Onze Leos leggen het af tegen hun Merkavas in zo'n gebied. Bovendien heb je in een tank geen 360 graden zicht. Leuk voor support, maar metsel wat pillboxes in de grond. Lage signature, lekker koel, kan eventueel naar een heel ondergronds netwerk worden uitgebreid.quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang de eigen troepen niet ontploffen doet het er niet zo toe ... en Israel zal er zelf wel een mijnenveldje aanleggen gok ik
anders hebben we voor de gelegenheid nog wel wat clustermunitie liggen
[..]
ja of veel tanks
Cobra, Cobra, Cobra COBRACOBRACOBRACOBRA! COBRA!quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:59 schreef sp3c het volgende:
stel de marine trekt zijn hoofd uit zijn ass en stopt met azen op onze apaches
wat moeten ze dan kopen?
[afbeelding]
Cobra?
of
[afbeelding]
Mangusta?
mangusta is geloof ik iets kleiner en lichter maar verder komen de nieuwste versies van beide toestellen nogal overeen (a129 international en ah1z maar die is nog niet klaar) en vraag me af wat beide toestellen kosten.
kan misschien doorslag geven
mjah of onze leos het afleggen valt nog te bezien maar ik denk zowieso niet dat we ze mogen lenen van de Israelis ... en als ze er zelf gaan staan dan heeft de hele missie geen zin.quote:Op dinsdag 30 november 2004 15:42 schreef Piro het volgende:
[..]
Onze Leos leggen het af tegen hun Merkavas in zo'n gebied. Bovendien heb je in een tank geen 360 graden zicht. Leuk voor support, maar metsel wat pillboxes in de grond. Lage signature, lekker koel, kan eventueel naar een heel ondergronds netwerk worden uitgebreid..
ik vind mangusta wel schattig en ik denk niet dat de een of de ander beter aansluit op de apachesquote:Op dinsdag 30 november 2004 15:45 schreef Piro het volgende:
[..]
Cobra, Cobra, Cobra COBRACOBRACOBRACOBRA! COBRA!
Omdat ie niet zo oer en oerlelijk is. En ze sluiten mooi aan op de AH64 vloot.
Onze Leos zijn goeie tanks maar hun Merkavas doen het beter in de strakke straatjes daaro.quote:Op dinsdag 30 november 2004 15:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah of onze leos het afleggen valt nog te bezien maar ik denk zowieso niet dat we ze mogen lenen van de Israelis ... en als ze er zelf gaan staan dan heeft de hele missie geen zin.
en bunkers ben ik tegen, als er wat gedaan wordt dan zullen de troepen mobiel moeten zijn en gewoon de palestijnse gebieden in moeten kunnen rijden als dat nodig is, daar heb je gewoon tanks voor nodig gewoon observatieposten langs de muur plaatsen en helikopterpatrouilles uitvoeren ... tenzij je echt 100.000 man op de been kunt brengen
Ik vind het ding ontzettend lelijk eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:39 schreef sp3c het volgende:
discriminatie is verboden volgens artikel 1 van de grondwet, dus de afkomst van de helo mag wat mij betreft niet doorslaggevend zijn
maar ik vind hem wel leuk
hoezo dat dan?quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:41 schreef Piro het volgende:
[..]
Onze Leos zijn goeie tanks maar hun Merkavas doen het beter in de strakke straatjes daaro.
nee het is een stabilisatiemacht.quote:En wat boeien de Palestijnen nou? Wat daar gebeurt boeit niet, die hele missie is een DMZ, geen internationale politiemacht. In Korea komen ze ook niet kijken aan elkaars kant van de muur.
ik vind het silhouet van de zijkant niet verkeerdquote:Op dinsdag 30 november 2004 17:50 schreef Piro het volgende:
[..]
Ik vind het ding ontzettend lelijk eerlijk gezegd..
bestand tegen alles tot en met .50 kaliber vuurwapens en de rotorbladen kunnen 23 mm inslagen verwerken (maar dan moet je wel op huis aan) en er is er nog geen een neergestort in 14 jaar operationele dienst (inclusief Somalie/Mogadishu, Angola en Macedonie) met 45 stuksquote:Dat, en ik zet vraagtekens bij de survivability van de kist. Hij oogt nogal dunnetjes en fragiel.
Veel betere top armor (en all round), wat geen overbodige luxe is. En het ding vreet Palestijnen als tussendoortje op.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoezo dat dan?
Merkava is huuuuuuge!
Wacht, een stabilisatiemacht? Screw THAT. DMZ of ze zoeken het zelf maar uit.quote:[..]
nee het is een stabilisatiemacht.
zolang de palestijnen nog aanslagen plegen op joden zullen de joden terugblijven schieten
ik ook maar dat is het punt niet.quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:19 schreef Piro het volgende:
[..]
Veel betere top armor (en all round), wat geen overbodige luxe is. En het ding vreet Palestijnen als tussendoortje op..
ze zoeken het zowieso zelf uit, dat is het probleem, daarom duurt het zo lang en daarom gaat het maar door.quote:[..]
Wacht, een stabilisatiemacht? Screw THAT. DMZ of ze zoeken het zelf maar uit.
Dus wij moeten militairen inzetten omdat een stel geitenneukers jihad uitroepen? Pu-lease.quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ook maar dat is het punt niet.
en och als je naar tweederde van hun gepantserde voertuigenbestand kijkt dan denk ik toch dat onze leo's daar goede zaken kunnen verrichten.
[..]
ze zoeken het zowieso zelf uit, dat is het probleem, daarom duurt het zo lang en daarom gaat het maar door.
simpelweg een dmz instellen en daar daan in het midden gaan zitten werkt nu eenmaal niet, dat hebben we in Libanon en op de Balkan wel gemerkt dat is onrealistisch.
dat het in Korea in principe heeft gewerkt tot nog toe heeft meer te maken met het feit dat beide partijen op dat moment graag het schieten wilden staken, en nee niet de beide Korea's, maar de bondgenoten van beide landjes, die zonder bondgenoten in 3 kwartier vernietigd zouden zijn door de ander (tenzij beide bondgenoten ermee ophielden, dan ging zuid korea eraan), wilden heel graag weer stoppen met oorlog maken daar
fine, het zal wel weer aan mij gelegen hebbenquote:Op dinsdag 30 november 2004 18:47 schreef Piro het volgende:
Wees eens niet zo snel gepikeerd.
een DMZ is zowieso niet haalbaar, de Palestijnen zullen niet stoppen met Israel aanvallen simpelweg omdat er een leger van de nato of van wie dan ook in de weg staatquote:Iets anders dan een DMZ is niet haalbaar. De namen Israel en Palestina zijn mutually exclusive. Neem waar, houd een DMZ in stand en daarmee basta. Geen concessies meer en ze leren er maar mee leven. Als we daar actief agentje gaan spelen staat het avondnieuws binnen de kortste keren vol met nieuws over gesneuvelde UN/NATO militairen en dan kan iedereen het schudden en zijn we weer bij af. No way dat een volk het pikt dat haar militairen sterven in een uitzichtloos conflict als het niet eens onze zaak is.
we hebben geen varend ziekenhuis meer en elk marineschip wat we momenteel in dienst hebben kan voor zover ik weet met de cobra werken.quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:52 schreef HarigeKerel het volgende:
Het liefste zou ik de Super-Cobra zien, de Ami's zijn erg tevreden over haar prestaties ook in Irak, ze gebruiken ze daar een stuk meer dan Apache's
De Turken hebben een tijdje geleden ook nieuwe besteld, Ja Super Cobra's daar voel ik wel wat voor![]()
Kunnen we dat varende ziekenhuis () van ons aanpassen om een stuk of 10 van die cobra's op te pleuren?
Zou leuk zijn voor onze mariniers, en dan kunnen we de ex-Apache piloten van de Apache's die we weg gaan doen mooi omscholen voor de Cobra
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wacht wacht wacht. Die lui liggen al sedert 1948 overhoop. Dat is een conflict maatje koude oorlog en beide zijden zijn liever dood voordat ze inbinden. Wat gaat er precies veranderen als je bij de Palestijnen rond gaat rijden? Opblazen zullen ze zich nog steeds en het enige verschil is dat het conflict voor ons een stuk dichter bij huis komt. Welke magische eigenschap ken jij de buitenlandse politici en strijdkrachten toe dat het handhaven van de status quo door een andere mogendheid de oplossing zal bieden? De enige reële oplossing om de geweldsspiraal te be-eindigen is het afkappen van alle (militaire) contacten tussen de twee facties. Een no-build en no-go zone totaan X km van de feitelijke muur af en daar gaan zitten. Over 25 jaar kunnen ze het nog een keer proberen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
fine, het zal wel weer aan mij gelegen hebben
[..]
een DMZ is zowieso niet haalbaar, de Palestijnen zullen niet stoppen met Israel aanvallen simpelweg omdat er een leger van de nato of van wie dan ook in de weg staat
Die blijven gewoon raketjes en mortieren afvuren vanaf hoogvlakten op lager gelegen dorpjes, je moet wel uit je stellingen wil je dit voorkomen het is gewoon niet mogelijk.
en anders rijden ze met busjes vol explosieven tegen je stellingen aan, zit je ook binnen de kortste keren met bodybags ... die zijn voor een dergelijke missie nu eenmaal niet te vermijden, als je in 1 laan gaat zitten zonder te bewegen weet je echter zeker dat er nix zal veranderen.
dat heb ik eerder in dit topic ook al aangekaart en nee ik zie momenteel geen politici zich daaraan wagen maar het is de enige manier om dit conflict op te lossen
Was dat niet dat Zuiderkruis ding? Of kijk ik nou verkeerd?quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
we hebben geen varend ziekenhuis meer en elk marineschip wat we momenteel in dienst hebben kan voor zover ik weet met de cobra werken.
LAV-25?quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:57 schreef Piro het volgende:
Dat zijn de ouwe nog geloof ik. De nieuwe krijgen vier bladen op de hoofd en staartrotor zodat ze minder geluid maken.
Wat is dat onderste ding trouwens? Ziet er maf uit. BTR-60 ofzo?
zoals gezegd, ik ken niemand magische eigenschappen toequote:Op dinsdag 30 november 2004 19:03 schreef Piro het volgende:
[..]
Wacht wacht wacht. Die lui liggen al sedert 1948 overhoop. Dat is een conflict maatje koude oorlog en beide zijden zijn liever dood voordat ze inbinden. Wat gaat er precies veranderen als je bij de Palestijnen rond gaat rijden? Opblazen zullen ze zich nog steeds en het enige verschil is dat het conflict voor ons een stuk dichter bij huis komt. Welke magische eigenschap ken jij de buitenlandse politici en strijdkrachten toe dat het handhaven van de status quo door een andere mogendheid de oplossing zal bieden? De enige reële oplossing om de geweldsspiraal te be-eindigen is het afkappen van alle (militaire) contacten tussen de twee facties. Een no-build en no-go zone totaan X km van de feitelijke muur af en daar gaan zitten. Over 25 jaar kunnen ze het nog een keer proberen.
Zuiderkruis is een bevoorrader en die gaat er binnenkort uit (ruilen tegen een lhd imoquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:04 schreef Piro het volgende:
[..]
Was dat niet dat Zuiderkruis ding? Of kijk ik nou verkeerd?
De Marine heeft geen amfibie scheepjes en er zijn al helemaal geen amfibieschepen (voor zover ik weet) waar je 10 gevechtshelikopters op kwijt kunt.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:05 schreef HarigeKerel het volgende:
Naja varend ziekenhuis... het is ook wel bekend als het amfibie scheepje van de marine
We moeten natuurlijk een schip hebben waar er minstens 10 op kunnen en ook vanaf operaties kunnen uitvoeren![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zuiderkruis is een bevoorrader en die gaat er binnenkort uit (ruilen tegen een lhd imo
[..]
De Marine heeft geen amfibie scheepjes en er zijn al helemaal geen amfibieschepen (voor zover ik weet) waar je 10 gevechtshelikopters op kwijt kunt.
maar ik neem aan dat je de Rotterdam bedoelt, daar zit idd ook ergens een hospitaal ingepropt
quote:Landing Platform Dock
Hr.Ms. Rotterdam is het eerste amfibisch transportschip, ook wel Landing Platform Dock (LPD) genoemd, van de Nederlandse marine. De voornaamste taak is het ondersteunen van amfibische operaties. Dit betekent het transporteren en het voor de kust kunnen ontschepen (debarkeren) van een mariniersbataljon (ca. 610 manschappen), inclusief ondersteunende voorraden voor tien dagen. Het LPD moet 30 dagen helemaal zelfstandig de mariniers en goederen kunnen herbergen. Daarnaast is het LPD actief bij andere zaken zoals crisisbeheersingsoperaties, assistentie bij natuurrampen en evacuaties. Het beschikt daartoe over twee operatietafels, tien intensive-care bedden, behandelkamers en een noodhospitaal voor 100 patiënten. In januari 2001 is de stafeis goedgekeurd voor een tweede LPD, die de naam Johan de Witt zal dragen en in 2007 operationeel moet zijn.
Het dok
Niet overal ter wereld waar hulp van het LPD nodig is, zijn goede havens aanwezig. Om toch de bemanning en goederen aan land te krijgen, laat men de achterzijde van Hr. Ms. Rotterdam tot vier meter zakken. Zo stroomt water het dok binnen en kunnen de landingsvaartuigen uitvaren. Verder heeft de Rotterdam genoeg ruimte op het helikopterdek om twee helikopters tegelijk te laten landen.
Voertuigen
Het schip beschikt over vier landingsvaartuigen, van het type Landing Craft Vehicle and Personnel (LCVP's) of van het type Landing Craft Utility (LCU's). Daarnaast kan de LPD vrijwel elk type voertuig transporteren. Er is ruimte voor 32 tanks (Leopard 2's) en ongeveer 90 YPR-pantserrupsvoertuigen en Patriot-luchtafweerraketsystemen.
Ik geloof dat ie amfibisch bedoelde in het hovercraft principe. Het schip zelf is niet amfibisch namelijk.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:17 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
[..]
Is die tweede LPD van gelijke grootte?quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:20 schreef sp3c het volgende:
precies dat zeg ik
maar 10 cobra's zul je met wat passen en meten er wel in moeten krijgen neem ik aan
we gaan uberhaupt niet voordat zowel Israel als het Palestijnse bestuur van dat moment het daar mee eens zijn, liefst Abbas want die is door Arafat de goedheiligman aangesteld, dan krijg je onder een groot gedeelte van de bevolking een meteen een mandaat om vast wat te beginnen en de radicale groepen kunnen niet dan ineens gaan roepen dat het allemaal de schuld van de joden is want dan beledigen ze de goedheiligman posthuum (want zo is die structuur nu eenmaal daar, daar kun je misbruik van maken).quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:19 schreef Piro het volgende:
Sp3c darling, het klinkt geweldig, echter verwacht ik niet dat de radicale sectie van de Palestijnse bevolking zo maar zal inbinden. In de lijn der verwachting ligt eerder dat ze ons knechten van de Joden noemen (gee, sound familiar? Hoorde ik ene OBL ook al zeggen), de bevolking ervan overtuigen dat ze ons hebben geroepen om ze nu definitief de nek om te draaien en zulksoorts ongein. Bovendien retalieert Israel echt wel als er iets opblaast, NATO of niet. Dat krijgen ze er bij de thuismarkt nooit door helaas. De burgerij kun je pas overtuigen als je ze weghaalt uit de voedingsbodem. Dat an sich is weer een taak, omdat je nooit weet of je een (potentieele) terrorist meeneemt.
Er zijn sociale experimenten gedaan met deze twee bevolkingsgroepen en het had zelfs goed succes. Die mensen keren echter terug in een gebied waar militaire actie aan de orde van de dag is. Niet alle Marokkanen zijn slecht, de negatieve ervaringen die veel mensen met ze hebben zorgt echter wel voor dat stigma. En zolang de status quo niet verandert blijft dat stigma hangen.
Je idee klinkt geweldig als ik het zo lees, maar of het de endlösung is waar iedereen vrede mee kan vinden betwijfel ik ten zeerste.
En onderhandelen met de Palestijnen over het bestuur? Oh hell no. Die hele PLO is een groot terroristenhol. Als je daarmee onderhandelt krijg je weinig gedaan, maar ben je wel etterlijke miljoenen lichter die gebruikt worden voor malafide praktijken.. Jazeker Arafat, I'm talking about YOU.
iets groter volgens mij (8x nh90 in de hangaar dacht ik).quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:23 schreef Piro het volgende:
[..]
Is die tweede LPD van gelijke grootte?
USMC die hebben tests gedaan met hovercraftsquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:22 schreef Piro het volgende:
[..]
Ik geloof dat ie amfibisch bedoelde in het hovercraft principe. Het schip zelf is niet amfibisch namelijk..
iig de Russenquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:28 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
USMC die hebben tests gedaan met hovercrafts
Of waren het de Britten![]()
Een van die (potentieele) leiders wordt in ieder geval gesteund door de Al Aqsa Brigade. Een leider die daaraan gelieerd is zal niet al te fris en betrouwbaar zijn. Ik stel voor dat ze de machtsstrijd zonder buitenlandse interventie afhandelen dat er in ieder geval geen wijzende vingertjes kunnen komen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
we gaan uberhaupt niet voordat zowel Israel als het Palestijnse bestuur van dat moment het daar mee eens zijn, liefst Abbas want die is door Arafat de goedheiligman aangesteld, dan krijg je onder een groot gedeelte van de bevolking een meteen een mandaat om vast wat te beginnen en de radicale groepen kunnen niet dan ineens gaan roepen dat het allemaal de schuld van de joden is want dan beledigen ze de goedheiligman posthuum (want zo is die structuur nu eenmaal daar, daar kun je misbruik van maken).
Wapens harvesten is sowieso een goed plan. Hoewel het niet een eindoplossing is heeft het resultaten geboekt elders. Zulk soort incentieven zou je moeten belonen met voedsel. Concrete hulp, niets abstracts zoals geld. Geef ze een geitquote:het zal niet meteen een oplossing van het probleem zijn maar ik zou het best willen proberen en ik ben niet de enige.
en onderhandelen doen we gewoon zonder geld ... ik dacht meer in de trend van, wapens harvesten by checkpoint 12 tot maandag 12 uur en anders schieten we iedere bewapende palestijn die we zien dood, of moet het 13 uur op checkpoint 13 zijn?
je moet de onderhandelingen wel een beetje rekbaar maken natuurlijk
Need... speld...quote:
ik zie liever niet dat Hamas of Fatah die machtsstrijd wintquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:34 schreef Piro het volgende:
[..]
Een van die (potentieele) leiders wordt in ieder geval gesteund door de Al Aqsa Brigade. Een leider die daaraan gelieerd is zal niet al te fris en betrouwbaar zijn. Ik stel voor dat ze de machtsstrijd zonder buitenlandse interventie afhandelen dat er in ieder geval geen wijzende vingertjes kunnen komen.
mjah dmz, gewoon alles tot 4 km van de veiligheidsmuur stukschieten maar met een stoplijn alleen kom je er niet.quote:[..]
Wapens harvesten is sowieso een goed plan. Hoewel het niet een eindoplossing is heeft het resultaten geboekt elders. Zulk soort incentieven zou je moeten belonen met voedsel. Concrete hulp, niets abstracts zoals geld. Geef ze een geitof meel of wat dan ook. Of kleding. Think creative. Als het maar geen geld is.
Alleen for the love of god, werp een DMZ op, keep them out zodat je een stabiel klimaat creeërt. Neem de mogelijkheid tot aanvallen weg en je komt ver.
ik vind die windmolens achterop altijd zo'n leuk doelwit voor 1 van de bovengenoemde heli'squote:Op dinsdag 30 november 2004 19:36 schreef Piro het volgende:
[..]
Need... speld...
De USMC heeft ook zulksoorts dingen, maar dan iets anders
LCACS. Kunnen 2 Abrams op of een plethora aan ander spul (acht voertuigen ofzo).
Ik zie dat ding al rondjes varen nadat onze cobra's er zo'n ding af hebben geknaldquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind die windmolens achterop altijd zo'n leuk doelwit voor 1 van de bovengenoemde heli's
nee doe mij maar gewoon vierkante kleine landingsbootjes (en amphibische voertuigen) dat hele hovercraft gebeuren vind ik wat ongemakkelijk (maar ik ben dan ook geen matroos).
Deze bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:36 schreef Piro het volgende:
[..]
Need... speld...
De USMC heeft ook zulksoorts dingen, maar dan iets anders
LCACS. Kunnen 2 Abrams op of een plethora aan ander spul (acht voertuigen ofzo).
nee de Apache's, de luchtmacht moet geen cobra's en de luchtmacht verdedigd het strand, marine valt het aanquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:45 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ik zie dat ding al rondjes varen nadat onze cobra's er zo'n ding af hebben geknald
De Amerikaanse is echt om van de schepen aan land te gaan, de Russische om geen schip te hoeven gebruiken.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:46 schreef sp3c het volgende:
het is een landingsschip ... veel meer dan zo snel mogelijk van boot naar land hoef je er niet mee te doen in principe
quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee de Apache's, de luchtmacht moet geen cobra's en de luchtmacht verdedigd het strand, marine valt het aan
Higgins boats rule okay?quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:50 schreef SHERMAN het volgende:
IS even wat anders dan de Hickings bootjes van Dday
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |