abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24107371
Ik heb in het kader "ach, het was toch een gratis kerstpakket " een kleine drie kwartier geleden maar programma 1 gedaan voor het brood. Ik kan er toch niets mee verliezen. Die twee uur verbaasde mij inderdaad ook. Vooral omdat ik die kreet bakprogramma zo dubieus vond. Nou ja, ik zie straks wel weer hoe het uitpakt.

Bedankt voor de tips in ieder geval. Ik laat wel even weten hoe ie eruit gekomen is.
Bananenyoghurt...
pi_24110936
Nou, hij is goed gelukt. Viel allemaal weer mee gelukkig.
Bananenyoghurt...
pi_24111011
Gefeliciteerd!
Wat voor een brood is het, en hoe lang was het programma?
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_24112142
quote:
Op maandag 20 december 2004 17:40 schreef groningerstudent het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn kerstpakket opgehaald: een broodbakmachine (Severin BM 3983) met een klein startpakketje. In dit pakketje zitten onder andere twee pakjes kant-en-klaar mixen. Nou is me 1 dingetje alleen niet helemaal duidelijk. Op de verpakking van mijn appel-kaneelbroodmix staat het volgende:
[..]

Voordat ik mijn eerste brood gelijk verknoei, vraag ik me of hoe het zit met dat bakprogramma. Mijn bbm bevat namelijk 12 programma's. Ik heb alleen geen idee welk programmma ik hiervoor moet nemen. Geldt die 2 uur vanaf het begin, of pas vanaf het eigenlijke bakken. Het korste complete programma van mijn bbm is ongeveer 2:15 uur lang, maar is een snel standaardprogramma. Echter, het bakken zelf duurt nooit langer dan een uur.

Hoe moet ik dit doen?

* groningerstudent is een volslagen beginneling op het gebied van broodbakken
[offtopic] Volgens mij weet ik waar jij werkt
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_24120177
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 00:06 schreef Scootmobiel het volgende:
Gefeliciteerd!
Wat voor een brood is het, en hoe lang was het programma?
Heb de appel-kaneelmix gedaan op programmaatje 1 (standaard). Totale looptijd 3:25 uur. Brood is er perfect uitgekomen.
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 01:13 schreef Allan24 het volgende:

[..]

[offtopic] Volgens mij weet ik waar jij werkt
Jij weet het correct. De foto op je weblog ziet er wel akelig herkenbaar uit...
Bananenyoghurt...
pi_24201688
Gisteren heb ik m'n eerste kerststol gebakken. En hij is lekker!
Wel een beetje aan de compacte kant, maar verder prima gelukt. Volgende keer nog ietsje meer gist erin, dan wordt-ie vast wat luchtiger!

Ik heb er rozijnen, hazelnoten, gember en wat sukade in verwerkt, en amandelspijs uiteraard. Verder nog wat kaneel en nootmuskaat toegevoegd, en na het rijzen de bovenkant ingesmeerd met ei en bestrooid met amandelschaafsel.

Dit is 'm:

[ Bericht 2% gewijzigd door Scootmobiel op 25-12-2004 15:55:53 ]
  zondag 26 december 2004 @ 10:18:23 #57
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_24214439
ik heb gister chocolade brood gemaakt en vanmorgen geproeft was best wel te eten
pi_24214854
quote:
Op zondag 26 december 2004 10:18 schreef glossy het volgende:
ik heb gister chocolade brood gemaakt en vanmorgen geproeft was best wel te eten
En waar is het recept?

Dit klinkt nl erg lekker
  maandag 27 december 2004 @ 09:44:23 #59
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_24231298
quote:
Op zondag 26 december 2004 11:17 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

En waar is het recept?

Dit klinkt nl erg lekker
mix voor witbrood ik gebruik altijd al in 1 mix,na de pieptoon bakvaste chocolade druppels (100 gr) toevoegen en toen het brood klaar was heb ik er gesmolten chocola er over gegoten.
heel simpel en heel lekker
  maandag 27 december 2004 @ 17:21:52 #60
83951 rashudo
project 2501
pi_24238069
Ik heb daarnet vetbrood gemaakt.. ik vond het best lekker maar te zoet en te cake-achtig. Ik gooi er voortaan wat minder zoetstof in en wat meer bakpoeder zodat het wat luchtiger wordt en meer kan rijzen. Ik ga er misschien ook nog wat zemelen doorheen gooien zodat het meer op echt brood en minder op cake lijkt.

Hebben er meer mensen ervaring / tips met vetbrood?

Voor wie ook wil hier het recept (ik heb dit maal 3 gedaan en vond het nog veelste weinig )

25 gram proteinpoeder
1 ei
60 ml slagroom
1 theelepel bakpoeder
zoetstof ( 1/4 maatdopje natrena vloeibaar )

Vetbrood is btw. perfect geschikt voor het Atkins-dieet, er zitten bijna geen koolhydraten in! Het was na 1 uur en 10 minuten al klaar.

PS:
Proteinepoeder zou je moeten kunnen vinden bij kruidvat, minerva, de tuinen, reform of andere soorgelijke winkels.
Their eyes opaque.
pi_24275907
Ik heb ook weleens een vetbrood gemaakt. Je kunt er ook lijnzaad door doen, smaakt prima!
Ik kwam er net achter dat ik mijn mengvleugeltje per ongeluk weggegooid heb. Hoe stom kun je zijn!
nu eens kijken of ik ergens een nieuwe op de kop kan tikken, het gaat om een inventum BM20... ideetjes? Of kan ik beter een nieuwe BBM kopen?
  woensdag 29 december 2004 @ 14:28:13 #62
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_24276246
Bij Hermes Electronics in Utrecht zijn ze te koop, ook online: http://www.h-e.nl (Huishoudelijk > Keuken apparaten > Broodbakker toebehoren). Hij kost 8,95
  woensdag 29 december 2004 @ 16:19:32 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24278375
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:28 schreef Chevalric het volgende:
Bij Hermes Electronics in Utrecht
Dure shop trouwens, Kitchenaid voor 499 euro plus verzenden, als je op ebay.de kijkt vind je vele aanbieders die het voor 150 tot 170 euro minder doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24278555
Ik denk dat ik maar eens een kijkje ga nemen in het onderdelenhuis in de stad
pi_24463255
Vandaag maar weer eens een broodje gebakken, ik had een pak Koopmans voor witbrood en heb daar rozemarijn bij gedaan en het is heerlijk.

Iemand misschien een idee hoe het kan dat dat brood zo zacht is? Komt dat doordat er in die kant en klare mix zoveel andere dingen zitten om het zo zacht te krijgen of komt het (misschien wel mede) doordat er behoorlijk wat margarine/olie bij moet (25 gram) terwijl ik er normaal iets van 10 gram bij moet doen volgens het boekje dat bij mn bbm zit...

Oftewel, zou mijn andere niet kant en klare mix brood ook zachter worden als ik er meer olie bij doe?
Fake it till you make it...
pi_24465560
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 13:46 schreef Nijna het volgende:
Vandaag maar weer eens een broodje gebakken, ik had een pak Koopmans voor witbrood en heb daar rozemarijn bij gedaan en het is heerlijk.

Iemand misschien een idee hoe het kan dat dat brood zo zacht is? Komt dat doordat er in die kant en klare mix zoveel andere dingen zitten om het zo zacht te krijgen of komt het (misschien wel mede) doordat er behoorlijk wat margarine/olie bij moet (25 gram) terwijl ik er normaal iets van 10 gram bij moet doen volgens het boekje dat bij mn bbm zit...

Oftewel, zou mijn andere niet kant en klare mix brood ook zachter worden als ik er meer olie bij doe?
Ja, vast wel, want meer olie maakt het brood inderdaad een stuk zachter. En 25 gram lijkt me ook wel erg veel, trouwens... Ik heb al vaak gemerkt dat je het beste zoveel mogelijk de hoeveelheden en verhoudingen uit het boekje van de BBM aan kunt houden, dat levert meestal betere resultaten op dan precies de aangegeven hoeveelheden in het recept volgen.

Heeft iemand hier trouwens met de feestdagen nog lekkere 'creaties' gemaakt?
pi_24470826
Ik ga het volgende keer dat ik een brood bak met gewoon meel en alles (dus niet kant en klaar uit een pak) het wel eens even proberen met wat meer olie... Als het niks is dan weet ik dat ook weer .
Fake it till you make it...
pi_24476713
Leuk topic om door te lezen. Ga binnenkort maar zelf aan de slag. Heb geen bbm, zou er ook helaas geen tijd voor hebben, helaas. De keren dat ik wel tijd voor heb, ga ik wel zelf kneden, heb hiervoor nog een grote kenwood staan. Kneedt al weer 30 jaar als een zonnetje! Een goeie zuurdesem promotour van Piet trouwens, maar zeker niet onterecht. Ben er zelf nooit fan van geworden, maar zo nu en dan is het echt lekker. Ik ga wel eens toerskien en dat zit je in die Oostenrijkse hutten al snel vast aan dergelijk brood, vaak hard genoeg om iemand mee dood te gooien. Geef het een paar dagen en je geniet ervan!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 9 januari 2005 @ 21:34:11 #69
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24491293
Wat is jullie vers houdt tip?
En ik ben ook op zoek naar de gouden tip om nette plakken te snijden!

Moussy en andere ouders, eten jullie kleine kinderen het brood ook graag?

Ik heb mijn BBM al een hele poos niet meer gebruikt, omdat het brood oud werd zodra die klaar was, ik geen mooie plakken kan snijden en mijn dochter niet altijd even genoot van het brood (kan ook mede veroorzaakt worden door de andere genoemde oorzaken )
Ik wil dan wel weer eens wat bakken, maar dan moet het wel naar mijn zin gaan
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 9 januari 2005 @ 22:52:52 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24492867
Brood lang vers houden?
Bak brood van roggemeel/zuurrdesem, dat blijft lang en smakelijk.
Brood van tarwemeel wordt snel oud, en middeltjes om het langer vers te houden (vet bv) maken het brood minder lekker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 9 januari 2005 @ 23:27:03 #71
30488 coolbabe
My little pwny
pi_24493597
Ik snij mijn brood op mijn werk in de broodsnijmachine dus altijd keruige boterhammen. En omdat een brood in een dag op is hoef ik het ook niet vers te houden.
Wat je trouwens wel kunt doen is het brood invriezen en dan de hoeveelheid die je nodig hebt per keer er uit halen.
Mijn kinderen vinden mijn baksels over net algemeen goed te eten, behalve als ik te scheutig ben geweest met zaden en noten toevoegen, dat eet niet zo lekker weg.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  maandag 10 januari 2005 @ 15:45:47 #72
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_24502709
als me brood is afgekoeld snij ik het en doe het in de vriezer

vandaag een broodmachine bak boek teleen gekregen van een collega van me staan een hoop lekkere recepten in zo te zien
pi_24506331
Hey,
Vandaag deze bbm gescoord bij de Lidl (34,99)

Wat vinden jullie ervan? Iemand ervaring met 2 broodjes tegelijk bakken?

Specs:
Geschikt voor twee broden á 500 gram, Groot LCD-display, Instelbare bruiningsgraad van de broodkorst, 10 programma's en 130 variaties, 80 Minuten-programma, Timer tot 13 uur
Warmhoud functie, Bakvormen met antiaanbaklaag, Incl. receptenboek, 855 Watt, Afm: 35,6 x 28 x 27,5 cm

Ga hem van de week proberen!

Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
pi_24506889
Hoi Marietje!
Ik heb zelf geen ervaring met zo'n 'dubbele' BBM, maar een tijd geleden las ik op deze site ook het een en ander over zo'n machine, die was ook van LIDL. Er staat allerlei nuttige (en ook minder nuttige ) info op die site, en ook wat recepten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Het lijken me wel vrij kleine broodjes te worden, trouwens... maar 2 smaken tegelijk kunnen maken is natuurlijk ook best handig.

In ieder geval veel bakplezier ermee!
pi_24507694
quote:
Op maandag 10 januari 2005 21:11 schreef Scootmobiel het volgende:
Hoi Marietje!
Ik heb zelf geen ervaring met zo'n 'dubbele' BBM, maar een tijd geleden las ik op deze site ook het een en ander over zo'n machine, die was ook van LIDL. Er staat allerlei nuttige (en ook minder nuttige ) info op die site, en ook wat recepten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Het lijken me wel vrij kleine broodjes te worden, trouwens... maar 2 smaken tegelijk kunnen maken is natuurlijk ook best handig.

In ieder geval veel bakplezier ermee!
Oh die zijde heb ik nog nooit gezien, thanks. Er staat wel wat handige info op ja
Ik heb zelf ervaring met de BBM van het Kruidvat Degelijk ding
Ja de broodjes zijn vrij klein in de Lidl BBM maar je hebt er dan wel 2! Hehe
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')