abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23651044
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:21 schreef lammegiraf het volgende:
edit
je moest jezelf eens horen...

[ Bericht 19% gewijzigd door Twisted_TpaU op 29-11-2004 20:57:42 ]
pi_23651095
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:12 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Tja, je ouders zijn toch financieel verantwoordelijk voor je als ik me niet vergis. Ik weet echter niet hoever dit gaat.
TS is 18, en dan zijn de ouders alleen verantwoordelijk voor kost, inwoning en studie
  Moderator maandag 29 november 2004 @ 19:33:36 #78
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_23651189
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:21 schreef lammegiraf het volgende:
eidt
moord op Theo van Gogh

Meer tolerantie in Nederland

Goed bezig man!!!

[ Bericht 11% gewijzigd door Twisted_TpaU op 29-11-2004 20:58:18 ]
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_23651589
Ik ken mensen die dierbaren verloren hebben doordat grapjassen als TS met een slok op in de auto stappen. Boetes en straffen zijn in dit soort gevallen altijd te laag en verwacht van mij geen affectie voor dat uitschot. Dit zijn 'foutjes' die je nu eenmaal niet kunt maken.
it's better to burn out than to fade away...
  maandag 29 november 2004 @ 19:50:29 #80
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_23651625
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:17 schreef onlogisch het volgende:
jongen.............. ik heb hetzelfde mee gemaakt.....

kan je 1 ding vertellen :

Jij bent zo hard de lul
en wat heb jij vervolgens voor straf etc gekregen?
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_23651649
tja niet slim, maar denk dat je echt wel eens de lul kan zijn en je ouders indirect ook, ze blijven volgens mij tot je 21ste financieel aansprakelijk, zeker als je inwonend bent... het heeft ook gevolgen voor als je later een verzekering wilt afsluiten.... maar goed veel sterkte en

nooit meer doen
pi_23653480
ok, al het gescheld weer eens verwijderd, notes zijn weer gezet, graag verder op de normale manier dank je wel graag gedaan alsjeblieft..

TS weet dat hij fout was en dat hoeft niet iedereen te blijven herhalen op alle mogelijke manieren. Dus die opmerkingen hoeven niet nog een keer..
'The world is mine'
pi_23653830
Ten eerste: Wat een sukkel ben je ook..

Verder hoop ik dat de straf lekker hoog is, dit verdien je.. stel dat je nou een groep fietsers had geraakt.. .

.
pi_23653865
quote:
Op maandag 29 november 2004 13:18 schreef Ronald1903 het volgende:
Figuren als TS moeten nooit, maar dan ook nooit, hun rijbewijs kunnen halen.
18 jaar met drank achter het stuur en een ongeluk veroorzaken met veel schade getuigt al van het verantwoordelijkheidsgevoel van TS.
en figuren zoals jij moeten ,,,,,,,, (laat maar) gelukkig ben jij geen rechter!
ik vind dit persoonlijk een van de ergste verkeersmisdrijven die je kunt plegen en dat je daarvoor gestraft moet worden (3 jaar niet het recht om rijbewijs te halen zou ik een goeie straf vinden)
daarna hoop ik gewoon dat je met een schone lei weer kunt beginnen

ps. waarom zijn mensen hier superextreem met hun meningen (beetje weird.)

wees blij dat het uiteindelijk allemaal afloopt met een sisser maar hopelijk is de ts toch bewust van het gevaar wat er was
  maandag 29 november 2004 @ 21:18:20 #85
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_23653956
ik kan wel indenken dat mensen die hun naasten en dierbaren zijn verloren (vriend,vriendin) TS gewoon zowat wel kunnen villen maar ik kan me ook indenken dat TS echt zit te zweten.
Onlogisch vertellen wat er verder was?
pi_23655602
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:14 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

[..]

en figuren zoals jij moeten ,,,,,,,, (laat maar) gelukkig ben jij geen rechter!
ik vind dit persoonlijk een van de ergste verkeersmisdrijven die je kunt plegen en dat je daarvoor gestraft moet worden (3 jaar niet het recht om rijbewijs te halen zou ik een goeie straf vinden)
daarna hoop ik gewoon dat je met een schone lei weer kunt beginnen

ps. waarom zijn mensen hier superextreem met hun meningen (beetje weird.)

wees blij dat het uiteindelijk allemaal afloopt met een sisser maar hopelijk is de ts toch bewust van het gevaar wat er was
misschien kan jij er naast gaan staan bij de rechtbank en de rechter erop wijzen wat hij/zij fout doet?
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_23658081
Ik denk dat voor die 3 of 5 jaar ontzegging uit de rijbevoegdheid (en dus je rijbewijs niet kunnen halen) een uitspraak door de rechter nodig is.

Volgens mij is het maximaal 5 jaar en moet de rechter dat vonnis eerst uitspreken.

Wat betreft de schade aan huis 10 000 euro is wat mij betreft voorzichtig en blijft lang staan (meen 20 jaar ofzo) maar met 200 euro per maand ben je daar in 4 a 5 jaar vanaf. Jouw zaterdagbaan voor de komende 5 jaar.

Daarnaast de auto van je moeder, voor mijn nieuwsgierigheid, hoeveel was die ongeveer waard en wat voor merk / type / bouwjaar was/is ie?

Daarnaast ben ik blij dat jij en anderen niets lichamelijks van dit voordeel over hebt gehouden en hoop dat je beseft dat je heel erg geluk gehad hebt. Voor hetzelfde geld had je 2 14 jarige meisjes s nachts van hun fiets doodgereden. Dan zat je nu niet tegen ons te typen maar hopelijk tegen een goede advocaat te praten.

Ik zou ten eerste een advocaat nemen, ondanks dat half fok denkt dat je gelynched moet worden, ga ik er vanuit dat je hier van geleerd hebt en dat jij en de samenleving toch verder moet. Een overijverige officier van justitie zou er wel eens voor kunnen zorgen dat je hierdoor niet goed kunt studeren en daardoor meer van dit soort keuzes gaat maken. Graag zie ik dat dit het enige feit op jou strafblad wordt en dat je dan kan meten met Gerrit Zalm.
Mijn email adres is <fok-username>@hotmail.com
pi_23658627
quote:
Op maandag 29 november 2004 23:31 schreef chopmax het volgende:

Daarnaast ben ik blij dat jij en anderen niets lichamelijks van dit voordeel over hebt gehouden en hoop dat je beseft dat je heel erg geluk gehad hebt. Voor hetzelfde geld had je 2 14 jarige meisjes s nachts van hun fiets doodgereden. Dan zat je nu niet tegen ons te typen maar hopelijk tegen een goede advocaat te praten.
M'n pa vertelde ooit eens een soortgelijk verhaal over een jongen van 17 die een ongeluk veroorzaakte met de auto van z'n pa (een andere, niet de mijne ), waarbij een meisje zwaar invalide raakte. De vader van die jongen had een eigen zaak....
pi_23660513
quote:
Op maandag 29 november 2004 23:31 schreef chopmax het volgende:
Daarnaast de auto van je moeder, voor mijn nieuwsgierigheid, hoeveel was die ongeveer waard en wat voor merk / type / bouwjaar was/is ie?
toyota camry station wagen.. van 1990-94 ongeveer.. mijn moeder heeft hem nog niet terug.. dus ik weet nog niet hoeveel schade.. op het zich was er alleen lakschade en hing de bumper 5 cm lager. maar ik heb eerst een muurtje van 40 cm hoog een 1 rij baksteen in de lengte geraakt en doorgeschoten tegen het huis. daarna uit reflex achteruit gereden en kwam vast te zitten op de stenen van het muurtje.. dus de vraag is of de onderkant niet kapot gerepen is en of een auto z'on klap kan weerstaan....

ik ben vanavond naar de rechtwinkel gegaan en heb een adres van een pro deo advocaat gekregen. toen ik daar naar buiten liep had ik een vriend aan de telefoon om hem op de hoogte te stellen. 2 vrouwen luisterde het gesprek af.. ex van ene vrouw had het precies hetzelfde meegemaakt en kreeg 3 maanden rijontzegging. paar maanden later weer gedaan en zit nu in de cel.

Ik hoop dat andere jongens zoals mij dit forum lezen.. ik denk dat anderen hier ook wat van kunnen leren ipv op de harde maar wel goede manier waarop ik het moet leren.

Morgen staat auto halen en advocaat bellen op het progamma..
  dinsdag 30 november 2004 @ 02:00:20 #90
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_23660852
Ik hoop voor je dat je binnenkort gaat studeren (of het nu al doet).

Dan kan je het geld wat je maandelijks moet gaan afbetalen gewoon lenen bij de ib-groep. Dan hoef je ook niet de rest van je jeugd er krom voor te liggen. Als je dan later een fatsoenlijke baan hebt hoef je dat geld pas terug te betalen (iets van 50 euro per maand op een vol salaris is natuurlijk niks dan).
pi_23661120
Wees "blij" dat er geen gewonden of doden zijn gevallen
En het blijft een cliché, maar iedereen maakt domme fouten
Sterkte...
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:27:39 #92
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_23664776
quote:
Op maandag 29 november 2004 13:14 schreef lycnix het volgende:
Ik ben vandaag naar het huis gegaan en er stond al een aannemer. de fundering is ook beschadigd. en toch wat meer schade dan verwacht... volgens hem loopt de schade aan het huis tegen de 10000 euro..
Ik ben inderdaad in een hel beland nadat dit is gebeurd.. veel gezeik gehad van ouders.. jaaa terecht... En ben ongelovelijk stom bezig geweest.
weet iemand nog wat het zou beteken als mijn moeder aangifte doet van joyriden? heeft dat verschil met verzekering? Welke mogelijkheden heb ik om te betalen als ik zelf geen geld heb en mijn ouders niets willen voorschieten? hoelang duurt het meestal voordat je moet voorkomen?
Bedankt, lucas
Raar dat iedereen zo negatief reageerd, ik neem aan dat de TS ook wel beseft dat hij hier nog jaren aan herinnerd wordt.
Joyriding is het pas als je moeder en/of de mensen van het huis aangifte tegen je doen. Het beste is als je moeder ook aangifte doet aangezien ze daarna weer aanspraak op haar verzekering kan maken. Ze zal waarschijnlijk ook haar no claim kwijt raken dus reken er op dat ze dat bij jou komt halen.
Qua straf die je krijgt verschilt dat per regio, hier krijgen "joyriders" meestal een paar weekjes verwaardelijk maar in andere regio's komen ze er met een geldboete of taakstraf vanaf. In dit geval is er ook sprake van rijden onder invloed en vernieling dus ik vrees dat dit je de hoofdprijs gaat kosten. Sowieso draai je op voor alle hier uit voortvloeiende kosten, vergeet dan niet dat dit altijd veel hoger uitvalt dan je zelf denkt. Vergeet ook niet dat alles door aannemers en professionele schadeherstellers wordt gedaan, klein scheurtje in plafond bijv. en er gaat een nieuwe in. Zelfde geld voor de auto, ze kijken niet op een paar centen. (ze zijn dol op verzekeringsklusjes en nemen daar ruim de tijd voor.)
Ik vrees dan ook dat het uiteindelijke bedrag vele malen hoger zal zijn dan je ouders voor zouden kunnen schieten. (tenzij ze goed in de slappe was zitten.)

Over het algemeen wordt er door de benadeelden geclaimed bij de verzekering, deze keert uit en zal het daarna op jou verhalen. Vaak stellen ze een betalingsregeling voor maar het komt ook voor dat ze een bedrag in zijn geheel claimen en bij uitblijven van betaling naar de rechter stappen. (vaak bij "hoge" schadebedragen.)
Krijg je een betalingsregeling dan heb je mazzel maar ze hanteren hierbij vaak wel een relatief korte termijn en berekenen ook de rente over het openstaande bedrag.

Je geeft zelf al aan dat er ongeveer 10.000 schade is aan het huis. Is er ook schade aan de tuin? Gemeente eigendommen zoals paaltjes, borden etc? Alleen schade aan de buitenkant of ook aan de binnenkant van het huis?

Voorlopig blijft het nog even rustig rondom jouw persoontje maar zodra je opgeroepen wordt door de rechtbank of de verzekering in actie komt gaat je leven er uit zien als een niet te stoppen achtbaan die op tilt geslagen is. Dat gaat jaren duren dus verwacht niet er met een jaartje al vanaf te zijn.
Je rijbewijs kan je sowieso de komende jaren vergeten en als je er tzt eentje mag halen dan heb je je eerste aantekening in ieder geval al binnen. (nog eentje en je bent hem weer kwijt)
De verzekering houdt het vaak ook bij dus als je een auto of ander voertuig in de toekomst wil verzekeren betaal je ook de maximale premie.

Ik wens je veel succes met de afwikkeling en hoop dat ze een beetje "mild" voor je zijn. Voor iedereen die meent het keer op keer er weer in te moeten wrijven bij de TS, denk een beetje na over hoe straffen uitgedeelt worden in dit land. Dit wordt "relatief" zwaarder bestraft dan wanneer de TS in een dronken bui iemand dood had geschopt bijv.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_23665774
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:27 schreef hollander172 het volgende:
De verzekering houdt het vaak ook bij dus als je een auto of ander voertuig in de toekomst wil verzekeren betaal je ook de maximale premie.
Ik kan me toch niet voorstellen dat dit zo gaat. Pas op het moment dat je aanspraak maakt op je verzekering (eigen motorvoertuig verzekering) zal je een trap lager komen, al naar gelang de regeling. De TS heeft überhaupt geen autoverzekering en zal mijn inziens later gewoon met de normale instap korting terecht komen bij een verzekeraar.
pi_23665895
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:20 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Ik kan me toch niet voorstellen dat dit zo gaat. Pas op het moment dat je aanspraak maakt op je verzekering (eigen motorvoertuig verzekering) zal je een trap lager komen, al naar gelang de regeling. De TS heeft überhaupt geen autoverzekering en zal mijn inziens later gewoon met de normale instap korting terecht komen bij een verzekeraar.
Nee, TS vult in 'dronken zonder rijbewijs ongeval' en elke verzekeraar zal hem daar naar het vangnet (www.rialto.nl) verwijzen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_23665966
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:25 schreef _-rally-_ het volgende:

Nee, TS vult in 'dronken zonder rijbewijs ongeval' en elke verzekeraar zal hem daar naar het vangnet (www.rialto.nl) verwijzen.
Ik heb zelf nog nooit zoiets hoeven invullen Verschil is wel dat ik deelneem aan de collectieve verzekering van m'n vader, weliswaar onder eigen naam. Één telefoontje is genoeg om alles te regelen dan.
  dinsdag 30 november 2004 @ 12:43:06 #96
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_23666287
quote:
Joyriding is het pas als je moeder en/of de mensen van het huis aangifte tegen je doen. Het beste is als je moeder ook aangifte doet aangezien ze daarna weer aanspraak op haar verzekering kan maken. Ze zal waarschijnlijk ook haar no claim kwijt raken dus reken er op dat ze dat bij jou komt halen.
Dat punt ben ik niet met je eens. Aangezien de verzekering niet uit hoeft te keren staat dit ook los van noclaim. En trouwens, noclaim valt zodanig in het niet bij de rest van de schade dat het eigenlijk niet echt relevant is wbt aangifte doen. Dus ma kan zich beter druk maken om de problemen voor haar zoon nog enigszins te beperken dan zich druk te maken om die laatste paar honderd euro.
quote:
Ik heb zelf nog nooit zoiets hoeven invullen Verschil is wel dat ik deelneem aan de collectieve verzekering van m'n vader, weliswaar onder eigen naam. Één telefoontje is genoeg om alles te regelen dan.
Al die aankruisvakjes die je normaal voor je neus krijgt zijn wel genoeg om dit boven water te doen komen. De eerste tijd zal ts hier vast last mee krijgen, maar zelfs verzekeraars vergeven na een tijdje. En aangezien dat rijbewijs er de eerstkomende jaren toch niet inzit zal dat nog wel meevallen.. al zal het wel een wat hogere premie worden.
Vampire Romance O+
  dinsdag 30 november 2004 @ 12:44:03 #97
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_23666308
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:20 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Wij hebben zelf ook een geintje gehad met de auto. Mijn vriendin zou de auto (met mijn medeweten overigens) wel even uit het parkeervak rijden. Ze heeft tijdens die poging een andere auto geschampt. Niet ernstig ofzo maar achteraf gezien wel heel fout.
Navraag bij haar oom (die heeft een eigen verzekeringskantoor) leerde ons dat we het vooral stil moesten houden en gewoon direct moesten betalen.
Ook hij kon zo al opvragen wat er gebeurt was. Stond nog duidelijker omschreven dan het politierapport.

Gevolgen waren voor zoiets "kleins" niet misselijk, boete van 90,- (was eigenlijk 180,- maar bij een bepaalde leeftijd betaal je maar de helft) en een schadepost van 2200,- en dat voor alleen een deukje in een zijscherm.

Bedragen zijn in guldens alhoewel je dat tegenwoordig wel bijna 1 op 1 over kan zetten in euro's.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_23666375
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:25 schreef _-rally-_ het volgende:

[...] en elke verzekeraar zal hem daar naar het vangnet (www.rialto.nl) verwijzen.
Interessante site. Enig idee hoeveel duurder rialto is dan een 'normale' verzekeraar?

en voor de TS: waar blijven de foto's?
pi_23666654
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:44 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Wij hebben zelf ook een geintje gehad met de auto. Mijn vriendin zou de auto (met mijn medeweten overigens) wel even uit het parkeervak rijden. Ze heeft tijdens die poging een andere auto geschampt. Niet ernstig ofzo maar achteraf gezien wel heel fout.
Navraag bij haar oom (die heeft een eigen verzekeringskantoor) leerde ons dat we het vooral stil moesten houden en gewoon direct moesten betalen.
Ook hij kon zo al opvragen wat er gebeurt was. Stond nog duidelijker omschreven dan het politierapport.

Gevolgen waren voor zoiets "kleins" niet misselijk, boete van 90,- (was eigenlijk 180,- maar bij een bepaalde leeftijd betaal je maar de helft) en een schadepost van 2200,- en dat voor alleen een deukje in een zijscherm.

Bedragen zijn in guldens alhoewel je dat tegenwoordig wel bijna 1 op 1 over kan zetten in euro's.
Hoezo boete ?

was het niet makkelijker om te doen of jij reed
M'n signature, wat doe je :{
pi_23666720
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:00 schreef Viper_74 het volgende:

Hoezo boete ?
Naar ik aanneem voor het rijden zonder rijbewijs
quote:
was het niet makkelijker om te doen of jij reed
Dat heet fraude
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo