abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 26 november 2004 @ 08:40:27 #1
18921 freud
Who's John Galt?
pi_23582623
Ik hoor net op het nieuws dat Donner het slaan van kinderen wil verbieden. Ook een corrigerende tik hoort daarbij. Ik heb op de FP nog geen bericht erover gezien, dus een verhaaltje erbij blijf ik nog even schuldig.

Ik vind het een erg vreemde uitspraak van Donner. Het mishandelen van kinderen is al verboden, en bij sommige kinderen is het enige wat werkt gewoon een goeie tik. De overheid wil dat ouders hun kinderen meer in de hand houden, maar aan de andere kant verbieden ze het om ouder te straffen.

Misschien dat dhr Donner kinderen heeft die vanaf een jaar of 4 goed reageren op rationele argumenten, maar de rest van de nederlandse kinderen kan imo af en toe met een tik het beste hun gedrag gecorrigeerd krijgen. Gezien het debiele gedrag van sommige jongeren tegenwoordig lijkt het me juist zaak om de ouders aan te zetten tot meer corrigerend gedrag.

Politiek ... Zeker weer een kinderloze bureauridder die een leuk idee had.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_23582633
Kan Donner zich niet eens met dringendere zaken bezig houden, zoals het uitdelen van een corrigerende tik aan rel marocs en moslimfundementalisten.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  FOK!fotograaf vrijdag 26 november 2004 @ 08:48:32 #3
18921 freud
Who's John Galt?
pi_23582683
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 08:41 schreef Strolie75 het volgende:
Kan Donner zich niet eens met dringendere zaken bezig houden, zoals het uitdelen van een corrigerende tik aan rel marocs en moslimfundementalisten.
Ik vraag me ook af en toe af waarom ministers zich met micromanagement bezig houden. Een minister moet toch op het strategische niveau bezig zijn?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_23582689
Het zit em wel hoog, zou hij vroeger als kind geslagen zijn?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_23582713
GodverDonner moet zijn smoel houden; ik word gek van die man....het is net de vleesgeworden jaran 50 ontbijtkoek....
hij laat nog meer proefbalonnetjes op dan Nawijn...

BS
pi_23582786
We moeten Donner echt kwijt zien te raken. Die vent heeft een ziekelijke bemoeizucht en ziekelijke drang om mensen exact voor te willen schrijven hoe ze hun leven moeten leven.

Ik ben zéker geen voorstander van kindermishandeling, maar als het aan hem ligt, is het straks zo dat elke onbekende omstander net zoveel te zeggen heeft over jouw kinderen als jijzelf, op basis van het interpretatievermogen van die omstander. Dan krijg je van die zieke gasten die voor elke scheet die je laat een stok hebben om je legaal mee te mogen 'slaan', want voor je het weet heb je de kinderbescherming of de politie voor je deur staan. Niet omdat je je kind hebt mishandeld, maar omdat anderen het niet eens zijn met jouw manier van opvoeden.

DIe man is echt een gevaar voor de vrijheid in het algemeen. Da's wel heel wat erger dan enkel een gevaar voor de vrijheid van meningsuiting.

Eigenlijk gaan we hiermee weer een stap 'verder' naar 1984.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bombie op 26-11-2004 10:27:02 ]
  vrijdag 26 november 2004 @ 09:04:34 #7
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_23582830
Ouders hebben maar met hun handen af te blijven van hun kinderen. Ik kan het er niet meer dan volledig mee eens zijn. Als je autoriteitsproblemen hebt met je kind, kun je dat vast ook wel op een andere manier oplossen dan door geweld te gebruiken. Ik vind Donner absoluut een fossiel, maar hier ben ik het volledig mee eens.
pi_23582881
Corrigerende tikken horen bij opvoeden. Ik zie veels te vaak van die blerende verwende kutkinderen die een flink pak rammel verdienen. Ouders zijn juist veels te soft.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 26 november 2004 @ 09:12:04 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_23582912
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 09:04 schreef Maerycke het volgende:
Ouders hebben maar met hun handen af te blijven van hun kinderen. Ik kan het er niet meer dan volledig mee eens zijn. Als je autoriteitsproblemen hebt met je kind, kun je dat vast ook wel op een andere manier oplossen dan door geweld te gebruiken. Ik vind Donner absoluut een fossiel, maar hier ben ik het volledig mee eens.
Je hebt in principe gelijk maar dan heb je het over modelouders en modelkinderen. Helaas bestaan die niet. Een enkele corrigerende tik kan af en toe een geschikt middel zijn om kinderen back to earth te krijgen. Maar let op het woordje "enkele", vaker dan 3-4 keer tijdens de hele opvoeding zou het niet voor mogen komen.
Vampire Romance O+
  FOK!fotograaf vrijdag 26 november 2004 @ 09:15:32 #10
18921 freud
Who's John Galt?
pi_23582958
quote:
Heb jij kinderen? Mijn vriendin maakt dagelijks in haar klas mee wat er gebeurt met kinderen die niet gecorrigeerd worden door de ouders. Wat is jouw praktijkervaring?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  vrijdag 26 november 2004 @ 09:21:23 #11
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_23583031
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 09:15 schreef freud het volgende:

[..]

Heb jij kinderen? Mijn vriendin maakt dagelijks in haar klas mee wat er gebeurt met kinderen die niet gecorrigeerd worden door de ouders. Wat is jouw praktijkervaring?
Voldoende om te weten dat je met slaan niets oplost. Bovendien heeft discipline niets met lichamelijk geweld te maken. Ik ken kinderen genoeg die net zulke etters zijn ondanks dat ze die 'tikken' wel krijgen. Het probleem met sommige kinderen van tegenwoordig is dat ze alles krijgen en alles mogen. En daarmee creëer je kutkinderen. En dan helpt het echt niet of je ze eens in de zoveel tijd een lel geeft.
pi_23583041
Iedere ochtend als ik wakker word zet ik teletekst aan om te kijken wat Donner nu weer wil verbieden. Ik krijg wat van die man
pi_23583069
Ik ben ook opgevoed met 'de corrigerende tik'en heb er geen trauma's aan over gehouden.
Het deed eventjes pijn op de billetjes, mja, dan weet je meteen dat je iets moet laten de volgende keer
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_23583105
Het is overigens ook een zeer subtiele valstrik die Donner heeft klaargelegd voor zijn mede-politici. Want je bent in eerste instantie geneigd om te denken: "Laat ik hier maar in meegaan. Anders denken anderen waarschijnlijk dat ik een voorstander ben van kindermishandeling. En elk initiatief tegen kindermishandeling is een goede", zonder te beseffen dat het hier niet om kindermishandeling gaat, maar om macht, controle en toezicht, en het doordrukken van jóúw manier van...

Maar zodra dit erdoor is, is de weg voor meer toezicht en bemoeienis gelegd. Want waarom zou je je kind geen corrigerende tik mogen geven, maar wél überhaupt kinderen krijgen als je ze helemáál niet kunt opvoeden, omdat je bijvoorbeeld verslaafd of gehandicapt bent? Dat moet dan ook aan banden gelegd worden. Waarom zou je dan wél je stem mogen verheffen tegen kinderen? Dat moet dan ook aan banden gelegd worden. Waarom zou je dan kinderen mogen opvoeden als niet tenminste één van de ouders van het andere geslacht is? Dat moet dan ook aan banden gelegd worden. Waarom zou je dan je kinderen mogen blijven opvoeden, wanneer je ze onbedoeld, maar roekeloos in gevaar brengt door het samen met ze op te zoeken? Op welke willkeurige manier dan ook? Dat moet dan ook aan banden gelegd worden.

Enzovoort Enzovoort Enzovoort

Er zijn altijd wel redenen te vinden om het niet eens te zijn met de manier waarop een ander zijn of haar kinderen opvoedt. Als straks om elk opvoedkundig wissewasje je kinderen je ontnomen worden, krijgen we straks een grootschalige veiling van andermans kinderen, omdat anderen er zogenaamd beter voor zouden kunnen zorgen.

Ach ja... Opa Donner zou het zo gewild hebben.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 november 2004 @ 09:27:46 #15
18921 freud
Who's John Galt?
pi_23583130
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 09:21 schreef Maerycke het volgende:
Voldoende om te weten dat je met slaan niets oplost. Bovendien heeft discipline niets met lichamelijk geweld te maken. Ik ken kinderen genoeg die net zulke etters zijn ondanks dat ze die 'tikken' wel krijgen. Het probleem met sommige kinderen van tegenwoordig is dat ze alles krijgen en alles mogen. En daarmee creëer je kutkinderen. En dan helpt het echt niet of je ze eens in de zoveel tijd een lel geeft.
Het gebruik van de corrigerende tik hangt natuurlijk wel af van de opvoedende vermogens van de ouders. Daarom maak ik ook onderscheid tussen slaan en een corrigerende tik. Ik beweer ook niet dat het een wondermiddel is of garantie voor brave kindertjes. Ik zeg alleen dat je met kinderen niet altijd rationeel kan redeneren, zeker niet als de ouders niet echt verbaal sterk zijn. Je moet ouders gene mogelijkheden ontnemen om hun kinderen te corrigeren.

Als je als minister toch besluit om op dat niveau in te grijpen, dan zijn er imo wel betere zaken op te pakken. Ik ben het trouwens enrom met je eens dat kinderen tegenwoordig wel erg veel mogen. Ouders geven erg veel toe om een schuldgevoel of zo af te kopen. Dat staat echter los van wat ik hier aankaart denk ik.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_23583876
De ziekelijke bemoeizucht van mensen in een machtspositie heeft hier zijn grenzen overschreden !
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:24:48 #17
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_23584028
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 09:21 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Slaan en een corrigerend tik is mijns inziens een essentieel verschil! Als een kind van 2 met z'n vingertjes in de stopcontact zit te peuteren of aan dure aparatuur zit en hij wil niet luisteren. Is een tikje op de hand dé ideale manier om het af te leren.
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:25:40 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23584043
quote:
Ik ben blij dat mijn vader me ooit een paar flinke schoppen on der mijn hol heeft gegeven anders had ik dus nooit zover gekomen als dat ik nu ben... had hij het maar nooit gedaan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:27:25 #19
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23584072
dubbel
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:27:43 #20
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23584076
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 10:24 schreef pfaf het volgende:

[..]

Slaan en een corrigerend tik is mijns inziens een essentieel verschil! Als een kind van 2 met z'n vingertjes in de stopcontact zit te peuteren of aan dure aparatuur zit en hij wil niet luisteren. Is een tikje op de hand dé ideale manier om het af te leren.
Juist niet die tik uitdelen in dat geval zal imho meer resultaat hebben.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  FOK!fotograaf vrijdag 26 november 2004 @ 10:38:45 #21
18921 freud
Who's John Galt?
pi_23584295
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 10:27 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Juist niet die tik uitdelen in dat geval zal imho meer resultaat hebben.
En met deze opmerking wordt het gedrag en de post van Maerycke verklaard .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_23584355
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 09:21 schreef Scrutinizer het volgende:
Iedere ochtend als ik wakker word zet ik teletekst aan om te kijken wat Donner nu weer wil verbieden. Ik krijg wat van die man
Misschien moeten we Donner eens gaan verbieden.

On-topic : imho niets mis met een corrigerende tik. Sowieso zul je het als ouder een of twee keer moeten doen voordat een eventuele waarschuwing zal werken. Waarschuwen en nooit doen, dat is niet consequent, en zo leer je kinderen dus ook inconsequentie..
pi_23584404
Donner doet maar, ik heb mijn kids nog nooit geslagen en zal dat ook niet gaan doen, dus mij maakt zo'n wet niet uit

En sowieso niemand niet, of je je kind nu wel slaat of wilt slaan of niet.
Ik zie niet hoe dat te controleren is, of zo'n kind moet zijn eigen ouders aangaan geven na iedere corrigerende tik.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23584415
Volgens mij kan Donner wel een corrigerende tik gebruiken.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_23584461
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 10:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Volgens mij kan Donner wel een corrigerende tik gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')