Ik geloof dat zo'n rijbewijs zelfs bestaat. Maar veel heb je er blijkbaar niet aan, of die figuren die hier op de weg lopen hebben dat rijbewijs nietquote:Op woensdag 24 november 2004 17:24 schreef bemeall het volgende:
Dat ze op de weg mogen is nog daar aan toe, als ze die beesten maar in bedwang kunnen houden. Leren ze dat niet bij die manege ofzo?
Zullen we ook maar een paardenrijbewijs invoeren?
quote:Op woensdag 24 november 2004 17:19 schreef Leffe48 het volgende:
Ik wordt
Ik had een 9 voor het schrijven van een formele brief bij Nederlands
- Mensen schijten niet op de weg (tenminste?)quote:Op woensdag 24 november 2004 17:34 schreef Pearly het volgende:
tsssssssssss
Nee joh .. mensen zijn voorspelbaar ....
Toen reed ik al 50 meter verder.quote:Op woensdag 24 november 2004 17:40 schreef Shalbo het volgende:
Als je zegt "het verkeer werd opgehouden omdat dat grietje nog steeds met dat paard moeilijk stond te doen" Dan ben je behoorlijk verkeerd bezig. Je had haar ook gewoon even kunnen gaan helpen, ipv je te irriteren aan het feit dat ze de weg versperde. Normen & waarden heet zoiets
Ik heb niet gekozen om hier te gaan wonen. Dat hebben mijn ouders gedaan.quote:Op woensdag 24 november 2004 17:42 schreef RetepV het volgende:
Trwns.
Ik wordt schijtziek van al die mensen die wat over paarden en paardrijden te zeiken hebben. Notabene gaan ze nog ZELF in een straat met 5(!) maneges wonen ook! Ga dan in de stad wonen!
? Jij hebt zeker nog geen kinderenquote:Op woensdag 24 november 2004 17:41 schreef Leffe48 het volgende:
- Mensen kunnen opzich minder schade aanrichten als een paard,
Maken deze posts ook deel uit van een examen waardoor ik alles nauwkeurig op fouten ga controleren?quote:Op woensdag 24 november 2004 17:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
? Jij hebt zeker nog geen kinderen.
Enneh, ik geloof ook al niet meer dat jij een 9 had voor die brief:
"- Mensen kunnen opzich minder schade aanrichten als een paard,"
"- Mensen kan je op hun fouten wijzen"
Jij hoort het hem hier ook al zeggen zekerquote:Op woensdag 24 november 2004 17:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
? Jij hebt zeker nog geen kinderen.
Enneh, ik geloof ook al niet meer dat jij een 9 had voor die brief:
"- Mensen kunnen opzich minder schade aanrichten als een paard,"
"- Mensen kan je op hun fouten wijzen"
Ik geloof dat zo'n ruiterbewijs alleen vereist is als je in bepaalde natuurgebieden zoals de Veluwe wilt rijden. Het geeft aan dat je voldoende controle over je paard hebt in moeilijke situaties. Maar ze zouden het gewoon verplicht moeten stellen voor iedereen die zonder begeleiding van een ervaren ruiter de (openbare) weg op wil.quote:Op woensdag 24 november 2004 17:26 schreef Leffe48 het volgende:
[..]
Ik geloof dat zo'n rijbewijs zelfs bestaat. Maar veel heb je er blijkbaar niet aan, of die figuren die hier op de weg lopen hebben dat rijbewijs niet![]()
Gelukkig vertegenwoordig jij je sport goed, maar ik moet nogsteeds wekelijks een flink pak stront op mijn fiets zien te ontwijken....quote:Op woensdag 24 november 2004 18:11 schreef Leintjeuh het volgende:
Ruiterbewijs is verplicht voor alle ruiters die op de openbare weg rijden. Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald, terwijl ik op mijn eigen paard examen gereden heb. En toch, als t beest ergens van schrikt, gaat ie op hol. Betekend dat dat ik mijn paard niet onder controle heb? Ik heb m binnen 10 meter weer stapvoets of stil staand. En over die stront, ik rij bijna altijd in de berm, en als ie op de weg of de stoep poept, schop ik t in de struiken. (ja, ik stap af om t in de struiken te schoppen!)
Niet alle ruiters en paarden zijn ongemanierd!
Ga op jezelf wonen, kun je fijn kiezen ... zielepiet!quote:Op woensdag 24 november 2004 22:54 schreef SvenThaMan het volgende:
Er zitten 4 enorme maneges in een straal van 5km rond mijn huis dus elke dag is 't bijna wel raak.
Wat je recordtijd noemt... de auto bestaat sinds begint 20e eeuw, de mensheid rijdt al zo'n 5000 jaar op paarden...quote:Op woensdag 24 november 2004 17:40 schreef RetepV het volgende:
Het paard is niet voor niets in recordtijd vervangen door de auto en de motorfiets.
Niet ver bij onze standplaats vandaan zit ook 'n manege, en daar mogen wij inderdaad regelmatig met toeters en bellen naar toe omdat er weer iemand van z'n paard gedonderd is. Vaak op verdenking femurfractuur (bovenbeenbreuk, kan heel gevaarlijk zijn als er 'n bloedvat geraakt word, je kan hierdoor in zeer korte tijd doodbloeden).quote:Op woensdag 24 november 2004 17:40 schreef RetepV het volgende:
...vroeg ik aan die X-Ray fotomevrouw aan wat voor sport/bezigheid zij de meeste klanten overhield. Ik dacht namelijk skateboarden, skateboarders vallen nog wel vaak. Maar het bleken dus verreweg met stip paardrijders te zijn. En als ze vallen, vallen ze altijd van grote hoogte en meestal wanneer het paard niet meer onder controle is. Dus meestal nog fikse botbreuken/verwondingen ook.
quote:Op woensdag 24 november 2004 22:54 schreef SvenThaMan het volgende:
Nee ik ga echt niet harder als 60 want anders valt Bonapi Jean le Quattre Deux om! Kanker op met die frikandel op pootjes. Echt gruwelijk. Elke bocht moet stapvoets genomen worden. Bind die ezel dan vast in z'n kar. Moet je eens kijken hoe hard die veewagens rijden. Die varkens pleuren toch ook niet om.
Er zitten 4 enorme maneges in een straal van 5km rond mijn huis dus elke dag is 't bijna wel raak.
En in minder dan 100jr gebruikt niemand het echt meer als vervoermiddel ! dus in vergelijking met die 5000jr zou je het wel recordtijd kunnen noemen.quote:Op woensdag 24 november 2004 23:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wat je recordtijd noemt... de auto bestaat sinds begint 20e eeuw, de mensheid rijdt al zo'n 5000 jaar op paarden...
Als het niet (veel) meer is.
Friet zoor vleis!quote:Op woensdag 24 november 2004 23:20 schreef HostiMeister het volgende:
Paarden, lekker op je bord met frietjes en mayo...![]()
Dan bel je de politiequote:Op woensdag 24 november 2004 17:26 schreef Leffe48 het volgende:
[..]
Ik geloof dat zo'n rijbewijs zelfs bestaat. Maar veel heb je er blijkbaar niet aan, of die figuren die hier op de weg lopen hebben dat rijbewijs niet![]()
En waar kun je dat ruiterbewijs halen? Nou in ieder geval niet bij mij in de buurt. Helaas zegt het ook niks over of je kunt rijden of niet. Het is alleen maar afzetterij inclusief een overbodige verzekering.quote:Op donderdag 25 november 2004 11:12 schreef beestjuh het volgende:
Als je niet kan paardrijden moet je van de openbare weg afblijven met je knol.
Hier heb ik mijn ruiterbewijs voor gehaald... Dat was geloof ik verplicht. Maar er wordt nooit op gecontroleerd met dit soort levensgevaarlijke ellende tot gevolg
.
Mijn ruiterbewijs heb ik gehaald op mijn eigen pony. Ik moest in de manege stappen, draven, galopperen en abrupt stilzetten. Daarna naar buiten, we waren met een groep, één voor één vanaf de paardenrug een hek openmaken, er door heen en weer dicht. Daarna één voor één een sprint zodat je kon laten zien dat je je paard in kon houden als een ander er tussenuit naait. Ook moest ik benoemen wat veel voorkomende klachten zijn tijdens de buitenrit (steentjes in de hoeven, springerig paard, etc) en wat daaraan te doen (hoevenkrabber altijd mee, afstijgen en je paard voorgaan als ie echt te wild wordt). Dat soort dingen. Ik vond het een goede testquote:Op donderdag 25 november 2004 12:35 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
En waar kun je dat ruiterbewijs halen? Nou in ieder geval niet bij mij in de buurt. Helaas zegt het ook niks over of je kunt rijden of niet. Het is alleen maar afzetterij inclusief een overbodige verzekering.
Als je je ruiterbewijs haalt op een dooie manegeknol is er immers weinig kunst aan.
Maar ik ben er wel voor dat er op een of andere manier paal en perk gesteld wordt aan die pubertrutjes en pennymeisjes die denken dat ze wat kunnen en de weg op gaan met hun paard![]()
Er schiijnt toch ook een theoriedeel te zijn?quote:Op donderdag 25 november 2004 12:46 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Mijn ruiterbewijs heb ik gehaald op mijn eigen pony. Ik moest in de manege stappen, draven, galopperen en abrupt stilzetten. Daarna naar buiten, we waren met een groep, één voor één vanaf de paardenrug een hek openmaken, er door heen en weer dicht. Daarna één voor één een sprint zodat je kon laten zien dat je je paard in kon houden als een ander er tussenuit naait. Ook moest ik benoemen wat veel voorkomende klachten zijn tijdens de buitenrit (steentjes in de hoeven, springerig paard, etc) en wat daaraan te doen (hoevenkrabber altijd mee, afstijgen en je paard voorgaan als ie echt te wild wordt). Dat soort dingen. Ik vond het een goede test![]()
En waar je het nu nog kan halen weet ik eigenlijk niet, ik heb het toen bij een erkende manege gehaald die 2 x per jaar een examen hield.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |