abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2004 @ 17:16:28 #151
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_23717942
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:10 schreef Parabola het volgende:

Zowel mijn ouderwetse moslim-buurman als mijn ouderwetse katholieke oom zullen zowel het standpunt van het Vaticaan over Aids en condooms als de aanslag van OBL op de Twin Towers zonder enig voorbehoud veroordelen. Daar heb ik geen spoortje twijfel over.

Dat hoop ik dan met jou.

Want het aantal moslims dat na de dood van Van Gogh eigenlijk wel vond dat'ie het verdiend had vond ik schrikbarend groot.
pi_23717990
quote:

'Flexibeler ontslagrecht goed voor allochtonen'
Uitgegeven op 02 december 2004 om 11:58 uur, bijgewerkt om 12:08

Het ontslagrecht moet flexibeler worden om de werkgelegenheid onder allochtonen te bevorderen. Dat zegt João Varela, Tweede Kamerlid van de Lijst Pim Fortuyn (LPF). Doordat werkgevers makkelijker mensen kunnen ontslaan, zullen ze eerder allochtone sollicitanten aannemen. Volgens Varela hebben werkgevers drempelvrees bij het aannemen van allochtonen.

"Allochtonen hebben een stigma dat ze vaak ziek zijn en geen bevelen van vrouwen aannemen. Met name de hoger opgeleiden hebben last van dit vooroordeel", stelt de politicus. Varela denkt dat de wetgeving in Nederland te statisch is. "In Denemarken bijvoorbeeld is het ontslagrecht veel flexibeler. Je ziet dan ook dat allochtonen sneller aangenomen worden. De vrees om mensen aan te nemen is gewoon minder groot."

De LPF'er wil dat allochtonen meer bij de samenleving worden betrokken. "Zeker in deze tijden van economische recessie is dat erg belangrijk. Daarom moet je het interessanter maken om allochtonen aan te nemen. Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen dat werkgevers in de eerste twee jaar geen ziektedagen door hoeven te betalen."

Varela dient deze voorstellen in bij de begrotingsbehandeling van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, volgende week in de Tweede Kamer.

[Copyright 2004, Novum]

http://www.nieuws.nl/bericht/4/31727

mja, maar dat kan achteraf bij de rechter aangevochten worden, je ontslag, en als de rechter ongunstig voor het bedrijf oordeelt, je dus idd onterecht bent ontslagen, kan het wat meer kosten straks voor het bedrijf, nog afgezien vh extra gedoe eromheen en de extra tijdelijke onzekerheid voor de partijen, wat hier meer gaat gebeuren dan in Denemarken want hier ga je meer op inkomen achteruit dan in Denemarken als je werkeloos wordt en een WW-uitkering krijgt, een werknemer heeft dus hier iig meer reden, terecht of onterecht, om een ontslag aan te vechten als het ontslagrecht wordt versoepeld

een reden voor de werknemer om het niet te doen kan zijn natuurlijk dat de (lucratieve) banen in de sector vd werknemer voor het oprapen liggen maar dan moet je wel geluk hebben dat dat idd zo is...
pi_23718076
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat hoop ik dan met jou.

Want het aantal moslims dat na de dood van Van Gogh eigenlijk wel vond dat'ie het verdiend had vond ik schrikbarend groot.

Ik vind het begrijpelijk dat ze er zo over denken. Zijn uitlatingen logen er bepaald niet om. Dat 'eigenlijk wel' is voor mij een teken dat ze zelf ook wel doorhebben dat iemand doodwensen op zijn zachtst gezegd niet fatsoenlijk is, maar toch.. Vraagje, wat wil jij dat er met Saddam Hoessein en Osama Bin Laden gebeurt?
pi_23718154
quote:
Uit gegevens van het CBS blijkt dat onder allochtonen 14% werkloos is, terwijl bij autochtonen dit percentage 4% bedraagt. Volgens de FNV is het daarom hoog tijd dat het kabinet een quotumregeling voor allochtonen in een bedrijf invoert. Daarmee haalt de vakcentrale een 15 jaar oud plan uit de kast.

Al iemand erover nagedacht dat die 10% extra misschien iets te maken hebben met de giga grote hoeveelheid buitenlanders met een veroordeeling achter hun naam?

SCH zal wel argumenteren dat ook die mensne verplicht een baantje moeten krijgen maar..................SCH , een veroordeelde misdadiger krijgt bij mij geen job.
pi_23718180
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat hoop ik dan met jou.

Ik weet niet hoe groot dat aantal was, en ik vind het ook moeilijk in te schatten of ze dat nou echt 'verdiend' vonden in de zin dat ze vonden dat ie dood moest, of meer in de zin van het niet zo erg vinden, zoals we het eigenlijk met zijn allen niet zo heel erg vinden als een crimineel omkomt bij een afrekening.

Daarmee wil ik het niet goedpraten hoor, maar je kunt je ergens misschien een voorstelling maken van een eerste opwelling van revanche gevoelens, zelfs als je rationeel vind dat het iegenlijk niet moest mogen. Laten we eerlijk wezen, hoe veel NLers zulen zo'n eerste opwelling hebben als Abbu nogwat Van de Ven omgebracht wordt?
Slaapt winter
en zomer
pi_23718400
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:25 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Al iemand erover nagedacht dat die 10% extra misschien iets te maken hebben met de giga grote hoeveelheid buitenlanders met een veroordeeling achter hun naam?

Heb ik wel eens over nagedacht, maar bij gebrek aan de juiste cijfers kon ik niet tot een eensluidende conclusie komen. Het zal best een rol spelen, maar om iets zinnigs te zeggen over hoe groot die rol is, heb ik toch meer info nodig dan 'giga grote hoeveelheid'.
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 3 december 2004 @ 11:32:36 #157
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_23733976
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:22 schreef Black_Tulip het volgende:

Vraagje, wat wil jij dat er met Saddam Hoessein en Osama Bin Laden gebeurt?

Niet dat ze door een willekeurige boef afgeschoten worden, iig.

En t'is ook onzinnig, je vergelijkt 2 bonafide moordenaars met een columnist.

Precies die vergelijking tolereer ik niet.

Als een buitenlander dat onderscheid niet ziet, enkeltje verweggistan.

Die lange tenen kunnen geen excuus zijn.
pi_23734349
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 11:32 schreef ExTec het volgende:
Niet dat ze door een willekeurige boef afgeschoten worden, iig.

Maar je zou het niet erg vinden als ze omgebracht zouden worden.

quote:
En t'is ook onzinnig, je vergelijkt 2 bonafide moordenaars met een columnist.

Precies die vergelijking tolereer ik niet.

Dat wilde ik al zeggen ja, de vergelijking is inderdaad een beetje krom. Wat ik wilde duidelijk maken is dat het op zich vrij begrijpelijk is als iemand een ander doodwenst die in zijn ogen enorme zondes heeft begaan. Dat betekent niet dat ik het eeuwig en altijd zou goedkeuren dat iemand dood gewenst wordt, maar begrijpelijk vind ik het wel.

quote:
Als een buitenlander dat onderscheid niet ziet, enkeltje verweggistan.

Dat is dan het onderscheid tussen 'eigenlijk heeft 'ie het wel verdiend' en 'ik zal hem hoogstpersoonlijk zelf ombrengen als niemand anders het doet'. Sommige mensen 'verdienen' het nou eenmaal om te sterven. Toch? Maar alleen gekken zouden dat in de praktijk brengen. En mochten ze dat in de praktijk brengen, dan lijkt dat mij een enkeltje gevangenis. Waar ter wereld dan ook.
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:19:22 #159
3542 Gia
User under construction
pi_23736319
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 11:50 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Maar je zou het niet erg vinden als ze omgebracht zouden worden.

Nee, allicht niet, en liefst vandaag nog. Maar dat zijn dan ook massa-moordenaars. Theo van Gogh was dat niet. Theo van Gogh verdiende het niet om vermoord te worden. OBL en SH wel.
pi_23736349
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:22 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik vind het begrijpelijk dat ze er zo over denken. Zijn uitlatingen logen er bepaald niet om. Dat 'eigenlijk wel' is voor mij een teken dat ze zelf ook wel doorhebben dat iemand doodwensen op zijn zachtst gezegd niet fatsoenlijk is, maar toch.. Vraagje, wat wil jij dat er met Saddam Hoessein en Osama Bin Laden gebeurt?

Als ik ook mag reageren?
Deze twee zijn al lastiger aangezien ze over de landsgrenzen misdaden hebben begaan en Osama bijv. heeft het Afghaanse of Saudische/Sudanese volk niets misdaan, hij heeft zich daar alleen schuilgehouden.
Osama moet berecht worden door een internationaal tribunaal wat door alle personen (zal lastig worden met enerzijds Osama en anderzijds de USA) gerespecteerd wordt. (Het is te zot voor woorden dat we anno 2004 in tijden van globalisering, ook in geweld, nog geen Internationaal strafhof heeft namens de VN waar alle internationale zaken behandeld kunnen worden).

Saddam heeft natuurlijk de Kuweiti's, de Iranezen en de Israeli's een keer bestookt of erger, dus ook zij moeten inspraak in dat proces hebben vind ik.
Vooral het Iraaksevolk natuurlijk dat wegens Saddam bankroet is terwijl het een florerend land moet zijn met zoveel geld onder de grond (en niet te vergeten de hoge standaard van welzijn, opleiding toen het nog goed ging daar).
Als de Iraki's besluiten dat de doodstraf in hun grondwet moet komen en Saddam daar voor wordt veroordeeld hebben we dat te respecteren, ook als zij hem vrijspreken en hem alleen op eigen grondgebied laten rondlopen (dan krijg je natuurlijk uitleveringsverzoeken etc).

Nederland heeft geen reet te vertellen in elk geval over de strafmaat van beide personen.
Yeah baby Yeah!
pi_23799807
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:20 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Als ik ook mag reageren?
Natuurlijk.
quote:
-knip-

Nederland heeft geen reet te vertellen in elk geval over de strafmaat van beide personen.
Dat lijkt me duidelijk ja, maar dat probeerde ik ook helemaal niet te suggereren.

Ik wil niet zeggen dat ik het doodwensen van Theo van Gogh goedkeur of het er zelfs ook maar mee eens ben, ik zeg alleen maar dat het begrijpelijk vind dat een aantal moslims zulke gedachten heeft.

Ik wil ook niet zeggen dat OBL en SH maar stante pede vermoord moeten worden omdat een groot deel van de Nederlandse bevolking vindt dat zij de dood hebben verdiend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')