Ja, dat is wel waar jaquote:Op zaterdag 18 juni 2005 23:31 schreef Norrage het volgende:
Hmm ik ken die regels allemaal niet zo uit mijn hoofd, maar bij de senioren lijkt me een 6je kortom minder goed dan een 6je bij de junioren
Ik weet ook niet precies wat voor rankings ik had...Ik had het zelf uitgerekend op 6.7 maar het had best 6.9 geweest kunnen zijn. En als senior was ik 6.6(of6.7, dat weet ik gewoon echt niet meer uit mijn hoofd) en was ik dat daaropvolgend jaar geen 6(Ik kon toen door blessure sowieso niet spelen though)
Nummer 1 van de plaatsingslijst uitgeschakeld, een 7,6...quote:Op zondag 19 juni 2005 01:06 schreef Komakie het volgende:
junior en senioren toernooien zijn heel verschillend.
Je komt vaak hele andere soorten spelers tegen in seniortoernooien.
Het ligt gewoon heel erg aan de persoon. Daarnaast zijn jeugdspelers meestal op dat niveau wat gemotiveerder en sneller dan de volwassenen
Ze zetten mij als 9 natuurlijk niet tegen Sjeng Schalken.quote:Op zondag 19 juni 2005 21:50 schreef The_BoezelaaR het volgende:
7.6 is dan ook niet heel erg goed, maar gefeliciteerd, een 6.6 gescoord
Donderdag de kwartfinale tegen een 'jonge' gast.quote:Op zondag 19 juni 2005 21:47 schreef XL het volgende:
[..]
Nummer 1 van de plaatsingslijst uitgeschakeld, een 7,6...
Eerste zesje staat dus al achter mijn naam![]()
Setstanden 7-5, 6-1
Ach die zijn altijd grappig.quote:Op maandag 20 juni 2005 12:04 schreef XL het volgende:
[..]
Donderdag de kwartfinale tegen een 'jonge' gast.
Degene die mij de jonge gast omschreef zou best met een jonge gast ook iemand kunnen bedoelen die 10 jaar ouder is dan ik.quote:Op maandag 20 juni 2005 13:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ach die zijn altijd grappig.
Tegen jonge gastjes moet je altijd zorgen dat je voor komt te staan.
Als je de toss wint, altijd beginnen met de service (tegen jonge ventjes) en zorgen dat je er gelijk staat. Door het service voordeel kom je (in theorie) altijd voor. Iets wat ze als zware druk geschouwen en als je er gelijk staat en de eerst paar games wint, dan heb je geen kind aan ze want ze raken sneller in paniek.
Afwisselend tennissen wil ook wel goed helpen. dropshotje, harde ballen slaan, dan weer veel spin, dan weer hoog. Worden ze helemaal gek van
De meeste jonge ventjes dan hequote:Op maandag 20 juni 2005 13:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ach die zijn altijd grappig.
Tegen jonge gastjes moet je altijd zorgen dat je voor komt te staan.
Als je de toss wint, altijd beginnen met de service (tegen jonge ventjes) en zorgen dat je er gelijk staat. Door het service voordeel kom je (in theorie) altijd voor. Iets wat ze als zware druk geschouwen en als je er gelijk staat en de eerst paar games wint, dan heb je geen kind aan ze want ze raken sneller in paniek.
Afwisselend tennissen wil ook wel goed helpen. dropshotje, harde ballen slaan, dan weer veel spin, dan weer hoog. Worden ze helemaal gek van
90%quote:
Moraal van het verhaal: Wat je over jonge spelers beschrijft gebruik ik tegen iedereen.quote:Op maandag 20 juni 2005 17:58 schreef XL het volgende:
blaat
Je hebt in ieder geval de mentale kracht om goed te wordenquote:Op maandag 20 juni 2005 17:59 schreef XL het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: Wat je over jonge spelers beschrijft gebruik ik tegen iedereen.
Mijn ervaring van mijn laatste (en tevens) eerste twee tegenstanders is toch dat ze zich laten intimideren door die jonge gast die ze niet kennen. Zonder dat ik ook maar een moment als onsportief word ervaren, dat is misschien nog wel het ergste... Hij komt voor en blijft steeds maar zo beleefd... Verliezen van een klootzak is veel makkelijker, dan ligt het gewoon aan hem en zijn onsportieve gedrag. Verliezen van een brave borst wil niemand, je verliest toch niet van zo'n doetje. Tegen beide spelers proefde ik het moment dat zij de partij opgaven. De eerste bij de break op 3-3 in de derde set. De tweede bij de 2-0 in de tweede set, nadat ik een 0-40 gelijk trok.quote:Op maandag 20 juni 2005 18:01 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval de mentale kracht om goed te worden.
hahaha je zou toch echt zo erg van mij zijnquote:Op maandag 20 juni 2005 18:20 schreef XL het volgende:
[..]
Mijn ervaring van mijn laatste (en tevens) eerste twee tegenstanders is toch dat ze zich laten intimideren door die jonge gast die ze niet kennen. Zonder dat ik ook maar een moment als onsportief word ervaren, dat is misschien nog wel het ergste... Hij komt voor en blijft steeds maar zo beleefd... Verliezen van een klootzak is veel makkelijker, dan ligt het gewoon aan hem en zijn onsportieve gedrag. Verliezen van een brave borst wil niemand, je verliest toch niet van zo'n doetje. Tegen beide spelers proefde ik het moment dat zij de partij opgaven. De eerste bij de break op 3-3 in de derde set. De tweede bij de 2-0 in de tweede set, nadat ik een 0-40 gelijk trok.
Actie-fotootje van gister:
[afbeelding]
Lekker dan....je gaat toch verdacht dicht bij de 4 komen in je rating denk ik zoquote:Op zondag 19 juni 2005 23:54 schreef Chriz2k het volgende:
Net van een 4,6 gewonnen die plusminus 25 jaar ouder is.
Oudorp, donderdag half 9quote:Op maandag 20 juni 2005 22:42 schreef erkel het volgende:
[..]
Lekker dan....je gaat toch verdacht dicht bij de 4 komen in je rating denk ik zo![]()
Waar speel je dat toernooi eigenlijk? wanneer moet je weer?
Die zin staat nadrukkelijk buiten mijn verhaal en met een knipoog.quote:Op maandag 20 juni 2005 22:46 schreef The_BoezelaaR het volgende:
@XL, dat je sets niet verliest waar je met 2-0 voorkomt geloof ik niks van, maar dat mag jij denken. Het zal ongetwijfeld voorkomen dat het je lukt, maar even zo vaak van niet
pff bijgeloof dingetjes denk ik niet eens meer bij naquote:Op maandag 20 juni 2005 23:16 schreef XL het volgende:
[..]
Die zin staat nadrukkelijk buiten mijn verhaal en met een knipoog.
Ik wil ermee illustreren dat image en 2-0 veel overtuigder voorstaan is dan een bandshirt + zonnebril en 2-0 voorstaan. In mindere mate misschien dat een 2-0 voorsprong en jezelf zelfverzekerd voelen garantie is voor rust in je eigen spel.
@ Komakie, oppeppen doe ik zelden. Hooguit op gekozen momenten, als je terugkomt van 0-40 achter tot deuce. Eigenlijk vooral om te benadrukken dat je dat even doet, dat terugkomen. Die rust en dat vertrouwen uitstralen wat je noemt, daar doelde ik met mijn verhaal op. Als klein mannetje ben ik zo vaak tot wanhoop gedreven als ik ging verliezen, daar heb ik wel van geleerd. Mijn fanatisme probeer ik nu op een andere manier uit te stralen. Want bloedfanatiek ben ik wel altijd. In mijn post ging ik dus niet in op image als in kopie van Andy Roddick.... maar puur op uiterlijk + het feit dat de eerste ballen zwaarder wegen voor de beeldvorming bij je tegenstander.
In het mentale spelletje trouwens heb ik ook als gouden regel dat wanneer de tweede service een net-service is en de speler een nieuwe bal gaat halen (geen twee in de zak). Als hij dan opnieuw wil gaan concentreren benadruk ik graag dat het zijn tweede service is. Levert in 50% van de gevallen een dubbele fout op. Natuurlijk benadruk ik ook alle andere bijzondere gevallen, om wel sportief te lijken. Als ik zelf de eerste service via het net sla en ik heb maar 1 bal in mijn zak ga ik natuurlijk direct een andere bal halen. Zodat het service-ritueel opnieuw kan beginnen. Uit bijgeloof sla ik de tweede service nooit met de bal van de eerste service.
Ja idd...hehe anders vis je achter het netquote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:05 schreef Norrage het volgende:
Ik moet me nog even gaan inschrijven voor een aantal toernooitjes. Gelukkig kan dat nog lang, maar ik moet het niet gaan vergeten.
Hitte?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:19 schreef Chriz2k het volgende:
6-4 6-2 verloren gister, had wel kansen alleen op 3-2 in de 2e set werd ik me toch opeens een partij misselijk, herejezus, gelijk geen game meer gehaald...
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:24 schreef Vector_SLD het volgende:
Toen ik niveau 8 was, heb ik wel eens van een 4tje gewonnen
Ik heb als 6je wel eens van een 3tje gewonnen (toen heette het trouwens nog C2 en B1quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:24 schreef Vector_SLD het volgende:
Toen ik niveau 8 was, heb ik wel eens van een 4tje gewonnen
Gemend dubbelquote:Op maandag 27 juni 2005 14:26 schreef XL het volgende:
Ik heb me gister nog voor 2 nieuwe toernooien opgegeven.
10 juli: HE8 + HD8
17 juli: HE8 + HE7 + GD8
Ben benieuwd....
Leeftijd schatten is zo moeilijk. Op het toernooi afgelopen week liep ook een mooi meisje rond. Wint ze en lees je vervolgens in de krant dat ze 14 is. Ik dacht toch tenminste aan 17... en hoopte op nog ouderquote:Op maandag 27 juni 2005 15:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Soms zie je bij kwalificatie A toernooien ook nog wel eens wat leuks lopen.
Mja das wel zo, ik begin alweer te oud te worden voor die meisjes vaak hahahaquote:Op maandag 27 juni 2005 15:56 schreef XL het volgende:
[..]
Leeftijd schatten is zo moeilijk. Op het toernooi afgelopen week liep ook een mooi meisje rond. Wint ze en lees je vervolgens in de krant dat ze 14 is. Ik dacht toch tenminste aan 17... en hoopte op nog ouder
Als ik op de tennisbaan sta, wil ik winnen en niet gezellig doen. Je kunt best een lolletje hebben natuurlijk, maar ik ben niet zo van het mixen. Het gaat me ook te langzaam. ik vind het wat te makkelijk. Vrouwen slaan toch een stuk trager dan de mannen. Je bent van de vrouw afhankelijk hoe sterk je bent in een mix. Terwijl ik altijd heel dwingend en erg "aanwezig" ben in een dubbel. Qua spel bedoel ik dan he.quote:Mix-dubbel vind ik vaak de gezelligste partijen om te spelen. Daarnaast heb ik een bloedfanatieke mix-dubbel partner die ook pas begonnen is. Volgens mij kunnen daar best leuke partijen uit gaan komen. Gezellig en toch fanatiek halverwege juli op een tennistoernooi aan de zee, met een leuke dubbelpartner... dat kan toch bijna niet misgaan. Beetje bakken, balletje slaan, beetje bakken, balletje slaan, pilsje drinken, bbq aan, stappen, slapen... beetje bakken, balletje slaan, beetje bakken etc etc.
grote onzin.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:38 schreef SoA-Holic het volgende:
voor de tennissers onder ons, ik heb ff een technisch vraagje.
Een hele rare vraag hoor, maar zijn de banen op de centre-courts van Wimbledoen en Roland Garros etc. , groter dan een recreatiebaan?
Een vriend van me zegt van wel, maar ik niet. Weet iemand hier toevallig iets over?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |