voor iemand voelde, maar kapot? even janken en afreageren (lees:flink feesten) en life goes on hoor, als je eraan kapot gaat, ben jezelf degene die jou kapot maakt, je bent er namelijk zelf verantwoordelijk voor om je leven weer op te pakken.
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:09:46 #76
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23664422
Yuck! Ik word een beetje misselijk van die "op ieder potje..." teksten...
Van die mensen die op een verjaardag helemaal in de war raken als je ergens alleen staat en die (in de "wij"-vorm pratende types) willen weten "bij wie jij hoort".
Bah, bah, bah...

Ik sluit niet uit dat ik op een gegeven moment iemand vind om mijn leven mee te delen, ik sluit ook niet uit dat ik mijn hele leven "alleen" blijf. Ik kies er niet voor om alleen te blijven en ik ga ook niet op zoek: ik doe gewoon wat mij (op dat moment) het meest gelukkig maakt, omdat beide vormen hun voors en tegens hebben.

Mensen die ongebonden mensen "zielig" of "onnatuurlijk" vinden moeten eens héél rap wakker worden: de jaren 50 zijn voorbij!

Je bent niet per definitie gelukkiger in een relatie en ook niet zónder een realtie. In de praktijk zie je net zoveel mensen die "alleen" zijn in hun relatie als mensen die daarbuiten "alleen" zijn. Uiteindelijk komt het er allemaal op neer wat je er zelf van maakt.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:15:31 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23664531
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:09 schreef Hik het volgende:

Je bent niet per definitie gelukkiger in een relatie en ook niet zónder een realtie. In de praktijk zie je net zoveel mensen die "alleen" zijn in hun relatie als mensen die daarbuiten "alleen" zijn. Uiteindelijk komt het er allemaal op neer wat je er zelf van maakt.
Zo is het maar net!
Ik zat tot vorige week in een relatie die me niet de vervulling bracht die ik zoek. Kun je ervoor kiezen om 'bij gebrek aan beter' toch door te zetten, maar dan voel je jezelf wel mega alleen in die relatie.

Niet mijn stijl. Dan ben ik liever alleen en tevreden met mijn eigen beslissing... en hou ik ondertussen alle opties open.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_23664709
Ik ben 25 en bemerk sinds kort ook dat mensen er van uitgaan dat ik ondertussen toch wel een vaste vriendin heb. Stuk voor stuk van die proleten die zelf al op hun 16e een vaste partner hadden en die 10 jaar later nog steeds hebben. Gatverdamme, moet ik me nu gaan haasten omdat mijn omgeving dat van me verwacht? Daggutnie..
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:43:06 #79
109277 Manona
Zwaan Kleef-Aan
pi_23665041
Ach...mensen hebben altijd een bepaalde leeftijdsgrens ergens aan verbonden...opzich wel logisch qua biologische klok enzo..maar inderdaad, de jaren 50 zijn voorbij; trouwen en kinderen krijgen zijn niet meer 'verplicht'.
Ik had eerst ook een beetje een schijthekel aan die mensen die op hun 16e al een 'realtie' kregen en 10 jaar later nog steeds niet uit elkaar te slaan zijn...maar STEL nou dat je elkaar gewoon niet zat wordt en helemaal niet weg wilt bij elkaar...lekker laten dan dus toch?
Ik vind namelijk niet dat je kan zeggen dat je saai bent als je, bijvoorbeeld tijdens je studentenleven ofzo, niet met 50 mensen hebt lopen naaien...Ik loop liever stomdronken en gezellig de kroeg uit met mijn vriend dan met elke week een ander..heb je een half jaar later nog iets om over te praten...maar dat vind ik dan.

En die mensen die je een loser vinden omdat je tijdens je midden 20 geen vaste vriend/vriendin hebt...die moeten geschopt worden.
Bonjour!
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:44:35 #80
109277 Manona
Zwaan Kleef-Aan
pi_23665070
'relatie'...niet 'realtie' natuurlijk...
Bonjour!
pi_23665094
psies, of je verliefd wordt en of een ander verliefd op jou wordt zijn dingen die overkomen je, dat heb je niet in de hand

de mensen die zo redeneren dat je een looser bent als je nog geen relatie hebt, zijn zelf misschien om de totaal verkeerde redenen bij een persoon.
pi_23665262
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:45 schreef MarMar het volgende:
psies, of je verliefd wordt en of een ander verliefd op jou wordt zijn dingen die overkomen je, dat heb je niet in de hand

de mensen die zo redeneren dat je een looser bent als je nog geen relatie hebt, zijn zelf misschien om de totaal verkeerde redenen bij een persoon.
idd, zit denk ik een vorm van afgunst in. Zien dat anderen een vrij leventje leiden en daar zelf ook de voordelen van inzien, het stiekem zelf ook willen. De andere kant op in sommige gevallen ook denk ik, mensen die je "saai" vinden als je een relatie hebt. Soms heb ik het idee dat ze zelf ook maar wat graag op de bank willen hangen samen...

Liefde kun je niet afdwingen. Het gebeurt, het kan je overkomen als je er totaal niet op zit te wachten omdat je erg gelukkig bent als vrijgezel, het kan ook gebeuren dat je niet de juiste tegenkomt terwijl je zo graag iemand zou willen hebben om je leven mee te delen en het kan ook voorkomen dat je in een relatie zit maar dat er geen liefde is.

Het enige dat je kunt doen is je gevoel volgen. Op dit moment zit ik in een gelukkige relatie, maar ik heb ook tijden als gelukkige vrijgezel gekend en een ongelukkige relatie waarin ik niet beter wist hoe het ook kan zijn.

Mensen zijn gewoontedieren, ze houden snel vast aan datgene waar ze in leven en maken dat de norm... En dat doen ze helaas vaak ook voor anderen...
pi_23665357
vrij zijn is leven naar je eigen gevoel en je eigen visie, eerlijk zijn tegen jezelf en jezelf niet weg cijferen.

een relatie is imo ook weer niet per definitie gebonden zijn

sterker nog, als je je gebonden voelt, ben je imho bij de verkeerde persoon.

en idd, wat jij zegt, ik zit nu ook in een fijne relatie, die beide anderen heb ik ook wel gekend.
pi_23666998
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 10:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nu komt de aap uit de mouw
welke aap?
pi_23677188
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:16 schreef ikbendebeste het volgende:

[..]

welke aap?
Echt serieus ik snap hem ff nie
pi_23677693
hmm ikbendebeste.. ik denk dat er bedoeld wordt dat duidelijk wordt waar jouw stelling vandaan komt..
niet puur omdat je vindt dat je best gelukkig kan zijn zonder relatie, maar meer omdat je geen vertrouwen hebt in andere mensen... althans, dat is hoe je op mij overkomt met dat je zegt dat je niemand nodig hebt en dat ze je toch voor gek zouden verklaren als ze je achtergrond wisten...

je hebt geen relatie nodig om gelukkig te kunnen leven, maar iedereen heeft mensen nodig

everybody needs a bossom for a pillow uit brimful of asha van cornershop, een briljant zinnetje
pi_23679834
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zo is het maar net!
Ik zat tot vorige week in een relatie die me niet de vervulling bracht die ik zoek. Kun je ervoor kiezen om 'bij gebrek aan beter' toch door te zetten, maar dan voel je jezelf wel mega alleen in die relatie.

Niet mijn stijl. Dan ben ik liever alleen en tevreden met mijn eigen beslissing... en hou ik ondertussen alle opties open.
Het heeft weer even geduurd na het vertrek van Cos-micV, maar hier is ze dan...
Ik presenteer u: De R&P-mod mét karakter ©.

Of bezorg ik je nu een slechte naam?
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:11:38 #88
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_23680504
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:06 schreef ikbendebeste het volgende:

[..]

Dan is het ook heel normaal dat je zo denkt, dat is een van die 'mindtricks' die je onderbewuste oid bij jezelf toepast om te zorgen dat je zelfbeeld niet tot op het nulpunt daalt...

't Punt is alleen, eens in de zoveel tijd kom je weer in de knoei met je eigen gedachten omdat je wel een hele leuke meid ziet, en dan is het moeilijk om jezelf dit ideaal voor te houden. Ik denk dat TS dit wel herkent...?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_23681376
quote:
Yuck! Ik word een beetje misselijk van die "op ieder potje..." teksten...
Van die mensen die op een verjaardag helemaal in de war raken als je ergens alleen staat en die (in de "wij"-vorm pratende types) willen weten "bij wie jij hoort".
Bah, bah, bah...

Ik sluit niet uit dat ik op een gegeven moment iemand vind om mijn leven mee te delen, ik sluit ook niet uit dat ik mijn hele leven "alleen" blijf. Ik kies er niet voor om alleen te blijven en ik ga ook niet op zoek: ik doe gewoon wat mij (op dat moment) het meest gelukkig maakt, omdat beide vormen hun voors en tegens hebben.

Mensen die ongebonden mensen "zielig" of "onnatuurlijk" vinden moeten eens héél rap wakker worden: de jaren 50 zijn voorbij!

je roept het wel heel vaak en nadrukkelijk de laatste tijd, Hikje

Twijfels
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 1 december 2004 @ 08:45:24 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_23687595
Inderdaad wat MarMar zegt. Mischien ben je uit gebrek aan relaties het jezelf gaan afvragen of het uberhaupt wel nodig is.

Op zich niet slecht. Beter dan dat je constant in onvrede leeft over het missen van een relatie.
  woensdag 1 december 2004 @ 08:52:02 #91
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23687648
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:34 schreef milagro het volgende:

[..]

je roept het wel heel vaak en nadrukkelijk de laatste tijd, Hikje

Twijfels
Nee, de balen van...
Van die vrienden met nesteldrang die dat ook bij anderen willen opleggen, bedoel ik...

Maar gaat ook wel weer over hoor...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_23687701
quote:
Op woensdag 1 december 2004 08:52 schreef Hik het volgende:

[..]

Nee, de balen van...
Van die vrienden met nesteldrang die dat ook bij anderen willen opleggen, bedoel ik...

Maar gaat ook wel weer over hoor...
Ach opleggen, als je je er gewoon minder tegen afzet, voelt dat ook helemaal niet meer als opleggen
Dan is het gewoon een mening van een enthousiaste fan
pi_23693453
quote:
Op woensdag 1 december 2004 08:45 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad wat MarMar zegt. Mischien ben je uit gebrek aan relaties het jezelf gaan afvragen of het uberhaupt wel nodig is.

Op zich niet slecht. Beter dan dat je constant in onvrede leeft over het missen van een relatie.
Van die mensen die totaal 1 of 2 weken per jaar vrijgezel zijn.

Snap daar echt niets van dat je altijd bezet bent. 3 meisjes (voor ons jongens) op een jaar slijten is toch geen liefde meer? Dan ben je eenzaam.

Ben op dit moment al n dik jaar relatie loos. Gaat goed

Als er iets op mn pad komt dan zal ik er wel voor gaan. Maar ik ga op dit moment niet zo zeer achter de vrouwtjes aan. Vrienden en familie gaan op dit moment voor.
Holler
  woensdag 1 december 2004 @ 14:21:37 #94
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23693808
quote:
Op woensdag 1 december 2004 08:59 schreef milagro het volgende:

[..]

Ach opleggen, als je je er gewoon minder tegen afzet, voelt dat ook helemaal niet meer als opleggen
Dan is het gewoon een mening van een enthousiaste fan
Tuurlijk. Maar verstand en gevoel gaan soms niet helemáál gelijk op.
Ik neem aan dat dat niet alleen voor mij geldt

En dan kan ik me beter hiér afzetten dan op de betreffende verjaardag, denk je ook niet?
pi_23694111
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:21 schreef Hik het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar verstand en gevoel gaan soms niet helemáál gelijk op.
Ik neem aan dat dat niet alleen voor mij geldt

En dan kan ik me beter hiér afzetten dan op de betreffende verjaardag, denk je ook niet?
Nou ik had begrepen dat je vroegtijdig het pand verlaten had
Da's ook afzetten tegen natuurlijk

Alles mag en ik begrijp ook best wat je bedoelt, hoor, de eenzijdige gespreksstof zodra je een aantal getrouwde dames met kids, bij elkaar zet.
Het is dé reden waarom ik verjaardagen bij broerlief graag vermijd, gebep over koosjere taartrecepten en "zitten die van jou ook op ballet, paardrijden, hockey, tennis" nee , nee , nee en nee dus.

Maar net als bij mensen die altijd roepen zoooooo gelukkig te zijn met hun vriend(in), heb ik altijd een gezonde en valse argwaan bij hen die zo bij regelmatoge herhaling roepen heeeeelemaal geen vent/relatie nodig te hebben, want zooooooo naar hun zin alleen
Hetgeen natuurlijk best zo kan zijn, maar het steeds maar roepen kan overkomen alsof je vooral je zelf wilt overtuigen.
Want waarom zou je de buitenwereld willen overtuigen immers, ze denken maar wat ze willen, toch?
  woensdag 1 december 2004 @ 14:42:31 #96
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_23694284
quote:
Ja inderdaad en van de mensen die wel netjes trouwen kan 1/3de het toch niet volhouden
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_23694293
Een relatie heb je misschien niet nodig, maar ik denk wel dat het je leven, completer maakt.
pi_23694832
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:42 schreef Lammie het volgende:
Een relatie heb je misschien niet nodig, maar ik denk wel dat het je leven, completer maakt.
dat is wel heel erg ..ieeeeeeuw.
compleet is compleet, completer dan compleet is overtollig

als je niet compleet bent zonder die ander, moet je volgens mij zorgen dat je dat eerst eens wordt alleen.
  woensdag 1 december 2004 @ 15:23:22 #99
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23695059
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:34 schreef milagro het volgende:

[..]

Nou ik had begrepen dat je vroegtijdig het pand verlaten had
Da's ook afzetten tegen natuurlijk
Als ik de ware reden van mijn vertrek had gegeven wel ja!
Maar ik vond het voornamelijk zonde van mijn tijd...
(en ik was bang dat ik in slaap zou vallen )
quote:
Maar net als bij mensen die altijd roepen zoooooo gelukkig te zijn met hun vriend(in), heb ik altijd een gezonde en valse argwaan bij hen die zo bij regelmatoge herhaling roepen heeeeelemaal geen vent/relatie nodig te hebben, want zooooooo naar hun zin alleen
Hetgeen natuurlijk best zo kan zijn, maar het steeds maar roepen kan overkomen alsof je vooral je zelf wilt overtuigen.
Want waarom zou je de buitenwereld willen overtuigen immers, ze denken maar wat ze willen, toch?
Ik ben het voor een heel groot deel met je eens. Ik zal ook de laatste zijn om te zeggen dat ik altijd zoooo gelukkig ben zónder vriend, zo af en toe zou ik het ook heel gezellig vinden aan het eind van de avond met iemand naar huis te gaan, of iemand te hebben die sinaasappeltjes perst als ik zielig-ziek ben . Zoals ik hierboven al zei: ik heb niet "bewust besloten" dat mijn leven op deze manier beter is, ik zie dat ik bepaalde voordelen heb én bepaalde nadelen en ik den ook dat ik die bepaalde voordelen heel gemakkelijk opgeef als er iemand langs komt die dat waard is...

Net als jij schetst kan ik slecht tegen de hockey-behang-kinderen-hypotheek-gesprekken, maar ik denk steeds meer dat dat meer met de persoon te maken heeft dan met de settle-graad van iemand. Misschien waren die mensen die samenwonen als het startsignaal zien van dodelijk saaie gesprekken eigenlijk stiekum altijd al latent saai (en ja, dat is heel erg mijn mening, want zelf vinden ze dat behang waarschijnlijk enorm belangrijk en spannend! ). Ik heb ook een vriendin die net is bevallen en die nog steeds een leven heeft buiten haar kind en zowaar ook interesse heeft in dat van mij (ook al hoor ik dan niet tot de secret-society van de alwetende moeders ).

En tot besluit (en dat was mijn eerdere post geloof ik) krijg ik gewoon pukkels (of: als ik een goed humeur heb: lachstuipen) van mensen die menen "dat je leven niet compleet is zonder partner". Want dat is wel een béétje door de maatschappij opgelegd, denk ik dan (en dan bedoel ik de maatschappij van de jaren 50 inderdaad).

Ik schreef dus: "Ik heb ook een vriendin die net is behangen "
  woensdag 1 december 2004 @ 15:23:39 #100
99899 turnpike
pi_23695066
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:11 schreef milagro het volgende:

[..]

als je niet compleet bent zonder die ander, moet je volgens mij zorgen dat je dat eerst eens wordt alleen.
Dan zeg je eigenlijk dat alleen mensen die één zijn met zichzelf (kutuitdrukking) een volwaardige relatie met een ander kunnen aangaan. Of kleur ik het iets te bont in nu ?

Je geluk laten afhangen van het wel of niet hebben van een partner is natuurlijk kolder, maar ik kan me voorstellen dat liefde zo ver kan gaan dat je je zonder die persoon niet compleet voelt. Maar dan moet dat wel een tastbaar persoon zijn en geen fantasiebeeld.
  woensdag 1 december 2004 @ 15:25:57 #101
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23695120
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:11 schreef milagro het volgende:

[..]

Hihi... ik had deze dus nog niet gelezen omdat ik al aan het schrijven was geslagen...
Zie mijn laatste alinea
  woensdag 1 december 2004 @ 15:29:32 #102
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23695189
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:23 schreef turnpike het volgende:
Je geluk laten afhangen van het wel of niet hebben van een partner is natuurlijk kolder, maar ik kan me voorstellen dat liefde zo ver kan gaan dat je je zonder die persoon niet compleet voelt.
Je niet compleet vóelen kan best natuurlijk. Maar je bent het nog steeds wel hoor.
Het lijkt mij een nogal grote verantwoordelijkheid om als partner verantwoordelijk te zijn voor het geluk van iemand anders. Want dat is in feite wat je zegt.
  woensdag 1 december 2004 @ 15:48:11 #103
99899 turnpike
pi_23695608
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:29 schreef Hik het volgende:

[..]

Je niet compleet vóelen kan best natuurlijk. Maar je bent het nog steeds wel hoor.
Het lijkt mij een nogal grote verantwoordelijkheid om als partner verantwoordelijk te zijn voor het geluk van iemand anders. Want dat is in feite wat je zegt.
Je bent er volgens mij als partner niet voor verantwoordelijk, maar het lijkt me een prettig idee te weten dat je eraan bijdraagt.
Ik mag hopen dat mijn aanwezigheid bij een toekomstige partner een gevoel van geluk opwekt.

Maar ik bedoel dus niet te zeggen dat het geluk van de een moet afhangen van de ander, dat zou inderdaad teveel druk op de relatie leggen en dat kan nooit goed zijn.
pi_23696384
Relatie is niet nodig nee, je kunt het natuurlijk ook druk genoeg hebben met je eigen leventje leiden.
Ben zelf ook al 19 jaar vrijgezel, maar heb op dit moment niet de 'drang' naar een relatie. Vermaak me hardstikke goed en heb het ook druk zat iedere week

Niet dat ik mijn hele leven vrijgezel wil blijven uiteraard, maar ik maak me daar niet erg druk meer over
pi_23696806
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:11 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Dan is het ook heel normaal dat je zo denkt, dat is een van die 'mindtricks' die je onderbewuste oid bij jezelf toepast om te zorgen dat je zelfbeeld niet tot op het nulpunt daalt...
Die ligt al op een plek waar het niet schijnt te horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')