Alarmerende cijfers, van de geschatte 150.000 illegalen zijn er maar liefst 20.000 opgepakt wegens criminaliteit!quote:Record aantal illegalen in zware misdaad
De politie heeft vorig jaar een recordaantal illegalen opgepakt voor ernstige misdrijven als diefstal met geweld of bedreiging. In 2003 werden 1820 illegalen gearresteerd voor zware delicten. In 2000 waren dat er nog maar 420.
De ernstige misdrijven maakten vorig jaar negen procent uit van alle delicten waarvoor illegalen werden gearresteerd, tegen ruim 3 procent in 2000.
Het ministerie van Justitie, dat de cijfers openbaar heeft gemaakt, weet nog niet wat de oorzaak is van de forse toename. Het ministerie heeft in april in de illegalennota wel al geschreven dat de 'overlevingscriminaliteit' door mensen zonder verblijfsvergunning merkbaar toeneemt.
Volgens Anton van Kalmthout, hoogleraar strafrecht en vreemdelingenrecht, is de toename vooral het gevolg van een forse uitbreiding van politiecapaciteit en celruimte. ,,Het strengere optreden in Nederland sorteert nu effect'', aldus Van Kalmthout.
Volgens vluchtelingenorganisaties tonen de cijfers echter ook aan dat steeds meer illegalen de criminaliteit nodig hebben om te overleven. ,,Illegalen worden in de misdaad geduwd'', zegt Rian Ederveen van het Landelijk Ongedocumenteerden Steunpunt. ,,Er wordt strenger gecontroleerd op zwart werken, waardoor illegalen kwetsbaarder worden en steeds meer in het illegale circuit terechtkomen.'' In totaal werden vorig jaar ruim 20.700 illegalen opgepakt, waar dat aantal in 2000 nog rond 13.000 lag. Ook die toename is volgens Van Kalmthout het gevolg van strenger optreden door de politie en uitbreiding van de celcapaciteit
www.ad.nl.
quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:50 schreef robh het volgende:
Godsamme zeg, het wanbeleid van Verdonk werpt nu al z'n vruchten af![]()
Zonder Verdonk waren het er NOG twee keer zoveel, de kosten voor de samenleving waar deze parasieten op teren NOG hoger, het aantal slachtoffers NOG hoger, de belasting NOG hoger, de veiligheid NOG lager.quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:50 schreef robh het volgende:
JA whahaquote:Op vrijdag 26 november 2004 09:50 schreef robh het volgende:
Nog niet eens zo'n dom plan.... mits ze geen straatbeeld laten zien van de weelde/luxe in onze samenleving (overal auto's en nergens een parkeerplekje). Anders gaat daar weer een aantrekkende zuigwerking van uit.quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:11 schreef Re het volgende:
Ik zou een campagne opzetten voor die landen waaruit deze criminelen komen met hen als voor beeld, documentaire over barre leefomstandigheden, soort crimineel gedrag, arrestatie, ondervraging en uitzetting
..ja ja, je moet iets met je subsidies, waarom geen nutteloze website erbij? Ze hebben daar zelf een forum, met 0 reacties. Enfin, aan mij de eer om de eerste post te zettenquote:De Stichting LOS
is betrokken bij de leefsituatie van ongedocumenteerden.
is een steunpunt voor mensen die ongedocumenteerden helpen.
geeft informatie over de levensomstandigheden van
ongedocumenteerden in Nederland en de solidariteit van Nederlanders met hen.
quote:Geplaatst op - 26/11/2004 : 10:15:54
--------------------------------------------------------------------------------
Beste stichting Los,
Ik heb mij vandaag bijzonder geërgerd aan uw uitspraken in een AD artikel waarin u zegt "Illegalen worden in de misdaad geduwd"
U doet het voorkomen alsof het allemaal de schuld van Nederland is, kortom, de illegaal wordt weer 's de slachtofferrol opgedrongen. Alsof hem geen andere keus rest dan de criminaliteit. Begrijpt u niet dat het land op dit moment behoefte heeft aan daadkracht? De tijd van pappen en nathouden is voorfbij, het geknuffel moet eens over zijn. Waarom zegt u niet in de krant dat criminaliteit onder illegalen keihard moet worden aangepakt? Elke illegaal verspeelt zijn kruit door crimineel gedrag en moet linea recta terug naar land van herkomst, ongeacht de status van zijn huidige land! Ik heb begrip voor het verlenen van pardon voor schrijnende gevallen waarin sommige illegalen zich bevinden, maar aan de andere kant moet er geen enkel pardon bestaan voor diegenen die zich misdragen, en al helemaal niet voor diegenen die zich met "zware criminaliteit" bezig houden! Subsidieclubjes als de uwe zouden een duidelijk signaal af moeten geven, uitspraken als de uwe zijn als olie op vuur in ons huidige klimaat.
ja, de duitsers zijn er niets bij, toch?quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:18 schreef Tikorev het volgende:
Er zou een aparte dienst opgezet moeten worden die zich actief bezig gaat houden met het opsporen en uitzetten van illegalen.
En nu maar wachten op de eerste WW2 vergelijkingen....![]()
integratie en illigaliteit heeft niet echt veel met elkaar te makenquote:Op vrijdag 26 november 2004 10:36 schreef Drugshond het volgende:
Situatie in Frankrijk : Franse rekenkamer:Integratie in Frankrijk is fiasco
Je moet wel het volledige artikel L E Z E N.quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:41 schreef Re het volgende:
integratie en illigaliteit heeft niet echt veel met elkaar te maken
quote:De arbeidsmarkt is door de toevloed van een groot aantal illegalen uit balans geraakt, meent de Rekenkamer. De schattingen over de aantallen lopen uiteen van 13.000 tot 200.000 mensen per jaar. Die leven niet alleen in penibele omstandigheden, maar hun lage lonen werken ook
;verstorend op het functioneren van de arbeidsmarkt.
daar staat niets over integratie, een illegaal zou per definitie niet kunnen/mogen integrerenquote:Op vrijdag 26 november 2004 10:42 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je moet wel het volledige artikel L E Z E N.
[..]
Owke.. vanuit die invalshoek.... je hebt gelijk....(sry)quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:44 schreef Re het volgende:
daar staat niets over integratie, een illegaal zou per definitie niet kunnen/mogen integreren
Ja, want als je de zielige illegaal immers een paspoort geeft, is'ie niet illegaal meerquote:Op vrijdag 26 november 2004 09:50 schreef robh het volgende:
Ik lees alleen maar dat er 1800 opgepakt zijn vanwege zware ciminaliteit. De overige zijn ook opgepakt, maar daar staat geen reden bij, zou voor de rest de reden ook niet uitzetting kunnen zijn?quote:Op vrijdag 26 november 2004 06:58 schreef err het volgende:
Alarmerende cijfers, van de geschatte 150.000 illegalen zijn er maar liefst 20.000 opgepakt wegens criminaliteit!
10% van de criminaliteit is zwaar, wat er onder de rest wordt verstaan, weet ik niet. Maakt niet zoveel uit, geen excuus voor crimineel gedrag. Vliegtuig.quote:Op vrijdag 26 november 2004 11:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar dat er 1800 opgepakt zijn vanwege zware ciminaliteit. De overige zijn ook opgepakt, maar daar staat geen reden bij, zou voor de rest de reden ook niet uitzetting kunnen zijn?
Dat maakt dus wel degelijk uit, als jij namelijk beweerd dat er 20.000 worden opgepakt voor criminalitiet moet het wel kloppen, en niet zomaar uit je duim gezogen zijn.quote:Op vrijdag 26 november 2004 11:30 schreef err het volgende:
[..]
10% van de criminaliteit is zwaar, wat er onder de rest wordt verstaan, weet ik niet. Maakt niet zoveel uit, geen excuus voor crimineel gedrag. Vliegtuig.
Je bent best een amusant mannetje hoor.quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:03 schreef Mr.Spock het volgende:
Zonder Verdonk waren het er NOG twee keer zoveel, de kosten voor de samenleving waar deze parasieten op teren NOG hoger, het aantal slachtoffers NOG hoger, de belasting NOG hoger, de veiligheid NOG lager.
Verdonk doet het prima, mag zelfs wel wat harder!
Het gaat hier niet om politieke vluchtelingen, maar om economische criminelen. Waar "misdaden" staat, kun je ook: moord, beroving, overval, drugshandel, diefstal, mishandeling en bedreiging lezen, maar daar leg jij de linkse deken der leifde wel even overheen he?
Je moeder of oma zal maar door zo'n gast berooft worden. Dat is dan natuurlijk onze eigen schuld omdat WIJ ze de criminaliteit in duwen, tsja, ze hebben geen keus.....
Terugschoppen die ongewenste gasten, 150 euro beloning uitloven voor ieder die informatie levert die leidt tot de uitzetting van een illegaal. Dat levert meer op dan het kost.
Als je zo'n nobele ridder bent, neem er dan eens 1 in huis, held op sokken! (nee dat doe je niet he?)
ik beweer niets, ik baseer me op de krant. Ik geloof niet dat illegale arbeid daar onder valt:quote:Op vrijdag 26 november 2004 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat maakt dus wel degelijk uit, als jij namelijk beweerd dat er 20.000 worden opgepakt voor criminalitiet moet het wel kloppen, en niet zomaar uit je duim gezogen zijn.
Een gedeelte zal namelijk wel opgepakt zijn omdat ze zwart aan het werken waren bij tuinders en andere werkgevers die zich met zulke praktijken bezighouden, en wat moeten we met de mensen doen die illegalen werk verstrekken?
Overigens moeten die tuinders in het Westland die illegalen in dienst nemen wel degelijk worden aangepakt.quote:"Nederland telt naar schatting 150.000 illegalen. vorig jaar werden er 20.000 opgepakt"
"Tsja, er is natuurlijk een groep die zich crimineel gedraagt, uit noodzaak (daar gaan we weer). Dat zijn dus niet de zware jongens, maar juist de mensen die de kleinere delicten plegen. Die zullen toch moeten overleven. En als ze daarvoor moeten stelen, zullen ze dat ook doen"
om even jezelf te qouten:quote:Op vrijdag 26 november 2004 11:52 schreef err het volgende:
[..]
ik beweer niets, ik baseer me op de krant. Ik geloof niet dat illegale arbeid daar onder valt:
Jij beweerd dus echt wel dat er 20.000 wegens criminaliteit zijn opgepakt, terwijl dat nergens in dat kranteartikel terug te vinden is. Of kun je mij uit dit kranteartikel het stukje qouten waarin men zegt dat er 20.000 voor criminaliteit zijn opgepakt.quote:Alarmerende cijfers, van de geschatte 150.000 illegalen zijn er maar liefst 20.000 opgepakt wegens criminaliteit!
En hoe moeten die worden aangepakt dan? Net zo hard als jullie willen dat de illegalen aangepakt worden? Zullen we dan de regel instellen dat gewoon hun bedrijf verbeurd verklaard wordt?quote:Overigens moeten die tuinders in het Westland die illegalen in dienst nemen wel degelijk worden aangepakt.
hmja of je wrijft even in je ogen en leest nogmaals mijn post. Ik heb speciaal voor je over zitten typen, truttebol. Nog maar een keer dan?quote:Op vrijdag 26 november 2004 12:05 schreef Basp1 het volgende:
Jij beweert dus echt wel dat er 20.000 wegens criminaliteit zijn opgepakt, terwijl dat nergens in dat kranteartikel terug te vinden is. Of kun je mij uit dit kranteartikel het stukje qouten waarin men zegt dat er 20.000 voor criminaliteit zijn opgepakt.![]()
quote:"Nederland telt naar schatting 150.000 illegalen. vorig jaar werden er 20.000 opgepakt"
"Tsja, er is natuurlijk een groep die zich crimineel gedraagt, uit noodzaak. Dat zijn dus niet de zware jongens, maar juist de mensen die de kleinere delicten plegen. Die zullen toch moeten overleven. En als ze daarvoor moeten stelen, zullen ze dat ook doen"
Nou een tuinder kun je moeilijk terug naar zn land sturen om te beginnen. En als er geen illegalen zijn (lees: uitgezet) kunnen ze die ook niet in dienst nemen. Verder zijn er uitzendbureautjes in voormalig oostblok landen die speciaal lagelonen personeel werven voor dit soort bedrijven, en die kregen ook nog 's een werkvergunning. Bovendien zijn die landen nu lid van de EU, dus nog minder drempels. Geen redenen dus om illegalen in dienst te nemen, en als ze dat toch doen, financieel aanpakken.quote:En hoe moeten die worden aangepakt dan? Net zo hard als jullie willen dat de illegalen aangepakt worden? Zullen we dan de regel instellen dat gewoon hun bedrijf verbeurd verklaard wordt?
Ik noemde nu even alleen de tuinders, maar zo zijn er nog veel meer mantuurlijk, restaurants, shoarmazaken, naaiateliers, aarbeienkwekers, asperge, enz...
Illegaal in dit land verblijven is al een misdaadquote:Op vrijdag 26 november 2004 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat maakt dus wel degelijk uit, als jij namelijk beweerd dat er 20.000 worden opgepakt voor criminalitiet moet het wel kloppen, en niet zomaar uit je duim gezogen zijn.
Dank je weer voor het tonen van je communicateive vaardigheden dat je met scheldwoorden gaat gooien .quote:Op vrijdag 26 november 2004 12:15 schreef err het volgende:
[..]
hmja of je wrijft even in je ogen en leest nogmaals mijn post. Ik heb speciaal voor je over zitten typen, truttebol. Nog maar een keer dan?
[..]
[/q] Waarom zou iemand die illegalen in dienst neemt en hiermee dus ook het circuit in stand houdt alleen maar financieel hoeven te worden aangepakt?quote:. Geen redenen dus om illegalen in dienst te nemen, en als ze dat toch doen, financieel aanpakken.
En te hard rijden is ook al een misdaadquote:Op vrijdag 26 november 2004 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Illegaal in dit land verblijven is al een misdaad
Dus, ja, die mensen zijn allemaal 'opgepakt voor criminaliteit'
Truttebol een scheldwoord :quote:Op vrijdag 26 november 2004 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dank je weer voor het tonen van je communicateive vaardigheden dat je met scheldwoorden gaat gooien .
Van mij part sluiten ze ze op, maar waarom moet je dit er eigenlijk steeds bij halen? Deze thread gaat over criminele illegalen, niet over tuinders die illegalen in dienst nemen. Ga 's in op het probleem zelf in plaats van er een ander probleem bij te betrekkenquote:Waarom zou iemand die illegalen in dienst neemt en hiermee dus ook het circuit in stand houdt alleen maar financieel hoeven te worden aangepakt?
Nope,quote:Op vrijdag 26 november 2004 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En te hard rijden is ook al een misdaad![]()
Dan zijn de meeste nederlanders ook criminelen![]()
![]()
De problemen moeten toch altijd bij de wortel worden aangepakt, werkgevers welke ervoor zorgen dat deze illegalen een baan krijgen zijn volgens mij toch echt wel een voedingsbodem waardoor de illegalen nog een mogelijk hebben om zich hier te handhaven.quote:Op vrijdag 26 november 2004 12:46 schreef err het volgende:
Van mij part sluiten ze ze op, maar waarom moet je dit er eigenlijk steeds bij halen? Deze thread gaat over criminele illegalen, niet over tuinders die illegalen in dienst nemen. Ga 's in op het probleem zelf in plaats van er een ander probleem bij te betrekken
Ja nog even en het is ook de schuld van deze werkgevers dat illegalen zich in de zware criminaliteit storten. Nogmaals, ook zij moeten worden aangepakt, maar het echte probleem ligt bij de illegalen zelf. Gelukkig hebben we Verdonk nog.quote:Op vrijdag 26 november 2004 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De problemen moeten toch altijd bij de wortel worden aangepakt, werkgevers welke ervoor zorgen dat deze illegalen een baan krijgen zijn volgens mij toch echt wel een voedingsbodem waardoor de illegalen nog een mogelijk hebben om zich hier te handhaven.
quote:Streng optreden tegen illegalen
Het kabinet heeft de bestrijding van illegaliteit, en misdaad door illegalen, tot een van de speerpunten van het beleid gemaakt.
Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) wil het aantal illegalen in Nederland drastisch terugbrengen. Nu zijn het er naar schatting 150.000.
Verdonk heeft in april een serie maatregelen aangekondigd om illegaal verblijf, criminaliteit door illegalen, mensenhandel en illegale arbeid strenger aan te pakken. De capaciteit van de vreemdelingenbewaring werd uitgebreid van 1500 naar 2000 cellen. De vreemdelingenpolitie is versterkt met 450 agenten en is de uitzetcapaciteit verdubbeld.
De Arbeidsinspectie controleert strenger dan voorheen op illegale arbeid. Ook het uitzetbeleid is door Verdonk aangescherpt. Zo zijn bindende afspraken gemaakt met diverse landen waar veel illegalen vandaan komen. Ongeveer de helft van de aangehouden illegalen komt uit de vier grote steden. Andere regio's waar veel illegalen worden gearresteerd, zijn Kennemerland, zuidoost-Brabant en Limburg. Uit onderzoek blijkt dat tweederde van de illegalen in het land inkomsten heeft uit illegale arbeid.
In stijd met de wet wil dus ook nog niet zeggen dat illegaal zijn een misdaad is.quote:Op vrijdag 26 november 2004 12:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope,
te hard rijden is een misdrijf.
En criminelen plegen misdaden
Maar dat terzijde.
Je kromme redenering gaat igg nergens over, het feit dat ze hier verblijven is in strijd met de wet, en is al meer dan zat reden om die mensen op te pakken, hoe zeer het je misschien ook tegen de borst stuit.
Ik dacht dat sinds niet al te lang illegaal verblijven in dit land strafbaar is.quote:Op vrijdag 26 november 2004 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In stijd met de wet wil dus ook nog niet zeggen dat illegaal zijn een misdaad is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |