abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 november 2004 @ 17:19:01 #1
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_23545593
Reed uit school naar huis over de dijk. Op de dijk kom ik 2 paarden met rijdsters tegen die érg asociaal naast elkaar bleven lopen waardoor het verkeer vrij wel vast stond. Maargoed.. kan gebeuren..
Rij ik verder, zie ik zo'n figuur proberen om een paard mee de dijk af te nemen het strand op. Maar dat paard wilt dat niet dus loopt de dijk weer op om vervolgens door het lint te gaan. Ik kom aanfietsen en ik zie dat beest op me afstormen met zo'n grietje wat er aan hangt en meegesleept wordt omdat ze dat beest niet in bedwang kan houden. Beest besluit op het laatste moment toch maar te stoppen en draaid zich om. Ik fiets verder en kijk na een tijdje achter me. WEER staat het hele verkeer vast omdat dat paard rondjes loopt over de weg en dat figuur dat beest niet in bedwang kan houden.

Ik snap níet dat je met zon klote beest de weg op mag. Ze kunnen levensgevaarlijk zijn voor het overige verkeer.
Een paard heeft in tegenstelling tot een auto, motor of brommer een eigen wil. Als ik mijn brommer van de dijk af wil hebben dan blijft ie daar ook mooi liggen, hij komt niet de dijk weer op sprinten om vervolgens rond te gaan draaien op de weg. Dat zo'n beest een eigen wil heeft, ók. Maar zo'n beest is vééél sterker dan zo'n mager grietje wat er aan loopt te sjorren. Dat maakt zo'n beest ipc een onvoorspelbaar, niet te beheersen object.

WAT IN GODSNAAM DOEN ZE DAN OP DE OPENBARE WEG?

Ik wordt schijtziek van al die yuppen met die kutpaarden hier. De straat staat weer eens vol met PC Hoofdstraat trekkers met van die paardenbakken er achter. De straat ligt vol met stront en stro maar er wordt niets opgeruimd. Bij het wijzen op die rotzooi krijg je sowiezo een grote bek.
Er zitten hier in een straal van 100 meter 5! maneges. Het zijn er al zoveel, maar waarom moeten die kutbeesten dan OOK nog eens op de weg gaan lopen?

Ik irriteer me zo mateloos aan die kutbeesten..

Ik had een 9 voor het schrijven van een formele brief bij Nederlands, dus ik denk ik maar even een brief ga schrijven naar de gemeente. Ik geloof dat dit trouwens al eerder is gedaan door bepaalde mensen, maar die hebben er toen niets meer over gehoord.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_23545630
Inderdaad! Raar dat ze op de openbare weg mogen! In het bos of onverharde weggetjes, dat vind ik dan nog wel gaan.
feest
pi_23545684
Ja kut paarden dood rijden en soep van trekken lijkt me beste oplossing.
pi_23545693
Afknallen die beesten.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_23545704
Bovendien leggen ze over scheithopen neer
pi_23545723
Dat ze op de weg mogen is nog daar aan toe, als ze die beesten maar in bedwang kunnen houden. Leren ze dat niet bij die manege ofzo?
Zullen we ook maar een paardenrijbewijs invoeren?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
pi_23545734
Kut paarden ze zijn alleen nuttig in de kroket
  woensdag 24 november 2004 @ 17:25:08 #8
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_23545744
ik snap ook niet dat marokanen zo maar op de openbare weg mogen... geen atochtoon die ze in de hand weet te houden.. levensgevaarlijk is het..
beer
  woensdag 24 november 2004 @ 17:26:51 #9
93965 Leffe48
pi_23545788
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:24 schreef bemeall het volgende:
Dat ze op de weg mogen is nog daar aan toe, als ze die beesten maar in bedwang kunnen houden. Leren ze dat niet bij die manege ofzo?
Zullen we ook maar een paardenrijbewijs invoeren?
Ik geloof dat zo'n rijbewijs zelfs bestaat. Maar veel heb je er blijkbaar niet aan, of die figuren die hier op de weg lopen hebben dat rijbewijs niet
  woensdag 24 november 2004 @ 17:28:43 #10
101860 Tique
strictly seated concert
pi_23545830
Jah, kutbeesten
Een paard mag je ook best wel zien als huisdier denk ik, maar die kutpaarden mogen wel vrolijk op de weg schijten terwijl ik er een boete voor krijg als mijn hond het doet:{
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
pi_23545867
paardelul
pi_23545883
De paard is toevallig wel de voorloper van de auto, zonder paard geen hadden wij een heel ander leven!

Niet dat ik paarden leuk vind ofzo, maar het gaat om het idee.
pi_23545901
Wat ik ook nep vind is dat als je een hond hebt, honden belasting moet betalen en nog met een plastic zakje achter hun hol aan moet rennen en die knollen maar schijten waar ze willen.
  woensdag 24 november 2004 @ 17:34:11 #14
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23545944
tsssssssssss
Nee joh .. mensen zijn voorspelbaar ....
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_23546031
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:19 schreef Leffe48 het volgende:

Ik wordt

Ik had een 9 voor het schrijven van een formele brief bij Nederlands
pi_23546080
Troost je. Toen ik wegens een met skateboarden gebroken been in het ziekenhuis lag vroeg ik aan die X-Ray fotomevrouw aan wat voor sport/bezigheid zij de meeste klanten overhield. Ik dacht namelijk skateboarden, skateboarders vallen nog wel vaak . Maar het bleken dus verreweg met stip paardrijders te zijn. En als ze vallen, vallen ze altijd van grote hoogte en meestal wanneer het paard niet meer onder controle is. Dus meestal nog fikse botbreuken/verwondingen ook. De meeste paardrijders stoppen wel wanneer ze de eerste keer echt hard op hun bek gaan.

Het paard is niet voor niets in recordtijd vervangen door de auto en de motorfiets .
pi_23546087
Als je zegt "het verkeer werd opgehouden omdat dat grietje nog steeds met dat paard moeilijk stond te doen" Dan ben je behoorlijk verkeerd bezig. Je had haar ook gewoon even kunnen gaan helpen, ipv je te irriteren aan het feit dat ze de weg versperde. Normen & waarden heet zoiets
bitchy
And I was like "yeah...whatever..."
  woensdag 24 november 2004 @ 17:41:52 #18
93965 Leffe48
pi_23546118
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:34 schreef Pearly het volgende:
tsssssssssss
Nee joh .. mensen zijn voorspelbaar ....
- Mensen schijten niet op de weg (tenminste?)
- Mensen slaan niet spontaan op hol bij het horen van een hard geluid
- Mensen kunnen opzich minder schade aanrichten als een paard, en mensen die meer schade aan kunnen richten hebben een rijbewijs voor een bepaald voertuig.
- Mensen kan je op hun fouten wijzen
- Mensen kunnen situaties analyseren en daar op reageren

Verder hoor je mij ook nergens zeggen dat ik het alleen tegen paarden heb, het gaat me vooral ook om die yuppen met PC hoofdstraat trekkers.
pi_23546140
Trwns.

Ik wordt schijtziek van al die mensen die wat over paarden en paardrijden te zeiken hebben. Notabene gaan ze nog ZELF in een straat met 5(!) maneges wonen ook! Ga dan in de stad wonen!

woensdag 24 november 2004 @ 17:43:18 #20
93965 Leffe48
pi_23546157
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:40 schreef Shalbo het volgende:
Als je zegt "het verkeer werd opgehouden omdat dat grietje nog steeds met dat paard moeilijk stond te doen" Dan ben je behoorlijk verkeerd bezig. Je had haar ook gewoon even kunnen gaan helpen, ipv je te irriteren aan het feit dat ze de weg versperde. Normen & waarden heet zoiets
Toen reed ik al 50 meter verder.
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:42 schreef RetepV het volgende:
Trwns.

Ik wordt schijtziek van al die mensen die wat over paarden en paardrijden te zeiken hebben. Notabene gaan ze nog ZELF in een straat met 5(!) maneges wonen ook! Ga dan in de stad wonen!

Ik heb niet gekozen om hier te gaan wonen. Dat hebben mijn ouders gedaan.
En geloof me, zodra het kan verhuis ik..
pi_23546163
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:41 schreef Leffe48 het volgende:
- Mensen kunnen opzich minder schade aanrichten als een paard,
? Jij hebt zeker nog geen kinderen .

Enneh, ik geloof ook al niet meer dat jij een 9 had voor die brief:

"- Mensen kunnen opzich minder schade aanrichten als een paard,"
"- Mensen kan je op hun fouten wijzen"

woensdag 24 november 2004 @ 17:46:49 #22
93965 Leffe48
pi_23546230
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Maken deze posts ook deel uit van een examen waardoor ik alles nauwkeurig op fouten ga controleren?

Ontopic plz.
  woensdag 24 november 2004 @ 17:52:55 #23
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23546351
On topic :
Wat een RUK TT
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 24 november 2004 @ 17:55:03 #24
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23546389
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Jij hoort het hem hier ook al zeggen zeker
pi_23546508
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:26 schreef Leffe48 het volgende:

[..]

Ik geloof dat zo'n rijbewijs zelfs bestaat. Maar veel heb je er blijkbaar niet aan, of die figuren die hier op de weg lopen hebben dat rijbewijs niet
Ik geloof dat zo'n ruiterbewijs alleen vereist is als je in bepaalde natuurgebieden zoals de Veluwe wilt rijden. Het geeft aan dat je voldoende controle over je paard hebt in moeilijke situaties. Maar ze zouden het gewoon verplicht moeten stellen voor iedereen die zonder begeleiding van een ervaren ruiter de (openbare) weg op wil.
Cogito ergo sum * R. Descartes
pi_23546688
Ruiterbewijs is verplicht voor alle ruiters die op de openbare weg rijden. Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald, terwijl ik op mijn eigen paard examen gereden heb. En toch, als t beest ergens van schrikt, gaat ie op hol. Betekend dat dat ik mijn paard niet onder controle heb? Ik heb m binnen 10 meter weer stapvoets of stil staand. En over die stront, ik rij bijna altijd in de berm, en als ie op de weg of de stoep poept, schop ik t in de struiken. (ja, ik stap af om t in de struiken te schoppen!)

Niet alle ruiters en paarden zijn ongemanierd!
pi_23546711
Nog een paar dan :

Maar dat paard wilt dat niet
en draaid zich om.
mager grietje wat er aan loopt te sjorren
PC Hoofdstraat
Ik irriteer me zo mateloos
pi_23546825
Nee, ruiterbewijs is er ook voor de openbare weg.
het verzekerd je ook bij ongelukken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_23546943
Leuk man, paardrijden
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  woensdag 24 november 2004 @ 18:45:59 #30
32814 Tessje
washed up, has been drugaddict
pi_23547489
Frietje stoof is okay
But you have every right to ask, why was I shaving your dog while wearing your bathingsuit.
Aventura, Fok!s eigen wandelende kermisattractie
Xboxlive: Tessje
pi_23547805
quote:
Op woensdag 24 november 2004 18:11 schreef Leintjeuh het volgende:
Ruiterbewijs is verplicht voor alle ruiters die op de openbare weg rijden. Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald, terwijl ik op mijn eigen paard examen gereden heb. En toch, als t beest ergens van schrikt, gaat ie op hol. Betekend dat dat ik mijn paard niet onder controle heb? Ik heb m binnen 10 meter weer stapvoets of stil staand. En over die stront, ik rij bijna altijd in de berm, en als ie op de weg of de stoep poept, schop ik t in de struiken. (ja, ik stap af om t in de struiken te schoppen!)

Niet alle ruiters en paarden zijn ongemanierd!
Gelukkig vertegenwoordig jij je sport goed, maar ik moet nogsteeds wekelijks een flink pak stront op mijn fiets zien te ontwijken....
  woensdag 24 november 2004 @ 21:23:32 #32
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_23551530
Die paarden kunnen er niets aan doen...
JE moet 13 jarige kapsonestrutjes verbieden zich met een paard op de openbare weg te begeven
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 24 november 2004 @ 21:51:38 #33
59761 Salmonella
Wat niet weet, dat weet niet
pi_23552370
Paarden zijn kut!
En ook hun berijdsters ('Paarden hebben geen poten, paarden hebben BENEN!')
I want that one!
  Spellchecker woensdag 24 november 2004 @ 22:23:20 #34
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_23553371
de paardenstront is idd het ergste...

in mijn huidige buurt woont veel boerenvolk en allemaal lopen ze te blaten als er eens een relatief klein hondedrolletje op de stoep ligt (even tussendoor: ook hondenpoep moet van de stoep geruimd worden, daar niet van), maar over die paardendrollen hoor je ze niet

Hebben we eens aan de buurman (boer) gevraagd waarom men daar nooit moeilijk over doet; het stinkt niet

Een hondendrol stinkt ook niet, alleen de eerste 5 seconden ofzo alstie nog vers en warm is... Je maakt mij niet wijs dat dat bij die paardenschijt niet het geval is
Tevens -purist.
pi_23554347
Van die schijt op de weg heb ik nooit zo'n last of een mokkel op zo'n knol daar wijk ik wel voor uit. Maar het allerergste zijn nog wel van die bosmongolen met hun paardentrailer.

Nee ik ga echt niet harder als 60 want anders van Bonapi Jean le Quattre Deux om! Kanker op met die frikandel op pootjes. Echt gruwelijk. Elke bocht moet stapvoets genomen worden. Bind die ezel dan vast in z'n kar. Moet je eens kijken hoe hard die veewagens rijden. Die varkens pleuren toch ook niet om.

Er zitten 4 enorme maneges in een straal van 5km rond mijn huis dus elke dag is 't bijna wel raak.
  woensdag 24 november 2004 @ 23:15:52 #36
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23554999
quote:
Op woensdag 24 november 2004 22:54 schreef SvenThaMan het volgende:

Er zitten 4 enorme maneges in een straal van 5km rond mijn huis dus elke dag is 't bijna wel raak.
Ga op jezelf wonen, kun je fijn kiezen ... zielepiet!
Wij praten toch zo ook niet over jou ....

oja ...... Er zijn wel ergere dingen in Nederland dan dit
pi_23555147
Paarden, lekker op je bord met frietjes en mayo...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 24 november 2004 @ 23:35:51 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_23555526
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:40 schreef RetepV het volgende:
Het paard is niet voor niets in recordtijd vervangen door de auto en de motorfiets .
Wat je recordtijd noemt... de auto bestaat sinds begint 20e eeuw, de mensheid rijdt al zo'n 5000 jaar op paarden...

Als het niet (veel) meer is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 25 november 2004 @ 00:22:19 #39
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_23556430
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:40 schreef RetepV het volgende:
...vroeg ik aan die X-Ray fotomevrouw aan wat voor sport/bezigheid zij de meeste klanten overhield. Ik dacht namelijk skateboarden, skateboarders vallen nog wel vaak . Maar het bleken dus verreweg met stip paardrijders te zijn. En als ze vallen, vallen ze altijd van grote hoogte en meestal wanneer het paard niet meer onder controle is. Dus meestal nog fikse botbreuken/verwondingen ook.
Niet ver bij onze standplaats vandaan zit ook 'n manege, en daar mogen wij inderdaad regelmatig met toeters en bellen naar toe omdat er weer iemand van z'n paard gedonderd is. Vaak op verdenking femurfractuur (bovenbeenbreuk, kan heel gevaarlijk zijn als er 'n bloedvat geraakt word, je kan hierdoor in zeer korte tijd doodbloeden).

Overigens zijn paarden ook niet zo blij als je met sirene (140 decibel) langs rijdt, dan willen ze ook nog al 's gekke toeren gaan uithalen.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  donderdag 25 november 2004 @ 00:23:55 #40
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_23556466
quote:
Op woensdag 24 november 2004 22:54 schreef SvenThaMan het volgende:

Nee ik ga echt niet harder als 60 want anders valt Bonapi Jean le Quattre Deux om! Kanker op met die frikandel op pootjes. Echt gruwelijk. Elke bocht moet stapvoets genomen worden. Bind die ezel dan vast in z'n kar. Moet je eens kijken hoe hard die veewagens rijden. Die varkens pleuren toch ook niet om.

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_23556490
Stinkbeesten zijn het.
Kusje
  donderdag 25 november 2004 @ 09:52:10 #42
37680 Lady_J
Carpe Noctum!
pi_23559965
Paarden zijn lief!!!

Ze kunnen er ook niets aan doen dat er iemand op zit (of naast hangt) die het dier niet onder controle heeft. Als je goed kan rijden heb je je paard onder controle maar er zijn gewoon heel veel mensen die er eigenlijk niets van kunnen en toch met hun paard de weg op gaan.
Heel stom en gevaarlijk.
In Vino Veritas
pi_23561011
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wat je recordtijd noemt... de auto bestaat sinds begint 20e eeuw, de mensheid rijdt al zo'n 5000 jaar op paarden...

Als het niet (veel) meer is.
En in minder dan 100jr gebruikt niemand het echt meer als vervoermiddel ! dus in vergelijking met die 5000jr zou je het wel recordtijd kunnen noemen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_23561237
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:20 schreef HostiMeister het volgende:
Paarden, lekker op je bord met frietjes en mayo...
Friet zoor vleis!

Frietje stoof dus
  donderdag 25 november 2004 @ 11:12:31 #45
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_23561292
Als je niet kan paardrijden moet je van de openbare weg afblijven met je knol.

Hier heb ik mijn ruiterbewijs voor gehaald... Dat was geloof ik verplicht . Maar er wordt nooit op gecontroleerd met dit soort levensgevaarlijke ellende tot gevolg .
power to the people
pi_23561344
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:26 schreef Leffe48 het volgende:

[..]

Dan bel je de politie
Opgelost.

Mensen die wel een paardenrijbewijs hebben kunnen het paard vast wel in bedwang houden.
Ik heb in ieder geval nog nooit gehad dat mijn paard ineens gekke dingen ging doen of wat dan ook.
Maar ik reed dan ook wel altijd op wegen waar het absoluut niet druk was.
pi_23562884
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:12 schreef beestjuh het volgende:
Als je niet kan paardrijden moet je van de openbare weg afblijven met je knol.

Hier heb ik mijn ruiterbewijs voor gehaald... Dat was geloof ik verplicht . Maar er wordt nooit op gecontroleerd met dit soort levensgevaarlijke ellende tot gevolg .
En waar kun je dat ruiterbewijs halen? Nou in ieder geval niet bij mij in de buurt. Helaas zegt het ook niks over of je kunt rijden of niet. Het is alleen maar afzetterij inclusief een overbodige verzekering.
Als je je ruiterbewijs haalt op een dooie manegeknol is er immers weinig kunst aan.

Maar ik ben er wel voor dat er op een of andere manier paal en perk gesteld wordt aan die pubertrutjes en pennymeisjes die denken dat ze wat kunnen en de weg op gaan met hun paard
  donderdag 25 november 2004 @ 12:42:54 #48
100586 Hiph0p2oo4
Waar zijn m'n 7500 posts?
pi_23563014
Niet alleen de paarden, maar ook de berijders zijn fucked up.

We zaten eerst eens aan een bosrand een fik te bouwen, en wat te barbequen, toen er een groep rijders aan kwam (stuk of 10).. Ons fikkie was nog geen halve meter hoog, maar o jee, die paarden steigeren en flippen, eentje vliegt er gelijk de sloot in, met zo'n meisje erop die niet weet wat haar overkomt..
Al die 'volwassen' begeleiders kijken van 'rot op met je fik ' .. Wij gaan met onze groep dus om de fik heenstaan, zodat die paarden er rustig door kunnen.. Beginnen die achterlijke berijders opeens te schreeuwen 'Wat een gedoe ook hier!' en weet ik veel wat, waardoor die paarden nog erger flippen en in galop overal heenvliegen ..

Ik heb me in ieder geval kapotgelachen
Hier moet ik iets grappigs neerzetten.
Maar dan zouden jullie me nog vergeten, alsof ik hier helemaal niks stond.
Dus eigenlijk is deze signatuur nutteloos.
Had ik maar niks neergezet.
  donderdag 25 november 2004 @ 12:46:16 #49
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_23563088
quote:
Op donderdag 25 november 2004 12:35 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

En waar kun je dat ruiterbewijs halen? Nou in ieder geval niet bij mij in de buurt. Helaas zegt het ook niks over of je kunt rijden of niet. Het is alleen maar afzetterij inclusief een overbodige verzekering.
Als je je ruiterbewijs haalt op een dooie manegeknol is er immers weinig kunst aan.

Maar ik ben er wel voor dat er op een of andere manier paal en perk gesteld wordt aan die pubertrutjes en pennymeisjes die denken dat ze wat kunnen en de weg op gaan met hun paard
Mijn ruiterbewijs heb ik gehaald op mijn eigen pony. Ik moest in de manege stappen, draven, galopperen en abrupt stilzetten. Daarna naar buiten, we waren met een groep, één voor één vanaf de paardenrug een hek openmaken, er door heen en weer dicht. Daarna één voor één een sprint zodat je kon laten zien dat je je paard in kon houden als een ander er tussenuit naait. Ook moest ik benoemen wat veel voorkomende klachten zijn tijdens de buitenrit (steentjes in de hoeven, springerig paard, etc) en wat daaraan te doen (hoevenkrabber altijd mee, afstijgen en je paard voorgaan als ie echt te wild wordt). Dat soort dingen. Ik vond het een goede test

En waar je het nu nog kan halen weet ik eigenlijk niet, ik heb het toen bij een erkende manege gehaald die 2 x per jaar een examen hield.
power to the people
pi_23563687
quote:
Op donderdag 25 november 2004 12:46 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Mijn ruiterbewijs heb ik gehaald op mijn eigen pony. Ik moest in de manege stappen, draven, galopperen en abrupt stilzetten. Daarna naar buiten, we waren met een groep, één voor één vanaf de paardenrug een hek openmaken, er door heen en weer dicht. Daarna één voor één een sprint zodat je kon laten zien dat je je paard in kon houden als een ander er tussenuit naait. Ook moest ik benoemen wat veel voorkomende klachten zijn tijdens de buitenrit (steentjes in de hoeven, springerig paard, etc) en wat daaraan te doen (hoevenkrabber altijd mee, afstijgen en je paard voorgaan als ie echt te wild wordt). Dat soort dingen. Ik vond het een goede test

En waar je het nu nog kan halen weet ik eigenlijk niet, ik heb het toen bij een erkende manege gehaald die 2 x per jaar een examen hield.
Er schiijnt toch ook een theoriedeel te zijn?
Tsja, wat ik er van weet heb ik van horen zeggen. Ik weet wel dat vroeger niemand bij de ponyclub en rijvereniging zo'n ding had, onder andere omdat het bij ons in de buurt niet gedaan werd. Ik denk dat je al veel meer mensen zou kunnen bereiken als je die testen door een ponyclub of rijvereniging zou mogen laten uitvoeren.
Maar zoals veel dingen in de paardenwereld zijn de regels weer eens vaag.

Ik blijf erbij dat zo'n ruiterbewijs niet veel waarde heeft als je het op een manegepaard haalt. Waarom is het eigenlijk alleen gebonden aan de ruiter die eens een examen doet, en niet aan de combinatie?

nou ja, ik snap in ieder geval dat paarden op de weg een bron van ergernis kunnen zijn, maar dat is eigenlijk niet anders dan met automobilisten, fietsers, wandelaars, kleine kinderen etc etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')