Dat Lou de Palingboer onsterfelijk zou zijn was echter net de inhoud van zijn "profetelijke" boodschap. Ik beweer dat de geloofwaardigheid van een "profeet" weldegelijk de inhoud van zijn boodschap betreft. Jij zegt dat de geloofwaardigheid van een "profeet" zijn charisma en de verpakking van zijn boodschap betreft. Dus nogmaals mijn vraag dat Lou de Palingboer onverhoopt toch sterfelijk bleek te zijn (en zijn geloofwaardigheid dus verloor) valt dat dan volgens jou onder een fout in zijn charisma of een fout in de verpakking van de boodschap.quote:Op maandag 29 november 2004 22:06 schreef gr8w8 het volgende:
Zowel charisma, ondanks dat deze een eigenschap van de spreker is, als verpakking gaan over hoe de boodschap wordt overgebracht en hebben beide geen betrekking op onsterfelijkheid.
Lou de Palingboer was volgens mij geen profeet. Ben ik dan ook te kortzichtig om in te zien dat ik mijn mening als waarheid profileerquote:Op maandag 29 november 2004 22:32 schreef Henk-Jan het volgende:
Te kortzichtig om te zien, dat hij zijn eigen mening als waarheid profileert.
Jammer dat je hier dus de grote fout aan het maken bent. God van de bijbel en van de Koran is dezelfde God en die bestaat 100%.quote:Op maandag 29 november 2004 18:17 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik wil niet bewijzen dat God wel of niet bestaat. Ik wil alleen bewijzen dat "God" van de bijbel en "Allah" van de koran niet bestaan.
Gaat dat niet over de kans dat dat in één keer gebeurd? Één tornado en ineens een vliegtuig? Creationisme dus.quote:Op maandag 29 november 2004 23:56 schreef Alper het volgende:
Akkersloot, jij wéér? Wanneer ga jou eens ophouden met je ''God bestaat niet'' en ''Mohammed is een pedofiel'' topics? Denk je dat je hiermee ergens kan komen? Als je ongelovig bent hou het dan voor jezelf en val andere mensen daar niet mee lastig!
Iedereen weet dat God bestaat maar de meesten van jullie willen dit gewoon niet snappen.
Kijk eens om u heen vanuit de stoel waar u zit, u zult opmerken dat alles in de kamer 'gemaakt' is: de muren, de stoffering, het plafond, de stoel waar u op zit, dit boek dat u in uw handen heeft, de tafel en het glas dat er op staat en talloze andere dingen. Geen van deze voorwerpen zijn in uw kamer aanwezig uit eigen beweging. Zelfs de simpele lussen in het vloerkleed zijn gemaakt door iemand: zij zijn niet spontaan ontstaan of per toeval.
Kan de wind per toeval een vliegtuig vormen? De beroemde natuurkundige Sir Fred Hoyle gaf een opvallend commentaar over het ontstaan van het leven. In zijn boek "The Intelligent Universe" schreef hij: "De kans dat hogere levensvormen door toeval zijn ontstaan, is te vergelijken met de kans dat een tornado, die over een schroothoop waait, een Boeiing 747 in elkaar zet van de materialen van die schroothoop.
Dat zeggen we allemaal tegen elkaar omdat we er van overtuigd zijn de waarheid te weten.quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:01 schreef Alper het volgende:
[..]
Jammer dat je hier dus de grote fout aan het maken bent. God van de bijbel en van de Koran is dezelfde God en die bestaat 100%.
Ik ben echt geschrokken van mensen op aarde die zulke dingen beweren als akkersloot. Wisten jullie de waarheid maar..........................![]()
![]()
Ach die "onstervelijkheid" van Lou de Pallingboer moeten we natuurlijk weer anders interpreteren. Vandaar dat een dokter ook in het geheim moest komen en zijn volgelingen van de burgemeester toestemming kregen om hem nog drie maanden boven de grond te houden. En bij zijn lijk in bed kropen om hem weer tot leven te proberen krijgen.quote:Op maandag 29 november 2004 22:49 schreef gr8w8 het volgende:
De uitzondering bevestigd de regel, zullen we maar zeggen. Wat in hemelsnaam heeft Lou te maken met alle andere profeten? Misschien leeft ie wel door in de harten van de mensen, ook een vorm van onsterfelijkheid. Zei daar iemand reïncarnatie? Een niet stoffelijke levensvorm?
Zijn boodschap is dus dat ie onsterfelijk was, maar dat bleek hij volgens jouw begrippen niet te zijn. Can´t win ´m all. Bovendien vraag ik me af of een boodschap die slechts betrekking heeft op iemands persoonlijke aardse onsterfelijkheid wel als een ware religieuze profetie in de godsdienstige zin van het woord kan worden aangemerkt.
quote:Op dinsdag 30 november 2004 08:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het echtpaar Goerree weet zeker dat de God der Christenen de ware God is.
Mohammed B en Osama Bin Laden weten zeker dat Allah de ware God is.
Akkersloot en andere atheisten weten zeker dat noch God, noch Allah de ware God is.
Daarnaast heb je gelukkig ook nog heel veel redelijke en realistische mensen, die erkennen dat ze niet alles zeker weten, maar zich gelukkig voelen in het geloven in iets.
Het echtpaar Goerree, Mohammed B, Osama Bin Laden en Akkersloot.
Tsjah.. deze groep.
Je wordt soms moe van deze groep fundamentalisten.
Af en toe is het net of de wat oudere (lees: meer conservatieve) gelovigen nog 200 jaar in het verleden leven. Ze proberen alles wat ze zeggen en doen tot god te richten om hem maar niet voor het hoofd te stoten. En alle voor ons mensen onverklaarbare zaken worden afgedaan als de "hand gods".quote:Op dinsdag 30 november 2004 09:43 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
![]()
Het zijn net corpsballen he. Elke tweede zin proberen ze je over te halen om bij hun vereeniging te komen, de rest is dom plebs.![]()
Tsja, en dan blijkt God noch de god van Goerree, noch de allah van Osama te zijn, noch de god van Bono, de Paus, Wacko Jacko, Bush, moeder Theresa, de EO, de Jehova's, of wat voor kerken & clubjes dan ook en zelfs niet het ezeltje van Reve of de pigmee van Theo te zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2004 08:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
jij mag hem net zo goed claimen. da's het mooiequote:Op dinsdag 30 november 2004 11:17 schreef Karzeuler het volgende:
Er moet eigenlijk een verbod komen op het claimen van God.
Misschien moeten we zijn naam maar niet meer uitspreken.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:17 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
...
Er moet eigenlijk een verbod komen op het claimen van God.
Ja, maar vindt Hij dat wel goed?quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:26 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
jij mag hem net zo goed claimen. da's het mooie
Ja, dat doen de hele erge extreme orthedoxe joden. Die durven JHWH niet uit te spreken omdat ze bang zijn dat ze anders zijn naam wel eens ijdel zouden kunnen gebruiken. Dus noemen ze Hem daarom maar de onnoembarequote:Op dinsdag 30 november 2004 11:27 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Misschien moeten we zijn naam maar niet meer uitspreken.![]()
Dan kijk ik naar wat voor zooi die anderen ook uitspoken en trek mijn handen af van deze wereld.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:37 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Ja, maar vindt Hij dat wel goed?
Hoe zou jij het vinden als ik jou claim en in jou naam homo's op z'n kop van een flat ga gooien, columnisten neer ga steken en vervolgens een paar randfiguren zodanig hersenspoel dat ze met een vliegtuig tegen een flat aan vliegen?
als er daarnaast ook mensen zijn die in mijn naam zieken genezen is het geheel onduidelijk waar ik voor sta. dat hou ik liever zo.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:37 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Ja, maar vindt Hij dat wel goed?
Hoe zou jij het vinden als ik jouw naam claim en in jou naam homo's op z'n kop van een flat ga gooien, columnisten neer ga steken en vervolgens een paar randfiguren zodanig hersenspoel dat ze met een vliegtuig tegen een flat aan vliegen?
Maar ja, jouw naam heeft wel een smet gekregen doordat een paar randdebielen kwalijke dingen doen in jouw naam. Iedereen neemt het jou kwalijk, terwijl jij er nix mee te maken hebtquote:Op dinsdag 30 november 2004 11:40 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Dan kijk ik naar wat voor zooi die anderen ook uitspoken en trek mijn handen af van deze wereld.
shit, daar heb ik nix van terugquote:Op dinsdag 30 november 2004 11:41 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
als er daarnaast ook mensen zijn die in mijn naam zieken genezen is het geheel onduidelijk waar ik voor sta. dat hou ik liever zo.
Zo kun je je ook afvragen of zij echt ziek waren.. Ik denk echter dat je er niet aan ontkomt dat er gevallen zijn waarbij het nog lang niet bekend is hoe de genezing precies heeft gewerkt.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:42 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
de vraag is dan wel of die zieken ook echt genezen
je hebt genoeg kwakzalvers die er hun zakken mee vullen
Begin ik toch gewoon overnieuw op een planeetje ergens ver weg? Met maar één landmassa en geen verschillende sexen, dat zou al een hele hoop schelen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:41 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Maar ja, jouw naam heeft wel een smet gekregen doordat een paar randdebielen kwalijke dingen doen in jouw naam. Iedereen neemt het jou kwalijk, terwijl jij er nix mee te maken hebt
1. De Goerrees zijn gescheiden.quote:Op dinsdag 30 november 2004 08:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Mohammed B en Osama Bin Laden weten zeker dat Allah de ware God is.
Akkersloot en andere atheisten weten zeker dat noch God, noch Allah de ware God is.
Daarnaast heb je gelukkig ook nog heel veel redelijke en realistische mensen, die erkennen dat ze niet alles zeker weten, maar zich gelukkig voelen in het geloven in iets.
Het echtpaar Goerree, Mohammed B, Osama Bin Laden en Akkersloot.
Tsjah.. deze groep.
Je wordt soms moe van deze groep fundamentalisten.
Dat is nog eens een idee. Een communicatie-middel als een forum gebruiken voor het voeren van monologen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:29 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
1. De Goerrees zijn gescheiden.
2. Heb je van Akkersloot last dan? Ik betrek jou toch niet bij mijn geloof? Je kan ook immers ook gewoon weg blijven uit het topic "Hét bewijs dat "God" en Allah niet bestaan (bovennatuurlijke ervaringen van niet-christenen en niet-moslims".
Wat een goed punt zeg, het bewijs dat God niet bestaat omdat mensen daarvan geen ervaring hebben gekregen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:29 schreef Akkersloot het volgende:
"Hét bewijs dat "God" en Allah niet bestaan, bovennatuurlijke ervaringen van niet-christenen en niet-moslims".
Alper, Sir Hoyle had het fout. Er waren velen welke het niet eens waren met de evolutietheorie doch inmiddels is deze steeds duidelijker en duidelijker. Naarmate meer van onze voorouders worden gevonden zal de analyse ervan door de nieuwere technieken dit nog sterker bewijzen. Het valt inmiddels niet meer met feiten te beargumenteren dat de evolutietheorie niet waar is, enkel de details kan nog aan worden gemoffeld, maar de grondlijnen van de theorie zijn bewezen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:01 schreef Alper het volgende:
[..]
Jammer dat je hier dus de grote fout aan het maken bent. God van de bijbel en van de Koran is dezelfde God en die bestaat 100%.
Ik ben echt geschrokken van mensen op aarde die zulke dingen beweren als akkersloot. Wisten jullie de waarheid maar..........................![]()
![]()
Dit is hoogstens een aanwijzing dat natuurkundigen zich niet moeten bemoeien met de evolutie theorie, aangezien (hogere) levensvormen niet onstaan zijn door toeval maar door het proces van natuurlijke selectie.quote:Op maandag 29 november 2004 23:56 schreef Alper het volgende:
Kan de wind per toeval een vliegtuig vormen? De beroemde natuurkundige Sir Fred Hoyle gaf een opvallend commentaar over het ontstaan van het leven. In zijn boek "The Intelligent Universe" schreef hij: "De kans dat hogere levensvormen door toeval zijn ontstaan, is te vergelijken met de kans dat een tornado, die over een schroothoop waait, een Boeiing 747 in elkaar zet van de materialen van die schroothoop.
Super idee. Een eigen blog maken, zonder de mogelijjheid tot reageren en klaar. Alhoewel, zelfs kranten en tijdschriften kun je een brief sturen...quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is nog eens een idee. Een communicatie-middel als een forum gebruiken voor het voeren van monologen.
Had ik het niet over "God". Tussen aanhalingstekens. In het Nederlands betekent het woord God immers de God volgenst de bijbel én het algemene opperwezen God. De eerste noem ik "God". "Het bewijs dat God niet bestaat omdat mensen daarvan geen ervaring hebben gekregen" heb je dus verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:45 schreef Boomstam het volgende:
[Het bewijs dat "God" en Allah niet bestaan (bovennatuurlijke ervaringen door niet-christenen en niet-moslims]
Wat een goed punt zeg, het bewijs dat God niet bestaat omdat mensen daarvan geen ervaring hebben gekregen
Je doelt hierbij op het hersenspinsel genoemd in de bijbel en koran ?quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:58 schreef TheArowana het volgende:
anders zou je weten dat God alle mensen lief heeft
Ja, in de hel blijft je ziel behouden èn eeuwig brandend.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:06 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
"Wie in Mij gelooft blijft behouden" en waarom branden volgens de koran de ongelovigen dan in de hel ?
Kom jij straks even voor een verrassing te staan.quote:Op woensdag 1 december 2004 01:28 schreef zoalshetis het volgende:
er is geen hel, er is geen hemel. we zullen het hier en nu moeten doen omdat de ziel een vorming van synapses is. er is niks na de dood....lalalalal niks na de dood.
En als het nu eens verzonnen is dat Jezus wonderen heeft verricht? Even een suggestie.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:49 schreef Seyaret het volgende:
Jezus verricht enorme wonderen, maar mensen geloven hem nog steeds niet.
Waaruit blijkt dat het dan een negatieve verrassing moet zijn? Waarom zou iemand die niet gelovig is in de hel komen ?quote:Op woensdag 1 december 2004 02:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
[er is geen hemel en geen hel]
Kom jij straks even voor een verrassing te staan.
Duwende massa?quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik kan je niet vertellen hoe moe ik word van die hele godsdienstoorlog die gaande is. als niet gelovige is het geen pretje om tussen de duwende massa te zitten. zodra gelovigen uit hun boeken schrappen dat niet gelovigen ook rustig mogen/kunnen sterven zal ik een gelukkig man zijn.
even for the record. ik ben geen atheïst maar humanist. bovendien voelt het alsof er op dit moment twee massa's aan het duwen zijn. de topictitel geeft idd aan dat ongelovigen (in een god dan) hier kunnen reageren...toch. dus waarom zouden die gelovigen dan ook hier weer aan willen tonen dat de here wel bestaat?quote:Op woensdag 1 december 2004 10:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Duwende massa?
Waar heb je last van dan?
Als atheist hoef je geen last te hebben van gelovigen. Dan zoek je het contact niet op.
Als gelovige hoef je geen last te hebben van atheisten. Dan zoek je het contact niet op.
Het valt me alleen op dat er veel meer topics worden geopend van atheisten die hun gal willen spuwen op gelovigen, dan andersom.
Vervolgens reageren gelovigen op deze topic. En dan zeuren die atheisten weer, dat ze niet met rust gelaten worden.
![]()
De meeste van dat soort topics beginnen met een serieuse vraag in de vorm van "wat als?" Vervolgens komen er een paar fanaten strooien met de waarheid en gaat het alleen nog maar over dat God er is of niet en vervolgens is het inderdaad een welles nietes spel. Zo ook in de topic over God of Goden, de vraag wat er zou gebeuren als er geen God blijkt te zijn etc etc. Jammer.quote:Op woensdag 1 december 2004 10:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Duwende massa?
Waar heb je last van dan?
Als atheist hoef je geen last te hebben van gelovigen. Dan zoek je het contact niet op.
Als gelovige hoef je geen last te hebben van atheisten. Dan zoek je het contact niet op.
Het valt me alleen op dat er veel meer topics worden geopend van atheisten die hun gal willen spuwen op gelovigen, dan andersom.
Vervolgens reageren gelovigen op deze topic. En dan zeuren die atheisten weer, dat ze niet met rust gelaten worden.
![]()
Maar dat is nou net het punt: zoiets als de evolutietheorie zoekt ook geen bewijzen, maar weerleggingen. Als men een model in elkaar knutselt, gaat men gelijk op zoek naar manieren om het te weerleggen. Bovendien claimt de evolutietheorie ook geen waarheid te zijn. Een willekeurige religie wel.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:49 schreef Seyaret het volgende:
er zijn geen onomstotelijke bewijzen dat God niet bestaat, net als dat er geen echte bewijzen voor zijn dat de evolutietheorie klopt, of je nu in God geloofd of in de evolutie, je zal nooit onomstotelijke bewijzen kunnen geven, alleen al omdat veel mensen het dan nog niet willen aannemen. De bijbel laat dit al goed zien, Jezus verricht enorme wonderen, maar mensen geloven hem nog steeds niet. Ik geloof wel dat je zo'n geloof kan hebben dat het voor jezelf zeker is dat God bestaat, maar hier zal je nooit iedereen mee kunnen overtuigen.
Wisten jullie de waarheid maar.....quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:01 schreef Alper het volgende:
[..]
![]()
Liefde kun je wel bewijzen:quote:Op zondag 28 november 2004 13:06 schreef DjDev het volgende:
dat Allah niet bestaat kun je niet bewijzen... je kunt je zintuigen er niet bij gebruiken
Het is net als liefde...die kan je ook niet bewijzen
Is dat liefde?quote:Op woensdag 1 december 2004 13:46 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
Liefde kun je wel bewijzen:
Op het moment dat iemand zichzelf opofferd voor een ander is dat liefde. (ook wel heldendom genoemd) Liefde gaat boven rationeel denken.
Om ze te bekeren?quote:Op zondag 28 november 2004 16:03 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Feit volgens de bijbel en de koran houdt God niet van ongelovigen. Waarom zou God die dan zo'n hekel zou hebben aan ongelovigen die ongelovigen dan helpen ?
(...)
Toegeven dat het geen geloof is, maar wetenschap en God als oorsprong erkennenquote:Op zondag 28 november 2004 18:50 schreef Henk-Jan het volgende:
Even een gewetensvraag: stel dat ik het zou kunnen bewijzen, dat het onomstotelijk vast zou staan dat de Bijbel Gods woord is, wat zou je dan doen?
(...)
En hoe doet god dat dan?quote:Want alleen God zelf kan in ons het geloof bewerken
(...)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |