bron: http://www.elqalem.nl/columnisten/index.php?id=148quote:[...]
Nou zult u wel denken: homofobie! Niets van dat. Omdat ik die nichterige taferelen niet op straat wil zien maakt mij niet per definitie homosexueel. Ik keur het af omdat ik het gewoonweg ranzig vind om te moeten aanschouwen. Draai mijn hoofd gewoon om? U draait toch ook niet gewoon uw hoofd om als ik spontaan op de tramhalte voor u ga staan om u vervolgens te voorzien
met citaten uit de Koran of de Bijbel, terwijl u daar niet eens om heeft
gevraagd?
[...]
Was ik een politicus geweest had ik gekozen voor een algehele deportatie van relnichten richting Maagdeneiland. En laat die behaarde handen, rode strings vasthoudend, en behaarde benen gestoken in latex-laarzen maar wapperend en stampvoetend op het Malieveld verschijnen. Ik lust ze rauw, die faggets.
Klote hè, die vergelijkingen
M.R. Jabri
Wil je het pamflet ontvangen? redactie@elqalem.nl
Briljant! Wie is hiervoor verantwoordelijk? Per definitie?quote:Omdat ik die nichterige taferelen niet op straat wil zien maakt mij niet per definitie homosexueel.
juist!quote:Op woensdag 24 november 2004 20:10 schreef maartena het volgende:
Van mij mogen Moslism gewoon lekker met hoofddoek rondlopen en homo's lekker hand in hand over straat.Helemaal geen probleem. We leven immers in een vrij land.
maar als de een het recht van de ander ontneemt, hoe kijk je er dan tegen aan?quote:Op woensdag 24 november 2004 20:10 schreef maartena het volgende:
Van mij mogen Moslism gewoon lekker met hoofddoek rondlopen en homo's lekker hand in hand over straat.Helemaal geen probleem. We leven immers in een vrij land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.moslims
<hr>
Twee hoofddoeken hand in hand lijkt me ook wel een leuk ideequote:Op woensdag 24 november 2004 20:10 schreef maartena het volgende:
quote:Op woensdag 24 november 2004 20:10 schreef maartena het volgende:
Wou je hier mee beweren dat elke Nederlander homo is flikker toch op manquote:Op woensdag 24 november 2004 19:38 schreef Singa het volgende:
[..]
bron: http://www.elqalem.nl/columnisten/index.php?id=148
Openlijk de moslim uithangen op straat is wel oke... hoofddoek/theedoek, raar gewaad, explosieven rond de middel etc?
Dit is zeker een "subtiele" manier om ons autochtonen terug te pakken voor de oproep van sommigen om alle moslims op een zinkende boot te zetten?
Toch jammerquote:Op donderdag 25 november 2004 10:48 schreef Lemmeb het volgende:
Laat hem lekker, de kneus. Ook dit soort figuren hebben vrijheid van meningsuiting.
Wie, ik? Hell no, gelukkig is dat ook niet zo.quote:Op donderdag 25 november 2004 10:46 schreef the_real_joontje het volgende:
[..]
Wou je hier mee beweren dat elke Nederlander homo is flikker toch op man
fweeew.....quote:Op donderdag 25 november 2004 15:33 schreef Singa het volgende:
[..]
Wie, ik? Hell no, gelukkig is dat ook niet zo.
Zag een tijdje terug twee homo's elkaar uitbundig begroeten op utrecht centraal net naast me dat vind ik geen prettig gezicht (lees zeer vunzig). Ik vraag daar niet om laat ze dat maar ergens anders doen.quote:Op donderdag 25 november 2004 15:48 schreef dVTB het volgende:
Ik heb de column even helemaal gelezen en niet alleen de kleine selectie die hier is weergegeven. Voor de column als geheel kan ik meer begrip opbrengen dan voor de kleine passage die er hier specifiek wordt uitgelicht. Het enige jammere aan de column vind ik alle scheldwoorden die de man meent te moeten uiten. Ze worden slechts als illustratie gebruikt, maar toch...
Toch gaat de vergelijking van de columnist een beetje mank: de Gay parade (een zwaar overtrokken hype waar eigenlijk alleen nog oudere mannen aan meedoen, als ik publicaties mag geloven die ik erover heb gelezen) heeft slechts één keer per jaar plaats, de locatie wordt van tevoren aangekondigd en wie er niet mee wil worden geconfronteerd, moet gewoon zorgen dat -ie die dag niet langs de betreffende Amsterdamse grachten loopt. Verder zie ik geen reden om aanstoot te nemen aan twee mannen die hand in hand over straat lopen, net zo min als dat er reden is om aanstoot te nemen aan mensen met hoofddoekjes om, of mannen met gewaden/jurken aan, waaruit duidelijk blijkt dat ze moslim zijn.
Zoals de columnist eigenlijk zelf al stelt: leven en laten leven. Inderdaad, zo is het maar net.
Mijn persoonlijke smaak terzijde (ik ben voor "leven en laten leven", toch vind ik het geen gezicht om homo's elkaar te zien aflebberen en weet niet of het wel zo'n goed idee is om homo-stellen kinderen te laten opvoeden), maar waar die schrijver van de column compleet de plank misslaat is dat hij vind dat moslims niet opdringerig met hun hoofddoeken enz zijn en homo's wel. Als hij vind dat homo's alles binnenshuis moeten houden dan moeten moslims ook hun theedoeken thuislaten. Het is gewoon een inconsistent aan elkaar geblaat stuk en de homohaat druipt er stiekem toch vanaf.quote:Op donderdag 25 november 2004 15:52 schreef the_real_joontje het volgende:
[..]
Zag een tijdje terug twee homo's elkaar uitbundig begroeten op utrecht centraal net naast me dat vind ik geen prettig gezicht (lees zeer vunzig). Ik vraag daar niet om laat ze dat maar ergens anders doen.
Heb artikel ook gelezen. Wat moet je er van zeggen - want dat is wat men kennelijk graag met zulke opvattingen wil uitlokken. En liefst op een manier dat de zij-wij tegenstelling weer eens flink wordt belicht...quote:Op woensdag 24 november 2004 20:13 schreef Gellius het volgende:
[..]
Briljant! Wie is hiervoor verantwoordelijk? Per definitie?
Wat staat hier eigenlijk?quote:Op donderdag 25 november 2004 17:55 schreef lucida het volgende:
Want nergens kan ook maar voor een ogenblik worden waargemaakt dat zij rein van gemoed noch van geloof zijn.
Wat er staat natuurlijk.quote:Op donderdag 25 november 2004 18:13 schreef Miss_User het volgende:
[..]
Wat staat hier eigenlijk?
Oh sorry hoor. Wat bedoel je eigenlijk met die zin?quote:Op donderdag 25 november 2004 18:17 schreef lucida het volgende:
[..]
Wat er staat natuurlijk.![]()
Je had ook kunnen vragen wat ik er mee bedoel, maar kennelijk krijg je die vorm van gezonde 'onwetendheid' niet over je lippen...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |