Ik vraag me ook af en toe af waarom ministers zich met micromanagement bezig houden. Een minister moet toch op het strategische niveau bezig zijn?quote:Op vrijdag 26 november 2004 08:41 schreef Strolie75 het volgende:
Kan Donner zich niet eens met dringendere zaken bezig houden, zoals het uitdelen van een corrigerende tik aan rel marocs en moslimfundementalisten.![]()
Je hebt in principe gelijk maar dan heb je het over modelouders en modelkinderen. Helaas bestaan die niet. Een enkele corrigerende tik kan af en toe een geschikt middel zijn om kinderen back to earth te krijgen. Maar let op het woordje "enkele", vaker dan 3-4 keer tijdens de hele opvoeding zou het niet voor mogen komen.quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:04 schreef Maerycke het volgende:
Ouders hebben maar met hun handen af te blijven van hun kinderen. Ik kan het er niet meer dan volledig mee eens zijn. Als je autoriteitsproblemen hebt met je kind, kun je dat vast ook wel op een andere manier oplossen dan door geweld te gebruiken. Ik vind Donner absoluut een fossiel, maar hier ben ik het volledig mee eens.
Heb jij kinderen? Mijn vriendin maakt dagelijks in haar klas mee wat er gebeurt met kinderen die niet gecorrigeerd worden door de ouders. Wat is jouw praktijkervaring?quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:04 schreef Maerycke het volgende:
Ouders hebben maar met hun handen af te blijven van hun kinderen. Ik kan het er niet meer dan volledig mee eens zijn. Als je autoriteitsproblemen hebt met je kind, kun je dat vast ook wel op een andere manier oplossen dan door geweld te gebruiken. Ik vind Donner absoluut een fossiel, maar hier ben ik het volledig mee eens.
Voldoende om te weten dat je met slaan niets oplost. Bovendien heeft discipline niets met lichamelijk geweld te maken. Ik ken kinderen genoeg die net zulke etters zijn ondanks dat ze die 'tikken' wel krijgen. Het probleem met sommige kinderen van tegenwoordig is dat ze alles krijgen en alles mogen. En daarmee creëer je kutkinderen. En dan helpt het echt niet of je ze eens in de zoveel tijd een lel geeft.quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:15 schreef freud het volgende:
[..]
Heb jij kinderen? Mijn vriendin maakt dagelijks in haar klas mee wat er gebeurt met kinderen die niet gecorrigeerd worden door de ouders. Wat is jouw praktijkervaring?
Het gebruik van de corrigerende tik hangt natuurlijk wel af van de opvoedende vermogens van de ouders. Daarom maak ik ook onderscheid tussen slaan en een corrigerende tik. Ik beweer ook niet dat het een wondermiddel is of garantie voor brave kindertjes. Ik zeg alleen dat je met kinderen niet altijd rationeel kan redeneren, zeker niet als de ouders niet echt verbaal sterk zijn. Je moet ouders gene mogelijkheden ontnemen om hun kinderen te corrigeren.quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:21 schreef Maerycke het volgende:
Voldoende om te weten dat je met slaan niets oplost. Bovendien heeft discipline niets met lichamelijk geweld te maken. Ik ken kinderen genoeg die net zulke etters zijn ondanks dat ze die 'tikken' wel krijgen. Het probleem met sommige kinderen van tegenwoordig is dat ze alles krijgen en alles mogen. En daarmee creëer je kutkinderen. En dan helpt het echt niet of je ze eens in de zoveel tijd een lel geeft.
Slaan en een corrigerend tik is mijns inziens een essentieel verschil! Als een kind van 2 met z'n vingertjes in de stopcontact zit te peuteren of aan dure aparatuur zit en hij wil niet luisteren. Is een tikje op de hand dé ideale manier om het af te leren.quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:21 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Voldoende om te weten dat je met slaan niets oplost. Bovendien heeft discipline niets met lichamelijk geweld te maken. Ik ken kinderen genoeg die net zulke etters zijn ondanks dat ze die 'tikken' wel krijgen. Het probleem met sommige kinderen van tegenwoordig is dat ze alles krijgen en alles mogen. En daarmee creëer je kutkinderen. En dan helpt het echt niet of je ze eens in de zoveel tijd een lel geeft.
Ik ben blij dat mijn vader me ooit een paar flinke schoppen on der mijn hol heeft gegeven anders had ik dus nooit zover gekomen als dat ik nu ben... had hij het maar nooit gedaanquote:Op vrijdag 26 november 2004 09:04 schreef Maerycke het volgende:
Juist niet die tik uitdelen in dat geval zal imho meer resultaat hebben.quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Slaan en een corrigerend tik is mijns inziens een essentieel verschil! Als een kind van 2 met z'n vingertjes in de stopcontact zit te peuteren of aan dure aparatuur zit en hij wil niet luisteren. Is een tikje op de hand dé ideale manier om het af te leren.
En met deze opmerking wordt het gedrag en de post van Maerycke verklaardquote:Op vrijdag 26 november 2004 10:27 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Juist niet die tik uitdelen in dat geval zal imho meer resultaat hebben.
Misschien moeten we Donner eens gaan verbieden.quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:21 schreef Scrutinizer het volgende:
Iedere ochtend als ik wakker word zet ik teletekst aan om te kijken wat Donner nu weer wil verbieden. Ik krijg wat van die man
quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Volgens mij kan Donner wel een corrigerende tik gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |