[offtopic] Volgens mij weet ik waar jij werktquote:Op maandag 20 december 2004 17:40 schreef groningerstudent het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn kerstpakket opgehaald: een broodbakmachine (Severin BM 3983) met een klein startpakketje. In dit pakketje zitten onder andere twee pakjes kant-en-klaar mixen. Nou is me 1 dingetje alleen niet helemaal duidelijk. Op de verpakking van mijn appel-kaneelbroodmix staat het volgende:
[..]
Voordat ik mijn eerste brood gelijk verknoei, vraag ik me of hoe het zit met dat bakprogramma. Mijn bbm bevat namelijk 12 programma's. Ik heb alleen geen idee welk programmma ik hiervoor moet nemen. Geldt die 2 uur vanaf het begin, of pas vanaf het eigenlijke bakken. Het korste complete programma van mijn bbm is ongeveer 2:15 uur lang, maar is een snel standaardprogramma. Echter, het bakken zelf duurt nooit langer dan een uur.
Hoe moet ik dit doen?
* groningerstudent is een volslagen beginneling op het gebied van broodbakken
Heb de appel-kaneelmix gedaan op programmaatje 1 (standaard). Totale looptijd 3:25 uur. Brood is er perfect uitgekomen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 00:06 schreef Scootmobiel het volgende:
Gefeliciteerd!![]()
Wat voor een brood is het, en hoe lang was het programma?
Jij weet het correct. De foto op je weblog ziet er wel akelig herkenbaar uit...quote:Op dinsdag 21 december 2004 01:13 schreef Allan24 het volgende:
[..]
[offtopic] Volgens mij weet ik waar jij werkt
En waar is het recept?quote:Op zondag 26 december 2004 10:18 schreef glossy het volgende:
ik heb gister chocolade brood gemaakt en vanmorgen geproeft was best wel te eten
mix voor witbrood ik gebruik altijd al in 1 mix,na de pieptoon bakvaste chocolade druppels (100 gr) toevoegen en toen het brood klaar was heb ik er gesmolten chocola er over gegoten.quote:Op zondag 26 december 2004 11:17 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
En waar is het recept?![]()
Dit klinkt nl erg lekker![]()
Dure shop trouwens, Kitchenaid voor 499 euro plus verzenden, als je op ebay.de kijkt vind je vele aanbieders die het voor 150 tot 170 euro minder doen.quote:Op woensdag 29 december 2004 14:28 schreef Chevalric het volgende:
Bij Hermes Electronics in Utrecht
Ja, vast wel, want meer olie maakt het brood inderdaad een stuk zachter. En 25 gram lijkt me ook wel erg veel, trouwens... Ik heb al vaak gemerkt dat je het beste zoveel mogelijk de hoeveelheden en verhoudingen uit het boekje van de BBM aan kunt houden, dat levert meestal betere resultaten op dan precies de aangegeven hoeveelheden in het recept volgen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:46 schreef Nijna het volgende:
Vandaag maar weer eens een broodje gebakken, ik had een pak Koopmans voor witbrood en heb daar rozemarijn bij gedaan en het is heerlijk.
Iemand misschien een idee hoe het kan dat dat brood zo zacht is? Komt dat doordat er in die kant en klare mix zoveel andere dingen zitten om het zo zacht te krijgen of komt het (misschien wel mede) doordat er behoorlijk wat margarine/olie bij moet (25 gram) terwijl ik er normaal iets van 10 gram bij moet doen volgens het boekje dat bij mn bbm zit...
Oftewel, zou mijn andere niet kant en klare mix brood ook zachter worden als ik er meer olie bij doe?
Oh die zijde heb ik nog nooit gezien, thanks. Er staat wel wat handige info op jaquote:Op maandag 10 januari 2005 21:11 schreef Scootmobiel het volgende:
Hoi Marietje!
Ik heb zelf geen ervaring met zo'n 'dubbele' BBM, maar een tijd geleden las ik op deze site ook het een en ander over zo'n machine, die was ook van LIDL. Er staat allerlei nuttige (en ook minder nuttige) info op die site, en ook wat recepten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.![]()
Het lijken me wel vrij kleine broodjes te worden, trouwens... maar 2 smaken tegelijk kunnen maken is natuurlijk ook best handig.
In ieder geval veel bakplezier ermee!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |