lastig in de bochten....quote:Op donderdag 25 november 2004 03:26 schreef Hiph0p2oo4 het volgende:
Mijn fiets loopt op mayonaise.
ik zou zeggen probeer het es met de auto van je paquote:Op donderdag 25 november 2004 03:34 schreef pandemon het volgende:
ja have fun met je mayo..
heb het al gevonden, de diesel motor is ontwikkeld om op elke olie te lopen , dus ook plantaardige..
mischien ook wel op mayo
het is alleen nogal illegaal, jammer genoegquote:Op donderdag 25 november 2004 06:57 schreef Klonk het volgende:
ja hoor zonder problemen gewoon goedkope zooi bij de aldi kopen en gaan met die banaan.
zet je een frituur pan in je auto... en dan zeg je dat de geur daarvan af komtquote:Op donderdag 25 november 2004 07:04 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
het is alleen nogal illegaal, jammer genoeg
en je ruikt naar frituurpan, dus even stiekem doen zit er ook niet in ben ik bang
Maar waarom??? Lijkt me toch stukken milieuvriendelijker... Is het gevaarlijk ofzo?quote:Op donderdag 25 november 2004 07:04 schreef dr.dunno het volgende:
waarom zou dat illegaal zijnquote:Op donderdag 25 november 2004 07:04 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en je ruikt naar frituurpan, dus even stiekem doen zit er ook niet in ben ik bang
letterlijk: overheid wil de inkomsten over brandstof niet mislopen ; in NL is het alleen op kleine schaal toegestaan in kader van onderzoek, dat vooraf goedgekeurd moet worden door ministerie van VWS.quote:Op donderdag 25 november 2004 07:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar waarom??? Lijkt me toch stukken milieuvriendelijker... Is het gevaarlijk ofzo?
ja en af en toe gooi ik ook wel eens per ongeluk rode diesel in m'n auto, maar als ze je pakken ben je zwaar de klosquote:Op donderdag 25 november 2004 07:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
waarom zou dat illegaal zijn, gebeurt al jaren
![]()
Volgens mij zit er op slaolie enzo nog steeds geen accijnzen, daarom is het illegaal. SCHATKIST van ZALM natuurlijk.quote:Op donderdag 25 november 2004 07:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
waarom zou dat illegaal zijn, gebeurt al jaren
![]()
In een ouwe Kadett diesel kan je best wel met lijnzaadolie/slaolie rijden, zonder aanpassingen (dacht ik).quote:Op donderdag 25 november 2004 08:14 schreef DJRoberto1978 het volgende:
van die rode diesel snap ik nog dat dat niet mag, dat is geloof ik gesubsidieerd voor boeren enzo
maar dat je verder niet zelf mag weten wat je in je auto gooit? ik heb ook verhalen gehoord dat in de 2e wereld oorlog in de pacific jeeps enzo op kokosnoot olie reden
afgezien van rooie diesel (alleen voor landbouwvoiertuigen enzo) mag je alles in je tank lazeren wat jij wilt, m.a.w. er bestaat geen wet die zegt dat je je dieselauto niet op zonnebloem/sla olie of desnoods op ouwe frituurolie (ja dat kan echt) wil laten lopen.quote:Op donderdag 25 november 2004 08:57 schreef yup het volgende:
[..]
In een ouwe Kadett diesel kan je best wel met lijnzaadolie/slaolie rijden, zonder aanpassingen (dacht ik).
Je mag ZEKER niet bepalen wat je in je auto gooit, namelijk je mag geen brandstof gebruiken waar geen accijns over is geheven. Dus stel er bestond rode benzine (zonder accijns), dan mag je dat NIET gebruiken in je dagelijkse limonadekar. Helaas maar waar.
Volgens mij mag je geen brandstof gebruiken waar geen accijns over is geheven, wat is rode diesel? DIESEL ZONDER ACCIJNS, NIET MEER, NIET MINDER.quote:Op donderdag 25 november 2004 09:39 schreef Klonk het volgende:
[..]
afgezien van rooie diesel (alleen voor landbouwvoiertuigen enzo) mag je alles in je tank lazeren wat jij wilt, m.a.w. er bestaat geen wet die zegt dat je je dieselauto niet op zonnebloem/sla olie of desnoods op ouwe frituurolie (ja dat kan echt) wil laten lopen.
maar idd een beetje uitkijken met moderne diesels die zijn iets minder tolerant met andere brandstoffen dan diesel.
vraag het bv eens bij de sligroquote:Op donderdag 25 november 2004 09:49 schreef RiDo78 het volgende:
Een diesel kan wel op slaolie of (zoals in zuid duitsland veel gebeurd) koolzaadolie rijden. Maar het probleem is dat deze olieën wat dikker zijn dan diesel, dus moet je wel wat ruimere benzineslangen ed. hebben.
En zoals gezegd, die nieuwe generatie diesels zal er moeite mee hebben als ze niet aangepast zijn.
Maar ik vraag me af wat nu duurder is; een litertje diesel of een paar flessen olie....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |