Ik wel; want die werknemer kan dan immers ook nooit doorstromen naar een representatieve functie.quote:Op maandag 29 november 2004 15:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar de reprensativiteit heeft met klantenconctact te maken, neem ik aan? Als het werk zich binnen de kantoormuren afspeelt, zou ik het probleem niet zo zien.
Er zijn zoveel mensen die nooit doorstromen maar bijvoorbeeld voor een administratieve functie worden aangenomen en daar ook blijven.quote:Op maandag 29 november 2004 16:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik wel; want die werknemer kan dan immers ook nooit doorstromen naar een representatieve functie.
bedoel je de 'bekende standpunten' of de 'jouw bekende stanpunten'?quote:Op maandag 29 november 2004 16:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Tja, deels is dat natuurlijk te verklaren door hun zelfverkozen apartheid met de bekende rigide standpunten over hoofddoeken, positie van vrouwen tov mannen etc.
Ook mijn standpunten.quote:Op maandag 29 november 2004 16:41 schreef Parabola het volgende:
[..]
bedoel je de 'bekende standpunten' of de 'jouw bekende stanpunten'?
dat zou me verbazenquote:Op maandag 29 november 2004 17:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ook mijn standpunten.
Verbaas je maar.quote:Op maandag 29 november 2004 17:19 schreef Parabola het volgende:
[..]
dat zou me verbazenLees nog eens terug
Jahoor, de allochtonen die zich misdragen doen dat omdat ze geen werk kunnen vinden. Sure.quote:Op zondag 28 november 2004 03:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En dan vinden we het raar dat ze af en toe katekwaad uithalen of terug grommen.
[..]
Nope, hoe erg je het ook vind, hebben de hoofddoeken er wel mee te maken.quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:07 schreef Nuoro het volgende:
Waar het wel om gaat is dat hoogopgeleide individuen van niet-westerse afkomst systematisch dmv allerlei kut-smoesjes buiten de deur worden gehouden bij bedrijven waneer ze komen solliciteren op vacatures voor leidinggevende functies binnen die betreffende bedrijven.
Ja, en dat een werkgever redeneert: "De dame in kwestie heeft Fatima XXXX, zal daarom wel een hoofddoekje dragen -> sollicitatie afgewezen" snap jij nietquote:Op dinsdag 30 november 2004 10:23 schreef SCH het volgende:
Extec, lees dan nog eens: het gaat in de voorbeelden van Nuoro niet over mensen die geen baan krijgen vanwege een hoofddoekje maar louter vanwege hun kleur en afkomst.
Nee, omdat ze die naam heeft, leg je de brief terzijde, bedoel je dat? Dat zou wel goed stom zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dat een werkgever redeneert: "De dame in kwestie heeft Fatima XXXX, zal daarom wel een hoofddoekje dragen -> sollicitatie afgewezen" snap jij niet
Nee, ik bedoel dat werkgevers de link "Islamitische vrouw = hoofddoekje = lastig = laat maar zitten" wel degelijk maken.quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, omdat ze die naam heeft, leg je de brief terzijde, bedoel je dat? Dat zou wel goed stom zijn.
En waarom hebben mannen dan problemen?quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat werkgevers de link "Islamitische vrouw = hoofddoekje = lastig = laat maar zitten" wel degelijk maken.
En in dat opzicht heeft het hoofddoekje alles met deze topic te maken.
En of dat al dan niet terecht is, valt te bezien.
Allerhande redenen,quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:33 schreef SCH het volgende:
[..]
En waarom hebben mannen dan problemen?
Ik heb dezelfde ervaring wegens mijn achternaam idd. Gisteren ook weer moeten uitleggen waar die vandaan komt. Helpt ook niet als ik mijn voornaam erbij noem, die Fries is, voor sommige boerenpummels ben je een buitenlander en dan zit er iets bij je los...quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:14 schreef faustkern het volgende:
Waar ik mij altijd aan erger in Nederland, waar sommige boerenkompels het lef vandaan halen om aan mij te vragen waar ik vandaan kom als ik er weer eventjes op vakantie ben (even voor de duidelijkheid, ben in NL geboren en getogen heb alleen een paar jaar in het buitenland gewoond en mijn gesproken Nederlands is er zeker niet beter op geworden). Dan vraag ik me toch af hoe een allochtoon (ik blijf het k*twoord vinden) dan een serieuze kans op een professionele carriere maakt in NL. Ik bespeur altijd een racistische ondertoon bij de boerenkompels en kompellinen die dit soort 'vragen' stellen.
Dragen mannen ook al een hoofddoek?quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Allerhande redenen,
Hoezo,
Ga je soms beweren dat het hoofddoeken argument niet meespeeld, ofzo?
Zei ik dat?quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dragen mannen ook al een hoofddoek?
Like I said, allerhande redenenquote:Het gaat hier om discriminatie van allochtonen op de werkvloer, om een baan te krijgen - hoe komt dat volgens jou?
Stop eens met die smileys.quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:40 schreef ExTec het volgende:
Like I said, allerhande redenen
Niet veel.quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:47 schreef SCH het volgende:
Welke redenen zie jij als geoorloofd om allochtone mannen bij voorbaat af te wijzen, bijvoorbeeld in leidinggevende functies. En allochtone vrouwen zonder hoofddoek?
ehhhhhh......... een pyama of een jurk met een tulband, een moslimbaard tot in je anus, uitstraling....quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet veel.
Wat mij betreft geld altijd best man for the job, en dan boeit mij nie of'ie geel/rood/blauw of paars is.
Maar ik ben me er van bewust dat ondernemers geen politiek bedrijven. Derhalve snap ik dus dat ondernemers hoofddoekjes weren, als ze bang zijn dat't klandizie kost.
En dat gebeurt.
Voor allochtone mannen geld dit idd niet, wat hun betreft kan ik niet 1-2-3 een veel voorkomende reden bedenken.
Ook dat zijn niet alleen de mannen die gediscrimineerd worden en waarover dat topic is bedoeld.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
ehhhhhh......... een pyama of een jurk met een tulband, een moslimbaard tot in je anus, uitstraling....
Ja, 'met 1 been nog in het land van herkomst staan, en met droge ogen constateren dat je er hier niet bij hoort' valt daar ook onder ja.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
ehhhhhh......... een pyama of een jurk met een tulband, een moslimbaard tot in je anus, uitstraling....
Het bij voorbaat afwijzen van wie dan ook als ze de goede papieren hebben is onzin. Ik heb echter het idee dat men erg snel naar de troefkaart discriminatie grijpt als men een baan niet krijgt.quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Stop eens met die smileys.
Welke redenen zie jij als geoorloofd om allochtone mannen bij voorbaat af te wijzen, bijvoorbeeld in leidinggevende functies. En allochtone vrouwen zonder hoofddoek?
Waar baseer je dat idee op?quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:47 schreef freud het volgende:
[..]
Het bij voorbaat afwijzen van wie dan ook als ze de goede papieren hebben is onzin. Ik heb echter het idee dat men erg snel naar de troefkaart discriminatie grijpt als men een baan niet krijgt.
en een witte met een geitesik?quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:27 schreef CANARIS het volgende:
Schrijnender zijn de gevallen van allochtonen die een HBO studie gevolgd hebben en geen werk kunnen vinden
Einde quote
wanneer een HBO er of Academicie met zo´n geitesik als Mohammed B aankomt, krijgt hij een kopje koffie en een warme handedruk.
Meer niet
Die zal niet in die positie komen te verkeren , want dat is werkschuw tuig.quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:33 schreef Parabola het volgende:
[..]
en een witte met een geitesik?
Ik ben afgestudeerd bij CMG. Er waren regelmatig sollicitanten, waaronder ook een paar allochtonen. Er werden er een paar aangenomen, omdat ze gewoon aan de kwalificaties voldeden. Er zat er ook eentje tussen met MTS elektrotechniek en gebrekkig nederlands. En dan heb ik het niet over een accent, maar echt lastig te verstaan. Hij voldeed niet aan het functieprofiel en was slecht te verstaan. Op grond hiervan werd hij niet aangenomen. Later hoorde ik van de leidinggevende dat de man was wegen klagen dat hij op grond van afkomst geweigerd was.quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar baseer je dat idee op?
Ik kom het in de dagelijkse praktijk op mijn werk veelal tegen als ik mensen niet kan geven waar ze naar hun mening recht op hebben. Regelmatig krijg ik dan het verwijt rascistisch op te treden terwijl ik daarvoor al uitgelegd heb waarom ik in mijn recht sta en de persoon tegenover me niet.quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar baseer je dat idee op?
Zogauw ze met een paar moslims op dezelfde werkvloer zijn, gaan eisen dat je mag bidden onder werktijd, of dat er zelfs een ruimte beschikbaar gesteld moet worden waar je dat kunt doen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het zijn zaken die voorkomen en dat is wat werkgevers kunnen denken en willen voorkomen. Logisch toch?quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:27 schreef SCH het volgende:
Gia: ze..........ze..........ze..............ze -
Mey soortgelijke redeneringen heb je ook werkgevers die vrouwen in de leeftijd 16-40 alleen maar tijdelijke contracten aanbieden. Het komt namelijk voor dat vrouwen in die leeftijdsgroep zwanger worden en dat is wat werkgevers kunnen denken en willen voorkomen. Net zo 'logisch' en net zo onterecht en oneerlijk tegenover het deel van de groep waar dat niet voor geldt.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zijn zaken die voorkomen en dat is wat werkgevers kunnen denken en willen voorkomen. Logisch toch?
Ja, maar een gebedsruimte 'eisen', langere vakantie dan normaal, is toch wel van een hele andere orde van grote dan zwangerschaps gerelateerde zaken,quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:39 schreef Parabola het volgende:
[..]
Mey soortgelijke redeneringen heb je ook werkgevers die vrouwen in de leeftijd 16-40 alleen maar tijdelijke contracten aanbieden. Het komt namelijk voor dat vrouwen in die leeftijdsgroep zwanger worden en dat is wat werkgevers kunnen denken en willen voorkomen. Net zo 'logisch' en net zo onterecht en oneerlijk tegenover het deel van de groep waar dat niet voor geldt.
Entree het tribale eergevoel, waar die gasten meer dan eens mee behept zijn,quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:15 schreef freud het volgende:
[...]
Ook hand in eigen boezem durven steken.
Ja. Zwangerschapsverlof is zestien weken doorbetaald verlof. Dat is inderdaad aanzienlijk meer dan het beschikbaar stellen van een kamertje en het toestaan van het aaneengesloten opnemen van vakantiedagen (let op he, het gaat hier niet om extra dagen, alleen om het aaneengesloten mogen opnemen).quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar een gebedsruimte 'eisen', langere vakantie dan normaal, is toch wel van een hele andere orde van grote dan zwangerschaps gerelateerde zaken,
Vind je ook niet?
Tja,quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:03 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ja. Zwangerschapsverlof is zestien weken doorbetaald verlof. Dat is inderdaad aanzienlijk meer dan het beschikbaar stellen van een kamertje en het toestaan van het aaneengesloten opnemen van vakantiedagen (let op he, het gaat hier niet om extra dagen, alleen om het aaneengesloten mogen opnemen).
Eens, maar ik heb geen idee eigenlijk.quote:Overigens vind ik dat werkgevers het recht hebben dereglijke eisen naast zich neer te leggen.
Je hebt helemaal gelijk meid, het is niet zo lief maar we snappen het wel dat dit gebeurt door werkgevers, 'want dan willen ze dit, en dan eisen ze dat en voordat je het weet nemen ze je bedrijfje nog over!'quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zijn zaken die voorkomen en dat is wat werkgevers kunnen denken en willen voorkomen. Logisch toch?
Moeten werkgevers dan eerst een stuk of 10 moslims aannemen om er vervolgens achter te komen dat die zich gaan 'verenigen' om allerlei eisen ingewilligd te krijgen. Dan sta je er als werkgever niet fijn voor.
De meeste werkgevers willen dat liever voorkomen, en terecht.
ze... ze.... ze...quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:30 schreef Alulu het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk meid, het is niet zo lief maar we snappen het wel dat dit gebeurt door werkgevers, 'want dan willen ze dit, en dan eisen ze dat en voordat je het weet nemen ze je bedrijfje nog over!'![]()
Tegenwoordig kunnen vaders ook ouderschapsverlof opnemen en aan hen wordt niet gevraagd of ze van plan zijn vader te worden.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:39 schreef Parabola het volgende:
[..]
Mey soortgelijke redeneringen heb je ook werkgevers die vrouwen in de leeftijd 16-40 alleen maar tijdelijke contracten aanbieden. Het komt namelijk voor dat vrouwen in die leeftijdsgroep zwanger worden en dat is wat werkgevers kunnen denken en willen voorkomen. Net zo 'logisch' en net zo onterecht en oneerlijk tegenover het deel van de groep waar dat niet voor geldt.
Gossie, het is me wat. Misschien doe je dan iets verkeerd. Ik ken erg veel bedrijven waar het prima gaat met allochtonen in dienst.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
ze... ze.... ze...
Nee, je snapt er de bitterballen niet van, en ergo.......... je bedrijf kan er kapot aan gaan............
Ach, het is niet terecht en bovendien oneerlijk dat een bedrijf winst maakt. Werknemers denken vaak dat de koek gewoon niet op kan en de eigenaar het tekort wel uit zijn eigen zak opvult. Vooral ziekteverzuim en langdurig arbeidsongeschiktheid kan een bedrijf te gronde richten, en daarom is het een goede zaak om met contractors te werken.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:39 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ach, hoe jij over moslims praat, dat zit blijkbaar zo diep. Daar is geen kruid tegen gewassen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Moeten werkgevers dan eerst een stuk of 10 moslims aannemen om er vervolgens achter te komen dat die zich gaan 'verenigen' om allerlei eisen ingewilligd te krijgen. Dan sta je er als werkgever niet fijn voor.
De meeste werkgevers willen dat liever voorkomen, en terecht.
Laat de mening van de ondernemer nou wat meer impact maken dan die van onze vleesgeworden politieke correctheid.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Gossie, het is me wat. Misschien doe je dan iets verkeerd. Ik ken erg veel bedrijven waar het prima gaat met allochtonen in dienst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |