je moest jezelf eens horen...quote:Op maandag 29 november 2004 19:21 schreef lammegiraf het volgende:
edit
TS is 18, en dan zijn de ouders alleen verantwoordelijk voor kost, inwoning en studiequote:Op maandag 29 november 2004 19:12 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Tja, je ouders zijn toch financieel verantwoordelijk voor je als ik me niet vergis. Ik weet echter niet hoever dit gaat.
moord op Theo van Goghquote:Op maandag 29 november 2004 19:21 schreef lammegiraf het volgende:
eidt
en wat heb jij vervolgens voor straf etc gekregen?quote:Op maandag 29 november 2004 19:17 schreef onlogisch het volgende:
jongen.............. ik heb hetzelfde mee gemaakt.....
kan je 1 ding vertellen :
Jij bent zo hard de lul![]()
en figuren zoals jij moeten ,,,,,,,,quote:Op maandag 29 november 2004 13:18 schreef Ronald1903 het volgende:
Figuren als TS moeten nooit, maar dan ook nooit, hun rijbewijs kunnen halen.
18 jaar met drank achter het stuur en een ongeluk veroorzaken met veel schade getuigt al van het verantwoordelijkheidsgevoel van TS.
misschien kan jij er naast gaan staan bij de rechtbank en de rechter erop wijzen wat hij/zij fout doet?quote:Op maandag 29 november 2004 21:14 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
en figuren zoals jij moeten ,,,,,,,,(laat maar) gelukkig ben jij geen rechter!
ik vind dit persoonlijk een van de ergste verkeersmisdrijven die je kunt plegen en dat je daarvoor gestraft moet worden (3 jaar niet het recht om rijbewijs te halen zou ik een goeie straf vinden)
daarna hoop ik gewoon dat je met een schone lei weer kunt beginnen
ps. waarom zijn mensen hier superextreem met hun meningen (beetje weird.)
wees blij dat het uiteindelijk allemaal afloopt met een sisser maar hopelijk is de ts toch bewust van het gevaar wat er was
![]()
M'n pa vertelde ooit eens een soortgelijk verhaal over een jongen van 17 die een ongeluk veroorzaakte met de auto van z'n pa (een andere, niet de mijnequote:Op maandag 29 november 2004 23:31 schreef chopmax het volgende:
Daarnaast ben ik blij dat jij en anderen niets lichamelijks van dit voordeel over hebt gehouden en hoop dat je beseft dat je heel erg geluk gehad hebt. Voor hetzelfde geld had je 2 14 jarige meisjes s nachts van hun fiets doodgereden. Dan zat je nu niet tegen ons te typen maar hopelijk tegen een goede advocaat te praten.
toyota camry station wagen.. van 1990-94 ongeveer.. mijn moeder heeft hem nog niet terug.. dus ik weet nog niet hoeveel schade.. op het zich was er alleen lakschade en hing de bumper 5 cm lager. maar ik heb eerst een muurtje van 40 cm hoog een 1 rij baksteen in de lengte geraakt en doorgeschoten tegen het huis. daarna uit reflex achteruit gereden en kwam vast te zitten op de stenen van het muurtje.. dus de vraag is of de onderkant niet kapot gerepen is en of een auto z'on klap kan weerstaan....quote:Op maandag 29 november 2004 23:31 schreef chopmax het volgende:
Daarnaast de auto van je moeder, voor mijn nieuwsgierigheid, hoeveel was die ongeveer waard en wat voor merk / type / bouwjaar was/is ie?
Raar dat iedereen zo negatief reageerd, ik neem aan dat de TS ook wel beseft dat hij hier nog jaren aan herinnerd wordt.quote:Op maandag 29 november 2004 13:14 schreef lycnix het volgende:
Ik ben vandaag naar het huis gegaan en er stond al een aannemer. de fundering is ook beschadigd. en toch wat meer schade dan verwacht... volgens hem loopt de schade aan het huis tegen de 10000 euro..
Ik ben inderdaad in een hel beland nadat dit is gebeurd.. veel gezeik gehad van ouders.. jaaa terecht... En ben ongelovelijk stom bezig geweest.
weet iemand nog wat het zou beteken als mijn moeder aangifte doet van joyriden? heeft dat verschil met verzekering? Welke mogelijkheden heb ik om te betalen als ik zelf geen geld heb en mijn ouders niets willen voorschieten? hoelang duurt het meestal voordat je moet voorkomen?
Bedankt, lucas
Ik kan me toch niet voorstellen dat dit zo gaat. Pas op het moment dat je aanspraak maakt op je verzekering (eigen motorvoertuig verzekering) zal je een trap lager komen, al naar gelang de regeling. De TS heeft überhaupt geen autoverzekering en zal mijn inziens later gewoon met de normale instap korting terecht komen bij een verzekeraar.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:27 schreef hollander172 het volgende:
De verzekering houdt het vaak ook bij dus als je een auto of ander voertuig in de toekomst wil verzekeren betaal je ook de maximale premie.
Nee, TS vult in 'dronken zonder rijbewijs ongeval' en elke verzekeraar zal hem daar naar het vangnet (www.rialto.nl) verwijzen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:20 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik kan me toch niet voorstellen dat dit zo gaat. Pas op het moment dat je aanspraak maakt op je verzekering (eigen motorvoertuig verzekering) zal je een trap lager komen, al naar gelang de regeling. De TS heeft überhaupt geen autoverzekering en zal mijn inziens later gewoon met de normale instap korting terecht komen bij een verzekeraar.
Ik heb zelf nog nooit zoiets hoeven invullenquote:Op dinsdag 30 november 2004 12:25 schreef _-rally-_ het volgende:
Nee, TS vult in 'dronken zonder rijbewijs ongeval' en elke verzekeraar zal hem daar naar het vangnet (www.rialto.nl) verwijzen.
Dat punt ben ik niet met je eens. Aangezien de verzekering niet uit hoeft te keren staat dit ook los van noclaim. En trouwens, noclaim valt zodanig in het niet bij de rest van de schade dat het eigenlijk niet echt relevant is wbt aangifte doen. Dus ma kan zich beter druk maken om de problemen voor haar zoon nog enigszins te beperken dan zich druk te maken om die laatste paar honderd euro.quote:Joyriding is het pas als je moeder en/of de mensen van het huis aangifte tegen je doen. Het beste is als je moeder ook aangifte doet aangezien ze daarna weer aanspraak op haar verzekering kan maken. Ze zal waarschijnlijk ook haar no claim kwijt raken dus reken er op dat ze dat bij jou komt halen.
Al die aankruisvakjes die je normaal voor je neus krijgt zijn wel genoeg om dit boven water te doen komen. De eerste tijd zal ts hier vast last mee krijgen, maar zelfs verzekeraars vergeven na een tijdje. En aangezien dat rijbewijs er de eerstkomende jaren toch niet inzit zal dat nog wel meevallen.. al zal het wel een wat hogere premie worden.quote:Ik heb zelf nog nooit zoiets hoeven invullen Verschil is wel dat ik deelneem aan de collectieve verzekering van m'n vader, weliswaar onder eigen naam. Één telefoontje is genoeg om alles te regelen dan.
Wij hebben zelf ook een geintje gehad met de auto. Mijn vriendin zou de auto (met mijn medeweten overigens) wel even uit het parkeervak rijden. Ze heeft tijdens die poging een andere auto geschampt.quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:20 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik kan me toch niet voorstellen dat dit zo gaat. Pas op het moment dat je aanspraak maakt op je verzekering (eigen motorvoertuig verzekering) zal je een trap lager komen, al naar gelang de regeling. De TS heeft überhaupt geen autoverzekering en zal mijn inziens later gewoon met de normale instap korting terecht komen bij een verzekeraar.
Interessante site. Enig idee hoeveel duurder rialto is dan een 'normale' verzekeraar?quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:25 schreef _-rally-_ het volgende:
[...] en elke verzekeraar zal hem daar naar het vangnet (www.rialto.nl) verwijzen.
Hoezo boete ?quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:44 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Wij hebben zelf ook een geintje gehad met de auto. Mijn vriendin zou de auto (met mijn medeweten overigens) wel even uit het parkeervak rijden. Ze heeft tijdens die poging een andere auto geschampt.Niet ernstig ofzo maar achteraf gezien wel heel fout.
Navraag bij haar oom (die heeft een eigen verzekeringskantoor) leerde ons dat we het vooral stil moesten houden en gewoon direct moesten betalen.
Ook hij kon zo al opvragen wat er gebeurt was.Stond nog duidelijker omschreven dan het politierapport.
Gevolgen waren voor zoiets "kleins" niet misselijk, boete van 90,- (was eigenlijk 180,- maar bij een bepaalde leeftijd betaal je maar de helft) en een schadepost van 2200,- en dat voor alleen een deukje in een zijscherm.![]()
Bedragen zijn in guldens alhoewel je dat tegenwoordig wel bijna 1 op 1 over kan zetten in euro's.![]()
Naar ik aanneem voor het rijden zonder rijbewijsquote:Op dinsdag 30 november 2004 13:00 schreef Viper_74 het volgende:
Hoezo boete ?
Dat heet fraudequote:was het niet makkelijker om te doen of jij reed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |