quote:Op donderdag 2 december 2004 17:10 schreef Parabola het volgende:
Zowel mijn ouderwetse moslim-buurman als mijn ouderwetse katholieke oom zullen zowel het standpunt van het Vaticaan over Aids en condooms als de aanslag van OBL op de Twin Towers zonder enig voorbehoud veroordelen. Daar heb ik geen spoortje twijfel over.
quote:
'Flexibeler ontslagrecht goed voor allochtonen'
Uitgegeven op 02 december 2004 om 11:58 uur, bijgewerkt om 12:08
Het ontslagrecht moet flexibeler worden om de werkgelegenheid onder allochtonen te bevorderen. Dat zegt João Varela, Tweede Kamerlid van de Lijst Pim Fortuyn (LPF). Doordat werkgevers makkelijker mensen kunnen ontslaan, zullen ze eerder allochtone sollicitanten aannemen. Volgens Varela hebben werkgevers drempelvrees bij het aannemen van allochtonen.
"Allochtonen hebben een stigma dat ze vaak ziek zijn en geen bevelen van vrouwen aannemen. Met name de hoger opgeleiden hebben last van dit vooroordeel", stelt de politicus. Varela denkt dat de wetgeving in Nederland te statisch is. "In Denemarken bijvoorbeeld is het ontslagrecht veel flexibeler. Je ziet dan ook dat allochtonen sneller aangenomen worden. De vrees om mensen aan te nemen is gewoon minder groot."
De LPF'er wil dat allochtonen meer bij de samenleving worden betrokken. "Zeker in deze tijden van economische recessie is dat erg belangrijk. Daarom moet je het interessanter maken om allochtonen aan te nemen. Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen dat werkgevers in de eerste twee jaar geen ziektedagen door hoeven te betalen."
Varela dient deze voorstellen in bij de begrotingsbehandeling van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, volgende week in de Tweede Kamer.
[Copyright 2004, Novum]
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan met jou.
Want het aantal moslims dat na de dood van Van Gogh eigenlijk wel vond dat'ie het verdiend had vond ik schrikbarend groot.
quote:Uit gegevens van het CBS blijkt dat onder allochtonen 14% werkloos is, terwijl bij autochtonen dit percentage 4% bedraagt. Volgens de FNV is het daarom hoog tijd dat het kabinet een quotumregeling voor allochtonen in een bedrijf invoert. Daarmee haalt de vakcentrale een 15 jaar oud plan uit de kast.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan met jou.
Want het aantal moslims dat na de dood van Van Gogh eigenlijk wel vond dat'ie het verdiend had vond ik schrikbarend groot.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:25 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Al iemand erover nagedacht dat die 10% extra misschien iets te maken hebben met de giga grote hoeveelheid buitenlanders met een veroordeeling achter hun naam?
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:22 schreef Black_Tulip het volgende:
Vraagje, wat wil jij dat er met Saddam Hoessein en Osama Bin Laden gebeurt?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:32 schreef ExTec het volgende:
Niet dat ze door een willekeurige boef afgeschoten worden, iig.
quote:En t'is ook onzinnig, je vergelijkt 2 bonafide moordenaars met een columnist.
Precies die vergelijking tolereer ik niet.
quote:Als een buitenlander dat onderscheid niet ziet, enkeltje verweggistan.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:50 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Maar je zou het niet erg vinden als ze omgebracht zouden worden.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:22 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik vind het begrijpelijk dat ze er zo over denken. Zijn uitlatingen logen er bepaald niet om. Dat 'eigenlijk wel' is voor mij een teken dat ze zelf ook wel doorhebben dat iemand doodwensen op zijn zachtst gezegd niet fatsoenlijk is, maar toch.. Vraagje, wat wil jij dat er met Saddam Hoessein en Osama Bin Laden gebeurt?
Natuurlijk.quote:
Dat lijkt me duidelijk ja, maar dat probeerde ik ook helemaal niet te suggereren.quote:-knip-
Nederland heeft geen reet te vertellen in elk geval over de strafmaat van beide personen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |