abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2004 @ 09:43:22 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23559845
vorige topic : Het grote dreumes-peuter- en kleuter topic #21

en hier gaan we weer verder (denk ik)
[edit van BE] Ja, dat wel, maar het is 22

Dreumesjes:

19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
19 november 2003: Job, zoon van Livelink

Peutertjes & Kleutertjes & Kindertjes:

14 april 1996: Chaves, zoon van Logician
29 mei 1996: Cheyenne, dochter van Tan
28 juni 1996: Chelsea, dochter van Angelic1
10 september 1997: Chinook, dochter van Tan
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
21 maart 1998 : Julian, broertje van Sylvana
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
11 juni 1999: Luca, zoon van lady-wrb
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
8 augustus 1999, Sannelotte, dochter van MarMar
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
14 maart 2002: Jessai, zoon van Tan
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logician
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje

[ Bericht 45% gewijzigd door BE op 25-11-2004 09:45:18 ]
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2004 @ 09:44:40 #2
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23559868
en even mijn laatste post op herhaling:
quote:
hier vanochtend grote hilariteit: ohhhhhh mama, sinterklaas heeft het echt opgegeten!!!!!!

en als klap op de vuurpijl waren de rommelpieten op school geweest. t was een beestenbende in de klas. en ik heb me rot lopen zoeken naar een slof van luca . bleek het ding in de klas te staan met een kadootje erin. wist ik veel, ik moet normaal altijd al naar die dingen zoeken. maar goed, luca helemaal blij vanochtend: thuis een pakje in zijn schoen en op school nog een keer
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2004 @ 09:45:04 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_23559873
ah, daar zijn we weer

Bright, verveel jij je altijd in je slaap of zo

Bix, Cas eet rond 16:30. 'S middags krijg ik hem niet meer aan het slapen, hij gilt dan alles bij elkaar

René & Cas zetten hun schoen 2x in de week
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2004 @ 09:45:59 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23559887
quote:
Op donderdag 25 november 2004 09:43 schreef lady-wrb het volgende:
[edit van BE} Ja, dat wel, maar het is 22
moeilijk he, tellen ?
  donderdag 25 november 2004 @ 09:47:11 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23559902
quote:
Op donderdag 25 november 2004 09:45 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

moeilijk he, tellen ?
Ach... het is nog vroeg he!
pi_23560138
Wilyan zet thuis zijn schoen nog niet.
We gaan het wel op zaterdag (kwam de familie beter uit) vieren met cadeau'tjes.

We woudden eerst kijken hoe hij reageerde op de Sint en de Pieten bij de intocht en daarna. Als dat goed zou gaan zouden we verder kijken, maar ik denk dat het toch volgend jaar word als hij het zelf iets beter snapt.
Vandaag gaan we denk ik wel even een kleur-knip-en-plak-Sint in elkaar zetten en naar de buurtsuper hier brengen.

Maar het blijkt dat hij het hele Sinterklaas-gebeuren allemaal heel erg interressant vind. Hij kijkt zelfs graag naar het SinterklaasJournaal. (wat ik al vanaf het begin kijk, nu zo'n jaar of drie vier?)

Hier in het dorp hebben ze trouwens bij de ene bakker een Sint in de etalage en bij de ander een grote Piet..
Wilyan rent (super-snelwandelt) er heen en gaat 'm dan uitgebreid staan bekijken. Daarna moet hij de rest van de etalage nog even onderzoeken of er nog kleine Sintjes of Pietjes liggen en natuurlijk pepernoten! Meneer is gek op kruidnoten!

[ Bericht 0% gewijzigd door Jonnetje op 25-11-2004 10:41:41 ]
W ~ H ~ T
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 november 2004 @ 10:26:16 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23560496
Christan mocht gisteren ook zijn schoen zetten op school dus ik ben heel benieuwd wat erin zat vanmorgen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23561905
quote:
Op donderdag 25 november 2004 09:45 schreef moussy het volgende:
ah, daar zijn we weer

Bright, verveel jij je altijd in je slaap of zo
[...]
Nee, maar als ik niet slaap en wel op bed lig, dan wel. Zo ook Elise als ze een uurtje of zo tegen haar popje heeft liggen babbelen
quote:
Op donderdag 25 november 2004 10:02 schreef Jonnetje het volgende:
[...]woudden[...]
pi_23561990
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:45 schreef Bright het volgende:

[..]

Ach ja, mij kun je af en toe ook op rare taalvauten betrappen....
Wie niet?

[ Bericht 10% gewijzigd door Jonnetje op 25-11-2004 12:11:48 ]
W ~ H ~ T
pi_23565484
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:49 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Ach ja, mij kun je af en toe ook op rare taalvauten betrappen....
Wie niet?
Hee! Eerst ztondt hier ieds anderz! et leikt wel alsof de daalvouden er zanvelf inzluepen
pi_23565638
Vond het eerst een beetje negatief klinken, terwijl ik het niet op die manier bedoelde..
Vandaar even ge-edit (voordat er weer een rel start )...
W ~ H ~ T
pi_23565811
quote:
Op donderdag 25 november 2004 14:32 schreef Jonnetje het volgende:
Vond het eerst een beetje negatief klinken, terwijl ik het niet op die manier bedoelde..
Vandaar even ge-edit (voordat er weer een rel start )...
lol - ik heb hier al wel eerder gekijkt, dus hebte het ook al geziend
[/off topic]
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2004 @ 14:57:07 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_23566330
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:45 schreef Bright het volgende:

[..]

Nee, maar als ik niet slaap en wel op bed lig, dan wel. Zo ook Elise als ze een uurtje of zo tegen haar popje heeft liggen babbelen
[..]

Cas gaat niet naar bed omdat ik hem ff kwijt moet hoor
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_23567170
quote:
Op donderdag 25 november 2004 14:57 schreef moussy het volgende:
[..]
Cas gaat niet naar bed omdat ik hem ff kwijt moet hoor
Nee, dat begrijp ik - dan kunnen ze beter lekker spelen i.p.v. in bed te blijven. Maar Elise wil gewoon niet altijd slapen, zelfs niet als ze toch wel moe is. Soms halen we haar er dan toch maar uit, zodat ze 's avonds om 10 uur alsnog snel in slaap valt, maar eigenlijk willen we dat niet als gewoonte aanhouden, daarom maar liever bedtijd wat uitstellen, dan wel 's middags gewoon niet meer naar bed.
(Ze wordt dan hooguit rond 6 uur iets moeilijker, maar dat mag wel - kunnen we nog eens extra knuffelen )
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2004 @ 18:03:23 #15
43556 miss_dynastie
pi_23570753
En rewimo, wat zat er in de schoen??
pi_23571967
Ik weet dat ik te weinig hier kom . Maar ik zit een beetje met mijn handen in het haar .
Daan wilt al een dikke week geen warme hap meer. Eerst wilde hij helemaal niets eten. Oke kiesjes kunnen daarvan de oorzaak zijn. Maar nu eet hij wel zijn fruit, boterham en een lekker koekje/soepstengel. Maar een warme hap homaar. Geen potje of eigen gemaakt warm eten. Hij wilt alleen maar een banaan en een danoontje eten 's avonds.

We hebben hem ook al proberen te foppen, maar helaas had hij ons door . Nou is mijn vraag eigenlijk is dit normaal en hoe hebben jullie dat opgelost? Daan is overigens nooit een probleem eter geweest.

groetjes Quinny
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 november 2004 @ 19:12:11 #17
13151 crew  Rewimo
pi_23572158
quote:
Op donderdag 25 november 2004 18:03 schreef miss_dynastie het volgende:
En rewimo, wat zat er in de schoen??
Christan vertelde dat hij nog een keertje moet slapen en dat er dan wat in zit. Ik neem aan dat gisteren niet iedereen zijn schoen bij zich had en dat ze nog een dagje gewacht hebben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 november 2004 @ 19:21:01 #18
13151 crew  Rewimo
pi_23572381
quote:
Op donderdag 25 november 2004 19:03 schreef Quinny het volgende:
Ik weet dat ik te weinig hier kom . Maar ik zit een beetje met mijn handen in het haar .
Daan wilt al een dikke week geen warme hap meer. Eerst wilde hij helemaal niets eten. Oke kiesjes kunnen daarvan de oorzaak zijn. Maar nu eet hij wel zijn fruit, boterham en een lekker koekje/soepstengel. Maar een warme hap homaar. Geen potje of eigen gemaakt warm eten. Hij wilt alleen maar een banaan en een danoontje eten 's avonds.

We hebben hem ook al proberen te foppen, maar helaas had hij ons door . Nou is mijn vraag eigenlijk is dit normaal en hoe hebben jullie dat opgelost? Daan is overigens nooit een probleem eter geweest.

groetjes Quinny
Hoe oud is Daan? Christan deed dat ook ineens, van de ene op de andere dag geen warm eten meer. D.w.z. geen groente. Vlees en (gebakken) aardappeltjes gingen er nog wel in. Pas de laatste tijd (!) gaat het wat beter. Het begon volgens mij toen hij 2,5 was of zo.

Ik heb het destijds aangekaart bij het CB. Zij adviseerden me hem meer fruit te geven (dat at hij wel). Dus als hij geen groente at 's avonds gaf ik hem fruit toe. Maak er geen strijd van, dat heeft geen zin. Jij vreet je op en hij eet evengoed niet Geef hem desnoods multivitamine als je bang bent dat hij echt te weinig binnenkrijgt.

Geef hem ook gewoon een toetje, maar geef dat eventueel op een ander tijdstip, zodat je na het eten fruit kunt geven (allebei is meestal te veel).

Probeer je er niet te druk om te maken, zeker als hij wel fruit eet. Ze krijgen genoeg binnen. Hou er ook rekening mee dat ze sowieso wat minder gaan eten, omdat ze minder snel groeien op deze leeftijd. Het heeft ook te maken met het ontdekken van hun eigen wil. Niet eten (en niet slapen) is een machtsmiddel waarmee hij kan laten zien dat hij de baas is over zijn lichaampje. Het hoort er allemaal bij al is het bepaald niet leuk.

Sterkte, het is buitengewoon frustrerend Ik voel met je mee.
pi_23573680
Dank je Rewina.
We proberen er al geen strijd van te maken. Maar het is frustrerend idd.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 november 2004 @ 20:39:09 #20
13151 crew  Rewimo
pi_23574437
Rewina

pi_23575037
Quinny, Piet heeft bij vlagen ook ineens kuren met het eten; dan weer een tijdje moeilijk doen over brood, en een tijdje later ineens alle groente weigeren, maar tussendoor gelukkig ook periodes waarin hij prima eet. ik denk dat het een beetje bij deze periode hoort hoor, zowel door die kiesjes etc, als gewoon het ontdekken van de eigen wil (& smaak?). geen strijd van maken is inderdaad het beste, en als hij gedurende de rest van de dag goed eet zou ik niet meteen allerlei vervanging gaan geven. toetje wel gewoon als hij dat wel lekker vindt, maar verder zo weinig mogelijk aandacht aan besteden en zelf lekker je bord leeg eten. als je denkt dat ie echt tekort komt kun je altijd nog op die aanvullingen overgaan lijkt me.
pi_23577091
Quinny hier net zo hoor. Alles gaat erin behalve de warme hap. Net als Christan eet Jadey wel stukjes aardappel, slierten bami, en alles wat je zo op het tafeltje van de kinderstoel kan leggen. Ze wil zelf eten, we hebben dus een apart lepeltje voor haar die we aangeven (alsjeblieft...dankjewel, zo leert ze er ook nog wat van ) Weet je wat handig is, neem een hele trucendoos erbij. Probeer Daan af te leiden met allerlei dingetjes die hij mag onderzoeken en schuif zo af en toe een lepel warm eten naar binnen. Hier werkt dat erg goed, Jadey heeft dan haar aandacht niet bij het eten maar bij de trucendoos.
  donderdag 25 november 2004 @ 23:31:01 #23
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_23579085
quote:
Op donderdag 25 november 2004 10:02 schreef Jonnetje het volgende:
Wilyan zet thuis zijn schoen nog niet.
Maar het blijkt dat hij het hele Sinterklaas-gebeuren allemaal heel erg interressant vind. Hij kijkt zelfs graag naar het SinterklaasJournaal. (wat ik al vanaf het begin kijk, nu zo'n jaar of drie vier?)
Zo deden wij het met Storm net zo, wachten tot zijn interesse kwam en hij zelf met zijn schoen kwam om te zetten. En Sverre en Lune genieten nu al mee als er eens iets in de schoen zit, da's een gelukje voor hun, ook al begrijpen ze er verder nog niets van. Storm staat bovendien altijd al zeer ongeduldig te springen en alles te regelen. Hier wordt de schoen ook maar een keer in de week gezet hoor. De eerste twee keer zat er een een cadeautje in en zaterdag komen er muntjes in. Oja, woensdagochtend was piet stiekum langsgeweest want de schoenen stonden ineens op zulke gekke plaatsen en er zat ook nog een chocoladekikker in....
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_23582371
quote:
Op donderdag 25 november 2004 22:18 schreef danosa het volgende:
Quinny hier net zo hoor. Alles gaat erin behalve de warme hap. Net als Christan eet Jadey wel stukjes aardappel, slierten bami, en alles wat je zo op het tafeltje van de kinderstoel kan leggen. Ze wil zelf eten, we hebben dus een apart lepeltje voor haar die we aangeven (alsjeblieft...dankjewel, zo leert ze er ook nog wat van ) Weet je wat handig is, neem een hele trucendoos erbij. Probeer Daan af te leiden met allerlei dingetjes die hij mag onderzoeken en schuif zo af en toe een lepel warm eten naar binnen. Hier werkt dat erg goed, Jadey heeft dan haar aandacht niet bij het eten maar bij de trucendoos.
Oooh, wat klinkt dat bekend! Het lijkt wel alsof we met Elise bezig zijn!!
En dan heeft mevrouw eindelijke alles op (hoewel ze echt nog niet zo'n lastige eetster is hoor!) en wil ze gewoon met ons mee eten. Ze wijst dan naar ons bord (ze jammert er niet meer om, dat is al afgeleerd) en is dolblij als ze bijvoorbeeld een stukje bloemkool krijgt, terwijl ze dat net ervoor zelf in haar schaaltje had liggen
Apart lepeltje? Hmm .. nee, ze pakt het liefst het lepeltje af dat wij voor haar gebruiken. Daarom wil ik ook eigenlijk links gaan geven - dat is voor haar rechts

Gisteren en eergisteren wilde mevrouw weer 2 boterhammen tussen de middag - het is ook niet te volgen zeg! Komt ze weer in de volgende fase??

Oh ja - gisteravond heeft ze papa en mama een handje gegeven en zijn we zo door de kamer gelopen! Wauw, ik denk dat we zo'n 5 minuten rondjes hebben gelopen en op het laatst was ze wel moe, maar ook heel trots (net als papa en mama) want ze hield niet eens zo stevig vast! Misschien is zelfstandig lopen wel haar sinterklaascadeau voor ons
  vrijdag 26 november 2004 @ 16:41:03 #25
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_23589785
Heerlijk om dit te delen. Ik ben de man van Quinny en ik ben blij te zien dat iedereen zaken herkent in elkaar Ik deel jullie mening in ieder geval. Niet forceren,... maar het blijft prettig te lezen dat je niet alleen bent alhoewel je dat soms wel denkt ! Daan is 14 maanden trouwens
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')