helaas dit is het dus niet... u gaat niet door voor de wasmachinequote:Op vrijdag 26 november 2004 02:13 schreef Markster het volgende:
Volgens mij water met veel kalk? [afbeelding]
Zou ook een beetje flauw zijn om hem zijn was in hard water te laten doen.quote:Op vrijdag 26 november 2004 03:22 schreef Eronymus het volgende:
[..]
helaas dit is het dus niet... u gaat niet door voor de wasmachine
quote:Op vrijdag 26 november 2004 03:24 schreef Steijn het volgende:
[..]
Zou ook een beetje flauw zijn om hem zijn was in hard water te laten doen.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2004 02:58 schreef Steijn het volgende:
Extra neutron in het waterstofatoom. Zwaar water is ook wel D2O.
Je merkt er zelf niets van, het is gewoon water. Bij waterstof is het een beetje bijzonder omdat het atoom door 1 extra neutron bijna 2 keer zo zwaar wordt. Vrijwel alle atomen kennen echter verschillende isotopen. Water uit de kraan bevat van nature ook een klein percentage zwaar water.quote:Op vrijdag 26 november 2004 03:32 schreef Steijn het volgende:
Voelt zwaar water eigenlijk ook als water? Kun je het gewoon drinken?
Deuterium is inderdaad zwaar waterstof.quote:Op vrijdag 26 november 2004 04:00 schreef Libris het volgende:
Heeft dat ook met deuterium te maken? Of is dat weer wat anders?
Ja, chemische eigenschappen zijn hetzelfde.quote:Op vrijdag 26 november 2004 03:32 schreef Steijn het volgende:
Voelt zwaar water eigenlijk ook als water? Kun je het gewoon drinken?
Ja dat is zwaar waterstof. In de zon fuseren deuterium en tritium met elkaar tot Helium-4 en een neutron.quote:Op vrijdag 26 november 2004 04:00 schreef Libris het volgende:
Heeft dat ook met deuterium te maken? Of is dat weer wat anders?
Nou, er wordt wel mee gewerkt. Dat kan ik zeggen omdat ik er zelf mee gewerkt heb.quote:Op vrijdag 26 november 2004 07:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
En er is ook nog eh... heel zwaar water, met 2 extra neutronen (T2O). Volgens mij wordt dat echter niet gebruikt. Het komt ook nauwelijks in de natuur voor en is van nature radioactief.
Nee, inderdaad deuterium is niet radioactief.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:25 schreef Syndicate het volgende:
Nou stond er bij die laatste link van Isabeau een reactie dat zwaar water giftig is.. Maar als ik jullie reacties zo lees lijkt mij dat dat best wel mee valt?
Zwaar water is inderdaad giftig, een weinig giftig echter.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:25 schreef Syndicate het volgende:
Nou stond er bij die laatste link van Isabeau een reactie dat zwaar water giftig is.. Maar als ik jullie reacties zo lees lijkt mij dat dat best wel mee valt?
Sjaquote:Op zaterdag 27 november 2004 19:02 schreef Yosomite het volgende:
Echter. Stel 90% van de lichaam is water. De helft, dat wordt toch al gauw zo'n 30 liter zwaar water, voordat je serieus wat van die vergiftiging merkt.
De prijs van zwaar water is zo'n 100 euro per liter.
Inderdaad, want de chemische eigenschappen worden door het aantal protonen bepaald.quote:Op vrijdag 26 november 2004 08:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, chemische eigenschappen zijn hetzelfde.
Dat is sterk water.quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan me nog vaag herinneren dat iemand die ik vroeger als kind kende wel eens dieren in weckpotten 'opzette' (pas geboren & overleden biggetje bijvoorbeeld). Dit deed hij op zwaar water. Was dat hetzelfde water? Is het zo'n goed 'conserveringsmiddel' dan?
Drinkenquote:Op zaterdag 27 november 2004 20:10 schreef Isabeau het volgende:
Maar als dat zo'n biggetje voor een zeer lange tijd conserveert...is het dan wel gezond om te drinken?
Dit begrijp ik niet zo goed, Pietverdrietquote:Op zaterdag 27 november 2004 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Sterk water heet alleen water, dat is geen water, sterk water is een verzamelnaam voor vloeistoffen waarin allerlei dingen worden geconserveerd.
Hij bedoelt dat dat spul wat gebruikt wordt om bijvoorbeeld ongeboren biggetjes en andere ranzigheden te conserveren, dat dat niet een soort water is. Het is een mix van allerlei stoffen gemixt met water.quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet zo goed, Pietverdriet
Er is dus zwaar water wat bestaat uit zware waterstof en zuurstof (D2O) in plaats van "normale" waterstof en zuurstof (H2O). Zwaar water is echter ook een aanduiding voor allerlei stoffen die gebruikt worden om organisch materiaal in te conserveren..quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sterk water heeft niets met zwaar water te makenquote:Op zaterdag 27 november 2004 20:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee STERK water is een verzamelnaam voor conserveervloeistoffen.quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er is dus zwaar water wat bestaat uit zware waterstof en zuurstof (D2O) in plaats van "normale" waterstof en zuurstof (H2O). Zwaar water is echter ook een aanduiding voor allerlei stoffen die gebruikt worden om organisch materiaal in te conserveren..
Volgens bedoelt PietVerdriet dat..
Inderdaadquote:Op zaterdag 27 november 2004 20:26 schreef Isabeau het volgende:
Dus sterk water (is dat spul dat hij dus gebruikte) en zwaar water zijn verschillende vloeistoffenDan heeft hij het verkeerd genoemd of ik heb het verkeerd onthouden
Helemaal duidelijk, bedankt!quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Inderdaad
![]()
Formaldehydes? ( graaf graaf.......5VWO.....graaf....)quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee STERK water is een verzamelnaam voor conserveervloeistoffen.
Werkt dat ECHT zo? Wat vaag. Is wel iets voor anorexia-patiënten...quote:Op vrijdag 26 november 2004 08:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, chemische eigenschappen zijn hetzelfde.
Je kan dus een mager iemand een paar maanden zwaar water laten drinken, en dan heeft ie overgewicht terwijl ie broodmager is (deze persoon moet dan niet gaan zwemmen).
Erg grappig om deze persoon dan voor een keuring te sturen, keuringsarts zal gek worden.
Denk aan de geur in een mortuarium of zoietsquote:Op zaterdag 27 november 2004 20:30 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Formaldehydes? ( graaf graaf.......5VWO.....graaf....)
Sterk water dus.. Ik dacht al er klopt iets niet.quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee STERK water is een verzamelnaam voor conserveervloeistoffen.
D2O?quote:Op vrijdag 26 november 2004 02:58 schreef Steijn het volgende:
Extra neutron in het waterstofatoom. Zwaar water is ook wel D2O.
Jawel hoor. 2H wordt ook wel genoteerd als D. 3H wordt ook wel genoteerd als T.quote:Op zondag 28 november 2004 20:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
D2O?
Zeker geen 'officiele' afkorting neem ik aan?
Ik heb er nooit van gehoord.. Maar is dat niet natuurlijk water dat verrijkt is met zwaar water?quote:Op maandag 29 november 2004 09:29 schreef digitaLL het volgende:
Er moet dan ook zoiets als halfzwaarwater bestaan HDO
Nee, dat is een zuurstofatoom dat gebonden aan 1 waterstof en 1 Deuteriumatoomquote:Op maandag 29 november 2004 09:39 schreef Alicey het volgende:
Ik heb er nooit van gehoord.. Maar is dat niet natuurlijk water dat verrijkt is met zwaar water?
Op die manier.. Dat kan natuurlijk ook nog ja.quote:Op maandag 29 november 2004 09:43 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Nee, dat is een zuurstofatoom dat gebonden aan 1 waterstof en 1 Deuteriumatoom
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |