Ja dat is nou precies wat ik me afvraagquote:Op donderdag 3 februari 2005 12:39 schreef Poepoog het volgende:
Waar verkopen ze die mixen trouwens?
Owwwiehee mEeN jE dAtquote:Op donderdag 3 februari 2005 15:12 schreef Marietje_ het volgende:
DIE MIXEN KOOP JE BIJ DE AH, BIJENKORF OF WEET IK VEEL WAAR JE KAN ZE OOK ONLIJN BESTELLEN
Beetje meer olie erbij misschien (2 eetlepels extra of zo), en ook wat meer water, zodat het deeg wat smeuïger wordt en het brood minder gauw droog wordt.quote:Op donderdag 3 februari 2005 19:26 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik ga ook maar weer eens een broodje bakken. Alleen droogt het zooo snel uit. Wel jammer.
Da's ook balen zeg...!quote:Op maandag 7 februari 2005 10:37 schreef wendy-tje het volgende:
Hmm... de kneedhaak voor de BM 20 was niet leverbaar. Nog langer zonder vers brood dus
Ha, nog een BBM'er erbij...quote:Op zondag 20 februari 2005 23:49 schreef Driverrrr het volgende:
ik wil morgen een BBM kopen... nog even een vraagje...
verse gist... waar kan je dat kopen? elke bakker? (zit geen molen in de buurt)
en gedroogde gist, gewoon bij de supermarkt of...???
en ik wil voor de eerste keer dit recept gebruiken:
water iets meer dan een mok (ruim 250 milliliter)
zout minimaal 2 theelepels
zonnebloemolie 4 eetlepels
bloem 500 gram
verse gist 20 gram
ziet dat er goed uit?
en als het brood inzakt... is de smaak dan nog gewoon goed? dan weet ik gelijk of ik morgen voor de zekerheid een gewoon brood moet meenemen
Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf!quote:Op maandag 21 februari 2005 17:56 schreef Driverrrr het volgende:
keb net een BBM gekocht... en een kant-en-klaar mix van Atlanta (1,05 euro)
Hij is nu aan t bakken.... hopen dat t een mooi brood word
Morgen wil ik het gaan proberen met gist en meel... alleen een vraagje... bij de supermarkt hier hebben ze alleen "zelfrijsend bakmeel" en "zelfrijsend bloem"
Kan ik dat gewoon gebruiken of kan ik beter op zoek naar iets anders?
Deze heb ik vanmorgen dus opgehaald en het eerste brood en die zal met een uurtje wel een keertje klaar zijnquote:Op maandag 21 februari 2005 10:19 schreef schatje het volgende:
Het Kruidvat heeft een broodbakmachine in de aanbieding voor de prijs van ¤ 29,99. Vanaf morgen.
quote:Op maandag 29 november 2004 10:18 schreef pirke64 het volgende:
Krentenbolletjes:
- 250 gram witte bloem
- 250 gram bloem voor koekenbrood of boerenluxe (witte bloem kan ook).
- 11 gram droge gist (is best veel)
- 1 eidooier
- 325 ml water
- 10 gram suiker of honing
- 30 gram boter of olie
- 10 gram zout
- 200 gram (of wat meer) gewelde, droog gemaakte rozijnen.
- Optioneel: Flinke eetlepel cocos (Geeft een lekkere zoete smaak)
- Stand "deeg" van broodmachine
- Rozijnen toevoegen na de piep.
- Hierna 12 bolletjes (circa 90-100 gram) maken
- 45 minuten op warme plaatse, afgedekt laten rijzen
- Insmeren met geklopt ei voor de mooie bruine kleur en glans.
Oven voorverwarmen op 240 °C, circa 15 minuten bakken tot de bovenkant mooi bruin is.
Zo maak ik ze altijd, erg lekker!
Soms voeg ik ook tropische noten mix (Aldi) toe of Muesli.
Het koeken meel zorgt ervoor dat je iets meer de kleur en smaak van krentenbrod krijgt, het is iets geler. Ook de rozijnen zorgen voor een gele kleur, vooral als er een aantal stukgekneed zijn. Je kan ook in het begin 20% van de rozijnen toevoegen, deze worden dan stukgekneed en geven een gele kleur aan het deeg.
Dit deeg is ook goed als basis voor een kerststol te gebuiken, voeg wat extra vruchten en noten toe met wat in het deeg gerold spijs.
Succes!
Pedro
AFK BM-2!quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:03 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf!![]()
Welk merk en type is het?
Ik was vandaag bij de marskramer geweest (Almere) maar geen broodmeelquote:Bij de Marskramer kan je bijvoorbeeld wit en 9-granenmeel kopen van het merk Soubry, dat is hier heel geschikt voor. Ik neem meestal 1 maatbeker 9-granenmeel en 2 maatbekers wit meel (in totaal is dat 500 gram meel), dan krijg je een lekker bruinbrood.![]()
Bij Soezie kan je ook je meel online bestellen:
http://www.aveve.be/soezie/ned/welkom/
Hoe is je brood geworden?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 14:37 schreef MrTux het volgende:
[..]
Deze heb ik vanmorgen dus opgehaald en het eerste brood en die zal met een uurtje wel een keertje klaar zijndit heb ik met zo'n kant-en-klaar mix van Atlanta gedaan, das gewoon echt simpel.
Ja hoor, in de AFK kan je heel goed 500 gram meel gebruiken. Dat is precies de juiste hoeveelheid voor deze machine, dus je hoeft niets om te rekenen. Deze hoeveelheid levert een brood op wat ongeveer net zo groot is als het bakblik zelf (dit komt overeen met een inhoud van 1 liter), en dat weegt dan na het bakken (door de toegevoegde ingrediënten, zoals water, gist enz.) zo rond de 650 - 700 gram.quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:36 schreef assepoes het volgende:
Ik heb nl ook deze broodbakmachine gekocht, maar twijfel er nog over of ik hem zal houden. Hij is nl klein ivt wat ik gewend ben. Ook weet ik niet of je in deze machine 500g meel kan gebruiken, of dat je alles om moet rekenen naar 350g meel. iN principe kun je er een brood van 680 gram mee maken, maar hij heeft wel een inhoud van 1 liter.
Deze broodbakmachine heeft een receptenboekje waar alles met maatbekers gaat ipv gewoon het aantal gram.![]()
Weet iemand ook waar je magere melkpoeder kan kopen?
Ze hadden ze besteld, maar op de een of andere manier zijn ze op het moment niet leverbaar.quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:53 schreef assepoes het volgende:
Kun je de keneedhaken niet via internet bestellen? Waarschijnlijk heb je ze dan eerder. Kon de onderdelen winkel de kneedhaken niet voor je bestellen? Volgens mij is dat een kleine moeite voor hun en hoeft dat echt niet zo lang te duren.
Ik heb er gewoon het hele pak in 1x ingegooid, en dan met het maatbekertje wat bijgeleverd is 1 1/8 beker water erbij gedaan en dan nog 25gr boter zoals op de verpakking van het broodmix stond. Die boter heb ik wel in kleine stukjes gesneden, geen idee wat er gebeurt als je het als 1 stuk in de mixer gooit (of het dan goed gemixt wordt of niet).quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:36 schreef assepoes het volgende:
[..]
Hoe is je brood geworden?
Ik heb nl ook deze broodbakmachine gekocht, maar twijfel er nog over of ik hem zal houden. Hij is nl klein ivt wat ik gewend ben. Ook weet ik niet of je in deze machine 500g meel kan gebruiken, of dat je alles om moet rekenen naar 350g meel. iN principe kun je er een brood van 680 gram mee maken, maar hij heeft wel een inhoud van 1 liter.
Deze broodbakmachine heeft een receptenboekje waar alles met maatbekers gaat ipv gewoon het aantal gram.![]()
Weet iemand ook waar je magere melkpoeder kan kopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |