Dat noem je liefde?quote:Op zondag 28 november 2004 20:29 schreef ikbendebeste het volgende:
Je gaat lekker je eigen gangetje zonder, als je echt even zin hebt kan je wel even zo'n dronken geval uit de kroeg oppikken.
Nee, maar sommige mensen zien liefde onlosmakelijk van seks.quote:Op zondag 28 november 2004 20:32 schreef Glacius het volgende:
[..]
Dat noem je liefde?
hij is in de war met sexquote:Op zondag 28 november 2004 20:32 schreef Glacius het volgende:
[..]
Dat noem je liefde?
Maar dat heb je wel nodigquote:Op zondag 28 november 2004 20:33 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
hij is in de war met sex![]()
De drang naar sex is meestal een vluchtige periode van lust waaraan voldaan moet worden. (Hetzij door geslachtsgemeenschap, hetzij door zelfbevrediging) De drang naar liefde gaat dieper, en openbaart zich op de meest eenzame momenten.quote:Op zondag 28 november 2004 20:37 schreef ikbendebeste het volgende:
Goed, nieuwe start dan:
Van sex heb je als man zijnde altijd last van, denken mannen dan ook altijd aan liefde? Ik niet namelijk...
Maar ik bedoel in dit topic dus gewoon het hebben van een relatie van man/vrouw.
Ongeloofwaardig bedoel je? En tja, bij de meeste mensen is die drang naar liefde erg sterk ontwikkeld, in sommige gevallen overdreven sterk. In de zin dat vrijgezel zijn not done is en er binnen luttele weken na het stranden van een relatie alweer een verse partner gevonden moet zijn.quote:Op zondag 28 november 2004 21:05 schreef ikbendebeste het volgende:
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk wat heb meegemaakt, maar eigenlijk nog nooit een wil naar liefde heb gehad, maar ik geloof dat ik hier erg ongelofelijk overkom voor andere mensen...
misschien zegt dat meer over jou dan over de gemiddelde mens?quote:Op zondag 28 november 2004 21:05 schreef ikbendebeste het volgende:
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk wat heb meegemaakt, maar eigenlijk nog nooit een wil naar liefde heb gehad, maar ik geloof dat ik hier erg ongelofelijk overkom voor andere mensen...
Tuurlijk heb je geen liefde nodig in de vorm van een partner voor het het leven, alhoewel uit jouw argumenten meer blijkt dat je het als een last ziet. In zeker zinnen is het dat ook wel maar omdat je zo verliefd bent ervaar je het heel anders. Ik ben dus eigenlijk meer van mening dat jij de juiste niet bent tegen gekomen.quote:Op zondag 28 november 2004 21:05 schreef ikbendebeste het volgende:
quote:Op zondag 28 november 2004 23:21 schreef GODFLESH het volgende:
Mensen zijn net paddestoelen...als je de verkeerde treft...ga je er kapot aan.
Ach, het geeft ook veel gezeik en je kunt je leven prima vullen met andere dingen. Ik heb iig ook niet zo'n relatie-drang en dat bevalt me prima.quote:Op zondag 28 november 2004 21:44 schreef NiNi het volgende:
Samen door het leven gaan heeft echter toch ook veel leuks.
Alleen maar dronken dingen uit de kroeg oppikken om te neuken is ook wat leeg.
dat klopt op zich wel, want dat doe ik toch al 25 jaar en ik leef nog altijdquote:Op zondag 28 november 2004 20:29 schreef ikbendebeste het volgende:
ik vind dat je echt geen vriendin nodig hebt om te leven.
Waarom heb je dan geen vriendin? het is niet life dat het moeilijk is dat je geen vriendin hebt...het is jouw leven, jij kan er wat aan doenquote:Op maandag 29 november 2004 09:33 schreef Evertje het volgende:
[..]
dat klopt op zich wel, want dat doe ik toch al 25 jaar en ik leef nog altijd
Maar ik mis toch echt wel wat voor mijn gevoel, en zeker als die lange winteravonden er weer aankomen. Dan zit je maar alleen in je appartementje en lijkt het alsof je op tv alleen maar gelukkige stelletjes ziet langskomen. Dan heb ik het wel even moeilijk soms, maarja that's life.
omgquote:Op maandag 29 november 2004 09:37 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Waarom heb je dan geen vriendin? het is niet life dat het moeilijk is dat je geen vriendin hebt...het is jouw leven, jij kan er wat aan doen
quote:Op maandag 29 november 2004 09:42 schreef MarMar het volgende:
[..]
omg
micky, lees mijn post es, toe es?
nee ok, het is jammer dat je ze niet in een voordeelverpakking bij de HEMA kan kopen, maar je bij de pakken neergooien van: "ach...thats life" is ook niet de manier om iemand te vinden die bij je pastquote:"je kan er wat aan doen" hoezo, kan je vriendinnen kopen bij de HEMA dan tegenwoordig? Je zal toch gewoon iemand tegen het lijf moeten lopen met wie het klikt voordat het echt iets kan worden en dat is imho toeval en als het niet gebeurt, dan niet, so be it![]()
Liefde (en dan heb ik het over echte liefde en niet het scoren van een vriendinnetje) kan je niet afdwingen.
Precies, je moet niet mensen aanspreken om het krijgen van een relatie, maar in gemeende interesse in de ander. Als je insteek al verkeerd is, moet je niet denken dat er veel liefde in het spel zal komenquote:Op maandag 29 november 2004 09:55 schreef MarMar het volgende:
Ach jah, als je niet ergens komt waar meer mensen komen, leer je nooit iemand kennen... maar persoonlijk zou mijn insteek zijn om gewoon mensen te leren kennen en niet het zoeken naar een relatie. Mensen ontmoeten en af en toe eens een mooi persoon die je treft, dat vind ik altijd super.
Bijna helemaal mee eens. Ik geloof namelijk niet in toeval. Het is gewoon het lot wat mij tot nu toe tot niemand heeft gebracht. Dat ik nog geen vriendin zal uiteraard meerdere redenen en oorzaken hebben, maar om het nu op boote pech of toeval te houden, dat gaat me te ver.quote:Op maandag 29 november 2004 09:42 schreef MarMar het volgende:
[..]
"je kan er wat aan doen" hoezo, kan je vriendinnen kopen bij de HEMA dan tegenwoordig? Je zal toch gewoon iemand tegen het lijf moeten lopen met wie het klikt voordat het echt iets kan worden en dat is imho toeval en als het niet gebeurt, dan niet, so be it![]()
Liefde (en dan heb ik het over echte liefde en niet het scoren van een vriendinnetje) kan je niet afdwingen.
Goedzo, met deze instelling ben je nu al erg lang vrijgezelquote:Op maandag 29 november 2004 09:59 schreef Evertje het volgende:
[..]
Bijna helemaal mee eens. Ik geloof namelijk niet in toeval. Het is gewoon het lot wat mij tot nu toe tot niemand heeft gebracht. Dat ik nog geen vriendin zal uiteraard meerdere redenen en oorzaken hebben, maar om het nu op boote pech of toeval te houden, dat gaat me te ver.
Het is niet bij de pakken neergooien die uitspraak van mij. Het is op dit moment gewoon een keiharde conclusie gebaseerd op feiten. Ik heb zeker hoop dat ik nieuwe mensen zal ontmoeten waar misschien wel die mooie persoon tussen zit. En ik ontmoet ook soms nieuwe mensen, maarja.....quote:Op maandag 29 november 2004 09:53 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
maar je bij de pakken neergooien van: "ach...thats life" is ook niet de manier om iemand te vinden die bij je past
heb je bijvoorbeeld een hobby? kijk eens wat daar voor vrouwen/mannen rondlopen etc...pas als je elkaar leert kennen weet je toch ook of iemand bij je past?
Ik zeg niet dat de liefde mij moet vinden. Maar die persoon ontmoeten die ook wat meer voor mij voelt en die ik ook een mooi persoon vind. Dat kan ook van mijn kant uitkomen, maar het zou ook wel eens leuk zijn als het wederzijds isquote:Op maandag 29 november 2004 10:05 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Goedzo, met deze instelling ben je nu al erg lang vrijgezel
Het is ook niet uitsluitend pech of toeval dat je geen relatie hebt, als je persé wilt dat de liefde joú vindt, kan je soms ook erg lang wachten
Hmm ik geloof niet in het lot, ik denk dat er meer logica achter zit dan dat. Je trekt namelijk mensen aan die bij je persoonlijkheid passen, dat is geen toeval, dat is gewoon een selectieprocedure, zelf zal je ook sneller op iemand afstappen, voor een babbeltje ofzo, die jou aanspreekt qua uitstraling etc. en vaak heb je dan toch ook al raakvlakken qua persoonlijkheid.quote:Op maandag 29 november 2004 09:59 schreef Evertje het volgende:
[..]
Bijna helemaal mee eens. Ik geloof namelijk niet in toeval. Het is gewoon het lot wat mij tot nu toe tot niemand heeft gebracht. Dat ik nog geen vriendin zal uiteraard meerdere redenen en oorzaken hebben, maar om het nu op boote pech of toeval te houden, dat gaat me te ver.
tis een beetje onnatuurlijk niet?quote:Op zondag 28 november 2004 20:29 schreef ikbendebeste het volgende:
Dit topic heb ik eerder ook al geopent, maar toen werd het afgedaan als onzin. Ik bedoel dit dus echt serieus dat, ik vind dat je echt geen vriendin nodig hebt om te leven. Je gaat lekker je eigen gangetje zonder, als je echt even zin hebt kan je wel even zo'n dronken geval uit de kroeg oppikken.
Vriendinnen kosten eigenlijk alleen maar geld en tijd, wat heb je er nu eigenlijk aan?
Wat zijn jullie opvattingen erover? (+argumenten!)
En dus zijn we eruit dat het niet [b[nodig[/b] isquote:Op maandag 29 november 2004 10:40 schreef Hexagon het volgende:
Mischien moet iedereen dit maar voor zichzelf bepalen
Je gaat niet dood van vrijgezel zijn. Dus in principe is het ook wel zo.quote:Op maandag 29 november 2004 11:10 schreef MarMar het volgende:
[..]
En dus zijn we eruit dat het niet [b[nodig[/b] isdat is namelijk heel wat anders dan dat je het wel zou willen imho.
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat het erg prettig kan zijn om iemand te hebben bij wie je savonds lekker kan wegkruipen, maar om heel eerlijk te zijn, kan ik dat dus ook wel bij heel goede vrienden die ik gewoon kan bellen van "ey, ik heb even een levend kussen nodig, dan mag jij de ab vasthouden deal?"
ik heb momenteel overigens wel een relatie
Meestal zijn dat ook de mensen die niet iemand oppikken uit een cafe, maar die ergens anders een band opbouwen met iemand, waar een relatie uit groeit, waar vervolgens seks bij komt kijken...quote:Op zondag 28 november 2004 20:33 schreef ikbendebeste het volgende:
[..]
Nee, maar sommige mensen zien liefde onlosmakelijk van seks.
wMs (what Marmar said)quote:Op maandag 29 november 2004 09:36 schreef Aventura het volgende:
Ik sluit me volledig bij Marmar aan! Ik had het zo zelf opgeschreven kunnen hebben.
Ik ben al heel lang vrijgezel hoor.quote:Op maandag 29 november 2004 16:16 schreef nozem het volgende:
Wel grappig trouwens dat het altijd mensen zijn die zelf in een gelukkige relatie zitten die lopen te verkondigen dat je eigenlijk helemaal geen relatie nodig hebt om gelukkig te zijn.
Hoe lang dan als ik vragen mag, en heb je wel eens korte scharrels?quote:Op maandag 29 november 2004 17:34 schreef ikbendebeste het volgende:
[..]
Ik ben al heel lang vrijgezel hoor.
Sex is eerder een eerste levensbehoefde. Zeker voor mannen.quote:Op zondag 28 november 2004 20:35 schreef nozem het volgende:
Waarom heb je volgens jou geen liefde nodig maar wel sex? Het lijkt mij dat je uiteindelijk beter zonder sex kunt dan zonder liefde.
Soms kunnen mensen gewoon niet krijgen wat ze eigenlijk willen en dan moet je accepteren dat er niet meer in zit. En ja ook voor sommige mensen zit een relatie er niet in. Er zijn genoeg mensen die een hele leven noodgedwongen alleen blijven ondanks alle mooie sprookjes die anderen altijd verkondigen. En dat is misschien niet ideaal maar je gaat er ook niet dood van. Dus nee een relatie heb je uiteindelijk niet nodig.quote:Op zondag 28 november 2004 23:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Als men niet kan krijgen, wat men wenste
verzint men zelf een leuk verhaal om in te geloven en zodoende
heb je niemand meer nodig op den duur...
Mensen zijn geen eenlingen want we wonen nu eenmaal niet graag op een onbewoond eiland.
En ja het kan natuurlijk zijn dat je er zo over bent gaan denken, maar vraag je je zelf niet af waarom?
Mijn hele leven als je het echt graag weten wilt, en nee, ik heb eigenlijk geen behoefte aan scharrels.quote:Op maandag 29 november 2004 17:56 schreef nozem het volgende:
[..]
Hoe lang dan als ik vragen mag, en heb je wel eens korte scharrels?
Dat is echt grote onzin. Sex is qua primaire behoeftes behoorlijk overrated. Wedden dat je uiteindelijk de rest van je leven zonder sex kunt?quote:Op maandag 29 november 2004 17:59 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Sex is eerder een eerste levensbehoefde. Zeker voor mannen.
Dat kan ik ook. Maar ik kan denk ik nog makkelijker zonder vaste relatie.quote:Op maandag 29 november 2004 19:12 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat is echt grote onzin. Sex is qua primaire behoeftes behoorlijk overrated. Wedden dat je uiteindelijk de rest van je leven zonder sex kunt?
Deze tekst mag voor mij op een wc-tegeltje.quote:Op zondag 28 november 2004 23:21 schreef GODFLESH het volgende:
Vrouwen zijn net paddestoelen...als je de verkeerde treft...ga je er kapot aan.
Ja, het zou kunnen. Maar of het een pretje is?quote:Op maandag 29 november 2004 19:12 schreef nozem het volgende:
Wedden dat je uiteindelijk de rest van je leven zonder sex kunt?
Ik geloof dat masturbatie in die film ook uit den boze is. Laten we het op sexgebied even bij de geslachtsgemeenschap tussen 2 personen houden. 40 dagen droogstaan is echt peanuts.quote:Op maandag 29 november 2004 19:42 schreef Wouter.1984 het volgende:
[..]
Ja, het zou kunnen. Maar of het een pretje is?
filmTip: 40days 40nights.
Ik was dezelfde mening toegedaan... maar zie de dingen sinds kort heel anders. Ze zeggen wel eens dat op ieder potje een dekseltje past... zal allemaal wel. Maar er zijn potjes die zo ongelovelijk goed op een bepaald dekseltje passen... en dan gaat jouw verhaaltje echt niet op hoor.quote:Op zondag 28 november 2004 20:29 schreef ikbendebeste het volgende:
Dit topic heb ik eerder ook al geopent, maar toen werd het afgedaan als onzin. Ik bedoel dit dus echt serieus dat, ik vind dat je echt geen vriendin nodig hebt om te leven. Je gaat lekker je eigen gangetje zonder, als je echt even zin hebt kan je wel even zo'n dronken geval uit de kroeg oppikken.
Vriendinnen kosten eigenlijk alleen maar geld en tijd, wat heb je er nu eigenlijk aan?
Misschien kom je nog wel eens iemand tegen die je van mening doet veranderen. Dat hoeft helaas niet positief te zijn, maar daar gaat het effe niet om.quote:Op zondag 28 november 2004 21:05 schreef ikbendebeste het volgende:
Ik kan het met je eens zijn, maar ik zou het anders opvatten. Als je geen partner hebt die in de essentie iets toe te voegen aan je leven hebt, waarom zou je een partner hebben dan? Je hebt ook helemaal geen vriendin nodig, het moet een keuze zijn om er één te willen hebben, een vrije keuze. Langdurige zinloze relaties op jonge leeftijd kostten ook alleen maar tijd en geld en je leert er weinig van, hoogstens hoe het niet moet. Op die conclusie had je als redelijk analyserend mens met een goed zelfbeeld ook al kunnen komen zonder daarvoor jarenlang een relatie te hebben gehad.quote:Op zondag 28 november 2004 20:29 schreef ikbendebeste het volgende:
3 miljoen alleenstaanden in Nederland, dat is geen minderheid al zal daar de helft daarvan maar geheel zonder deksel eindigen. Het is de grootst mogelijk onzin aan mensen te verkondigen dat er ook echt wel voor hen iemand is van wie het waarschijnlijk is dat ze die tegenkomen. De kans is denk ik veel groter dat ze diegene niet tegenkomen. Komen ze die wel tegen dan dient men ook nog rekening te houden met de kans dat de 'uitverkorene' zelf niet wil/kan.quote:Op maandag 29 november 2004 21:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
Mja... er zijn idd vast wel van die potjes waar echt geen deksel op past. Maar das een minderheid.
Hadden jouw vrouwen een schimmelziekte?quote:Op zondag 28 november 2004 23:21 schreef GODFLESH het volgende:
Vrouwen zijn net paddestoelen...als je de verkeerde treft...ga je er kapot aan.
Ach op z'n minst de deksel van het graf.quote:Op maandag 29 november 2004 21:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
Mja... er zijn idd vast wel van die potjes waar echt geen deksel op past. Maar das een minderheid.
Nu komt de aap uit de mouwquote:Op maandag 29 november 2004 18:06 schreef ikbendebeste het volgende:
[..]
Mijn hele leven als je het echt graag weten wilt, en nee, ik heb eigenlijk geen behoefte aan scharrels.
dat is idd een dooddoener "op ieder potje past een dekseltje"quote:Op maandag 29 november 2004 21:12 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
3 miljoen alleenstaanden in Nederland, dat is geen minderheid al zal daar de helft daarvan maar geheel zonder deksel eindigen. Het is de grootst mogelijk onzin aan mensen te verkondigen dat er ook echt wel voor hen iemand is van wie het waarschijnlijk is dat ze die tegenkomen. De kans is denk ik veel groter dat ze diegene niet tegenkomen. Komen ze die wel tegen dan dient men ook nog rekening te houden met de kans dat de 'uitverkorene' zelf niet wil/kan.
Zo is het maar net!quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:09 schreef Hik het volgende:
Je bent niet per definitie gelukkiger in een relatie en ook niet zónder een realtie. In de praktijk zie je net zoveel mensen die "alleen" zijn in hun relatie als mensen die daarbuiten "alleen" zijn. Uiteindelijk komt het er allemaal op neer wat je er zelf van maakt.
idd, zit denk ik een vorm van afgunst in. Zien dat anderen een vrij leventje leiden en daar zelf ook de voordelen van inzien, het stiekem zelf ook willen. De andere kant op in sommige gevallen ook denk ik, mensen die je "saai" vinden als je een relatie hebt. Soms heb ik het idee dat ze zelf ook maar wat graag op de bank willen hangen samen...quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:45 schreef MarMar het volgende:
psies, of je verliefd wordt en of een ander verliefd op jou wordt zijn dingen die overkomen je, dat heb je niet in de hand
de mensen die zo redeneren dat je een looser bent als je nog geen relatie hebt, zijn zelf misschien om de totaal verkeerde redenen bij een persoon.
welke aap?quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nu komt de aap uit de mouw
Echt serieus ik snap hem ff niequote:Op dinsdag 30 november 2004 13:16 schreef ikbendebeste het volgende:
[..]
welke aap?
Het heeft weer even geduurd na het vertrek van Cos-micV, maar hier is ze dan...quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zo is het maar net!
Ik zat tot vorige week in een relatie die me niet de vervulling bracht die ik zoek. Kun je ervoor kiezen om 'bij gebrek aan beter' toch door te zetten, maar dan voel je jezelf wel mega alleen in die relatie.
Niet mijn stijl. Dan ben ik liever alleen en tevreden met mijn eigen beslissing... en hou ik ondertussen alle opties open.
Dan is het ook heel normaal dat je zo denkt, dat is een van die 'mindtricks' die je onderbewuste oid bij jezelf toepast om te zorgen dat je zelfbeeld niet tot op het nulpunt daalt...quote:Op maandag 29 november 2004 18:06 schreef ikbendebeste het volgende:
[..]
Mijn hele leven als je het echt graag weten wilt, en nee, ik heb eigenlijk geen behoefte aan scharrels.
je roept het wel heel vaak en nadrukkelijk de laatste tijd, Hikjequote:Op dinsdag 30 november 2004 11:09 schreef Hik het volgende:
Yuck! Ik word een beetje misselijk van die "op ieder potje..." teksten...![]()
Van die mensen die op een verjaardag helemaal in de war raken als je ergens alleen staat en die (in de "wij"-vorm pratende types) willen weten "bij wie jij hoort".
Bah, bah, bah...![]()
Ik sluit niet uit dat ik op een gegeven moment iemand vind om mijn leven mee te delen, ik sluit ook niet uit dat ik mijn hele leven "alleen" blijf. Ik kies er niet voor om alleen te blijven en ik ga ook niet op zoek: ik doe gewoon wat mij (op dat moment) het meest gelukkig maakt, omdat beide vormen hun voors en tegens hebben.
Mensen die ongebonden mensen "zielig" of "onnatuurlijk" vinden moeten eens héél rap wakker worden: de jaren 50 zijn voorbij!![]()
Je bent niet per definitie gelukkiger in een relatie en ook niet zónder een realtie. In de praktijk zie je net zoveel mensen die "alleen" zijn in hun relatie als mensen die daarbuiten "alleen" zijn. Uiteindelijk komt het er allemaal op neer wat je er zelf van maakt.
Nee, de balen van...quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:34 schreef milagro het volgende:
[..]
je roept het wel heel vaak en nadrukkelijk de laatste tijd, Hikje
Twijfels
Ach opleggen, als je je er gewoon minder tegen afzet, voelt dat ook helemaal niet meer als opleggenquote:Op woensdag 1 december 2004 08:52 schreef Hik het volgende:
[..]
Nee, de balen van...
Van die vrienden met nesteldrang die dat ook bij anderen willen opleggen, bedoel ik...![]()
Maar gaat ook wel weer over hoor...
Van die mensen die totaal 1 of 2 weken per jaar vrijgezel zijn.quote:Op woensdag 1 december 2004 08:45 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad wat MarMar zegt. Mischien ben je uit gebrek aan relaties het jezelf gaan afvragen of het uberhaupt wel nodig is.
Op zich niet slecht. Beter dan dat je constant in onvrede leeft over het missen van een relatie.
Tuurlijk. Maar verstand en gevoel gaan soms niet helemáál gelijk op.quote:Op woensdag 1 december 2004 08:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Ach opleggen, als je je er gewoon minder tegen afzet, voelt dat ook helemaal niet meer als opleggen
Dan is het gewoon een mening van een enthousiaste fan
Nou ik had begrepen dat je vroegtijdig het pand verlaten hadquote:Op woensdag 1 december 2004 14:21 schreef Hik het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar verstand en gevoel gaan soms niet helemáál gelijk op.
Ik neem aan dat dat niet alleen voor mij geldt![]()
En dan kan ik me beter hiér afzetten dan op de betreffende verjaardag, denk je ook niet?
Ja inderdaad en van de mensen die wel netjes trouwen kan 1/3de het toch niet volhoudenquote:Op dinsdag 30 november 2004 11:09 schreef Hik het volgende:
Mensen die ongebonden mensen "zielig" of "onnatuurlijk" vinden moeten eens héél rap wakker worden: de jaren 50 zijn voorbij!![]()
dat is wel heel erg ..ieeeeeeuw.quote:Op woensdag 1 december 2004 14:42 schreef Lammie het volgende:
Een relatie heb je misschien niet nodig, maar ik denk wel dat het je leven, completer maakt.
Als ik de ware reden van mijn vertrek had gegeven wel ja!quote:Op woensdag 1 december 2004 14:34 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou ik had begrepen dat je vroegtijdig het pand verlaten had
Da's ook afzetten tegen natuurlijk
Ik ben het voor een heel groot deel met je eens. Ik zal ook de laatste zijn om te zeggen dat ik altijd zoooo gelukkig ben zónder vriend, zo af en toe zou ik het ook heel gezellig vinden aan het eind van de avond met iemand naar huis te gaan, of iemand te hebben die sinaasappeltjes perst als ik zielig-ziek benquote:Maar net als bij mensen die altijd roepen zoooooo gelukkig te zijn met hun vriend(in), heb ik altijd een gezonde en valseargwaan bij hen die zo bij regelmatoge herhaling roepen heeeeelemaal geen vent/relatie nodig te hebben, want zooooooo naar hun zin alleen
Hetgeen natuurlijk best zo kan zijn, maar het steeds maar roepen kan overkomen alsof je vooral je zelf wilt overtuigen.
Want waarom zou je de buitenwereld willen overtuigen immers, ze denken maar wat ze willen, toch?
Dan zeg je eigenlijk dat alleen mensen die één zijn met zichzelf (kutuitdrukking) een volwaardige relatie met een ander kunnen aangaan. Of kleur ik het iets te bont in nu ?quote:Op woensdag 1 december 2004 15:11 schreef milagro het volgende:
[..]
dat is wel heel erg ..ieeeeeeuw.
compleet is compleet, completer dan compleet is overtollig
als je niet compleet bent zonder die ander, moet je volgens mij zorgen dat je dat eerst eens wordt alleen.
Hihi... ik had deze dus nog niet gelezen omdat ik al aan het schrijven was geslagen...quote:Op woensdag 1 december 2004 15:11 schreef milagro het volgende:
[..]
dat is wel heel erg ..ieeeeeeuw.
compleet is compleet, completer dan compleet is overtollig
als je niet compleet bent zonder die ander, moet je volgens mij zorgen dat je dat eerst eens wordt alleen.
Je niet compleet vóelen kan best natuurlijk. Maar je bent het nog steeds wel hoor.quote:Op woensdag 1 december 2004 15:23 schreef turnpike het volgende:
Je geluk laten afhangen van het wel of niet hebben van een partner is natuurlijk kolder, maar ik kan me voorstellen dat liefde zo ver kan gaan dat je je zonder die persoon niet compleet voelt.
Je bent er volgens mij als partner niet voor verantwoordelijk, maar het lijkt me een prettig idee te weten dat je eraan bijdraagt.quote:Op woensdag 1 december 2004 15:29 schreef Hik het volgende:
[..]
Je niet compleet vóelen kan best natuurlijk. Maar je bent het nog steeds wel hoor.
Het lijkt mij een nogal grote verantwoordelijkheid om als partner verantwoordelijk te zijn voor het geluk van iemand anders. Want dat is in feite wat je zegt.
Die ligt al op een plek waar het niet schijnt te horen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:11 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Dan is het ook heel normaal dat je zo denkt, dat is een van die 'mindtricks' die je onderbewuste oid bij jezelf toepast om te zorgen dat je zelfbeeld niet tot op het nulpunt daalt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |