En een kind kan niets overhouden aan dit gescheld e.d.?!quote:Op donderdag 25 november 2004 16:46 schreef Qwea het volgende:
Dat zou volgens mij pas kunnen als het kind daadwerkelijk geslagen wordt e.d![]()
idd. bovendien heb je fysieke en mentale mishandeling. beiden te walgelijk voor woorden.quote:Op donderdag 25 november 2004 16:48 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
En een kind kan niets overhouden aan dit gescheld e.d.?!
Ja.quote:Ik denk niet dat de kinderbescherming hier echt iets aan kan doen, maar het zit me toch niet lekker.
Moet ik nou bellen?
Mja, of ze zich er iets van aan zullen trekken is een ander, maar hen ermee confronteren lijkt me nog niet eens zo gek.quote:Op donderdag 25 november 2004 16:47 schreef zoalshetis het volgende:
klinkt opzich heel aardig clown. maar mensen die dit tegen hun kind schreeuwen zijn over het algemeen niet gedient van replique.
ik weet werkelijk niet of het slim is als ts zich ermee gaat bemoeien. laat dat over aan de instanties die ervoor zijn. bovendien als ze daarna besluit om te gaan bellen, dan heeft ts het allemaal gedaan. niet die ouders aanspreken dus.quote:Op donderdag 25 november 2004 16:56 schreef TheUN het volgende:
[..]
Mja, of ze zich er iets van aan zullen trekken is een ander, maar hen ermee confronteren lijkt me nog niet eens zo gek.
Mochten ze het ontkennen / bagataliseren, wat te verwachten is, en het blijft aanhouden dan is het bellen van een hulpinstantie natuurlijk nooit verkeerd. Als ze agressief zouden uitvallen dan lijkt het me juist bittere noodzaak om het een en ander in te lichten.
Altijd triest dit soort gevallen.
In dat geval moet je ze keihard aanpakken, opnames maken, desnoods videoopnames (alhoewel ik dat wel erg ver vindt gaan) en melden die hap.quote:Op donderdag 25 november 2004 16:47 schreef zoalshetis het volgende:
klinkt opzich heel aardig clown. maar mensen die dit tegen hun kind schreeuwen zijn over het algemeen niet gedient van replique.
top. en kijk ze net zo aan als je altijd doet. dit soort gasten kan heel irri uit de hoek komen als ze denken dat jij er straks iets mee te maken hebt.quote:Op donderdag 25 november 2004 17:02 schreef tonja het volgende:
Met de mensen zelf praten is absoluut uitgesloten, ik heb in het verleden veel geluidsoverlast van ze gehad en het was, om het maar zachtjes uit te drukken, niet bepaald gemakkelijk om van ze gedaan te krijgen het volume van hun tv, stereo, tot een wat socialer niveau terug te brengen.
Het is uiteindelijk wel gelukt, maar de verstandhouding is er niet beter op geworden.
Ik heb net gebeld naar dat meldpunt, maar mijn klacht moet door een maatschappelijk werker behandeld worden, en die zitten er alleen maar overdag tot 16.00 uur.
Morgen ga ik weer bellen.
Komop, het zijn je buren!quote:Op donderdag 25 november 2004 17:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet werkelijk niet of het slim is als ts zich ermee gaat bemoeien. laat dat over aan de instanties die ervoor zijn.
lees de resatie van ts anders nog even door. en idd er zijn mensen in mijn leefomgeving waar ik geen confrontatie mee zou zoeken.quote:Op donderdag 25 november 2004 17:09 schreef TheUN het volgende:
[..]
Komop, het zijn je buren!
Waarom zou je er niets van mogen zeggen? Angst dat ze je af zullen vallen? Als je dit moet gaan verzwijgen terwijl je hen / haar regelmatig tegenkomt dan lijkt het me beter om er eens een goed gesprek over te beginnen.
Mocht dit niet mogelijk zijn wegens angstgevoelens of iets dergelijks dan lijkt het me de hoogste tijd om inderdaad professionele hulp in te schakelen.
Maar het is toch niet zo gek om ook dit soort kwalijke zaken eens rustig te bespreken met je naaste medemens? Of hebben de meeste mensen amper contact met hun leefomgeving?
Oke, sorry. Even alles herlezen en In dit geval heb je inderdaad gelijk. Niet langer aanmodderen maar gewoon bellen.quote:Op donderdag 25 november 2004 17:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lees de resatie van ts anders nog even door. en idd er zijn mensen in mijn leefomgeving waar ik geen confrontatie mee zou zoeken.
@mr mackey lijkt me een structurele zaak.quote:Op donderdag 25 november 2004 16:28 schreef tonja het volgende:
De buren,
Ik hoor d'r wel vaker schreeuwen, of tegen d'r man, of tegen d'r zoontje.
Ik sla er meestal geen acht op, en ga gewoon verder met waar ik mee bezig ben.
daar ben ik het mee eens. de samenleving ís immers de hoeksteen van onze samenleving.quote:Op donderdag 25 november 2004 17:26 schreef TheUN het volgende:
[..]
Oke, sorry. Even alles herlezen en In dit geval heb je inderdaad gelijk. Niet langer aanmodderen maar gewoon bellen.
Zucht.. ik liet me even gaan inzake het idee dat er steeds minder buurtgenoten elkaar kennen, bij eenander over de vloer komen e.d. Hier kan ik me nogal eens aan ergeren. Maar dat ligt misschien meer aan mezelf.
Ennuh...dat kind gaat dan ´s avond aan zijn ouders vertellen dat de buurvrouw/man met hem heeft staan praten en allemaal vragen over pappa en mamma stelde...nee dat is lekker....quote:Op donderdag 25 november 2004 16:45 schreef clowncloon het volgende:
Ik zou eerst eens praten met dat kind, misschien is inderdaad wel een naar jongetje. Niet dat iemand zo een behandeling verdient maar niet meteen je eigen conclusies trekken.
En als het aanhoudt zou IK wel actie ondernemen door bijvoorbeeld eerst te praten met die mensen in plaats van allerlei onhandige instanties inschakelen want die kunnen meestal toch niet veel doen. Vaak moeten er echt nare dingen gebeuren willen ze iets (kunnen) doen...
zoals ik ook al eerder opmerkte ga niet met die ouders en idd ook niet met het kind in discussie. hoor het nog even aan met je glas als je weer geschreeuw hoort. en neem dan duidelijke stappen. bel de kinderbescherming desnoods vanuit een telefooncel, dat scheelt burenruzie. iets wat je met die asomoeder niet wil meemaken. zeg ook niet dat je buur bent, vermijd die discussie en zeg desnoods dat je een vriendin bent van haar.quote:Op donderdag 25 november 2004 19:02 schreef tonja het volgende:
Ik woon aan een drukke straat, er spelen hier nooit kinderen op straat. Als ik het kind zie, dat ik tussen de 10 of 12 jaar schat, is het altijd in bijzijn van een van de ouders.
En met die ouders ga ik, om de in mijn vorige reaktie genoemde reden, niet in gesprek.
Nee, dat ben ik ook niet van plan. Ik ga ook niet uitzoeken waar dat kind naar school gaat ofzo.quote:Op donderdag 25 november 2004 19:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zoals ik ook al eerder opmerkte ga niet met die ouders en idd ook niet met het kind in discussie. hoor het nog even aan met je glas als je weer geschreeuw hoort. en neem dan duidelijke stappen. bel de kinderbescherming desnoods vanuit een telefooncel, dat scheelt burenruzie. iets wat je met die asomoeder niet wil meemaken. zeg ook niet dat je buur bent, vermijd die discussie en zeg desnoods dat je een vriendin bent van haar.
bel maar vanuit een telefooncel om mij een plezier te doen. laat je niet verleiden door de vraag hoe je aan die wetenschap komt. zeg maar dat je mensen kent die het zeker weten ofzo. als het namelijk tot een veroordeling komt dan staat je naam in het dossier van de advocaat, die het zo kan doorspelen.quote:Op donderdag 25 november 2004 19:19 schreef tonja het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik ook niet van plan. Ik ga ook niet uitzoeken waar dat kind naar school gaat ofzo.
Ik ga morgen dat meldpunt weer bellen, en leg ze uit waarom ik me zorgen maak.
Meer wil ik niet doen. Ik moet ook aan mijn eigen woongenot denken.
Dit vind ik dan wel weer goede tips. Je doet er niets onherstelbaars mee, en bovendien licht je mensen in die misschien wél beter zicht hebben op de situatie, en vermoedens van mishandeling misschien kunnen bevestigen (of juist niet)quote:Op donderdag 25 november 2004 16:44 schreef dVTB het volgende:
Je zou 3 dingen kunnen doen...
- Eens met andere buren gaan praten om te zien of hen wat opvalt.
- Uitzoeken naar welke basisschool dit jongetje gaat en diens leerkracht erop wijzen, zodat deze kan nagaan of het kind inderdaad ook fysiek wordt mishandeld.
en...hoe gaat het nu met dat neefje van jou?quote:Op donderdag 25 november 2004 19:30 schreef merdeka het volgende:
Tsja, hoewel het ernaar klinkt dat je buurvrouw een vrouw zonder zelfbeheersing is, zou ik me niet té druk maken zolang ze het joch niet constant om de oren mept. Een onderzoek/dossier van de kinderbescherming is niet ingrijpend, voor het gezin en vooral ook voor het kind. Dat moet je mensen niet aandoen zolang je geen vermoeden van mishandeling hebt, en een scheldend en luidruchtig gezin is nog lang geen mishandelend gezin.
Ik zou me hier niet zoveel zorgen om maken. Sommige mensen zijn nu eenmaal wat grover gebekt dan anderen. Vooral in vokswijken heb ik het meegemaakt dat mensen het niet zo nauw nemen met herrie (overlast) maken, elkaar uitschelden etc. Dat zal wel in de leefcultuur zitten, en ook al is het asociaal: het doet geen pijn, behalve aan je oren. Als ze het ook tegen haar man doet, is het misschien wel gewoon een viswijf. En misschien is die jongen zelf ook wel een gigantisch etterbakje dat zijn moeder de hele dag kutwijf noemt. Zolang je de situatie niet kent, niet mee bemoeien. Als hij nu ook nog onder de blauwe plekken zat wordt het logisch om de kinderbescherming eens in te lichten, maar zolang je dat niet weet zou ik me er zeker niet in gaan mengen.
Mijn moeder riepvroeger wel eens dat ik een rotkind was als ik weer eens wat ergs uitvrat, en dat maakte niet heel veel indruk maar ik had er toch wel ontzag voor. Ze was dan namelijk erg boos, en dat wist ik goed. Totdat ik een keer bij een neefje in Den Haag ging logeren... Iedereen riep de hele dag kankerjoch en teringjoch tegen het kind, en hij riep vervolgens kutwijf of klootzak terug. Ik was daar wel enthousiast over, en deed dus vrolijk mee. Het heeft mijn moeder heel veel ellende bezorgd om dat weer uit mijn systeem te krijgen, en mij een paar flinke tikken op de vingers
quote:Op donderdag 25 november 2004 19:45 schreef zhe-devilll het volgende:
BELLEN!!!
voorkomen is beter dan genezen!
Zou mijn kind nooit uitschelden, enige dat ik wel eens zeg is,
Hé, verdorie waarom doe je dat nou?
Of wil je nu even rustig doen aub?
En dan praten we er gewoon over...en geloof me mijn kind is niet vervelend, niet dwars, luisterd perfekt , dus opvoeding is zeker zeer belangrijk..
en tis zo simpel om een kind de grond in te stampen..
Grmbl...
Ben benieuwd wat voor volwassene er uit dat buur jochie gaat groeien!
.............
![]()
HM ik mag je nu knijpen en een wens doen, we posten op precies hetzelfde moment..quote:Op donderdag 25 november 2004 19:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 november 2004 19:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik hou van ouders die kunnen laten zien dat ze wel de opvoeders zijn, zonder schelden of fysieke mishandeling.
kusje dan.quote:Op donderdag 25 november 2004 19:48 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |