Zoals eerder gepost heb ik gehoord dat ze bij circuitgebruik een iets lagere bandenspanning adviseren omdat je anders snel je banden oprookt bij hevig circuitgebruik.quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Maare Pepijn, wat zit je nou te kutten met lagere bandenspanning = minder warm?
Precies, zeg ik ook tegen OPM. Watertemperatuur staat niet in direct verband met olietemperatuur.quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Jij hebt overal een passend antwoord voor hè
Het eerste dat warm is is het koelwater.... daar heb je dus niks aan, dat is na 5km al warm ofzo.
quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:37 schreef Mercy_symbol het volgende:
[afbeelding]
nog 1tje lijkt sprekend op die van Raus he ?
Dat is alleen maar voor sneller warmrijden en warmere banden..... als ze te warm worden verhoog je de spanning...quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:40 schreef Patrick281 het volgende:
Zoals eerder gepost heb ik gehoord dat ze bij circuitgebruik een iets lagere bandenspanning adviseren omdat je anders snel je banden oprookt bij hevig circuitgebruik.
quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:43 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Voorkant sprekend, velgen zijn minder mooi, uitlaten en kontje zijn idioot mooi.
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:43 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat is alleen maar voor sneller warmrijden en warmere banden..... als ze te warm worden verhoog je de spanning...
Hoe minder spanning hoe warmer.... (wrijving)
zie je, niks vaagsquote:Op zaterdag 27 november 2004 20:43 schreef Patrick281 het volgende:
Voorkant sprekend, velgen zijn minder mooi, uitlaten en kontje zijn idioot mooi.
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:44 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Klinkt heel plausibel.
![]()
oftewel, ik kan beter ook een temp. meter halenquote:Op zaterdag 27 november 2004 20:40 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Zoals eerder gepost heb ik gehoord dat ze bij circuitgebruik een iets lagere bandenspanning adviseren omdat je anders snel je banden oprookt bij hevig circuitgebruik.
[..]
Precies, zeg ik ook tegen OPM. Watertemperatuur staat niet in direct verband met olietemperatuur.
Picture this: stel je voor dat er warm koelwater door je blok stroomt.
Dat helpt wel degelijk met het opwarmen van het totale blok, een voordeel wat een luchtgekoelde motor niet heeft, want die heeft geen koelvloeistof.![]()
En een watergekoelde motor heeft een thermostaat, (net zoals een auto) deze regelt traploos de hoeveelheid water die rondgepompt wordt in het koelsysteem.
Is het buiten heel koud, of heb je een ijzige rijwind, de koelwatertemperatuur blijft altijd als die in hartje zomer.
Warm water = warm blok.
Als jij je hand op je motorblok legt is die toch ook warm via de geleiding van je verbranding.
Metaal = een goede warmtegeleider.![]()
Vandaar dat een watergekoeld blok beter op temperatuur komt in de winter.
Olie/luchtgekoelde motorfietsen raden ze toch aan wat voorzichtiger warm te rijden.
In mijn geval denk ik erover om 1 van de 2 openingen voor de oliekoeler af te plakken.![]()
owwwwww .. het is een cameraGSM en een foto van een lekker motorkontje ..quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:51 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
zie je, niks vaagsgewoon een lekker kontje
![]()
quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:55 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
deze stond er ook![]()
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:56 schreef Patrick281 het volgende:
owwwwww .. het is een cameraGSM en een foto van een lekker motorkontje ..
Ik snapte al niet waarom iemand zijn telefoonsoftware moet installeren i.v.m een mooie kontje.![]()
Het kon toch wat duidelijker hoor, jij was erbij dus snapte het gelijk.![]()
Ik help nietquote:Op zaterdag 27 november 2004 20:57 schreef Makster het volgende:
Zal ik anders mijn vlegranden polijsten ofzo?
Geen antwoord op mijn vraag Reetsmeerderquote:Op zaterdag 27 november 2004 20:58 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ik help niet
Zal is proberen, laatst wel een kokosnoot in mijn arie gepropt, weer eens wat anders als een courgette dacht ikquote:Op zaterdag 27 november 2004 20:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Smeer eens een Marsjuhh tussen je billetjes Makster
quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:24 schreef PatrickM het volgende:
Heb gister van m'n motorrijdende collega's gehoord dat er inmiddels deze week al een stuk of 5 motorrijders op op en afritten op de Utrechtse Baan van de motor zijn afgestuiterd
Ben blij dat ik zo verstandig ben om lekker op de bromscooter te gaan. Nergens last van (behalve gebrek aan vermogen)
quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:49 schreef Makster het volgende:
Toch wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |